abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2011 @ 09:09:32 #126
862 Arcee
Look closer
pi_97371561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 08:58 schreef Modus het volgende:
Probleem is alleen dat waar het zo uitkomt wetenschap al dan niet wordt verworpen of juist omarmd door gelovigen om allerlei standpunten te onderbouwen. Daar zijn ze vaak niet heel consequent in.
Inderdaad, zie bijvoorbeeld:
quote:
'Mogelijk oudste Christelijke boeken gevonden'

Als boeken echt 2000 jaar oud zijn, zoals koolstoofdatering suggereert, bevatten de teksten mogelijk nieuwe informatie over de kruisiging van Jezus, die vermoedelijk in het jaar 33 plaatvond.
Geweldig toch, als het om aardlagen en fossielen gaat dan wordt koolstofdatering als volstrekt onbetrouwbaar aan de kant geschoven, maar als het gaat om een stapeltje stokoud papier dat mogelijk iets met Jezus te maken heeft dan wordt het ineens handig om het in hun voordeel te gebruiken, even vergetende dat men normaal zegt dan een datering van een aantal miljoenen jaren net zo goed een paar duizend kan zijn. :s)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_97371658
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:04 schreef ATON het volgende:

[..]

Dat kan ik best begrijpen dat dit bevrijdend werk, nu zeker met je nieuwe petje van user. Gooi het er maar es allemaal lekker uit. Zeker tegen een user die je al eens dierf tegen te spreken. Weet je nog, over dat Hebreeuws lezen, en die Mithras-kwestie, en ho ja, die pipo Ehrman ? Zulke zaken blijven wel een tijdje op de maag liggen.
Ik vind het helemaal niet erg om tegengesproken te worden; ik ben hier juist voor discussie. De kwesties die je nu noemt kan ik me niet bepaald herinneren dat je een goed punt had of grote inzichten hebt geboden, maar je lijkt er zelf regelmatig weer op terug te komen. Dus kennelijk herinner je het zelf wel als zodanig. Prik ze op je koelkast, zou ik zeggen. :Y

quote:
Sterker nog, zelfs met ongelovigen had ik meningsverschillen. Niet direct de ingrediënten om hier de titel 'mister Sympatico' weg te kapen, en zeker niet van een (ex) moderator. Maar zo gaat dat he ? Sommigen zijn al tevreden met een leuke verpakking en er zijn users die enkel benieuwd zijn naar de inhoud. Je hebt er van soorten he Haus ?
Ja, zo kun je je soms in mijn ogen ronduit achterlijke manier van reageren ook vergoeilijken, natuurlijk. :') Pretenderen dat je een schokkende boodschap brengt en dan het aloude "de boodschap rechtvaardigt de toon"- tactiek toepassen is hier al veel vaker gedaan, ATON.
pi_97371704
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:09 schreef Arcee het volgende:
Geweldig toch, als het om aardlagen en fossielen gaat dan wordt koolstofdatering als volstrekt onbetrouwbaar aan de kant geschoven, maar als het gaat om een stapeltje stokoud papier dat mogelijk iets met Jezus te maken heeft dan wordt het ineens handig om het in hun voordeel te gebruiken, even vergetende dat men normaal zegt dan een datering van een aantal miljoenen jaren net zo goed een paar duizend kan zijn. :s)
Ja, want alle Christenen zijn creationisten die koolstofdatering ontkennen :Y :')

Echt, de manier waarop hier over Christenen wordt gepraat doet me sterk denken aan hoe er in BNW nogal es over wetenschappers, of specifieker bijvoorbeeld medici of farmaceuten, wordt gesproken. Dat zijn immers allemaal geldbeluste monsters die over lijken gaan en elkaar de hand boven het hoofd houden. :Y

Meen je dit nou echt serieus, of zit je maar wat dom te trollen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2011 @ 09:26:36 #129
862 Arcee
Look closer
pi_97371950
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:17 schreef Haushofer het volgende:
Ja, want alle Christenen zijn creationisten die koolstofdatering ontkennen :Y :')

Meen je dit nou echt serieus, of zit je maar wat dom te trollen?
Ik doel natuurlijk alleen op de mensen die redeneren zoals ik zei, maar de snapte je zelf natuurlijk ook. Dus lees mijn post nog eens met in het achterhoofd dat ik op Christenen doel die koolstofdatering ontkennen. Mijn vraag is dan: hoe kijken die aan tegen koolstofdatering in combinatie met dat oude papier?

Reminds me trouwens op een post van je waar ik nog niet op gereageerd had:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 10:32 schreef Haushofer het volgende:
Kennelijk niet altijd. Ik heb veel vrienden die het Christendom eerder als een traditie zien en een manier van leven. Ook de pastors die ik regelmatig spreek houden zich niet echt bezig met een hiernamaals; het wordt door veel van deze Christenen als irrelevant ervaren, of in elk geval als iets waar je weinig zinnigs over kunt zeggen. Nou is dat een vrijzinnige hoek, maar het laat wel zien dat niet alle Christelijke stromingen zo makkelijk zijn te bestempelen.
Dat snap ik er dus niet aan, dat iedereen er maar z'n eigen vrijzinnige visie op na mag houden. Hoe bepalen zij dan wat irrelevant is en wat niet? Kijkend naar de bijbel bijvoorbeeld.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_97372064
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:26 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik doel natuurlijk alleen op de mensen die redeneren zoals ik zei, maar de snapte je zelf natuurlijk ook. Dus lees mijn post nog eens met in het achterhoofd dat ik op Christenen doel die koolstofdatering ontkennen. Mijn vraag is dan: hoe kijken die aan tegen koolstofdatering in combinatie met dat oude papier?
Maar dat staat toch nergens in het bericht? :D

Ja, als creationisten dit bericht nou opeens naar voren gaan schuiven als historische onderbouwing, dan mag je serieus vraagtekens gaan plaatsen.

Je gebruikt nu "Christenen" en "creationisten" als synoniemen, lijkt het.

quote:
Dat snap ik er dus niet aan, dat iedereen er maar z'n eigen vrijzinnige visie op na mag houden. Hoe bepalen zij dan wat irrelevant is en wat niet? Kijkend naar de bijbel bijvoorbeeld.
Dat zou je ze zelf moeten vragen. Maar wie bepaalt wat "mag" en wat niet? Zoals ik zei: niet elke Christen is krampachtig met die waarheidsclaim bezig. Het lijkt me soms dat sommige niet-gelovigen daar meer mee bezig zijn dan de Christenen die ik ken.

Jij mag toch ook vinden wat je wil? Waarom Christenen dan niet?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2011 @ 09:52:52 #131
862 Arcee
Look closer
pi_97372595
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Maar dat staat toch nergens in het bericht? :D
En dan doe je het maar gelijk af als "dom trollen".:') Beetje jammer eigenlijk, ik dacht dat je daar wel boven stond. :)

quote:
Je gebruikt nu "Christenen" en "creationisten" als synoniemen, lijkt het.
Nee, maar deze opmerking sluit wel mooi aan bij wat ik daarna zei. Namelijk, waarom is er überhaupt een verschil? Retorische vraag hier. :P

quote:
Dat zou je ze zelf moeten vragen.
Been there, done that. :s)

quote:
Jij mag toch ook vinden wat je wil? Waarom Christenen dan niet?
Van hun God, toch? Dat beweren ze zelf altijd, dat je van alles moet en niet mag, enzo. Dat ze vrijzinnig zijn en zich er niet alles van aantrekken juich ik alleen maar toe. ^O^ Maar als niet-gelovige vraag je je dan af wat er over is van de waarheidsclaims die ze doen. Als je er losjes mee om mag gaan, waar blijkt dat dan uit? Waarom houden sommige Christenen zich krampachtig vast aan de letter van de bijbel en anderen niet?
pi_97373256
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:52 schreef Arcee het volgende:

[..]

En dan doe je het maar gelijk af als "dom trollen".:') Beetje jammer eigenlijk, ik dacht dat je daar wel boven stond. :)
Nee, ik meen het serieus :) Zo'n reactie komt op mij over als stromannetjes aanvallen.

quote:
Nee, maar deze opmerking sluit wel mooi aan bij wat ik daarna zei. Namelijk, waarom is er überhaupt een verschil? Retorische vraag hier. :P
De uitspraak "een olifant is een dier" betekent dat alle olifanten dieren zijn, maar niet elk dier is een olifant.

quote:
Been there, done that. :s)
En wat was het antwoord?

quote:
Van hun God, toch? Dat beweren ze zelf altijd, dat je van alles moet en niet mag, enzo.
Ja, dat beweren ze altijd. :') En weer scheer je Christenen over 1 kam, en je lijkt het weer niet door te hebben.

quote:
Dat ze vrijzinnig zijn en zich er niet alles van aantrekken juich ik alleen maar toe. ^O^ Maar als niet-gelovige vraag je je dan af wat er over is van de waarheidsclaims die ze doen.
Misschien vinden sommige Christenen dat niet zo belangrijk. Kun je een voorbeeld aan nemen :)

quote:
Als je er losjes mee om mag gaan, waar blijkt dat dan uit?
Nogmaals: mensen zijn toch vrij om te doen en te laten wat ze willen? Denk je dat alle Christenen een "stamp of approval" rechtstreeks van God nodig hebben?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 mei 2011 @ 10:37:06 #133
862 Arcee
Look closer
pi_97373928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:16 schreef Haushofer het volgende:
Ja, dat beweren ze altijd. :') En weer scheer je Christenen over 1 kam, en je lijkt het weer niet door te hebben.
Alleen die dat beweren natuurlijk, niet álle Christenen. Voor jou zal ik het er élke keer weer even bij zeggen.:')

quote:
Misschien vinden sommige Christenen dat niet zo belangrijk. Kun je een voorbeeld aan nemen :)
Heeft niks met belangrijk vinden te maken, maar met opperste verbazing over wat zij vinden. :) Alleen zij dié dat vinden dan hè, niet degenen die dat niét vinden. :+

quote:
Nogmaals: mensen zijn toch vrij om te doen en te laten wat ze willen? Denk je dat alle Christenen een "stamp of approval" rechtstreeks van God nodig hebben?
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 09:31 schreef Haushofer het volgende:
Dat zou je ze zelf moeten vragen.
Het is hun geloof, laat zij maar zeggen wat ze wel of niet nodig hebben. :)
pi_97373932
Zoals wel vaker snap ik ook nu je houding weer niet HH. De nuancering die je bij Arcee probeert aan te brengen lijkt me vrij vanzelfsprekend. De ene dag ben je gewoon de praktische atheïst en de andere dag ben je iemand die religie als een kunstobject beschouwt, niks mis mee, maar soms lijkt het alsof je die 2 door elkaar gebruikt in dit saoort discussies.
pi_97374493
Haushofer:
quote:
Ja, zo kun je je soms in mijn ogen ronduit achterlijke manier van reageren ook vergoeilijken, natuurlijk.
't Is een schatje, onze Haus.
pi_97375248
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:37 schreef Modus het volgende:
Zoals wel vaker snap ik ook nu je houding weer niet HH. De nuancering die je bij Arcee probeert aan te brengen lijkt me vrij vanzelfsprekend. De ene dag ben je gewoon de praktische atheïst en de andere dag ben je iemand die religie als een kunstobject beschouwt, niks mis mee, maar soms lijkt het alsof je die 2 door elkaar gebruikt in dit saoort discussies.
Ik pleit enkel voor wat meer nuance :) Christenen worden in dit soort discussies constant over 1 kam geschoren. Kennelijk moet ik bij berichten als "Christenen doen dit of dat altijd" dan zelf maar gaan bedenken dat het om bepaalde Christenen gaat en is dat voor veel mensen hier vanzelfsprekend; naar mijn idee draagt het bij aan een algemene negatieve houding tegenover Christenen in het algemeen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 10:53 schreef ATON het volgende:
Haushofer:
't Is een schatje, onze Haus.
Tsja, ik kan reacties als "ga toch fietsen", je verschillende ad hominems en een Hitlervergelijking op redelijke vragen niet anders noemen. :)
  vrijdag 27 mei 2011 @ 11:39:20 #137
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_97376232
We gaan wel ver offtopic zo.
pi_97378691
Haushofer:
quote:
..een Hitlervergelijking op redelijke vragen niet anders noemen. :)
Welke redelijke vragen en waar maak jij een link naar Hitler ? Dat zijn beelden die in jou hoofd gemaakt zijn, en wat er in jou hoofd gebeurd moet je niet op mij afwentelen !!
pi_97380153
-edit

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 11:39 schreef Daniel1976 het volgende:
We gaan wel ver offtopic zo.
Ja, je hebt helemaal gelijk. Ik hou er over op.

[ Bericht 25% gewijzigd door Haushofer op 27-05-2011 13:30:45 ]
  vrijdag 27 mei 2011 @ 14:40:38 #141
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97383295
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 12:39 schreef ATON het volgende:
Haushofer:

[..]

Welke redelijke vragen en waar maak jij een link naar Hitler ? Dat zijn beelden die in jou hoofd gemaakt zijn, en wat er in jou hoofd gebeurd moet je niet op mij afwentelen !!
Ik kan het toch niet nalaten:

quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2011 16:36 schreef ATON het volgende:

[..]

Jij niet zo te merken. Gek snorretje laten groeien en met je rechterarm oefenen.
Ik weet nu al wat er gaat komen,maar goed, zoals gezegd, ik kon het niet nalaten.

Kennelijk is de duisternis bij ATON nog niet overwonnen :)
Mu!
pi_97387920
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2011 14:40 schreef SingleCoil het volgende:

[..]

Ik kan het toch niet nalaten:

[..]

Ik weet nu al wat er gaat komen,maar goed, zoals gezegd, ik kon het niet nalaten.

Kennelijk is de duisternis bij ATON nog niet overwonnen :)
Maar voor de overige users is het zeer helder en duidelijk met wie men nu te doen heeft. met dank voor het ophalen van deze quote.
  vrijdag 27 mei 2011 @ 16:35:30 #143
100657 SingleCoil
Gezinshoofd
pi_97388200
Qed
Mu!
pi_97454974
op youtube vond ik een serie filmpjes waaronder what is god? wat eigenlijk niet uit te leggen is

pi_97467797
Vanochtend op OVT op de radio over Erasmus, Spinoza en Multatuli.

Spinoza had de geniale gedachte: "De natuur = God"
Kijk dan ben je dus klaar. De natuur is "Iets".
Je moet die Natuurgod dan wel scheiden van de wanhoop in een Hiernamaals en de Bloedige Eerwraakmiddenoostenmythen van de Joden, Christenen en Moslims.

En een antropocentrische teleologie is ook arrogant.

[ Bericht 4% gewijzigd door de_tevreden_atheist op 30-05-2011 01:16:16 ]
Weten wat men weet en weten wat men niet weet: dat is kennis - Confucius
pi_97495980
Einstein geloofde ook in de Spinozoaanse definitie van God.

Even iets anders:
Normaal gesproken spam ik niet graag met afbeeldingen, afgezien van een enkele troll, maar deze vond ik wel aardig:

Epicurus was de grondlegger van het epicurisme, een van de scholen van de Hellenistische filosofie, waar bijvoorbeeld ook het Stoicisme vandaan komt.

Epicurisme:
quote:
Waar het om gaat in de filosofie is het persoonlijk geluk, volgens Epicurus het hoogste goed in het menselijk leven. Centraal hierbij staat het vermijden van pijn en verdriet. Als de filosofie ons niet van onze angsten zou bevrijden, met name van onze angst voor de goden en voor de dood, dan zou er geen reden zijn om haar serieus te nemen. Dit betekent, dat de rest van Epicurus' filosofie in dienst staat van deze ethiek. Een logica of politieke filosofie heeft hij niet ontwikkeld.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')