Dit! en dan ben ik pas 26quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:42 schreef cinnamongirl het volgende:
En het herstel na een avondje doorzakken duurt echt veel langer.
Ik 33, en het verschil met 10 jaar geleden is groot. Wat wel 'verbeterd' is, is dat er geen koppijn en kotsen meer bij komt kijken, maar wel een langdurig gevoel van brakheid.quote:
Over tien jaar lach je erom.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:17 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb een paar grijze haren ontdekt laatst.
Verder zit ik denk ik nog vlak voor het grote omslagpunt van verval voor vrouwen, nl. het moment waarop je haar op je kin krijgt en je borsten en billen in zuidelijke richting gaan zakken en je opeens een craquelé-netwerk van rimpels op je gezicht ontwaart.
En dat die jonkies al zoveel hebben bereikt. Voorbeeldje, Lady GaGa is uit 1986 en is al een wereldster. Ze is nog jonger dan mijn jongste zusje! En dat kleine zusje heeft ook niet stil gezeten. Die is al jaren afgestudeerd en woont samen. Tja, die kleine zusjes/broertjes/neefjes/nichtjes/buurmeisjes- en jongetjes blijven natuurlijk niet stilstaanquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:26 schreef Frollo het volgende:
Ook vind het verbijsterend om me te realiseren dat sommige kinderen uit de jaren 90 al mogen stemmen.
Ik weet nog steeds niks.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik betrap me wel eens op meewarig glimlachen om de zekerheid die iemand van 20 kan uitstralen. En dan denk ik: "Jongen, je weet nog níks!"
Maar nu wéét je dat. Toen dacht je dat je alles wist.quote:
Scherp!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:32 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar nu wéét je dat. Toen dacht je dat je alles wist.
Überhaupt de krant lezen.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:39 schreef Frollo het volgende:
• Ik heb mijn eigen leeftijd niet meer paraat. Lees ik bijvoorbeeld in de krant...
Dat inderdaad.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:48 schreef edraket31 het volgende:
Kan er nog steeds niets mee als ze mijnheer tegen me zeggen.
Ja, zo weiger ik het woord 'vet' te gebruiken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:48 schreef Karina het volgende:
Ik hoor/lees af en toe woorden waarvan ik denk: wat betekent dat? Ik gebruik nog steeds het woord hip...
jij bent coolquote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja, zo weiger ik het woord 'vet' te gebruiken.
Ik merk dat ik de laatste tijd het woord Tof ook aan het gebruiken ben, geen idee waar dat nou weer vandaan komt.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 11:18 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ja, zo weiger ik het woord 'vet' te gebruiken.
Ik had ooit een sollicitatiegesprek waarbij ze gewoon vroegen of ik een sigaret wilde! En toen ik rijles had, rookte de instructrice ook tijdens de les.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef Kingstown het volgende:
Dat je opeens nergens meer mag roken, terwijl als je vroeger bij de dokter kwam die vrolijk stond te paffen, net zoals de leraar voor de klas. De generatie die nu dus zo oud wordt dat de zorgkosten onbeheersbaar worden.
Inderdaad, mijn biologieleraar rookte gewoon een pijp in de klasquote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef Kingstown het volgende:
Dat je opeens nergens meer mag roken, terwijl als je vroeger bij de dokter kwam die vrolijk stond te paffen, net zoals de leraar voor de klas. De generatie die nu dus zo oud wordt dat de zorgkosten onbeheersbaar worden.
Namen willen we, namen!quote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef Berkery het volgende:
• Presentatrices/omroepsters waarvan je hart vroeger een beetje sneller ging kloppen duiken ineens op bij omroep MAX
Ik heb een beetje het omgekeerde: zie ik een leuke vent, is hij 25 of zo, kan ik zijn moeder wel wezenquote:Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef Berkery het volgende:
• Presentatrices/omroepsters waarvan je hart vroeger een beetje sneller ging kloppen duiken ineens op bij omroep MAX
Ik denk dat, dat een beetje een sprookje is, de meeste mannen krijgen toch wel een bierbuik en worden kaal. Ik ken niet veel mannen van mijn leeftijd waarvan ik denk "nou, die ziet er goed uit". Nu ik erover nadenk, niet veel, eigenlijk maar heel weinig.quote:Op donderdag 19 mei 2011 20:53 schreef Apotheose het volgende:
Wat betreft uiterlijk.. dan kun je denk ik beter een man zijn. Die blijven langer mooi dan vrouwen. Vind ik.
Whut 8 jaar alweer?? demquote:Op vrijdag 20 mei 2011 20:57 schreef Karina het volgende:
OK net dus, Idols 2 toen Boris won, is al weer 8 jaar geleden
Ja!quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:48 schreef Sjeen het volgende:
Als ik scholieren/studenten hun mening hoor verkondigen over hoe de wereld in elkaar zit en hoe bijvoorlbeeld relaties behoren te zijn... dan merk ik dat ik ouder wordt. Minder zwart/wit, minder idealistisch, rationeler
nou ja zelfs al ben je 20 dan kun je dat misschien ook nog wel voor de geest halen. Ik kan me de bijlmerramp ook wel gedeeltelijk herinneren. Dat was (niet uit mn hoofd) 1992. Ik was 10... Kan me herinneren dat ik de beelden zag op tv. NIet alles in detail maar er staat me wel wat van bijquote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:32 schreef Sjeen het volgende:
In dat rijtje, maar dan iets minder positief... De vuurwerkramp in Enschede is 11 jaar geleden. En dat kan ik me nog levendig voor de geest halen.
'k zou maar uitkijken voor prostaatvergroting anders loop je straks met een catheter in je pipiquote:Op vrijdag 20 mei 2011 23:09 schreef PietjePrecies het volgende:
Het duurt langer voor ik uitgeplast ben!
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 12:43 schreef Kingstown het volgende:
Dat je opeens nergens meer mag roken, terwijl als je vroeger bij de dokter kwam die vrolijk stond te paffen, net zoals de leraar voor de klas.
Ja, de mijne ook. Ik voel me ineens een oude lul (en dat te bedenken dat ik nog maar 30 jaar jong ben).quote:Op dinsdag 17 mei 2011 13:01 schreef Sjeen het volgende:
Inderdaad, mijn biologieleraar rookte gewoon een pijp in de klas
quote:Op zaterdag 21 mei 2011 12:23 schreef Felixa het volgende:
Dat nu, met de commotie rond Sinterklaas, veel mensen alleen maar Bram v.d. Vlugt als Sint hebben gekend. En ik nog wel weet dat Mies Bouwman vroeger op de kade stond om de Sint in te halen.
maar dat geeft me wel een goed gevoel van ouder worden...zo van, he, er zijn nog wel jongeren die manieren zijn bijgebrachtquote:
Dat ik het tegenwoordig helemaal niet meer erg vind om eens een weekend (of maand) NIET naar de kroeg te gaan.quote:Waaraan merk je dat je ouder bent/wordt?
eerste tekenen....quote:Op zondag 22 mei 2011 08:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ik het tegenwoordig helemaal niet meer erg vind om eens een weekend (of maand) NIET naar de kroeg te gaan.
same here, omslagpunt lag rond de 30quote:Op zondag 22 mei 2011 08:20 schreef vosss het volgende:
Schei uit, ik ben 34 inmiddels.
Overigens is dit voorbeeld pas iets van de laatste 2 jaar ofzo hoor; daarvoor zat ik steevast elk weekend gezellig in de kroeg
Nu voel ik me pas ECHT oudquote:Op maandag 23 mei 2011 21:44 schreef Apotheose het volgende:
dat ik me er lichtelijk een beetje 'druk' om ga maken dat straks mn leeftijd begint met een 3
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
nou daar hoef je tegenwoordig niet meer oud (ok, wat is 'oud'?quote:
Gut. Ik zou me maar voorbereiden dan, want er komen nog genoeg momenten van spijt of berouw waar je je druk over kan maken.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:16 schreef Tetouanie het volgende:
Ik ben 18 jaar maar ik voel me eigenlijk ook best oud. Zoveel dingen die ik anders had willen doen in me leven. Niet dat ik een rot leven heb, maar alles kan altijd beter.
Soms voel ik me 18 (op een feestje) de volgende dag voel ik me 80.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:16 schreef Tetouanie het volgende:
Ik ben 18 jaar maar ik voel me eigenlijk ook best oud. Zoveel dingen die ik anders had willen doen in me leven. Niet dat ik een rot leven heb, maar alles kan altijd beter.
Je hebt nog tijd genoeg hoorquote:Op dinsdag 24 mei 2011 08:16 schreef Tetouanie het volgende:
Of dat er nu pubers zijn die niet weten wat guldens zijnquote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:26 schreef Frollo het volgende:
Ook vind het verbijsterend om me te realiseren dat sommige kinderen uit de jaren 90 al mogen stemmen.
Dat heb ik ook wel heel erg, en ik ben pas 29quote:Op vrijdag 20 mei 2011 21:37 schreef Resistor het volgende:
Alles wat na 2002 gemaakt is, is nog 'nieuw' voor mij, en Windows XP voldoet nog prima op de computers (en dat kwam uit in 2001)
zelfkennis die me aanstaat, want niets vind ik erger dan "mutton dressed as lamb"quote:Op dinsdag 24 mei 2011 09:22 schreef Karina het volgende:
Dat korte rokjes nu ECHT niet meer kunnenop mijn leeftijd.
borderlinequote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:29 schreef missyB het volgende:
Nog 1, mensen treffen die niet weten wie chris de burgh is! dan voel je je echt oud!
Héél herkenbaarquote:Op dinsdag 24 mei 2011 10:30 schreef missyB het volgende:
oja en de overbuurmeisjes die ik gisteren nog zag huppelen op k3 op straat rijden nu auto!
Hold Onquote:
album footsteps al in huis????quote:Op dinsdag 24 mei 2011 11:52 schreef cafca het volgende:
[..]
Héél herkenbaar
[..]
Hold On, Spanish Train
Tja, ik ben een man van 40+, vroeger was alles beterquote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:05 schreef missyB het volgende:
[..]
album footsteps al in huis????
het nummer footsteps is ook weer een subliem mooi nummer.
september 2010 naar oosterpoort groningen geweest voor t eerst naar een concert.
wat een beleving!
En geen tiener te zien ofcourse hahahahaha
ja 1 jong meisje wat mee mocht drummen!
quote:Op zondag 22 mei 2011 08:17 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat ik het tegenwoordig helemaal niet meer erg vind om eens een weekend (of maand) NIET naar de kroeg te gaan.
zucht.................................ben opeens at ease met mn agequote:Op dinsdag 24 mei 2011 12:11 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, ik ben een man van 40+, vroeger was alles beter
Far Beyond These Castles Walls blijft mijn favoriet
quote:Op maandag 23 mei 2011 22:15 schreef Bluezz het volgende:
Dubbelfocus.
Oma geworden.
Artrose.
Dutjes.
De laatste Minister presidenten zijn stukken jonger dan ik.
Dat ik 3,5 jaar geleden aan het solliciteren was en ik te oud werd bevonden.
Op tv sommige BNN series kinderseries noem
etc etc etcCheckSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
Ik 34, maar ik kan er helemaal niet meer tegen. NIet alleen brakheid maar ook koppijn en kotsen. De laatste keer dat ik echt doorzakte is dan ook al meer dan een half jaar geleden.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:06 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Ik 33, en het verschil met 10 jaar geleden is groot. Wat wel 'verbeterd' is, is dat er geen koppijn en kotsen meer bij komt kijken, maar wel een langdurig gevoel van brakheid.
quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:40 schreef Karina het volgende:
Als je merkt dat er mensen zijn die niet weten wie Kenickie was...
Dan was je ook nog te jong om Grease te kijken toen hij in NL in 1978/1979 uitkwam, want toen was de film nog voor 12 jaar en ouder...quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:41 schreef seasushi het volgende:
[..]
Dan ben ik nog niet zo oud want ik weet het niet en ben van 1970
huh wat, ik heb die film in de bios gezien toen ik 3 wasquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan was je ook nog te jong om Grease te kijken toen hij in NL in 1978/1979 uitkwam, want toen was de film nog voor 12 jaar en ouder...
Dat is ook iets waaraan je merkt dat je oud bent, als de films die in jouw tijd voor 12 jaar en ouder waren ineens voor vanaf 6 jaar of alle leeftijden zijn
Toen je 3 was ging je vast niet alleen naar de bioscoop.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:55 schreef Waaghals het volgende:
[..]
huh wat, ik heb die film in de bios gezien toen ik 3 was
in de jaren 70,80 gaf niemand nog een ruk om dat soort dingen (leeftijd)
ik mocht met mijn grote zus mee..quote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dan was je ook nog te jong om Grease te kijken toen hij in NL in 1978/1979 uitkwam, want toen was de film nog voor 12 jaar en ouder...
Dat is ook iets waaraan je merkt dat je oud bent, als de films die in jouw tijd voor 12 jaar en ouder waren ineens voor vanaf 6 jaar of alle leeftijden zijn
Echt wel, zelf meegemaakt.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:06 schreef Leandra het volgende:
[..]
Toen je 3 was ging je vast niet alleen naar de bioscoop.
Reken maar dat je destijds als 10-jarige niet alleen binnenkwam, als 12-jarige zonder ouder naar een 16+ film gaan was er ook niet bij.
Herkenbaar. Kun je een keer uitslapen, ben je nòg vroeg wakkerquote:Op zaterdag 28 mei 2011 07:41 schreef Mwanatabu het volgende:
Niet meer goed kunnen uitslapen. Het is begonnen
Dat was het grote voordeel van onze jeugd....men deed veel minder moeilijk over een heleboel zaken.quote:Op vrijdag 27 mei 2011 23:07 schreef Waaghals het volgende:
Dat is echt onzin, ik ben mijn hele jeugd naar films geweest waar ik te jong voor was
en ja ook alleen, nooit 1 probleem gehad
Mijn zus was helemaal leip van Grease, dus was het kutquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:49 schreef Leandra het volgende:
quote:Op zaterdag 28 mei 2011 21:51 schreef eight het volgende:
32 en laatst had ik een reünie van de lagere school. Ongeveer 3/4 vd mannen hadden wel een klein buikje en ongeveer een kwart kreeg al inhammen/haarverlies. Toch vond ik de meeste mannen nog behoorlijk jong uitzien. De vrouwen zagen er een stuk ouder uit, vooral de huid en figuur was best schrikken en eigenlijk had ik wel met hun te doen.
De paar vrijgezellen mannen waren ook allemaal op zoek naar een meid van 26-28 jaar. Een vrouw van 30+ was voor hun eigenlijk geen optie vanwege de kinderwens bij vrouwen op die leeftijd.
+1 net als vandaag ik zou uitslapen en ik ben grrr om 6 uur klaarwakkerquote:Op zaterdag 28 mei 2011 07:41 schreef Mwanatabu het volgende:
subliem gebrachtquote:Op zondag 29 mei 2011 07:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
Als ik buiten een groepje hanggjeugd nader,
voel ik me meer op mn gemak dan vroeger:
hier nadert een Mamma!
Voelt prettiger dan : hier nadert een kut.
toch?
Die is zo irri herkenbaar. Ik slaap tegenwoordig überhaupt niet meer dan vijf a zes uurtjes.quote:Op zaterdag 28 mei 2011 07:41 schreef Mwanatabu het volgende:
goed dat je de functies van de vrouw even samenvatquote:Op zondag 29 mei 2011 07:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
hier nadert een Mamma!
toch?
Die is 27 mei overledenquote:Op vrijdag 27 mei 2011 22:40 schreef Karina het volgende:
Als je merkt dat er mensen zijn die niet weten wie Kenickie was...
Kut mama's....vooral als ze hun kroost meenemen.quote:Op zondag 29 mei 2011 07:40 schreef eigendeegcookie het volgende:
hier nadert een Mamma!
toch?
Ben jij wel oud genoeg voor topic?quote:Op zondag 29 mei 2011 15:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Kut mama's....vooral als ze hun kroost meenemen.
quote:Op zondag 29 mei 2011 15:50 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ben jij wel oud genoeg voor topic?
Zeg eikeltje, die kroost ben JIJ hoor.quote:Op zondag 29 mei 2011 15:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zie je langzaam aankomen. Ik ga niet zo vaak naar de kapper (ongeveer 5x per jaar voor 'goed kort'), en het was wel schrikken dat ik hoofdhuid kon zien aan de achterkant. (thuis nergens 2 spiegels tegenover elkaar, dus ik kan de achterkant van mijn hoofd nooit zien)quote:Op zondag 29 mei 2011 15:15 schreef 12345r het volgende:
Terugtrekkende haarlijn.
En dan ben ik nog geeneens zo oud
Gelukkig geen last vanquote:Op zondag 29 mei 2011 15:15 schreef 12345r het volgende:
Terugtrekkende haarlijn.
En dan ben ik nog geeneens zo oud
ach weet niet. Dat ik de 30 aantik volgend jaar vind ik apart, want voel me niet al 30. Misschien ook omdat ik studeer en om me heen alleen maar lui heb die amper 20 zijn of iig <25. Tis wat dubbel gevoel. Over t algemeen vind ik dat leeftijd niks meer dan een cijfer is...quote:Op maandag 30 mei 2011 10:17 schreef cafca het volgende:
[..]
Waaraan merk je dat je ouder bent/wordt?
Dat je bevestiging wilt hebben dat je nog jong bent.
Volgens mij klopt die van jou ook nietquote:
Dat gaat veranderen als je op een gegeven moment vreemd aangekeken gaat worden als je tussen 18-jarigen in een discotheek staat.....die vinden namelijk wel dat je oud bent.quote:Op maandag 30 mei 2011 10:52 schreef Apotheose het volgende:
[..]
ach weet niet. Dat ik de 30 aantik volgend jaar vind ik apart, want voel me niet al 30. Misschien ook omdat ik studeer en om me heen alleen maar lui heb die amper 20 zijn of iig <25. Tis wat dubbel gevoel. Over t algemeen vind ik dat leeftijd niks meer dan een cijfer is...
quote:Op zondag 29 mei 2011 15:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lees de zin nog eens.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:15 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het kroost wordt dat kroost lijkt me, maar ik laat me graag corrigeren.
quote:vooral als ze hun kroost meenemen.
Dat klinkt niet. Denk trouwens door het woordje( als) en jouw woord ..dat..quote:vooral als ze dat kroost meenemen.
Ow, en dan boven de veertig ze je ineens als oma zien van de kinderen van je schoonzusje van vijfentwintig. Mijn andere schoonzus is achtendertig en moest enorm lachen, maar dat verging haar wel toen hetzelfde kind (nadat ik ontkennend antwoordde) vervolgens aan haar vroeg, bent u dan de oma van (...) We gaan er nu de lol wel van inzien, maar in het begin had ik echt zoiets als...wtf...waar zijn de zalfjes en poedertjes!quote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat gaat veranderen als je op een gegeven moment vreemd aangekeken gaat worden als je tussen 18-jarigen in een discotheek staat.....die vinden namelijk wel dat je oud bent.
Ja sorry, maar wat heb je daar dan ook te zoeken als 40+'er.quote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat gaat veranderen als je op een gegeven moment vreemd aangekeken gaat worden als je tussen 18-jarigen in een discotheek staat.....die vinden namelijk wel dat je oud bent.
Want een discotheek is uitsluitend bedoeld voor jongeren? Wat een BSquote:Op maandag 30 mei 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ja sorry, maar wat heb je daar dan ook te zoeken als 40+'er.
Ik vind dat moedwillig generaties mengen bij uitgaansgelegenheden ook zo wanhopig.
Je wil nog meer apartheid invoeren? Aparte disco's voor bepaalde leeftijden?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ik vind dat moedwillig generaties mengen bij uitgaansgelegenheden ook zo wanhopig.
Vind ik niet.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:20 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Want een discotheek is uitsluitend bedoeld voor jongeren? Wat een BS
Ik ben ouderwets he?quote:
Als 40-plusser kun je nog net zo hard op die manier op zoek zijn, hoor.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Uitgaan is een "battelfield". Meisjes zijn als pauwen om zich te profileren, en jongens zijn de jagers. Uitgaan is, ondanks dat het verbloemd wordt als sociaal uitje, op elkaar jagen en versieren.
In een discotheek met 16-23 jarigen moet je dat lekker laten gaan. Heb je als 40+'er niets te zoeken. Ga lekker naar een cafe/terras.
Of hang je ook altijd in de ballenbak bij de MacDonalds om die generatiekloof te beslechten en je punt te maken?
Tuurlijk. Maar als je dat in een tent gaat zoeken met 16-23 jarigen komt dat bij mij zo pedo over.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als 40-plusser kun je nog net zo hard op die manier op zoek zijn, hoor.
dat scheelt weer: ik kom nooit in discothekenquote:Op maandag 30 mei 2011 12:18 schreef trovey het volgende:
[..]
Jij hebt er een discotheek van gemaakt met alleen 16-23-jarigen. Ik denk niet dat Sjeen die discotheken voor ogen had.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar als je dat in een tent gaat zoeken met 16-23 jarigen komt dat bij mij zo pedo over.
Sorry.
Ik hang inderdaad in de ballenbak bij de McDonalds, maar da's om mijn dochter eruit te plukkenquote:Op maandag 30 mei 2011 13:29 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vind ik niet.
Uitgaan is een "battelfield". Meisjes zijn als pauwen om zich te profileren, en jongens zijn de jagers. Uitgaan is, ondanks dat het verbloemd wordt als sociaal uitje, op elkaar jagen en versieren.
In een discotheek met 16-23 jarigen moet je dat lekker laten gaan. Heb je als 40+'er niets te zoeken. Ga lekker naar een cafe/terras.
Of hang je ook altijd in de ballenbak bij de MacDonalds om die generatiekloof te beslechten en je punt te maken?
Ah oke. Werd wel specifiek genoemd en bedoeld, vandaar. (trovey)quote:Op maandag 30 mei 2011 13:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jij hebt er een discotheek van gemaakt met alleen 16-23-jarigen. Ik denk niet dat Sjeen die discotheken voor ogen had.
Nee, ik bedoel een gelegenheid met dansvloer.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:42 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Ah oke. Werd wel specifiek genoemd en bedoeld, vandaar. (trovey)
Als je een (grand)cafe bedoeld is het wat anders inderdaad. Dat gedraagt zich veel opener voor iedereen. Zoals ik al aangaf.
Geeft niet. Mijn mening is geen gebod/verbod voor jou natuurlijk. Moet je zelf weten.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:41 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ik hang inderdaad in de ballenbak bij de McDonalds, maar da's om mijn dochter eruit te plukkenEn als ik zin heb, duik ik gewoon een discotheek in, zie echt niet in waarom niet.
Beetje rare conclusie aangezien ik dat nergens heb gezegd.quote:Wat je battlefield betreft, jij denk dat single en op zoek voorbehouden is aan 16-23 jarigen?
Nou ja, ik beperk me tot 2. Café en discotheek. Café is zonder en discotheek is met dansvloer.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel een gelegenheid met dansvloer.
Of je gaat er heen omdat je het heerlijk vind met vrienden samen wat te dansen?quote:Op maandag 30 mei 2011 13:37 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als 40-plusser kun je nog net zo hard op die manier op zoek zijn, hoor.
Ik had er al niets te zoeken als 18-jarige.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:18 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar in de praktijk bestaat er wel meer dan dat. Gewoon simpel dansgelegenheden waar je niet raar aangekeken wordt als je de 30 of de 40 gepasseerd bent.quote:Op maandag 30 mei 2011 13:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nou ja, ik beperk me tot 2. Café en discotheek. Café is zonder en discotheek is met dansvloer.
Pogingen van cafés met dansvloer vind ik zo... nee.
Vraag me af of daar de "jeugd" überhaupt komt.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:41 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar in de praktijk bestaat er wel meer dan dat. Gewoon simpel dansgelegenheden waar je niet raar aangekeken wordt als je de 30 of de 40 gepasseerd bent.
Er moet nog heel veel gebeuren voordat iemand mij als oma zietquote:Op maandag 30 mei 2011 13:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Geeft niet. Mijn mening is geen gebod/verbod voor jou natuurlijk. Moet je zelf weten.
Ik zal niet raar opkijken als iedereen je als Oma ziet. Dat je dat zelf negeert is dan jouw probleem lijkt me.
Persoonlijk vind ik het nogal zielig jezelf als gelijke te zien als die leeftijds categorie.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:52 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Er moet nog heel veel gebeuren voordat iemand mij als oma zietEn dan nog, waarom zou dat mijn probleem moeten zijn...
En waar heb ik precies gezegd dat ik mezelf als gelijke zie van een (welke dan ook) leeftijdscatergorie?quote:Op maandag 30 mei 2011 14:54 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het nogal zielig jezelf als gelijke te zien als die leeftijds categorie.
Dat je met de loop der jaren in hebt leren zien dat mensen in hokjes duwen nergens op slaatquote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef Sjeen het volgende:
En waar heb ik precies gezegd dat ik mezelf als gelijke zie van een (welke dan ook) leeftijdscatergorie?
Weet je, ik vind het persoonlijk zieliger als je obsessief alles in hokjes probeert te duwen...
Dat is nogal een logisch gevolg. Je zoekt het bewust op en ziet zelf de problemen niet. De jeugd aldaar zal dat wel anders zien.quote:Op maandag 30 mei 2011 14:56 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En waar heb ik precies gezegd dat ik mezelf als gelijke zie van een (welke dan ook) leeftijdscatergorie?
Overdrijf niet zo. Het is gewoon je plaats kennen. We noemen die leeftijdsverschillen niet voor niet "generaties".quote:Weet je, ik vind het persoonlijk zieliger als je obsessief alles in hokjes probeert te duwen...
Ben je geen 40+'er dan?quote:Op maandag 30 mei 2011 15:18 schreef Sjeen het volgende:
Weet je wat, zet jij mij weg als 40plusserDan zet ik jou weg als zeikende puber... Wie hoort er nu niet in dit subforum thuis dan
Nopequote:
Wat loop je dan te brallen in dit 40+ forum?quote:
De landing op de maan... dat vond ik zo geweldig dat ik de krantenknipsels in mijn dagboek heb geplaktquote:Op zondag 29 mei 2011 16:32 schreef geevee het volgende:
Zaken zoals de eerste televisieuitzendingen (op 1 televisienet) de val van de muur,landing op de maan
quote:Op maandag 30 mei 2011 15:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat loop je dan te brallen in dit 40+ forum?
quote:Midden in een midlife crisis? Alles hangt naar beneden en je jeugd is definitief voorbij? Ook welkom voor 30-ers
Nou vooruit dan.quote:
Heb je inmiddels met je jarenlange ervaring geen beeld van hoe groot ongeveer die zak is en je globaal al kunt scheuren? Zo verbloem ik dat altijd.quote:Op maandag 30 mei 2011 15:26 schreef trovey het volgende:
Om nog even er weer eentje in te gooien naar aanleiding van de OP:
Het licht op de overloop moeten aandoen om te zien waar de ene vuilniszak op de rol begint en de andere eindigt.Ik ga nu even wat kleding in de kledingbak van Humana doen want het is gelukt om de overgang te vinden na 5 minuten
proberen.
Nieuw soort vuilniszakkenquote:Op maandag 30 mei 2011 15:32 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je inmiddels met je jarenlange ervaring geen beeld van hoe groot ongeveer die zak is en je globaal al kunt scheuren? Zo verbloem ik dat altijd.
En dan wordt je arm te kort en dan moet je gaan klooien met leesbrillen. Been there, done thatquote:Op maandag 30 mei 2011 15:29 schreef Lienekien het volgende:
Ik zie gewoon echt niet meer scherp van dichtbij. Kleine lettertjes moet ik echt lezen onder goed licht en met uitgestrekte arm.
Die leesbril ligt al ergens, maar ik vind het een onding. Dus zo lang mijn armen nog lang genoeg zijn...quote:Op maandag 30 mei 2011 15:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
En dan wordt je arm te kort en dan moet je gaan klooien met leesbrillen. Been there, done that
Het zijn ook ondingen maar op een gegeven moment lukt het je niet meer met je armenquote:Op maandag 30 mei 2011 15:51 schreef Lienekien het volgende:
Die leesbril ligt al ergens, maar ik vind het een onding. Dus zo lang mijn armen nog lang genoeg zijn...
genoeg 40+ die dat wel doen dus tsjaquote:Op maandag 30 mei 2011 14:36 schreef Felixa het volgende:
Dat ik het nut van Hyves, Facebook e.d. niet inzie.
Daarom staat er ook "ik".quote:Op maandag 30 mei 2011 19:02 schreef Apotheose het volgende:
[..]
genoeg 40+ die dat wel doen dus tsja
Het komt door de warmte, echtquote:Op maandag 30 mei 2011 19:19 schreef trovey het volgende:
Ligt het aan mij of zijn er meer mensen nu, aan het einde van de dag, ineens doodmoe?Zo druk had ik het vandaag ook nou weer niet en ik heb goed geslapen.....zal het weer wel zijn.
quote:Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef tinus-trotyl het volgende:
Je merkt dat je oud wordt/bent wanneer je de hele nacht nodig hebt voor wat je vroeger de hele nacht deed...
whahaaa...quote:Ook vind het verbijsterend om me te realiseren dat sommige kinderen uit de jaren 90 al mogen stemmen.
Ik weet vooral dat ik van alles weet maar weinig zinnigs. Wel meer dan toen ik 22 was, trouwens :-Dquote:Op dinsdag 31 mei 2011 06:26 schreef Mishu het volgende:
Mensen van 40+ zeggen vaak dat ze inmiddels zo veel meer weten.. Mijn ervaring als 22-jarige is juist dat je veel denkt te weten en dat er vervolgens iets gebeurt waardoor je het even allemaal niet meer weet.
Ook 40+ ers hebben crises waarin ze de wereld en hun leven niet meer snappen en waarin alles hen overdonderd.
Daar heb je gelijk in, 22-jarigen denken vooral dat ze alles wetenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 06:26 schreef Mishu het volgende:
Mensen van 40+ zeggen vaak dat ze inmiddels zo veel meer weten.. Mijn ervaring als 22-jarige is juist dat je veel denkt te weten en dat er vervolgens iets gebeurt waardoor je het even allemaal niet meer weet.
Ook 40+ ers hebben crises waarin ze de wereld en hun leven niet meer snappen en waarin alles hen overdonderd.
Proberen in slaap te komen en slapen.quote:Op maandag 30 mei 2011 23:08 schreef tinus-trotyl het volgende:
Je merkt dat je oud wordt/bent wanneer je de hele nacht nodig hebt voor wat je vroeger de hele nacht deed...
Beetje dubbelop, niet?quote:
In slaap komen en blijven kunnen 2 verschillende zaken zijn. Vraag het maar aan 40 plussers die opeens 's nachts hun bed uit moeten om naar de WC te gaan, wat je vroeger nooit hoefde.quote:
Eenmaal in slaap gekomen = slapen. Voor hoe lang werd niet gemeld.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In slaap komen en blijven kunnen 2 verschillende zaken zijn. Vraag het maar aan 40 plussers die opeens 's nachts hun bed uit moeten om naar de WC te gaan, wat je vroeger nooit hoefde.
Ik kom EN slecht in slaap EN word om de haverklap wakker EN moet dan ook altijd naar de wcquote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In slaap komen en blijven kunnen 2 verschillende zaken zijn. Vraag het maar aan 40 plussers die opeens 's nachts hun bed uit moeten om naar de WC te gaan, wat je vroeger nooit hoefde.
Laat me raden....je bent man en nog (lang) geen 40?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 15:34 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Eenmaal in slaap gekomen = slapen. Voor hoe lang werd niet gemeld.
Maar ik begrijp je punt.
Inslapen kost me gelukkig nauwelijks problemen, maar dat vroege wakker worden en om 6 uur klaarwakker zijn....niet leuk.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kom EN slecht in slaap EN word om de haverklap wakker EN moet dan ook altijd naar de wcVan slapen komt dus niet zoveel.
Zoals de anderen al hebben gezegd....in slaap komen en daarna doorslapen zijn twee verschillende dingen.quote:
Om even te zeikenquote:Op dinsdag 31 mei 2011 19:53 schreef PietjePrecies het volgende:
Peno pauze, ineens je motorrijbewijs gaan halen en een jonge vriendin nemen, je als een evenoude gedragen.
Maar in het echt.......kaal worden (eilandje), grijs worden, buikje, dikke kop krijgen, moeilijker op gang komen 's morgens, niet lang meer op je knieën kunnen zitten bij klussen/tuinieren.
Ohwja, een 'ouwe zijkerd' worden op je werk......
Voor mij ben je gewoon nog een kind, jongedame.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 15:13 schreef female81 het volgende:
-En ja, er wordt weleens ooit 'mevrouw' tegen me gezegd. Laatst was het nog een keertje 'jongedame', maar het gebeurt steeds minder. Nou ben ik altijd nogal jong geschat en heb ik er éigenlijk altijd wat ouder uit willen zien, maar nu het schijnbaar zover is dat ze 'mevrouw' gaan zeggen weet ik niet of ik dat nou als een compliment moet beschouwen...(maar ik heb heel zeker een serieuzere uitstraling gekregen door al het gezeik met m'n gezondheid, en dat maakt ook ouder. De rimpels vallen nog wel mee.)
... en zij beseffen dat waarschijnlijk ook.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:26 schreef rechtsedirecte het volgende:
Dat er studenten bij mij aan het werk zijn (die in mijn ogen niet veel jonger zijn dan ik) en dat ik dan opeens beseft dat ik, qua leeftijd, hun vader had kunnen zijn.
Toen ik 20 was dacht ik dat ik alles al wist, nu ik 34 ben weet ik dat ik maar heel weinig weet maar dat dat helemaal niet erg is.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 06:26 schreef Mishu het volgende:
Kut is dat he. Ik ben ook 34 en het bier gaat er nog steeds net zo goed in als toen ik 24 was, alleen daags erna is het grof kut inderdaad jaquote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En vooral dat een nacht zuipen resulteert in 2 dagen brakheid. Goddamnit.
Ik denk dat het een gezonde instelling is. Maar ik kom na een tijdje best los. Op me eerste beoordeling in me huidige klus/werk was de beoordeling ook dat ik een kat uit de boom kijker ben. Maar naar een tijdje toch een teamplayer blijk te zijn en een hulpvaardige collega. Vertrouwen is niet iets wat je krijgt bij mij maar moet verdienen. Ik heb dat eigenlijk me hele leven al. Wantrouwen? Nee dat heb ik niet. Maar ook geen 100% vertrouwen. Verder sluit ik me aan bij de katers de volgende dag en zo.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?
Nee ik ben nooit naief geweest. Eerder nogal cynisch en dat is met de jaren alleen maar erger geworden. Ik verwacht van welke vrienden dan ook, als het echt moeilijk wordt, helemaal niets.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Zijn er hier meer mensen die, toen ze ouder worden (voor zover je daar bij mij al over kunt spreken), op hun hoede geworden zijn voor mensen? Dat ze in sociale situaties meer de kat uit de boom zijn gaan kijken?
Het is door de jaren heen nogal een teleurstelling gebleken dat er in veel mensen, hoe vriendelijk lijkend ook, een hoop venijn schuil gaat. Voor je het weet trap je erin. Uiteindelijk blijken velen, óók die met zo'n lieve lach, diep van binnen gewoon egoïstische wezens te zijn, die tot veel rottigs in staat zijn, zodra hun positie bedreigd wordt (op wat voor manier dan ook). Soort van natuurlijk overlevingsinstinct, of zo.
Daardoor is de naïviteit (als puber had ik juist weer veel te véél vertrouwen in mensen...) er inmiddels behoorlijk vanaf gegaan.
Nee sorry, ik herken dit totaal niet.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:39 schreef female81 het volgende:
Het is door de jaren heen nogal een teleurstelling gebleken dat er in veel mensen, hoe vriendelijk lijkend ook, een hoop venijn schuil gaat. Voor je het weet trap je erin. Uiteindelijk blijken velen, óók die met zo'n lieve lach, diep van binnen gewoon egoïstische wezens te zijn, die tot veel rottigs in staat zijn, zodra hun positie bedreigd wordt (op wat voor manier dan ook). Soort van natuurlijk overlevingsinstinct, of zo.
Daardoor is de naïviteit (als puber had ik juist weer veel te véél vertrouwen in mensen...) er inmiddels behoorlijk vanaf gegaan.
dit dus, heel herkenbaarquote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
Geen twee dagen brakheid hier, maar de dag erna gewoon geen zin hebben in alcoholquote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
En vooral dat een nacht zuipen resulteert in 2 dagen brakheid. Goddamnit.
Haha, precies..."waarom zeg je niets tegen me?" of "waarom zo kil?" beantwoorden met 1 woord: "vroeger"quote:Op zaterdag 4 juni 2011 08:32 schreef female81 het volgende:
Het kan heel indirect gebeuren. Dat mensen waarvan je denkt dat het vrienden zijn, achter jouw rug om blijken lullen wat voor raar mens je wel niet bent.
Of nog erger, dat je iemand vraagt of ze vanavond nog uit gaat, en dat je dan 'nee' te horen krijgt, "ik moet vanavond babysitten". Gebeurde rond m'n zeventiende of zo vaak bij één bepaald persoon. En achteraf bleek ze lekker de hele avond de beest te hebben uitgehangen. Toen ze op een gegeven moment tegen me zei dat jaar geen zin te hebben om haar verjaardag te vieren, en ze achteraf gewoon een feestje bleek te hebben gehad, heb ik er nooit meer iets tegen gezegd.
Dit was trouwens een typisch 'sociaal' meisje (inclusief bijpassende opleiding) met de geijkte lieve glimlach, het prototype van de ideale schoondochter...
Noot: Ik ben zelf in dezelfde periode, destijds duidelijk nog in m'n naïeve fase, aan een sociale opleiding begonnen (1 jaar volgehouden). En daar kwam ik heel veel van dat soort mensen tegen. Toen is er voorgoed iets in me geknapt.
Same here...'s avonds zeggen de Benjamins (;)) zo dribbel, ze smaken prima...en de volgende dagquote:Op zaterdag 4 juni 2011 07:32 schreef vosss het volgende:
[..]
Kut is dat he. Ik ben ook 34 en het bier gaat er nog steeds net zo goed in als toen ik 24 was, alleen daags erna is het grof kut inderdaad ja![]()
Herkenbaar en de volgende stap is dat je het ook op niet eigen terrein gaat doen.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
Ik ben steeds minder geneigd me sociaal wenselijk te gedragen op eigen terrein. Tot mijn grote spijt ben ik een onaardige asociale hork - maar langzamerhand weet ik wel dat ik dat ben en dat doen alsof ik dat niet ben geen goede strategie is. Thuis ben ik thuis en pas ik me niet aan.
Ik heb me eigenlijk nooit sociaal wenselijk gedragen naar anderen toe.quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:22 schreef sigme het volgende:
dit dus, terwijl je in de gloriejaren gewoon om 2 uur (want toen ging alles gewoon zo laat dicht) dronken en vol de kroeg uit rolde, bij iemand thuis nog een uurtje naborrelen en dan de volgende morgen fris en monter om half 10 op je fietsie naar het voetbalveld, 90 minuten vlammen in de wei om je vervolgens om 12 uur te melden in de kantine voor het eerste biertje en gewoon doorhapte tot een uur of 6quote:Op zaterdag 4 juni 2011 09:27 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Geen twee dagen brakheid hier, maar de dag erna gewoon geen zin hebben in alcohol![]()
ik kwam kort geleden via facebook eenoud klasgenootje tegen van me, en verdomd...ze was nu aantrekkelijker als vrouw van 40+ dan toen we 25 jaar geleden samen in de klas zaten.quote:Op zondag 5 juni 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
Dat ik vrouwen van 40+ aantrekkelijk begin te vinden
En hoe 40+ ben je dan zelfquote:Op zondag 5 juni 2011 01:36 schreef Hexagon het volgende:
Dat ik vrouwen van 40+ aantrekkelijk begin te vinden
Ach gossie, knulletje.quote:
quote:Op zaterdag 4 juni 2011 18:12 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb me eigenlijk nooit sociaal wenselijk gedragen naar anderen toe.Ik ben nooit meegelopen met groepjes enz. als kind/tiener met alle gevolgen van dien soms.
Ben altijd een einzelgänger geweest.
Volgens mij ook van de kenmerken van ouder worden, het gezelschap van je ouders weten te waarderen nu ze er nog zijnquote:Op zondag 5 juni 2011 02:04 schreef childintime het volgende:
[..]
![]()
Soms loop ik samen met moeder en haar hondje. Dat gaat dan nog, dat kan ik hebben![]()
quote:Op zondag 5 juni 2011 02:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Volgens mij ook van de kenmerken van ouder worden, het gezelschap van je ouders weten te waarderen nu ze er nog zijn
same, the old lady wordt dit jaar 73quote:Op zondag 5 juni 2011 02:13 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb er al heel jong 1 verloren, heb er dus nog maar 1 die ook ouder wordt.
Die van mij 72quote:Op zondag 5 juni 2011 02:25 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
same, the old lady wordt dit jaar 73
Dat heeft niks met leeftijd te maken maar alles met conditie. Ik heb een tante van 87 en die loopt mij er met gemak uitquote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:37 schreef Karina het volgende:
Ik ging gisteren een stukje wandelen (je moet toch eens een keertje naar buiten nietwaar), toen ik thuis kwam na een uur was ik half dood.
quote:Op zondag 5 juni 2011 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
Wie speelt er trouwens nog steeds games op consoles uit zijn jeugd?
Ja kan ook, maar vroeger had ik ook geen conditie en was ik niet half dood als ik thuiskwam.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat heeft niks met leeftijd te maken maar alles met conditie. Ik heb een tante van 87 en die loopt mij er met gemak uiten dat terwijl ik ook best een goede conditie heb.
In mijn jeugd waren er nog geen consoles en geen games.quote:Op zondag 5 juni 2011 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
Schuldigquote:Op zondag 5 juni 2011 09:33 schreef Metro2005 het volgende:
...
Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik een jaar of 10 (?) was mijn oom met het spel Pong aan kwam zetten, dat was me toch een openbaring! Als je het nu ziet dat lach je je rot natuurlijk.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
In mijn jeugd waren er nog geen consoles en geen games.
We speelden bordspelen.
Minstens voor de tweede keer.quote:Op zondag 5 juni 2011 06:05 schreef female81 het volgende:
Nog iets waaraan je ziet dat je ouder wordt: Dat je sommige modetrends voor de tweede keer om je heen ziet. De eerste keer was dan een decenniumpje of twee terug (leggings!).
Men zegt weleens dat je een modetrend niet meer mag dragen als je hem voor de tweede keer ziet, omdat je er dan te oud voor bent...
Voor wie het persé weten wil: De eerste keer zeer fanatiek aan meegedaan, in de meest wilde, felgekleurde patronen. De tweede keer lekker laten liggen (niet om leeftijd, en ik vind ze - mits goed gecombineerd - juist behoorlijk léuk, maar ze staan me gewoon niet.).
Bordspellen zijn fantastisch...heb er nog wel een stuk of 100 thuis liggen die helaas amper meer gespeeld worden, maar het was ook net de opkomst van de consoles, begin jaren 80. Heel primitief vergeleken bij de huidige standaard, maar zoals Karina terecht zegt was pong toen een openbaring....om nog maar te zwijgen over Pacman.....helemaal kapot gespeeld destijds.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:48 schreef golfer het volgende:
[..]
In mijn jeugd waren er nog geen consoles en geen games.
We speelden bordspelen.
Die ligt nog bij mijn broer op zolder.quote:Op zondag 5 juni 2011 12:56 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik kan me nog wel herinneren dat toen ik een jaar of 10 (?) was mijn oom met het spel Pong aan kwam zetten, dat was me toch een openbaring! Als je het nu ziet dat lach je je rot natuurlijk.
Wij kaartten vooral vroeger, hartenjagen of 21'en/31'en met centen om in te zetten.
Touperen begint ook weer helemaal terug te komen....Kim Wilde en Cindy Lauper kapsels worden het weer helemaal!quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Minstens voor de tweede keer.![]()
Ik heb de wijde pijpen broeken al voor een tweede keer gezien, de leggings, de plateauzool en inmiddels ook al de harembroeken (dat zijn de trends die ik zo uit mijn hoofd weet
). Ik wacht nog op de eendelige pakjes (zeg maar jumpsuits) uit begin van de jaren 80 en de witte leren kuitlaarzen met de franjes.
Ik heb overigens wisselend meegedaan de eerste keer.
Mijn haar is al wild genoeg zonder het te touperen.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Touperen begint ook weer helemaal terug te komen....Kim Wilde en Cindy Lauper kapsels worden het weer helemaal!
[ afbeelding ]
Girls wanna have fun....misschien iets teveel fun gehad?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:21 schreef Kingstown het volgende:
Hemeltje lief....Cindy is ook niet meer wat het geweest is. Ik schrok echt. Vertel me dat het niet waar is.![]()
[ afbeelding ]
Lolquote:Op zondag 5 juni 2011 14:22 schreef trovey het volgende:
[..]
Girls wanna have fun....misschien iets teveel fun gehad?
Is dat Cindy Lauper?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:21 schreef Kingstown het volgende:
Hemeltje lief....Cindy is ook niet meer wat het geweest is. Ik schrok echt. Vertel me dat het niet waar is.![]()
[ afbeelding ]
Make-up helpt op elke leeftijd.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Is dat Cindy Lauper?Ik heb haar een paar jaar geleden nog zien optreden op de Night of the Proms en toen zag ze er zeker niet zo verlept uit.
Ik kan het ook niet echt geloven, maar check het zelf maar.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:26 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Is dat Cindy Lauper?Ik heb haar een paar jaar geleden nog zien optreden op de Night of the Proms en toen zag ze er zeker niet zo verlept uit.
Volgens de diverse modebladen IS de jumpsuit al geruime tijd terug.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:02 schreef trovey het volgende:
[..]
Minstens voor de tweede keer.![]()
Ik heb de wijde pijpen broeken al voor een tweede keer gezien, de leggings, de plateauzool en inmiddels ook al de harembroeken (dat zijn de trends die ik zo uit mijn hoofd weet
). Ik wacht nog op de eendelige pakjes (zeg maar jumpsuits) uit begin van de jaren 80 en de witte leren kuitlaarzen met de franjes.
Ik heb overigens wisselend meegedaan de eerste keer.
Dan heb ik wat gemistquote:Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef female81 het volgende:
[..]
Volgens de diverse modebladen IS de jumpsuit al geruime tijd terug.
Ik zie ze hier nog steeds maar amper om me heen (beetje boerse regio), misschien dat je ze in een iets vooruitstrevender gebied (Amsterdam of zo) wel gewoon ziet.
Oh, ik zie net dat dat optreden van haar al 7 jaar geleden is.quote:Op zondag 5 juni 2011 14:28 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet echt geloven, maar check het zelf maar.
http://gabriellesgiffords(...)ndi-lauper-face.html
Lol....in 7 jaar tijd kan een mens veel veranderen....zeker op die leeftijd.quote:Op zondag 5 juni 2011 15:46 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Oh, ik zie net dat dat optreden van haar al 7 jaar geleden is.
Nog een nadeel van ouder worden: de tijd lijkt sneller voorbij te gaan.
Jij ook al?quote:Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....in 7 jaar tijd kan een mens veel veranderen....zeker op die leeftijd.
Als ik naar een pasfoto van mezelf kijk uit die tijd herken ik mezelf ook amper meer, alleen ben ik er met sprongen op vooruit gegaan!
Dat was voor mij bijna 30 kilo geleden, dus met nu nog geen 80 kilo zie je er al snel een stuk beter uit.quote:
quote:Op dinsdag 17 mei 2011 10:26 schreef Frollo het volgende:
Oh ik heb precies het omgekeerde. Ik ben er met sprongen op achteruit gegaan. Verschil met vroeger is, dat het me nu eigenlijk niet meer kan schelen.quote:Op zondag 5 juni 2011 20:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol....in 7 jaar tijd kan een mens veel veranderen....zeker op die leeftijd.
Als ik naar een pasfoto van mezelf kijk uit die tijd herken ik mezelf ook amper meer, alleen ben ik er met sprongen op vooruit gegaan!
Vroeger had ik niets om onzeker over te zijn, fysiek. Nu wat meer, maar ik ben het alleen niet.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh ik heb precies het omgekeerde. Ik ben er met sprongen op achteruit gegaan. Verschil met vroeger is, dat het me nu eigenlijk niet meer kan schelen.
Vroeger ook en toen maakte ik me er WEL druk over, nu dus niet meer.quote:Op maandag 6 juni 2011 08:33 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Vroeger had ik niets om onzeker over te zijn, fysiek. Nu wat meer, maar ik ben het alleen niet.
Is dat niet alweer uit?quote:Op zondag 5 juni 2011 14:45 schreef female81 het volgende:
Volgens de diverse modebladen IS de jumpsuit al geruime tijd terug.
Gewoon weer lekker afschaffenquote:Op maandag 6 juni 2011 09:40 schreef female81 het volgende:
Die was er gewoon heel vroeg mee. Grazia publiceert die dingen nog steeds.
totdat je een prachtige jeukende, kloppende en etterende SOA van haar kado krijgt die, doordat je ouder wordt, heel langzaam geneestquote:Op maandag 6 juni 2011 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Het boeit me niet meer of m'n wijf een affaire heeft of niet.
Lekker op mijn nuchtere maagquote:Op woensdag 8 juni 2011 07:49 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
totdat je een prachtige jeukende, kloppende en etterende SOA van haar kado krijgt die, doordat je ouder wordt, heel langzaam geneest
sorryquote:
Ik word over 2 maanden 40, maar mijn geheugen lijkt juist beter te werken en ik lijk makkelijker koppelingen te maken dan toen ik jong was. Vreemd is dat.quote:Op woensdag 8 juni 2011 02:32 schreef slashdotter3 het volgende:
Ik merk dat ik niet meer zo snel herstel van intensief sportenGelukkig heb ik de eiwitshake ontdekt die dit probleem volledig heeft opgelost
Daarintegen heelt m'n huid niet meer zo goed als vroegah, littekens blijven veel langer aanwezig
Geheugen is minder geworden maar daar hebben we weer ginseng, visolie en gingko biloba voor
Ben overigens onder de 40
Van iemand uit 1989.quote:Op woensdag 8 juni 2011 10:38 schreef female81 het volgende:
Leuk topic trouwens, waar je een generatiekloofje in ziet: Mensen die in de jaren '90 zijn geboren
Sowieso vind ik het raar dat er mensen zijn die in 1995 geboren zijn en nu dus al bijna volwassen zijnquote:Op woensdag 8 juni 2011 10:38 schreef female81 het volgende:
Leuk topic trouwens, waar je een generatiekloofje in ziet: Mensen die in de jaren '90 zijn geboren
toen ging ik al naar de grote schoolquote:Op woensdag 8 juni 2011 16:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het raar dat er mensen zijn die in 1995 geboren zijn en nu dus al bijna volwassen zijn1995 klinkt nog zo dichtbij.
Toen was ik al in de dertigquote:Op woensdag 8 juni 2011 17:18 schreef Apotheose het volgende:
[..]
toen ging ik al naar de grote school
Dat. Dingen raken me niet meer zo, ik denk bij heel veel dingen 'ach, zal wel.' Ben niet helemaal zeker of dat positief is.quote:Op woensdag 8 juni 2011 17:37 schreef Arthur_Dent het volgende:
Dat ik minder snel mezelf opwind,
Blijf lekker rustig sind een paar jaar..
Dat is ook dichtbij.quote:Op woensdag 8 juni 2011 16:49 schreef Karina het volgende:
[..]
Sowieso vind ik het raar dat er mensen zijn die in 1995 geboren zijn en nu dus al bijna volwassen zijn1995 klinkt nog zo dichtbij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |