Serviëquote:Op zondag 15 mei 2011 02:16 schreef totebel het volgende:
[..]
Nee, het jaar erna.. Lordi was een band uit finland, de lesbienne kwam uit Moldavie
Serviëquote:Op zondag 15 mei 2011 02:16 schreef totebel het volgende:
[..]
Nee, het jaar erna.. Lordi was een band uit finland, de lesbienne kwam uit Moldavie
Ja maar blijkbaar hebben ze van de jury's ook wel veel gekregen.. anders eindig je niet zo hoog... en Oekraine vond ik ook wel veel te hoog voor dat middelmatige liedje... maar goed... over het algemeen wel weer een terechte uitslag...quote:Op zondag 15 mei 2011 02:15 schreef totebel het volgende:
[..]
Ontzettend veel grieken buiten griekenland.. net als turken.. alleen hebben die het dit jaar dus, overigens terecht, niet gered
Mooi hequote:Op zondag 15 mei 2011 02:17 schreef TheVulture het volgende:
Gewoon laatste in de halve finale zeg...
Weltrustequote:Op zondag 15 mei 2011 02:17 schreef miss_dynastie het volgende:
Ik ga toch maar eens slapen geloof ik
Truste lieve mensen, 't was gezellig
Die vond ik cool.quote:
bazennummerquote:
Ik had echt verwacht dat we nipt de finale hadden gemist.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:20 schreef TheVulture het volgende:
Die rankings van de halve finale vind ik toch wel schokkend eigenlijk...
Nou en nog erger... Letland ook zo laag en dan Belgie op één punt ernaastquote:Op zondag 15 mei 2011 02:22 schreef Cee het volgende:
[..]
Ik had echt verwacht dat we nipt de finale hadden gemist.
Polen had de trein gemist... oh waitquote:Op zondag 15 mei 2011 02:23 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Nou en nog erger... Letland ook zo laag en dan Belgie op één punt ernaast
En in die andere halve finale Polen als laatste had ik ook niet verwacht
Wat een dwaas optreden was dat zeg.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:25 schreef grazz het volgende:
Blue gaat nu optreden..even weer van Duncan genieten
Ik dacht dat ze gingen winnenquote:
Stond bij mij in de onderste regionen maar vind dit nu best leukquote:
Moeten we dan geen net overleden gehandicapte, lesbische moslima sturen ofzo?quote:Op zondag 15 mei 2011 02:39 schreef Cee het volgende:
Ik krijg ineens een ingeving.
We moeten te koop lopen met onze twijfelachtige eer van het slechtstscorende land. Door heel Europa. Iedereen moet het weten. We moeten sympathy votes binnenhalen. Een van de grote vragen van het ESF 2012 moet zijn "Zal Nederland het dit keer halen?" Want ik denk dat de meesten geen flauw idee hebben in wat voor eurovisiemisère we leven. Ik denk dat het wel eens kan werken!Gecombineerd met een goed lied en goede act natuurlijk. Maar ik denk dat Nederland anders te neutraal is om veel stemmen binnen te krijgen van andere landen dan onze buurlanden.
*zucht*
Ik ga slapen denk ik.
Nee, dat is net op 't randje.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Moeten we dan geen net overleden gehandicapte, lesbische moslima sturen ofzo?
Vergeet het overgewicht en mongoloide uiterlijk nietquote:Op zondag 15 mei 2011 02:40 schreef Knarf het volgende:
[..]
Moeten we dan geen net overleden gehandicapte, lesbische moslima sturen ofzo?
Tja wel iemand die HEEL goed kan zingenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:40 schreef TheVulture het volgende:
Zolang we maar niet Gerard Joling sturen...
tits and ohwohwwowquote:
oke bedanktquote:Op zondag 15 mei 2011 02:43 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Azerbeidzjan. Dat je dat is ontgaan terwijl je hier postte.
Wat een irritant manneke is die Jantje Smit toch.. alsjeblieft, laat het bij dit ene jaar als commentator blijvenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:45 schreef TheVulture het volgende:
de 3J's verdienden wel wat meer dan een laatste plaats maar ik denk dat dit wel het beste signaal is wat de TROS kon krijgen dat het op deze manier niet werkt
Daniël Dekker vind ik nog veel erger. Songfestivalkennerquote:Op zondag 15 mei 2011 02:46 schreef totebel het volgende:
[..]
Wat een irritant manneke is die Jantje Smit toch.. alsjeblieft, laat het bij dit ene jaar als commentator blijven
De EBU heeft vanmorgen de volgorde van stemmende landen bepaald op basis van de juryresultaten en veronderstelde televoters...quote:Op zondag 15 mei 2011 02:50 schreef Guanabana het volgende:
Huh, ik heb alleen de eerste helft van de puntentellling gekeken, maar heeft Italie nog zoveel punten gehad later joh? Wat raar.
Zullen we ons opgeven om het volgend jaar van ze over te nemen?quote:Op zondag 15 mei 2011 02:51 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Daniël Dekker vind ik nog veel erger. SongfestivalkennerIk weet meer van het Songfestival af dan hij. Als ik thuis nu zélf commentaar geef horen de anderen precies hetzelfde commentaar 10 seconden later van Jan en Daniël
Overigens niet qua muziektechnisch/voorspellingen. Muziektechnisch is Jan Smit nog wel kundiger dan ik, maar Daniël Dekker en Jan Smit met de voorspellingen zijn gewoon echt idioot. Ik wil zélf dat commentaar geven, daar heb ik hen niet voor nodig.
Vind ik ook, een terechte winnaar. Een goed nummer, dat ook nog eens mijn eigen favoriet was! Ik ben er blij mee! Het nummer zit ook nog eens goed in elkaar, en vandaag en gisteren was het eigenlijk niet meer vals! Ik denk dat ze het bij de jury's nog niet eens zo heel slecht hebben gedaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:48 schreef TheVulture het volgende:
Toch vind ik het wel een terechte winnaar eigenlijk... het is wel een beetje plastic glazuurafbrekend maar het liedje zit wel verdomd goed in elkaar... en wat dat betreft is het ook een land dat echt heel graag wil winnen... vanaf moment 1 dat ze meedoen
Ik heb voor dat soort dingen nu speciaal zelfs een topic geopend.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:52 schreef totebel het volgende:
[..]
Zullen we ons opgeven om het volgend jaar van ze over te nemen?Wat zij beiden deden was idd niet meer dan een portie verbale diarree
Tsja zoiets hebben we niet in NL, en als het eens meedoet aan een talentenjacht wordt het eruit gestemd. We gaan altijd voor types zoals Leonie (TheVoiceofHolland)...allemaal van die grijze muisjes, Maud (Idols)... waarom hebben wij geen babes of Eric Saades die gewoon es lekkere poptracks maken en strakke optredens geven. Enige die in de buurt komt is Jim Bakkum of Xfactor talent misschien. Ik vind sowieso dat we voor jong/fris talent moeten gaan.quote:
Ook vol enthousiasme op gereageerdquote:Op zondag 15 mei 2011 02:53 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ik heb voor dat soort dingen nu speciaal zelfs een topic geopend.
Die spastische dansersquote:Op zondag 15 mei 2011 02:59 schreef grazz het volgende:
Spanje nuDat was zo vrolijk..ik krijg meteen zin in de zomer!
Mijn lottoformuliertje mag ie in elk geval niet invullenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:58 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het wel aandoenlijk worden toen Jan Smit zei dat hij een serieuze operazanger niet goed vond zingen en dat de stijl van die Italiaan te apart, niet commercieel genoeg was.
In volendam hoef je ook niet zoveel te doen om de top 10 te halen, tenzij je gangsterrapper wilt worden.quote:Op zondag 15 mei 2011 03:02 schreef marcodej het volgende:
Zou zo op het Tros Muziekfeest geprogrammeerd kunnen zijn.
En ja hoor, volgens Smit is het top 10.
Daarom zou het NSF ook juist door een commerciele omroep gedaan moeten worden, die hebben niet te maken met een achterban die vooraf al een specifieke kleur aan het nummer geeft en kan qua promotie ook meer voorelkaar krijgen aangezien je binnen de PO sowieso al niet teveel commerciele zaken mag doen.quote:Op zondag 15 mei 2011 03:40 schreef Boldface het volgende:
Ik vind de uitslag van de finale gewoon beschamend en teleurstellend. Zou je de uitslag precies ondersteboven zetten, dan kon ik er veel beter mee leven. Een niemendalletje van Azerbeidzjan wint, de zwaar overschatte meuk van Zweden eindigt derde, de nog veel ergere Griekse inzending doodleuk zevende. En Moldavië met de op één na slechtste inzending van het festival toch nog leuk twaalfde.
En alle goede nummers bungelen ergens onderaan: IJsland 20e, Finland 21e, Estland 24e en Zwitserland 25e.
Mag niet van de EBU dus we kunnen erover kletsen wat we willen, de organisatie wil het niet hebben.quote:Op zondag 15 mei 2011 03:56 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Daarom zou het NSF ook juist door een commerciele omroep gedaan moeten worden, die hebben niet te maken met een achterban die vooraf al een specifieke kleur aan het nummer geeft en kan qua promotie ook meer voorelkaar krijgen aangezien je binnen de PO sowieso al niet teveel commerciele zaken mag doen.
Ik ben het gedeeltelijk met je eens... die onderste landen hadden stuk voor stuk wel wat meer verdiend maar ik denk dat Finland, Estland en Zwitserland echt last hebben gehad van hun loting. Een rustig liedje werkt vaak niet als opening (wij hadden in 2001 hetzelfde probleem met Michelle), Estland zat achter Rusland en Zweden (wat als totaalplaatje toch wel stond) en Zwitserland zat in de buurt bij Italie, Frankrijk en GB en werd daardoor overschaduwd.quote:Op zondag 15 mei 2011 03:40 schreef Boldface het volgende:
Ik vind de uitslag van de finale gewoon beschamend en teleurstellend. Zou je de uitslag precies ondersteboven zetten, dan kon ik er veel beter mee leven. Een niemendalletje van Azerbeidzjan wint, de zwaar overschatte meuk van Zweden eindigt derde, de nog veel ergere Griekse inzending doodleuk zevende. En Moldavië met de op één na slechtste inzending van het festival toch nog leuk twaalfde.
En alle goede nummers bungelen ergens onderaan: IJsland 20e, Finland 21e, Estland 24e en Zwitserland 25e.
Worden de jury- en televoting-stemmen nog ergens gepubliceerd of blijft dat altijd geheim? Ben ook erg benieuwd ernaar.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:17 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik vermoed dat er ook grote verschillen zijn dit jaar in de televoting en juryuitslagen
De afgelopen jaren zijn die wel bekend gemaaktquote:Op zondag 15 mei 2011 10:33 schreef Cee het volgende:
[..]
Worden de jury- en televoting-stemmen nog ergens gepubliceerd of blijft dat altijd geheim? Ben ook erg benieuwd ernaar.
We hebben 8 punten gekregen van België en 5 van Bulgarije.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:37 schreef ranja het volgende:
Zal me niks verbazen als blijkt dat Nederland alleen van Duitsland punten heeft gekregen (als die mee mochten stemmen).
8 van Belgie, 5 van Bulgarijequote:Op zondag 15 mei 2011 10:37 schreef ranja het volgende:
Ik ga proberen te onthouden dat als volgend jaar weer Daniel Dekker en Jan Smit samen het commentaar doen dat ik naar de Belg of BBC ga kijken... wat een klef en onnodig gezwam. Dwars door alles van de presentatoren heenpraten en zelfs complete uitslagen missen omdat er weer een grap gemaakt moet worden of het zonodig over de 3j's moet gaan
En maar zuur zijn over de Nederlandse uitschakeling en niet willen snappen dat dat soort muziek alleen in Volendam en Duitsland fans heeft. Zal me niks verbazen als blijkt dat Nederland alleen van Duitsland punten heeft gekregen (als die mee mochten stemmen).
Dit, en vele andere factoren als de act, waren gewoon niet interessant genoeg. Maar. Van alle acts die ik gisteren voorbij zag komen, heeft juist Azerbeijdzjan ook zo'n anti-oorwurm liedje en een vreselijk saaie act. Dus alle dingen die ik de afgelopen dagen aangaf die eraan bijdroegen dat de 3J's niet door waren, gelden weer niet voor de winnende act en dat vind ik zo verbazingwekkend.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:48 schreef livelink het volgende:
Het liedje van de 3JS blijft ook op geen enkele manier hangen. Dat vond ik bij de voorrondes al. Ik baal zo dat wij altijd voor de zogenaamd veilige keuze gaan.
Heel simpel, dat liedje is zo simpel als wat (lijkt beetje op Lady Antebellum met Need you now ook zo lekker simpeltjes)quote:Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef Cee het volgende:
[..]
Dit, en vele andere factoren als de act, waren gewoon niet interessant genoeg. Maar. Van alle acts die ik gisteren voorbij zag komen, heeft juist Azerbeijdzjan ook zo'n anti-oorwurm liedje en een vreselijk saaie act. Dus alle dingen die ik de afgelopen dagen aangaf die eraan bijdroegen dat de 3J's niet door waren, gelden weer niet voor de winnende act en dat vind ik zo verbazingwekkend.
Ik dank u voor het mij bezorgen van een hysterische lachbui zo op de vroege ochtend.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:10 schreef Bakfiets. het volgende:
Die van Oekraïne in 2007, daar heb ik zó om moeten lachen.
Nou, als je overtuigend allerlaatste bent geworden, kun je het niet meer echt volhouden dat het aan externe factoren ligt. Dus ik vermoed dat dat nu ook wel doordringt.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Gezien de zure reacties bij veel mensen waar overal de schuld wordt neergelegd behalve bij de Nederlandse bijdrage vermoed ik dat we de komende jaren ook geen bijdrage gaan sturen die wel in staat is door de voorrondes heen te komen.
Kan iemand het topic opzoeken waarin tijdens dit optreden in de finale werd gepost? Echt, ik lag dubbel.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:01 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Ik dank u voor het mij bezorgen van een hysterische lachbui zo op de vroege ochtend.![]()
![]()
Hoop het niet want er was niets maar dan ook niets van te verstaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Denken jullie dat het gaat gebeuren dat NL zoiets voor elkaar krijgt als Italie?
Men maakt gewoon goed muziek, op echte instrumenten, zingen in hun eigen taal, en worden overtuigend tweede.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:05 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Hoop het niet want er was niets maar dan ook niets van te verstaan.
We kunnen het voor elkaar krijgen maar dan lopen we weer achter de feiten aan.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Denken jullie dat het gaat gebeuren dat NL zoiets voor elkaar krijgt als Italie?
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen, ik zeg niet een cloon van dat lied te maken, ik heb het over gewoon een goed nummer maken met vakmensen.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:07 schreef Cee het volgende:
[..]
We kunnen het voor elkaar krijgen maar dan lopen we weer achter de feiten aan.
Ah, dat. Vanzelfsprekend! Tsja, en dan nog ben je er niet helemaal. Er moet er een goede act bij.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je snapt niet wat ik bedoel te zeggen, ik zeg niet een cloon van dat lied te maken, ik heb het over gewoon een goed nummer maken met vakmensen.
Ook hoe weinig punten de hoge plaatsen hebben en hoe veel de lage plaatsen. En Azerbeidzjan heeft ook van maar 29 landen punten gekregen. En Azerbeidzjan heeft ook de slechtste score afgezet tegen het aantal stemmende landen sinds de invoering van dit puntensysteem in 1975.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:39 schreef TheVulture het volgende:
Sommige dingen vallen trouwens wel op... Denemarken werd 5e terwijl ze maar van 19 landen punten kregen... Bosnie kreeg zelfs maar van 16 landen punten en werd 6e...
En GB kreeg dan weer van 25 landen punten maar eindigde slechts als 11e
29 van de wat was het, 43? dus dan hebben 14 landen geen punten gegeven, maar 2/3 welquote:Op zondag 15 mei 2011 11:41 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Ook hoe weinig punten de hoge plaatsen hebben en hoe veel de lage plaatsen. En Azerbeidzjan heeft ook van maar 29 landen punten gekregen. En Azerbeidzjan heeft ook de slechtste score afgezet tegen het aantal stemmende landen sinds de invoering van dit puntensysteem in 1975.
Oh leuk!quote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef Arcee het volgende:
Wie hebben in de meeste verschillende delen van deze reeks gepost?
(van de eerste 52 delen)
(...)
037 20 Miasan
Eigenlijk 29 van de 42, Azerbeidzjan kan niet op zichzelf stemmenquote:Op zondag 15 mei 2011 11:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
29 van de wat was het, 43? dus dan hebben 14 landen geen punten gegeven, maar 2/3 wel
dan zijn het zelfs maar 41... want Armenie mag geen punten geven aan Azerbaijanquote:Op zondag 15 mei 2011 11:44 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Eigenlijk 29 van de 42, Azerbeidzjan kan niet op zichzelf stemmen
Ja. En ja. En ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:13 schreef Cat22 het volgende:
Whut? Azerbajian gewonnen?Met die valse zangeres?
![]()
En is NL echt als allerlaatste van het hele ESF geëindigd?![]()
OMG.quote:
Het is tenminste geen Armenië, Georgië, Moldavië of Wit-Rusland, dat is echt een ramp. Azerbeidzjan kan tenminste nog organiseren en zeker Baku is niet arm.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:15 schreef Cat22 het volgende:
[..]
OMG.![]()
![]()
Welke fokkers reizen volgend jaar af?Het is ook zo'n populair vakantieland dus je kunt er en leuk tripje van maken. Not.
Wel.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:17 schreef Maarten-Pieter het volgende:
En gisteren was die zangeres eigenlijk bijna niet vals!
Hahaha, heb je niet geluisterd toen ze het nog een keer moest zingen?quote:Op zondag 15 mei 2011 13:17 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Toen wel, maar dat doet er niet toe.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:18 schreef APK het volgende:
[..]
Hahaha, heb je niet geluisterd toen ze het nog een keer moest zingen?
Nee. Nauwelijks. Alleen tijdens de reprise.quote:
Leve autotune.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:17 schreef Maarten-Pieter het volgende:
Wel. Erg vals. Zegt mijn 20+ jaar koorervaring op best wel hoog(amateur)nivo.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:19 schreef Maarten-Pieter het volgende:
[..]
Nee. Nauwelijks. Alleen tijdens de reprise.
Ja, bizar is dat... Al kan het door de rapper komenquote:Op zondag 15 mei 2011 13:41 schreef TheVulture het volgende:
Wat ook wel grappig is dat je toch wel echt een verschil ziet in de stijlsmaak van West- en Oost-Europa... dat stevige rocknummer van Georgie, wat ik overigens ook enorm tof vond, haalt bijvoorbeeld alleen maar de punten in het Oosten...
Jouw vader is een man van vleesch en bloedquote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn vader vond Hongarije heel erg goed. Ik lachte 'm uit.
Que?quote:
Natuurlijk! Dit jaar zat ik er niet helemaal in, wegens privé-omstandighedenquote:Op zondag 15 mei 2011 16:19 schreef Greys het volgende:
Help je ons om het Eurovisie weer 'groot' te maken?
Ondanks de TROS?
Tuuk, een van de weinige dingen waar ik ECHT naar uitkijk en wat ik persoonlijk geweldige TV vindquote:Op zondag 15 mei 2011 16:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Help je ons om het Eurovisie weer 'groot' te maken?
Ondanks de TROS?
Ik vond het net een kerel, die zangeres van Hongarijequote:Op zondag 15 mei 2011 16:06 schreef Tha_Erik het volgende:
Mijn vader vond Hongarije heel erg goed. Ik lachte 'm uit.
Bij Hongarije had ik het idee dat Jomanda haar jurk te heet gewassen had, en toen maar aan die zangeres gegeven had.quote:Op zondag 15 mei 2011 17:09 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik vond het net een kerel, die zangeres van Hongarije
quote:Op zondag 15 mei 2011 16:17 schreef Greys het volgende:
BREAKING!
Het Eurovisie forum blijft het gehele jaar open
Ik dat van die superstar dinges. Wat is het, Zweden?quote:
Ik ben vergeten hoe dat liedje gaatquote:Op zondag 15 mei 2011 18:45 schreef lezzer het volgende:
Ik werd trouwens wakker met het winnende lied in m'n hoofd
En misschien hadden ze het niet moeten laten zingen door de tweelingzus van Jeltje van Mijn dochter en ikquote:Op zondag 15 mei 2011 17:24 schreef TheVulture het volgende:
Weet je dat Hongarije in principe gewoon goud in handen had met dat liedje... maar ook die performance was erg matig en statisch voor zo'n dansnummer
In het begin zie je ook alleen een groepje Nederlanders staan, verder zit iedereenquote:Op zondag 15 mei 2011 21:04 schreef Nieuwschierig het volgende:
Net teruggezien maar wat een slechte show van 3js.
Net alsof ze volstrekt willekeurig over het podium heen en weer wandelden.
De tekst was onverstaanbaar en het klonk regelmatig vals.
quote:Op zondag 15 mei 2011 23:15 schreef Susi het volgende:
[..]
In het begin zie je ook alleen een groepje Nederlanders staan, verder zit iedereen
(ik weet niet zo goed of ik hier om moet lachen of verdrietig om moet zijn)
Het was in de breedte een prima finale... alleen de uitschieters ontbraken waardoor je toch wel een versplintering van de stemmen zag en Oost (bijv Georgie en Oekraine) en West (Ierland en Denemarken) toch een tikkie voor hun eigen regio gingen...quote:Op zondag 15 mei 2011 21:42 schreef TheArt het volgende:
Het algehele niveau van de finale was trouwens prima, lang niet kunnen zeggen. En dat te denken dat toen de inzendingen binnendruppelden we eigenlijk een beetje klaagden hier dat er te weinig goede inzendingen waren
Als ik gestemd zou hebben en tussen de door jou genoemde oost en west moest kiezen, zou ik voor oost gekozen hebben.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:56 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het was in de breedte een prima finale... alleen de uitschieters ontbraken waardoor je toch wel een versplintering van de stemmen zag en Oost (bijv Georgie en Oekraine) en West (Ierland en Denemarken) toch een tikkie voor hun eigen regio gingen...
Ze maakt er nog wel wat van maar qua liedje was dit echt niet heel goed... ik vond het een grotere schok dat Turkije en Noorwegen er niet doorheen kwamenquote:Op zondag 15 mei 2011 20:49 schreef elkravo het volgende:
Zag zojuist de entry van Albanië... ongelooflijk dat die de finale niet gehaald hebben...
...er waren best slechtere nummers...
Die bovenste 4 zijn volgens mij ook diasporastemmersquote:Op maandag 16 mei 2011 00:12 schreef grazz het volgende:
Australië heeft gestemd![]()
1,Ireland 8350
2,Greece 7120
3.Serbia 4429
4.Bosnia & Herzegovina 4150
5.Moldova 3397
6.Hungary 2862
7.Sweden 2521
8.Denmark 2097
9.United Kingdom 1339
10.Ukraine 1338
11.Finland 1308
12.Romania 1205
13.Iceland 1061
14.Russia 982
15.Italy 935
16.Germany 922
17.Estonia 820
18.Slovenia 757
19.France 576
20.Austria 483
21.Georgia 473
22.Spain 456
23.Switzerland 356
24.Lithuania 262
25.Azerbaijan 245
http://www.eurovision.tv/(...)ed_and_the_winner_is....
quote:MA
18:00 Dress Rehearsal 1, Semi-Final 1
21:00 Dress Rehearsal 2, Semi-Final 1
DI
15:00 Dress Rehearsal 3, Semi-Final 1
21:00 Semi-Final 1
23:59 Winners' press conference
WO
13:30 EBU press conference
15:00 Dress Rehearsal 1, Semi-Final 2
21:00 Dress Rehearsal 2, Semi-Final 2
DO