Denk dat dit wel het goede topic is om m'n vraag in te stellen.
Ben maandag voor het eerst in maanden weer een keer naar de sportschool geweest. Wil dat deze zomer weer gaan doen en volgend seizoen eenmaal per week als aanvulling op m'n waterpolotrainingen, om zo wat meer fysiek op te bouwen.
Nou heb ik maandagavond anderhalf uur gefitnesst, vooral armen, borst en schouders, en ook een beetje buik meegepakt. Niet meteen het hoogst mogelijke gewicht gepakt, ook niet te licht, gewoon lekker, om er weer een beetje in te komen. Ook niet tot het maximale gegaan qua reps. Dinsdag een klein beetje spierpijn in beide armen en schouders, niet noemenswaardig in ieder geval, dus dinsdagavond lekker gaan zwemmen (anderhalf uur training), waarbij ook geen andere dingen gedaan dan normaal.
Nou heb ik dus sinds woensdagochtend enorm veel pijn aan de binnenkant van m'n elleboog, net erboven zeg maar, onderkant van de biceps. Kan m'n arm niet strekken, niets tillen en loop continue met m'n arm in een hoek van 90 graden. Vannacht amper geslapen omdat ik geen enkele houding kon vinden met slapen waarin het geen pijn deed. Het rare is dat ik geen onafhankelijke biceps-oefeningen gedaan heb, en m'n andere arm is compleet pijnloos, terwijl m'n armen ongeveer even sterk zijn, kan met beide vrijwel evenveel gewicht tillen.
Nou zegt een vriendin van me die fysiotherapie opleiding doet dat het waarschijnlijk overbelast is en dat het met rust over een paar dagen wel een stuk minder moet zijn, maar het is vandaag alleen maar erger geworden dan gisteren. Het straalt ook helemaal door naar m'n schouders en triceps, aangezien die door de pijn ook weinig beweging krijgen en erg stijf aanvoelen.
Wil dus morgen een afspraak maken bij de huisarts als het niet minder geworden is, maar ik dacht, misschien is er hier wel iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit puur overbelasting of kan het wat anders zijn?