studiefinanciering, mijn vriend, spaargeld..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:51 schreef Jahr00n het volgende:
65 paar schoenen. HAHAHHAHAHHA waar haal je het geld vandaan zeg.
Wel als je nog maar 200 op je rekening hebt staan.. en dat dat ooit een cijfer in de duizend was..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef Noek het volgende:
Een investering voor wat? Come on, je weet dat je het wil hebben omdat je het gewoon moet hebben. En daar is he-le-maal niks mee!
5.000 ongeveer.. in 2 maanden..quote:
Holy Crap..quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef linpunt het volgende:
[..]
Wel als je nog maar 200 op je rekening hebt staan.. en dat dat ooit een cijfer in de duizend was..
[..]
5.000 ongeveer.. in 2 maanden..
Wat is redelijk voor een week?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef _Arual_ het volgende:
Per week een vast bedrag pinnen en daar dan mee uit zien te komen. En laat je pinpas voor de rest thuis!
Ik heb echt een probleemquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:57 schreef Bioflap het volgende:
[..]
Holy Crap..
Daar kun je zoveel betere dingen mee doen
Oh! Nou, dan ga je dus niet naar een samplesale. Dan ga je chipsen eten in een park ofzo.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:56 schreef linpunt het volgende:
Wel als je nog maar 200 op je rekening hebt staan.. en dat dat ooit een cijfer in de duizend was..
5.000 ongeveer.. in 2 maanden..
Zalando.nl?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:58 schreef linpunt het volgende:
[..]
Wat is redelijk voor een week?
[..]
Ik heb echt een probleem
Ik ben nu student, dus ik krijg stufi, máár ik verdien ook 180 p/w aan een bijbaan én ik woon sinds kort samen..quote:
Nou, daar heb je het dus.. als ik toch besluit niet naar een samplesale te gaan of een winkel.. vindt ik mezelf s'avonds of stiekem tussendoor op de site van asos.com, river island, topshop.. God, wat klinkt dat eigenlijk teringdom..quote:
En wat doet je vriend hier aan? Moet hij je niet steunen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:59 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik ben nu student, dus ik krijg stufi, máár ik verdien ook 180 p/w aan een bijbaan én ik woon sinds kort samen..
Hij heeft een creditcard gesloopt.. en die denkt dat ik me aanstel omdat ik geld heb uitgegeven in een tijd toen ik weinig studiebezigheden had.. Hij denkt dat het een fase is, maar het begint toch eng te worden als je een extra kamer nodig hebt voor je eigen kleding..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:02 schreef Bioflap het volgende:
[..]
En wat doet je vriend hier aan? Moet hij je niet steunen?
Anders flikker je RaboReader uit het raam
Binnenkort het topic "Huur niet betaald ..."?quote:
Nee, dat nog net niet.. Maar ik loop nu bijvoorbeeld te klagen en ik besef het wel.. maar op het moment zelf koop ik vooral impulsief.. Zo heb ik minstens 5 paar schoenen waarvan ik ooit zei: "Ooh, maar dit ga ik élke dag dragen.."quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:05 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Binnenkort het topic "Huur niet betaald ..."?
Maar even serieus, je leent toch niet bij he bij DUO om je schoenencollectie uit te breiden he?
Waar heb je die 5k dan vandaan gehaald? Spaarrekening geplunderd?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:59 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik ben nu student, dus ik krijg stufi, máár ik verdien ook 180 p/w aan een bijbaan én ik woon sinds kort samen..
Ja.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:10 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Waar heb je die 5k dan vandaan gehaald? Spaarrekening geplunderd?
Ja inderdaad. Nouja het is wel lekker om alles er zo doorheen te jagen, dus je hebt er wel van genoten. En geleerd, want er is spijt. Gewoon zorgen dat het geen tweede keer gebeurd en noooooit een creditcard nememquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:11 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ja.
En dan nu spijt hebben, fckng dom.
Die had je nodig voor asos.com en buitenlandse stores, maar die is na het kopen van kaarten voor rockwerchter door vriendlief doorgeknipt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:13 schreef Sapstengel het volgende:
Ja inderdaad. Nouja het is wel lekker om alles er zo doorheen te jagen, dus je hebt er wel van genoten. En geleerd, want er is spijt. Gewoon zorgen dat het geen tweede keer gebeurd en noooooit een creditcard nemem.
Máár, ik ben morgen in Parijs! En niet pas over een aantal maanden.. moet ik dan alsnog cold turkey gaan of?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:12 schreef friekin_ het volgende:
Dan ga je je kast uitspitten, verkoop je wat je niet draagt/gebruikt. En resoluut stoppen met kopen, en na een paar maanden gun je jezelf weer een jurkje oid.
Het is dat je FoBo niet overeenkomt, anders had ik gedacht dat je m'n vriendin was.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:07 schreef linpunt het volgende:
[..]
Nee, dat nog net niet.. Maar ik loop nu bijvoorbeeld te klagen en ik besef het wel.. maar op het moment zelf koop ik vooral impulsief.. Zo heb ik minstens 5 paar schoenen waarvan ik ooit zei: "Ooh, maar dit ga ik élke dag dragen.."
Ja. Cold turkey.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef linpunt het volgende:
[..]
Máár, ik ben morgen in Parijs! En niet pas over een aantal maanden.. moet ik dan alsnog cold turkey gaan of?
Oh dus je had er wel een en ook nog speciaal aangevraagd om online nog meer dingen te kopenquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef linpunt het volgende:
[..]
Die had je nodig voor asos.com en buitenlandse stores, maar die is na het kopen van kaarten voor rockwerchter door vriendlief doorgeknipt.
[..]
Máár, ik ben morgen in Parijs! En niet pas over een aantal maanden.. moet ik dan alsnog cold turkey gaan of?
Het gaat niet alleen om kleding he.. Make-up altijd van Chanel, YSL of MAC cosmetics gehad..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:15 schreef Golden_Pauper het volgende:
ach gut meid
enige advies wat ik je kan geven is, stop met shit kopen en zoek een echte hobby.
Als fashion designer kan je toch ook je eigen kleding ontwerpen/ontwikkelen of tweedehands kleding ombouwen, wees eens wat creatiever ipv de meuk van anderen te kopen. Is ook veel toffer om te dragen uiteindelijk
Hoeveel make up kun je op je porem smeren? Ik doe eeuwen met mijn stash.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:20 schreef linpunt het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om kleding he.. Make-up altijd van Chanel, YSL of MAC cosmetics gehad..
eigen make up maken?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:20 schreef linpunt het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om kleding he.. Make-up altijd van Chanel, YSL of MAC cosmetics gehad..
Ik doe 4 maanden met mijn mascara, ongeveer alle kleuren pigment van MAC (jahaa, ik weet het), foundation en vooral crempjes, bodylotion en scrub gaan er snel doorheen.. Sabon en Lush..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:21 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Hoeveel make up kun je op je porem smeren? Ik doe eeuwen met mijn stash.
Alleen oogschaduw is ook zo stom. Moet op zn minst wat eyeliner en mascara bij en een goede concealer en foundation is het geld ook waard. Beter dan van die goedkope kruidvat troep.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:23 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
eigen make up maken?Nee, mdaar weet ik dan niks voor, vind make-up sowieso onzin op oogschaduw na. Maar daar zullen de meeste vrouwen het nooit mee eens zijn.
ja en eyeliner idd. foundation en al die meuk vind ik echt ranzig gewoon. zorg gewoon dat je een mooi huidje krijgt door gezond te eten ipv je porien vol te proppen met aids.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alleen oogschaduw is ook zo stom. Moet op an minst wat eyeliner bij en een goese concealer en foundation is het geld ook waard. Beter dan van die goedkope kruidvat troep.
Oogschaduw - 20 euroquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:25 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Alleen oogschaduw is ook zo stom. Moet op an minst wat eyeliner bij en een goede concealer en foundation is het geld ook waard. Beter dan van die goedkope kruidvat troep.
Mijn mascara kost ook 28 euro. Ik denk dat je gewoon beter moet leren keuzes te maken. Het een wel, dus het andere niet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:26 schreef linpunt het volgende:
[..]
Oogschaduw - 20 euro
Eyeliner - 15 euro
concealer + foundation - 70 euro
Fuck my life
Goeie schoenen zijn ontzettend belangrijk. Ik voel mij een ander persoon op hoge hakken.. Zelfvertrouwen, persoonlijkheid, ruggegraat..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:26 schreef Re het volgende:
maar rationeel gezien hoe rechtvaardig je dat schoenen een "investering" zijn?
Dit is ook eigenlijk het kwaad. 50 euro voor Sabon minimaal en voor Lush ben je er al snel 100 euro voor kwijt als je er geen erg in hebt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:25 schreef Tamashii het volgende:
Lush.
Hmm ik herken mezelf wel een beetje in TS, tis alleen nog niet zo erg. Misschien in spé,
Maar je moet gewoon jezelf belonen als het echt nodig is, anders niks kopen.
Ja maar dat is gewoon teveel van een goedkope en slechte foundation en overdreven dik aangebracht. Zoals die breezersletjes altijd doen. Als je er eentje hebt van 40 euro ofzo en die normaal en subtiel aanbrengt is het veel mooier.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:26 schreef Golden_Pauper het volgende:
[..]
ja en eyeliner idd. foundation en al die meuk vind ik echt ranzig gewoon. zorg gewoon dat je een mooi huidje krijgt door gezond te eten ipv je porien vol te proppen met aids.
Vroeger (nu klink ik als een oude zak) was ik altijd model voor visagieopledingen.. al die mooie kleurtjes, vooral van MAC.. Mijn eerste aankoop koester ik dan ook nog steeds..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon teveel van een goedkope en slechte foundation en overdreven dik aangebracht. Zoals die breezersletjes altijd doen. Als je er eentje hebt van 40 euro ofzo en die normaal en subtiel aanbrengt is het veel mooier.
Kweet niet of ik het daarmee eens ben. Te dik opgebracht blijft altijd lelijk, met welke foundation dan ook. Kwaliteit heeft niet altijd iets met prijs te maken en ik vind het wel belachelijk als je alleen maar dure dingen koopt omdat je denkt dat dat beter is. Kijk, ik heb niks met Primark en dergelijke, maar ik koop best foundation van Maybeline of kleding van h&m, de kwaliteit is prima en staat gelijk aan de prijs die je er voor betaalt. En voor mascara weet ik echt niet of het zooooon verschil is hoor...quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:32 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon teveel van een goedkope en slechte foundation en overdreven dik aangebracht. Zoals die breezersletjes altijd doen. Als je er eentje hebt van 40 euro ofzo en die normaal en subtiel aanbrengt is het veel mooier.
Ik heb zelf wel het idee dat mijn Chanel mascara langer mooi blijft (minder smudged bij het knipperen) dan mijn Maybeline fake lashes mascara.. zit dit tussen mijn hoofd?!quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kweet niet of ik het daarmee eens ben. Te dik opgebracht blijft altijd lelijk, met welke foundation dan ook. Kwaliteit heeft niet altijd iets met prijs te maken en ik vind het wel belachelijk als je alleen maar dure dingen koopt omdat je denkt dat dat beter is. Kijk, ik heb niks met Primark en dergelijke, maar ik koop best foundation van Maybeline of kleding van h&m, de kwaliteit is prima en staat gelijk aan de prijs die je er voor betaalt. En voor mascara weet ik echt niet of het zooooon verschil is hoor...
Mascara: Ja. Zoveel geprobeerd. Maar Lancome blijft je van het. Foundation hetzelfde verhaal.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:35 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Kweet niet of ik het daarmee eens ben. Te dik opgebracht blijft altijd lelijk, met welke foundation dan ook. Kwaliteit heeft niet altijd iets met prijs te maken en ik vind het wel belachelijk als je alleen maar dure dingen koopt omdat je denkt dat dat beter is. Kijk, ik heb niks met Primark en dergelijke, maar ik koop best foundation van Maybeline of kleding van h&m, de kwaliteit is prima en staat gelijk aan de prijs die je er voor betaalt. En voor mascara weet ik echt niet of het zooooon verschil is hoor...
Zoals het er nu uitziet houd ik 3 euro over per maandquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:37 schreef Dauntl3ss het volgende:
Oké ff on topic, wat is nu je plan de campagne TS?
Al geprobeerd een overzicht te maken van inkomsten en uitgaven per maand + sparen, en wat je overhoudt te delen door vier? Of denk ik nu te makkelijk?
Ik zou dan cold turkey stoppen. Met alles.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:39 schreef linpunt het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet houd ik 3 euro over per maand
Geen sparen, geen niets..
Dus mensen.. ik hoor van de een cold turkey.. (maar.. terugval?)
Ik hoor budgethulp.. maar waarmee te beginnen?
Dan hebben we dat gemeen denk ikquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:40 schreef Tamashii het volgende:
Nou, die ga ik dan ook eens proberen. Ik had eerst altijd foundation van de hema, nou dat was troep. Toen van Kruidvat-weetnietmeerwelkmerk, dat ging wel maar daarna niet meer. Nu maybeline maar gebruik het eigenlijk niet zo vaak. Gebruik het wel met de primer van Sephora. Maarja, ik wil toch liever iets duurders omdat ik dan het idee heb (Ja dit is wel heel gek van mezelf) dat het beter is voor mijn huid en ik er meer voor terug krijg.Dat idee probeer ik dus uit mijn hoofd te praten.
ik schrok wel even toen ik dit las..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik zou dan cold turkey stoppen. Met alles.
Ik ook. Laat het niet verder komen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:40 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik zou dan cold turkey stoppen. Met alles.
Helder, dan kan (en moet) je jezelf ook niet verder de afgrond in werken, tenzij je van plan bent je laatste spaargeld of geld dat je niet hebt alsnog uit te geven. Die kans is er blijkbaar, want het klinkt alsof je cold turkey heul eng vindtquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:39 schreef linpunt het volgende:
[..]
Zoals het er nu uitziet houd ik 3 euro over per maand
Geen sparen, geen niets..
Dus mensen.. ik hoor van de een cold turkey.. (maar.. terugval?)
Ik hoor budgethulp.. maar waarmee te beginnen?
Can you blame me?quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:44 schreef Dauntl3ss het volgende:
[..]
Helder, dan kan (en moet) je jezelf ook niet verder de afgrond in werken, tenzij je van plan bent je laatste spaargeld of geld dat je niet hebt alsnog uit te geven. Die kans is er blijkbaar, want het klinkt alsof je cold turkey heul eng vindt
Verder is goed uitzoeken en items verkopen verstandig, en kijken of je nog kan snijden in/besparen op je vaste lasten.
Ik heb er 10 in de slaapkamer staan, die daar terecht zijn gekomen door daadwerkelijk dagelijks gebruik.. 3 onder de kapstok en de rest in mijn inloopkast.. Wat eigenlijk gewoon de logeerkamer is..quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:45 schreef quirina het volgende:
Verkoop wat van je spullen op marktplaats en hou het bij een paar goede basis-stukken.
65 paar schoenen... waar laat je ze?
Die ruimte (of dat geld) is er niet meer. Lijkt een beetje ontkenningsfase, je ziet het gelukkig wel, maar nog niet voor wat het is.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:45 schreef linpunt het volgende:
[..]
Can you blame me?
Ik probeer me er nog uit te praten met een iets van 'afbouwen'.. maar erm.. tja.. mhmmm...
was dat maar zoquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:54 schreef quirina het volgende:
Je kan best wel iets kopen als je maar met jezelf een vast bedrag afspreekt en dit gewoon cash meeneemt.
Beetje hard voor jezelf proberen te zijn is niks mis mee, uiteindelijk voel je er beter door ( ookal is het vet moeilijk)
Enne bij marktplaats of ebay kan je ook een startprijs neerzetten. Kan ook al weer wat schelen en een goed verkooppraatje erbij...
Soms kan je spullen voor meer verkopen dan waar je het voor aangeschaft hebt
Het zou dan juist een uitdaging zijn om met de 'goedkopere' kleding van bijvoorbeeld H&M of Zara op te vallen en creatief te zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:05 schreef linpunt het volgende:
[..]
Hij heeft een creditcard gesloopt.. en die denkt dat ik me aanstel omdat ik geld heb uitgegeven in een tijd toen ik weinig studiebezigheden had.. Hij denkt dat het een fase is, maar het begint toch eng te worden als je een extra kamer nodig hebt voor je eigen kleding..
Sinds ik Fashion Design studeer heb ik ook een dure smaak ontwikkelt.. Voorheen kocht ik elke week wat bij de H&M.. maar nu schuift dat door naar de high end stores..
Ik ben ook zo fckng dom..
Je moet gewoon mascara nemen met zo'n rubber borsteltje. Bij de Kruidvat heb je er één voor ongeveer 3 euro en naar mijn mening is die net zo goed als die van Chanel. Foundation wel gewoon van een duur merk kopen, aangezien die beter smeren en meerdere tinten hebben.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:37 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik heb zelf wel het idee dat mijn Chanel mascara langer mooi blijft (minder smudged bij het knipperen) dan mijn Maybeline fake lashes mascara.. zit dit tussen mijn hoofd?!
YSL-mascara ruikt ook lekker
Oh ja... DVD's, games en (bij mij vooral) boeken. Ook heel moeilijk om te weerstaan inderdaad.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:39 schreef RiftNL het volgende:
Ik ben een man maar heb dit dus ook met regelmaatHeb 20 paar schoenen ofzo, 600+ originele dvd's, originele games etc etc
Zo heb ik laatst (en meestal koop ik geen 'echte mensen-boeken') de boeken van Sytze van der Zee gekocht. Zuidwal is echt een aanrader. En dan denk ik: oh, dat kan natuurlijk ook. Van die spannende echt gebeurde verhalen-boeken kopen.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:41 schreef RiftNL het volgende:
Oja boeken ook! Nieuwe aankopen:
Jorans Moordmysteries
Jaap Stam Biografie
En nog 1 naam kwijt
wow, op de andere post reageer ik later want ik zit nu op een iPhone want ik ben op weg naar parijs. Maar omdat ik zelf zoveel met stoffen werk ben ik uitgekeken op de eeuwige tricots en satijntjes. Ik begon meer te kopen van crepe Georgette, zijde, satin duchesse en dikkere kwaliteit wol. En minder mensen hebben dan hetzelfde. Ik draag eigenlijk bijna nooit spijkerbroeken (dat zou er nog bij moeten komen) maar zo heb ik wel weer 13 pantys van 12 euro p/st.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 03:34 schreef Grunge. het volgende:
Ik zie dat je meer bent gaan kopen (of wilt kopen) bij duurdere ketens. Dat heb ik zelf nooit gehad, dus dat herken ik niet. Doe je dat voor 'aanzien' of omdat je denkt dat de kwaliteit beter is?
Nee, dat denk ik echt. Want als je het rationeel bekijkt is het natuurlijk nogal stom.quote:
Neequote:
de mod van LIF heeft hem hierheen gekickedquote:Op maandag 23 mei 2011 21:49 schreef -Strawberry- het volgende:
Mja, er zijn online volgens mij heel veel tips te vinden om van die koopverslaving af te komen. Vaak is er wel een diepere oorzaak waar die behoefte vandaan komt.
Ik neem aan dat het topic ook niet voor niets in r&p staat? Anders kan het beter naar LIF.
Dit dus, jij hebt echt serieuze issues TSquote:Op maandag 23 mei 2011 21:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Je probeert een leegte te vullen, maar spullen vullen die leegte slechts heel tijdelijk.
Ach wat weet je daar nou van.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:52 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dit dus, jij hebt echt serieuze issues TS![]()
Omdat ik het ook daadwerkelijk gebruik en draag.. Je hebt mensen die bij de kassa al iets hebben van; mhmm, eigenlijk vind ik dit helemaal neit meer leuk.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:31 schreef Quickie_Brat het volgende:
Ik ben ergens blij dat ik een dergelijke verslaving of neiging niet begrijp.... bespaart me een hoop geld!
Wat ik alleen graag zou willen weten is waarom je al dat spul koopt? Of beter: waarom denk je het nodig te hebben? Is het een soort kick dan wat je daar van krijgt? Van de aanschaf? Of ook van het dragen zelf? En je geeft ook aan dat het vooral merk-kleding/schoenen moet zijn, wat zit daar achter dan?
Het is idd een soort tijdelijke kick die je ervan krijgt. Ik heb ook wel zo'n periode gehad. Het vervelende is dat een bepaald product maar in je hoofd blijft rondspoken want dat wil je hoe dan ook hebben. En als je het eenmaal hebt gekocht ben je even gelukkig, maar een dag later is het alweer gewoon en verzin je wat nieuws. En zo blijft het zich maar herhalen, kan erg vervelend zijn.quote:Op maandag 23 mei 2011 21:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Je probeert een leegte te vullen, maar spullen vullen die leegte slechts heel tijdelijk.
Het eerste deel klopt wel ja.. heel erg zelfs..quote:Op maandag 23 mei 2011 22:44 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Het is idd een soort tijdelijke kick die je ervan krijgt. Ik heb ook wel zo'n periode gehad. Het vervelende is dat een bepaald product maar in je hoofd blijft rondspoken want dat wil je hoe dan ook hebben. En als je het eenmaal hebt gekocht ben je even gelukkig, maar een dag later is het alweer gewoon en verzin je wat nieuws. En zo blijft het zich maar herhalen, kan erg vervelend zijn.
Niet per sé, althans, nooit zo overna gedacht.. maar ik loop er dan ook niet mee te koop normaal. Je hebt vrouwen die thuis alles heel trots showen wat ze 'gescoord' hebben.. maar ik heb mezelf er een keer op betrapt dat ik het verstopt had.. en daarna zelfs heb gelogen tegen mijn vriend..quote:Op maandag 23 mei 2011 22:47 schreef Buitendam het volgende:
Vind je jezelf dan niet kinderachtig? Zo'n 'hebben, hebben, hebben'-graai persoonlijkheid. Ik zou me kapot schamen, waardoor credits voor het openen van dit topic en het vragen naar meningen/ideeën.
Maar dan heb je toch een probleem? Dan kun je toch beter eerlijk tegen je vriend/ouders zijn en zeggen: "wat ik doe wijkt af van het normale, ik kan er niet echt goed mee om gaan. Wil je me helpen met het maken van een maandelijks budget, zodat ik niet echt een keer hard op m'n bek ga?" Als je dingen gaat verstoppen en achterhouden heb je gewoon een probleem, of dat nu drank, heroïne of H&M spul is maar in dat opzicht niet uit, denk ik.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:55 schreef linpunt het volgende:
[..]
Niet per sé, althans, nooit zo overna gedacht.. maar ik loop er dan ook niet mee te koop normaal. Je hebt vrouwen die thuis alles heel trots showen wat ze 'gescoord' hebben.. maar ik heb mezelf er een keer op betrapt dat ik het verstopt had.. en daarna zelfs heb gelogen tegen mijn vriend..
"Dit? Nee.. dat is niet nieuw.." is toch echt de grootste.. naast "Maar het was in de uitverkoop."
![]()
Dus je schaamt je wel voor je verslaving.quote:Op maandag 23 mei 2011 22:55 schreef linpunt het volgende:
[..]
Niet per sé, althans, nooit zo overna gedacht.. maar ik loop er dan ook niet mee te koop normaal. Je hebt vrouwen die thuis alles heel trots showen wat ze 'gescoord' hebben.. maar ik heb mezelf er een keer op betrapt dat ik het verstopt had.. en daarna zelfs heb gelogen tegen mijn vriend..
"Dit? Nee.. dat is niet nieuw.." is toch echt de grootste.. naast "Maar het was in de uitverkoop."
![]()
Schamen vind ik ook weer zo'n groot woord, after all, ik kan niet echt verbergen dat ik het allemaal heb omdat ik niet alleen de kick heb van het kopen, zoals alle andere doorgeslagen vrouwen (en mannen) denk ik, maar ik gebruik het ook daadwerkelijk..quote:Op maandag 23 mei 2011 23:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dus je schaamt je wel voor je verslaving.
Hoe is het met James?quote:Op maandag 23 mei 2011 23:03 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Dus je schaamt je wel voor je verslaving.
Nou ja, je hebt in ieder geval je verslaving erkend.
Misschien ben je wel verslaafd aan mooie dingen. Probeer wat kieskeuriger te worden. Je kunt ook je kledingkast overhoop halen en kijken welke leuke kleren je ook al weer had. Ga dan pas na wat je nog mist en vervolgens ook alleen datgene kopen.quote:Op maandag 23 mei 2011 23:06 schreef linpunt het volgende:
[..]
Schamen vind ik ook weer zo'n groot woord, after all, ik kan niet echt verbergen dat ik het allemaal heb omdat ik niet alleen de kick heb van het kopen, zoals alle andere doorgeslagen vrouwen (en mannen) denk ik, maar ik gebruik het ook daadwerkelijk..
niet dat dat het er beter op maakt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |