Je leest onzorgvuldig. Het ging niet om waarheidsreferentie. Snoepje.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:13 schreef ATON het volgende:
[..]
Dit ging niet over de zin of onzin van Harry Potter zoetje, dit ging hier om het argument dat JIJ gebruikte met de oplage van de Bijbel als waarheidreferentie te zien . Snappy ?
Geestloos in de zin van...? Dat je de hand van God er niet achter ziet?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 14:25 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dan nogmaals de vraag: waarom laat natuurlijke selectie zich dan zo goed beschrijven met een "geestloos" algoritme? Waarom lijkt elke referentie naar een eindproduct te ontbreken in de evolutietheorie?
ja wat dan?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Geestloos in de zin van...? Dat je de hand van God er niet achter ziet?
Er zijn genoeg Hindoes die niet in Jahweh/Jehovah geloven ja. Wel in Brahma, Vishnu enzovoorts - maar het woord God met een hoofdletter wordt in het Nederlands exclusief gebruikt voor de Judeo-Christelijke.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:53 schreef SingleCoil het volgende:
Denk je dat een Hindoe het bestaan van God ontkent? Wie had het trouwens over "Christelijk"?
Woordspelletjes.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:14 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Er zijn genoeg Hindoes die niet in Jahweh/Jehovah geloven ja. Wel in Brahma, Vishnu enzovoorts - maar het woord God met een hoofdletter wordt in het Nederlands exclusief gebruikt voor de Judeo-Christelijke.
Als God evolutie zo stuurt dat het mensen moet produceren, dan verwacht je daar toch aanwijzingen voor te vinden in de theorie?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 15:10 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Geestloos in de zin van...? Dat je de hand van God er niet achter ziet?
Misschien moet je een keer een creationisme lesboek openslaan. In Texas worden ze veel gebruikt; ze zijn makkelijk te bestellen.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 13:24 schreef Naxilor het volgende:
[..]
? Waarom zeggen creationisten dat dat allemaal niet kan? Ze verschillen alleen van mening over hoe die dingen hier gekomen zijn. Creationisten kijken niet anders naar dingen die bestaan, alleen de vaak overbodige geschiedenis word anders bekeken.
Check:quote:Op dinsdag 24 mei 2011 17:56 schreef MisterSqueaky het volgende:
Hij is aanzienlijk minder goed in waarheidsmanipulatie dan de Amerikanen, maar een globale eerste indruk werkt.
Ik weet. Ik wil er een keer heen.quote:
Welk doel had God dan voor ogen toen hij de Israëlitische mannen opdroeg de buitgemaakte meisjes te verkrachten? Waardoor wordt dat middel geheiligd?quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:53 schreef Naxilor het volgende:
Ja God heeft wel duidelijk een voorkeur voor 'het doel heiligt de middelen'. Het probleem hiermee is dat God de consequenties van de acties wel kan doorzien, en opdracht kan geven tot dit soort dingen. Aan de andere kant kunnen wij mensen dat niet goed omdat we niet alwetend zijn, vanuit dat perspectief weten we dat het beter is om het doel de middelen niet te laten heiligen, en om ons op de wetten van God te focussen die directer zijn. Aan "gij zult niet doden" hebben mensen veel meer dan, "gij zult zo handelen, dat de uiteindelijke situatie de beste uit de verschillende mogelijkheden wordt" dat is veel te subjectief, en het zou dan makkelijker zijn om je eigen idiote ideeen zoals kruistochten te motiveren. God heeft de absolute moraal, maar de wetten die Hij gegeven heeft zijn niet zo zeer om die absolute moraal ook te bereiken, maar om ons niet alwetende mensen relatief gemakkelijk te volgen leidraden te geven.
We kunnen dus wel dit soort directe dingen opvolgen, omdat we mogen weten dat God er een bedoeling mee heeft. Maar dit soort dingen zelf verzinnen kunnen we beter niet doen, omdat de tendens toch is dat mensenlevens gespaard moeten worden.
Het heeft geen doel, het is enkel heel erg lekker voor die Joodse mannen. En ja, dan schreven ze op dat God het wilde en konden ze lekker hun gang gaan.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:28 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Welk doel had God dan voor ogen toen hij de Israëlitische mannen opdroeg de buitgemaakte meisjes te verkrachten? Waardoor wordt dat middel geheiligd?
Het verspreiden van het heilige zaad natuurlijk. Een vrouw is immers geen mens, maar een broedmachine. Daar mag de eigenaar mee doen wat hij wil.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 21:28 schreef Gaspedaal het volgende:
[..]
Welk doel had God dan voor ogen toen hij de Israëlitische mannen opdroeg de buitgemaakte meisjes te verkrachten? Waardoor wordt dat middel geheiligd?
Er is een betere reden hiervoor. De kinderen uit deze verkrachtingen gaan niet zo snel te strijde trekken tegen de vijand die tevens ook hun vader kan zijn. Deze oorlogstrategie wordt nog steeds toegepast.quote:Op woensdag 25 mei 2011 17:08 schreef Berjan1986 het volgende:
[..]
Het heeft geen doel, het is enkel heel erg lekker voor die Joodse mannen. En ja, dan schreven ze op dat God het wilde en konden ze lekker hun gang gaan.
Cruel note: door die strategie toe te passen doe je feitelijk wat in het dierenrijk ook heel gewoon is. Zorgt er uiteindelijk voor dat de sterkere zich kan voortplanten. Evolution, anyone?quote:Op woensdag 25 mei 2011 19:38 schreef ATON het volgende:
[..]
Er is een betere reden hiervoor. De kinderen uit deze verkrachtingen gaan niet zo snel te strijde trekken tegen de vijand die tevens ook hun vader kan zijn. Deze oorlogstrategie wordt nog steeds toegepast.
God zit niet achter het verloop van evolutie.quote:Op donderdag 26 mei 2011 07:58 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Cruel note: door die strategie toe te passen doe je feitelijk wat in het dierenrijk ook heel gewoon is. Zorgt er uiteindelijk voor dat de sterkere zich kan voortplanten. Evolution, anyone?
Cruel note 2: en zeg nu nog maar eens dat God niet achter het verloop van de evolutie zit
Aangezien lopen toch duidelijk iets is wat door evolutie tot stand is gekomen.quote:
En die aannames zijn gebaseerd op?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:21 schreef SingleCoil het volgende:
God zou ook altijd al bestaan kunnen hebben. Er kan een begin van alle tijd zijn, en ik neem aan dat God toen bestond.
- Als God niet altijd bestaan heeft, wie heeft hem dan geschapen ????quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:21 schreef SingleCoil het volgende:
God zou ook altijd al bestaan kunnen hebben. Er kan een begin van alle tijd zijn, en ik neem aan dat God toen bestond.
daarom denk ik dat als God bestaat, hij altijd al bestaan heeft.quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:36 schreef ATON het volgende:
[..]
- Als God niet altijd bestaan heeft, wie heeft hem dan geschapen ????
En dat baseer je op...? Dat tijd bestaat lijkt me duidelijk merkbaar.Tenminste, toen de wekker vanochtend afliep merkte ik het duidelijkquote:- Aan ALLE tijden is geen begin en tijd heeft ook geen einde, of tijd bestaat gewoon niet.
-Waarom moet het universum geschapen zijn?quote:Op donderdag 26 mei 2011 10:56 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
daarom denk ik dat als God bestaat, hij altijd al bestaan heeft.
Als god niet het universum geschapen heeft, wie heeft dat dan gedaan?
[..]
En dat baseer je op...? Dat tijd bestaat lijkt me duidelijk merkbaar.Tenminste, toen de wekker vanochtend afliep merkte ik het duidelijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |