abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96990017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:42 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, het was toch echt meer de druk van de werkgevers dan de ideologie van 'het gezin als hoeksteen van de samenleving'
http://www.geschiedenis24(...)ederland-is-vol.html
Dat wel, maar de voorlopers van het CDA zaten wel in het kabinet dat het besluit nam.
pi_96992561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:42 schreef moussie het volgende:

[..]

mwah, het was toch echt meer de druk van de werkgevers dan de ideologie van 'het gezin als hoeksteen van de samenleving'
http://www.geschiedenis24(...)ederland-is-vol.html
Ach, hoe het ook zij, het staat in ieder geval als een paal boven water dat al die gastarbeiders niet binnen zijn gehaald gedurende het bewind van Den Uyl.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_96992915
quote:
7s.gif Op woensdag 18 mei 2011 15:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, hoe het ook zij, het staat in ieder geval als een paal boven water dat al die gastarbeiders niet binnen zijn gehaald gedurende het bewind van Den Uyl.
Helaas zijn feiten links, en dus niet relevant ;).
pi_96997227
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 14:44 schreef morg78 het volgende:

[..]

Dat wel, maar de voorlopers van het CDA zaten wel in het kabinet dat het besluit nam.
Tja, je zou ook kunnen afvragen waarom de Nederlandse vrouw thuis moest blijven om voor man en kinderen te zorgen terwijl de economie zat te springen om werknemers .. en ook dat besluit, als je het zo wil noemen, is genomen in een periode dat links niet in de regering zat.

quote:

Klopt, toen is de werving juist stop gezet
pleased to meet you
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:23:20 #105
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_98286696
quote:
14s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:10 schreef Mendeljev het volgende:
Ik denk dat je tot op zekere hoogte ook gewoon moet erkennen dat Nederlanders van nature een groot deel van racistische mensen vertegenwoordigt. We kunnen wel iedere keer verontwaardigd doen maar er zijn gewoon heel veel mensen in Nederland die er absoluut geen problemen mee hebben om stelstelmatig joden, moslims en negers te discrimineren maar dat eerder een noodzaak vinden vanuit hun optiek. Proberen dat tij te keren is onmogelijk dus ik denk dat je structureel rekening moet houden met die groep. Het is juist een positief iets dat mensen er openlijk voor uitkomen door middel van politiek aangezien je die mensen makkelijker kunt benaderen in hun denkwijze.
Je gaat hier voorbij aan 1 ding: joden, moslims en negers doen zelf net zo hard, zo niet harder mee aan het discrimineren van 'witten', homo's of wat dan ook. Maar daar wordt nooit op gelet.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:26:13 #106
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98286797
Dat zegt de man van de partij die Mark Rutte wegzet als homo in de hoop hem zo te beschadigen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:30:23 #107
3647 B.R.Oekhoest
pi_98286934
quote:

[..]

Maar de volgmigratie die erna kwam wel
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  vrijdag 17 juni 2011 @ 11:38:24 #108
45206 Pietverdriet
pi_98287186
Het gezeur over bestaande migranten en wie ze heeft binnengehaald is onzinnig, de mensen zijn er nu eenmaal. De focus moet zijn om problematiek in de oude wijken op te lossen, probleemjongeren aanpakken. Hier ligt ook zeker een taak voor de Marokkaanse gemeenschap zelf.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:03:06 #109
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_98287996
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Je gaat hier voorbij aan 1 ding: joden, moslims en negers doen zelf net zo hard, zo niet harder mee aan het discrimineren van 'witten', homo's of wat dan ook. Maar daar wordt nooit op gelet.
Nee, dat is niet "discrimineren", dat is "behoud van de eigen culturele identiteit". Maar dat is dus voorbehouden aan niet-Westerlingen, wij mogen ons alleen schamen voor onze eigen cultuur.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:09:45 #110
3647 B.R.Oekhoest
pi_98288275
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:03 schreef mvdejong het volgende:

[..]

Nee, dat is niet "discrimineren", dat is "behoud van de eigen culturele identiteit". Maar dat is dus voorbehouden aan niet-Westerlingen, wij mogen ons alleen schamen voor onze eigen cultuur.
Om maar niet te spreken van het discrimineren van vrouwen in die culturen
  vrijdag 17 juni 2011 @ 12:29:45 #111
45206 Pietverdriet
pi_98289016
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:09 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Om maar niet te spreken van het discrimineren van vrouwen in die culturen
Joods-christelijke traditie is nu niet bepaald vrouwvriendelijk.
De gelijkheid van vrouwen en homo's in grote delen van de oh zo politiek correcte kringen gaat alleen maar zover ze meefluiten met het liedje.
pi_98291015
quote:

[..]

Spijker, kop.

En het maar raar blijven vinden dat Gerard W. er met de zetels vandoor gaat.
pi_98291223
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:30 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Maar de volgmigratie die erna kwam wel
Helaas, maar nee: gezinshereniging begon al met de Spaanse gastarbeiders, als ik me niet vergis ten tijde van een liberaal-christelijke regering. Wat je het kabinet Den Uyl wel zou kunnen verwijten, is dat ze weliswaar de veel te open verdragen met bijvoorbeeld Marokko voor werving van gastarbeiders een halt heeft toegeroepen, maar heeft nagelaten om ook de andere missers van voorgaande regeringen (zoals bijvoorbeeld gezinshereniging) aan te pakken.

Dat wat betreft de "schuldvraag". Verder moet ik Pietverdriet gelijk geven met het volgende:

quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Het gezeur over bestaande migranten en wie ze heeft binnengehaald is onzinnig, de mensen zijn er nu eenmaal. De focus moet zijn om problematiek in de oude wijken op te lossen, probleemjongeren aanpakken. Hier ligt ook zeker een taak voor de Marokkaanse gemeenschap zelf.
pi_98291847
quote:

[..]

Hoho, wij HEBBEN helemaal geen eigen cultuur.

Geitenhoeders uit de Atlas daarintegen hebben een prachtige, hoogstaande cultuur waar wij nog veel van kunnen leren.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:19:41 #115
3647 B.R.Oekhoest
pi_98292717
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Joods-christelijke traditie is nu niet bepaald vrouwvriendelijk.
Waarom vergelijk je nu 'onze' traditionele waarden uit het verleden met de huidige waarden van allochtone culturen?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:22:43 #116
3647 B.R.Oekhoest
pi_98292858
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 12:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De gelijkheid van vrouwen en homo's in grote delen van de oh zo politiek correcte kringen gaat alleen maar zover ze meefluiten met het liedje.
Feit blijft dat er in West Europa de meeste vrijheid en tolerantie is voor andersdenkenden en andersgezinden. En ja, die waarden zijn NIET door allochtone nieuwkomers tot stand gekomen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:28:57 #117
3647 B.R.Oekhoest
pi_98293104
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 13:56 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoho, wij HEBBEN helemaal geen eigen cultuur.

Geitenhoeders uit de Atlas daarintegen hebben een prachtige, hoogstaande cultuur waar wij nog veel van kunnen leren.
P'cies! Hoe je de eer van je familie hoog moet houden enzo. Hartstikke handig man.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:39:02 #118
45206 Pietverdriet
pi_98293532
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:19 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Waarom vergelijk je nu 'onze' traditionele waarden uit het verleden met de huidige waarden van allochtone culturen?
Uit het verleden?
Kijk eens hoe het gaat met Orthodoxe Joden of Christenen.
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:50:33 #119
3647 B.R.Oekhoest
pi_98294124
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Uit het verleden?
Kijk eens hoe het gaat met Orthodoxe Joden of Christenen.
Ja, die paar dorpjes op de Veluwse Biblebelt zijn ook echt representief voor de rest van de zg. christenen in Nederland, of die paar orthodoxe joden die er in Amsterdam rondlopen.

Frits Barend bijvoorbeeld is een hele tolerante jood!
pi_98294392
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 14:50 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Frits Barend bijvoorbeeld is een hele tolerante jood!
_O-
pi_98305831
“De PVV ageert tegen hoofddoekjes alsof het een symbool van vrouwenonderdrukking is, maar gaat doodleuk samenwerken met de SGP, een partij die vrouwen stelselmatig discrimineert. Ze zijn door de Hoge Raad veroordeeld om haar vrouwenstandpunt. Daar zou een liberale partij als de VVD afstand van moeten nemen in plaats van er zaken mee te doen.”

De hypocrisie weer even mooi blootgelegd. Van Thijn _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')