Je moet je diep schamen dat je als Westerse pauper naar Afrika komt om eens even voor de gezelligheid te gaan lopen jagen daar. Jagen op groot wild nog wel..quote:Op vrijdag 6 maart 2009 01:27 schreef capricia het volgende:
Over een tijdje gaan we met een overland truck Zuidelijk Afrika verkennen. Een van de landen waar we een poosje willen blijven is Namibie.
Nu staat Namibie ook bekend om het feit dat je daar goed kunt jagen. Zowel op groot als op klein wild.
Het lijkt me interessant om dit eens te doen.
Zijn er hier mensen die dit al eens gedaan hebben?
En wat vinden jullie hiervan?
De Afrikanen vinden het prima, de westerlingen schieten en hun vreten weer een week.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 04:51 schreef Dennis_enzo het volgende:
Westerlingen die in Afrika dieren voor de lol komen doodschieten
Je vreet ook geen vlees en nergens leer in je huis?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 06:57 schreef Sakura het volgende:
Mensen die het spannend vinden om voor de lol dieren dood te schieten![]()
Ik zal maar niet vertellen wat ik zelf graag met dat soort volk zou willen doen, dat zou me een permanente ban opleveren
Groot gelijk, wel vlees vreten en ineens tegen jagen zijn?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:07 schreef jpjedi het volgende:
pfff Wat is er nu weer mis met jagen?Zo lang het maar geen beschermde diersoorten zijn, het seizoen open is en je een vergunning hebt lijkt me er niets mis mee.
![]()
Zelf geef ik er niets om maar kom wel uit jagers familie.
Er is nogal een verschil tussen jagen voor je eten en gewoon voor de gein een beest willen neerschietenquote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:14 schreef sig000 het volgende:
[..]
Groot gelijk, wel vlees vreten en ineens tegen jagen zijn?
Je vreet vlees maar wilt de dieren neerschieten wanneer echt nodig?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 07:17 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Er is nogal een verschil tussen jagen voor je eten en gewoon voor de gein een beest willen neerschieten
Precies. Het lijkt met gewoon leuk om mijn eigen eten eens bij elkaar te schieten.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 08:52 schreef Lemans24 het volgende:
Wat een kneuterige reacties zeg. Het meeste wat daar wordt geschoten, kun je toch ook eten: springbokken, zebra's, zwijnen. En na de barbecue kun je de kop boven de open haard hangen. Zie weinig verschil met de jacht op herten, zwijnen en fazanten hier.
Nee, ik bekijk het topic eerlijk gezegd vooral omdat ik enigszins verbaasd was een dergelijke titel tegen te komen en de reacties al kon raden. Maar bedenk je wel dat vrijwel overal ter wereld (ook in Europa) jagen een heel normaal tijdverdrijf is.quote:
Ja, dat is raar dat die dicht is.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:30 schreef FANN het volgende:
[..]
deze is al dicht Welk geweer om te jagen?
nu dit topic nog hopenlijk......
nou misschien mag het hier wel maar om nou in flora en fauna dit tussen de dierenliefhebbers te gaanquote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, dat is raar dat die dicht is.
Was toch gewoon een legale vraag die binnen de policiy van Fok! valt?
Je mag wel praten in NWS over het deporteren van mensen. Maar niet over het legaal jagen van dieren...vreemd...
volgens mij vallen olifanten trouwens onder bedreigde diersoorten.......quote:Op vrijdag 6 maart 2009 12:25 schreef capricia het volgende:
[..]
Als je het echt duur wilt maken, kun je per helicopter op groot wild jagen, olifanten enzo. Maar dat lijkt me niet zo leuk.
Ik zou het een bijzondere ervaring vinden om de hele dag daar te speuren naar wild en er dan eentje af te schieten.
En het lijkt me idd zinvol om dat onder begeleiding te doen. Maar uiteindelijk moet je het schot wel zelf lossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |