quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:20 schreef Breuls het volgende:
Smallville, de serie over DC Comics karakters, heeft in zijn laatste aflevering nog 1 DC karakter aan de cast toegevoegd. Ene 'Superman'. Kennen jullie die?
Smallville #8 | And that was the day the boy turned into SUPERMAN
Serie eindigde deze week, en we konden Clark eindelijkSuperman
zien worden.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:46 schreef Tokus het volgende:
hm, ik was ergens bij het vorige seizoen afgehaakt met Smallville. misschien toch maar weer 's kijken.
geen ideequote:
Sommige verhalen van Grant Morrison vind ik erg goed, maar sommige vind ik ook niet zo boeiend.quote:Op maandag 16 mei 2011 09:14 schreef Breuls het volgende:
Het werk van Grant Morrison is erg goed, maar het is dan leuker als je al wat van Batman hebt gelezen, dus da's meer voor later.
Ik vond de The Black Glove ook niet zo leuk. Al die andere superhelden vond ik vooral een beetje lame.quote:Op maandag 16 mei 2011 10:11 schreef Breuls het volgende:
Ik vond Batman RIP erg goed. Ik kon er in eerste instantie niet veel van volgen, maar het is ook een vervolg op zaken die hij al in gang had gezet in The Black Glove. Die heb ik daarna dus gelezen, en toen weer RIP, en toen vond ik het alweer een stuk beter.
Maar wat daaruit volgt in de eerste issues van Batman & Robin is ook weer erg goed, dus hij bouwt echt een verhaal op over meerdere jaren.
Ja maar.... het is wel Mark Hamill.... ik ben opgegroeid met die gastquote:Op dinsdag 17 mei 2011 19:45 schreef Breuls het volgende:
Laatste? Hm. Nouja, Tim Daly is in All-Star Superman ook vervangen door James Denton. Things change.
is dat niet best wel veel door elkaar? Kun je het dan nog volgenquote:Op donderdag 19 mei 2011 21:15 schreef Breuls het volgende:
Zo, heb even een Batman weekje.
Heb van het weekend The Return of Bruce Wayne gelezen, en daar gisteren het laatste deel van herlezen omdat ik 't niet meer precies volgde. Toen heb ik vanavond een los Battle for the Cowl issue en Batman & Robin 15 en 16 opnieuw gelezen, waarin Bruce echt terugkomt en Batman Inc aankondigt. Leuk om dat allemaal in perspectief te zien
En toen heb ik B&R 23 en Batman 710 gelezen, die deze week zijn verschenen. En nu ben ik Batman wel weer even zat. Ik heb nog wat Green Lantern opgespaard om War of the Green Lanterns achter elkaar te kunnen lezen, misschien dat ik die straks doe, of van het weekend weer.
Lekker een stapel comics om je heen ipv stom tv-series kijken is wel leuk.
In de gewone Batman comic zie je soms ook wel eens Bruce en Dick als Batman. Ik kan daar nog steeds niet aan wennen. Ik hoop eigenlijk dat er weer een moment komt dat Bruce weer als enige the cape and cowl op zet. Bruce is Batman en niemand anders.quote:Op donderdag 19 mei 2011 23:25 schreef Breuls het volgende:
Ja, omdat ik het grote plaatje al ken. The Return had ik nog niet gelezen, de andere issues zijn herlezen en de nieuwe issues zijn gewoon nieuwe verhalen. Wel leuk om Batman & Robin met af en toe twee Batmen te hebben.
Nou, wen er maar aan want voorlopig verandert het niet. Je hebt vier grote titels op dit moment:quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:14 schreef Komakie het volgende:
[..]
In de gewone Batman comic zie je soms ook wel eens Bruce en Dick als Batman. Ik kan daar nog steeds niet aan wennen.
Ik snap dat het nog wel een tijd duurt, maar ik denk wel dat er weer een moment gaat komen dat Burce Wayne gewoon weer Batman wordt en Dick Grayson weer wat anders gaat doen ofzo.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:29 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nou, wen er maar aan want voorlopig verandert het niet. Je hebt vier grote titels op dit moment:
Batman: met Dick als Batman.
Batman & Robin: met Dick en Damian.
Batman: The Dark Knight: met Bruce als Batman.
Batman Incorporated: met Bruce als Batman.
Maar; in Batman Inc is hij druk bezig meer Batmen te recruteren. En terwijl hij de wereld over gaat om dat te regelen is Dick gewoon de Batman van Gotham. Ik verwacht dat deze status quo nog zeker een half jaar tot een jaar zo blijft, en afhankelijk van wat Morrisons doel van Batman Inc is wordt het daarna weer 'normaal' of blijft het juist zoals het nu is.
Die hardcover die je noemt, daarin zit het avontuur van Dick & Damian waarin Bruce weer verschijnt, wat ik eerder noemde over B&R 15 en 16. Ik vind dit ook wel een mooi moment; Bruce duikt gewoon op midden in een gevecht:[ afbeelding ]
ja, dat mag in elk comictopic wel in de openingspost (maar de anderen lopen niet zo hard)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 10:14 schreef Komakie het volgende:
Is het trouwens een idee om een paar goede onlinewinkels aan de openingspost toe te voegen? Winkels die wat goedkoper zijn dan Bol.com bijvoorbeeld
Ik ben benieuwd wat dit inhoudt.quote:Superstar comics creators Geoff Johns and Jim Lee say they are bringing bombshell announcements about the future of Superman and the entire DC Universe to the Hero Complex Film Festival on June 11.
bron
Iedereen gaat dood en ze beginnen helemaal opnieuw met nieuwe helden.....quote:
Done.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:42 schreef Komakie het volgende:
Breuls, kun jij die online shops niet aan de OP toevoegen? Anders moet je zo gaan zoeken in het topic en bij het volgende topic zal er dan wel vergeten worden om ze er bij te zetten
Het zal wel gewoon een nieuw event zijn.quote:Op dinsdag 24 mei 2011 19:43 schreef Komakie het volgende:
[..]
Iedereen gaat dood en ze beginnen helemaal opnieuw met nieuwe helden.....
Coolquote:
Het was maar een ideequote:[..]
Het zal wel gewoon een nieuw event zijn.
Ik vind dit nogal ingrijpend.quote:DC ANNOUNCES POST-"FLASHPOINT" DETAILS, RELAUNCHES ALL TITLES
In the wake of its summer "Flashpoint" event, DC Comics will re-number its entire DC Universe line, debuting more than 50 first issues in September.
The sweeping line-wide change debuts on Aug. 31, when the pubisher releases just two comics -- the final issue of "Flashpoint," and the first issue of "Justice League," under the new creative team of Geoff Johns and Jim Lee. According to DC's Source blog, the premiere of "Justice League" will also mark the beginning of same-day digital release for all of the ongoing titles, "making DC Comics the first of the two major American publishers to release all of its superhero comic book titles digitally the same day as in print."
USA Today announced that the changes include costume redesigns for more than 50 superheroes, sprearheaded by Lee, intended "to make characters more identifiable and accessible to comic fans new and old."
"We looked at what was going on in the marketplace and felt we really want to inject new life in our characters and line," Co-Publisher Dan DiDio told the newspaper. "This was a chance to start, not at the beginning, but at a point where our characters are younger and the stories are being told for today's audience."
The image that accompanied the USA Today story holds some clues to how sweeping the post-"Flashpoint" changes will be. It appears as if Wonder Woman's costume will remain largely the same as it's been since Lee redesigned it last year. The other characters' costumes all feature the same uniform neckline, and Superman sports a new "S" symbol across his chest.
bron
Een beetje ouderwets volk die comiclezersquote:Op donderdag 2 juni 2011 09:23 schreef Tokus het volgende:
ja meestal betreft het wat kleine aanpassingen aan de outfits. Om ze wat moderner te laten lijken enzo. Of soms toch een totaal nieuwe outfit, maar ervaring leert dat dat toch wel weer teruggedraaid wordt.
quote:Well, a little more material would be nice [laughs]. And by “a little,” I mean a lot.
Absoluut en daardoor is het pak wel mooi met zijn tijd mee gegaan. Het pak van Tim vind ik er nog steeds goed uit zien.quote:Op donderdag 2 juni 2011 12:49 schreef Breuls het volgende:
Het helpt dat de persoon in het kostuum ook al een paar keer is gewijzigd.
Nee, Star Sapphire niet. Maar het emotioneel spectrum is een belangrijk onderdeel van Green Lantern, en toekomstige films zouden, zeker omdat Ferris al in deze film voorkomt (en Sinestro natuurlijk), daar gebruik van kunnen maken.quote:Op donderdag 2 juni 2011 18:12 schreef Young_David het volgende:
Zit Star Saphire ook al in de film? Zijn ze van plan een complete war of the light erin te verwerken
quote:JOHNS SPILLS DETAILS ON POST-RELAUNCH "GREEN LANTERN" TITLES
DC Comics Chief Creative Officer Geoff Johns announced plans this morning for the publisher to release a total of four Green Lantern-based titles as a part of their line-wide relaunch in September.
According to Johns, who will write the "Green Lantern" title, three other series will debut with #1 issues, including a relaunched "Green Lantern Corps," "Green Lantern: The New Guardians" and the previously announced "Red Lanterns."
Johns declined to give much in the way of specific details about the new series, save for the fact that Hal Jordan will remain a Lantern, as will Kyle Rayner, who will be at the heart of the "New Guardians" title, and Guy Gardner and John Stewart, who will star in "Green Lantern Corps."
The series creative teams are:
"Green Lantern" will be written by Johns with art by Doug Mahnke and Christian Alamy
"Green Lantern Corps" is written by current series writer Peter J. Tomasi with art by Fernando Pasarin and Scott Hanna
"Green Lantern: The New Guardians" is written by Tony Bedard with Tyler Kirkham and Batt handling art.
"Red Lanterns" will be written by Peter Milligan with Ed Benes and Rob Hunter illustrating.
Zou dat betekenen dat ze hun onderbroek nu ónder hun broek gaan dragen?quote:the changes include costume redesigns for more than 50 superheroes
tsja, nu zijn het ook iets van 52 titels, maar als je dat bericht leest lijkt het alsof ze ineens met 52 nieuwe titels komen.quote:Het Amerikaanse bedrijf wil 52 verschillende series op de markt brengen. De stripverhalen met onder meer Batman en Wonder Woman in de hoofdrollen worden ook digitaal verkrijgbaar.
nee, ze gaan commando.quote:Op vrijdag 3 juni 2011 22:56 schreef Philosocles het volgende:
[..]
Zou dat betekenen dat ze hun onderbroek nu ónder hun broek gaan dragen?
quote:In the first BATMAN #1 since 1930, New York Times bestselling writer Scott Snyder teams up with superstar artist Greg Capullo in his DC Comics debut! In the series, Bruce Wayne once again becomes the only character taking on the Batman name.
Dick geen Batman meer?quote:DC Comics’ flagship title is relaunched for the first time ever in DETECTIVE COMICS #1 by acclaimed writer/artist Tony Daniel. Marking the first time Batman will appear in a debut issue of Detective Comics, the series will find Bruce Wayne on the trail of a dangerous serial killer known only as the Gotham Ripper.
Op zich vind ik het prima dat Bruce weer Batman wordt. Je kunt in Batman & Robin natuurlijk gewoon verder gaan met het Dick/Damian verhaal.quote:Op maandag 6 juni 2011 16:59 schreef Breuls het volgende:
Reboot plannen voor Batman beginnen langzaam bekend te worden:
[..]
[..]
Dick geen Batman meer?
Is het al bekend wanneer dit allemaal precies in gaat? Ik neem aan dat ze in Batman niet zomaar ineens stoppen en weer opnieuw beginnen zonder echt alles af te sluiten.quote:Op maandag 6 juni 2011 20:47 schreef Breuls het volgende:
Ja, dat dus. Er is een mooie verhaallijn gaande, breek dat niet af.
Aan de andere kant, misschien eindigt Batman Inc. straks wel met een bepaald slot waarna het heel logisch is dat de status quo wijzigt.
Ah ok. Dan mogen ze wel opschieten met het afsluiten van verhalen.quote:
quote:Over the years, Dick Grayson has worn several guises: First, he was Robin the Boy Wonder, then Nightwing, and finally Batman. But now that Bruce Wayne has donned the cape and cowl once again, Dick finds himself at an identity crossroads.
Hmmm wat zou hij gaan doen??? Terug naar Nightwing?quote:Op maandag 6 juni 2011 21:11 schreef Breuls het volgende:
Neuh, maar je kunt een verhaal wel vertellen in 3 issues. Het worden er overigens ook 3, namelijk 710, 711 en 712. Issue 713 heeft deze omschrijving en dat klinkt als een mogelijk einde voor Dick als Batman:
[..]
Ik had ooit een DC abonnement op Superman/Batman, toen ik na enkele issues verhuisde naar Curaçao en een adreswijziging opgaf. Die issues zijn daar nooit aangekomen, maar intussen is volgens mij mijn abo ook afgelopen, want ik heb geen nieuwe factuur langs zien komen. Volgens mij koop je dus gewoon X issues en daarna moet je het opnieuw doen.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:11 schreef Komakie het volgende:
Weet iemand trouwens of abonnementen automatisch door DC worden verlengd als je die via hun (website) hebt geregeld? Of moet je dan weer opnieuw aanmelden voor 12 issues?
quote:Op maandag 6 juni 2011 21:12 schreef Komakie het volgende:
[..]
Hmmm wat zou hij gaan doen??? Terug naar Nightwing?
Het zou zomaar kunnen.quote:Op maandag 6 juni 2011 17:36 schreef Breuls het volgende:
Er komt een Nightwing #1, dus dat zegt wellicht iets over Dicks toekomst, al zijn hier twijfels of Jason Todd misschien die rol overneemt (wat me erg onwaarschijnlijk lijkt)
Zou ook kunnen, maar op zich bevalt het me zoals nu prima.quote:Op maandag 6 juni 2011 21:13 schreef Breuls het volgende:
[..]
Ik had ooit een DC abonnement op Superman/Batman, toen ik na enkele issues verhuisde naar Curaçao en een adreswijziging opgaf. Die issues zijn daar nooit aangekomen, maar intussen is volgens mij mijn abo ook afgelopen, want ik heb geen nieuwe factuur langs zien komen. Volgens mij koop je dus gewoon X issues en daarna moet je het opnieuw doen.
Ik zou, als je enigszins de mogelijkheid hebt, gewoon een abo via een comic shop in Nederland nemen. Is stukken handiger en actueler.
Is dat ook gelijk weer duidelijk.quote:Op maandag 6 juni 2011 22:59 schreef Breuls het volgende:
Ja, Dick wordt weer Nightwing: http://dcu.blog.dccomics.(...)s-back-as-nightwing/
Maar die is ook nog Robin in Batman & Robin. Terwijl daar Batman Dick is. Tenzij ze dat ook gaan aanpassen, maar het lijkt me onlogisch om 2 verschillende comics te maken die eigenlijk over precies hetzelfde gaan.quote:
Morrison gaat natuurlijk een nieuwe Superman-titel schrijven, dus dat is wellicht het andere project.quote:“Batman, Incorporated will continue through to Issue #10 and August’s shocking season finale that changes the Batman status quo yet again. The series will take a brief hiatus while I work on a major new project to be announced shortly. Batman, Incorporated returns next year with me, Chris Burnham and Batman: Leviathan, the epic 12 part conclusion to my 6 year Batman saga. Don’t miss it!”
Dat vind ik zo apart. Omdat je nu in Batman krijgt dat Bruce de enige Batman is en in Batman & Robin is Dick Batman, maar ze hebben wel dezelfde sidekick.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 07:21 schreef Breuls het volgende:
Ja, ik bedoel ook in Batman & Robin. Ik neem aan dat de comics onderling gewoon weer continuïteit blijven delen, dus elders is Damian ook Robin. Zoals nu.
Maar hij blijft dus wel Batman Inc. doen, maar gaat er wel een einde aan breienquote:Op dinsdag 7 juni 2011 10:47 schreef Breuls het volgende:
Grant Morrison over Batman Inc:
[..]
Morrison gaat natuurlijk een nieuwe Superman-titel schrijven, dus dat is wellicht het andere project.
Nee, in Batman & Robin vanaf september is Dick geen Batman meer.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:20 schreef Komakie het volgende:
[..]
Dat vind ik zo apart. Omdat je nu in Batman krijgt dat Bruce de enige Batman is en in Batman & Robin is Dick Batman, maar ze hebben wel dezelfde sidekick.
Zouden ze dan doen dat Batman & Robin zich voor Batman afspelen en dus in de Bruce versie Damian een paar jaar ouder is?
Dat einde was al geplanned, denk ik. Er is namelijk al gehint naar een dieper achterliggend doel dat iets anders is dan daadwerkelijk veel Batmen verzamelen.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 11:22 schreef Komakie het volgende:
[..]
Maar hij blijft dus wel Batman Inc. doen, maar gaat er wel een einde aan breien
Ik hou niet van contextloze resets, dus ik hoop op een verhaaltechnische verklaring waarom Barbara weer Batgirl wordt.quote:The decision is sure to be met with a lot of controversy, as Barbara Gordon has long stood out as a figure of diversity amongst the superhero community, bound to a wheelchair for over 20 years and serving from behind the scenes as Oracle. It remains to be seen if DC will be addressing the drastic change within the book, or simply continuing forward as though she had never been paralyzed.
Ah ok.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:08 schreef Breuls het volgende:
[..]
Nee, in Batman & Robin vanaf september is Dick geen Batman meer.
[..]
Hmm dat is dan wel interessant. Hoewel die serie mij niet zo trekt ben ik daar wel weer benieuwd naar.quote:Dat einde was al geplanned, denk ik. Er is namelijk al gehint naar een dieper achterliggend doel dat iets anders is dan daadwerkelijk veel Batmen verzamelen.
Daarnaast is Oracle wel een zinvolle allie van Batman. Zeker als je al een andere Batgirl hebt en een Batwoman.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 12:10 schreef Breuls het volgende:
Batgirl #1: Barbara Gordon wordt weer Batgirl.
Als je dat raar vindt; ik heb er ook mijn twijfels over. Het artikel meldt dit:
[..]
Ik hou niet van contextloze resets, dus ik hoop op een verhaaltechnische verklaring waarom Barbara weer Batgirl wordt.
Van mij had het overigens niet gehoeven; we hebben Batwoman (Kathy Kane) en de huidige Batgirl (Kitrina Falcone) al, waarom Oracle opheffen?
Nou ja het is verder ook niet zo heel belangrijk aangezien je zelf wel weet hoe het eigenlijk in elkaar zit, maar op deze manier krijgt de buitenwereld wel een beetje een raar beeld.quote:Op dinsdag 7 juni 2011 14:14 schreef Breuls het volgende:
Ja, da's Novum, een persbureau met doorgaans weinig kennis van zaken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |