abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:49:33 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97014813
Ik kan mij never nooit niet voorstellen dat het gezamelijk 30km/u fietsen bij het naderen van een kruispunt onder opzettelijk roekeloos gedrag zal vallen. Slim is het misschien niet, maar mogelijk waren ze er niet bekend en wisten ze niet eens van het bestaan van die zijstraat af.
pi_97015233
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:49 schreef Life2.0 het volgende:
Ik kan mij never nooit niet voorstellen dat het gezamelijk 30km/u fietsen bij het naderen van een kruispunt onder opzettelijk roekeloos gedrag zal vallen. Slim is het misschien niet, maar mogelijk waren ze er niet bekend en wisten ze niet eens van het bestaan van die zijstraat af.
Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.

Nu zal de gemiddelde racefiets wel betere remmen hebben, maar toch is met 30 km/u een onoverzichtelijk kruispunt overschieten _niet_ veilig. En als je niet bekend bent met de situatie moet je je rijgedrag daaraan aanpassen en rekening houden met het feit dat er kruispunten kunnen liggen die je niet zo 1-2-3 ziet.

En daarnaast rij je met een auto ook niet met 30 km/u langs een onoverzichtelijk kruispunt. Dan pas je je snelheid aan zodat je tijdig kan stoppen indien er verkeer van rechts komt. Als je niet in staat bent om zoiets in te zien ben je imho je rijbewijs niet waard en een gevaar op de weg. Ik hoop voor de mensheid dat mocht je een keer een aanrijding hebben dat met een boom is en niet met een ander omdat je toch alleen maar lastig gaat lopen doen dan.
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:33:09 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_97016390
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Daeron het volgende:

[..]

Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.

Nu zal de gemiddelde racefiets wel betere remmen hebben, maar toch is met 30 km/u een onoverzichtelijk kruispunt overschieten _niet_ veilig. En als je niet bekend bent met de situatie moet je je rijgedrag daaraan aanpassen en rekening houden met het feit dat er kruispunten kunnen liggen die je niet zo 1-2-3 ziet.

En daarnaast rij je met een auto ook niet met 30 km/u langs een onoverzichtelijk kruispunt. Dan pas je je snelheid aan zodat je tijdig kan stoppen indien er verkeer van rechts komt. Als je niet in staat bent om zoiets in te zien ben je imho je rijbewijs niet waard en een gevaar op de weg. Ik hoop voor de mensheid dat mocht je een keer een aanrijding hebben dat met een boom is en niet met een ander omdat je toch alleen maar lastig gaat lopen doen dan.
Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen! ^O^
pi_97016733
quote:
15s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:33 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen! ^O^
relativeren
1) Afvlakken 2) Afzwakken 3) De betrekkelijkheid benadrukken 4) De betrekkelijkheid erkennen 5) Nuchterder bekijken

Als je het ff leest zie je dat ik je niet de dood toewens, enkel dat mocht je een aanrijding hebben dat het een eenzijdige aanrijding betreft waarbij je anderen geen schade berokkent. ;)
pi_97019839
Kleine tussentijdse update:

De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.

Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
pi_97019860
De wielrenner heeft geen verzekering. Dus als je het naar jou verzekering stuurt moet jij sowieso opdraaien ervoor niet?
pi_97019869
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:43 schreef brulaap112 het volgende:
De wielrenner heeft geen verzekering. Dus als je het naar jou verzekering stuurt moet jij sowieso opdraaien ervoor niet?
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
pi_97020013
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaak
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:27:33 #99
330259 MallootJean
Een gek in 't geel
pi_97022665
quote:
Omdat die brommer/scooter er voor gemaakt is?

Om nog maar niet te spreken over het arrogante gedrag van die achterlijke wielrenners, denken dat ze alles kunnen maken. Als een malloot fietsen doe je maar lekker op de wielren baan waar niemand last van je heeft.
Hé: d'r is hier maar één iemand een malloot hè! ;)

Maar als ervaren "asociale" fietser denk ik dat ik hier wel kan zeggen dat 30km/u op een racefiets geen racen is (en d'r is ook nog een verschil tussen racen en gewoon stevig of hard doorrijden). Maar ook dat met 30km/u een onoverzichtelijk kruispunt nemen wel roekeloos is. En als de auto van rechts komt dan lijkt me de zaak wel duidelijk. Of de aansprakelijkheid dat ook is...

Ik vraag me echter af of de schuldvraag/aansprakelijkheid gewoon tussen de verzekeringsmaatschappijen wordt "uitgevochten" of dat er een rechter o.i.d. aan te pas komt. Ik heb het idee dat dit soort zaken vaak als "hamerstuk" wordt behandeld, maar hopelijk heb ik het mis.

Anyway, ik ben benieuwd naar de afloop.
pi_97023202
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 08:07 schreef karo30 het volgende:

[..]

wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaak
Dit wordt geen rechtzaak man. Verzekeringen vechten het uit en de vriend van Ts is een gedeelte van de premiekorting kwijt. Da's alles.
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:46:06 #101
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97023220
Nou de tegenpartij is teninste wel eerlijk. Hij is zelfs een fietser.

Zie je niet vaak.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97023419
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
  donderdag 19 mei 2011 @ 10:59:57 #103
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_97023683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef karo30 het volgende:
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
Zit je wel in het goede topic?
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_97023722
hoezo niet dan
pi_97025040
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:40 schreef silliegirl het volgende:
Kleine tussentijdse update:

De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.

Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
pi_97025338
tja tja allemaal heel sneu
pi_97026024
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 23:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Telegraaf natuurwetten! _O-
Nee hoor, echte natuurwetten.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_97026337
of het parool
pi_97026885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:45 schreef karo30 het volgende:
tja tja allemaal heel sneu
Ik weet niet wat jij nou zit te zeuren eigenlijk...
pi_97026892
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 11:38 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
Doe ik!
  donderdag 19 mei 2011 @ 13:37:19 #111
130803 Gripper
Get a grip
pi_97029254
Ik heb ook een keer met de fiets een auto aangereden, oud barreltje dus algauw total loss. Mijn schuld, ik reed door rood.
Ik heb op het schadeformulier maar aangegeven dat ik vooral 100 % aansprakelijk was, om zijn kansen op schadevergoeding zo groot mogelijk te maken. Maar ja, dan moet die wielrenner wel zo toeschietelijk zijn naar jouw vriend toe.

Als hij echt schuld heeft, dan moet ie ook maar op de blaren zitten. :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_97039068
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
pi_97050450
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef karo30 het volgende:
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
pi_97050730
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
Ik zou me niet al te druk maken om de user Karo30. ;)
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_97055753
aansprakelijk is wel schuldig
pi_97060640
3en toen wer het stil slotje lijkt mij
pi_97062959
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 23:02 schreef karo30 het volgende:
aansprakelijk is wel schuldig
Ik snap nu ook waarom jij gedoe hebt na je ongeluk, je snapt er gewoon niks van.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:06:23 #118
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_97066922
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 01:08 schreef karo30 het volgende:
3en toen wer het stil slotje lijkt mij
Zullen we eens een slotje op jouw topic gooien?
All she wants and needs is just a little taste..
  vrijdag 20 mei 2011 @ 11:14:18 #119
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_97067174
ik heb zoiets meegemaakt ja, mijn verzekering moest er voor opdraaien
en voor schade aan mijn auto mocht ik zelf opdraaien.

ik zat op voorrangsweg, fietser vond het een goed idee om toch de weg op te fietsen en belandde in mijn voorruit.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_97074442
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Daar zit nu net de crux.
Hij heeft schuld aan het ongeval. Dat heeft de politie al gezegd. Maar vanwege de bescherming van zwakkere verkeersdeelnemers is de aansprakelijkheid een ander verhaal.
Je kunt met het rapport van de politie in handen in elk geval aantonen dat hij de veroorzaker is. Maar ik denk dat je juridische bijstand nodig hebt om ook de aansprakelijkheid aan te tonen.

Zaken die daarbij kunnen helpen zijn de leeftijd van de man en het feit dat hij een rijbewijs heeft (aangenomen dat hij die heeft). Daarmee kun je aantonen dat hij goed op de hoogte dient te zijn van de geldende verkeersregels. Door dan aan te tonen dat hij met 3 man naast elkaar fietste, onverantwoord hard een kruising naderde en geen voorrang verleende (dat laatste staat wel vast geloof ik), maak je wel een goede kans om de aansprakelijkheid (deels) ook op de wielrenner te leggen.

Bij kinderen op een fiets ben je altijd de klos. Bij volwassenen heb je al betere kansen omdat ide verstandiger horen te zijn en vaak een rijbewijs hebben, zodat ze de verkeersregels dienen te kennen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')