abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 mei 2011 @ 11:25:48 #151
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97330740
ook Unknown gezien en was ook niet onder de indruk. The Bourne Identity meets taken maar dan minder. Het tempo zit er wel aardig in en de actie is vermakelijk waardoor je de film wel makkelijk uitkijkt maar hoogstaand is het nergens. Unknown is bepaald niet origineel, je krijgt het gevoel alsof je zo een verhaal al 20x gezien hebt.

6.0
  donderdag 26 mei 2011 @ 12:59:17 #152
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_97334362

Waltz with Bashir (2008)
Een animatiefilm, maar zeker geen zoetsappig Pixar geneuzel. Veteraan van de Israelische invasie in Libanon in de vroege jaren tachtig blikt terug en herkrijgt delen van zijn verdrongen geheugen. Combinatie van herinneringen, interviews met oud strijdmakkers en aandacht voor het fatale bloedbad in de kampen (door Christelijke Libanezen overigens). Aanrader.
8/10
IMDB 8/10
Overal verstand van.
pi_97334455
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 11:25 schreef planethugo het volgende:
ook Unknown gezien en was ook niet onder de indruk. The Bourne Identity meets taken maar dan minder. Het tempo zit er wel aardig in en de actie is vermakelijk waardoor je de film wel makkelijk uitkijkt maar hoogstaand is het nergens. Unknown is bepaald niet origineel, je krijgt het gevoel alsof je zo een verhaal al 20x gezien hebt.

6.0
Ja klopt ja! Beetje slap verhaal. Ook die gasten die veel moeite doen die gast te killen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:08:04 #154
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97334731
Insidious
Volgens mij heb ik hem al eerder genoemd hier maar heb hem dinsdag voor de 2e keer gezien in de sneak. Grappig dat hoe eerste mensen onder luid gejuich wegliepen na het eerste "schrikmoment" :'). Één van de betere horror/thrillers van de laatste tijd als je het mij vraagt.

Is er eigenlijk een topic met nieuwe/te verwachte films? Kon niks vinden.
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_97334930
quote:
7s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:08 schreef N-E-R-D het volgende:
Insidious
Volgens mij heb ik hem al eerder genoemd hier maar heb hem dinsdag voor de 2e keer gezien in de sneak. Grappig dat hoe eerste mensen onder luid gejuich wegliepen na het eerste "schrikmoment" :'). Één van de betere horror/thrillers van de laatste tijd als je het mij vraagt.

Is er eigenlijk een topic met nieuwe/te verwachte films? Kon niks vinden.
Daarom ga ik nooit naar de Bios. Paupervolk die alleen maar loopt te schreeuwen enz...

Incidious was verder wel ok, niet echt eng ofzo. Vond paranormal activity enger
  donderdag 26 mei 2011 @ 13:39:58 #156
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97336156
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 09:45 schreef sverbern het volgende:

[..]

Ik wil hem nog wel gaan zien. Ik heb het boek gelezen en dat vond ik wel fascinerend. Jammer dat de meeste recensies van de film nogal spoileren. In het boek kom je er pas tegen het eind achter wat de kostschool eigenlijk is.
Doodzonde, want pas na het einde ga je bepaalde scènes die je een beetje vreemd vond op z'n plek zetten. Dan begrijp je pas waarom de één bijvoorbeeld zo ontzettend woest wordt om heel normaal ogende zin van de ander. Als klein voorbeeldje, zonder iets te verklappen ;)
Dit, dus.
  donderdag 26 mei 2011 @ 14:40:30 #157
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_97338739
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ja klopt ja! Beetje slap verhaal. Ook die gasten die veel moeite doen die gast te killen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
idd
SPOILER
pi_97344310
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 12:59 schreef macondo het volgende:
[ afbeelding ]
Waltz with Bashir (2008)
Een animatiefilm, maar zeker geen zoetsappig Pixar geneuzel. Veteraan van de Israelische invasie in Libanon in de vroege jaren tachtig blikt terug en herkrijgt delen van zijn verdrongen geheugen. Combinatie van herinneringen, interviews met oud strijdmakkers en aandacht voor het fatale bloedbad in de kampen (door Christelijke Libanezen overigens). Aanrader.
8/10
IMDB 8/10
mm lijkt me ook wat, thx voor de tip!
pi_97347561
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 13:01 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

SPOILER
Omdat het vrienden waren.
pi_97347822

Drei
Het leuke aan films uit Duitsland is dat het een modern en welvarend land is, en dus de onderwerpen gevarieerder zijn dan sociale misstanden en problemen van de kleine man, want daar heb ik m'n buik wel vol van. Drei is een kunstig geschoten film rond een driehoeksverhouding tussen twee mannen en een vrouw, waarbij Tykwer in tegenstelling tot dat ei van een Eric Rohmer wel de postmoderne samenleving kan blootleggen. Dit zonder te vervallen in uitgekauwde thema's als eenzaamheid, vervreemding en de hele rataplan. De Drei zijn gelukkige hoogopgeleide mensen die erachter komen dat het domweg best aantrekkelijk is om bestaande normen achter je te laten.

P.S. Jezus wat heeft die linkervent een grote lul zeg, het leek wel een paard
Graag op anoniem
  donderdag 26 mei 2011 @ 18:35:59 #161
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97348522

The Reader

In het begin vroeg ik me af waar de film naartoe wilde. Het kabbelde maar voort en ondertussen gebeurde er eigenlijk vrij weinig. Het tweede deel van de film maakte een hoop goed, en daar kwam de film in mijn ogen pas echt op gang. Toch werd alles gepresenteerd met een dikke romantische lading over het verhaal heen en dat hoefde van mij niet zo. Wat dat betreft zijn de Duitsers een stukje verder met het neerzetten van historisch drama. Een 6,5

IMDB: 7,7
Dit, dus.
  donderdag 26 mei 2011 @ 21:22:08 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_97356457
Misery
Geslaagde King-verfilming, die opvallend veel overeenkomsten heeft met The Shining qua setting dan. Een zwaar gewonde schrijver (James Caan) wordt gevangen gehouden door een maniakale fan (een over the top acterende Kathy Bates) in winterse omstandigheden. De film had een paar geslaagde schrikmomenten en was sowieso wel spannend. Cijfer: 8

Hitch
Mager romcommetje hoor. De verhaallijn van Will Smith en Eva Mendes is way too smooth. Het is allemaal zo gemaakt, niks aan dus en eigenlijk alleen maar tenenkrommend. Dan zijn de perikelen van de onhandige Kevin James die door Will Smith geholpen wordt om een goed figuur in de liefdesmarkt te slaan, wat leuker om te volgen. Na een tijdje is de rek daar echter ook wel weer uit. Cijfer: 5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_97359843
Illegal

België / Luxemburg / Frankrijk
Drama
90 minuten

geregisseerd door Olivier Masset-Depasse
met Anne Coesens en Alexandre Golntcharov

Tania Zimina is 39 jaar en van Russische afkomst. Zij en haar zoon Ivan (13 jaar) zijn acht jaar geleden in België aangekomen. Hoewel ze zich goed hebben aangepast, hebben ze geen identiteitspapieren en leven ze in de clandestiniteit. Tot ze gecontroleerd worden door de immigratiepolitie. Tania wordt gearresteerd. Ivan kan er op het nippertje aan ontsnappen. Tania wordt in een gesloten asielcentrum voor mensen zonder papieren opgesloten. Ze ontdekt in de hel van een gesloten asielcentrum dat er zones zijn waar ze geen rechten heeft. En dan, op een dag willen “ze” haar het land uitzetten…ver weg van haar zoon…

Redelijke film, film begint interessant en boeit tot het einde. En laat in sommige delen echt zien hoe het eraan toe kan gaan. 6.5* leuk een keer gezien te hebben
  donderdag 26 mei 2011 @ 23:09:23 #164
183415 Waldheini
auw banaan!
pi_97363586
Illegal heb ik ook nog hier liggen. Binnenkort even kijken.

Laatst New Kids in het Duits gekeken. Ook wel geinig voor de afwisseling tussen al serieuze art-hosue films door.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 00:42:52 #165
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_97367914

Het was weer genieten :D _O_
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_97368885
The Wicker Man (1973)

Het blijft gruwelijk goed _O_

http://www.imdb.com/title/tt0070917/

cijfer: 7,7
''Without self knowledge, without understanding the working and functions of his machine, man cannot be free, he cannot govern himself and he will always remain a slave.''
pi_97371105
Battle: LA

Best onderhoudend actiefilmpje, meer niet.

7
pi_97371409
Requiem for a dream 7.8
Goede film. Leuke climax. Maar andere films van de regisseur lijken mij de moeite waard om nog eens te bekijken.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 09:19:21 #169
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_97371758
From Paris with Love

Verhaal
James Reece, assistent van de Britse ambassadeur in Parijs werkt samen met de Amerikaanse CIA-agent Charlie Wax (Travolta) om een terroristische aanslag in Parijs te voorkomen. Charlie Wax is echter een loose canon die de stad binnen de kortste keren op z'n kop zet en Reece als zijn chauffeur behandelt

Het lijkt allemaal vreselijk over de top. Dat siert de film juist. De eerste 5 minuten vond ik al erg grappig met veel over de top geweld door een bruutuitziende Travolta. Echter was het niet van het niveau zinloos geweld, eerder veel geschiet met bazooka's en auto's opblazen. Verhaal is niet ijzersterk net als de uitwerking van de karakters die wat oppervlakkig zijn. In tegenstelling tot het acteerwerk van Travolta, je ziet hem genieten als 'bad motherfucker'.
Het is een lekkere wegkijkfilm voor een doordeweekse avond.

Cijfer
IMDB: 6.4/10 (30,834 votes)
Mijn: 7/10
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
pi_97371917
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 00:42 schreef N-E-R-D het volgende:
[ afbeelding ]

Het was weer genieten :D _O_
NRC gaf drie sterren voor the hangover II
pi_97373683
Mn buurman een 10 uit 10.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:55:33 #172
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_97376847
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:01 schreef Deckard het volgende:
Requiem for a dream 7.8
Goede film. Leuke climax. Maar andere films van de regisseur lijken mij de moeite waard om nog eens te bekijken.
Dat lijkt mij ook ja :D
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_97378767
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:55 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja :D
Dan deze film ;). Black swan lijkt me qua herhaling gewoon voor nog eens. Ik wil Connelly ( *; ) niet nog eens zo zien :(
  vrijdag 27 mei 2011 @ 13:07:49 #174
286575 Roces18
Chef de party
pi_97379680
The Lucky Ones

Samenvatting
Soldaat T.K. Poole (Michael Peña) is in Irak gewond geraakt en mag voor een maand naar huis. Als in New York blijkt dat alle vluchten zijn geannuleerd, regelt hij een lift met twee andere soldaten, Cheaver (Tim Robbins) en Colee (Rachel McAdams), die hij in het vliegtuig heeft ontmoet. Ze komen er tijdens hun reis achter dat het leven in Amerika erg is veranderd. Wat een korte trip naar huis had moeten worden, loopt uit in een onverwachte reis door het land.

Na het zien van een uitstekende trailer dacht ik dat de film ook goed zou zijn maar zoals het vaak is, is het tegendeel juist waar. De film begint erg goed maar des te verder je in de film komt des te saaier het wordt. Dit zal grotendeels te danken zijn aan de 2 uur durende lengte, terwijl die al een stuk beter zou worden als er meer vaart in zou zitten. De film komt namelijk erg traag over en het is het allemaal net niet. Emoties worden niet goed overgebracht waardoor je ook niet in de film wordt gezogen. Jammer , maar helaas --- onvoldoende
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_97379775
Echt!? Jeetje, ik vond dat echt een super fijne film. Dikke 8,5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')