Ik vind HTK katten soms/vaak mooier dan raskattenquote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef Bluezz het volgende:
Neemt niet weg dat je liefde voor dieren niet zou moeten zitten in hoe een dier eruit moet zien/wat voor ras het is.
Maar schiet me maar lek hiervoor
Maar hoe weet jij dat? Ga je die baasjes volgen? Ik kan een kitten bij jou halen en voordoen dat ik er alles van weet en geweldig met katten ben. Als dat beest vervolgens een half jaar later in een asiel zit of op straat zwerft, weet jij daar niets van. In mails kan ik blijven schrijven dat het geweldig gaat, in het echt kan dat beest allang dood en vergeten zijn.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef Mishu het volgende:
Nou er zijn zat mensen die bewust een oudere kat uit het asiel nemen. En ik heb nog nooit een kitten als hij oud is weggedaan. En ik zou nooit een kitten aan een onervaren baasje meegeven.
Ook true idd, je weet het gewoon niet.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 02:00 schreef childintime het volgende:
Maar hoe weet jij dat? Ga je die baasjes volgen? Ik kan een kitten bij jou halen en voordoen dat ik er alles van weet en geweldig met katten ben. Als dat beest vervolgens een half jaar later in een asiel zit of op straat zwerft, weet jij daar niets van. In mails kan ik blijven schrijven dat het geweldig gaat, in het echt kan dat beest allang dood en vergeten zijn.
Je zal wel gelijk hebben, maar ik loop nou eenmaal niet zo snel automatisch achter de grootste gemene deler aan.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef childintime het volgende:
Yeah right. Ik hoef geen onderzoek te doen; dat doet de dierenbescherming wel voor mij. Komop mens, je bent toch niet blind; zoveel zwerfkatten, asiels die bomvol HTK katten zitten, maar ga lekker door zo, sluit je ogen voor de realiteit en leef je eigen leventje; wat jij niet ziet is er blijkbaar niet......
Maar snap je nou niet wat 'wij' bedoelen dan? Want we zeggen juist dat je gelijk hebt over die asiels die bomvol HTK katten zitten, want het kómt ook vrij veel voor dat er 'voor de leuk' nestjes worden genomen etc. En dat is ook dom en heel erg klote.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef childintime het volgende:
[..]
Yeah right. Ik hoef geen onderzoek te doen; dat doet de dierenbescherming wel voor mij. Komop mens, je bent toch niet blind; zoveel zwerfkatten, asiels die bomvol HTK katten zitten, maar ga lekker door zo, sluit je ogen voor de realiteit en leef je eigen leventje; wat jij niet ziet is er blijkbaar niet......
quote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef childintime het volgende:
Trek je agenda, dan maken we er een mooie dag van!quote:Op vrijdag 10 juni 2011 18:47 schreef ElisaB het volgende:
Dat 'feit' van jou is nergens op gebaseerd (behalve wellicht op jouw vooringenomenheid). Ik heb er sinds 2003 precies 7 gehad. Voor geen enkele kat ook maar een dubbeltje betaald. Jij mag mij komen vertellen wáár de zorg hier beter had gekund.
En als je bij mij klaar ben, mag je mijn vrienden en kennissen langs. Ik heb een rijtje van 23 huishoudens waar 'gratis' katten wonen.
Wanneer kom je? Zet ik de koffie klaar.
En dit.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 10:13 schreef Greys het volgende:
Het enige punt waarop we het dus niet met je eens zijn is dat je het als FEIT brengt dat zo ongeveer bijna alle eigenaars van HTK katten het geen reet kan schelen of hun kat thuis komt en zo ongeveer bijna alle eigenaars van HTK katten onnadenkend een nestje nemen.
Dus je 'mens, je bent toch niet blind' tegen Bluezz is totaal onnodig. Ze zegt namelijk nergens dat het niet voorkomt, dat lees jij er in omdat je dat er in wilt lezen. We zeggen juist allemaal dat het WEL voorkomt, en idd ook te veel voorkomt, maar nog steeds niet dat het een feit is dat bijna alle HTK kat eigenaars zo in elkaar steken.
Want dat is een uitspraak die gewoon niet waar is.
quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:05 schreef capricia het volgende:
Kittens hier hebben 5 dagen op kittentekoop gestaan. Toen heb ik de advertentie maar weggehaald, zoveel belangstellenden waren er. Dat terwijl ze niet echt voor niets gaan. Over 3 weken mogen ze naar hun nieuwe eigenaars, en vanavond komt er een stel weer op de koffie om hun gekozen poesje nog een keer te zien.
Een nestje is erg leuk, zeker als je weet dat je ze makkelijk kwijt raakt
quote:Op donderdag 9 juni 2011 20:41 schreef capricia het volgende:
Kittens zijn leuk. Ik wil volgend jaar weer een nestje!
quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:07 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee. We vroegen 550 euro per beestje, en we zijn echt plat gebeld.
Ik heb huilende mensen aan de telefoon gehad dat ze 'op' waren. Had het zelf ook niet verwacht. Maar vanwege deze grote belangstelling, en ivm de kosten die we gemaakt hebben aan alle testen enzo, overwegen we nog een nestje (volgend jaar).
jij bent een echt master in het verkeerd uitleggen van mijn reactiesquote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:18 schreef Greys het volgende:
[..]
Je had liever dat ze haar raskatten voor een tientje weg deed?
Goed, ik betwijfel sterk dat capricia dit doet uit ''liefde voor dieren''quote:Op zaterdag 11 juni 2011 11:48 schreef Greys het volgende:
Misschien moet je dan eens iets duidelijker zijn dan alleen een smiley als reactie... Zou wellicht helpen, omdat ik niet de enige ben die je reacties soms kennelijk verkeerd interpreteert.
Een beetje normale discussie krijg je niet met een smiley alleen, waar de lezer dan maar een beetje moet gaan zitten gokken hoe je het dan wèl precies bedoelt. Dat snap je toch zelf ook wel?
Kloptquote:Op zaterdag 11 juni 2011 01:57 schreef childintime het volgende:
Yeah right. Ik hoef geen onderzoek te doen; dat doet de dierenbescherming wel voor mij.
Het zijn er 60.000 teveel en mijn hart breekt als ik het zie. Maar laten we nog even doorrekenen:quote:Komop mens, je bent toch niet blind; zoveel zwerfkatten, asiels die bomvol HTK katten zitten, maar ga lekker door zo, sluit je ogen voor de realiteit en leef je eigen leventje; wat jij niet ziet is er blijkbaar niet......
En het mooie is dat we hem daarop dus niet eens in eerste instantie hebben uitgezochtquote:
Dat zie je helaas nog veel te veel. Ook bij honden, hamsters en andere dieren.quote:Er valt me wel eens meer op dat mensen eerst katten nemen en er zich daarna pas in gaan verdiepen![]()
Dat vind ik dan wel weer het mooie aan organisaties als Redcat. Mensen die minimaal 30 kilometer rijden en 130 euro neertellen voor een kitten, daarvan weet je dat ze in het algemeen wel een beetje zicht hebben op waar ze aan beginnen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 14:52 schreef Bluezz het volgende:
Woow wat een pracht![]()
Er valt me wel eens meer op dat mensen eerst katten nemen en er zich daarna pas in gaan verdiepen![]()
we hebben ook wel veel geld gestoken in dna-onderzoek ed. En ook de dekkater kostte honderden euro's.quote:
hoe lang ga je ze houden? Ga je ze inenten, laten chippen, ontwormen etc op jouw kosten?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:24 schreef rac het volgende:
Oognip
Nu ik weet dat mijn HTK kat kittens krijg,
vindt je het heel erg dat ik verder niet op jou inga?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:22 schreef capricia het volgende:
[..]
we hebben ook wel veel geld gestoken in dna-onderzoek ed. En ook de dekkater kostte honderden euro's.
In het contract wat de nieuwe eigenaren moeten tekenen staat dat ze de katjes nooit naar het asiel mogen brengen. Ze moeten dan weer terug naar ons gebracht worden.
quote:Op dinsdag 2 februari 2010 23:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Om mezelf aan te vullen: Ik vind zeker dat dieren rechten hebben.
Dat mishandeling, of onverdoofde castratie (bijv. en dat soort handelingen) tegen de wet zouden moeten zijn. Maar er zijn zo weinig wetten tegen wreedheid van dieren, dat ik niet inzie wat seksualiteit met een dier (waarbij het dier er geen last van heeft) voor schade aan het dier toebrengt.
Geen idee eigenlijk, enten en ontwormen denk ik wel, ik vind het belangerijker om vervolg nestjes zo snel mogelijk te voorkomen.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:27 schreef capricia het volgende:
[..]
hoe lang ga je ze houden? Ga je ze inenten, laten chippen, ontwormen etc op jouw kosten?
Lol! Maar je reageert dus wel..wat wil je met je reactie bereiken?quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:30 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
vindt je het heel erg dat ik verder niet op jou inga?
ik post dan wel niet in alle topics, maar ik lees wel veel en ik heb een goed geheugen...
jij bent of niet helemaal lekker of je loopt vaak te trollen.
Seks met dieren wordt echt verboden
[..]
Ik heet dan geen Oognip, maar ben ook gastouder. Als je tijd en ruimte hebt (waar ik vanuit ga, je hebt immers ook tijd en ruimte voor je eigen kat) dan zou ik ze zelf groot brengen. Hoef je weinig aan te doen, moederpoes zorgt voor de melk en dat is de beste start. Maar daar horen dus ook de entingen, ontvlooien, baasjes zoeken etc bij. En dat kost geld.quote:Op zaterdag 11 juni 2011 15:24 schreef rac het volgende:
Oognip
Nu ik weet dat mijn HTK kat kittens krijg, kun je ze eventueel aanmelden bij DOC zodat ze een goede start krijgen. Of is het toch verstandiger om het zelf te doen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |