abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2012 @ 08:50:49 #1
163650 Greys
pi_111864844

Vanavond is het zover, om 21.00 uur op Nederland 1, de registratie van de eerste halve finale van de 57e editie van het Eurovisie Songfestival 2012 vanuit de Crystal Hall in Bakoe, Azerbeidzjan.
Verzamelt hier vast, je kunt maar beter op tijd klaarzitten en het topic vast gevonden hebben! *O*
Om iets na half negen kan je eerst nog kijken naar 'Op weg naar het Songfestival, deel 1'.

DINSDAG 22 MEI
20.35 uur op Ned 1: 'Op weg naar het Songfestival' deel 1
21.00 uur op Ned 1: 'Eerste halve finale Eurovisie Songfestival'

Commentaar: Daniël Dekker en Jan Smit.

In deze halve finale doet Nederland niet mee.
Joan, de Nederlandse inzending, staat in de tweede halve finale op donderdag 24 mei. Er gaan per halve finale tien landen door naar de finale op zaterdag 26 mei. Joan start donderdag als 3e.

Line-up eerste halve finale
01 Montenegro - Rambo Amadeus - Euro Neuro
02 IJsland - Greta Salóme & Jónsi - Never Forget
03 Griekenland- Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac
04 Letland - Anmary - Beautiful Song
05 Albanië - Rona Nishliu - Suus
06 Roemenië - Mandinga - Zaleilah
07 Zwitserland - Sinplus - Unbreakable
08 België - Iris - Would You?
09 Finland - Pernilla - När Jag Blundar
10 Israël - Izabo - Time
11 San Marino - Valentina Monetta - The Social Network Song (Oh Oh – Uh - Oh Oh)
12 Cyprus - Ivi Adamou - La La Love
13 Denemarken - Soluna Samay - Should've Known Better
14 Rusland - Buranovskiye Babushki - Party For Everybody
15 Hongarije - Compact Disco - Sound Of Our Hearts
16 Oostenrijk - Trackshittaz - Woki Mit Deim Popo
17 Moldavië - Pasha Parfeny - Lăutar
18 Ierland - Jedward - Waterline
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2012 @ 08:56:46 #2
163650 Greys
pi_111864958
Voor degenen die dat nog leuk vinden, hieronder een 'handleiding' voor vanavond door Richard van de Crommert (songfestivalverslaggever van de Telegraaf).

HANDLEIDING voor BAKOE
Eerste halve finale Eurovisie Songfestival 2012, dinsdag 22 mei

Door Richard van de Crommert

1.MONTENEGRO
Rambo Amadeus – Euro Neuro
Analfebetiek. Stoepiek. Leliek. Frustatiek. Debielik. Depressiek. Dissapointiek. Zieliek…. Euro Neuro klinkt als een ouderwetse horrorfilm in een mix met Balla Balla van Francesco Napoli. Goed rijmwoordenboek gebruikt. ‘Stay cool like a swimming pool.’ Nu maar hopen voor Montenegro dat de euro twee dagen voor de finale wordt opgeheven. Verder onaangenaam nummer waar geen eind aan lijkt te komen. Doorspoelen.

2.IJSLAND
Greta Salóme & Jónsi – Never Forget
Titelsong van de nieuwe Lord Of The Rings. Mystiek. Indrukwekkend. Ierse folk meets Nightwish. Never Forget houdt je alert. Zeer sterke opbouw, maar wint niet de originaliteitsprijs. Zou de inzending van 1973 kunnen zijn. Het wordt echter gedreven door een bepaalde energie. Goed Songfestivaleind bovendien. Puntenpakker.

3.GRIEKENLAND
Eleftheria Eleftheriou - Aphrodisiac
Is Griekenland al uit de euro? Wat een matig en flinterdun liedje. Griekenland draait wel heel erg op de (bank)automaat. Dit lijkt op alles wat al eerder uit het land kwam. Aphrodisiac is net zo failliet als het land zelf. Alleen goed te maken met idioot veel sex. Hoeveel punten zou Duitsland hieraan geven? Wat mij betreft: Terug naar Start. Kom volgend jaar met iets beters terug.

4.LETLAND
Anmary – Beautiful Song
Lief dagboek. Mag ik ook een keer naar het Songfestival? Zucht. My little pony-inzending. Zo desperaat. Echt heel triest. Om deze tekst waar te maken moet je van betere huize komen. Denkt ze dat ze de Letse Doris Day is? Prijs voor de slechtste tekst van het jaar. En het wordt bij elke regel vreselijker. Geen enkele zin rijmt. Ik wordt hier acuut agressief van. Beautiful Song pakt helaas stiekem wat punten.

5.ALBANIË
Rona Nishliu - Suus
Oordoppen binnen handbereik houden. En hou je glazen in de gaten. Heeft deze dame net ontdekt dat de koelkast leeg is? Of is dit een kat die levend wordt gevild? Hysterische inzending. De zangeres schreeuwt en jankt dat het een aard heeft. Niet monter genoeg voor het Songfestival. Maar het is heel knap gezongen.

6.ROEMENIË
Mandinga – Zaleilah
Oh! Dit zijn gewoon de Vengaboys. Met een vleugje Michel Telo en Shakira. Slimme zet van Roemenië. Het land heeft gewoon de grootste hit van de afgelopen acht maanden ingestuurd naar het Songfestival. Zaleilah heeft de energie en de attentiewaarde die het evenement nodig heeft. Het land zet in op verschillende melodieën. Het begin is leuk voor de kermis. Later gaat het over in Europop en grappige volksmuziek zoals die populair is in Zuid-Europa. Helemaal niet gek.

7.ZWITSERLAND
Sinplus – Unbreakable
Zenuwslopend nummer. Blast from the past. Alsof ik de Simple Minds weer hoor, maar dan in veel hogere versnelling. Verfrissend. Chaotisch camerawerk. Krijg ik hoofdpijn van. Is het podium te groot voor ze? Verder prima inzending. Het blijft drijven. Unbreakable swingt best en blijft hangen. Alleen moeten die Zwitsers niet in het Engels zinnen. Kunnen ze niet.

8.BELGIË
Iris – Would You
Ik dacht dat we klaar waren met de Titanic-terugblikken? Er wordt zoveel goede muziek in België gemaakt dat dit toch echt een treurige inzending is. Een gemiste kans voor onze zuiderburen. Huilen met de pet op. En dan dat overslaande stemmetje… Would You zijn drie minuten van je leven die je niet meer terugkrijgt. Om bij in slaap te vallen. Gaap.

9.FINLAND
Pernilla Karlsson – När Jag Blundar
Tijd om even de ogen dicht te doen. Om dan snel door te gaan naar het volgende nummer. Gaat op aardige manier dwars tegen alle andere inzendingen in, maar is niet krachtig genoeg. När Jag Blundar is een wiegeliedje. Sprookjesachtig. Een elfje dat ronddartelt. Het verveelt snel. Dit is te braaf. Glijdt van je af.

10.ISRAËL
Izabo – Time
Tweeslachtige inzending van Israël. Verveelt niet, irriteert wel. Aan de ene kant is er geen touw aan vast te knopen. Aan de andere kant brengt het lucht tussen alle zware muziek dit jaar. Time klinkt als imitatie van reeds bestaande nummers. ELO meets glamrock. Kinderen voor Kinderen voor volwassenen. Nina Pretty Ballerina van Abba. Erg back to the sixties en seventies ook…

11.SAN MARINO
Valentina Monetta – The Social Network Song
Kortademig nummer. Voor de tekst moeten ze zich schamen in San Marino. Hebben ze daar net internet en sociale netwerken ontdekt ofzo? Duidelijk een ontwikkelingsland. The Social Network Song lijkt wel een gebruiksaanwijzing voor een datingsite. Klik maar met je muis en dan... Tja. Zou heel leuk moeten zijn. Is een draak. Overslaan asjeblief. Alleen hoop op de laatste plaats.

12.CYPRUS
Ivi Adamou – La La La La Love
Gezellige caféstamper met aerobicsvibe. Handen omhoog. He-le-maal Songfestival. Vrolijke mediterrane nietszeggende Europop. Lekker middle of the road. Prima zomernummer voor op de Cypriotische stranden. Energiek in beeld gebracht dankzij de dansers. La La La La Love zal scoren vanwege de herkenbaarheid. Hoge meezingfactor. Bijft oh zo hangen. Stiekem worden we hier blij van.

13.DENEMARKEN
Soluna Samay – Should’ve Known Better
Zeker geen slecht nummer. Beetje Nelly Furtado. Maar valt weinig Deens aan te ontdekken. Zal goed scoren in Noordwest-Europa. Maar is te lijzig voor de rest van het continent. Hebben de Denen er wel plezier in? Weliswaar ziet Should’ve Known Better eruit als een verkleedpartij, maar dat is er wel eentje zonder slingers en zonder drank. Dit is veel te serieus.

14.RUSLAND
Buranovskiye Babushki – Party For Everybody
De Russische inzending begint als wervende muziek voor een verre vakantiebestemming: Geen Rusland. Verzandt daarna in chaos en springt vrolijk alle kanten uit. Het is net een flipperkast, een soort Boney M op 78 toeren. Party For Everybody is een van de slechtste liedjes ooit, maar wel eentje die het om drie uur ’s ochtends heel goed gaat doen in de disco. Meezinger. En wie houdt er nu niet van deze prevelende omaatjes? Dit is zo aandoenlijk…

15.HONGARIJE
Compact Disco – Sound Of Our Hearts
Wat een goede inzending van Hongarije. Zou op kwaliteit van het lied in elk geval de finale moeten halen. Sterk poplied. Goede dynamiek. Zeer melodieus. Klaar voor de hitparade. Prima Coldplay supermarktdeuntje. Of is het Alphaville wat ik hoor? Maar ga niet als een stel ongeïnspireerde houten klazen op het podium staan. Dan mors je dure punten

16.OOSTENRIJK
Trackshittaz – Woki Woki Mit Deim Popo
Aanstekelijk Tiroler paaldansnummer. Lijkt op Gett Off van Foxy. Je zit meteen rechtop. Lekker oorspronkelijk en de Oostenrijkers blijven tenminste dicht bij zichzelf. Maar zo slecht. Anticlimax van het jaar. Met bizar camerawerk. Gelukkig heeft Oostenrijk goede skigebieden en de Weense wals. Woki Woki Mit Deim Popo krijgt alleen punten van De Vieze Man.

17. MOLDAVIË
Pasha Parfeny – Lautar
Aanstekelijke dijenkletser uit Moldavië. Balkanfeestje in korte broek. Opgewekt. Charlie Chaplin met pit. Typische Songfestivaltruc: Lautar overrompelt en pakt je in. De hoempapamuziek vliegt het raam uit en komt daarna als een boemerang terug. Van deze op hol geslagen draaimolen wordt iedereen vrolijk.

18.IERLAND
Jedward – Waterline
Kan dit land zich nog terugtrekken? Dit is niet te redden. Zelfde show, zelfde artiesten en zelfde outfits als vorig jaar. Maar een veel zwakker lied. Jammer voor Ierland, maar dit gaat niet hoog eindigen. Waterline begint spannend als ‘Sinds 1 dag of 2’ en is catchy. Maar wordt snel een zielloos nummer. Misschien nog leuk voor een B-tienerserie op tv. Hier geeft alleen Engeland nog punten voor.
.
MIJN ZEVEN KANDIDAAT-WINNAARS (in alfabetische volgorde):
Duitsland, IJsland, Noorwegen, Roemenië, Rusland, Servië, Zweden
.
Met input van Michou Basu, Hans Dijksman, Fiona Herron, Dick Möller, Gerard Nolten, Ronald Veerman en Tjeerd Wiersma.

(Bovenstaande is dus de mening van Richard van de Crommert)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111865019
*meldt*
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2012 @ 09:05:11 #4
163650 Greys
pi_111865110
Als je de beschrijving van Richard zo leest van de nummers had Nederland echt beter in deze halve finale kunnen zitten.

Zin in de Eurovisietune! *O*
Als Daniël Dekker ons daarna dan maar niet weer welkom gaat heten bij het Tros Muziekfeest..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111865419
Gaat de slowchat hier verder nu?

Ik heb n.a.v. dat overzicht hierboven nu pas eens naar een lied geluisterd :o

O+ IJsland Douze Points O+
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 22 mei 2012 @ 09:22:17 #6
163650 Greys
pi_111865538
Je mag hier best vast voorpretteren voor vanavond hoor.
Echte SC liever niet ;) Gewoon vast over vanavond: prima.

IJsland is idd mooi! O+
En ben benieuwd naar de reactie van het publiek in de zaal na Euro Neuro.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_111865656
Ich bin dabeeiiii :7
pi_111866723
omg ik ben echt onder de indruk van dat lied van IJsland. Wat blijft dat heerlijk plakken zeg. O+
pi_111866872
Hup IJsland... dat mag echt zo van mij winnen als het geen Italie wordt
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_111867260
Ik heb heel onhandig een afspraak bij de sportschool gepland om 8 uur, dus ik ga het eerste stuk missen. -O-
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_111867535
Voorspellingen zijn nog welkom tot 20.59 uur voor de halve finale van vanavond!

ESF 2012 Prono: Wie voorspelt het beste?

Kijkt net iets spannender of jouw favorieten het halen ;)
  dinsdag 22 mei 2012 @ 11:44:40 #12
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_111870099
Zin in! Heel het jaar al naar uitgekeken _O-.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_111871054
Nog een paar uur *O*
De Sahara is zonder meer erg droog.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:20:19 #14
162917 tuinfluiter
Ene FOK!ker is de andere niet.
pi_111871443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 10:07 schreef lezzer het volgende:
omg ik ben echt onder de indruk van dat lied van IJsland. Wat blijft dat heerlijk plakken zeg. O+
pi_111871993
IJsland, Roemenie, Moldavie, Zwitserland en Israel zou cool zijn als die door kwamen... maar ik denk dat die laatste 2 het het moeilijkst gaan krijgen
  dinsdag 22 mei 2012 @ 12:41:55 #16
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_111872150
Ik heb heel inteligent mezelf op een cursus gestuurd dit weekend (boekte twee maanden geleden, even nog niet aan het ESF gedacht 8)7 8)7 8)7), op een plek waar ik het festival op m'n buik kan schrijven, dus ik zal alles uit de voorrondes moeten halen. Zucht. Dan maar een kater op vrijdag, op Joan moet natuurlijk wel een flesje open....
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_111872377
Heb geen kabel-TV meer. Is er ergens een live-stream?

Edit: http://www.songfestival.nl/
Farts are jazz to assholes
pi_111872759
Die rusische Oma's een giller toch... zo belachelijk zijn als die door gaan.. _O- :+
Hoe noem je een explosief wat niets durft?.. Dynamietje.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:01:05 #19
202348 Susi
Temple of Love
pi_111872783
Ik zit er nu al klaar voor *O*

'k Ga trouwens wel op de BBC kijken, dan hoef ik niet naar Jan Smit te luisteren.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 mei 2012 @ 13:06:22 #20
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_111872939
Jan Smit :r
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_111873249
Jan "dit kan niet meer misgaan" Smit :D

Overigens is nu al bekend dat Albanie de halve finale niet uitzendt vanavond, vanwege een busongeluk met slachtoffers in eigen land. Albanie zal dus de jury inzetten, en dat zou de zaken voor Griekenland iets gecompliceerder kunnen maken, aangezien de jury van Albanie over het algemeen iets minder geeft aan de Grieken dan in een gecombineerde televote/jury uitslag
  dinsdag 22 mei 2012 @ 13:26:14 #22
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_111873752
Nog een paar uurtjes.... :s)
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_111875441
quote:
7s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 13:01 schreef Susi het volgende:
Ik zit er nu al klaar voor *O*

'k Ga trouwens wel op de BBC kijken, dan hoef ik niet naar Jan Smit te luisteren.
Oh nee, dan moet ik veel te goed opletten om alles te kunnen verstaan. Dan maar genoegen nemen met Jan Smit. ;(
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  dinsdag 22 mei 2012 @ 14:18:39 #24
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_111875620
Ik hb vanavond MR en donderdag etentje met de MR :( slecht gepland :(
pi_111876484
Vanavond is het zo ver. Ik ben er klaar voor. *O*

GO IJsland, België, Cyprus, Israel en Hongarije *O*
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: