Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze accepteren vaak genoeg stukken van discutabel volk, a la Anja Meulenbelt.
Ik dus wel m.b.t. de Holocaust.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.
Er staat geen straf op legaal gedrag.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:47 schreef oompaloompa het volgende:
verbod opheffen, publieke schandpaal invoeren als straf, klaar
Het kwade zal zegevieren als het goede verzuimt in te grijpen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ontkenning van de Holocaust is van een andere orde. Maar wat dan nog? Ik lees zo vaak stukken waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik heb daarentegen nooit de behoefte gevoeld de auteurs de mond te snoeren.
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de islam als godsdienst is geen probleem?
Verrassend dat je alleen huilt als het Joden betreft, maar moslims zijn blijkbaar maar tweederangs voor je, dus die verdienen minder bescherming.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.
Dan weten we ook weer dat je behoorlijk selectief verontwaardigd bent.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zal me aan m'n kont roesten eerlijk gezegd.
Onzin. Die kwade gedachten verdwijnen niet door een of ander verbod. Deze worden enkel verstrekt omdat mafketels denken dat er sprake is van een of ander complot.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef waht het volgende:
[..]
Het kwade zal zegevieren als het goede verzuimt in te grijpen.
Nee hoor, je mag ook best het Jodendom een ideologie noemen als je dat wilt, wat kan mij dat schelen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Verrassend dat je alleen huilt als het Joden betreft, maar moslims zijn blijkbaar maar tweederangs voor je, dus die verdienen minder bescherming.
<---- domquote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er staat geen straf op legaal gedrag.
Dus met je schandpaal moet een verbod in stand worden gehouden.
Dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, manke vergelijking.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:48 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Maar het ontkennen van de islam als godsdienst is geen probleem?
Eens, maar dan moet je die mafketels dus wel in de gaten houden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin. Die kwade gedachten verdwijnen niet door een of ander verbod. Deze worden enkel verstrekt omdat mafketels denken dat er sprake is van een of ander complot.
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:49 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dan weten we ook weer dat je behoorlijk selectief verontwaardigd bent.
Die dingen worden ook geregeld ontkend.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef oompaloompa het volgende:
Eerder het ontkennen van de effecten van apartheid / stalinisme / slavernij of zo nemen
Uiteraard, maar groepen met abjecte meningen moeten sowieso in de gaten worden gehouden. Neo-nazi's staan bijvoorbeeld ook nog op de radar van de AIVD.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:51 schreef waht het volgende:
[..]
Eens, maar dan moet je die mafketels dus wel in de gaten houden.
En die 50 miljoen doden wonen ergens op een onbewoond eiland.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef Boze_Appel het volgende:
Zijn er eigenlijk ook WW2-ontkenners? Gewoon ontkennen dat de hele oorlog geweest is en dat het allemaal een complot is oid.?
Ja doe er maar grappig over, maar dergelijke idioten zeggen dus wel dat die 6 miljoen doden onzin zijn en dat het slechts een excuus was om de Arabieren uit Jordanië te verwijderen voor de staat Israel, en dat het allemaal een Joods complot is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En die 50 miljoen doden wonen ergens op een onbewoond eiland.
Ah een soort sharia dus. Goed ideequote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:47 schreef oompaloompa het volgende:
verbod opheffen, publieke schandpaal invoeren als straf, klaar
Blijft wel een gevaarlijk principe. "Abjecte meningen" is zo subjectief. Als het aan VS ligt moet ongetwjifeld iedereen die beweert dat Israel terroristisch is, of iedereen die kritiek op het kapitalisme heeft, in de gaten gehouden worden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:54 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Uiteraard, maar groepen met abjecte meningen moeten sowieso in de gaten worden gehouden. Neo-nazi's staan bijvoorbeeld ook nog op de radar van de AIVD.
Het ene is natuurlijk een historische gebeurtenis, de ander het erkennen van iets als godsdienst. Punt is dat religiewetenschappers de islam zien als een volwaardige godsdienst, net als dat historici erkennen dat de Holocaust een gebeurtenis is die heeft plaatsgevonden. In beide gevallen van ontkenning is er sprake van 'pseudowetenschap'; zaken die niet wetenschappelijk zijn maar wel als zodanig worden gepresenteerd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:50 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal hetzelfde natuurlijk, manke vergelijking.
Nee.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:57 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Blijft wel een gevaarlijk principe. "Abjecte meningen" is zo subjectief. Als het aan VS ligt moet ongetwjifeld iedereen die beweert dat Israel terroristisch is, of iedereen die kritiek op het kapitalisme heeft, in de gaten gehouden worden.
Zie het probleem niet zo. Er lopen nou eenmaal een hoop mensen rond met idiote opinies. Liever ga ik met die persoon in debat om hem ervan te overtuigen dat hij er goed naast zit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja doe er maar grappig over, maar dergelijke idioten zeggen dus wel dat die 6 miljoen doden onzin zijn en dat het slechts een excuus was om de Arabieren uit Jordanië te verwijderen voor de staat Israel, en dat het allemaal een Joods complot is.
Sorry hoor, maar dergelijke mensen mogen van mij een (ferme) stomp in de maag krijgen, maar goed dat het verboden is deze uitingen te doen. De eerste kaffir die met dergelijk taalgebruik aan komt zetten heeft aan mij ook een hele slechte.
Ik ga niet in debat met dergelijk voetvolk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie het probleem niet zo. Er lopen nou eenmaal een hoop mensen rond met idiote opinies. Liever ga ik met die persoon in debat om hem ervan te overtuigen dat hij er goed naast zit.
Ohja kapitalismequote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Die dingen worden ook geregeld ontkend.
Gebeurd al 60 jaar. Lukt niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zie het probleem niet zo. Er lopen nou eenmaal een hoop mensen rond met idiote opinies. Liever ga ik met die persoon in debat om hem ervan te overtuigen dat hij er goed naast zit.
Tijd om gewoon maar lekker te onderdrukken dus.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gebeurd al 60 jaar. Lukt niet.
Waarom vasthouden aan iets wat zich 60 jaar lang bewezen heeft niet te werken? Loop jij ook met emmertjes water naar de zee?
Zoals jij nog steeds blijft volhouden dat ik communist ben, ondanks geregelde ontkenning daarvan? is dat dan iets wat alleen man kan doen, omdat het zo dom is?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Alleen een vrouw kan zo domkoppig volhouden dat ik het verder trek dan "Holocaust" zelfs na veelvoudige vermelding daarvan van mij.
Wat bedoel je daar precies mee?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:06 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Tijd om gewoon maar lekker te onderdrukken dus.
Ach, vrouwen vs. mannen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Zoals jij nog steeds blijft volhouden dat ik communist ben, ondanks geregelde ontkenning daarvan? is dat dan iets wat alleen man kan doen, omdat het zo dom is?
Wat moet je anders dan debatteren met iemand die ongelijk heeft? Ik zie niet in hoe je zoiets anders kan tegengaan. Behalve dan diegene gewoon de mond snoeren slash onderdrukken of compleet onschadelijk maken in de discussie.quote:
Nou ja, in het tweede geval bestaat er nog discussie over de definitie van godsdienst etcetc. Daar zit nog "speling" in. Dat eerste lijkt me vrij duidelijk, is gewoon gebeurd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:58 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Het ene is natuurlijk een historische gebeurtenis, de ander het erkennen van iets als godsdienst. Punt is dat religiewetenschappers de islam zien als een volwaardige godsdienst, net als dat historici erkennen dat de Holocaust een gebeurtenis is die heeft plaatsgevonden. In beide gevallen van ontkenning is er sprake van 'pseudowetenschap'; zaken die niet wetenschappelijk zijn maar wel als zodanig worden gepresenteerd.
Ik vind het een beetje vreemd als je de ene pseudowetenschap wel mag aanhangen maar de ander niet.
Waarom gelijk zo negatief? Waar komt dat weg? Is het omdat het allochtonen/moslims betreft en die anders dan knuffelen altijd maar direct "negatief bejegend" worden?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:08 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Wat moet je anders dan debatteren met iemand die ongelijk heeft? Ik zie niet in hoe je zoiets anders kan tegengaan. Behalve dan diegene gewoon de mond snoeren slash onderdrukken of compleet onschadelijk maken in de discussie.
In beide zit nogal wat speling hoor. Als alle historici morgen ineens te besluiten dat door nieuw bewijsmateriaal of vondsten de Holocaust maar één groot complot was, dan is het d.m.v. autoriteit van de (historische) wetenschap zo dat de Holocaust ontkennen de nieuwe norm wordt. Stukje wetenschappelijk realisme.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:09 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nou ja, in het tweede geval bestaat er nog discussie over de definitie van godsdienst etcetc. Daar zit nog "speling" in. Dat eerste lijkt me vrij duidelijk, is gewoon gebeurd.
Dat kan, dat doe ik realistisch gezien ook wel het vaakst. Alleen kun je die onverschilligheid niet volhouden als de nood echt aan de man komt. Een samenleving kun je toch niet inrichten op basis van onverschilligheid? Op een gegeven moment moet je met elkaar praten.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:13 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je kunt mensen met dergelijke opvattingen ook negeren.
Ja oke, maar dat is nog reden om een dergelijke opinie te verbieden. Naar mijn idee althans.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:03 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gebeurd al 60 jaar. Lukt niet.
Waarom vasthouden aan iets wat zich 60 jaar lang bewezen heeft niet te werken? Loop jij ook met emmertjes water naar de zee?
Sja, misschien moeten we maar gewoon erkennen dat je niet altijd met iedereen kunt samenleven. In 1 huis kan dat ook niet met iedereen, maar op landelijk niveau ben je ineens fout als je zoiets dergelijks zegt. Wazig.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Dat kan, dat doe ik realistisch gezien ook wel het vaakst. Alleen kun je die onverschilligheid niet volhouden als de nood echt aan de man komt. Een samenleving kun je toch niet inrichten op basis van onverschilligheid? Op een gegeven moment moet je met elkaar praten.
Dat was het issue niet. Jij wil in gesprek blijven, maar hier geef je al toe dat het zinloos is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja oke, maar dat is nog reden om een dergelijke opinie te verbieden. Naar mijn idee althans.
Goed, door iets te verbieden ben je tot op zekere hoogte bezig met onderdrukking. Je onderdrukt immers een mening.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Sja, misschien moeten we maar gewoon erkennen dat je niet altijd met iedereen kunt samenleven. In 1 huis kan dat ook niet met iedereen, maar op landelijk niveau ben je ineens fout als je zoiets dergelijks zegt. Wazig.
Maar ik vind het nog steeds vreemd dat je aan komt zetten met "onderdrukken". Benieuwd waar dat weg komt.
Leuk dat je ergens halverwege inhaakt, maar het onderwerp van gesprek is Holocaust-ontkenning en in hoeverre dat verboden moet zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat was het issue niet. Jij wil in gesprek blijven, maar hier geef je al toe dat het zinloos is.
En in het geval van de Holocaust zwaar terecht, dergelijke abjecte meningen zijn niet gevrijwaard van verboden, en dat heeft een reden en die reden heet 6 miljoen doden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, door iets te verbieden ben je tot op zekere hoogte bezig met onderdrukking. Je onderdrukt immers een mening.
Punt 1 ben ik benieuwd naar het antwoord van friek. Die stelde dat immers. Dat hoef jij niet aan te dragen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, door iets te verbieden ben je tot op zekere hoogte bezig met onderdrukking. Je onderdrukt immers een mening.
In gesprek blijven lijkt me juist goed. Negeren heeft het gevaar tot radicalisering van een opvatting met alle gevolgens van dien.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dat was het issue niet. Jij wil in gesprek blijven, maar hier geef je al toe dat het zinloos is.
Daarom is negeren ook niet juist, maar er actief op springen, censureren, verbieden en vervolgen wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
In gesprek blijven lijkt me juist goed. Negeren heeft het gevaar tot radicalisering van een opvatting met alle gevolgens van dien.
Blijft staan dat verbieden niet het enige uiterste hoeft te zijn als het gesprek aan gaan op houd.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk dat je ergens halverwege inhaakt, maar het onderwerp van gesprek is Holocaust-ontkenning en in hoeverre dat verboden moet zijn.
Dat was meer in de context met uitspraken van Voorschrift (op welke je indirect reageerde via KoosVogels). Ik interpreteerde het in het begin zo dat ik dacht dat je het min of meer met hem eens was, maar nu blijkt dat toch niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:25 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar ik vind het nog steeds vreemd dat je aan komt zetten met "onderdrukken". Benieuwd waar dat weg komt.
Anderzijds lopen er ook mensen rond die beweren dat 9/11 nooit heeft plaatsgevonden, dat er sprake is van hologrammen. Dat is ook beledigend voor de nabestaanden van slachtoffers. Moet je de conspiracy-nuts daarom verbieden hun zegje te doen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En in het geval van de Holocaust zwaar terecht, dergelijke abjecte meningen zijn niet gevrijwaard van verboden, en dat heeft een reden en die reden heet 6 miljoen doden.
Ook dan: moeten we daarvoor wegkruipen?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef Tem het volgende:
[..]
In gesprek blijven lijkt me juist goed. Negeren heeft het gevaar tot radicalisering van een opvatting met alle gevolgens van dien.
Nee, want conspiracy theories omtrent 9/11 hebben geen zwaar racistische of genocide ondertoon.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anderzijds lopen er ook mensen rond die beweren dat 9/11 nooit heeft plaatsgevonden, dat er sprake is van hologrammen. Dat is ook beledigend voor de nabestaanden van slachtoffers. Moet je de conspiracy-nuts daarom verbieden hun zegje te doen?
Ik ben niet voor verbieden van meningen. Vind ik zelfs een beetje eng.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Daarom is negeren ook niet juist, maar er actief op springen, censureren, verbieden en vervolgen wel.
Ook als het zinloos blijf ik voor de voorkeur geven aan de dialoog. Ik koester ook niet de illusie dat wij het ooit eens zullen worden, toch blijf ik de discussie met je aangaan (wat mij betreft).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Blijft staan dat verbieden niet het enige uiterste hoeft te zijn als het gesprek aan gaan op houd.
En nogmaals, jij wilde het gesprek aan blijven gaan terwijl even later toegeeft dat het zinloos is gebleken.
Ik ook niet, gedachtenpolitie heb ik niks mee, tegen het uiten van bepaalde meningen ben ik wel.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:32 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik ben niet voor verbieden van meningen. Vind ik zelfs een beetje eng.
Dat is ook maar net aan wie je het vraagt. Maar het komt op hetzelfde neer. Massamoord wordt openlijk ontkend.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want conspiracy theories omtrent 9/11 hebben geen zwaar racistische of genocide ondertoon.
Niveau: lullen en geen zakken vullen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook als het zinloos blijf ik voor de voorkeur geven aan de dialoog. Ik koester ook niet de illusie dat wij het ooit eens zullen worden, toch blijf ik de discussie met je aangaan (wat mij betreft).
En de Armeense Genocide? Die is erkend door Nederland, maar mag wel straffeloos ontkend worden. of is dat minder erg want minder slachtoffers?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, want conspiracy theories omtrent 9/11 hebben geen zwaar racistische of genocide ondertoon.
Massamoord op basis van wat?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is ook maar net aan wie je het vraagt. Maar het komt op hetzelfde neer. Massamoord wordt openlijk ontkend.
Je bedoeld dat er mensen zijn die nog steeds denken dat die 2 torens er staan?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Anderzijds lopen er ook mensen rond die beweren dat 9/11 nooit heeft plaatsgevonden, dat er sprake is van hologrammen. Dat is ook beledigend voor de nabestaanden van slachtoffers. Moet je de conspiracy-nuts daarom verbieden hun zegje te doen?
Je hoeft van mij niet met die lui in gesprek.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Niveau: lullen en geen zakken vullen.
Lekker constructief.
Negeren is juist laf en arrogant. Met een gesprek of discussie ga je juist de confrontatie niet uit de weg. Bijstellen van je vooringenomen mening op een gegeven moment is helemaal geen kwalijke zaak mocht het zo uitkomen. Met negeren sluit je dit al bij voorbaat uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:31 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ook dan: moeten we daarvoor wegkruipen?
Radicaliseren gebeurd op zoveel manieren. Ik vind dat je je nu als een laffe puppy opstelt omdat je de confrontatie niet aan durft. Dat resulteert vaak in "buigen" omdat het gesprek niet succesvol blijkt, maar de angst blijft.
Volgens de wet blijkbaar wel, het heeft ook 0,0 impact op onze samenleving gehad dus ik zie ook niet in waarom het een maatschappelijke discussie zou moeten zijn zoals de Holocaust dat wel is.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:34 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
En de Armeense Genocide? Die is erkend door Nederland, maar mag wel straffeloos ontkend worden. of is dat minder erg want minder slachtoffers?
Ik heb geen troefkaart nodig in deze. Ik ben simpelweg van mening van elke mening geuit mag worden, hoe abject die ook moge zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Je bedoeld dat er mensen zijn die nog steeds denken dat die 2 torens er staan?
Ik denk dat je lekker aan het fantaseren bent om moedwillig een gelijkenis te trekken. Je manke troefkaart.
Doe ik ook niet. Maar die maatschappelijk werkers die het domweg blijven doen terwijl ze beter weten, worden betaald van o.a. mijn centen. Daar kunnen we wel wat beters mee doen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je hoeft van mij niet met die lui in gesprek.
Volgens bestaan er geen maatschappelijke werkers die bezighouden met Holocaust-ontkenners, maar goed.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Doe ik ook niet. Maar die maatschappelijk werkers die het domweg blijven doen terwijl ze beter weten, worden betaald van o.a. mijn centen. Daar kunnen we wel wat beters mee doen.
Waarom zou je in hemelsnaam in discussie willen gaan met een of andere mafkees die de Holocaust ontkent? Die mensen zijn niet goed in hun hoofd, en iedere klank uit hun strot moet worden verdrukt en gecensureerd. Dat ze in hun hoofd niet goed zijn is hun eigen recht, maar ze moeten gewoon hun bek houden, klaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Negeren is juist laf en arrogant. Met een gesprek of discussie ga je juist de confrontatie niet uit de weg. Bijstellen van je vooringenomen mening op een gegeven moment is helemaal geen kwalijke zaak mocht het zo uitkomen. Met negeren sluit je dit al bij voorbaat uit.
Sorry, hier moet ik gewoon om lachenquote:
Zoals al eerder gezegd hier: gebeurd al 60 jaar, zonder succes.quote:Met een gesprek of discussie ga je juist de confrontatie niet uit de weg. Bijstellen van je vooringenomen mening op een gegeven moment is helemaal geen kwalijke zaak mocht het zo uitkomen. Met negeren sluit je dit al bij voorbaat uit.
Je kunt ze toch gewoon laten lullen? Jij weet toch beter?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom zou je in hemelsnaam in discussie willen gaan met een of andere mafkees die de Holocaust ontkent? Die mensen zijn niet goed in hun hoofd, en iedere klank uit hun strot moet worden verdrukt en gecensureerd. Dat ze in hun hoofd niet goed zijn is hun eigen recht, maar ze moeten gewoon hun bek houden, klaar.
Dan ben je ze dus aan het negeren.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt ze toch gewoon laten lullen? Jij weet toch beter?
Ik wel, maar ik dacht ook dat 10 miljoen Nederlanders wat meer verstand hadden, en daar bleek ik ook fout te zitten. Nee dus, gewoon verstommen die geluiden uit de kelen van de ontkenners.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet helemaal. In feite is het nu ook wat KoosVogels voorstelt om te doen met Holocaust-ontkenners:quote:
Negeren kan ook tolerantie betekenen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja je moet luisteren, negeren, een podium bieden en respect tonen allemaal tegelijk.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben je ze dus aan het negeren.
Snap je het nog wel?
Ik ben niet over dat negeren begonnen. Het is heel simpel: mensen moeten vrij zijn de Holocaust te ontkennen en anderzijds moeten mensen de vrijheid hebben om met deze mafketels het debat aan te gaan of niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dan ben je ze dus aan het negeren.
Snap je het nog wel?
Goed om te zien dat het ene volk meer waard is dan het andere volgens jou, en de ene genocide erger is dan de ander.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Volgens de wet blijkbaar wel, het heeft ook 0,0 impact op onze samenleving gehad dus ik zie ook niet in waarom het een maatschappelijke discussie zou moeten zijn zoals de Holocaust dat wel is.
Maar goed, je blijft er weer dingen met de haren bijslepen.
Wie heeft het over respect tonen, een podium bieden en luisteren? Het enige wat ik voorstel is om ontkenning niet langer strafbaar te stellen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja je moet luisteren, negeren, een podium bieden en respect tonen allemaal tegelijk.
Snap jij het nog?
Nee, de een heeft meer impact gehad op Nederland en Europa dan de ander, maar ga je gang. Wil je het ook nog hebben over de Bosniërs, slepen we die er ook nog ff bij.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Goed om te zien dat het ene volk meer waard is dan het andere volgens jou, en de ene genocide erger is dan de ander.
Dan ga je toch niet met ze in debat. Mooi he; vrijheid?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Voorschrift het volgende:
Nou ik geef het op, als voor jullie iets als de Holocaust open staat voor "discussie en debat" dan ben je mij al kwijt. Smakeloos.
Inderdaad, laat ze het uitzoeken. Ze wringen zichzelf zo vast in een rondje dat je in herhalingen valt die ze nadien ontkennen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Voorschrift het volgende:
Nou ik geef het op, als voor jullie iets als de Holocaust open staat voor "discussie en debat" dan ben je mij al kwijt. Smakeloos.
Ze mogen met niemand in debat, klaar.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dan ga je toch niet met ze in debat. Mooi he; vrijheid?
Zo simpel is het.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze mogen met niemand in debat, klaar.
De Holocaust staat niet ter discussie, vroeger niet, nu niet, en nooit niet.
Dus "impact" bepaalt wat erg is? Dan is WO2 ontkennen erger dan de Holocaust ontkennen, of niet? Waarom is dat dan niet strafbaar?quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de een heeft meer impact gehad op Nederland en Europa dan de ander, maar ga je gang. Wil je het ook nog hebben over de Bosniërs, slepen we die er ook nog ff bij.
Ah, het fundamentalisme komt al om de hoek.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:43 schreef Voorschrift het volgende:
Inderdaad, alleen de suggestie al dat er "discussie" mogelijk moet zijn omtrent de Holocaust haar bestaan gaat mijn pet teboven, wat een walgelijk gedrag.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Inderdaad, laat ze het uitzoeken. Ze wringen zichzelf zo vast in een rondje dat je in herhalingen valt die ze nadien ontkennen.
Rare manier van discussiëren maar ik ben er ook wel klaar mee.
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dus "impact" bepaalt wat erg is? Dan is WO2 ontkennen erger dan de Holocaust ontkennen, of niet? Waarom is dat dan niet strafbaar?
Wat mij betreft staat de Holocaust ook niet ter discussie, maar als er mensen rondlopen die, ondanks alle feiten, toch ervoor kiezen om de Holocaust te ontkennen, dan moet dat wat mij betreft mogelijk zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ze mogen met niemand in debat, klaar.
De Holocaust staat niet ter discussie, vroeger niet, nu niet, en nooit niet.
Geitewollensokken en zichzelf murw discussiëren. Het boeit ze niet, zolang ze maar niet te veel lichamelijk inspannen met een kopje koffie of thee. Beetje met het pootje van de bril morrelen om nog interessant over te komen, en hun idyllische scene is compleet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Inderdaad, alleen de suggestie al dat er "discussie" mogelijk moet zijn omtrent de Holocaust haar bestaan gaat mijn pet teboven, wat een walgelijk gedrag.
Dat is anders letterlijk jouw reden waarom de Holocaust erger is dan bijvoorbeeld de Armeense genocide, maar als je die logica doortrekt geldt het opeens weer niet. Je reden is dus niet geldig, en je vindt puur op basis van emotie dat de Holocaust een uitzonderingspositie in de wet verdient. Er zit geen enkel logisch argument achter, slechts een "dit is smakeloos en dat is zo omdat ik het vindt"-redenatie.quote:
Wat jij wil, ik heb serieus geen zin om na 3 pagina's randvoorwaarden van jou nog enigszins moeite te doen tegen dit geblaat in te gaan, zoek het lekker uit.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is anders letterlijk jouw reden waarom de Holocaust erger is dan bijvoorbeeld de Armeense genocide, maar als je die logica doortrekt geldt het opeens weer niet. Je reden is dus niet geldig, en je vindt puur op basis van emotie dat de Holocaust een uitzonderingspositie in de wet verdient. Er zit geen enkel logisch argument achter, slechts een "dit is smakeloos en dat is zo omdat ik het vindt"-redenatie.
De enige die zichzelf vastlult is voorschrift, die niet verder komt dan "dit is erg want ik vind het erg, en dat is minder erg want dat vind ik".quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:48 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geitewollensokken en zichzelf murw discussiëren. Het boeit ze niet, zolang ze maar niet te veel lichamelijk inspannen met een kopje koffie of thee. Beetje met het pootje van de bril morrelen om nog interessant over te komen, en hun idyllische scene is compleet.
Klopt. VS slaat koppen met spijkers omdat hij weet dat de afgelopen 60 jaren we niets opgeschoten zijn.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
De enige die zichzelf vastlult is voorschrift, die niet verder komt dan "dit is erg want ik vind het erg, en dat is minder erg want dat vind ik".
sj.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef Bluesdude het volgende:
Ik vind het echter bijzonder legitiem om vragen te stellen over de industrialisatie van de Holocaust door overdrijving van de aantallen (er mogen wat mij betreft best kritische vragen gesteld worden over de mogelijkheden tot verbranding van zo'n 10.000 lijken per dag). Dan is er nog de cultivering van de slachtofferrol die mensen financieel geen windeieren gelegd zal hebben.
Laat er geen enkel misverstand over bestaan dat er een genocide plaatsvond en dat deze misdaad tegen de mensheid in het collectieve geheugen opgeslagen mag worden. Het is onweerlegbaar dat diverse joden in concentratiekampen gescheiden werden van hun familie en vrienden en velen van hen door ziekte, uitputting en pure ellende stierven. Het bestaan van crematoria in concentratiekampen is aangetoond. Verbranding was nodig om de grote aantallen doden, waaronder diversen tengevolge van onder andere tyfusepidemieën zonder gevaar voor de volksgezondheid te kunnen verwijderen. Er is bewijs voor het bestaan van specifieke voorzieningen waarin met Zyklon-B (blauwzuurgas) kleding, beddengoed,en leefruimten werden ontsmet. Het staat buiten kijf dat Britse en Amerikaanse troepen bij de bevrijding van de kampen vreselijke taferelen van stapels lijken in de open lucht en massa’s gevangenen in afschuwelijke toestand aantroffen. Daar zijn foto's en filmbeelden genoeg van. Eveneens lijdt het geen enkele twijfel dat ook door de Duitsers wreedheden werden begaan die de grenzen het oorlogsrecht verre te buiten gingen. Elk volk kent het soort lieden dat zich in iedere oorlog en ieder leger te buiten gaat.
Er blijven echter vragen open die wat mij betreft gesteld kunnen worden over het geclaimde aantal van 6 miljoen. Al zouden er uiteindelijk anderhalf miljoen overblijven, dan nog hebben we het over een afgrijselijke werkelijkheid die plaatsvond in het derde rijk en die ons een moreel ethisch geclaimd dieptepunt van westerse beschaving opleverde. Verder kan de aanname van een systematische uitroeiing in opdracht van Adolf Hitler bevraagd worden omdat hierover nog geen empirisch bewijs getoond is. Ook kunnen er kritische vragen gesteld worden over de wijze waarop de diverse interneringsslachtoffers omkwamen. Gezien de mensonterende omstandigheden waarin de mensen verzameld werden in een netwerk van interneringskampen zal er een behoorlijke versterving plaatsgevonden hebben.
Stop maar ja, want je redeneert alleen maar op basis van je adoratie van Joden en een vreemd idee van jouw mening als wet willen vastzetten, meer niet.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 14:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Wat jij wil, ik heb serieus geen zin om na 3 pagina's randvoorwaarden van jou nog enigszins moeite te doen tegen dit geblaat in te gaan, zoek het lekker uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |