Hoe gaat het ermee trouwens. Voel je je weer dankzij ome Geert veilig?quote:
Was Ben (je leeft gelukkig nog) jij niet Italiaan?quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:35 schreef Picchia het volgende:
Ik heb in een verpleeghuis gewerkt, en die oudjes waren zo racistisch dat zelfs bij mij als PVV'er het schaamrood soms op de kaken stond. Helemaal als ze verzorgd moesten worden door een negerin.![]()
Meen je niet? Deel ik dezelfde nationaliteit als een PVV oelewapper?quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Was Ben (je leeft gelukkig nog) jij niet Italiaan?
Oh het gaat me niet eens om het PVV gedeelte, vroeg me meer af hoe de oudjes tegen hem waren.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:40 schreef mlg het volgende:
[..]
Meen je niet? Deel ik dezelfde nationaliteit als een PVV oelewapper?
Je moet qua uiterlijk niet zoveel verwachten van iemand die zegt een Italiaan te zijn. Het imago van een Italiaan leidt al gauw tot stereotyperend verhemeling op internet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh het gaat me niet eens om het PVV gedeelte, vroeg me meer af hoe de oudjes tegen hem waren.
Gezien het substantiële verschil tussen negers en mediterrane mensen.
Geen idee hoe hij er uit ziet, maar er zit ook een aardig verschil in uiterlijk of je uit Zuid-Italie komt of Noord-Italie, of hij is half Nederlands, weet ik veel wat allemaal, maar ik vroeg me gewoon af of die oudjes net zo racistisch en neerbuigend waren tegen een getint iemand als een zwart iemand.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet qua uiterlijk niet zoveel verwachten van iemand die zegt een Italiaan te zijn. Het imago van een Italiaan leidt al gauw tot stereotyperend verhemeling op internet.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Je moet qua uiterlijk niet zoveel verwachten van iemand die zegt een Italiaan te zijn. Het imago van een Italiaan leidt al gauw tot stereotyperend verhemeling op internet.
Waarom heeft Louigi een G op z'n muts?quote:
Hij is gay.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom heeft Louigi een G op z'n muts?
O wacht nvm, het is een L in een witte cirkel.FML.
Die oudjes maalde zich niet om mij. Ze mochten mij wel. Ik heb zo'n diplomatiek uiterlijk dat ik overal net bij pas.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh het gaat me niet eens om het PVV gedeelte, vroeg me meer af hoe de oudjes tegen hem waren.
Gezien het substantiële verschil tussen negers en mediterrane mensen.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:44 schreef mlg het volgende:
[..]
Dat lijkt me stiekem dan wel weer grappig, als persoon met een getint uiterlijk goed behandeld te worden, terwijl de negerin van "hiernaast" de grond in wordt getrapt, terwijl de "argumenten" daarvoor net zo goed op jou van toepassing zijn.quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die oudjes maalde zich niet om mij. Ze mochten mij wel. Ik heb zo'n diplomatiek uiterlijk dat ik overal net bij pas.![]()
Italianen zijn over het algemeen veel socialer, dan Afrikanen. Niet zo vreemd dus!quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat lijkt me stiekem dan wel weer grappig, als persoon met een getint uiterlijk goed behandeld te worden, terwijl de negerin van "hiernaast" de grond in wordt getrapt, terwijl de "argumenten" daarvoor net zo goed op jou van toepassing zijn.
Wel lullig voor die mevrouw in kwestie, maar psychologie is in die context wel interessant.
Zeker, leuk volk vaak wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:16 schreef mlg het volgende:
[..]
Italianen zijn over het algemeen veel socialer, dan Afrikanen. Niet zo vreemd dus!
Ik sociaal? Je beledigt mij hier wel een beetje mee Voorschrift...quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, leuk volk vaak wel.
Maar goed, jij en Picchia zijn living proof daarvan natuurlijk, maar ik weet ook niet hoe madame Afrikaan in de omgang is.
Ik zei leuk volk m'n beste.quote:Op donderdag 19 mei 2011 19:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik sociaal? Je beledigt mij hier wel een beetje mee Voorschrift...
Laat dat een les zijn. Bij conversaties met dergelijke lieden moet je altijd glimlachen en instemmend knikken. Zie het als een toneelspel. Je kunt de grootste lol hebben door het wat aan te dikken.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:07 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik ben zelf aangesproken onderweg naar het stembureau voor de vorige tweede kamer verkiezingen door een Nederlandse man van ergens in de 50, die vroeg of ik ook op "onze Geert" ging stemmen. Toen ik vertelde dat ik "iets links" ging stemmen werd hij een beetje boos en zei dat "ik ook maar moest oprotten naar Marokko met mijn Marokkaanse vriendjes".
Dat verbaasde mij toen ook nogal.
Ik ken toch ook wel PVV-stemmers die best voor rede vatbaar zijn, evenals linkse stemmers waarvan je dat niet zo kunt zeggen. Maargoed het ging om de vraag wat we nu aanmoeten met het gegeven dat het recht op een mening ook leidt tot een soort hyperinflatie, waarbij iedere mening serieus genomen lijkt te moeten worden waardoor het hebben van om het even welke mening waardeloos wordt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:54 schreef waht het volgende:
[..]
Laat dat een les zijn. Bij conversaties met dergelijke lieden moet je altijd glimlachen en instemmend knikken. Zie het als een toneelspel. Je kunt de grootste lol hebben door het wat aan te dikken.
Grappige manier van praten heb jij. In je eerste alinea praat je over 'meningen over subpopulaties' (groepen dus) en in de tweede alinea keur je dat opeens sterk af. Wat wil je nou? Discrimineren op afkomst en/of religie of niet? Nou moet je wel een keuze maken.quote:We hebben decennialang beperkt onze mening mogen uiten, zogauw je sprak over subpopulaties werd je al voor racist uitgemaakt. Nu mensen in een paar jaar tijd ineens wel de vrijheid hebben gekregen om hun mening te uiten doen ze dit wellicht met meer venijn uit frustratie dat ze dit zolang niet hebben kunnen doen, dat hun problemen (inwoners van bepaalde wijken die hun wijk hebben zien veranderen) zo sterk en zolang zijn genegeerd door de politici en omdat de politici die het beleid uitstippelen zelf niet in dergelijke wijken wonen.
Ik keur het natuurlijk sterk af wanneer een individu geen kans krijgt omdat hij toevallig tot een bepaalde subpopulatie behoort. Ieder individu heeft moreel en juridisch gezien het recht om onbevooroordeeld benaderd te worden zolang iemand hem niet kent.
moeten sub populaties dan maar voor rang krijgen op autochtonen? Ik heb vaak zat gezien dat iemand die minder geschikt was voor de baan (even los van hun afkomst) aan werd aan genomen, puur omdat hij/zij bij een sub groep hoorde. Waar ik me dan vooral aan stoorde was het feit dat er een hele rits competente mensen werd afgeslagen, terwijl die vaak jaren lang moeite hebben gedaan om beter te worden.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 02:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik keur het natuurlijk sterk af wanneer een individu geen kans krijgt omdat hij toevallig tot een bepaalde subpopulatie behoort. Ieder individu heeft moreel en juridisch gezien het recht om onbevooroordeeld benaderd te worden zolang iemand hem niet kent.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |