Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze accepteren vaak genoeg stukken van discutabel volk, a la Anja Meulenbelt.
Ik dus wel m.b.t. de Holocaust.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.
Er staat geen straf op legaal gedrag.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:47 schreef oompaloompa het volgende:
verbod opheffen, publieke schandpaal invoeren als straf, klaar
Het kwade zal zegevieren als het goede verzuimt in te grijpen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de islam als godsdienst is geen probleem?
Verrassend dat je alleen huilt als het Joden betreft, maar moslims zijn blijkbaar maar tweederangs voor je, dus die verdienen minder bescherming.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.
Dan weten we ook weer dat je behoorlijk selectief verontwaardigd bent.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.
Onzin. Die kwade gedachten verdwijnen niet door een of ander verbod. Deze worden enkel verstrekt omdat mafketels denken dat er sprake is van een of ander complot.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef waht het volgende:
[..]
Het kwade zal zegevieren als het goede verzuimt in te grijpen.
Nee hoor, je mag ook best het Jodendom een ideologie noemen als je dat wilt, wat kan mij dat schelen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Verrassend dat je alleen huilt als het Joden betreft, maar moslims zijn blijkbaar maar tweederangs voor je, dus die verdienen minder bescherming.
<---- domquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er staat geen straf op legaal gedrag.
Dus met je schandpaal moet een verbod in stand worden gehouden.
Dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, manke vergelijking.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de islam als godsdienst is geen probleem?
Eens, maar dan moet je die mafketels dus wel in de gaten houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin. Die kwade gedachten verdwijnen niet door een of ander verbod. Deze worden enkel verstrekt omdat mafketels denken dat er sprake is van een of ander complot.
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan weten we ook weer dat je behoorlijk selectief verontwaardigd bent.
Die dingen worden ook geregeld ontkend.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef oompaloompa het volgende:
Eerder het ontkennen van de effecten van apartheid / stalinisme / slavernij of zo nemen
Uiteraard, maar groepen met abjecte meningen moeten sowieso in de gaten worden gehouden. Neo-nazi's staan bijvoorbeeld ook nog op de radar van de AIVD.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:51 schreef waht het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet je die mafketels dus wel in de gaten houden.
En die 50 miljoen doden wonen ergens op een onbewoond eiland.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn er eigenlijk ook WW2-ontkenners? Gewoon ontkennen dat de hele oorlog geweest is en dat het allemaal een complot is oid.?
Ja doe er maar grappig over, maar dergelijke idioten zeggen dus wel dat die 6 miljoen doden onzin zijn en dat het slechts een excuus was om de Arabieren uit Jordanië te verwijderen voor de staat Israel, en dat het allemaal een Joods complot is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die 50 miljoen doden wonen ergens op een onbewoond eiland.
Ah een soort sharia dus. Goed ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:47 schreef oompaloompa het volgende:
verbod opheffen, publieke schandpaal invoeren als straf, klaar
Blijft wel een gevaarlijk principe. "Abjecte meningen" is zo subjectief. Als het aan VS ligt moet ongetwjifeld iedereen die beweert dat Israel terroristisch is, of iedereen die kritiek op het kapitalisme heeft, in de gaten gehouden worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar groepen met abjecte meningen moeten sowieso in de gaten worden gehouden. Neo-nazi's staan bijvoorbeeld ook nog op de radar van de AIVD.
Het ene is natuurlijk een historische gebeurtenis, de ander het erkennen van iets als godsdienst. Punt is dat religiewetenschappers de islam zien als een volwaardige godsdienst, net als dat historici erkennen dat de Holocaust een gebeurtenis is die heeft plaatsgevonden. In beide gevallen van ontkenning is er sprake van 'pseudowetenschap'; zaken die niet wetenschappelijk zijn maar wel als zodanig worden gepresenteerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, manke vergelijking.
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Blijft wel een gevaarlijk principe. "Abjecte meningen" is zo subjectief. Als het aan VS ligt moet ongetwjifeld iedereen die beweert dat Israel terroristisch is, of iedereen die kritiek op het kapitalisme heeft, in de gaten gehouden worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |