abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 mei 2011 @ 23:13:46 #101
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_97229199
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:09 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hoe is het met James? :9
Afkicken van zijn koopverslaving. Ik geef slechte invloed. ;(
signatuurloos
  maandag 23 mei 2011 @ 23:14:44 #102
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97229275
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:13 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Afkicken van zijn koopverslaving. Ik geef slechte invloed. ;(
Arme vent. ;( Doe de groetjes aan Meowth! :*
  maandag 23 mei 2011 @ 23:16:56 #103
297133 Captain_Maximum
To the Max!!!
pi_97229405
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:14 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Arme vent. ;( Doe de groetjes aan Meowth! :*
Dan valt een pokémonverslaving nog best mee. :P

En jij de groetjes aan je trouwe fans. :)
signatuurloos
  maandag 23 mei 2011 @ 23:18:18 #104
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97229489
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:16 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dan valt een pokémonverslaving nog best mee. :P

En jij de groetjes aan je trouwe fans. :)
Zal ik doen! O+
pi_97229531
Gary, je verneukt mijn topic, doe eens geen GLC na met al dat geslowchat :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 23 mei 2011 @ 23:20:09 #106
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97229605
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:18 schreef linpunt het volgende:
Gary, je verneukt mijn topic, doe eens geen GLC na met al dat geslowchat :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry schat, ik was vergeten dat het hier geen KLB is. :@
pi_97229819
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 03:31 schreef Grunge. het volgende:
Ik herken dat (overigens zeer serieuze) probleem wel. En uit de stad wegblijven kost me geen moeite (ik houd sowieso al niet van IRL 'shoppen'), maar ASOS, TopShop en al die andere toffe sites blijven trekken. 'Even kijken' kan natuurlijk niet. Ik ben er zelf dan ook nog helemaal niet van genezen, van mijn koopverslaving. Ik heb mezelf toen ik echt moest beginnen met sparen (op mezelf wonen) en uit mijn schulden moest komen wel aangeleerd om een filter in te stellen, en ik koop zelden iets wat duurder is dan dertig pond. Nou, nooit, eigenlijk. Vroeger wel, want dan dacht ik er niet genoeg bij na en keek ik ernaar alsof het om dertig euro ging. Nu reken ik om en kom ik vaak tot de ontdekking dat ik het in de stad ook niet zou kopen. Via internet is het gewoon aanlokkelijker, voor mij wel. Klik en koop. Dus TS, die filter (je hebt ze tegenwoordig op bijna elke zichzelf respecterende online winkel) inschakelen en een limiet voor jezelf bedenken. Verder herken je misschien dat je erg van een bepaalde kleur of stof houdt. Zelf word ik vooral erg aangetrokken door geel, rood en groen (nou ja, en zwart, maar dat is niet zo bijzonder). Als je één groen hemdje hebt, hoef je er niet nog één. Ook niet als-ie van een andere stof is. Het kwam vroeger nog weleens voor dat ik erachter kwam dat bepaalde kledingstukken wel erg veel op elkaar leken. Zonde van je geld. Sorteer je kleding op kleur, bijvoorbeeld. Zo houd je makkelijk bij wat je hebt. Ik heb relatief weinig paars en bruin, terwijl ik dat geen lelijke kleuren vind. Daar richt ik me nu dus meer op.

Met die schoenen zou ik echt even stoppen. Ik ben zelf geen schoenenfanaat en heb hoogstens vijfentwintig paar, denk ik, maar dan gaat het echt om schoenen niet duurder dan twintig euro waren en vaak genoeg slechts een tientje kostten. Met vijfenzestig paar zou je toch alle soorten schoenen moeten hebben die je graag zou willen hebben: laarzen, simpele gympjes, kistjes, pumps, ballerina's, sneakers... Kijk maar even niet naar schoenen en probeer jezelf ondertussen te overtuigen van dit feit. Zijn er nog schoenen die je per se móet hebben voor je gevoel? Schrijf ze dan in een lijstje. Zo heb ik dat ook even gedaan om van mijn verslaving af te komen. Want weet je, het is niet zo (dat dacht ik toen) dat een collectie, een stijl even te koop is en dat je iets wat je heel mooi vind nooit meer zal kunnen kopen. Mode is minder vluchtig dan je vaak denkt. Jarenlang heb je de kans om iets te kopen dat je mooi vindt en in de mode is. Echt waar. Ik vond al die bloemetjesdingetjes zo leuk een paar jaar terug, maar die zijn nu nog te koop in de winkels die je noemt al ware ze nu pas 'in'. Het heeft echt geen haast. Anders is er ook nog altijd eBay, natuurlijk. En met zo'n lijstje kun je jezelf misschien een beetje rustig houden. En dan lekker afstrepen als je het eens tegenkomt. Want je gaat het echt altijd weer eens vinden.
Ik heb het trouwens meer andersom.. Ik kijk meestal op de site wat er is en hoe wat en dan ga ik naar de winkels.. Gelukkig hebben we geen winkelcentra a la La Fayette/Printems in Nederland. Dat scheelt echt wel, de bijenkorf is eigenlijk best kut. :)
  maandag 23 mei 2011 @ 23:27:25 #108
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97230027
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:23 schreef linpunt het volgende:

[..]

Ik heb het trouwens meer andersom.. Ik kijk meestal op de site wat er is en hoe wat en dan ga ik naar de winkels.. Gelukkig hebben we geen winkelcentra a la La Fayette/Printems in Nederland. Dat scheelt echt wel, de bijenkorf is eigenlijk best kut. :)
Zet al je doekoe op een spaarrekening waar je de komende 10 jaar niet bij kunt. Van een kale kip kan je niet plukken. ;)
pi_97230648
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef Noek het volgende:
Een investering voor wat? Come on, je weet dat je het wil hebben omdat je het gewoon moet hebben. En daar is he-le-maal niks mee! O+
Je-fucking-zus. Wijven. Onbegrijpelijk.

Nee, serieus, HOLY SHIT. Schei uit.

65 paar schoenen?!?! Je bent echt mentaal gestoord als je dat wil proberen goed te praten.
  maandag 23 mei 2011 @ 23:49:34 #110
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97231211
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:38 schreef Gamesua het volgende:

[..]

Je-fucking-zus. Wijven. Onbegrijpelijk.

Nee, serieus, HOLY SHIT. Schei uit.

65 paar schoenen?!?! Je bent echt mentaal gestoord als je dat wil proberen goed te praten.
Mwah, je hebt toch ook mensen met honderden dvd's in hun kast? Waar ligt dan de grens tussen normaal en abnormaal?
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:05:48 #111
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_97231877
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Mwah, je hebt toch ook mensen met honderden dvd's in hun kast? Waar ligt dan de grens tussen normaal en abnormaal?
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2011 22:55 schreef linpunt het volgende:

maar ik heb mezelf er een keer op betrapt dat ik het verstopt had.. en daarna zelfs heb gelogen tegen mijn vriend..
Daar. Op het moment dat je gaat afwijken van het reguliere. Je koopt wat, en inderdaad; de één wat meer en wat vaker dan de ander, dat is normaal en logisch. Interesses liggen niet bij iedereen op één plek. Op het moment dat je dingen koopt en het wegstopt en liegt heb je een probleem.
Dit, dus.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:06:35 #112
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_97231915
quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:49 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Of je het gewoon kan betalen, of dat je jezelf in de schulden/problemen brengt.

Er is maar één manier om hier vanaf te komen: STOP met het kopen van rotzooi. Elke halfhartige manier (zoals "minderen") is een excuus om verder te gaan.

Verkoop 3/4 van je kleding. Zet dan een hard doel voor jezelf dat je een x aantal tijd 0 kleding meer koopt (zoals 5 maanden).

Vervolgens geen kledingwinkels meer binnenlopen en tegen jezelf herhalen dat je niks wil kopen.

Alleen wordt het onderliggende probleem niet verholpen: waarom je zoveel kleding wil kopen en niet over straat durft zonder er perfect uit te zien.
pi_97233049
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:11 schreef linpunt het volgende:

[..]

Ja. :'(
En dan nu spijt hebben, fckng dom. :'(
Dat is wel behoorlijk fucking sad: je spaarrekening plunderen om je onnodige aankopen te financieren. :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 00:48:51 #114
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_97233289
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:05 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Daar. Op het moment dat je gaat afwijken van het reguliere. Je koopt wat, en inderdaad; de één wat meer en wat vaker dan de ander, dat is normaal en logisch. Interesses liggen niet bij iedereen op één plek. Op het moment dat je dingen koopt en het wegstopt en liegt heb je een probleem.
Daar ben ik het mee eens. Op het moment dat je niet meer 'normaal' kunt functioneren zonder al die dingen, gaat het mis met je.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 00:06 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Of je het gewoon kan betalen, of dat je jezelf in de schulden/problemen brengt.

Er is maar één manier om hier vanaf te komen: STOP met het kopen van rotzooi. Elke halfhartige manier (zoals "minderen") is een excuus om verder te gaan.

Verkoop 3/4 van je kleding. Zet dan een hard doel voor jezelf dat je een x aantal tijd 0 kleding meer koopt (zoals 5 maanden).

Vervolgens geen kledingwinkels meer binnenlopen en tegen jezelf herhalen dat je niks wil kopen.

Alleen wordt het onderliggende probleem niet verholpen: waarom je zoveel kleding wil kopen en niet over straat durft zonder er perfect uit te zien.
Daarom intrinsieke motivatie, in plaats van extrinsieke. ;) TS moet gewoon minder waarde hechten aan kleding. De reden dat junks terugvallen, is omdat ze het willen, niet omdat hun lichaam erom schreeuwt. Het zit allemaal tussen de oren. ;)
pi_97233476
Verzamelen, niets mis mee.

Maar op het moment dat je spaarrekening en belangrijke dingen, prioriteiten, daaronder te lijden hebben kan je wel spreken van een probleem. Een probleem dat wat dieper ligt dan 'gewoon niet meer doen'.
pi_97233562
Dit is echt erg, schaam je. :')
Ron Paul 2012
  dinsdag 24 mei 2011 @ 03:33:40 #117
326442 Grunge.
Corvus corax.
pi_97234876
Ik weet nog dat ik zelf middenin dit probleem zat en op FOK! zocht naar soortgelijke ervaringen en oplossingen in R&P, maar die kon ik amper vinden. Terwijl ik weet dat het meer speelt.

Het gaat mij trouwens wel echt om de kleren. Ik stel me mezelf dan voor in een bepaalde situatie met dit of dat aan en dan is het 'perfect'. In werkelijkheid valt dat nogal tegen, situaties veranderen er niet per se door :'). Maar voor mij is het allemaal heel filmisch. Ik heb toen die lijstjes bedacht en dat hielp het meest. Je hebt vast ook bepaalde kledingstukken in je hoofd die je nog eens in je kast móet hebben? Schrijf die op, verlicht jezelf met het idee dat ze altijd ergens te krijgen zullen zijn en dat je het dus niet nu-nu-nu hoeft te kopen en streep door als je iets vindt.
pi_97241004
ik snap trouwens wel dat niet meer kopen een stap is, maar het verkopen van kleding dat ik heb is een beetje een 'waarom?'.. Dat had ik al een keer gedaan en toen ging ik weer alles kopen wat ik had verkocht en was ik nóg meer geld kwijt..
Voor mijn gevoel staat het nu zo op de schaal van verslapfingen;

roken - kettingroken - items kopen - vreemdgaan.

quote:
99s.gif Op maandag 23 mei 2011 23:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Zet al je doekoe op een spaarrekening waar je de komende 10 jaar niet bij kunt. Van een kale kip kan je niet plukken. ;)
2K is nu al het doekoe dat ik heb om uberhaupt aan te raken, dus dat is niet echt veel.. :'(
maar people, ik heb mijn vriend beheer gegeven over al mijn pinpassen en andere kaarten! :o
  dinsdag 24 mei 2011 @ 11:59:21 #119
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_97241855
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:34 schreef linpunt het volgende:
ik snap trouwens wel dat niet meer kopen een stap is, maar het verkopen van kleding dat ik heb is een beetje een 'waarom?'.. Dat had ik al een keer gedaan en toen ging ik weer alles kopen wat ik had verkocht en was ik nóg meer geld kwijt..
Je gaat toch niet beweren dat je al die kleding écht nodig hebt? Zelfs wanneer je 3/4e van je spullen verkoopt heb je genoeg. De rest levert geld op, zodat je dingen kan kopen die je wel nodig hebt. Verder heb je weer extra ruimte in je huis.

Wat was voor jou de reden om het weer terug te kopen?

quote:
2K is nu al het doekoe dat ik heb om uberhaupt aan te raken, dus dat is niet echt veel.. :'(
maar people, ik heb mijn vriend beheer gegeven over al mijn pinpassen en andere kaarten! :o
Je kan samen een plan maken zodat je geen kleding meer koopt en hij je eraan houdt. Maar ik zou ook gaan kijken naar de onderliggende reden van je gedrag, je kan eens naar de huisarts gaan.
pi_97241977
Naar de huisarts gaan? Wat denk je dat die zegt? :')
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  dinsdag 24 mei 2011 @ 12:12:25 #121
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_97242276
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 12:02 schreef Tamashii het volgende:
Naar de huisarts gaan? Wat denk je dat die zegt? :')
Of een psycholoog, want dit is echt geen normaal gedrag...

Ik denk trouwens dat het wel meevalt.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 13:48:22 #122
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_97245311
Contant geld pinnen voor die week, wat je maximaal wilt besteden aan 'shoppen' van leuke dingen.
Als dat contante geld op is toch de discipline vinden om niet opnieuw te pinnen (die bankrekening lokt natuurlijk).

Je pinpas gebruik je alleen voor de noodzakelijke dingen en voor een keer per week contant geld pinnen wat je shopgeld zal zijn.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2011 @ 13:49:35 #123
230491 Zith
pls tip
pi_97245348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 11:34 schreef linpunt het volgende:
Voor mijn gevoel staat het nu zo op de schaal van verslapfingen;

roken - kettingroken - items kopen - vreemdgaan.

Je hebt helemaal gelijk meissie, eigenlijk heb je die kleren wel nodig en het geld niet, en zo erg is een koopverslaving niet!

En ja, dat is typisch verslavingsgedrag.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97245354
Sad :')
pi_97245361
Bij Zalando geven ze 20% korting op topmerken.... AAAAAAAAHHHH!!!!! _O-
Perfecte openingszin: ''Mag ik wat te drinken van je?''
pi_97245364
Ik wil wel op het geld van TS passen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_97245397
TS, heb je een iPhone? zo niet ik zou maar snel naar de winkel rennen...
pi_97245438
Ik zie TS al staan an de voordeur...

''Pakje voor u, mevrouw.. Van Zalando''

''AAAAAAAAAAAAHHHH''
pi_97245741
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 13:51 schreef WindowsFan het volgende:
TS, heb je een iPhone? zo niet ik zou maar snel naar de winkel rennen...
Hoor ik deze te snappen? :')

Maar maar, dit kan ik vaker aan.. mensen die roken bijvoorbeeld, steken hun geld in iets.. wat óp gaat.. en dan heb je helemaal niets meer..
pi_97245968
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:30 schreef linpunt het volgende:

[..]

Goeie schoenen zijn ontzettend belangrijk. Ik voel mij een ander persoon op hoge hakken.. Zelfvertrouwen, persoonlijkheid, ruggegraat..
Moet het natuurlijk wel bij de rest van mijn kleding passen. :')

Waarom? Het feit dat je op je tenen loopt zal niemand imponeren. En mensen hebben ook niet zoiets van 'oh, het wekt de illusie alsof zij lange benen heeft - nu accepteer ik haar als autoriteit'. Ik heb dat hele 'zelfvertrouwen door middel van hakken' nooit begrepen. Het zijn kleren.
pi_97246043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:08 schreef netflanders het volgende:

[..]

Waarom? Het feit dat je op je tenen loopt zal niemand imponeren. En mensen hebben ook niet zoiets van 'oh, het wekt de illusie alsof zij lange benen heeft - nu accepteer ik haar als autoriteit'. Ik heb dat hele 'zelfvertrouwen door middel van hakken' nooit begrepen. Het zijn kleren.
En toch voel ik mij anders als ik strak in pak zit dan als ik een joggingbroek aan heb..
pi_97246120
Ik vind wel dat vrouwen meer uitstralen als ze hakken dragen..
Heb je alweer dingen besteld? :D
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2011 @ 14:19:18 #133
230491 Zith
pls tip
pi_97246344
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:01 schreef linpunt het volgende:

[..]

Hoor ik deze te snappen? :')

Maar maar, dit kan ik vaker aan.. mensen die roken bijvoorbeeld, steken hun geld in iets.. wat óp gaat.. en dan heb je helemaal niets meer..
Stop nou maar gewoon met het downplayen van je verslaving. Je bent verslaafd, dat is erg, je hebt duizenden euro's weggegooid hierdoor. Tijd om ermee te stoppen.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_97246362
bah, sommige mensen moeten keihard werken voor dit geld en dan heb je het en ipv het te sparen voor later geef je het uit aan troep die je de volgende zomer toch niet meer draagt. "Fashion". Het is, zoals Oscar wilde al zei, een vorm van lelijkheid die zo erg is dat het elk seizoen moet veranderen. Ik heb 5 paar schoenen voor de zomer , 2 ballerinas, 2pumps en een paar slippers... wtf moet je met 65 paar?
pi_97246395
ik kijk sowieso neer op van die modetrutjes die 1000 euro uitgeven aan een lelijke jurk die alleen bijzonder is omdat er een labeltje op staat. oppervlakkig wijf.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:30:04 #136
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_97246718
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:21 schreef moezeidekoe het volgende:
ik kijk sowieso neer op van die modetrutjes die 1000 euro uitgeven aan een lelijke jurk die alleen bijzonder is omdat er een labeltje op staat. oppervlakkig wijf.
Maar ja, oppervlakkig is ook wel het eerste wat in mij opkomt, maar iemand denken te kennen op basis van een paar posts is net zo goed oppervlakkig.
I believe i can fly!
pi_97246766
quote:
Hoezo? Jij geeft misschien wel geld uit aan andere dingen die onnodig zijn..
pi_97246937
quote:
Ja, dat is inderdaad wat mensen met verstand van techniek en textiel doen, alleen labels afspeuren. :')
Trouwens, Oscar Wilde was een vrij "fashionable" dandy voor zijn tijd. :{w
pi_97247333
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:31 schreef Bioflap het volgende:

[..]

Hoezo? Jij geeft misschien wel geld uit aan andere dingen die onnodig zijn..
ja, maar met mate, en zeker geen 1000en euro's.

En ja, oscar was een dandy inderdaad, maar hij wel inzicht in de waarheid.

En het is eenmaal oppervlakkig om zoveel waarde te hechten aan spullen, dat is na 1 post ook wel duidelijk.

En dat gezanik over textiel en techniek, als het 1000 euro kost is het gewoon zonde van het geld.

1000 europ is straks namelijk wel minder dan 1/3 van je salaris, waar je ook straks kinderen mee moet voeden, de huur mee moet betalen, etc.
pi_97247448
Plus, jij weet toch wel hoeveel een bepaald soort textiel kost en hoe lang het duurt om zoiets te maken, dan zie je ook in dat het belachelijk overpriced is.
  dinsdag 24 mei 2011 @ 14:54:21 #141
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_97247614
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:47 schreef moezeidekoe het volgende:

[..]

ja, maar met mate, en zeker geen 1000en euro's.

En ja, oscar was een dandy inderdaad, maar hij wel inzicht in de waarheid.

En het is eenmaal oppervlakkig om zoveel waarde te hechten aan spullen, dat is na 1 post ook wel duidelijk.
En dat gezanik over textiel en techniek, als het 1000 euro kost is het gewoon zonde van het geld.

1000 europ is straks namelijk wel minder dan 1/3 van je salaris, waar je ook straks kinderen mee moet voeden, de huur mee moet betalen, etc.
Dat is waar. Maar een oppervlakkige (doorgeslagen) hobby hebben maakt je niet meteen een 'oppervlakkig wijf'. Zo kijk ik bijvoorbeeld met grote lol naar de meest oppervlakkige programma's zonder enige diepgang. Maar daarmee ben ik nog geen oppervlakkig wijf want ik heb ook wel een minder oppervlakkige kant.
Wie weet wat Linpunt er allemaal voor diepzinnige hobby's op na houdt.
I believe i can fly!
pi_97247643
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:50 schreef moezeidekoe het volgende:
Plus, jij weet toch wel hoeveel een bepaald soort textiel kost en hoe lang het duurt om zoiets te maken, dan zie je ook in dat het belachelijk overpriced is.
Ik betaal dan ook geen 1000 voor een jurk :')
Maar alles bij de H&M is tegenwoordig van jersey of katoen.
  † In Memoriam † dinsdag 24 mei 2011 @ 14:58:24 #143
230491 Zith
pls tip
pi_97247779
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:55 schreef linpunt het volgende:

[..]

Ik betaal dan ook geen 1000 voor een jurk :')
Maar alles bij de H&M is tegenwoordig van jersey of katoen.
Stop gewoon even met het goedpraten van je verslaving!
pi_97247858
Ik kan het best begrijpen dat ze zich er prettiger door voelt..
Het gaat misschien wel iets te ver ja, maar dat heeft iedereen toch wel iets?
pi_97249772
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 14:58 schreef Zith het volgende:

[..]

Stop gewoon even met het goedpraten van je verslaving!
Dat is dan ook niet mijn bedoeling, maar ik vind het wel een goeie om te verdedigen van hoe mensen er te makkelijk over doen en alles maar oppervlakkig vinden. :')
  dinsdag 24 mei 2011 @ 16:49:46 #146
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_97252644
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:34 schreef Tamashii het volgende:
Ja fuck ik kan dat zo goed begrijpen. Er zijn best veel onderzoeken waarin staat dat wanneer je er verzorgd uitziet je eerder een kans hebt op een baan. Dat is nog maar een klein positief punt van goede uiterlijke verzorging. Ik voel me gewoon net als jij een ander mens als alles tiptop eruit ziet. Ik kan er niet tegen als ik geen bijpassende schoenen heb of als ik bij een bepaalde jurk geen colbertje aan kan omdat de kleur vloekt. :')

Nouja, het is ergens misschien ziek, maar het is toch ook zeker positief omdat een goede uiterlijke verzorging veel voordelen met zich mee brengt. :9
Ik denk dat de voordelen niet gaan opwegen tegen de nadelen als ze zo doorgaat :').

Of ze moet voortaan dr kleren op Pabo.nl bestellen en ergens achter het raam gaan zitten.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_97252990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 15:44 schreef linpunt het volgende:

[..]

Dat is dan ook niet mijn bedoeling, maar ik vind het wel een goeie om te verdedigen van hoe mensen er te makkelijk over doen en alles maar oppervlakkig vinden. :')
Maar wat jij doet is daadwerkelijk oppervlakkig. Kijk, ik geloof je achter elkaar als je zegt dat kleding van bepaalde merken betere kwaliteit heeft. Zeker, dat is ook zo, ik ervaar het zelf ook. Maar dat weerhoudt mij er niet van om lekkere simpele basics te kopen va de H&M of de Zara en daar een leuke combi mee te maken. Om leuke combi's te maken en er leuk uit te zien, hoef je niet per se dure kleding te hebben. Het is voornamelijk wat je uitstraalt. Zo van "Kijk hoe fakking lekker ik eruit zie in mijn H&M kleding." ofzo. Qua make up ben ik het wel met je eens.
pi_97253055
Ik geef o min mogelijk uit... Hoe minder je besteed op termijn, hoe groter je koopkracht :)
pi_97253238
quote:
18s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Maar wat jij doet is daadwerkelijk oppervlakkig. Kijk, ik geloof je achter elkaar als je zegt dat kleding van bepaalde merken betere kwaliteit heeft. Zeker, dat is ook zo, ik ervaar het zelf ook. Maar dat weerhoudt mij er niet van om lekkere simpele basics te kopen va de H&M of de Zara en daar een leuke combi mee te maken. Om leuke combi's te maken en er leuk uit te zien, hoef je niet per se dure kleding te hebben. Het is voornamelijk wat je uitstraalt. Zo van "Kijk hoe fakking lekker ik eruit zie in mijn H&M kleding." ofzo. Qua make up ben ik het wel met je eens.
Ik zeg dan ook niet dat je dat niet meer moet doen, maar een aantal reacties terug vroeg iemand aan mij dan ook waarom ik niet alleen voor H&M ging. En ik geef aan dat ik niet alleen voor high end ga omdat het een label heeft, maar ik gaf aan dat er een verschuiving plaats vond.
Het is niet dat ik geil op een stuk vod van 195 euro wat ze een sjaal noemen met een merkje erop. :{w
pi_97253402
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2011 17:03 schreef linpunt het volgende:

[..]

Ik zeg dan ook niet dat je dat niet meer moet doen, maar een aantal reacties terug vroeg iemand aan mij dan ook waarom ik niet alleen voor H&M ging. En ik geef aan dat ik niet alleen voor high end ga omdat het een label heeft, maar ik gaf aan dat er een verschuiving plaats vond.
Het is niet dat ik geil op een stuk vod van 195 euro wat ze een sjaal noemen met een merkje erop. :{w
Nee, die dingen zijn over het algemeen erg lelijk. Maar het is wel daadwerkelijk een verslaving en je probeert het stiekem toch wel goed te praten (ook al beweer je zelf van niet :P ). Dat is ook vaak ook een kenmerk van een verslaving. :P Maar het idee wat hiervoor werd geopperd is helemaal geen slecht idee: ga naar de huisarts. Hij kan je doorverwijzen en weet hier echt wel raad mee. Zodra je doorverwezen wordt, kun je wel geholpen worden. Maar het is wel belangrijk dat je er iets aan doet, anders heb je dadelijk enorme schulden en ben je nog veel verder van huis. :*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')