Neuh, het gaat toevallig nu even over mijn ex, maar dat betekent niet dat ik er niet overheen ben. Ik zit hier al een tijdje, maar niet meer vanwege haar. Ik ben er al tijden overheen. Daarbij legde ik net ook uit aan JiggyJ dat het er ook om gaat met welk gevoel je dingen over je verleden post. Dat verhaaltje over die twee freaks kan ik me niet eens meer druk om maken. Dat was puur ter illustratie wat voor een type mijn ex is. Maar zoals Cocktailprikker al terecht zegt: het blijft wel deel van je geschiedenis.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:24 schreef missconfessions het volgende:
weet je, je zegt wel dat het je allemaal niets meer doet, maar volgens mij ben je nog heel kwaad om wat ze je heeft aangedaan en kan je daarom niet goed stoppen met posten hier.
da's waar, maar juist omdat het je vormt, kan het je ook blijven achtervolgen. Als iemand een smerige streek met je uithaalt, dan kan je nog wel anderen tegen komen die aardig zijn, maar dat wil niet zeggen dat je boosheid meteen over is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:33 schreef Cocktailprikker het volgende:
Even om over Goofy terug te komen, ik denk dat het best wel mee valt met hoe het zijn leven domineert, hij heeft niet voor niks al 7 maanden een vriendin. Dat betekend niet dat je er niet over kan posten... Het blijft deel van je geschiedenis en heeft je gevormd tot wie je bent.
Ik heb genoeg tijd gehad om die boosheid een plek te geven. Het achtervolgt me niet, het is een deel van mij.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:45 schreef missconfessions het volgende:
[..]
da's waar, maar juist omdat het je vormt, kan het je ook blijven achtervolgen. Als iemand een smerige streek met je uithaalt, dan kan je nog wel anderen tegen komen die aardig zijn, maar dat wil niet zeggen dat je boosheid meteen over is.
TerugVindPostquote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:46 schreef missconfessions het volgende:
[..]
wa's dat TVP ????
TeVeelPijn ???
en nu in het Nederlands graag, 'het is een deel van je'?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:47 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik heb genoeg tijd gehad om die boosheid een plek te geven. Het achtervolgt me niet, het is een deel van mij.
Wat is er niet duidelijk aan? Heb het net toch ook al uitgelegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:48 schreef missconfessions het volgende:
[..]
en nu in het Nederlands graag, 'het is een deel van je'?
als je zegt het achtervolgt je niet, maar is een deel van je, dan zit die woede dus nog ergens opgeslagen, bedoel je dat?quote:
Ik kan er ook niks aan doen dat missconfessions mij zo interessant vindt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ohhhkeeee niemand reageert op mijn post?
probeer je niet uit te horen of zo hoor, maar het brein boeit me gewoon heel erg, zeker na mijn eigen geschiedenis met misbruik. Heb het jarenlang onderdrukt, dacht als ik er maar niet aan denk, gaat het wel goed, maar helaas. Zo af en toe kan ik zo boos worden op wat er toen gebeurd is. Tegelijkertijd geeft het me ook weer een soort van oerkracht om te overleven en het niet mijn leven te laten verknallen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef goofy_goober het volgende:
Nou nee, deze relatie met al zijn plussen en minnen maakt nu deel uit van mijn geschiedenis. Ik heb alles een plek weten te geven en kan er rustig over praten zonder daarbij gefrustreerd of emotioneel te worden.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ohhhkeeee niemand reageert op mijn post?
m.a.w. je kan niet meer intiem zijn met een ander?, dan zit ze nog heel diep, verkeerde woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ?quote:Waar ik nu vooral mee zit is het feit dat mijn intieme ervaringen nu alleen met haar zijn geweest, wanneer ik probeer voor te stellen hoe dat met anderen zou zijn, dan springt de automatische blok er op. De beveiliging zegmaar, waardoor ik er niet echt terug aan kan denken.
ja, ik vind je zeker interessant als persoon. Je bent rechtstreeks, soms heel hard, maar dan ook weer heel gevoelig, ik vind je in ieder geval boeiend om mee te praten. Je hebt tekst en volgens mij ben je ook best wel slim en ik probeer je nu echt niet te versieren of zo, zeg gewoon wat ik denk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:52 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik kan er ook niks aan doen dat missconfessions mij zo interessant vindt.
Bedankt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:01 schreef missconfessions het volgende:
[..]
ja, ik vind je zeker interessant als persoon. Je bent rechtstreeks, soms heel hard, maar dan ook weer heel gevoelig, ik vind je in ieder geval boeiend om mee te praten. Je hebt tekst en volgens mij ben je ook best wel slim en ik probeer je nu echt niet te versieren of zo, zeg gewoon wat ik denk.
Even kort: Ik had haar via Paiq leren kennen, (quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:56 schreef JiggyJ het volgende:
[..]
Hoever wonen jullie bij elkaar uit de buurt dat jullie al een half jaar geen contact hebben ?
Lijkt me eigenlijk een heerlijk idee dat je niet constant met het idee rondloopt dat je je ex overal tegen kunt komen..
Ik herken me overigens wel in het feit dat de enige relatie de ik ooit gehad heb, met mijn ex is en dat de door jou zo genoemde ''blokkering'' erop springt bij andere meiden...
En aangezien ik zelf ook met dat probleem zit, kan ik je er eigenlijk niet echt mee helpen
Ik ben zelf bezig om me meer open te stellen naar andere meiden, en om iets meer mijn best te doen om door die eerste ''barriere'' heen te komen, zodat ik me wat meer op mn gemak voel oid...
Gooi die laatste sms' jes ook gewoon weg! Het doet alleen maar pijn om dingen te lezen die ze nu niet meer over je zal vinden... Dit zeg ik trouwen, die in de applicatie ''notes'' op mn telefoon ook stiekem nog een lofzang van mn ex heb bewaardAan mij heb je niets!
Ik snap wat je bedoelt, maar dat is het niet zozeer. Het is wel zo dat ik het lastig vind om verder te kijken, blijf nog wat terughoudend eigenlijk. Wanneer ik een echte klik wel ervaar verwacht ik geen moeilijkheden qua intimiteit met een ander.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 22:59 schreef missconfessions het volgende:
[..]
m.a.w. je kan niet meer intiem zijn met een ander?, dan zit ze nog heel diep, verkeerde woordkeuze, maar je snapt wat ik bedoel hoop ik ?
Over een jaar ben je echt niet meer benieuwd hoor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:06 schreef JiggyJ het volgende:
Maar toch ben ik ook wel eens benieuwd waar we het vandaag een jaar geleden over hadden, zodat ik kan denken van ''oh ja dat was toen''..
Eensch. Had een hele poos terug ook zoiets van ja, over een paar maanden, dan is er een motorbeurs in haar dorp wat ik wel leuk zou vinden... Misschien langs gaan, of contacten of niet... Nou het is me helemaal voorbij gegaan want toen het zover was dacht ik er niet eens aanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 23:08 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Over een jaar ben je echt niet meer benieuwd hoor.
Volgende keer beter niet reargeren.. Ze weet het zelf gewoon niet goed, houdt je zo aan een lijntje. Zo iemand moet je niet willen..quote:Op woensdag 18 mei 2011 00:02 schreef Pinguino81 het volgende:
vage shit die ex van mij
na 2 weken niet gehoord te hebben kreeg ik gisteren uit het niets een sms:
ik zit op mijn laptop en ik zie foto's van jou...
ik wilde eerst niet reageren maar dacht waarom niet dus ik stuurde terug oh dan wordt het tijd om een grote schoonmaak te houden. zij reageerde daarop met ja ik denk dat je gelijk hebt
vanmorgen kreeg ik opeens weer smsjes dat ze vanmiddag vrij was en dat ze langs me werk wilde komen in me pauze :S ik zat in vergadering dus las t pas half 3
ik reageerde waarom wil je langskomen en toen zei ze sorry was stom van me blablabla. Dus daarna stuurde ik vanavond als je wilt afspreken moet je het zeggen en wat krijg ik dan terug: ja daar heb ik niet over nagedacht en toen ik zei nou wil je me zien reageert ze gewoon weer niet en negeert ze me weer
ik vind dit zo iets vaags. Ik snap het ook gewoon niet. Wat voor spelletje of rare kronkels heeft zij.
Wat wil ze nou van me? Telkens probeert ze me zwakke punt te raken. Ze vroeg ook of ik al een andere vlam had enzo ik zei gewoon nee en zei gelijk nee ik ook niet geen behoefte aan blabla en ze was vanmiddag liedjes luisteren die wat voor ons betekende. Alsof ze ff een zwak moment heeft mij direct weer "lastig val" daarna weer aandacht krijgt van andere gasten en ik de tiefus weer kan krijgen.
Kep dat net ook heel direcht gestuurd. Je hebt nu zeker weer aandacht van andere. Doe me een lol ok.
Ik dacht dat ik klaar met haar was maar elke x contact van haar en gelijk ben ik weer met der bezig. Niet meer zo heftig maar toch
Anders moet ik nog eens laat antwoordenquote:Op zondag 15 mei 2011 20:40 schreef missconfessions het volgende:
[..]
bedankt voor de taaltip, komt goed van pas als ik weer eens in België ben![]()
Wat bedoel je met 'mij lijkt het geen ONS geweest te zijn' ?
Ja, hoe weet je of iemand de moeite is, innerlijk vind ik heel belangrijk, waar ik als 20-jarige vooral afging op een 'lekker ding', wil ik nu vooral iemand met inhoud, die grappig is, knap, goed kan koken, leuk is met kinderen, kan dansen, lachen, romantisch is, spannend, brutaal, multi cultureel, van gek doen houdt, van muziek houdt, niet ouderwets, hip, casual gekleed maar wel stijlvol, schoon is, maar vooral zichzelf en aardig en lief is ....................................................................... da's alles
Haha. Dat vind ik een leukequote:Op woensdag 18 mei 2011 01:18 schreef Octagon het volgende:
[..]
Het enige criterium waar ik me totnutoe aan vastgehouden heb, is dat mijn partner slimmer moet zijn als ik.
Nee, het was zeker geen one-night-stand, was dat het maar geweest, dan had ik er niet zoveel last van gehad. Sta normaal vrij stevig in mijn schoenen, maar na dat 'broekie' was ik zeker een week of drie de weg helemaal kwijt, achteraf gezien echt heel idioot !quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:18 schreef Octagon het volgende:
[..]
Anders moet ik nog eens laat antwoorden
Wel, jouw relatie met dat broekie lijkt mij geen one night stand geweest te zijn.
Wat wel kan, maar ik ben maar vrijelijk aan het associëren, is dat hij zich ineens heeft gerealiseerd waarmee hij bezig was : een vrouw dubbel zo oud als hijzelf... en dat hij -om allerlei voor de hand liggende redenen- koudwatervrees gekregen heeft, en zich daarom zo hard/koud heeft opgesteld.
@je lijstje : je hebt er precies wel over nagedacht.
Ik ben benieuwd : doen alle vrouwen dat ?
Zelf heb ik niet echt verwachtingen naar hoe een partner eruit moet zien, moet dragen... Het enige criterium waar ik me totnutoe aan vastgehouden heb, is dat mijn partner slimmer moet zijn als ik. Al de rest : dat zien we wel, ik geloof er nogal in dat partners naar elkaar toegroeien (maar daarom niet hun eigenheid verliezen)
Tja.....quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:22 schreef JustDreamy het volgende:
Ik moet er sinds gisteravond toch ook weer echt aan geloven, ben zo stom geweest.![]()
Verhaal in samenvatting:
- 2 jaar geleden relatie gehad van 8 maandjes
- 1 jaar geleden broer van ex beter leren kennen, vond broer van ex leuk & bleek wederzijds.
- Sinds toen veel aan lopen modderen in het geheim, proberen af te kappen omdat hij het thuis niet durfde te vertellen, toch weer contact zoeken en weer voor paar maanden de mist in te gaan etc.
- 3 maanden naar buitenland geweest en dit keer voorgenomen dat als afstand te zien om idd af te kappen en hopelijk daarna als gewone vrienden verder te kunnen gaan.
- 1e avond thuis was het gelijk raak, gevoelens zo heftig en met anderen daten voelde niet goed & als wij bij elkaar waren klopte het gewoon. Vond hij, vond ik.
- Week later kapte hij toch af want het kon echt niet, echt niet. Dit keer echt van alles verwijderd en echt 0,0 contact.
- Twee weken later zoekt meneer weer veel contact via SMS en vraagt of hij me weer toe mag voegen op MSN. Maakt weer opmerkingen als vanouds etc.
- Gisteravond moest ik hem zien, op mijn aandringen (hij vond het niet verstandig, terecht) en dat is gebeurd. Ik had voor mezelf even een deksel op mijn neus nodig om te zien dat er echt afstand was IRL en dat dat via SMS en MSN gewoon vriendschappelijk was. Die heb ik gekregen en het gezellige avondje van 3 uur lang werd in 10 minuten volledig verpest.. Hij neemt me niks kwalijk en weet dat het gewoon moeilijk is voor me.. maar toch..
Ik ben nu dus echt bang dat hij me nieteens meer fatsoendelijk gedag enzo zegt, terwijl dat me eerst gewoon juist goed deed.Alleen toen hij weer zoveel contact ging zoeken kreeg ik hoop..
Maar nu gaat het alleen maar ongemakkelijk worden..
Probleem is dat ex nogsteeds overduidelijk debiel op mij reageert, heeft een hekel aan me ofzo? En de familie is heeel close met elkaar, dus dan gaat zoiets al helemaal niet. Ik dacht dat het goed zat tussen mij en ex, omdat hij in mijn gezicht wel normaal doet. Maar het tegendeel is waar. Ik ga heel goed met z'n zusje om en ben heel vaak daar thuis te vinden en dat al 2 jaar sinds het uit is.. en nogsteeds trekt hij volgens zijn broer een gekke bek met de woorden "Wat moest zij nou weer hier dan".. :\quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:43 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Tja.....![]()
Wat willen jullie nu eigenlijk en welke ondoordringbare barrieres zien jullie?
(Natuurlijk is er iets dat zegt dat je broers/zussen van ex'en niet 'doet' maarre...uitzonderingen en regels die bevestigd worden en zo.... Misschien moet je maar eens gaan kijken of dingen echt uitgesproken kunnen worden tussen jullie. Aan dat vage om elkaar heen gedraai heb je iig niets...)
Hij weet niks van die broer en mijquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:17 schreef goofy_goober het volgende:
Het lijkt mij ook kut als mijn ex, die zowel mij als mijn broer heeft gehad, nog steeds over de vloer komt omdat ze zo nodig met mijn zus af moet spreken. Snap je het echt niet? Spreek lekker elders af met die zus (bij haar, in de stad of een café) en bemoei je niet meer met die familie. Dat levert alleen maar wrijving op daar (en die familieband tussen beide broers zal wellicht al enigszins bekoeld zijn door jouw inmenging) en daar ben jij mede-verantwoordelijk voor.
Precies wat GG zegt. Ben je een beetje een thrillseeker of zo? No offence hoor, maar ik val een beetjequote:Op woensdag 18 mei 2011 10:17 schreef goofy_goober het volgende:
Het lijkt mij ook kut als mijn ex, die zowel mij als mijn broer heeft gehad, nog steeds over de vloer komt omdat ze zo nodig met mijn zus af moet spreken. Snap je het echt niet? Spreek lekker elders af met die zus (bij haar, in de stad of een café) en bemoei je niet meer met die familie. Dat levert alleen maar wrijving op daar (en die familieband tussen beide broers zal wellicht al enigszins bekoeld zijn door jouw inmenging) en daar ben jij mede-verantwoordelijk voor.
Zusje en ik delen dezelfde hobby en gingen al met elkaar om voor de relatie. Verder spreken we dus vaak af ergens anders mbt onze hobby en vaak (oke wat is vaak, 3x in de maand?) nodigt zij mij uit bij haar thuis (en wij zitten dan op haar kamer, mijn ex zit dan op z'n kamer of is gewoon weg, bijna altijd dat laatste).. wat is dan het probleem? Ik zoek HEM niet op, laat hem netjes met rust. En ALS we elkaar spreken doet hij gewoon normaal, lachen soms zelfs, dus dan kan ik het niet ruiken toch?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:31 schreef Wanderingwhy het volgende:
[..]
Precies wat GG zegt. Ben je een beetje een thrillseeker of zo? No offence hoor, maar ik val een beetjeals jij zegt dat jij zijn reactie maar een beetje debiel vindt..... Zie je echt niet dat jij flink loopt te roeren in dat gezin?
Ga idd dan buitenshuis met die zus afspreken
Denk jij. Broederliefde is toch wel wat sterker dan die van een muts die niet kan kiezen. Lijkt me heel sterk dat ie niks doorheeft.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:29 schreef JustDreamy het volgende:
[..]
Hij weet niks van die broer en mij
wauw, mooi omschreven !quote:En ik was verloren maar ben nu weer klaar om gevonden te worden
tjakka, da's weer duidelijke taal, maar o zo waar!quote:Het lijkt mij ook kut als mijn ex, die zowel mij als mijn broer heeft gehad, nog steeds over de vloer komt omdat ze zo nodig met mijn zus af moet spreken. Snap je het echt niet? Spreek lekker elders af met die zus (bij haar, in de stad of een café) en bemoei je niet meer met die familie. Dat levert alleen maar wrijving op daar (en die familieband tussen beide broers zal wellicht al enigszins bekoeld zijn door jouw inmenging) en daar ben jij mede-verantwoordelijk voor.
Ik herhaal alleen de woorden van die broerquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:45 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Denk jij. Broederliefde is toch wel wat sterker dan die van een muts die niet kan kiezen. Lijkt me heel sterk dat ie niks doorheeft.
hallo, ga me er ook even tegen aan bemoeien. Ik vind je verhaal steeds verwarrender worden. Wat wil je zelf eigenlijk? Je bent bevriend met de zus, hebt met de ene broer wat gehad en met de andere broer gaat er misschien iets gebeuren, lekker zootje! Kijk als er sprake is van echte liefde, dan moet je er voor gaan, maar als het wat experimenteren is met elkaar, dan zou ik toch rekening houden met de familiebanden, want voor die broers gaat dit natuurlijk een issue worden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:49 schreef JustDreamy het volgende:
[..]
Ik herhaal alleen de woorden van die broer
Die heeft iig niet door dat mijn ex er wat van merkt. Bovendien zou ik ook niet weten hoe, want broer is vaak van huis en als ik bij hen thuis ben zie ik hem ook nooit. Niemand daar weet uberhaupt dat we al vriendschappelijk fatsoendelijk contact hebben.Zou ook niet weten hoe ze daar achter moeten komen
Ik wil een relatie met broer, maar dat gaat niet en daar hebben we gisteravond duidelijk een punt achter gezet. Daarom zit ik in dit topic, ik moet eroverheen komen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:56 schreef missconfessions het volgende:
[..]
hallo, ga me er ook even tegen aan bemoeien. Ik vind je verhaal steeds verwarrender worden. Wat wil je zelf eigenlijk? Je bent bevriend met de zus, hebt met de ene broer wat gehad en met de andere broer gaat er misschien iets gebeuren, lekker zootje! Kijk als er sprake is van echte liefde, dan moet je er voor gaan, maar als het wat experimenteren is met elkaar, dan zou ik toch rekening houden met de familiebanden, want voor die broers gaat dit natuurlijk een issue worden.
quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:35 schreef JustDreamy het volgende:
[..]
Zusje en ik delen dezelfde hobby en gingen al met elkaar om voor de relatie. Verder spreken we dus vaak af ergens anders mbt onze hobby en vaak (oke wat is vaak, 3x in de maand?) nodigt zij mij uit bij haar thuis (en wij zitten dan op haar kamer, mijn ex zit dan op z'n kamer of is gewoon weg, bijna altijd dat laatste).. wat is dan het probleem? Ik zoek HEM niet op, laat hem netjes met rust. En ALS we elkaar spreken doet hij gewoon normaal, lachen soms zelfs, dus dan kan ik het niet ruiken toch?
ja lieve schat, maar dat gaat toch niet werken! Als je echt een punt achter de relatie wil zetten, zal je toch niet meer over de vloer moeten gaan bij dat gezin, want zeg nu zelf, je vindt het natuurlijk ook heel erg leuk om hem te blijven zien en te hopen dat ie alsnog voor je gaat. Dat is waarschijnlijk ook reden dat je met zijn zus afspreekt bij hun thuis. Hoe dan ook, sterkte, je hebt tenslotte ook liefdesverdriet en dat is gewoon voor niemand leuk!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:11 schreef JustDreamy het volgende:
[..]
Ik wil een relatie met broer, maar dat gaat niet en daar hebben we gisteravond duidelijk een punt achter gezet. Daarom zit ik in dit topic, ik moet eroverheen komen.
Dat ik met ex heb gehad, tsja dat is gebeurd. Die broer kende ik toen nog niet goed en dat is er gewoon ingerold. Gevoelens kun je niks aan doen en HIJ had ze ook voor mij.
Door mijn ex, kappen we het nu dan ook af.. terwijl ik altijd al eerlijk wilde zijn tegen hem erover. Maar broer kan dit nog niet, wat ik ook snap ; wat niet weet wat niet deert..
Dus ik laat de keuze over aan broer, want hij weet wat het beste is voor z'n familie-band.Hij koos er zelf voor om met mij contact te blijven houden en steeds te zeggen "Ik wil ervoor gaan etc"
Maar nu is dat gewoon klaar.
Verder kende ik dat zusje gewoon al langer & kan gewoon heel goed met haar en ouders opschieten en die nodigen me ook uit om te blijven eten (wat ik dan wel weer afsla). Waarom plotseling met dat zusje verbreken als zij niet eens weet wat er gaande is met broer. En zij weet dus blijkbaar ook wel hoe ex over me denkt. nou dan had ze mij dat ook kunnen zeggen! Ik wist het niet en dacht dat hij het dus oke vond dat ik nog daar kwam, aangezien hij me toch niet zag of hoorde..
Wat ik ook aangaf ergens is dat ik dus ook niet meer daar ga afspreken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:19 schreef missconfessions het volgende:
[..]
ja lieve schat, maar dat gaat toch niet werken! Als je echt een punt achter de relatie wil zetten, zal je toch niet meer over de vloer moeten gaan bij dat gezin, want zeg nu zelf, je vindt het natuurlijk ook heel erg leuk om hem te blijven zien en te hopen dat ie alsnog voor je gaat. Dat is waarschijnlijk ook reden dat je met zijn zus afspreekt bij hun thuis. Hoe dan ook, sterkte, je hebt tenslotte ook liefdesverdriet en dat is gewoon voor niemand leuk!
Dit.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:19 schreef missconfessions het volgende:
[..]
ja lieve schat, maar dat gaat toch niet werken! Als je echt een punt achter de relatie wil zetten, zal je toch niet meer over de vloer moeten gaan bij dat gezin, want zeg nu zelf, je vindt het natuurlijk ook heel erg leuk om hem te blijven zien en te hopen dat ie alsnog voor je gaat. Dat is waarschijnlijk ook reden dat je met zijn zus afspreekt bij hun thuis. Hoe dan ook, sterkte, je hebt tenslotte ook liefdesverdriet en dat is gewoon voor niemand leuk!
ik geloof ook wel dat je je vriendschap met de zus niet wil verstoren, maar ik denk dat het verstandig is om op een andere plek af te spreken al is het alleen maar om je eigen verdriet zsm te kunnen verwerken.quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:20 schreef JustDreamy het volgende:
[..]
Wat ik ook aangaf ergens is dat ik dus ook niet meer daar ga afspreken.Weet alleen nog niet hoe ik dat tegen 't zusje moet zeggen, aangezien die zich van broer niet van kwaad bewust is!
En ik zag haar daar voornl. in de middaguren als broer nog op het werk was (en ex ook, zij zit nog op school).. dus was echt niet om hem te zien
geen probleem, we zijn hier om elkaar te helpen, ben in het begin ook 'hard aangepakt', maar dan kom je wel meteen in de realiteit, want je zit door dat liefdesverdriet toch in een bepaalde roes en dat gevoel moet je doorbreken. Sterkte!quote:Op woensdag 18 mei 2011 11:28 schreef JustDreamy het volgende:
Ja, dat ga ik ook doenScheelt dat ik er vanaf vandaag wss een tweede baan bij heb, dus zal sowieso minder tijd hebben en lekker bezig zijn!
Sorry dat ik me hier zo in 't topic heb geworpen, was niet echt een goede intro geloof ik.
http://www.bpdfamily.com/bpdresources/nk_a101.htmquote:Op woensdag 18 mei 2011 12:46 schreef H6-4ever het volgende:
Slik..oke ik wil niet meedoen met het bordeline verhaal, mijn vriendin zat gewoon niet lekker in haar vel. Dat denk ik nu nog steeds btw. Maar als ik bovenstaand verhaal van een 'officiele' borderliner lees begin ik ook ernstig te twijfelen. Fucking zo herkenbaar... kan iemand mij de syptomen voor een ex, van een borderliner uitleggen
En bitterebal, tja enig advies van mij; kijk vooruit, zie dit als een les zoals het niet hoort! Werk keihard aan jezelf, breng je zelfvertouwen terug. Kijk vooruit, en verbreek alle contact en info over haar, zodat je niet gaat vergelijken met haar...Weet dat je ooit weer een nieuwe liefde zult hebben, alleen als jij er weer klaar voor bent!
het probleem met liefdesverdriet is dat je voor de ander gaat denken. Niet doen, bij jezelf blijven. Hoe hard het misschien ook is, het kan toch zijn dat een ander je uiteindelijk niet zo leuk vond als in eerste instantie gedacht. Verliefd worden is een proces van elkaar uitvinden, leren kennen en dan de balans opmaken, wordt het houden van of was het toch niet de liefde van je leven ? In het begin gaan je gelukshormonen pijlsnel omhoog (verliefdheid) en dan wordt het stabiel en komt alles weer terug naar een normaal pijl en kan je pas echt zien met wie je in zee bent gegaan.quote:Op woensdag 18 mei 2011 12:18 schreef Bittere_Bal het volgende:
Ga ook maar eens een poging wagen om een korte versie te geven. Lees al een tijd mee en zeker de herkenning in veel gedachtepatronen van meerdere users hier helpt me wel. Het is fijn om te lezen dat je niet de enige bent met die, al dan niet, irreële kronkels. Weet van mezelf dondersgoed dat ik hier al veel te lang mee rondloop, zeker gezien de duur van het alles, maar die emotionele achtbaan was de druppel die al mijn onzekerheden en frustraties heeft doen loskomen…
Meer dan een half jaar geleden iets geprobeerd met een meisje die ik al wat langer kende. Heeft me van te voren gewaarschuwd voor haar problemen (borderline, loopt al jaren therapie, medicatie etc) en dat ik haar moest laten weten als ze me zou kwetsen maar ik ben daar met mijn domme kop veel te naïef mee omgegaan. Dacht dat het wel zou loslopen als ik rustig aan zou doen. Niet dus, leuke momenten werden steeds afgewisseld met negatieve (het bekende aantrek/afstoot gedrag). Conclusie; ik kon er niet mee om gaan en het liep op een nare manier af. Ik wilde er echt wel voor gaan maar zij heeft het aan alle kanten, al dan niet bewust, gesaboteerd en mij erg pijn gedaan. Binnen een paar weken had zij een nieuwe vriend bij wie ze al eerder was ingetrokken maar toen nog onder de noemer ‘vriendschappelijk’, want ze hadden zoveel steun aan elkaar. Dit heeft ze nog lang volgehouden en mij op mijn hart gedrukt dat het was misgelopen omdat zij zich niet kan hechten, mensen meesleurt in haar emoties en dat die vriend van haar echt niet voor mij in de plaats was gekomen..
Afijn, niet veel later heeft ze huilend toegegeven dat ze gevoelens voor elkaar hadden ontwikkeld (no shit!) en dat ze wat gingen proberen. Ze had wel het idee dat ik me belazerd zou voelen (nogmaals no shit!) en toen een hele rits aan complimenten ontvangen hoe lief en aantrekkelijk ik wel niet ben, en dat het daar toch echt niet aan lag..Typische dumpteksten natuurlijk en ik reageerde daar ook alleen maar negatief op wat ze me later ook nogal heeft verweten. Maar wat koop je voor die teksten als je weet dat ze een uur later bij een ander in bed ligt!? Ook een reden dat het hele vriendschap aspect absoluut voor mij niet werkte. Paar keer nog geprobeerd vriendschappelijk af te spreken, was zelfs op het moment nog wel gezellig, maar achteraf voelde ik me weer volledig kut.
Eigenlijk is ze vanaf dag 1 bij hem ingetrokken en het gaat, naar zover ik er nog wat van hoor, gewoon goed. Geeft mij wel weer een dubbel gevoel. Aan de ene kant zullen ze dan wel bij elkaar passen, ben iig niet aan de kant gezet voor een ‘nieuwe bevlieging’ maar het slaat wel het laatste restje zelfvertrouwen in mezelf weg. Wat zegt dit wel niet over mij? Als het bij hem in net zo’n tranendal eindigde kon je nog zeggen dat het grotendeels aan haar en haar ‘issues’ lag, maar blijkbaar is alles wat ze tegen mij gezegd heeft een grote leugen geweest en was ik alleen maar een manier om haar zelfvertrouwen en ego een beetje op te vijzelen zodat ze op het moment dat hij vrij kwam mij direct kon inwisselen voor iemand die ze vanaf het begin eigenlijk al wilde..Lijkt me toch sterk dat ze opeens al haar problematiek kwijt is, eerst hele verhalen dat ze zich niet kan hechten aan iemand en dan een maand later 24/7 op iemands lip gaan zitten samen op een rottig studentenkamertje van 12m2.
Ben al heel onzeker op het gebied van vrouwen en deze ervaring heeft niet geholpen. Ik had gehoopt dat dit me het gevoel zou geven dat het wel kon, dat er wel een meisje in mij geïnteresseerd kon zijn maar als blijkt dat ik bot gezegd, gewoon niet aantrekkelijk genoeg ben gevonden heeft het allemaal veel erger gemaakt. Zij heeft een spelletje met me gespeeld en ik ben direct ingewisseld toen een betere kandidaat ‘vrij’ kwam..
Probleem is dus dat ik er rationeel wel uit ben, zij is mij niet waard, dit moet je ook niet willen, het zat er niet in etc etc etc, maar blijft mijn gevoel mijlenver achter. Het doet me echt nog heel erg pijn als ik er alleen maar aan denk wat zij samen allemaal uitspoken. Ik weet het, niet meer mijn zaak, maar zo verdomde moeilijk uit te schakelen. Ik hoef haar maar te zien of iets te horen en ik voel me zo’n loser, zij is direct doorgegaan met haar leven, voor haar ben ik niet meer dan een ‘foutje’ en ik lul mezelf volledig de put in…
Beetje onsamenhangend verhaal misschien maar ik zie dit maar als een therapeutisch iets….lekker tikken..
Wel heel makkelijke beschuldiging als je het mij vraagt.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:37 schreef Ferociousness het volgende:
Vandaag zei hij tegen mij dat het mij alleen maar om het geld ging.. Alsof geld mij wat boeit. Het doet me gewoon zoveel pijn dat hij geen moeite voor me wilde doen en het nu hierop gooit en mij de schuld geeft..
Doe ik ook niet, maar toch doet het pijn om te horen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:41 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Wel heel makkelijke beschuldiging als je het mij vraagt.
Mannen in emotionele staat kunnen wel eens domme dingen zeggen. Ik zal er niet al te veel waarde aan hechten.
ben jij een Belg of zoquote:Op woensdag 18 mei 2011 18:34 schreef BYM het volgende:
Oeps, er was al een nieuw deel hahaha, zat ik vannacht ff met mijn ogen dicht ofzo :p
Fijn om te horen dat het goed met je gaat!quote:Op woensdag 18 mei 2011 09:57 schreef ennudan het volgende:
@ Mr Myst
gaat eigenlijk wel prima hier hoor... tis zoals Cocktailprikker het ook al beetje schreef... denk er nog wel eens aan maar ben meer met andere dingen bezig.
En de ene dag is het erger als de andere... hoe slecht het ook klinkt ik denk dat je er pas helemaal vanaf bent als je met een nieuw iemand dingen gaat doen... het is pas verleden als je iets nieuws bent gestart (of zo iets)
Lees nog wel mee maar dat is meer uit belangstelling als iets anders...zit er ook niet meer of minder mee door het melezen hier...dus dat is het probleem niet.
En ik was verloren maar ben nu weer klaar om gevonden te worden
Blij dat je het een leuke vindt... totnutoe ben ik er niet in geslaagd [en nu denken jullie allemaal 'een vrouw te vinden die slimmer is als mezelf' - maar neen, dat zou sexistisch zijn en van hoogmoed getuigen !] die slimme vrouwen bij me te houden.quote:Op woensdag 18 mei 2011 01:21 schreef nosleep het volgende:
[..]
Haha. Dat vind ik een leuke
Maar waarom hou je je hier dan zo erg aan vast als ik vragen mag?
En waar baseer je op dat diegene echt slimmer is dan jij? Opleidingsniveau?
Idioot ga ik dat niet noemen - heb zelf een 'zwart gat' van ongeveer 3 maand. Ben ik toen van verschoten en verschiet ik nog altijd van, want ik beschouw mezelf als behoorlijk nuchter en realistisch.quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:58 schreef missconfessions het volgende:
Nee, het was zeker geen one-night-stand, was dat het maar geweest, dan had ik er niet zoveel last van gehad. Sta normaal vrij stevig in mijn schoenen, maar na dat 'broekie' was ik zeker een week of drie de weg helemaal kwijt, achteraf gezien echt heel idioot !
Tja... ik kan er niet aan doen da'k een vrouw die mij weerwerk biedt sexy vind :-)quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:58 schreef missconfessions het volgende:
Waarom zou je willen dat iemand slimmer is dan jij ? Liever op dezelfde golflengte, zou ik denken.
Héla !, nu voel ik me aangesproken... al snap ik de link tussen ogen die dicht zijn en een Belg niet.quote:Op woensdag 18 mei 2011 18:54 schreef missconfessions het volgende:
[..]
ben jij een Belg of zo![]()
![]()
(oké misplaatst grapje,maar ik kon het niet laten, sorry)
Daar noem je ook een dwarsstraat, Mobutu is natuurlijk niet bij iedereen bekend, daar hoef je niet slim voor te zijn, heeft met algemene kennis te maken. En slim zijn hoeft niet samen te hangen met algemene kennis, dus da's heel relatief.quote:Diploma kan een indicatie zijn, maar daar staar ik me zeker niet blind op.
Eigenlijk heb ik daar nooit over nagedacht, ik voel zoiets aan... Ik zal een waargebeurde anekdote aanhalen om het wat duidelijker te maken wat ik bedoel : ooit ging het over Mobutu Sese Seko, ooit dictator in Zaïre. Toen zei de moeder van een vriend van mij "Die naam zegt me iets", maar ze kon er de vinger niet juist op leggen. Wel, tot zo'n vrouw voel ik me niet aangetrokken.
tja, inderdaad niets mis mee!quote:Tja... ik kan er niet aan doen da'k een vrouw die mij weerwerk biedt sexy vind :-)
moet hier even sorry zeggen tegen BYM, haalde jullie door elkaar !quote:Héla !, nu voel ik me aangesproken... al snap ik de link tussen ogen die dicht zijn en een Belg niet.
Ja wie is hier nou de Belg, of zaten jouw ogen gewoon even dichtquote:Op woensdag 18 mei 2011 23:35 schreef missconfessions het volgende:
moet hier even sorry zeggen tegen BYM, haalde jullie door elkaar !
oké, die is raak, sorry mannen zal niet weer gebeuren, maar hou jullie hopelijk wel scherp, zodat die ogen open blijvenquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:01 schreef BYM het volgende:
[..]
Ja wie is hier nou de Belg, of zaten jouw ogen gewoon even dicht![]()
![]()
@Octagon
Sorry voor het wederom aanhalen hiervan, maar in de volledige context was dit grapje eventjes noodzakelijk
En dit is niet de manier. Je hoeft geen genoegdoening te halen door andere onderuit proberen te halen. Wees vooral gelukkig voor jezelf en je kinderen dat je zo nu al zover bent gekomen dat je het kan afsluiten.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:31 schreef missconfessions het volgende:
weet je, maar volgens mij mag ik niet eens meer mee praten in dit topic, want ik heb de kunst van het loslaten geleerd, maw heb geen liefdesverdriet meer. Wat ik wel gek vind, is dat elke keer als ik weer een foto of ook maar iets van dat 'broekie' zie, ik hem het liefst een klap voor zijn kop zou willen geven. Is dat een teken dat ik er ergens toch nog mee zit?
En vinden jullie het verstandig dat ik naar een feest ga, waar hij misschien ook wel is? Ik ga daar naar toe in de hoop hem te zien en dan te vragen 'remember me', terwijl ik een paar prachtige mannen om me heen heb staan (net als in de film, zie het al helemaal voor me), maar ja tegelijkertijd is dat ook weer zoooooooooo verschrikkelijk kinderachtig, maar ik moet het gewoon nog op één of andere manier afsluiten.
Als Belg(ische) zou je je voormalige colonie en de leiders ervan (op het moment dat dit zich afspeelde, héél actueel) toch mogen kennen, maar dat is mijn bescheiden mening.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:35 schreef missconfessions het volgende:
[..]
Daar noem je ook een dwarsstraat, Mobutu is natuurlijk niet bij iedereen bekend, daar hoef je niet slim voor te zijn, heeft met algemene kennis te maken. En slim zijn hoeft niet samen te hangen met algemene kennis, dus da's heel relatief.
Ook die leuke meid komt wel weer (al zie ik bij mezelf nog niet even zo iets of iemand gebeuren maar goed).... het is net als met sleutels ... hoe harder je zoekt hoe minder je ze vindt... zoek je niet loop je er zo tegen aanquote:Op woensdag 18 mei 2011 20:48 schreef Mr.Myst het volgende:
[..]
Fijn om te horen dat het goed met je gaat!
Ik herken je verhaal wel heel erg, met mij gaat het eigenlijk ook wel goed, wel met ups en downs, maar het is de laatste tijd toch vooral positief. Toch heb ik nu al een aantal dagen een dip, maar dat zal met de data te maken hebben. Gisteren was het een half jaar uit...
Maar vermoeidheid en een beetje stress speelt dan ook wel mee...
Ik ben het ook wel met je eens dat het pas echt over zal gaan als je weer iemand anders tegenkomt. Ik denk dat dat bij mij ook wel zo zal zijn. Ik heb totaal geen vergelijkingsmateriaal, of ervaring, omdat dit mijn eerste vriendin was. Maar toch, ik moet doorgaan, want dit heeft ook geen zin.En ik kom ook wel weer uit deze dip.
Waar ik een half jaar geleden enorm met mezelf in de knoop raakte (niet alleen op dit gebied, zoals bij jullie wel bekend is), ben ik nu eigenlijk verder gewoon tevreden met m'n leven. Ik heb een leuke baan, zit me te oriënteren op nieuwe opleidingen, ik zit over het algemeen best goed in m'n vel, ga weer wat vaker uit, heb een aantal leuke dingen op 't programma staan, enz.
Een leuke meid is het enige wat nog ontbreekt om het compleet te maken, maar goed, dat zal ooit ook wel weer gebeuren.
weet je FireFox, je hebt helemaal gelijk. Zo'n kinderachtige, wraakzuchtige gedachte is puur voor eigen genoegdoening. Maar dat strandfeest daar ga ik wel heen, want zoals ik al zei, ik hou wel van een feestje bouwen. Lekker met vriendinnen naar six-packs kijken en travestieten, die zich hebben uitgedost in de meest prachtige creatie's.quote:Op donderdag 19 mei 2011 00:47 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
En dit is niet de manier. Je hoeft geen genoegdoening te halen door andere onderuit proberen te halen. Wees vooral gelukkig voor jezelf en je kinderen dat je zo nu al zover bent gekomen dat je het kan afsluiten.
Vraag maar eens aan een willekeurige voorbijganger in Nederland wie Bouterse is, dan eindigt hij vaak ergens op de Antillen of Afrikaquote:Als Belg(ische) zou je je voormalige colonie en de leiders ervan (op het moment dat dit zich afspeelde, héél actueel) toch mogen kennen, maar dat is mijn bescheiden mening.
Slim zijn en een iet-of-wat algemene kennis hebben, hoeft wschl geen 1:1 relatie te hebben.... dat is waar. Al kan ik me niet van de indruk ontdoen dat het ene hand-in-hand gaat met het andere.
quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:40 schreef missconfessions het volgende:
Maar dat strandfeest daar ga ik wel heen, want zoals ik al zei, ik hou wel van een feestje bouwen. Lekker met vriendinnen naar six-packs kijken
Weet niet zo goed wat ik met mezelf aan moet op het moment.. Word er een beetje gek van..quote:Volgens mij heb ik een terugval.. Opeens gaat het niet meer zo lekker en denk ik er allemaal weer meer over na.. Zo shit, maar ik denk dat het er een beetje bij hoort
Mmm sommige exen blijven gewoon echt lang hangen, totdat je een nieuwe lover tegenkomt..quote:
nee, dank je, wat een goorlap, maar misshien iets voor jou?quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:09 schreef Pinguino81 het volgende:
[..]
val je daar niet op? wel lekker knuffelbaar toch?
Je geeft eigenlijk al zelf antwoord waarom je nu een terugval hebt. Out of sight, out of mind.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zie heb sowieso niet.. Ik spreek hem alleen via msn of berichtjes over de telefoon.. Ik denk dati k nu weer 2 maanden contact heb.. En daarvoor bijna 3 maanden niet.. Ik weet het niet precies.
Dit was mijn eerste liefde waar ik serieuze plannen mee had, dus misschien dat dat het af en toe moeilijker maakt.. Maar eerst ging het heel goed met me qua loslaten betreft..
Zo is het bij mij ook gegaan. Telkens maar weer contact na een periode stilte. Na een tijdje geen contact gaat het in het begin wel weer, maar daarna beginnen er toch weer dingen te spelen in je hoofd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:50 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik zie heb sowieso niet.. Ik spreek hem alleen via msn of berichtjes over de telefoon.. Ik denk dati k nu weer 2 maanden contact heb.. En daarvoor bijna 3 maanden niet.. Ik weet het niet precies.
Dit was mijn eerste liefde waar ik serieuze plannen mee had, dus misschien dat dat het af en toe moeilijker maakt.. Maar eerst ging het heel goed met me qua loslaten betreft..
Beetje jammer deze opmerkingquote:Op donderdag 19 mei 2011 14:02 schreef missconfessions het volgende:
[..]
nee, dank je, wat een goorlap, maar misshien iets voor jou?
Ik denk dat je vooral jezelf aan het lijntje houdt.quote:Op donderdag 19 mei 2011 15:02 schreef LuxorBeetroots het volgende:
Okay.. ik heb een beetje advies nodig.
Ik heb mijn ex weer gesproken.. en het was gezellig. Het was wel op msn maar bijna 5 uur lang.
Ik weet niet wat ik nu moet doen.. om een of andere reden had ik weer helemaal in mijn hoofd dat het goed zou komen. Maar nu zie ik plotseling wat er in zijn msn naam staat.. waarom heeft hij nog steeds zo'n invloed op me?
Het was opeens veel makkelijker om het los te laten na dat het wel een goed gesprek was ipv een kutgesprek. Ik wil hem eerlijk gezegd nog wel een keertje spreken..
Oke, ff een edit, houdt hij me zo gewoon aan het lijntje? Ik weet niet wat ik hiermee moet.
Ja, waarschijnlijk wel ja. Loslaten is toch moeilijker dan ik dacht.. waarschijnlijk is hij er niet op dezelfde manier mee bezig als ik.quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:24 schreef goofy_goober het volgende:
[..]
Ik denk dat je vooral jezelf aan het lijntje houdt.
Ik zou voor mezelf kiezen. Loslaten gaat niet goed als je nog contact blijft houden....quote:Op donderdag 19 mei 2011 16:40 schreef LuxorBeetroots het volgende:
[..]
Ja, waarschijnlijk wel ja. Loslaten is toch moeilijker dan ik dacht.. waarschijnlijk is hij er niet op dezelfde manier mee bezig als ik.
Inderdaad. Ik kan er over mee praten met mijn 4,5 jarige liefdesverdrietquote:Op donderdag 19 mei 2011 16:44 schreef Remnant het volgende:
[..]
Ik zou voor mezelf kiezen. Loslaten gaat niet goed als je nog contact blijft houden....
Tja, je hebt denk ik wel volledig gelijk in het de ander niet zo leuk vinden als gedacht. Als ik aan de zijlijn had gestaan dan was ik tot dezelfde conclusie gekomen dat het vanaf het eerste moment dat we wat aan elkaar hadden uitgesproken het al niet echt goed zat. Heb weinig ervaring in dit alles maar ik ga er vanuit dat zeker de eerste verliefdheidsfase met elkaar grotendeels leuk en spannend moet zijn toch? Dat was niet eens het geval, op het moment zelf was ik niet eens extra ' gelukkig' , ook al verlang ik toch nog heel erg naar die eerste periode....vreemd....en blijft het steken dat ze aan haar nieuwe vriend wel haar leuke kanten vaker laat zien. Ik kreeg de labiele kant die het steeds maar niet wist. Achteraf denk ik dan...waarom heb je dan niet met rust gelaten? Ze had haar huidige vriend al veel eerder aan de haak kunnen slaan. Begrijp gewoon niet dat je dan gaat spelen met iemand anders zijn gevoelens. Ik neem het WEL serieus als je te horen krijgt dat iemand altijd al gevoelens voor je heeft gehad....zucht..Ik moet deze gedachtes echt eens gaan uitschakelen...maar hoe?quote:Op woensdag 18 mei 2011 16:07 schreef missconfessions het volgende:
[..]
het probleem met liefdesverdriet is dat je voor de ander gaat denken. Niet doen, bij jezelf blijven. Hoe hard het misschien ook is, het kan toch zijn dat een ander je uiteindelijk niet zo leuk vond als in eerste instantie gedacht. Verliefd worden is een proces van elkaar uitvinden, leren kennen en dan de balans opmaken, wordt het houden van of was het toch niet de liefde van je leven ? In het begin gaan je gelukshormonen pijlsnel omhoog (verliefdheid) en dan wordt het stabiel en komt alles weer terug naar een normaal pijl en kan je pas echt zien met wie je in zee bent gegaan.
Dat wil niet zeggen dat je niet leuk genoeg bent voor een vrouw, maar dit was gewoon niet de match voor jou. Allemaal heel rationeel, maar alleen met die ratio kom je van dat kutgevoel af. Sterkte!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |