abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96828408
Ai.

Dan is het gemiddelde inkomen wat hoger dan gedacht. Maar vrouwen dragen natuurlijk tegenwoordig al heel wat bij. Nou ja, ik vind dat je met 40k ~ 45k inkomen een normaal rijtjeshuis zou moeten kunnen kopen. Je weet wel, achtertuin, 3 kamers, fatsoenlijk onderhouden.
  zondag 15 mei 2011 @ 09:58:07 #102
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_96828555
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:45 schreef skrn het volgende:
Ai.

Dan is het gemiddelde inkomen wat hoger dan gedacht. Maar vrouwen dragen natuurlijk tegenwoordig al heel wat bij. Nou ja, ik vind dat je met 40k ~ 45k inkomen een normaal rijtjeshuis zou moeten kunnen kopen. Je weet wel, achtertuin, 3 kamers, fatsoenlijk onderhouden.
Dat kan ook, alleen niet allemaalo p dezelfde plek.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  zondag 15 mei 2011 @ 12:26:45 #103
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96832152
quote:
2s.gif Op zondag 15 mei 2011 09:45 schreef skrn het volgende:
Ai.

Tot 2.5 jaar terug kon dat nog gewoon in de randstad. Met de strengere regels is dat tegenwoordig lastiger ondanks dat de prijzen gedaald zijn.
  zondag 15 mei 2011 @ 12:28:39 #104
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96832210
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:26 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Tot 2.5 jaar terug kon dat nog gewoon in de randstad. Met de strengere regels is dat tegenwoordig lastiger ondanks dat de prijzen gedaald zijn.
3x raden wat er met de prijzen gaat gebeuren. ja, zo simpel is het...
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_96834305
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:28 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Shit man... zit je daar straks met je onderwaarde.... allemaal omdat mensen zo graag een kruisje gingen zetten onder hun subprime lening.... ik vind dat de overheid ze een bail-out moet geven :Y

Jeweeetz.... lenen voor het vaderland is een daad van goed burgerschap... laat de spaarzame asociale burgers maar lappen..... zij sponsoren immers niet in voldoende mate onze soap-bubble-based economy :{w
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 15 mei 2011 @ 13:36:21 #106
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96834890
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 12:28 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren? Gaan ze weer stijgen? Meestal stijgen de prijzen weer na een daling.
Ik denk dat de prijzen nog wel tussen de 5 en 10 % zalen dalen. Maar ik ben van mening dat de overheid wil voorkomen dat alles weer op 1 inkomen gebaseerd gaat worden. Stel je voor dat huizen 50% gaan dalen en iedereen kan zowat bijna gratis wonen. Dan krijg je straks niemand meer aan het werk. Een copy van de jaren 80 is mogelijk als de rente behoorlijk gaat stijgen.
Zou de prijs van een brood ook gaan dalen?
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  zondag 15 mei 2011 @ 13:46:20 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96835291
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:36 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wat gaat er dan gebeuren? Gaan ze weer stijgen? Meestal stijgen de prijzen weer na een daling.
Ik denk dat de prijzen nog wel tussen de 5 en 10 % zalen dalen. Maar ik ben van mening dat de overheid wil voorkomen dat alles weer op 1 inkomen gebaseerd gaat worden. Stel je voor dat huizen 50% gaan dalen en iedereen kan zowat bijna gratis wonen. Dan krijg je straks niemand meer aan het werk. Een copy van de jaren 80 is mogelijk als de rente behoorlijk gaat stijgen.
Zou de prijs van een brood ook gaan dalen?
Het is per definitie niet mogelijk dat iedereen bijna gratis kan wonen. Ongeacht wat de prijs ook doet, er is nu eenmaal een X aantal woningen.
The End Times are wild
  zondag 15 mei 2011 @ 13:52:32 #108
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96835596
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is per definitie niet mogelijk dat iedereen bijna gratis kan wonen. Ongeacht wat de prijs ook doet, er is nu eenmaal een X aantal woningen.
Er is per definitie ook een beperkt aantal kopers.

Wanneer de koopkrachtige vraag daalt, kan er leegstand ontstaan. Vastgoed is dan geen economisch goed meer, maar een economisch kwaad: Het kost geld want wie vastgoed heeft, heeft lasten. Maar leegstaand vastgoed levert niks op.

In de jaren 1930 kregen mijn grootouders een grote, grote bos sleutels mee van de makelaar: "Ga zelf maar kijken of er iets bij zit". Het spul was de moeite van verkooppraatjes kennelijk niet meer waard.
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:55:49 #109
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96835735
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:52 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wanneer de koopkrachtige vraag daalt, kan er leegstand ontstaan. Vastgoed is dan geen economisch goed meer, maar een economisch kwaad: Het kost geld want wie vastgoed heeft, heeft lasten. Maar leegstaand vastgoed levert niks op.

In de jaren 1930 kregen mijn grootouders een grote, grote bos sleutels mee van de makelaar: "Ga zelf maar kijken of er iets bij zit". Het spul was de moeite van verkooppraatjes kennelijk niet meer waard.
Natuurlijk daarna is ook een oorlog uitgebroken. Als het zo slecht gaat staan we aan de vooravond van grote ellende.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:57:10 #110
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96835792
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:55 schreef Cherna het volgende:

[..]

Natuurlijk daarna is ook een oorlog uitgebroken. Als het zo slecht gaat staan we aan de vooravond van grote ellende.
Dat kwam niet door de lage prijs van het vastgoed, maar omdat een leenkneusje ten koste van alles Lebensraum wilde. ;)
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  zondag 15 mei 2011 @ 13:59:39 #111
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96835911
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 13:57 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Dat kwam niet door de lage prijs van het vastgoed, maar omdat een leenkneusje ten koste van alles Lebensraum wilde. ;)
Natuurlijk maar hij kon dat alleen omdat het zo slecht ging dat het volk dit als de enige oplossing ziet. Hij maakte gebruik van de slechte omstandigheden ontstaan door de crisis van de jaren 30
pi_96835932
quote:

[..]

wanneer is de barbecue in winschoterdiep-oost? :)
  zondag 15 mei 2011 @ 14:25:00 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96837129
quote:

[..]
Voor de oorlog werden huurwoningen door de verhuurder opnieuw behangen van binnen , er was zoveel leegstand dat dit regel was, nu moet je zelf aan de slag

Maar die tijd komt wel weer terug hoor
De babyboomers gaan tot 2020 de vrijheid tegemoet met het resultaat van het eindloonstelsel en gaan cashen
Ik zelf in 2018 ^O^
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_96839998
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 05:49 schreef Cherna het volgende:

Nee hoor voor een lange rente periode vanaf 15 jaar is 7%-8% historisch normaal.
Je herhaalt nu gewoon wat je eerder zegt... Dat maakt het niet waar.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96840247
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 14:25 schreef michaelmoore het volgende:

De babyboomers gaan tot 2020 de vrijheid tegemoet met het resultaat van het eindloonstelsel en gaan cashen
Ik zelf in 2018 ^O^
Het laatste wat de babyboomers moeten doen is gerust zijn, want hun pensioen is niet zo rotsvast als ze zelf denken en er komt ook een moment dat de volgende generatie het meest te vertellen heeft en dan komen de (harde) klappen!
  zondag 15 mei 2011 @ 15:34:43 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96840927
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het laatste wat de babyboomers moeten doen is gerust zijn, want hun pensioen is niet zo rotsvast als ze zelf denken en er komt ook een moment dat de volgende generatie het meest te vertellen heeft en dan komen de (harde) klappen!
Ja en daarna komt weer een generatie die jullie weer de klappen geeft. Het steeds maar weer afgeven op andere generaties vind ik vreemd mede omdat iedere generatie wel een crisis meegemaakt heeft en ook heeft moeten werken en iets moeten opbouwen. Daarbij komt wat jongeren nu verzinnen(ze zijn zo blij met het ontslagrecht om zo ouderen die te duur zijn te kunnen lozen)dat ze zelf straks met hun eigen gemaakte regels zich in de voet schieten.
Maar daar komt men vanzelf wel achter als de tijd daar is.
  zondag 15 mei 2011 @ 15:45:44 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96841679
http://www.actuelerentest(...)rentevastperiode.asp
Hier zie je duidelijk dat een rente van 7% een gemiddelde is voor een lange vaste rente periode waar ik het over had. Ik heb niet over variabele rente standen gesproken.
pi_96841846
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:45 schreef Cherna het volgende:
http://www.actuelerentest(...)rentevastperiode.asp
Hier zie je duidelijk dat een rente van 7% een gemiddelde is voor een lange vaste rente periode waar ik het over had. Ik heb niet over variabele rente standen gesproken.
Had je mijn eerdere bericht niet gelezen waar ik iets schreef over de meetperiode?
pi_96841860
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:34 schreef Cherna het volgende:

Ja en daarna komt weer een generatie die jullie weer de klappen geeft. Het steeds maar weer afgeven op andere generaties vind ik vreemd mede omdat iedere generatie wel een crisis meegemaakt heeft en ook heeft moeten werken en iets moeten opbouwen.

Het 'wie dan leeft die dan zorgt principe'? Dat gaat natuurlijk niet op in een omslagstelsel. Dan moet je er namelijk wel degelijk voor zorgen dat wie na jouw komt dit systeem kan onderhouden. Dat doe je niet door het wonen enorm duur te maken, dat doe je eerder door wonen goedkoop te maken. Dan houden jongeren nl. voldoende over om de zorg voor ouderen te betalen. Nu mogen ze en de hoofdprijs gaan betalen voor de zorg en pensioenen en ze mogen de hoofdprijs gaan betalen voor een woning. Dat is natuurlijk geen systeem dat stand gaat houden, zekers niet met de alsmaar stijgende kosten van energie en grondstoffen. De babyboomers hebben overigens geen enkele crisis meegemaakt, dat was bij de generatie voor hen wel anders.

quote:
Daarbij komt wat jongeren nu verzinnen(ze zijn zo blij met het ontslagrecht om zo ouderen die te duur zijn te kunnen lozen)dat ze zelf straks met hun eigen gemaakte regels zich in de voet schieten.
Het zijn de jongeren die de ontslagrecht versoepelt hebben? Total bull shit natuurlijk.... _O-

Laat ze eerst het jeugdloon maar eens afschaffen en mensen gaan betalen naar prestatie. Waarom zouden ouderen alsmaar meer moeten gaan verdienen? Omdat dit logisch is? Omdat het hun recht is? Wat is er zo raar aan om op latere leeftijd als je minder productief bent een stapje terug te moeten doen? Juist door te betalen naar prestatie kunnen ouderen op latere leeftijd ook nog interessant zijn voor bedrijven.
I'll sing you a lullaby.
pi_96842141
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:34 schreef Cherna het volgende:

Ja en daarna komt weer een generatie die jullie weer de klappen geeft.
Mwhoehahahahahahahahahahahahaha!!!!!!!!!!! Er is geen generatie die mij iets doet, want ik zorg voor onafhankelijkheid. Eigen broek ophouden. Dan maakt niemand je wat.

quote:
Het steeds maar weer afgeven op andere generaties vind ik vreemd mede omdat iedere generatie wel een crisis meegemaakt heeft en ook heeft moeten werken en iets moeten opbouwen. Daarbij komt wat jongeren nu verzinnen(ze zijn zo blij met het ontslagrecht om zo ouderen die te duur zijn te kunnen lozen)dat ze zelf straks met hun eigen gemaakte regels zich in de voet schieten.
De pre-babyboomgeneratie (geboren 35-45) en in mindere mate de babyboomgeneratie (45-55) heeft enorm op de pof geleefd en dat blijkt overal uit.

Waar de generaties daarvoor bezig waren met zuinig zijn voor de volgende generatie hebben deze generaties alles omgedraaid en vinden ze dat ze alles op mogen maken. Dat zie je zelfs terug in de gewijzigde successiewetgeving. Waar ooit de kinderen leidend waren zijn nu de partners dat en hebben de kinderen in beginsel nergens recht op (ja, op een bijzin dat ze ooit nog wel aan de beurt komen).

Het is een schandaal en die boemerang komt gewoon terug. De huidige generaties zijn weer wel bezig met duurzaamheid en het doorgeven aan de volgende generatie. En met zo'n instelling... dan is er maar één angst die je kan hebben: de de komende generatie weer net zo asociaal is als de (pre-)babyboomgeneratie.
pi_96842168
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:49 schreef xenobinol het volgende:
Wat is er zo raar aan om op latere leeftijd als je minder productief bent een stapje terug te moeten doen? Juist door te betalen naar prestatie kunnen ouderen op latere leeftijd ook nog interessant zijn voor bedrijven.
De wonderen zijn de wereld nog niet uit: ik ben het met Xeno eens. :D

Disclaimer: ALLEEN op dit punt dan he...
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  zondag 15 mei 2011 @ 15:57:41 #122
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96842340
quote:

De babyboomers hebben overigens geen enkele crisis meegemaakt, dat was bij de generatie voor hen wel anders.
Ja hoor, nl de jaren 80 toen zij de leeftijd hadden van circa 25-30 jaar. Deze zijn nu dus circa 59 jaar oud de echte babyboomer dus geboren in de jaren 50

quote:

Het zijn de jongeren die de ontslagrecht versoepelt hebben? Total bull shit natuurlijk.... _O-

Nee, maar ze zijn er maar wat blij mee.
Maar goed het zal mijn tijd nog wel duren. Wat niet gaat dat gaat niet, al nemen ze me alles af.
Bangmakerij, aandelen, winst maken en wel zoveel mogelijk op korte termijn is wat de meeste in het hoofd geslagen is.
Kijken of jij een stapje terug wilt doen op latere leeftijd. Nog nooit een mens meegemaakt die vrijwillig een stap terug wilt doen.
pi_96842598
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:57 schreef Cherna het volgende:

Kijken of jij een stapje terug wilt doen op latere leeftijd. Nog nooit een mens meegemaakt die vrijwillig een stap terug wilt doen.
Een stapje terug doen wil niemand. Maar het kan wel de verstandige keuze zijn...
pi_96843187
quote:

Zo werkt de natuur nu eenmaal... je word ouder en word minder fit en raakt minder gemotiveerd. Het is een feit dat vrijwel iedereen met de jaren zijn fysieke en geestelijke vermogens ziet afnemen, waarom zouden we dan wel dezelfde beloning moeten blijven geven? Dat is volkomen onlogisch en ligt aan de bron van de problematiek. Als werkgever heb je liever de meest productieve mensen voor een bepaald salaris, dit kan verholpen worden door te betalen naar prestatie. Uiteraard zijn er ook beroepen waar 'ervaring' een zeer kostbaar goed is, als je geluk hebt word dit op waarde geschat met een bijbehorende beloning. Helaas kan niet iedere oudere een functie vervullen van leidinggevende of onderwijzer.
I'll sing you a lullaby.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:13:04 #125
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96843295
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:02 schreef DS4 het volgende:

[..]

Een stapje terug doen wil niemand. Maar het kan wel de verstandige keuze zijn...
Prima, ik doe al niet anders. Maar het afgeven op andere generaties vind ik belachelijk. Mede omdat we met ons alle geprofiteerd hebben van de vooruitgang. De stelling dat babyboomers maar op de pof leefde is natuurlijk onzin. Of jongeren dit nu niet doen. Grondstoffen, tja natuurlijk maar daar heeft het bedrijfsleven enorm van geprofiteerd. Dat keuzes fout zijn geweest dat ben ik met je eens, maar om daar een generatie voor aan te spreken gaat mij te ver.
Tot voor 3 jaar was het allemaal prima en dan heb je een crisis nog niet eens veroorzaakt door de hard werkende NLer dan zijn de rapen gaar en dan wordt gelijk verwezen naar babyboomers, buitenlanders etc.
  zondag 15 mei 2011 @ 16:20:03 #126
323876 michaelmoore
pi_96843735
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

we leven toch in een democratie??
En ieder wil niet zijn eigen vooruitzichten platbranden, maar in stand houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 15 mei 2011 @ 16:24:04 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96844071
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo werkt de natuur nu eenmaal... je word ouder en word minder fit en raakt minder gemotiveerd. Het is een feit dat vrijwel iedereen met de jaren zijn fysieke en geestelijke vermogens ziet afnemen, waarom zouden we dan wel dezelfde beloning moeten blijven geven? Dat is volkomen onlogisch en ligt aan de bron van de problematiek. Als werkgever heb je liever de meest productieve mensen voor een bepaald salaris, dit kan verholpen worden door te betalen naar prestatie. Uiteraard zijn er ook beroepen waar 'ervaring' een zeer kostbaar goed is, als je geluk hebt word dit op waarde geschat met een bijbehorende beloning. Helaas kan niet iedere oudere een functie vervullen van leidinggevende of onderwijzer.
Dat is voor mij een principe kwestie. Ten eerste hebben mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben altijd hun premies, pensioen, belasting betaalt. Dan mag je toch verwachten dat men een normaal leven kan leiden. Daarbij kun je ook zeggen dat het bedrijfsleven deze mensen gesloopt heeft als het om zware arbeid gaat.
Om datgene dat jij voorstelt te laten werken dan moet je mensen ook de keuze geven of ze pensioen willen betalen ja of nee etc, Dan moet je ook voor het liberale kiezen. Dan kan ik me er wel in vinden. Maar zoals het systeem nu werkt kan ik me hier niet in vinden.
pi_96845928
Zijn er nog leuke nieuwe filmpjes gesignaleerd, waarin uit de doeken wordt gedaan hoe erg het gesteld is met de Nederlandse huizenmarkt? :P
pi_96846626
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:55 schreef Asfyxia het volgende:
Zijn er nog leuke nieuwe filmpjes gesignaleerd, waarin uit de doeken wordt gedaan hoe erg het gesteld is met de Nederlandse huizenmarkt? :P
Je zoekt het 'Fantasy'-genre als ik het goed begrijp?
pi_96846879
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zoekt het 'Fantasy'-genre als ik het goed begrijp?
Nee, niet bepaald. Maar ik heb er alweer een paar gevonden. :P
pi_96847465
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:13 schreef Cherna het volgende:

Prima, ik doe al niet anders. Maar het afgeven op andere generaties vind ik belachelijk. Mede omdat we met ons alle geprofiteerd hebben van de vooruitgang. De stelling dat babyboomers maar op de pof leefde is natuurlijk onzin. Of jongeren dit nu niet doen. Grondstoffen, tja natuurlijk maar daar heeft het bedrijfsleven enorm van geprofiteerd. Dat keuzes fout zijn geweest dat ben ik met je eens, maar om daar een generatie voor aan te spreken gaat mij te ver.
Dat mag jou te ver gaan, maar de historie is zoals deze is. In NL heeft de (pre-)babyboomgeneratie een spoor van vernieling achtergelaten. NL had geen staatsschuld hoeven te hebben... daar moet je eens over nadenken nu de groep die dat op zijn geweten heeft massaal met pensioen gaat, volstrekt onvoldoende heeft gespaard voor dat pensioen en iedereen die ook maar durft te suggereren dat je die lasten niet alleen bij de nieuwe generaties moet leggen (dus gewoon iedereen mee laten betalen aan het probleem van die generatie, niet eens "dop je eigen boontjes maar") wordt verketterd door die generatie die kennelijk NL heeft opgebouwd na de oorlog. Ja, ook degenen die toen nog geboren moesten worden.

Lachwekkend!

quote:
Tot voor 3 jaar was het allemaal prima en dan heb je een crisis nog niet eens veroorzaakt door de hard werkende NLer dan zijn de rapen gaar en dan wordt gelijk verwezen naar babyboomers, buitenlanders etc.
Als je denkt dat deze discussie iets te maken heeft met deze crisis dan snap ik dat je niet begrijpt waarom de (pre-)babyboomers de schuld krijgen van de ellende...

Maar het probleem zit ergens anders. En dat is het jarenlang doorschuiven van de ellende naar toekomstige generaties met behulp van de toverwoorden "verworven rechten".
pi_96847558
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

we leven toch in een democratie??
Macht en kennis kun je misbruiken. Heb je wel eens gehoord van de term machtsmisbruik?

quote:
En ieder wil niet zijn eigen vooruitzichten platbranden, maar in stand houden
Het zal jou verbazen, maar de nieuwe generaties zijn weldegelijk bezig met het in stand houden van ten behoeve van toekomstige generaties en ook als dat ten koste van het hier en nu gaat. En vroegere generaties deden dat exact eender.

Nee, de (pre-)babyboomers hebben dat "ik eerst!"-model uitgevonden en gecultiveerd.
pi_96847835
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:24 schreef Cherna het volgende:

Dat is voor mij een principe kwestie. Ten eerste hebben mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben altijd hun premies, pensioen, belasting betaalt.
Ze hebben te weinig betaald. Er werd meer uitgegeven dan er binnenkwam en er is te weinig gespaard voor de pensioenen. Dat geldt met name voor het AOW deel, maar ook de reguliere pensioenen, want iedere keer als de fondsen te weinig in kas hebben wordt er wel iets verzonnen wat ten koste gaat van de betalers zodat de ontvangers geen pijn hoeven te lijden...

quote:
Dan mag je toch verwachten dat men een normaal leven kan leiden.
Als je te weinig hebt gespaard heb je een probleem... Behalve dan als je (pre-)babyboomer bent, dan leg je de rekening bij een ander...

quote:
Daarbij kun je ook zeggen dat het bedrijfsleven deze mensen gesloopt heeft als het om zware arbeid gaat.
Je kan ook zeggen dat Sinterklaas bestaat. Ik kan het wel 10 keer zeggen!

quote:
Om datgene dat jij voorstelt te laten werken dan moet je mensen ook de keuze geven of ze pensioen willen betalen ja of nee etc, Dan moet je ook voor het liberale kiezen. Dan kan ik me er wel in vinden. Maar zoals het systeem nu werkt kan ik me hier niet in vinden.
Maar hou nou toch eens op! Voorstellen om de pijn door EN de nieuwe EN de (pre-)babyboomgeneratie te laten dragen worden getorpedeerd en vervangen door voorstellen om de pijn (vrijwel) geheel bij de nieuwe generaties te leggen.

Er wordt nergens anders om gevraagd dan het eerlijk verdelen van de pijn!

En dat is nu net wat steekt: het probleem is veroorzaakt door de (pre-)babyboomers, want teveel uitgegeven en te weinig gespaard. En als je dan voorstelt om iedereen mee te laten betalen (wat al een gift is, zij het ook wel terecht, want als je eenmaal pensioen hebt kun je ook niet meer extra gaan sparen) komt het gezeur over verworven rechten!!!
pi_96848364
quote:

Ja hoor, nl de jaren 80 toen zij de leeftijd hadden van circa 25-30 jaar. Deze zijn nu dus circa 59 jaar oud de echte babyboomer dus geboren in de jaren 50

In de jaren 80 ontliepen ze de crisis, die trof vooral jongeren onder de 25, generatie niX, rechtstreeks van school een uitkering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 17:57:32 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 17:57:16 #135
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96848431
@DS4
Verworven rechten bestaan al zolang de mens leeft. Jij schuift het probleem naar een generatie en dan ben je overal vanaf. Zelf profiteer je optimaal van de verworven rechten en leidt een leven dat je grotendeels te danken hebt aan de vooruitgang dus ook de generatie die nu oud is die jou die mogelijkheid hebben gegeven. Gaf je vier jaar geleden ook al die kritiek op andere generaties. Waarom hoorde ik toen niemand. Het kon niet op en dat verwijt je een generatie terwijl je zelf met de lift bent omhoog gegaan.
En vind je het gek als je pensioen moet betalen(je eigen spaargeld)dat je dan mag verwachten dat je daar iets voor terug krijgt.
De kast is geplunderd door het CDA en slecht beleid. Dat vergeet je ff te vermelden. Dat heeft niets te maken met te weinig inleg. En waar jongeren voor moeten strijden namelijk afschaffing van verplicht pensioen of in ieder geval loskoppeling daar hoor je ze niet over.
Maar goed jij denkt er anders over zolang ze maar niet aan jou verworven rechten komen. En je bent niet de enige.
Nog steeds betalen jongeren pensioen (hun eigen geld dus) terwijl zij daar niets voor gaan terug krijgen.
Daarbij komt dat veel jongeren nog steeds de VVD kiezen en erger nog de PVV die juist nooit een verandering teweeg zullen brengen. Maar goed wie wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 15-05-2011 18:05:08 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 18:29:59 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96849520
quote:
3s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In de jaren 80 ontliepen ze de crisis, die trof vooral jongeren onder de 25, generatie niX, rechtstreeks van school een uitkering.
Niet geheel Piet. Veel gezinnen moesten verplicht verkopen omdat de rente 13% stond. Straten stroomden leeg. Inderdaad jongeren kregen amper werk en dat heb ik ook ondervonden.
Maar ook de iets ouderen raakten werkloos. Flapdrol Kok toen voorzitter van het FNV was zogenaamd begaan met de arbeiders die massaal ontslagen werden.
En geloof me, iedereen maakt nu verwijten naar de oudere generatie. Ik vecht al jaren tegen afschaffing van verplichte ziektekosten, pensioen etc. Maar niets nada. Nu verwijt men onze generatie dat wij niets deden. Ongelooflijk
pi_96850008
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:57 schreef Cherna het volgende:
@DS4
Verworven rechten bestaan al zolang de mens leeft. Jij schuift het probleem naar een generatie en dan ben je overal vanaf. Zelf profiteer je optimaal van de verworven rechten en leidt een leven dat je grotendeels te danken hebt aan de vooruitgang dus ook de generatie die nu oud is die jou die mogelijkheid hebben gegeven.
Dat is een leuk verhaal, maar niet waar. Natuurlijk profiteer je van infrastructuur en techniek, maar laten we nu vooral niet net doen alsof dat gratis wordt achtergelaten...

quote:
Gaf je vier jaar geleden ook al die kritiek op andere generaties. Waarom hoorde ik toen niemand.
Dat weet ik niet, maar ik vertel dit verhaal al meer dan tien jaar en dan denk ik dat ik niet de enige ben...

quote:
Het kon niet op en dat verwijt je een generatie terwijl je zelf met de lift bent omhoog gegaan.
Ik vrees voor je dat ik self-made ben.

quote:
En vind je het gek als je pensioen moet betalen(je eigen spaargeld)dat je dan mag verwachten dat je daar iets voor terug krijgt.
Nee. Maar ik wil ook niet dat er niets wordt gegeven, ik wil dat de pijn eerlijk wordt verdeeld. En dan nog krijgt de (pre-)babyboom generatie meer dan ze hebben gespaard!

quote:
De kast is geplunderd door het CDA en slecht beleid. Dat vergeet je ff te vermelden. Dat heeft niets te maken met te weinig inleg.
En ten behoeve van wie is dat geld uitgegeven? Want ik vergeet niets!

Je weet overigens dat de vakbonden de grote vinger in de pap hadden? Want het CDA de zwarte piet toespelen in dezen is grappig, maar onjuist.

quote:
En waar jongeren voor moeten strijden namelijk afschaffing van verplicht pensioen of in ieder geval loskoppeling daar hoor je ze niet over.
Maar goed jij denkt er anders over zolang ze maar niet aan jou verworven rechten komen. En je bent niet de enige.
Noem eens... Welke afname van verworven rechten protesteer ik tegen?

quote:
Nog steeds betalen jongeren pensioen (hun eigen geld dus) terwijl zij daar niets voor gaan terug krijgen.
Daarbij komt dat veel jongeren nog steeds de VVD kiezen en erger nog de PVV die juist nooit een verandering teweeg zullen brengen. Maar goed wie wel.
Pensioenen zijn vaak verplicht (wat te zot voor woorden is, maar als dat niet zo zou zijn, dan zouden veel (pre-)babyboomers pas echt een probleem hebben.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:29:19 #138
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96851910
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:41 schreef DS4 het volgende:

Dat is een leuk verhaal, maar niet waar. Natuurlijk profiteer je van infrastructuur en techniek, maar laten we nu vooral niet net doen alsof dat gratis wordt achtergelaten...

Natuurlijk niets is gratis, maar zonder die vooruitgang had je niet kunnen profiteren van de middelen en de maatschappij.

quote:
Dat weet ik niet, maar ik vertel dit verhaal al meer dan tien jaar en dan denk ik dat ik niet de enige ben..
Prima, maar er zijn ook zat ouderen die dit al jaren vertellen.

quote:
Ik vrees voor je dat ik self-made ben.
Ik heb niets te vrezen. Iedereen is self-made en maakt gebruik van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

quote:
Nee. Maar ik wil ook niet dat er niets wordt gegeven, ik wil dat de pijn eerlijk wordt verdeeld. En dan nog krijgt de (pre-)babyboom generatie meer dan ze hebben gespaard!
Hmm wat is het probleem. Mijn pensioen is niet door jou betaald maar puur door mijzelf(en dan inderdaad nu nog om anderen hun pensioen te gunnen). Het is een verzekering niets meer en minder die helaas verplicht is als je werkt. Werk je niet hoef je dat ook niet te betalen. Het is dus puur een zaak tussen degene die aan het stelsel deelnemen. Bij een brandverzekering wil je ook een vergoeding krijgen als je TOKO afbrand.

quote:
En ten behoeve van wie is dat geld uitgegeven? Want ik vergeet niets!
Ten behoeve van de maatschappij om de crisis in de jaren 80 op te lossen, net zoals nu miljarden in de economie en EU gepompt worden.

quote:
Je weet overigens dat de vakbonden de grote vinger in de pap hadden? Want het CDA de zwarte piet toespelen in dezen is grappig, maar onjuist.
Ik ben het met je eens dat ze de vakbonden moeten opdoeken of in iedergeval moeten herstructeren. Zij belemmeren juist het ontkoppelen, en zetten de AOW leeftijd te laat in.

quote:
Noem eens... Welke afname van verworven rechten protesteer ik tegen?
Goed je weet heus wel wat ik bedoel. Je hebt ook het recht als je gekocht hebt om in het huis te wonen je betaalt er immers voor. En ik denk dat je op je achterse pootjes zult staan als het onteigend wordt. Als je een contract afsluit wil je ook geld na de opdracht. Of maakt je dat niets uit wanneer iemand niet betaalt omdat hij nu plots geen geld meer heeft.

quote:
Pensioenen zijn vaak verplicht (wat te zot voor woorden is, maar als dat niet zo zou zijn, dan zouden veel (pre-)babyboomers pas echt een probleem hebben.
Klopt. Maar waarom de pensioenleeftijd verhoging nu al niet ingaat is mij een raadsel en pas als de babyboomers er al niet meer zijn. Wil niet zeggen dat ik de babyboomers hier de schuld van geef. Zij maken gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Ik zoek het louter bij de maatschappij zoals deze nu is en het gevoerde beleid. Dus alle generaties.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 15-05-2011 19:43:51 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 20:11:11 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96853989
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag jou te ver gaan, maar de historie is zoals deze is. In NL heeft de (pre-)babyboomgeneratie een spoor van vernieling achtergelaten. NL had geen staatsschuld hoeven te hebben... daar moet je eens over nadenken nu de groep die dat op zijn geweten heeft massaal met pensioen gaat, volstrekt onvoldoende heeft gespaard voor dat pensioen en iedereen die ook maar durft te suggereren dat je die lasten niet alleen bij de nieuwe generaties moet leggen (dus gewoon iedereen mee laten betalen aan het probleem van die generatie, niet eens "dop je eigen boontjes maar") wordt verketterd door die generatie die kennelijk NL heeft opgebouwd na de oorlog. Ja, ook degenen die toen nog geboren moesten worden.

Lachwekkend!

[..]

Als je denkt dat deze discussie iets te maken heeft met deze crisis dan snap ik dat je niet begrijpt waarom de (pre-)babyboomers de schuld krijgen van de ellende...

Maar het probleem zit ergens anders. En dat is het jarenlang doorschuiven van de ellende naar toekomstige generaties met behulp van de toverwoorden "verworven rechten".
En dan te bedenken dat die hele staatsschuld is opgebouwd door elk jaar slechts een paar procent te veel uit te geven (of een paar procent te weinig belasting te betalen (geld wat privaat in de pensioenen gestopt is))... Als de overheid al die jaren een fractie minder verkwistend was geweest, of de ballen had gehad om de gebruikers daadwerkelijk de kosten (belasting) te laten betalen die "noodzakelijk" was, hadden we nu geen staatsschuld gehad.
censuur :O
pi_96855269
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:29 schreef Cherna het volgende:

Natuurlijk niets is gratis, maar zonder die vooruitgang had je niet kunnen profiteren van de middelen en de maatschappij.
Dat geldt natuurlijk voor iedere generatie. Niets mis met bouwen op hetgeen er is. Het moet alleen geen roofbouw worden en DAT, mijn waarde, is het probleem.

quote:
Prima, maar er zijn ook zat ouderen die dit al jaren vertellen.
Ik verwijt niet iedere (pre-)babyboomer iets op persoonlijk niveau, ik verwijt de groep als geheel een instelling die ik niet vind passen.

quote:
Ik heb niets te vrezen. Iedereen is self-made en maakt gebruik van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.
De meesten zijn niet eens made, laat staan self-made.

quote:
Hmm wat is het probleem. Mijn pensioen is niet door jou betaald maar puur door mijzelf(en dan inderdaad nu nog om anderen hun pensioen te gunnen). Het is een verzekering niets meer en minder die helaas verplicht is als je werkt. Werk je niet hoef je dat ook niet te betalen. Het is dus puur een zaak tussen degene die aan het stelsel deelnemen. Bij een brandverzekering wil je ook een vergoeding krijgen als je TOKO afbrand.
Je weet toch dat er sprake is van een collectief pensioen en dus de bedragen op een grote hoop gaan? En laat nu er een groep zijn die weinig premie heeft betaald en maximale uitkering krijgt en een groep die veel premie moet betalen en lagere uitkering krijgt (en wat gradaties daarin natuurlijk).

Dat is toch vreemd, nietwaar?

quote:
Ten behoeve van de maatschappij om de crisis in de jaren 80 op te lossen, net zoals nu miljarden in de economie en EU gepompt worden.
Brede herwaardering is van 1992. De crisis van de 80-er jaren bereikte haar piek een 8 jaar daarvoor...

quote:
Ik ben het met je eens dat ze de vakbonden moeten opdoeken of in iedergeval moeten herstructeren. Zij belemmeren juist het ontkoppelen, en zetten de AOW leeftijd te laat in.
Nou, dan ben jij het voor een groot deel met mij eens...

quote:
Goed je weet heus wel wat ik bedoel. Je hebt ook het recht als je gekocht hebt om in het huis te wonen je betaalt er immers voor. En ik denk dat je op je achterse pootjes zult staan als het onteigend wordt. Als je een contract afsluit wil je ook geld na de opdracht. Of maakt je dat niets uit wanneer iemand niet betaalt omdat hij nu plots geen geld meer heeft.
Dat laatste is te vergelijken met de situatie met de pensioenen, het recht op eigendom niet... Nou even die laatste situatie: als ik van iemand geld krijg en hij gaat failliet, dan heb ik pech. Dat is vervelend, maar ik kan niet bij de buurman aanbellen om het daar maar op te halen.

Dat is het punt.

En ik vind ook niet dat de lasten geheel naar de pensioengerechtigden moeten gaan, want verreweg de meesten hebben ook maar gedaan wat ze moesten doen... Maar ze moeten niet roepen dat anderen het maar moeten oplossen...

quote:
Klopt. Maar waarom de pensioenleeftijd verhoging nu al niet ingaat is mij een raadsel en pas als de babyboomers er al niet meer zijn. Wil niet zeggen dat ik de babyboomers hier de schuld van geef. Zij maken gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Ik zoek het louter bij de maatschappij zoals deze nu is en het gevoerde beleid. Dus alle generaties.
Strikt genomen zijn het natuurlijk de vertegenwoordigers die je een draai om de oren moet geven, dat besef ik ook. Maar in gesprekken met de achterban merk ik dezelfde houding. Veel (pre-)babyboomers roepen trots dat ze al hun geld op gaan maken, want ze hebben het immers zelf verdiend. Geloof me, dat is een vrij unieke opvatting. Vroeger was het gewoon voor de kinderen, of de oudste zoon.

(eerlijk is eerlijk: daar stond dan ook wel tegenover dat de ouders in de boerderij mochten blijven wonen en netjes eten kregen van zoonlief...)
  zondag 15 mei 2011 @ 20:37:09 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96855290
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

(geld wat privaat in de pensioenen gestopt is)
Bron?
De staat plundert juist steeds de pensioenkast om de economie te helpen. Veel overheidszaken zoals wegen worden vanuit de pensioenkast betaalt, geld waarvan de overheid eigenlijk vanaf zou moeten blijven. Waarom denk je dat anders de staat zo een grote invloed heeft op de pensioenkast. En het vreemde is dat juist de personen die geen pensioen verplicht hoeven te betalen zo hard schreeuwen dat er geen geld is terwijl zij niet eens aan het stelsel hoeven mee te doen zoals bv ZZPers, niet werkende, middenstand etc.
Het zou kunnen zijn dat ik je niet begrijp.
pi_96855358
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:

En dan te bedenken dat die hele staatsschuld is opgebouwd door elk jaar slechts een paar procent te veel uit te geven (of een paar procent te weinig belasting te betalen (geld wat privaat in de pensioenen gestopt is))... Als de overheid al die jaren een fractie minder verkwistend was geweest, of de ballen had gehad om de gebruikers daadwerkelijk de kosten (belasting) te laten betalen die "noodzakelijk" was, hadden we nu geen staatsschuld gehad.
Staatsschulden zouden alleen maar moeten kunnen in economisch mindere tijden om verminderde belastingopbrengsten te compenseren. En eventueel om te investeren, maar dan ook een plan hoe de opbrengsten daarvan terugvloeien in de staatskas.
pi_96855420
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:37 schreef Cherna het volgende:

Veel overheidszaken zoals wegen worden vanuit de pensioenkast betaalt,
Nou, de automobilist betaalt de wegen dubbel en dwars. 8-dubbel als ik mij niet vergis zelfs...
  zondag 15 mei 2011 @ 20:51:05 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96856081
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, de automobilist betaalt de wegen dubbel en dwars. 8-dubbel als ik mij niet vergis zelfs...
http://www.gelderlander.n(...)-in-schoolgebouw.ece
Tja en dit is bijvoorbeeld zo een zaak waarvan de PvDA het pensioengeld in wilt investeren. En de investeringen van de PvDA kennen we inmiddels wel.

Nog even terug komend op een van je laatste post. Als iemand failliet gaat ben je je geld kwijt. Dat klopt maar jij hebt wel de vrijheid of je zaken doet met iemand of niet. Pensioen is een verplichting voor velen. En daar moeten we vanaf.

Het gaat nu wel erg offtop, Maar goed, harde discussies zijn wel leuk ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 21:12:55 #145
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96858082
quote:
Wat een vuile fascist is deze man ook eigenlijk. Een beetje voor andere mensen denken te kunnen bepalen hoe en waar zij zouden moeten wonen. Nog even en de overheid gaat bepalen hoeveel hypotheek we verplicht aan moeten gaan. Walgelijk. :r
pi_96860746
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:51 schreef Cherna het volgende:

harde discussies zijn wel leuk
Wederom: mee eens! ;)
pi_96860983
quote:
"de starters moeten geholpen worden" en de "huurders moeten een zetje krijgen" :')

Onder het mom van 'ik doe het niet voor mijzelf' _O-

Ik zou hen graag persoonlijk het laatste zetje geven de afgrond in :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_96861154
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:18 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Wat een vuile fascist is deze man ook eigenlijk. Een beetje voor andere mensen denken te kunnen bepalen hoe en waar zij zouden moeten wonen. Nog even en de overheid gaat bepalen hoeveel hypotheek we verplicht aan moeten gaan. Walgelijk. :r
Inderdaad.... het is een fascist... een profiteur en een demagoog... :7
I'll sing you a lullaby.
pi_96861387
Overigens.... huurders zijn vrij om te ontsnappen aan het facistische banksterbewind *O*
I'll sing you a lullaby.
pi_96866585
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:00 schreef xenobinol het volgende:
Overigens.... huurders zijn vrij om te ontsnappen aan het facistische banksterbewind *O*
Yep. Je zoekt een kartonnen doos uit bij de Aldi en klaar ben je.
pi_96867229
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Yep. Je zoekt een kartonnen doos uit bij de Aldi en klaar ben je.
Ik zie dat je niet voorgelicht bent.... koop gewoon zoiets... die is binnen 2 seconden opgezet in met 30 seconden weer ingevouwen.... je luchtbed opblazen kost veel meer tijd.

I'll sing you a lullaby.
pi_96867967
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:27 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik zie dat je niet voorgelicht bent.... koop gewoon zoiets... die is binnen 2 seconden opgezet in met 30 seconden weer ingevouwen.... je luchtbed opblazen kost veel meer tijd.

[ afbeelding ]
Nee, ik ben inderdaad niet voorgelicht op dat gebied.

Maar aangezien ik niet huur is dat ook niet nodig he... :+
pi_96868175
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, ik ben inderdaad niet voorgelicht op dat gebied.

Maar aangezien ik niet huur is dat ook niet nodig he... :+
Komt vanzelf wel.
pi_96868571
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:44 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Komt vanzelf wel.
Dream on... ^O^
pi_96871464
Even een plaatje gemaakt.

Het bord staat er al meer dan een jaar, ben benieuwd of er echt mensen zijn die al een jaar hebben gewacht op hun huis. De bouw ervan moet nog beginnen...

Ook zijn ze hier kavels aan het verkopen waarop je een 2-onder-1-kap moet bouwen. Nou daar koop je een kavel voor zeg...

[ Bericht 2% gewijzigd door Terrorizer op 16-05-2011 01:17:15 ]
pi_96871488
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Wow, dat is briljant. :D

Geen gehannes met opzetten enzo..

Hoe heet het spul?

[ Bericht 2% gewijzigd door Terrorizer op 16-05-2011 01:37:36 ]
  maandag 16 mei 2011 @ 07:00:06 #158
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96874042
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:59 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hoe heet het spul?
Da's de gesBMW.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96874114
Ik moest lachen.

Binnenkort 2 inkomen, weinig woonlasten. Heeft de politiek daar al een term voor bedacht?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 45% gewijzigd door Terrorizer op 16-05-2011 07:33:09 ]
pi_96874446
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 07:27 schreef Terrorizer het volgende:
Ik moest lachen.

Binnenkort 2 inkomen, weinig woonlasten. Heeft de politiek daar al een term voor bedacht?
Ik dnek dat er wel een afroom regeling gemaakt gaat worden voor die groep. :P
pi_96874789
quote:
Rabobank wil overleg woningmarkt Uitgegeven: 16 mei 2011 08:31
Laatst gewijzigd: 16 mei 2011 08:31

AMSTERDAM - Banken, toezichthouders en ministeries moeten om de tafel gaan zitten om te praten over de vastgelopen woningmarkt. Dat zegt bestuursvoorzitter van de Rabobank Piet Moerland maandag in het Financieele Dagblad.

Rabobank is marktleider als het om hypotheken gaat.

Banken moeten volgens Moerland meer vrijheid krijgen om hypotheekleningen te verstrekken aan starters. Tegelijk moeten de aflossingsvrije hypotheken verder aan banden worden gelegd. De hypotheekrenteaftrek moet volgens Moerland ook worden behandeld, maar hiervoor doet hij zelf geen voorstel.

Volgens de Rabobank staan in Nederland honderdtachtigduizend woningen te koop, terwijl er vorig jaar slechts honderddertigduizend werden verkocht.

AFM

De Autoriteit Financiële Markten heeft vorig jaar opgetreden tegen onder meer de Rabobank. De bank was er bij het verstrekken van sommige hypotheken te gemakkelijk vanuit gegaan dat het salaris van de klant nog zou stijgen.

De AFM heeft de mogelijkheden van banken beperkt, zegt Moerland. Tegelijk wil hij niets 'ten nadele van de AFM zeggen, want zij waken over overkreditering'.

Toch zou de AFM minder strikt moeten zijn. "Geef de hypotheekadviseurs meer ruimte voor meer maatwerk."
Hopsakee de eisen van onze overheid zijn te streng volgens de rabobank, dus moeten ze maar weer hogere hypotheken kunnen verstrekken. :P
  maandag 16 mei 2011 @ 08:48:52 #162
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96874868
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 07:27 schreef Terrorizer het volgende:
Ik moest lachen.

Ja. Moederskindje. Weet alleen niet meer welke politicus daar als eerste mee kwam.
Zou nog best eens Rutte zelf geweest kunnen zijn _O-
  maandag 16 mei 2011 @ 08:50:44 #163
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96874895
De bank zou wel de laatste zijn wie het uit mag maken of een huis wel of niet verkocht wordt: er zit toch al iemand in met een hypotheek. Echter, de Rabobank wil natuurlijk gewoon dat huizen weer duurder worden, en ze weer meer geld kunnen uitlenen. Puur eigenbelang, wat juist heeft geleid tot de huidige problemen.
censuur :O
  maandag 16 mei 2011 @ 08:53:26 #164
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96874930
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:50 schreef RemcoDelft het volgende:
De bank zou wel de laatste zijn wie het uit mag maken of een huis wel of niet verkocht wordt: er zit toch al iemand in met een hypotheek.
Ja, alleen hoeft dat niet iemand met een Rabobank hypotheek te zijn natuurlijk. Dus wil de rabobank graag dat we allemaal weer gaan verhuizen, zodat ze weer kans hebben om (bijvoorbeeld) de ex-DSB-ers een hypotheek te geven.
Om over alle starters nog maar te zwijgen natuurlijk. :)
pi_96875092
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 00:59 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Hoe heet het spul?
Quechua Is nog betaalbaar ook, ik ga regelmatig een weekendje kamperen.... plop... tentje openvouwen... 4 haringen in de grond en de BBQ kan aan :9
I'll sing you a lullaby.
pi_96875147
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:42 schreef Basp1 het volgende:

Hopsakee de eisen van onze overheid zijn te streng volgens de rabobank, dus moeten ze maar weer hogere hypotheken kunnen verstrekken. :P
Haha.... de rabo die zo ongeschonden de kredietcrisis is doorgekomen (slaat zichzelf constant op de borst met benoeming van dit feitje) is voor 70 miljard euro blootgesteld aan subprime hypotheken.... Moehaaahaaa _O- _O- _O-
I'll sing you a lullaby.
pi_96875166
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:48 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ja. Moederskindje. Weet alleen niet meer welke politicus daar als eerste mee kwam.
Zou nog best eens Rutte zelf geweest kunnen zijn _O-
Haha... je bent een 'toppertje' Whuzz :P
I'll sing you a lullaby.
pi_96876107
Heeft hem geen windeieren gelegd.

Hij had een van de laagste hypotheken in de regering dacht ik. (maar dat was ook niet zo moeilijk)
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 11:25:01 #169
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96878993
Ik ben blij om te zien dat er wel nieuwe dingen worden gezegd in dit deel van de reeks..

:')
Breitling - Instruments for Professionals
pi_96880914
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dat 30 seconden opvouwen lukt mij alleen nooit. Ik sta minstens 20 minuten te vloeken.

Maar nog steeds beter dan zo'n ouderwetse tent.
pi_96881431
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:09 schreef de_ier het volgende:

[..]

Dat 30 seconden opvouwen lukt mij alleen nooit. Ik sta minstens 20 minuten te vloeken.

Maar nog steeds beter dan zo'n ouderwetse tent.
Op youtube staan instructiefilmpjes... thuis even een paar keer oefenen en je staat niet langer voor lul op de camping ;)
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 12:25:09 #172
16180 crew  CoolGuy
pi_96881525
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Op youtube staan instructiefilmpjes... thuis even een paar keer oefenen en je staat niet langer voor lul op de camping ;)
Ja dag, je gaat op vakantie, daar ga je toch niet voor oefenen met als doel 'niet voor lul te staan op de camping' ?

Overigens zou ik nooit op een camping gaan staan. Verschrikkelijk. Dat je dan een half uur moet lopen om naar een toilet te gaan waar de rest van de camping ook gaat.

Mij niet gezien, geef mij maar een luxe hotelkamer, daar ben ik meer in mn element :P
pi_96881707
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:25 schreef CoolGuy het volgende:

Ja dag, je gaat op vakantie, daar ga je toch niet voor oefenen met als doel 'niet voor lul te staan op de camping' ?
Je moet je altijd goed voorbereiden als je gaat camperen... weten hoe je je tent opzet is heel normaal. Meestal als je gaat kamperen zet je je tent even thuis op om te kijken of deze nog in goede staat is. Het is erg lullig als je op de camping pas tot de ontdekking komt dat er iets mankeert aan je uitrusting.

quote:
Overigens zou ik nooit op een camping gaan staan. Verschrikkelijk. Dat je dan een half uur moet lopen om naar een toilet te gaan waar de rest van de camping ook gaat.
Ik weet niet of je mank loopt of iets dergelijks... maar ik ken geen enkele camping waar je zo lang naar een toilet moet lopen, als je een goede camping uitzoekt zijn de sanitaire voorzieningen ook gewoon schoon.

quote:
Mij niet gezien, geef mij maar een luxe hotelkamer, daar ben ik meer in mn element :P
Tja.... kamperen is niet aan iedereen besteed :)
I'll sing you a lullaby.
pi_96881796
Kamperen is een noodzakellijk kwaad om festivals te vieren, maar bij normale vakanties ga ik niet meer moeilijk doen en wordt er gewoon iets met een normaal dak en electricitiet in de kamer/hut gehuurd.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:41:14 #175
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96882111
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Lenen ook niet ;)
De huizenmarkt is volgens de modjes geen zeepbel
pi_96882225
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Kamperen is een noodzakellijk kwaad om festivals te vieren, maar bij normale vakanties ga ik niet meer moeilijk doen en wordt er gewoon iets met een normaal dak en electricitiet in de kamer/hut gehuurd.
Het voordeel van kamperen is dat je veel makkelijker contact maakt met de mensen in je omgeving, althans.. dat is mijn ervaring.
I'll sing you a lullaby.
pi_96882233
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Lenen ook niet ;)
Sparen ook niet :P
I'll sing you a lullaby.
pi_96882333
quote:
'Moeders stoppen met werken door bezuiniging'

DEN HAAG - 31 procent van de werkende moeders overweegt minder te gaan werken of om helemaal te stoppen met werken als de regering het uurtarief voor kinderopvangtoeslag verlaagt naar 5 euro.

Dat blijkt uit onderzoek van de organisatie Voor Werkende Moeders (VWM) onder 569 respondenten. Mensen die gebruikmaken van kinderopvang, krijgen daarvoor een toeslag van de overheid.

Woensdag vergadert de Tweede Kamer over de kinderopvang. ''Politici zeggen de hele tijd dat een lagere kinderopvangtoeslag er niet toe leidt dat vrouwen minder gaan werken. Uit mijn omgeving hoor ik andere dingen. Als je evenveel verdient als je weggeeft aan de crèche, waarom zou je dan nog werken?'', vraagt Marjet Winsemius, oprichtster van VWM, zich af.

Het kabinet is van plan de kinderopvangtoeslag de komende jaren te verlagen. Die bezuiniging moet in 2015 ongeveer 450 miljoen euro opleveren.

bron: ANP
Tja.... de subsidie op kinderopvang is indirect dus ook een subsidie op de koopwoningmarkt. Zodra de werkelijke kosten ten laste komen van de dubbelverdieners blijkt het plotseling dat er niet zo heel veel meer overblijft om aan een overgewaardeerde koopwoning te spenderen.
Feitelijk zijn singles ook hier weer de klos... indirect sponsoren zijn de dubbelverdieners en ondervinden daar vervolgens dubbele negatieve gevolgen van... nl. een te hoog belastingtarief en te dure woonruimte. Afschaffen dit soort subsidies dus.... wil je je kinderen niet zelf opvoeden? Dan moet je daar gewoon het volle pond voor betalen w/
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 12:52:01 #179
16180 crew  CoolGuy
pi_96882480
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:30 schreef xenobinol het volgende:

Ik weet niet of je mank loopt of iets dergelijks... maar ik ken geen enkele camping waar je zo lang naar een toilet moet lopen, als je een goede camping uitzoekt zijn de sanitaire voorzieningen ook gewoon schoon.
toevallig wel, zoiets :P een half uur is natuurlijk ook gechargeerd, ik bedoel ermee aan te geven dat ik niet 's nachts wakker wil worden en dan met een wc rol over die camping moet om naar het toilet te gaan, dat moet ik gewoon vlakbij kunnen.

quote:
Dat is waar. Het gaat mij ook niet om de afstand, maar om het idee, weet je wel? Ik heb graag sanitaire voorzieningen die schoon zijn en ook alleen maar door mij gebruikt worden tijdens mijn verblijf daar, zoals je dus in een hotelkamer hebt. :)

Ik ben nu al aan het aftellen naar de vakantie. 5 september gaan we :P :P :P
pi_96882541
Leuk xeno, maar als je dat stelt dan moet je ook zo realistsch zijn om als scheefhuurder op te zouten uit de sociale woningmarkt. Aangezien je dat ook niet doet vind ik dat je weinig recht van spreken hebt over subsidies. Practice what you preach. >:)
  maandag 16 mei 2011 @ 12:54:09 #181
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96882557
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Tja.... de subsidie op kinderopvang is indirect dus ook een subsidie op de koopwoningmarkt. Zodra de werkelijke kosten ten laste komen van de dubbelverdieners blijkt het plotseling dat er niet zo heel veel meer overblijft om aan een overgewaardeerde koopwoning te spenderen.
Feitelijk zijn singles ook hier weer de klos... indirect sponsoren zijn de dubbelverdieners en ondervinden daar vervolgens dubbele negatieve gevolgen van... nl. een te hoog belastingtarief en te dure woonruimte. Afschaffen dit soort subsidies dus.... wil je je kinderen niet zelf opvoeden? Dan moet je daar gewoon het volle pond voor betalen w/
Zoals het hoort, op naar het traditionele gezinsleven waar kinderen weer groot gebracht worden door de moeder ipv het kinderdagverblijf _O_

In mijn kindertijd waren alle moeders in de buurt overdag gewoon thuis, en aten kinderen tussen de middag gewoon thuis. Als ze thuis kwamen van school zat moeders te wachten met een bakje thee en een koekje _O_
  maandag 16 mei 2011 @ 12:56:37 #182
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96882646
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:53 schreef Basp1 het volgende:
Leuk xeno, maar als je dat stelt dan moet je ook zo realistsch zijn om als scheefhuurder op te zouten uit de sociale woningmarkt. Aangezien je dat ook niet doet vind ik dat je weinig recht van spreken hebt over subsidies. Practice what you preach. >:)
Uh, je weet dat linksche idealen meestal tot aan de eigen voordeur gaan he. Salonsocialisten... :')
pi_96882685
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:52 schreef CoolGuy het volgende:

toevallig wel, zoiets :P een half uur is natuurlijk ook gechargeerd, ik bedoel ermee aan te geven dat ik niet 's nachts wakker wil worden en dan met een wc rol over die camping moet om naar het toilet te gaan, dat moet ik gewoon vlakbij kunnen.
Mmm.... 's nachts is wel het beste tijdstip op een camping om naar het toilet te gaan.... althans... probeer in ieder geval 'de spits' te mijden ;)

quote:
Dat is waar. Het gaat mij ook niet om de afstand, maar om het idee, weet je wel? Ik heb graag sanitaire voorzieningen die schoon zijn en ook alleen maar door mij gebruikt worden tijdens mijn verblijf daar, zoals je dus in een hotelkamer hebt. :)
Een hotelkamer is zeker luxer op dat gebied... hoewel ik ook wel eens het toilet in zeer smerige toestand heb aangetroffen in een hotel. Toch heb ik nog nooit wat opgelopen op een openbaar toilet :)

quote:
Ik ben nu al aan het aftellen naar de vakantie. 5 september gaan we :P :P :P
Nog geen plannen hier... gelukkig is een tentje en rugtas zo ingepakt.
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:58:38 #184
323876 michaelmoore
pi_96882709
quote:
Leuk xeno, maar als je dat stelt dan moet je ook zo realistsch zijn om als scheefhuurder op te zouten uit de sociale woningmarkt. Practice what you preach. >:)
Juist scheefhuren aanpakken en ook de HRA afschaffen alles in een keer
pi_96882718
quote:
Om vervolgens de zeepbel nog verder te sponsoren? Nee dank je... ik ga dan nog liever in een caravan wonen :)
I'll sing you a lullaby.
  maandag 16 mei 2011 @ 13:00:05 #186
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_96882736
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 08:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

"Meer ruimte voor maatwerk" klinkt heel redelijk, maar in de praktijk betekent het waarschijnlijk gewoon 'meer ruimte om voor iedereen onder de strengere regels uit te komen'....

Rabobank verdedigt hier weer vooral zijn eigen belangen lijkt het.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_96882805
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:54 schreef Revolution-NL het volgende:

Zoals het hoort, op naar het traditionele gezinsleven waar kinderen weer groot gebracht worden door de moeder ipv het kinderdagverblijf _O_

In mijn kindertijd waren alle moeders in de buurt overdag gewoon thuis, en aten kinderen tussen de middag gewoon thuis. Als ze thuis kwamen van school zat moeders te wachten met een bakje thee en een koekje _O_
Hier net zo.... en ik heb mijn moeder nooit horen klagen over het gebrek aan betaalde arbeid. Mijn moeder vertelde dat het in haar tijd heel gewoon was dat je ontslag kreeg op het moment dat je ging trouwen... pas toen haar kinderen wat ouder waren ging ze weer een paar dagen in de week werken. Nu voeden ouders hun kinderen op een hectische en gestressde manier op.... tegen de tijd dat je door hebt waar je nu eigenlijk mee bezig bent is het voor de meesten te laat. Volgens mij is het leven te kort om je alsmaar zorgen te maken over je hypotheek... voordat je het weet zijn je kinderen weer het huis uit.. leer toch eens genieten van het leven w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96882883
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:56 schreef Whuzz het volgende:

Uh, je weet dat linksche idealen meestal tot aan de eigen voordeur gaan he. Salonsocialisten... :')
Haha..... grapjas... hetzelfde geldt toch ook voor rechtse idealen?

De vrije markt is nog links... nog rechts... het is gewoon de markt. Juist subsidies zijn het werk van linkse en rechtse politici... onder invloed van goed en slecht bedoelde idealen proberen ze zoveel mogelijk geld aan te verwerven.
I'll sing you a lullaby.
pi_96882913
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

"Meer ruimte voor maatwerk" klinkt heel redelijk, maar in de praktijk betekent het waarschijnlijk gewoon 'meer ruimte om voor iedereen onder de strengere regels uit te komen'....

Rabobank verdedigt hier weer vooral zijn eigen belangen lijkt het.
Zeker... en de garantiestellingen moeten ook maatwerk zijn... voor de belastingbetaler uiteraard :')
I'll sing you a lullaby.
pi_96882963
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Juist scheefhuren aanpakken en ook de HRA afschaffen alles in een keer
Gaan we dan ook de verzilverde winsten van babyboomers extra belasten. ;)
  Moderator maandag 16 mei 2011 @ 13:08:40 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_96883003
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:57 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mmm.... 's nachts is wel het beste tijdstip op een camping om naar het toilet te gaan.... althans... probeer in ieder geval 'de spits' te mijden ;)
Daar wil ik dus niet eens over na hoeven denken, dat staat me al niet aan, als ik me in een situatie bevindt waarbij ik met zoiets rekening moet houden.

quote:
Een hotelkamer is zeker luxer op dat gebied... hoewel ik ook wel eens het toilet in zeer smerige toestand heb aangetroffen in een hotel. Toch heb ik nog nooit wat opgelopen op een openbaar toilet :)
Ik ben zo'n toilet nog nooit tegen gekomen in een hotel, maar nu moet ik wel zeggen dat ik wel vrijwel altijd in 4 of 5 sterren hotels verblijf. Alhoewel het daar natuurlijk ook kan gebeuren.

quote:
Nog geen plannen hier... gelukkig is een tentje en rugtas zo ingepakt.
Dat is zeker waar. Ik heb dan wel zoiets van als ik dan op vakantie ga, dan wil ik met het vliegtuig, en zo ver mogelijk weg. :P
  maandag 16 mei 2011 @ 13:08:44 #192
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96883009
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Haha..... grapjas... hetzelfde geldt toch ook voor rechtse idealen?

De vrije markt is nog links... nog rechts... het is gewoon de markt. Juist subsidies zijn het werk van linkse en rechtse politici... onder invloed van goed en slecht bedoelde idealen proberen ze zoveel mogelijk geld aan te verwerven.
Je bent het dus met me eens dat we scheefhuurders als slaven aan afrikaanse dictatoriale regimes moeten verkopen? :D
pi_96883500
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:08 schreef Whuzz het volgende:

Je bent het dus met me eens dat we scheefhuurders als slaven aan afrikaanse dictatoriale regimes moeten verkopen? :D
Nee.... naast het feit dat het begrip scheefhuurder een fictief begrip is... de scheefhuurder bestaat immers niet... vind ik dat we Afrika opnieuw moeten koloniseren... dan kunnen we daar met zijn allen ruim gaan wonen voor een appel en een ei w/
I'll sing you a lullaby.
pi_96885573
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:

Nee.... naast het feit dat het begrip scheefhuurder een fictief begrip is... de scheefhuurder bestaat immers niet... vind ik dat we Afrika opnieuw moeten koloniseren... dan kunnen we daar met zijn allen ruim gaan wonen voor een appel en een ei w/
En na 137 deeltjes huizenmarkt bleek dat de uiteindelijke oplossing gewoon in herkolonialisatie ligt.
pi_96886243
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

ik stel voor dat we jou met een tentje vooruit sturen naar de koppensnellers
pi_96886342
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Gisteren op animal plante was nog een mooi stuk over de bosjesmannen, volgens mij past hij daar ook wel tussen, lekker alles eerlijk delen, en de hele dag survivallen. :D
pi_96886835
quote:
7s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:34 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Prima... maar dan wil ik wel voldoende bankster meenemen om ze te verwelkomen met een feestmaal... :9
I'll sing you a lullaby.
pi_96887709
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:49 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Prima... maar dan wil ik wel voldoende bankster meenemen om ze te verwelkomen met een feestmaal... :9
Xeno presenteert 'banksters in de jungle'
Doe maar een voorstel aan Eyeworks :)
pi_96890021
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gisteren op animal plante was nog een mooi stuk over de bosjesmannen, volgens mij past hij daar ook wel tussen, lekker alles eerlijk delen, en de hele dag survivallen. :D
Ze hoeven zich gelukkig geen zorgen te maken over de hypotheek. Het enige waar ze zich druk om maken is of ze de volgende dag weer wat te vreten hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:22:51 #200
323876 michaelmoore
pi_96890627
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Gaan we dan ook de verzilverde winsten van babyboomers extra belasten. ;)
nee er is verschil tussen winst en subsidie he
winst is zelf verdiend en subsidie komt uit mijn portemonnee, van mij mogen ze alle subsidies en aftrekposten, bijtellingen en alle directe belastingen opheffen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')