Vandaag wat omgeknutseld met het Saabje. Ik heb ook veel foto's gemaakt.
Als eerste heb ik de ruitenwissers vervangen. Dat ziet er zo uit:
![DSCF7861.jpg]()
![DSCF7860.jpg]()
Ik heb er ook een plens water overheen gegooid Volgens mij doen ze wel redelijk wat ze horen te doen, maar de praktijk zal het uitwijzen.
Onder de motorkap, bij de zekeringendoos vond ik deze stekker. Het lijkt op de aansluiting voor een uitleescomputer, maar zoiets heeft deze Saab gelukkig niet. Wie weet wat het is ?
![DSCF7839.jpg]()
![DSCF7840.jpg]()
Ook heb ik de lichtkapjes weer terug geschroefd en de bakolie bijgevuld (wordt later ververst). Vervolgens heb ik de motor gestart en ben ik als een halve gare voor en achteruit gaan rijden waarbij ik bij het keerpunt steeds stevig geremd heb. Doel: de remschijven 'schoon' remmen en de remklauwen zelf ook even losremmen.
Vervolgens was het tijd om het Saabje eens op wat oprijbokjes te parkeren:
![DSCF7865.jpg]()
Zo kon ik de onderkant wat beter inspecteren. Er zit wat roest aan, maar voor een auto van 27 jaar oud vind ik het wel meevallen. Omdat dit een beetje veel foto's zijn heb ik er even thumbnails van gemaakt.
Asdoorvoer rechts-voor:
![th_DSCF7842.jpg]()
Asdoorvoer links-voor:
![th_DSCF7850.jpg]()
Langsprofiel links:
![th_DSCF7849.jpg]()
Langsprofiel rechts:
![th_DSCF7845.jpg]()
Schokdemperbevestiging links-achter:
![th_DSCF7851.jpg]()
![th_DSCF7852.jpg]()
![th_DSCF7853.jpg]()
![th_DSCF7854.jpg]()
Schokdemperbevestiging rechts-achter:
![th_DSCF7858.jpg]()
![th_DSCF7857.jpg]()
Achterkant dorpel rechts:
![th_DSCF7846.jpg]()
![th_DSCF7847.jpg]()
Achterkant dorpel links:
![th_DSCF7848.jpg]()
Achterkant wielkas links-achter:
![th_DSCF7856.jpg]()
Remschijf rechts-achter:
![th_DSCF7855.jpg]()
Remschijf links-achter:
![th_DSCF7859.jpg]()
Er zijn nog wat interieurdingetjes die het niet doen (interieurverlichting, lampjes in knopjes, gordel-niet-om-waarschuwingslampje, motortemperatuurmeter, versnellingspook-blokkeersysteem met de contactsleutel, stoelverwarming), en wat technische dingen die aangepakt moeten worden (alle vloeistoffen vervangen, wellicht ook kleppen stellen en ontsteking afstellen), maar dat is voor later. Ik wil maandag een APK-afspraak gaan maken voor het ding. Als er APK op zit en ik rijd er wat mee rond motiveert dat ook om die dingen aan te pakken.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/