abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96941955
quote:
16s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:17 schreef DS4 het volgende:

Probeer jij nou maar eens eerst de Nederlandse taal enigszins onder de knie te krijgen voordat je net gaat doen alsof je het allemaal heel goed weet!
Druiloor, domoor.... grammer Nazi gedrag.... ja... je bent echt geschikt voor de politiek _O-
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96942015
quote:
Verkoop nieuwbouwwoningen keldert 15%

Projectontwikkelaars slaan groot alarm over de verkoop van nieuwbouwwoningen. Die valt met 15% en het einde lijkt nog niet in zicht.

Banken zijn strenger
Alarm over de woningmarkt. Volgens de Vereniging van Projectonwikkelaars, de Neprom, is het aantal verkochte nieuwbouwwoningen in de eerste maanden van dit jaar met 15% gedaald. De bodem is nog niet in zicht. Dat komt doordat banken veel strenger zijn bij het verstrekken van hypotheken. De Neprom wil daarom dat het kabinet actie onderneemt, voordat de woningmarkt helemaal inzakt.

'Méér aflossen onnodig'
Wie een nieuw huis wil kopen, heeft het een stuk moeilijker dan vorig jaar. Regelingen voor starters zijn afgeschaft en als het aan minister De Jager ligt, moeten mensen méér gaan aflossen: minimaal 50 procent van de totale hypotheek. Onnodig, denkt de Neprom.

'Overdrachtsbelasting starters tijdelijk afschaffen'
De Neprom wil nu dat het kabinet die maatregel in de ijskast zet. Daarnaast moet de overdrachtsbelasting voor starters tijdelijk worden afgeschaft. Op die manier moet de woningmarkt weer in beweging komen. Dat is hard nodig, denkt de Neprom, want als er nu niets gebeurt stevenen we af op een nieuwcrisis jaar net als in 2009.

Bron: RTL Z
Aflossing onnodig. :')
En willen nou ze de overdrachtsbelasting afschaffen of niet?

Ze zijn weer lekker bezig. w/
pi_96942155
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:27 schreef Terrorizer het volgende:

Ik ben benieuwd welke kaart ze volgende week trekken... hoewel het kaartenhuis steeds instabieler word moeten we doorgaan met bouwen ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:34:15 #29
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96942324
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zal wel meevallen... ook op dit moment word er ergens in Nederland iemand op straat gezet... de mes op de keel gezet door een deurwaarder en zitten mensen zonder water, gas en elektriciteit. Wat jij bedoelt is dat je mensen beter langzaam kan uitknijpen... doe je het te extreem dan worden ze boos :')

Niet langzaam uitknijpen maar mensen de kans geven zich aan te passen aan een nieuwe situatie. Op lange termijn kun je voor jezelf nog maatregelingen treffen.
Dat er nu ook mensen zijn die het mes op de keel wordt gezet zijn misschien mensen die een onnodig hoog risico hebben genomen. En hoe hoger het risico des te dieper je in de shit beland mocht het mis gaan. De andere zijde van het verhaal is zolang je alles goed afgaat is het genomen risico het wel waard.
Ik heb al eerder vertelt wanneer je geen risico wilt lopen moet je een langlopende rente periode nemen, aflossen en NHG nemen. Is uiteindelijk duurder maar zo beperk je het risico. Betekend wel dat je misschien in een lagere klasse een huis moet kopen. Neem je het volle risico en denkt niet na over het genomen risico dan kun je diep vallen zoals de DSB klanten.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_96942370
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:24 schreef xenobinol het volgende:

De problemen liggen nu al op mijn bordje.... wat volksopstand en rellen kunnen er ook nog wel bij :)
Je bedoelt dat je scheefhuurt dat dat je probleem is? Of is je uitkering te weinig wat wil je nu eigenlijk. Voor niets toch alles gratis krijgen. :')
pi_96942431
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:25 schreef xenobinol het volgende:

Druiloor, domoor.... grammer Nazi gedrag.... ja... je bent echt geschikt voor de politiek _O-
Misschien dat je het zelf nog niet door hebt, maar je claimt de wijsheid in pacht te hebben, maar het tegendeel blijkt uit jouw economische inzichten en jouw taalgebruik.

Begint het een beetje te dagen?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 15:48:26 #32
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96942971
quote:

[..]

men wil graag weer verder bouwen aan de piramide, dat levert voor de deelnemers het meeste op, toch??

Mogelijkheden zat, het inkomen van de buurvrouw meetellen, gezinnen met drie-verdieners stimuleren, kinderen krijgen definitief afschaffen, extra lenen via de studiefinanciering voor de aanbetaling op de starterswoning, huurders met een bovenmodale inkomen verplichtten een flat te kopen van een corporatie
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96943595
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:34 schreef Cherna het volgende:

[..]

Niet langzaam uitknijpen maar mensen de kans geven zich aan te passen aan een nieuwe situatie. Op lange termijn kun je voor jezelf nog maatregelingen treffen.
Dat er nu ook mensen zijn die het mes op de keel wordt gezet zijn misschien mensen die een onnodig hoog risico hebben genomen. En hoe hoger het risico des te dieper je in de shit beland mocht het mis gaan. De andere zijde van het verhaal is zolang je alles goed afgaat is het genomen risico het wel waard.
Dus dat we jaarlijks enorm veel geld tekort komen is nieuws voor iedereen? Dat mensen zelf het risico genomen hebben om zich tot hun oogballen toe te laten financieren is een reden om de subsidie in stand te houden? Waar hebben mensen het contract waarin staat dat de overheid hun HRA garandeert? Een risico dat geen risico bevat is geen risico... waarom denk jij dat de banken zo dol zijn op de NHG... you can't miss.... de overheid staat garant en wij incasseren de poen... het zal hun worst wezen of je wel of niet kan betalen.... subprime all the way w/

quote:
Ik heb al eerder vertelt wanneer je geen risico wilt lopen moet je een langlopende rente periode nemen, aflossen en NHG nemen. Is uiteindelijk duurder maar zo beperk je het risico. Betekend wel dat je misschien in een lagere klasse een huis moet kopen. Neem je het volle risico en denkt niet na over het genomen risico dan kun je diep vallen zoals de DSB klanten.
Haha.... de DSB klanten zijn natuurlijk degene die onverantwoord veel geld geleend hebben... mensen met een rabo hypotheek zijn dat natuurlijk niet :')
Nee.... zonder HRA trekken de meesten het niet eens... afhankelijk van de bank, van de overheid en van de markt waarbij de zeepbel in stand gehouden moet blijven... stel je voor dat je met je aflossingsvrije hypotheek moet verkopen in een dalende markt.... godzijdank is daar de NHG... voor de banken w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:00:46 #34
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96943603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 15:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

men wil graag weer verder bouwen aan de piramide, dat levert voor de deelnemers het meeste op, toch??

Mogelijkheden zat, het inkomen van de buurvrouw meetellen, gezinnen met drie-verdieners stimuleren, kinderen krijgen definitief afschaffen, extra lenen via de studiefinanciering voor de aanbetaling op de starterswoning, huurders met een bovenmodale inkomen verplichtten een flat te kopen van een corporatie
Piramide? Ja die valt altijd om als iedereen naar de top probeert te kruipen. Als de top op het grondvlak staat valt hij om. daarom is een goede basis noodzakelijk. Daar heeft het bedrijfsleven ook last van.
Maar als je goed nadenkt blijf je je dicht bij de basis, en als hij dan omvalt val je niet van een te grote hoogte en is de landing zacht. Maw denk na over het risico, dan is kopen lang niet een piramide spel, maar een kwestie van woongenot in combinatie met lage woonlasten.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:02:17 #35
323876 michaelmoore
pi_96943677
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef Cherna het volgende:

[..]

Piramide? Ja die valt altijd om als iedereen naar de top probeert te kruipen. Als de top op het grondvlak staat valt hij om. daarom is een goede basis noodzakelijk. Daar heeft het bedrijfsleven ook last van.
Maar als je goed nadenkt blijf je je dicht bij de basis, en als hij dan omvalt val je niet van een te grote hoogte en is de landing zacht. Maw denk na over het risico, dan is kopen lang niet een piramide spel, maar een kwestie van woongenot in combinatie met lage woonlasten.
ben je ook deelname-bewijzen aan het verkopen?/
Hoeveel moet je er nog??
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96943774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef Cherna het volgende:

Het is geen pyramide.. het is een pyramidespel... de basis valt weg zodra er geen nieuwe instroom is. Dan komt de hele structuur onder zijn eigen gewicht te bezwijken. Een echte pyramide is een structureel stabiel object.. een pyramidespel is dat niet... eigenlijk een beetje tegenstrijdige benaming voor een Ponzischema ;)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:07:04 #37
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96943914
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hoeveel moet je er nog??
Ik verkoop niets. Als jij huren aantrekkelijker vind moet je het vooral niet laten. Maar kom als huurder niets steeds aankakken dat kopen een enorm risico is maw een piramide spel. Het genomen risico en hoe hoog je wilt gaan, daar kun jezelf over beslissen.
pi_96944195
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:02 schreef michaelmoore het volgende:

Hoeveel moet je er nog??
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:07 schreef Cherna het volgende:

Ik verkoop niets. Als jij huren aantrekkelijker vind moet je het vooral niet laten. Maar kom als huurder niets steeds aankakken dat kopen een enorm risico is maw een piramide spel. Het genomen risico en hoe hoog je wilt gaan, daar kun jezelf over beslissen.
Ik vermoed ook niet dat jij wilt uitstappen... mijn punt is dat de HRA een factor is in het opblazen van de woningprijzen. De extra leencapaciteit word niet aangewend om meer huis te kopen... het word ingepikt door de banksters in de vorm van meer marge. De theorie hierachter is nl. dat prijzen convergeren naar datgene wat de markt kan opbrengen. I.c.m. een kunstmatige schaarste krijg je dan dat de kwaliteit/prijs factor terugloopt. Nu de schaarste in het aantal kopers oploopt moet de kwaliteit/prijs factor weer oplopen... maar dat gaat heel moeizaam aangezien de bouwmaffia dat niet gewend is, de laatste 2 decennia ging het namelijk buitengewoon makkelijk om producten 'af te zetten' (mensen ook trouwens :') ).
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:25:36 #39
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96944884
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef xenobinol het volgende:

[..]

[..]

Ik vermoed ook niet dat jij wilt uitstappen... mijn punt is dat de HRA een factor is in het opblazen van de woningprijzen. De extra leencapaciteit word niet aangewend om meer huis te kopen... het word ingepikt door de banksters in de vorm van meer marge. De theorie hierachter is nl. dat prijzen convergeren naar datgene wat de markt kan opbrengen. I.c.m. een kunstmatige schaarste krijg je dan dat de kwaliteit/prijs factor terugloopt. Nu de schaarste in het aantal kopers oploopt moet de kwaliteit/prijs factor weer oplopen... maar dat gaat heel moeizaam aangezien de bouwmaffia dat niet gewend is, de laatste 2 decennia ging het namelijk buitengewoon makkelijk om producten 'af te zetten' (mensen ook trouwens :') ).
Lijkt me niet dat de HRA een factor is waarom de huizen zo duur zijn. Het is zowaar een sigaar uit eigen doos(toegegeven een kleine sigaar) als je hier de overdrachtsbelasting tegenover zet. De huizen zijn duur omdat de maatschappij in de jaren 90 op twee inkomens gebaseerd werd. Daarbij is de lage rente stand van grote invloed en toegegeven de grondprijzen belachelijk duur zijn
Dat banken nu eenmaal de macht hebben is mij al jaren bekend. Sinds we ons loon niet meer in de loonhal kunnen afhalen en ons spaargeld niet meer in de oude sok wegstoppen maar aan de banken afgegeven hebben is de macht geheel bij de banken terecht gekomen.

Schaarste aan kopers is er niet. Dat de markt op slot is heeft er grotendeels mee te maken dat men nu eerst verkoopt en dan pas koopt(doorstroming) en omdat starters inderdaad aan strengere eisen moeten voldoen.

Daarbij komt dat alles duurder is geworden en niet alleen de huizen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 17-05-2011 16:37:00 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:48:35 #40
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96945933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:00 schreef xenobinol het volgende:

Waar hebben mensen het contract waarin staat dat de overheid hun HRA garandeert?

Inderdaad nergens. Maar mensen stemmen hun toekomst af op de mogelijkheden die er worden gegeven. Dan kun je dus niet van vandaag op morgen alles maar overhoop gooien.
Er is ooit een tijd geweest dat mensen massaal een levensverzekering afsloten via hun werkgever omdat de overheid dit met een belastingvoordeel aan de man bracht als appeltje voor de dorst en als aanvulling voor je pensioen. Op het moment dat half NL van dit voordeel profiteerde schaffen ze het voordeel weer af zodat massa's mensen met een waardeloze levensverzekering opgescheept zaten. Aan al dit soort zaken moet je dan ook niet aan beginnen en aan de man brengen als overheid als je al weet dat het onbetaalbaar wordt.

Het is al erg genoeg dat de overheid al jarenlang de mensen geen duidelijkheid geeft. De VVD en CDA meesters in opgooien van een rookgordijn en maar niets durft te ondernemen maar zolang wacht dat alles van vandaag op morgen moet. Toen ik 24 was strijde ik al tegen die overheidsbemoeienis. Maar niets nada. Zelfs D66 die ik als enige liberale partij zag heeft me behoorlijk in de steek gelaten.

[ Bericht 15% gewijzigd door Cherna op 17-05-2011 16:59:09 ]
  dinsdag 17 mei 2011 @ 16:59:59 #41
323876 michaelmoore
pi_96946415
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:48 schreef Cherna het volgende:

[..]

Inderdaad nergens. Maar mensen stemmen hun toekomst af op de mogelijkheden die er worden gegeven. Dan kun je dus niet van vandaag op morgen alles maar overhoop gooien.
Er is ooit een tijd geweest dat mensen massaal een levensverzekering afsloten via hun werkgever omdat de overheid dit met een belastingvoordeel aan de man bracht als appeltje voor de dorst en als aanvulling voor je pensioen. Op het moment dat half NL van dit voordeel profiteerde schaffen ze het voordeel weer af zodat massa's mensen met een waardeloze levensverzekering opgescheept zaten. Aan al dit soort zaken moet je dan ook niet aan beginnen en aan de man brengen als overheid als je al weet dat het onbetaalbaar wordt.

Het is al erg genoeg dat de overheid al jarenlang de mensen geen duidelijkheid geeft. De VVD en CDA meesters in opgooien van een rookgordijn en maar niets durft te ondernemen maar zolang wacht dat alles van vandaag op morgen moet. Toen ik 24 was strijde ik al tegen die overheidsbemoeienis. Maar niets nada. Zelfs D66 die ik als enige liberale partij zag heeft me behoorlijk in de steek gelaten.
Ik heb tientallen jaren betaald voor de VUT en nog steeds en toch heeft de overheid bepaald dat het niet doorgaat voor mij
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:01:23 #42
323876 michaelmoore
pi_96946472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:07 schreef Cherna het volgende:

l. Het genomen risico en hoe hoog je wilt gaan, daar kun jezelf over beslissen.
dat zeggen alle verkopers van deelnamebewijzen, gek he
pi_96946533
quote:

[..]

Oh ja, zowel de overdrachtsbelasting afschaffen en toch ook de hypotheken aflossingsvrij houden. Zijn ze helemaal van de pot gerukt :D?
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:03:38 #44
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96946568
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 14:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is geen misbruik. En verder had ik al aangegeven dat ik HRA het liefst zie verdwijnen.

[..]

Het is onzin dat iedere subsidie weg moet (b.v. subsidie om duurzame energie te bevorderen is prima, dan kan geïnvesteerd worden in nieuwe technieken en zodra die gemeengoed zijn, zijn ze betaalbaar en is geen subsidie meer nodig). De discussie gaat helemaal niet over subsidie.
Over het algemeen durf ik te stellen dat:
-tijdelijke subsidies goed zijn
-permanente subsidies slecht zijn
:)
censuur :O
pi_96947680
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:59 schreef michaelmoore het volgende:

Ik heb tientallen jaren betaald voor de VUT en nog steeds en toch heeft de overheid bepaald dat het niet doorgaat voor mij
Je vervelend he. B-)

Vandaag is net een collega van mij met de topregeling vertrokken op mijn afdeling. En dat is dan het kromme ik gun het hem van harte, die man heeft vanaf zijn 14e gewerkt is nu bijna 62 dus meer dan 45 dienstjaren. Maar baal er als een stekker van dat ik waarschijnlijk op mijn 70e pas mag vertrekken .

Ik ga er al in ieder geval al vanuit dat ik pas op mijn 70e met pensioen kan gaan (en ben nu 40) He dan betalen we opeens ook nog eens wat extra jaren pensioen en AOW premies, terwijl we nog langer door moeten werken, en dan nog eens dus korter er gebruik van zullen gaan maken.

Dus daarom mijn planning om over 10 jaar mijn appartement schuldenvrij te hebben en 32 uur per week te gaan werken vanaf mijn 50e.

Hoeveel subsidie heb je trouwens zelf wel niet opgeslurpt met je premie A woningen en genoten HRA? Waarschijnlijk nog altijd meer dan je vut premies waar je je nu druk over maakt.
pi_96947877
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:26 schreef Basp1 het volgende:
Hoeveel subsidie heb je trouwens zelf wel niet opgeslurpt met je premie A woningen en genoten HRA? Waarschijnlijk nog altijd meer dan je vut premies waar je je nu druk over maakt.
Het is net als met roken. Degene die het hardste klagen en schreeuwen zijn meestal de ex-rokers :P
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96947951
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 16:12 schreef xenobinol het volgende:

mijn punt is dat de HRA een factor is in het opblazen van de woningprijzen.
En als ik jou vervolgens vraag om dat netjes te onderbouwen blijf je stil.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:35:03 #48
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96948070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:26 schreef Basp1 het volgende:

Hmm dan moest je wel niet getrouwd zijn en net iets teveel verdienen want dan kreeg je geen premie.
Maw je verdiende teveel voor een premie A woning dus kreeg je niets van die premie en kwam als laatste in aanmerking voor dat soort woning zonder premie maar verdiende te weinig om een premie C te kunnen kopen. En laat nu juist premie B dat een uitkomst voor mij zou zijn geweest weer was afgeschaft binnen 2 jaar dus net te laat in mijn geval.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 17:40:55 #49
323876 michaelmoore
pi_96948362
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 17:02 schreef pberends het volgende:

[..]

Oh ja, zowel de overdrachtsbelasting afschaffen en toch ook de hypotheken aflossingsvrij houden. Zijn ze helemaal van de pot gerukt :D?
De enige manier om de ballon opgeblazen te houden is er meer subsidie in te stoppen, de rente kan niet lager en de voorwaarden (aflossingsvrij / twee inkomens) kunnen niet meer beter

En nu worden de banken benauwd

De enige manier om te verkopen is de koper een deel van de financiering te bieden
pi_96948842
Net terug uit Rotterdam. Het wordt alsmaar erger daar. Vreselijke stank, rare drugsveslaafden, geen moment rust en continu opletten of je niet gerold wordt door een Marokkaantje. Rond halkf vier weer terug naar het mooie Brabant, sta je bij de Beneluxtunnel al in de file tot bijna de Haringvlietbrug.

Zag links en rechts wel een aantal appartementjes en huizen te koop staan. Geen idee wat ze er voor vragen, maar zit imo een stuk onder de 100K. Daar wil toch geen mens wonen, of ben ik nou gek.

Wat een verpauperde kutstad :o 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')