Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:49 schreef Life2.0 het volgende:
Ik kan mij never nooit niet voorstellen dat het gezamelijk 30km/u fietsen bij het naderen van een kruispunt onder opzettelijk roekeloos gedrag zal vallen. Slim is het misschien niet, maar mogelijk waren ze er niet bekend en wisten ze niet eens van het bestaan van die zijstraat af.
Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 23:59 schreef Daeron het volgende:
[..]
Een dermate hoge snelheid voeren dat je niet binnen een reële afstand tot stilstand kan komen is roekeloos rijden. Je kan wel vrolijk 30 km/u rijden met je omafiets, maar als je er daarmee 100 meter over doet om weer tot 0 terug te komen ben je simpelweg roekeloos bezig.
Nu zal de gemiddelde racefiets wel betere remmen hebben, maar toch is met 30 km/u een onoverzichtelijk kruispunt overschieten _niet_ veilig. En als je niet bekend bent met de situatie moet je je rijgedrag daaraan aanpassen en rekening houden met het feit dat er kruispunten kunnen liggen die je niet zo 1-2-3 ziet.
En daarnaast rij je met een auto ook niet met 30 km/u langs een onoverzichtelijk kruispunt. Dan pas je je snelheid aan zodat je tijdig kan stoppen indien er verkeer van rechts komt. Als je niet in staat bent om zoiets in te zien ben je imho je rijbewijs niet waard en een gevaar op de weg. Ik hoop voor de mensheid dat mocht je een keer een aanrijding hebben dat met een boom is en niet met een ander omdat je toch alleen maar lastig gaat lopen doen dan.
relativerenquote:Op donderdag 19 mei 2011 00:33 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gelijk heb je hoor, als je het niet mee eens bent of niet snapt kun je de ander beter doodwensen!
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:43 schreef brulaap112 het volgende:
De wielrenner heeft geen verzekering. Dus als je het naar jou verzekering stuurt moet jij sowieso opdraaien ervoor niet?
wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaakquote:Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
Hé: d'r is hier maar één iemand een malloot hè!quote:Omdat die brommer/scooter er voor gemaakt is?
Om nog maar niet te spreken over het arrogante gedrag van die achterlijke wielrenners, denken dat ze alles kunnen maken. Als een malloot fietsen doe je maar lekker op de wielren baan waar niemand last van je heeft.
Dit wordt geen rechtzaak man. Verzekeringen vechten het uit en de vriend van Ts is een gedeelte van de premiekorting kwijt. Da's alles.quote:Op donderdag 19 mei 2011 08:07 schreef karo30 het volgende:
[..]
wat zeg je nu zet er een advocaat op geduld is een schone zaak
Zit je wel in het goede topic?quote:Op donderdag 19 mei 2011 10:52 schreef karo30 het volgende:
lijkt mij hier nu genoeg over gezegd tijd voor een slotje
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:40 schreef silliegirl het volgende:
Kleine tussentijdse update:
De wielrenner in kwestie heeft geluk gehad. Hij heeft beide schouders ontwricht, maar komt er verder (op wat blauwe plekken na) zonder verder letsel vanaf. Hij moet een week rust houden en mag dan met behulp van fysiotherapie zijn schouders weer gaan bewegen.
Hij geeft zelf aan ook niet te weten wie er nu precies aansprakelijk is, maar erkend zelf al dat mijn vriend eigenlijk geen schuld heeft; hij kwam van rechts en ze zagen elkaar pas zo laat dat er niemand iets kon doen. Dat de wielrenners met z'n 3en naast elkaar reden hielp ook niet. In ieder geval: we wachten nu op het verslag dat de politie ter plekke heeft gemaakt, dan gaat dat verslag, samen met een door beide partijen getekend schadeformulier richting de verzekeringsmaatschappij. Dan moeten ze het daar verder maar uitzoeken.
Nee hoor, echte natuurwetten.quote:
Doe ik!quote:Op donderdag 19 mei 2011 11:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Hou je ons op de hoogte van de uiteindelijke uitkomst?
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...quote:Op donderdag 19 mei 2011 17:49 schreef karo30 het volgende:
precies waarom moet een fietser toeschietelijk zijn
schuld is schuld
Ik zou me niet al te druk maken om de user Karo30.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:38 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Eh vriend, de vraag is nou juist niet direct wie er schuldig is, maar wie aansprakelijk is...
Zullen we eens een slotje op jouw topic gooien?quote:
Daar zit nu net de crux.quote:Op donderdag 19 mei 2011 07:45 schreef silliegirl het volgende:
[..]
Nee hoor. Hij heeft een persoonlijke WA verzekering. Hij heeft zelf contact opgenomen en daar werd gezegd dat de schade aan de auto van mijn vriend daardoor vergoed wordt op het moment dat blijkt dat de wielrenner aansprakelijk is. Zo communiceerde hij dat in ieder geval naar ons.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |