Hoor ik deze te snappen?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:51 schreef WindowsFan het volgende:
TS, heb je een iPhone? zo niet ik zou maar snel naar de winkel rennen...
Waarom? Het feit dat je op je tenen loopt zal niemand imponeren. En mensen hebben ook niet zoiets van 'oh, het wekt de illusie alsof zij lange benen heeft - nu accepteer ik haar als autoriteit'. Ik heb dat hele 'zelfvertrouwen door middel van hakken' nooit begrepen. Het zijn kleren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:30 schreef linpunt het volgende:
[..]
Goeie schoenen zijn ontzettend belangrijk. Ik voel mij een ander persoon op hoge hakken.. Zelfvertrouwen, persoonlijkheid, ruggegraat..
Moet het natuurlijk wel bij de rest van mijn kleding passen.
En toch voel ik mij anders als ik strak in pak zit dan als ik een joggingbroek aan heb..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:08 schreef netflanders het volgende:
[..]
Waarom? Het feit dat je op je tenen loopt zal niemand imponeren. En mensen hebben ook niet zoiets van 'oh, het wekt de illusie alsof zij lange benen heeft - nu accepteer ik haar als autoriteit'. Ik heb dat hele 'zelfvertrouwen door middel van hakken' nooit begrepen. Het zijn kleren.
Stop nou maar gewoon met het downplayen van je verslaving. Je bent verslaafd, dat is erg, je hebt duizenden euro's weggegooid hierdoor. Tijd om ermee te stoppen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:01 schreef linpunt het volgende:
[..]
Hoor ik deze te snappen?
Maar maar, dit kan ik vaker aan.. mensen die roken bijvoorbeeld, steken hun geld in iets.. wat óp gaat.. en dan heb je helemaal niets meer..
Maar ja, oppervlakkig is ook wel het eerste wat in mij opkomt, maar iemand denken te kennen op basis van een paar posts is net zo goed oppervlakkig.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:21 schreef moezeidekoe het volgende:
ik kijk sowieso neer op van die modetrutjes die 1000 euro uitgeven aan een lelijke jurk die alleen bijzonder is omdat er een labeltje op staat. oppervlakkig wijf.
Hoezo? Jij geeft misschien wel geld uit aan andere dingen die onnodig zijn..quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:21 schreef moezeidekoe het volgende:
ik kijk sowieso neer op van die modetrutjes die 1000 euro uitgeven aan een lelijke jurk die alleen bijzonder is omdat er een labeltje op staat. oppervlakkig wijf.
Ja, dat is inderdaad wat mensen met verstand van techniek en textiel doen, alleen labels afspeuren.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:21 schreef moezeidekoe het volgende:
ja, maar met mate, en zeker geen 1000en euro's.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:31 schreef Bioflap het volgende:
[..]
Hoezo? Jij geeft misschien wel geld uit aan andere dingen die onnodig zijn..
Dat is waar. Maar een oppervlakkige (doorgeslagen) hobby hebben maakt je niet meteen een 'oppervlakkig wijf'. Zo kijk ik bijvoorbeeld met grote lol naar de meest oppervlakkige programma's zonder enige diepgang. Maar daarmee ben ik nog geen oppervlakkig wijf want ik heb ook wel een minder oppervlakkige kant.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:47 schreef moezeidekoe het volgende:
[..]
ja, maar met mate, en zeker geen 1000en euro's.
En ja, oscar was een dandy inderdaad, maar hij wel inzicht in de waarheid.
En het is eenmaal oppervlakkig om zoveel waarde te hechten aan spullen, dat is na 1 post ook wel duidelijk.
En dat gezanik over textiel en techniek, als het 1000 euro kost is het gewoon zonde van het geld.
1000 europ is straks namelijk wel minder dan 1/3 van je salaris, waar je ook straks kinderen mee moet voeden, de huur mee moet betalen, etc.
Ik betaal dan ook geen 1000 voor een jurkquote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:50 schreef moezeidekoe het volgende:
Plus, jij weet toch wel hoeveel een bepaald soort textiel kost en hoe lang het duurt om zoiets te maken, dan zie je ook in dat het belachelijk overpriced is.
Stop gewoon even met het goedpraten van je verslaving!quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:55 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik betaal dan ook geen 1000 voor een jurk
Maar alles bij de H&M is tegenwoordig van jersey of katoen.
Dat is dan ook niet mijn bedoeling, maar ik vind het wel een goeie om te verdedigen van hoe mensen er te makkelijk over doen en alles maar oppervlakkig vinden.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:58 schreef Zith het volgende:
[..]
Stop gewoon even met het goedpraten van je verslaving!
Ik denk dat de voordelen niet gaan opwegen tegen de nadelen als ze zo doorgaatquote:Op donderdag 19 mei 2011 17:34 schreef Tamashii het volgende:
Ja fuck ik kan dat zo goed begrijpen. Er zijn best veel onderzoeken waarin staat dat wanneer je er verzorgd uitziet je eerder een kans hebt op een baan. Dat is nog maar een klein positief punt van goede uiterlijke verzorging. Ik voel me gewoon net als jij een ander mens als alles tiptop eruit ziet. Ik kan er niet tegen als ik geen bijpassende schoenen heb of als ik bij een bepaalde jurk geen colbertje aan kan omdat de kleur vloekt.![]()
Nouja, het is ergens misschien ziek, maar het is toch ook zeker positief omdat een goede uiterlijke verzorging veel voordelen met zich mee brengt.
Maar wat jij doet is daadwerkelijk oppervlakkig. Kijk, ik geloof je achter elkaar als je zegt dat kleding van bepaalde merken betere kwaliteit heeft. Zeker, dat is ook zo, ik ervaar het zelf ook. Maar dat weerhoudt mij er niet van om lekkere simpele basics te kopen va de H&M of de Zara en daar een leuke combi mee te maken. Om leuke combi's te maken en er leuk uit te zien, hoef je niet per se dure kleding te hebben. Het is voornamelijk wat je uitstraalt. Zo van "Kijk hoe fakking lekker ik eruit zie in mijn H&M kleding." ofzo. Qua make up ben ik het wel met je eens.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:44 schreef linpunt het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet mijn bedoeling, maar ik vind het wel een goeie om te verdedigen van hoe mensen er te makkelijk over doen en alles maar oppervlakkig vinden.
Ik zeg dan ook niet dat je dat niet meer moet doen, maar een aantal reacties terug vroeg iemand aan mij dan ook waarom ik niet alleen voor H&M ging. En ik geef aan dat ik niet alleen voor high end ga omdat het een label heeft, maar ik gaf aan dat er een verschuiving plaats vond.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 16:58 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Maar wat jij doet is daadwerkelijk oppervlakkig. Kijk, ik geloof je achter elkaar als je zegt dat kleding van bepaalde merken betere kwaliteit heeft. Zeker, dat is ook zo, ik ervaar het zelf ook. Maar dat weerhoudt mij er niet van om lekkere simpele basics te kopen va de H&M of de Zara en daar een leuke combi mee te maken. Om leuke combi's te maken en er leuk uit te zien, hoef je niet per se dure kleding te hebben. Het is voornamelijk wat je uitstraalt. Zo van "Kijk hoe fakking lekker ik eruit zie in mijn H&M kleding." ofzo. Qua make up ben ik het wel met je eens.
Nee, die dingen zijn over het algemeen erg lelijk. Maar het is wel daadwerkelijk een verslaving en je probeert het stiekem toch wel goed te praten (ook al beweer je zelf van nietquote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:03 schreef linpunt het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook niet dat je dat niet meer moet doen, maar een aantal reacties terug vroeg iemand aan mij dan ook waarom ik niet alleen voor H&M ging. En ik geef aan dat ik niet alleen voor high end ga omdat het een label heeft, maar ik gaf aan dat er een verschuiving plaats vond.
Het is niet dat ik geil op een stuk vod van 195 euro wat ze een sjaal noemen met een merkje erop.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |