Je moet je diep schamen dat je als Westerse pauper naar Afrika komt om eens even voor de gezelligheid te gaan lopen jagen daar. Jagen op groot wild nog wel..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:27 schreef capricia het volgende:
Over een tijdje gaan we met een overland truck Zuidelijk Afrika verkennen. Een van de landen waar we een poosje willen blijven is Namibie.
Nu staat Namibie ook bekend om het feit dat je daar goed kunt jagen. Zowel op groot als op klein wild.
Het lijkt me interessant om dit eens te doen.
Zijn er hier mensen die dit al eens gedaan hebben?
En wat vinden jullie hiervan?
De Afrikanen vinden het prima, de westerlingen schieten en hun vreten weer een week.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 04:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Westerlingen die in Afrika dieren voor de lol komen doodschieten
Je vreet ook geen vlees en nergens leer in je huis?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 06:57 schreef Sakura het volgende:
Mensen die het spannend vinden om voor de lol dieren dood te schieten![]()
Ik zal maar niet vertellen wat ik zelf graag met dat soort volk zou willen doen, dat zou me een permanente ban opleveren
Groot gelijk, wel vlees vreten en ineens tegen jagen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:07 schreef jpjedi het volgende:
pfff Wat is er nu weer mis met jagen?Zo lang het maar geen beschermde diersoorten zijn, het seizoen open is en je een vergunning hebt lijkt me er niets mis mee.
![]()
Zelf geef ik er niets om maar kom wel uit jagers familie.
Er is nogal een verschil tussen jagen voor je eten en gewoon voor de gein een beest willen neerschietenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Groot gelijk, wel vlees vreten en ineens tegen jagen zijn?
Je vreet vlees maar wilt de dieren neerschieten wanneer echt nodig?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:17 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen jagen voor je eten en gewoon voor de gein een beest willen neerschieten
Precies. Het lijkt met gewoon leuk om mijn eigen eten eens bij elkaar te schieten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:52 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een kneuterige reacties zeg. Het meeste wat daar wordt geschoten, kun je toch ook eten: springbokken, zebra's, zwijnen. En na de barbecue kun je de kop boven de open haard hangen. Zie weinig verschil met de jacht op herten, zwijnen en fazanten hier.
Nee, ik bekijk het topic eerlijk gezegd vooral omdat ik enigszins verbaasd was een dergelijke titel tegen te komen en de reacties al kon raden. Maar bedenk je wel dat vrijwel overal ter wereld (ook in Europa) jagen een heel normaal tijdverdrijf is.quote:
Ja, dat is raar dat die dicht is.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:30 schreef FANN het volgende:
[..]
deze is al dicht Welk geweer om te jagen?
nu dit topic nog hopenlijk......
nou misschien mag het hier wel maar om nou in flora en fauna dit tussen de dierenliefhebbers te gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat is raar dat die dicht is.
Was toch gewoon een legale vraag die binnen de policiy van Fok! valt?
Je mag wel praten in NWS over het deporteren van mensen. Maar niet over het legaal jagen van dieren...vreemd...
volgens mij vallen olifanten trouwens onder bedreigde diersoorten.......quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het echt duur wilt maken, kun je per helicopter op groot wild jagen, olifanten enzo. Maar dat lijkt me niet zo leuk.
Ik zou het een bijzondere ervaring vinden om de hele dag daar te speuren naar wild en er dan eentje af te schieten.
En het lijkt me idd zinvol om dat onder begeleiding te doen. Maar uiteindelijk moet je het schot wel zelf lossen.
Inderdaad. beetje vreemd allemaal. Weet je uberhaupt wel wat je gaat doen of heb je dit allemaal van discovery ofzo?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:39 schreef FANN het volgende:
[..]
nou misschien mag het hier wel maar om nou in flora en fauna dit tussen de dierenliefhebbers te gaan
posten![]()
[..]
volgens mij vallen olifanten trouwens onder bedreigde diersoorten.......
In Namibie niet hoor. Daar zijn ze niet bedreigt. Alleen al 20.000 of zo in dat land. Ze worden sws afgeschoten als het er te veel worden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:39 schreef FANN het volgende:
[..]
nou misschien mag het hier wel maar om nou in flora en fauna dit tussen de dierenliefhebbers te gaan
posten![]()
[..]
Het is gewoon een van de excursies die aangeboden worden in dat land. Net als bungee jumpen, het bezoeken van een township e.d.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Inderdaad. beetje vreemd allemaal. Weet je uberhaupt wel wat je gaat doen of heb je dit allemaal van discovery ofzo?![]()
Echte jagers weten alles van de natuur en doen hun taak of voeren hun hobby uit met veel verantwoordelijkheid. Lijkt me toch dat je jezelf op zijn minst even moet inlezen alvorens je zulke plannen gaat maken. Heb je uberhaupt wel eens gejaagd?
De Afrikaanse Olifant is alles behalve bedreigd. Het zijn er zelfs zoveel dat ze schade aan hun eigen leefomgeving toebrengen (bomen kapot beuken waardoor de woestijn meer speelruimte krijgt).quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:39 schreef FANN het volgende:
[..]
posten![]()
[..]
http://www.webkwestie.nl/bedreigde_diersoorten_2/quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef Zith het volgende:
[..]
De Afrikaanse Olifant is alles behalve bedreigd. Het zijn er zelfs zoveel dat ze schade aan hun eigen leefomgeving toebrengen (bomen kapot beuken waardoor de woestijn meer speelruimte krijgt).
In Namibie is het gewoon toegestaan. Om de populatie binnen de perken te houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:50 schreef FANN het volgende:
[..]
http://www.webkwestie.nl/bedreigde_diersoorten_2/
Ik heb wel enige ervaring en heb zelf het geweer naast me gelegd en kon 't gewoon niet.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:46 schreef capricia het volgende:
Heb nog geen idee of ik persee wil jagen.
Waar ben je geweest, als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:54 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik heb wel enige ervaring en heb zelf het geweer naast me gelegd en kon 't gewoon niet.
jah...... springbokjes zijn ook leukquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:53 schreef capricia het volgende:
[..]
In Namibie is het gewoon toegestaan. Om de populatie binnen de perken te houden.
Er zijn er daar gewoon te veel.
Maar goed, olifant kun je ook niet eten. En ik hoef niet persee een olifant te schieten.
Dacht meer aan een springbok ofzo.
Waar? Was het een prive reservaat?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:56 schreef sig000 het volgende:
Ben begonnen als drijver en ook dat is dikke shit als je er langer over na gaat denken.
Wat is jouw probleem?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:59 schreef FANN het volgende:
[..]
jah...... springbokjes zijn ook leuk![]()
nogmaals Have Fun........ ik ga wat anders doen voordat ik een teiltje nodig heb.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:50 schreef FANN het volgende:
[..]
quote:JOHANNESBURG (AFP) — South Africa's 13-year moratorium on elephant culling was set to be lifted on Thursday to combat a surge in population numbers.
The South African government earlier this year authorised the killing of elephants from May 1 as a last resort in limiting the numbers of the African elephant that have more than doubled since culling was halted in 1995.
Ben met wat mensen bevriend uit Afrika en ben vanuit Ghana zo'n beetje de hele zuidelijke Afrikaanse landen gaan bezoeken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:55 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar ben je geweest, als ik vragen mag?
En op welk dier had je aangelegd?
Okay.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:02 schreef sig000 het volgende:
[..]
Drijver was ik op de jacht hier in NL.
Hey, dat vind ik tof! Die ga ik zeker bekijken.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:06 schreef Karammel het volgende:
Louis Theroux heeft ook hier een uitzending aan besteed.[..]
Ah, je hebt je bericht gewijzigd, zie ik.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:50 schreef FANN het volgende:
[..]
Voorbeeld: De enorme slagtanden van Afrikaanse olifanten zijn veel geld waard.
Ze zijn namelijk van ivoor. En ivoor levert veel geld op.
Niet voor niets wordt ivoor ook wel ‘wit goud’ genoemd. Vroeger was de handel in ivoor toegestaan. I
n de jacht op het ‘witte goud’ werden rond 1980 bijna 100.000 olifanten vermoord. Om te zorgen dat de olifant niet uitsterft, werd in 1989 besloten dat ivoor alleen met vergunning gekocht en verkocht mag worden. Dankzij deze afspraak is de jacht op olifanten voor een groot deel gestopt.
Toch zijn er nog steeds mensen die olifanten neerschieten.
Welke fokker was dat?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:06 schreef Karammel het volgende:
Louis Theroux heeft ook hier een uitzending aan besteed. In Louis Theroux African hunting holiday gaat hij naar 2 privé parken om met jagers mee te lopen. Daar waren het vooral de Amerikanen die voor de kick gingen jagen. De vrouw van één van deze jagers besloot uiteindelijk ook om er voor te gaan terwijl die nog nooit geschoten zou hebben. Ervaring was daar in ieder geval geen vereiste.
In het ene park werd veel met een kruisboog geschoten op kleiner wild en verder werd er een groot geweer gebruikt. Geen idee welk geweer, maar die werd door de ranch aangeboden dacht ik.
Louis Theroux ging daar ook langs een fokker die onder andere leeuwen en hertachtigen fokte voor de jacht. Hij zou zelfs neushoorns fokken en kunnen leveren als er maar genoeg betaald werd.
Zelf heb ik er nul verstand van, maar deze uitzending vind ik zeker de moeite waard. Volgens mij is hij op internet wel terug te kijken. Anders vast wel te downloaden.
ik heb mijn bericht niet gewijzigd maar uitgebreid met een quote van de websitequote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:32 schreef capricia het volgende:
[..]
Ah, je hebt je bericht gewijzigd, zie ik.
Volgens de officiele jacht-organisatie van Namibie mag je gewoon op olifanten jagen.
Het is het jagersparadijs. Zo wordt het omschreven. Jagers zijn meer dan welkom!
Hier de lijst:
http://www.natron.net/napha/english/indigenous.html
Andere dieren waar je op mag jagen zijn o.a.:
Cheetah, leeuwen, Luipaarden, zebra's, giraffen, witte neushoorn, en alle bokkensoorten.
toen heb ik die link gegeven waar in staat dat de Afrikaanse Olifant wel degelijk een bedreigd diersoort is,quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:48 schreef Zith het volgende:
[..]
De Afrikaanse Olifant is alles behalve bedreigd. Het zijn er zelfs zoveel dat ze schade aan hun eigen leefomgeving toebrengen (bomen kapot beuken waardoor de woestijn meer speelruimte krijgt).
Wat is precies je probleem wat betreft het jagen?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:51 schreef FANN het volgende:
[..]
maar ik ben blij voor jou dat je in Namibie blijkbaar alles mag doodschieten dat een harstslag heeft.....
Niet alleen daar hoor.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:51 schreef FANN het volgende:
maar ik ben blij voor jou dat je in Namibie blijkbaar alles mag doodschieten dat een harstslag heeft.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |