abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 mei 2011 @ 10:25:03 #131
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_97285152
Gisteren Battle Los Angeles en Devil gekeken.

B:LA vond ik verrassend beter dan dat ik had verwacht. Natuurlijk is het niet origineel (maar welke grote actiefilm is dat nog?) maar er zat veel vaart in en de special effects en het geluid waren prima. Ondanks dat het natuurlijk een "marines saves the day" film is valt het gelukkig ontzettend mee met het standaard slo-mo wapperende VS vlag. Het gaat vooral over een kleine groep soldaten en wat burgers die gewoon weg moeten uit de zone.

Een mooie 7.5 voor mij.

Devil was ook een prima suspense film. Ik had van te voren expres niets er over gezocht of gelezen omdat dit teveel van het plot zou weggeven. Het gegeven "aantal mensen bij elkaar in een kleine ruimte" is altijd tricky omdat je dan heel erg afhankelijk bent van de acteerprestaties (bijvoorbeeld Phonebooth en Frozen).
In dit geval konden ze er nog een paar externe factoren aan toevoegen in de vorm van een paar beveiligers en politiebeambten wat het wat "breder" maakt.
Extreem bloederig was de film niet maar dat zou ook helemaal niet passen bij de sfeer.

Een solide 7
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_97286913
Gisteren Hellboy 1 gezien

was een leuke film om te zien
zat vel actie in maar ook humor
voor mij een 7,5
pi_97288779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 22:56 schreef SnuggLe het volgende:
Kansloos vermaak, dat mag je Rio ook noemen. Heb het wel even gehad met dit soort animatiefilms. Genre wordt een beetje uitgemolken en Rio voegt daar in ieder geval dan ook niets aan toe. Te blij, te voorspelbaar, te slecht, te weet ik veel wat nog meer. Nee, geen topper in het genre.
Echt een kinderfilm ja. Ik vond d'r ook niets aan.
pi_97289646
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 08:49 schreef Buitendam het volgende:
Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 1.

[ afbeelding ]

De beste uit de serie, tot nu toe. Ik was altijd fan van deel 3 door de donkere en volwassen kant van de Potter-serie, maar dit deel overtreft alle andere delen. Het verhaal boeide me van begin tot eind en dat kwam mede doordat de acteurs tegenwoordig ook echt kunnen acteren. Een dikke 8 voor de film zelf en nog eens een half punt erbij voor
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 8,5.

IMDB: 7,7
Heb ik na een half uur uit gezet. Een dag later weer verder gekeken tijdens het afwassen. Alleen die animatie was het leuk en de laatste paar minuten. Pas toen begon de film een beetje en dan flikken ze er mee te stoppen: 3.4

Sowieso zijn de laatste twee harry potter films behoorlijk vervelend om naar te kijken. Teveel cgi en weinig spanning.
pi_97290460
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 09:46 schreef JDx het volgende:
En het is toch allang geen genre meer, maar gewoon een manier van filmmaken. Nu 3D geaccepteerd is als echte film, kunnen ze alles maken wat ze maar willen.

dat is precies wat er zo jammer aan is, ze doen dat nauwelijks. t gaat altijd over dieren, er zit altijd een blije sidekick met een gek accent. op een gegeven moment gaan ze dansen op een bekend nummer en ga zo maar door.
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:17 schreef Roces18 het volgende:
Gisteren Anchorman The Legend of Ron Burgundy (2004) gezien. Ik heb me er redelijk mee vermaakt, maar hij was nogal erg flauw. Wel leuk overigens dat bijna alle bekende Amerikaanse komieken een rolletje hebben zoals Jack Black en Ben Stiller. Soundtrack is ook erg goed, maar tja de film zelf is niet echt mijn humor. Terwijl ik Step Brothers wel weer erg goed vond.

6-
die moet je echt in de juiste mood kijken :P anchorman is toch wel een van de beste films in zn genre.
  woensdag 25 mei 2011 @ 13:28:28 #136
286575 Roces18
Chef de party
pi_97291399
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
die moet je echt in de juiste mood kijken :P anchorman is toch wel een van de beste films in zn genre.
Moa,,, dan denk ik toch meer aan Superbad en Pineapple Express en dat soort films.

Overigens ook nog 500 Days of Summer gekeken.

Steengoede film. Het is niet de zoveelste romcom maar een tragische comedy. Hele leuke en originele stijl hebben ze gebruikt, heerlijke soundtrack. En tja kort gezegd is het gewoon een topper die iedereen gezien moet hebben. Dikke vette 8

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Roces18 op 25-05-2011 14:28:59 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 25 mei 2011 @ 14:11:07 #137
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_97293012
quote:
[ afbeelding ]
Steengoede film. Het is niet de zoveelste romcom maar een tragische comedy. Hele leuke en originele stijl hebben ze gebruikt, heerlijke soundtrack. En tja kort gezegd is het gewoon een topper die iedereen gezien moet hebben. Dikke vette 8
helemaal mee eens!

Gisteren The Next Three Days bekeken. Altijd leuk een film met Russel Crowe. Geen steengoede film. Maar het verhaal is oké, de spanning is ook wel lekker. De film kijkt gewoon lekker weg, heb me zeker vermaakt. een 8
pi_97298624
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 10:17 schreef Roces18 het volgende:
Gisteren Anchorman The Legend of Ron Burgundy (2004) gezien. Ik heb me er redelijk mee vermaakt, maar hij was nogal erg flauw. Wel leuk overigens dat bijna alle bekende Amerikaanse komieken een rolletje hebben zoals Jack Black en Ben Stiller. Soundtrack is ook erg goed, maar tja de film zelf is niet echt mijn humor. Terwijl ik Step Brothers wel weer erg goed vond.

6-
Het is ook niet echt mijn humor maar ik ben serieus van de bank afgevallen van het lachen om deze film. Van mij krijgt deze een 9
  woensdag 25 mei 2011 @ 16:41:19 #139
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97299438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 12:38 schreef Deckard het volgende:

[..]

Heb ik na een half uur uit gezet. Een dag later weer verder gekeken tijdens het afwassen. Alleen die animatie was het leuk en de laatste paar minuten. Pas toen begon de film een beetje en dan flikken ze er mee te stoppen: 3.4

Sowieso zijn de laatste twee harry potter films behoorlijk vervelend om naar te kijken. Teveel cgi en weinig spanning.
Meen je dat, ja?! :D Voor zover mogelijk; het realisme in de laatste 2 films vind ik fantastisch. Realisme wat betreft emoties, bijvoorbeeld. Ik kan me helemaal inleven, juist dat spreekt me zo aan.
Dit, dus.
pi_97299479
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Moa,,, dan denk ik toch meer aan Superbad en Pineapple Express en dat soort films.

[ afbeelding ]

SPOILER
Weer eentje voor mijn lijst dan. :)
pi_97309438

Realistisch, mooi gefilmd, goede cast, passende muziek en een inspiratie.

Met zo'n simpel verhaaltje toch zoiets boeiends neerzetten is knap. Het tellen van de dagen en het switchen van toekomst naar verleden was nergens verwarrend, maar gaf de (tragische) contrasten nog eens goed weer, soms op humoristische wijze. Je leeft mee en de humor is subtiel maar erg goed.

Al met al een geweldige film, in z'n genre geef ik het een 9.
pi_97310445
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2011 13:28 schreef Roces18 het volgende:

[..]

pineapple express sowieso niet..
en superbad is nog best een goeie film :P anchorman past in t rijtje met films als airplane, totaal gestoord.
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:47:55 #143
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_97321166
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides (2011, VS, Rob Marshall)
Natuurlijk ga ik een film als dit in met de verwachting een hersenloze popcorn te krijgen, waardoor ik word vermaakt. Helemaal omdat de vorige delen dat prima deden bij mij.
Het vierde deel uit deze serie behoort jammer genoeg tot de categorie popcorn films die vooral irriteren en vervelen. Omdat de gehele film zo ontzettend voorspelbaar is, ondanks of misschien juist omdat je weet dat er om elke hoek een wisseling van allianties zit. Ook doordat de film geen enkel hart heeft en dat dan probeert te forceren met de liefde tussen een christelijke knaap en een zeemeermin, die we te slecht kennen om ooit echt om te geven. Terwijl de hoofdpersoon van de film, Jack Sparrow nog meer dan in de vorige film er doorheen huppelt als een lege karikatuur is. Waarmee de film bevestig dat te veel van iets goed soms niet goed voor je is. De hele film is een aaneenschakeling van truukjes die in de vorige delen werkte en nu nog maar een keer herhaalt worden in de hoop dat deze ongeïnspireerde na-aperij hetzelfde succes zal hebben. In een film zo gevuld met Jack land er soms goddank ook nog eens een grap. Met 137 duurt de film ook echt te lang voor een popcorn film.
Gelukkig is Penelope Cruz zoals altijd een lust voor het oog.
cijfer: 5
P.S. Ben ik de enige die niet naar Ian McShane kan kijken zonder in z'n achterhoofd "Swedgin, cocksucka" te horen ;)
Ik zag Penelope Cruz en toen dacht ik bij mezelf 'nee niet weer'. ze speelt ws een power-femme en ze gaat kung fu doen en zwaardvechten en heeft wel 1000.0000 adrem en gevatte opmerkingen. nee please! stop!

Ik vond het een waardeloze langzame tergende Ku. film.

En die pisnicht johnny dep vind ik helemaal niet stoer in zijn rol. Heb geen idee waarom moeders en dochters over de wereld vinden dat hij "o zo geweldig' acteert in PotC. Ben beter van hem gewend. Mischien houden vrouwen gewoon van mannen met makeup op, ik weet het niet.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  woensdag 25 mei 2011 @ 23:56:33 #144
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97321523
Belle de jour (1967, Fr, Luis Buñuel)
Een mooie, seksueel onervaren rijkeluisvrouw gaat uit nieuwsgierigheid in een bordeel werken. Daar ontplooit haar seksulateit. Dit alles wordt afgewisseld met dromen van haar, waarin duidelijk wordt wat in haar onderbewustzijn afspeelt.
Dit thema en vooral de uitwerking ervan was echter in 1967 stukken opzienbarender dan anno 2011. Ik vond het allemaal erg tam en laf qua seks. En dan doel ik niet alleen op het laten zien ervan, maar ook op de effecten die het heeft op haar. Catherine Deneuve is ontzettend lekker. Dat ze ongeveer heel de film met haar gezicht in dezelfde plooi loopt, helpt niet met het overbrengen van de ontwikkeling in het karakter. Verder is de film is op zich best onderhoudend. Vooral de manier waarop Buñuel de scheidslijn tussen realiteit en droom steeds verder vervaagt, maakt de film interessant. Maar z'n grote status (verkregen door de vermelding in vele toplijsten) maakt de film zich bij mij niet waar. Vooral doordat de film dus qua thematiek wel erg ingehaald is door de jaren.
cijfer: 7
  donderdag 26 mei 2011 @ 00:02:47 #145
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97321724

Never Let Me Go.

Hartsvrienden Kathy, Tommy en Ruth brengen hun jeugd door in Hailsham, een ogenschijnlijk idyllische kostschool op het Engelse platteland. In tegenstelling tot leeftijdsgenoten zijn hun levens echter al voor hen uitgestippeld. Niemand lijkt van plan hun dat te vertellen, maar steeds meer dingen wijzen op een voorbestemd lot dat hen te wachten staat. Wanneer ze de beschermde omgeving van de school achter zich laten, worden ze niet alleen geconfronteerd met diepe gevoelens van liefde, jaloezie en verraad, maar ook met hun onvermijdelijke lot.

Ontzettend mooi drama gepaard met SF invloeden. Normaliter houd ik daar niet zo van, maar het verhaal zit zo ontzettend fijn in elkaar dat die SF invloeden haast niet merkbaar zijn, terwijl ze wel degelijk een belangrijk onderdeel in het verhaal hebben. Ik kan hem van harte aanbevelen. Een 7,5.

IMDB: 7,3
Dit, dus.
pi_97323652
Die wil ik ook nog zien. ^

Draait alleen niet in de bios hier.
pi_97325439
quote:
14s.gif Op woensdag 25 mei 2011 16:41 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Meen je dat, ja?! :D Voor zover mogelijk; het realisme in de laatste 2 films vind ik fantastisch. Realisme wat betreft emoties, bijvoorbeeld. Ik kan me helemaal inleven, juist dat spreekt me zo aan.
Dan moeten ze het wel kunnen dragen. Ik heb zo'n idee dat ze alles wat betreft realisme het letterlijk uit het boek hebben. Qua acteren ziet dat er zeer onnatuurlijk uit en het duurt maar voort en voort.
pi_97327370
Water for Elephants

Aardig romantisch drama dat zich afspeelt op een rondtrekkend circus. De setting van een circus levert meestal wel een goede sfeer op en dat was hier niet anders. Reese Witherspoon en Robert Pattinson spelen officieel de hoofdrollen maar vond ik beiden niet geweldig, al vind ik Pattinson sowieso een vrij irritant figuur. De relatie tussen beiden lijkt ook niet echt geleidelijk op te bouwen maar slaat telkens een paar stappen over. De echte sterren voor mij in deze film zijn toch wel de olifant Rosie en de circusdirecteur gespeeld door Christoph Waltz. Al met al een vrij aardige film om eens te kijken met vriendin maar komt toch wel wat tekort om echt een goede film te zijn.

IMDb geeft een 7 en daar kan ik me wel in vinden.
pi_97327500
quote:
14s.gif Op donderdag 26 mei 2011 00:02 schreef Buitendam het volgende:
[ afbeelding ]

Never Let Me Go.

Hartsvrienden Kathy, Tommy en Ruth brengen hun jeugd door in Hailsham, een ogenschijnlijk idyllische kostschool op het Engelse platteland. In tegenstelling tot leeftijdsgenoten zijn hun levens echter al voor hen uitgestippeld. Niemand lijkt van plan hun dat te vertellen, maar steeds meer dingen wijzen op een voorbestemd lot dat hen te wachten staat. Wanneer ze de beschermde omgeving van de school achter zich laten, worden ze niet alleen geconfronteerd met diepe gevoelens van liefde, jaloezie en verraad, maar ook met hun onvermijdelijke lot.

Ontzettend mooi drama gepaard met SF invloeden. Normaliter houd ik daar niet zo van, maar het verhaal zit zo ontzettend fijn in elkaar dat die SF invloeden haast niet merkbaar zijn, terwijl ze wel degelijk een belangrijk onderdeel in het verhaal hebben. Ik kan hem van harte aanbevelen. Een 7,5.

IMDB: 7,3
Ik wil hem nog wel gaan zien. Ik heb het boek gelezen en dat vond ik wel fascinerend. Jammer dat de meeste recensies van de film nogal spoileren. In het boek kom je er pas tegen het eind achter wat de kostschool eigenlijk is.
pi_97328238

quote:
Dr. Martin Harris (Liam Neeson) ontwaakt na een auto-ongeluk in Berlijn om te ontdekken dat zijn vrouw hem niet meer herkent en dat een andere man zijn identiteit heeft overgenomen. Genegeerd door ongelovige autoriteiten en opgejaagd door mysterieuze huurmoordenaars is Martin moe en alleen. Met hulp uit onverwachte hoek begint hij een avontuur, waarbij hij gaat twijfelen aan zijn geestelijke gesteldheid en zijn echte identiteit. Hoe ver zal hij gaan om de waarheid te achterhalen?
Ik had iets beter verwacht. De vorige film die ik had gezien van dezelfde acteur was 'taken'.
Die was ijzersterk. Deze was minder goed.

een 6,5
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:25:48 #151
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97330740
ook Unknown gezien en was ook niet onder de indruk. The Bourne Identity meets taken maar dan minder. Het tempo zit er wel aardig in en de actie is vermakelijk waardoor je de film wel makkelijk uitkijkt maar hoogstaand is het nergens. Unknown is bepaald niet origineel, je krijgt het gevoel alsof je zo een verhaal al 20x gezien hebt.

6.0
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:59:17 #152
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97334362

Waltz with Bashir (2008)
Een animatiefilm, maar zeker geen zoetsappig Pixar geneuzel. Veteraan van de Israelische invasie in Libanon in de vroege jaren tachtig blikt terug en herkrijgt delen van zijn verdrongen geheugen. Combinatie van herinneringen, interviews met oud strijdmakkers en aandacht voor het fatale bloedbad in de kampen (door Christelijke Libanezen overigens). Aanrader.
8/10
IMDB 8/10
Overal verstand van.
pi_97334455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:25 schreef planethugo het volgende:
ook Unknown gezien en was ook niet onder de indruk. The Bourne Identity meets taken maar dan minder. Het tempo zit er wel aardig in en de actie is vermakelijk waardoor je de film wel makkelijk uitkijkt maar hoogstaand is het nergens. Unknown is bepaald niet origineel, je krijgt het gevoel alsof je zo een verhaal al 20x gezien hebt.

6.0
Ja klopt ja! Beetje slap verhaal. Ook die gasten die veel moeite doen die gast te killen.

SPOILER
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:08:04 #154
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97334731
Insidious
Volgens mij heb ik hem al eerder genoemd hier maar heb hem dinsdag voor de 2e keer gezien in de sneak. Grappig dat hoe eerste mensen onder luid gejuich wegliepen na het eerste "schrikmoment" :'). Één van de betere horror/thrillers van de laatste tijd als je het mij vraagt.

Is er eigenlijk een topic met nieuwe/te verwachte films? Kon niks vinden.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_97334930
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:08 schreef N-E-R-D het volgende:
Insidious
Volgens mij heb ik hem al eerder genoemd hier maar heb hem dinsdag voor de 2e keer gezien in de sneak. Grappig dat hoe eerste mensen onder luid gejuich wegliepen na het eerste "schrikmoment" :'). Één van de betere horror/thrillers van de laatste tijd als je het mij vraagt.

Is er eigenlijk een topic met nieuwe/te verwachte films? Kon niks vinden.
Daarom ga ik nooit naar de Bios. Paupervolk die alleen maar loopt te schreeuwen enz...

Incidious was verder wel ok, niet echt eng ofzo. Vond paranormal activity enger
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:39:58 #156
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97336156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik wil hem nog wel gaan zien. Ik heb het boek gelezen en dat vond ik wel fascinerend. Jammer dat de meeste recensies van de film nogal spoileren. In het boek kom je er pas tegen het eind achter wat de kostschool eigenlijk is.
Doodzonde, want pas na het einde ga je bepaalde scènes die je een beetje vreemd vond op z'n plek zetten. Dan begrijp je pas waarom de één bijvoorbeeld zo ontzettend woest wordt om heel normaal ogende zin van de ander. Als klein voorbeeldje, zonder iets te verklappen ;)
Dit, dus.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:40:30 #157
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97338739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja klopt ja! Beetje slap verhaal. Ook die gasten die veel moeite doen die gast te killen.

SPOILER
idd
SPOILER
pi_97344310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Waltz with Bashir (2008)
Een animatiefilm, maar zeker geen zoetsappig Pixar geneuzel. Veteraan van de Israelische invasie in Libanon in de vroege jaren tachtig blikt terug en herkrijgt delen van zijn verdrongen geheugen. Combinatie van herinneringen, interviews met oud strijdmakkers en aandacht voor het fatale bloedbad in de kampen (door Christelijke Libanezen overigens). Aanrader.
8/10
IMDB 8/10
mm lijkt me ook wat, thx voor de tip!
pi_97347561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

SPOILER
Omdat het vrienden waren.
pi_97347822

Drei
Het leuke aan films uit Duitsland is dat het een modern en welvarend land is, en dus de onderwerpen gevarieerder zijn dan sociale misstanden en problemen van de kleine man, want daar heb ik m'n buik wel vol van. Drei is een kunstig geschoten film rond een driehoeksverhouding tussen twee mannen en een vrouw, waarbij Tykwer in tegenstelling tot dat ei van een Eric Rohmer wel de postmoderne samenleving kan blootleggen. Dit zonder te vervallen in uitgekauwde thema's als eenzaamheid, vervreemding en de hele rataplan. De Drei zijn gelukkige hoogopgeleide mensen die erachter komen dat het domweg best aantrekkelijk is om bestaande normen achter je te laten.

P.S. Jezus wat heeft die linkervent een grote lul zeg, het leek wel een paard
Graag op anoniem
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:35:59 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97348522

The Reader

In het begin vroeg ik me af waar de film naartoe wilde. Het kabbelde maar voort en ondertussen gebeurde er eigenlijk vrij weinig. Het tweede deel van de film maakte een hoop goed, en daar kwam de film in mijn ogen pas echt op gang. Toch werd alles gepresenteerd met een dikke romantische lading over het verhaal heen en dat hoefde van mij niet zo. Wat dat betreft zijn de Duitsers een stukje verder met het neerzetten van historisch drama. Een 6,5

IMDB: 7,7
Dit, dus.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:22:08 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97356457
Misery
Geslaagde King-verfilming, die opvallend veel overeenkomsten heeft met The Shining qua setting dan. Een zwaar gewonde schrijver (James Caan) wordt gevangen gehouden door een maniakale fan (een over the top acterende Kathy Bates) in winterse omstandigheden. De film had een paar geslaagde schrikmomenten en was sowieso wel spannend. Cijfer: 8

Hitch
Mager romcommetje hoor. De verhaallijn van Will Smith en Eva Mendes is way too smooth. Het is allemaal zo gemaakt, niks aan dus en eigenlijk alleen maar tenenkrommend. Dan zijn de perikelen van de onhandige Kevin James die door Will Smith geholpen wordt om een goed figuur in de liefdesmarkt te slaan, wat leuker om te volgen. Na een tijdje is de rek daar echter ook wel weer uit. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_97359843
Illegal

België / Luxemburg / Frankrijk
Drama
90 minuten

geregisseerd door Olivier Masset-Depasse
met Anne Coesens en Alexandre Golntcharov

Tania Zimina is 39 jaar en van Russische afkomst. Zij en haar zoon Ivan (13 jaar) zijn acht jaar geleden in België aangekomen. Hoewel ze zich goed hebben aangepast, hebben ze geen identiteitspapieren en leven ze in de clandestiniteit. Tot ze gecontroleerd worden door de immigratiepolitie. Tania wordt gearresteerd. Ivan kan er op het nippertje aan ontsnappen. Tania wordt in een gesloten asielcentrum voor mensen zonder papieren opgesloten. Ze ontdekt in de hel van een gesloten asielcentrum dat er zones zijn waar ze geen rechten heeft. En dan, op een dag willen “ze” haar het land uitzetten…ver weg van haar zoon…

Redelijke film, film begint interessant en boeit tot het einde. En laat in sommige delen echt zien hoe het eraan toe kan gaan. 6.5* leuk een keer gezien te hebben
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:09:23 #164
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_97363586
Illegal heb ik ook nog hier liggen. Binnenkort even kijken.

Laatst New Kids in het Duits gekeken. Ook wel geinig voor de afwisseling tussen al serieuze art-hosue films door.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:42:52 #165
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97367914

Het was weer genieten :D _O_
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_97368885
The Wicker Man (1973)

Het blijft gruwelijk goed _O_

http://www.imdb.com/title/tt0070917/

cijfer: 7,7
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_97371105
Battle: LA

Best onderhoudend actiefilmpje, meer niet.

7
pi_97371409
Requiem for a dream 7.8
Goede film. Leuke climax. Maar andere films van de regisseur lijken mij de moeite waard om nog eens te bekijken.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:19:21 #169
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_97371758
From Paris with Love

Verhaal
James Reece, assistent van de Britse ambassadeur in Parijs werkt samen met de Amerikaanse CIA-agent Charlie Wax (Travolta) om een terroristische aanslag in Parijs te voorkomen. Charlie Wax is echter een loose canon die de stad binnen de kortste keren op z'n kop zet en Reece als zijn chauffeur behandelt

Het lijkt allemaal vreselijk over de top. Dat siert de film juist. De eerste 5 minuten vond ik al erg grappig met veel over de top geweld door een bruutuitziende Travolta. Echter was het niet van het niveau zinloos geweld, eerder veel geschiet met bazooka's en auto's opblazen. Verhaal is niet ijzersterk net als de uitwerking van de karakters die wat oppervlakkig zijn. In tegenstelling tot het acteerwerk van Travolta, je ziet hem genieten als 'bad motherfucker'.
Het is een lekkere wegkijkfilm voor een doordeweekse avond.

Cijfer
IMDB: 6.4/10 (30,834 votes)
Mijn: 7/10
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_97371917
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:42 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]

Het was weer genieten :D _O_
NRC gaf drie sterren voor the hangover II
pi_97373683
Mn buurman een 10 uit 10.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:33 #172
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_97376847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:01 schreef Deckard het volgende:
Requiem for a dream 7.8
Goede film. Leuke climax. Maar andere films van de regisseur lijken mij de moeite waard om nog eens te bekijken.
Dat lijkt mij ook ja :D
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_97378767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:55 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja :D
Dan deze film ;). Black swan lijkt me qua herhaling gewoon voor nog eens. Ik wil Connelly ( *; ) niet nog eens zo zien :(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:07:49 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_97379680
The Lucky Ones

Samenvatting
Soldaat T.K. Poole (Michael Peña) is in Irak gewond geraakt en mag voor een maand naar huis. Als in New York blijkt dat alle vluchten zijn geannuleerd, regelt hij een lift met twee andere soldaten, Cheaver (Tim Robbins) en Colee (Rachel McAdams), die hij in het vliegtuig heeft ontmoet. Ze komen er tijdens hun reis achter dat het leven in Amerika erg is veranderd. Wat een korte trip naar huis had moeten worden, loopt uit in een onverwachte reis door het land.

Na het zien van een uitstekende trailer dacht ik dat de film ook goed zou zijn maar zoals het vaak is, is het tegendeel juist waar. De film begint erg goed maar des te verder je in de film komt des te saaier het wordt. Dit zal grotendeels te danken zijn aan de 2 uur durende lengte, terwijl die al een stuk beter zou worden als er meer vaart in zou zitten. De film komt namelijk erg traag over en het is het allemaal net niet. Emoties worden niet goed overgebracht waardoor je ook niet in de film wordt gezogen. Jammer , maar helaas --- onvoldoende
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_97379775
Echt!? Jeetje, ik vond dat echt een super fijne film. Dikke 8,5.
pi_97381179
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 18:13 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Omdat het vrienden waren.
Dus vrienden vermoorden elkaar ook gewoon maar voordat ze het doen zeggen ze even waarom? Vrouwenlogica :')
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:44:25 #177
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_97383474
Play Time (1967, Fr, Jacques Tati)
Grappig mannetje die monsieur Hulot (Jacques Tati), maar die charme is na een half uurtje ook wel uitgewerkt. De film zelf is een satire op de moderne consumptiemaatschappij. Er zit weinig plot in behalve dat Hulot een beetje ronddwaalt door een kantoor, daarna een warenhuis en vervolgens een restaurant. Ondertussen zijn er ook nog een groep Amerikaanse toeristen en vele andere figuren. Hilarisch allemaal dus. Niet echt, de film kon me zo weinig boeien dat ik hem voor een groot deel gekeken heb, terwijl ik me een half oog zat te internetten.
cijfer: 4.5
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:50:29 #178
28553 jimjim1983
Villalobos
pi_97383762
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:44 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Play Time (1967, Fr, Jacques Tati)
Grappig mannetje die monsieur Hulot (Jacques Tati), maar die charme is na een half uurtje ook wel uitgewerkt. De film zelf is een satire op de moderne consumptiemaatschappij. Er zit weinig plot in behalve dat Hulot een beetje ronddwaalt door een kantoor, daarna een warenhuis en vervolgens een restaurant. Ondertussen zijn er ook nog een groep Amerikaanse toeristen en vele andere figuren. Hilarisch allemaal dus. Niet echt, de film kon me zo weinig boeien dat ik hem voor een groot deel gekeken heb, terwijl ik me een half oog zat te internetten.
cijfer: 4.5
aparte film wel, alles lijkt bijna perfect symmetrisch.
maar ik heb t ook nog geen uur volgehouden :P
pi_97383824
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:01 schreef Deckard het volgende:
Requiem for a dream 7.8
The Fountain, beste film ooit. :Y
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_97384906
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 13:45 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Dus vrienden vermoorden elkaar ook gewoon maar voordat ze het doen zeggen ze even waarom? Vrouwenlogica :')
Ja. Je hebt de film gekeken toch?
En dat is niet mijn logica, dat is de logica van de film. Ik leg het alleen even uit.
pi_97385916

V for Vendetta

Mix tussen sci-fi, mysterie, romantiek en big brother is watching you. _O_

En natuurlijk Natalie Portman.

Ik hou er van.

7,8

[ Bericht 13% gewijzigd door -Strawberry- op 27-05-2011 16:26:25 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:02:43 #182
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_97386882
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 15:39 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

V for Vendetta

Mix tussen sci-fi, mysterie, romantiek en big brother is watching you. _O_

En natuurlijk Natalie Portman.

Ik hou er van.

7,8
plaatje werkt niet.
pi_97387593
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:02 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

plaatje werkt niet.
Hier wel.

Maar ik gebruik dan ook geen Internet Explorer meer, want het zuigt.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:24:08 #184
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97387758
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hier wel.

dat heeft daar niks mee te maken, als een site hotlinken verbiedt kan het best dat jij het wel ziet omdat je die site al bezocht hebt ;)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 17:00:01 #185
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97389226

Auschwitz: The Nazis and the 'Final Solution'

Een 4,5 uur durende documentaire, verdeeld in 6 aflevering van drie kwartier. Het is de grootste documentaire die de BBC ooit uitzond over één van de aspecten van het Derde Rijk. En dat hebben ze fantastisch gedaan.

Op een heel rustig tempo wordt verteld hoe het kamp tot stand is gekomen en wat er zich heeft afgespeeld. Wat ik zo goed vond aan deze documentaire is het feit dat men niet ingaat op het psychologische stuk "hoe konden mensen dit doen...?", maar juist enkel en alleen op de feiten. De meeste mensen die aan het woord komen zijn bewakers en gevangenen, wat zorgt voor een echt verhaal. Er wordt heel mooi gebruik gemaakt van archiefbeelden, interviews, foto's, digitale gereconstrueerde beelden van bijvoorbeeld de gaskamers en crematoria en tot slot worden er ook belangrijke momenten in de geschiedenis van de holocaust nagespeeld door acteurs.

Misschien raar om te zeggen, maar ik vond de documentaire prachtig. De beelden, het verhaal, de interviews. De chronologische volgorde klopte bij elk beeld en elk interview. Fantastisch. Ik geef het een 9.

IMDB: 8,7
Dit, dus.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 23:16:21 #186
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_97405416
quote:
16s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 16:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hier wel.

Ik ook niet schat, en hij doet het nu wel weer. :6
  zaterdag 28 mei 2011 @ 14:48:38 #187
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_97419994
Gisteravond House of sand and fog gezien op tv (met Jennifer Connelly O+ :9~). Film gaat over een vrouw (Connelly) die door een fout vd belastingdienst uit haar huis gezet wordt. Haar huis wordt vervolgens voor een schijntje verkocht aan een Iraanse kolonel (Ben Kingsley) die het huis weer voor de normale marktprijs wil verkopen. Het huis is voor haar van grote emotionele waarde en omdat ze door een fout eruit is gezet, meent zij dat het huis van haar is. Hij heeft er echter voor betaald, dus hij meent ook dat het huis van hem is. En zo ontstaat er een groot conflict dat best bizar en heftig eindigt. Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Vond het allemaal een beetje overdreven gedoe om een huis, geloof ik :@.
Niet meer actief op Fok!
  Moderator zaterdag 28 mei 2011 @ 15:04:19 #188
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_97420456
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 14:48 schreef Viking84 het volgende:
Vond het allemaal een beetje overdreven gedoe om een huis, geloof ik :@.
Daar gaat het op een gegeven moment niet meer om he? Dat zie je ook altijd bij burenruzies: het gaat vaak om wat kleins, maar men wil gewoon 'winnen' en dat kan erg hoog oplopen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 16:40:27 #189
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97423296
Bad Boys
Yeah, de debuutfilm van onze grote vriend Michael Bay. Hij heeft er een jolige actiefilm gemaakt, die eigenlijk niet eens behoorlijk overladen is met actie. Pas tegen het eind gaat het lekker los. Maar daarvoor hoefde ik me in ieder geval ook niet te vervelen. Weliswaar qua plot een beetje klunzig, maar het politieduo Will Smith en Martin Lawrence werkt prima op de lachspieren. Cijfer: 7

Bad Boys II
Eeeh, dit was wel overdreven, veel erger dan het eerste Bad Boys-deel. Het was nogal aan de lange kant en een zwaar overspannen Martin Lawrence is na een tijdje ook niet meer leuk. Je zit te wachten tot ie gaat brullen "I'm too old for this shit". Op een gegeven moment werd de film ook wel erg dubieus met vies gewroet in lijken en copulerende ratten. Maar goed, ik heb me stiekem nog wel weten te vermaken. Ach laat maar komen, dat derde deel ^O^. Cijfer: 6,5

Belle de Jour
Belle de Jour is nogal een lauw gebeuren. Een betoverende Catherine Deneuve checkt de prostituee-business en raakt daar ook in verzeild. Ze krijgt genoeg screentime en da's maar goed ook, want anders werd dit vervelend om aan te zien. Wat een babe is zij _O_ Buñuel registreert voornamelijk op een afstandelijke manier, gooit her en der een verontrustende droomscene in de film en dat is het dan wel. Echt grijpen deed de film me dan ook niet. Cijfer: 6,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_97423848
Ondine

Verbaasde mezelf over hoe goed alles is neergezet. Mythisch en mysterieus. Erg goede muziek van Sigur Ros En Lisa Hanningan bijvoorbeeld en een leuke twist aan het eind. Normaal kijk ik dit soort films niet echt, ben meer een liefhebber van Pulp Fiction, Snatch, Big Lebowski etc, maar deze vond ik erg goed. :)

Cijfer: 8.5/10
IMDb: 6.8/10
Football. Glorious football. Dont care what it looks like.
pi_97425722
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 23:16 schreef toetsenbordridder het volgende:

[..]

Ik ook niet schat, en hij doet het nu wel weer. :6
Joh.
pi_97426529
King of California

Ziekelijke fantast Michael Douglas verlaat de inrichting en wordt herenigd met zijn dochter (Evan Rachel Wood). Terwijl zij bij de McDonalds moet sprokkelen om het hoofd boven water te houden en daardoor zelfs geen tijd heeft om haar opleiding af te maken, gaat haar vader onverdroten voort in zijn ogenschijnlijke fantasiewereld. Ditmaal gaat hij op zoek naar een schat die in de grond ligt waar inmiddels een warenhuis op is gebouwd. Zijn dochter probeert hem wanhopig wat realiteit bij te brengen maar ze besluit hem in godsnaam dan maar nog één keer zn zin te geven.

De film gaat uiteindelijk natuurlijk niet over de zoektocht naar de schat maar over de relatie tussen vader en dochter, waarbij juist de dochter probeert haar vader op te voeden in plaats van andersom. Ik vond het een hele sympathieke film met uitstekende vertolkingen van Douglas (die ik eigenlijk altijd meesterlijk vind) en van Wood.

cijfer: 8/10
IMDB: 6,7/10
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  zaterdag 28 mei 2011 @ 18:39:27 #193
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_97427449
Limitless
Een pilletje waardoor je plots 100% van je hersencapaciteit gaan benutten, het klinkt interessant. Helaas vind ik de film niet veel verder raken dan een potentieel tof concept. Ik krijg het idee dat niemand goed wist hoe ze dat idee dan in een leuk verhaal konden gieten, want uiteindelijk raken ze niet veel verder dan een rommelig warboeltje waar men een paar keer spanning probeert op te bouwen die uiteindelijk nergens toe leidt. Ach, er zat wel wat leuke cameratruukjes in en Bradley Cooper is ook niet slecht, in ieder geval beter dan de zoveelste automatische piloot performance van De Niro, die blijkbaar niet begreep wat de bedoeling van zijn personage was.

Hall Pass
Farrelly's en humor, een riskante combinatie. Ik ben geen aanhanger van de ordinaire humor van de broers, maar hier waren de penis- en strontgrapjes eigenlijk net degenen die ik het leukst vond. Aangezien ik Owen Wilson altijd wel kan waarderen, Stephen Merchant meedoet en ik een vage Jenna Fischer-fetisj heb, kan ik deze nog een heel nipte voldoende geven.

The Rite
Deze begint nog wel leuk met mooie plaatjes en een sfeervolle opbouw, waardoor ik even dacht dat deze misschien wel boven de middelmatigheid van het huidige filmbestek zou kunnen uitsteken, maar helaas zakt hij al snel weg naar een generieke horrorfilm die nergens meer risico's neemt en braafjes de regels volgt. Hopkins was wel geïnspireerder dan De Niro in Limitless (qua voormalige helden voor wie acteren nu meer een hobby lijkt geworden).

Source Code
Ik had de laatste tijd sowieso weinig films gezien en door het -O--gevoel dat de 3 bovenstaande films achterlieten, wilde ik het al opnieuw terug opgeven, maar gelukkig heb ik eerst nog deze gekeken, waardoor het vertrouwen weer terug is. Puik filmpje, maar van Duncan Jones had ik na Moon ook niets anders verwacht.

Het verhaal is nogal moeilijk om samen te vatten (denk aan Deja Vu meets Groundhog Day, maar dan zonder humor) en zit eigenlijk best wel vol plotholes, maar dat mag de pret niet drukken, het is gewoon een spannend sci-fi actiefilmpje met een Gyllenhaal in vorm en zelfs Michelle Monaghan is voor de verandering nog eens charment (ipv. saai, waar ze in haar recentste films wel eens last van had). Het einde was niet helemaal wat ik had gehoopt, maar je moet tegenwoordig ook niet te veel willen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_97428121
http://www.imdb.com/title/tt1646959/

Bedevilled:

Koreaanse film, zeer onder de indruk van deze film. De tip kwam uit een horror topic hier maar ik zou het eerder een (zwaar) drama noemen.
Na jaren lange mishandelingen (geestelijk en lichamelijk) lopen dingen uit de hand bij een jonge vrouw op een eiland met een handje vol bewoners.

IMDB: 7,1
Ik : 8,5
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_97430266
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2011 18:59 schreef Soury het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1646959/

Bedevilled:

Koreaanse film, zeer onder de indruk van deze film. De tip kwam uit een horror topic hier maar ik zou het eerder een (zwaar) drama noemen.
Na jaren lange mishandelingen (geestelijk en lichamelijk) lopen dingen uit de hand bij een jonge vrouw op een eiland met een handje vol bewoners.

IMDB: 7,1
Ik : 8,5
oe die lijkt me ook cool!!
heb je die met nl ondertiteling kunnen kijken en zonja waar gekocht??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')