Nou ja, elandantilope dan.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:59 schreef EnGCatjuh het volgende:
Elanden in Namibië? Dan wens ik je veel succes.
Dat denk ik wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:01 schreef Billary het volgende:
Eet je ze ook op? Of wordt het een trofee aan de muur?
idd kijk-mij-stoer-zijn topicquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:06 schreef Spooky4u het volgende:
Wil je hier stoerdoen dat je gaat jagen?
Want je geweervraag slaat nergens op. Lijkt mij dat je via je excursieleider wel een geweer in je handen krijgt.
Ik vraag me gewoon af welk geweer ik het beste zou kunnen gebruiken. Je kunt daar van alles huren.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:06 schreef Spooky4u het volgende:
Wil je hier stoerdoen dat je gaat jagen?
Want je geweervraag slaat nergens op. Lijkt mij dat je via je excursieleider wel een geweer in je handen krijgt.
mensen die voor hun plezier dieren gaan afschietenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 11:56 schreef capricia het volgende:
Binnenkort gaan wij een rondreis maken in zuidelijk afrika.
Daarbij willen wij ook een excursie doen om een dagje te jagen in Namibie.
Ik vraag me alleen af wat voor geweer het beste is om te gebruiken.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Het gaat vooral om elanden, springbokken en zwijnen die we willen afschieten.
Waarom is dat erger?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:08 schreef Ps2K het volgende:
Voor groot wild zou ik iets aanraden in een .308 kaliber. En please neem eerst wat schietlessen voordat je op wild schiet... niets is erger dan iets neer schieten en dan van dichtbij nog het moeten afmaken...
Ja... schieten is moeilijker dan je denkt
Ben ik al lid van...quote:
Als je iets doodmaakt dan moet je er ook voor zorgen dat het snel en humaan gebeurt zonder onnodig lijden. En ik denk dat weinigen het lef hebben om van dichtbij een dier door het hoofd te schieten terwijl die op de grond in een plas bloed ligt te creperen...quote:
dan nog........... blijkbaar heb je er plezier in om dieren dood te schieten als ''vermaak''quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ik al lid van...
Naar wat ik begrijp worden die dieren daar sws afgeschoten vanwege de wildstand. Als ze toeristen mee kunnen nemen is dat een goede inkomstenbron voor het land.
En ja, zo excursie duurt volgens mij meerdere dagen. Waarbij de eerste dag alleen maar geoefend wordt met schieten. Zodat je de vaardigheden hebt. Maar je mag ook wat huren en er zelf op uit trekken, als je wilt. Wel eerst een permit kopen.
Ik lees idd dat voor Impala een .308 Winchester gebruikt kan worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:08 schreef Ps2K het volgende:
Voor groot wild zou ik iets aanraden in een .308 kaliber. En please neem eerst wat schietlessen voordat je op wild schiet... niets is erger dan iets neer schieten en dan van dichtbij nog het moeten afmaken...
Ja... schieten is moeilijker dan je denkt
Lijkt mij erg sterk.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:13 schreef capricia het volgende:
[..]
Ben ik al lid van...
Naar wat ik begrijp worden die dieren daar sws afgeschoten vanwege de wildstand. Als ze toeristen mee kunnen nemen is dat een goede inkomstenbron voor het land.
En ja, zo excursie duurt volgens mij meerdere dagen. Waarbij de eerste dag alleen maar geoefend wordt met schieten. Zodat je de vaardigheden hebt. Maar je mag ook wat huren en er zelf op uit trekken, als je wilt. Wel eerst een permit kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |