Dat denk ik ook, maar dat is wel zonde... het zou wel zorgvuldig gedaan kunnen worden wat mij betreft maar ik denk dat mensen daar het belang niet zo van inzien of zo... Bij katten leeft dat toch nog iets minder dan bij honden denk ik. En ook onder hondeneigenaren zijn er genoeg die hun hondje zo ff laten dekken want 'ach dat is toch leuk'. Hoezo inenting van de puppies? Huh, een patella luxatie test, wat is dat?quote:Op maandag 16 mei 2011 12:56 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met HTK katten die hun katten helemaal laten checken voordat ze aan een nestje beginnen.. gewoon buiten laten lopen en huppakee.
Ik ben het helemaal met je eens !quote:Op zaterdag 14 mei 2011 23:56 schreef Oognip het volgende:
Hierbij het centrale topic waar gediscussieerd in kan worden over baasjes die hun poezen nestjes laten krijgen.
Ik zelf ben zwaar tegen, want ik vind dat de asiels overvol zitten en dat e al veel te veel kittens zijn. Bovendien kan het wel de natuur zijn, maar soms is ingrijpen in de natuur nodig. En het is niet zo dat de poes kan denken "laat ik nu maar geen nestje krijgen want er zijn al zo veel". De poes heeft het niet voor het kiezen, zij volgt gewoon haar hormonen.
Nou barst los
quote:
Helemaal mee eens. Op zich niet heel veel mis mee ( natuur gaat zijn gang).quote:Op maandag 16 mei 2011 12:56 schreef _Multiply86_ het volgende:
Ik denk dat er maar weinig mensen zijn met HTK katten die hun katten helemaal laten checken voordat ze aan een nestje beginnen.. gewoon buiten laten lopen en huppakee.
Ik heb dat ook hoor, als ik een zielig dier zie, krijg ik ook altijd de neiging hem mee te nemenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
Ik snap dat egoisme niet, sorry hoor, maar de asiels zitten vol en het zijn echt niet
allemaal van die moeilijke gevallen die ik had, ik ben dan weer zo stom om de meest
moeilijk plaatsbare katten te nemenmaar de meeste mankeren gewoon niks
die waren gewoon ''over'' of ineens een ''beetje lastig'' omdat... (insert maar een smoes)
http://www.dierenasiels.com/
http://ikzoekbaas.nl/zoek-asieldieren/katten
[ afbeelding ]
quote:
Wat een gelul die gehele site.quote:Wist u dat zestig procent van de geboren kittens geen fijn leven tegemoet gaat en terechtkomt in het asiel?
Wat een onzin. Natuurlijk zijn er mensen die slecht voor hun kat zorgen maar jij doet het voorkomen alsof we allemaal monsters zijn.quote:Op donderdag 9 juni 2011 02:26 schreef childintime het volgende:
Tuurlijk is dat erg leuk. Maar weet jij waar je kittens van nu over 1 of 2 jaar zijn? Misschien zwerven ze wel, zitten in een asiel, zijn aan hun 3e baasje toe.......? Iedereen wil schattige kittens. Tot het ineens niet meer in iemands leven past; dan moet de kat maar weg.
Vertel jij de nieuwe baasjes ook wat het kost hun kitten straks te laten steriliseren? Vertel je de baasjes ook dat een kat niets liever doet dan op de pas gewassen babywas te gaan liggen? (vaak zijn het jonge mesen die kittens nemen, zodra er kinderen komen worden ze stapelgek van die kat), vertel je ze ook dat als een kat op de bak heeft zitten schijten het hele huis een half uur lang stinkt? Dat ze hun meubels kapot krabben? Dat ze kotsen op de meest onmogelijke plekken?
Een kat kan wel 20 worden; veelal wordt echter alleen dat schattige kitten gezien en staan mensen er niet bij stil dat het misschien wel voor de aankomende 20 jaar is dat je zo'n dier aanschaft. Als ze daar wel achter komen, dumpen ze hun kat. Als jij dus degeen bent die daaraan meewerkt dmv nestjes hebben en ze aanbieden, bezorg je imo wel heel wat katten een ellendig leven.
Niet iedereen is arm in deze wereldquote:Vertel jij de nieuwe baasjes ook wat het kost hun kitten straks te laten steriliseren?
Wat een vreselijk drama, ik denk dat ze dan inderdaad wel afzien van een kittenquote:Vertel je de baasjes ook dat een kat niets liever doet dan op de pas gewassen babywas te gaan liggen?
Of je hebt een te klein huis, of je geeft je kat waardeloos voer waardoor hij gaat stinken. Goede kattenbak en op een fatsoenlijke plek de bak neerzetten en je (ik) heb nergens last van.quote:vertel je ze ook dat als een kat op de bak heeft zitten schijten het hele huis een half uur lang stinkt?
Krabpaal/opvoedingquote:Dat ze hun meubels kapot krabben?
Doen lang niet alle kattenquote:Dat ze kotsen op de meest onmogelijke plekken?
Misschien heb je zelf een slechte jeugd gehad, maar je moet echt normaal gaan doen. Niet elk mens is een monster. De zeer kleine minderheid dumpt katten. Niet iedereen. Je post en die onzinnige website is imho overdrevenquote:Een kat kan wel 20 worden; veelal wordt echter alleen dat schattige kitten gezien en staan mensen er niet bij stil dat het misschien wel voor de aankomende 20 jaar is dat je zo'n dier aanschaft. Als ze daar wel achter komen, dumpen ze hun kat
Hoe lang is je kat nu zwanger?quote:Op donderdag 9 juni 2011 10:12 schreef rac het volgende:
Mijn Poes krijgt kittens , 't is mijn eigen schuld. Ik heb gebeld voor een sterelisatie toen ze een maand of 4 was maar dat kon niet zei de dierenarts pas na 6 maanden mocht ik de kat laten stereliseren. Helaas rond de 6 maanden waren we volop bezig met verbouwen en verhuizen.
En had ik zoveel aan mijn hoofd dat sterelisatie niet meer in me op kwam. (ja pas toen het te laat was) Ze is toen een week bijna weggeweest, onze poes is ook in het wild geboren, binnenhouden is geen optie. Ik was blij dat ze terug kwam maar niet blij met het resultaat. Na de geboorte ga ik dan ook gelijk bellen voor sterelisatie.
Dus ik ben er op tegen als mensen zomaar een ongestereliseerde kat laten lopen, en ik ben wel zo dom geweest, ook dat ik het pas na een week of wat in de gaten had.
Fijn voor je, en intussen heb ik een kitten + moederpoes naar het asiel moeten brengen omdat ik geen tijd meer voor ze had nadat ze de minimale tijd dat ze in een opvanggezin moeten blijven bij mij hadden doorgebracht. En hoorde ik vandaag dat er zo'n 17 moederloze kittentjes per dag binnen komen bij de opvang.quote:Op woensdag 8 juni 2011 19:05 schreef capricia het volgende:
Kittens hier hebben 5 dagen op kittentekoop gestaan. Toen heb ik de advertentie maar weggehaald, zoveel belangstellenden waren er. Dat terwijl ze niet echt voor niets gaan. Over 3 weken mogen ze naar hun nieuwe eigenaars, en vanavond komt er een stel weer op de koffie om hun gekozen poesje nog een keer te zien.
Een nestje is erg leuk, zeker als je weet dat je ze makkelijk kwijt raakt
Nee. We vroegen 550 euro per beestje, en we zijn echt plat gebeld.quote:
ik denk dat we een andere doelgroep hebben (rot om te zeggen).quote:Op donderdag 9 juni 2011 21:00 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Fijn voor je, en intussen heb ik een kitten + moederpoes naar het asiel moeten brengen omdat ik geen tijd meer voor ze had nadat ze de minimale tijd dat ze in een opvanggezin moeten blijven bij mij hadden doorgebracht. En hoorde ik vandaag dat er zo'n 17 moederloze kittentjes per dag binnen komen bij de opvang.
Als ik zulke berichten hoor dan vind ik het altijd erg zonde dat er nog steeds mensen zijn die er bewust voor kiezen om het aantal kittens te vergroten. Want de baasjes die zij vinden voor hun eigen kittens, die komen niet voor de kittens die in het asiel zitten te wachten.
Welke websitequote:Op donderdag 9 juni 2011 09:42 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Wat een onzin. Natuurlijk zijn er mensen die slecht voor hun kat zorgen maar jij doet het voorkomen alsof we allemaal monsters zijn.
[..]
Niet iedereen is arm in deze wereld
[..]
Wat een vreselijk drama, ik denk dat ze dan inderdaad wel afzien van een kitten
[..]
Of je hebt een te klein huis, of je geeft je kat waardeloos voer waardoor hij gaat stinken. Goede kattenbak en op een fatsoenlijke plek de bak neerzetten en je (ik) heb nergens last van.
[..]
Krabpaal/opvoeding
[..]
Doen lang niet alle katten
[..]
Misschien heb je zelf een slechte jeugd gehad, maar je moet echt normaal gaan doen. Niet elk mens is een monster. De zeer kleine minderheid dumpt katten. Niet iedereen. Je post en die onzinnige website is imho overdreven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |