abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 mei 2011 @ 16:20:03 #126
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96843735
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het laatste wat de babyboomers moeten doen is gerust zijn, want hun pensioen is niet zo rotsvast als ze zelf denken en er komt ook een moment dat de volgende generatie het meest te vertellen heeft en dan komen de (harde) klappen!
we leven toch in een democratie??
En ieder wil niet zijn eigen vooruitzichten platbranden, maar in stand houden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 15 mei 2011 @ 16:24:04 #127
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96844071
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Zo werkt de natuur nu eenmaal... je word ouder en word minder fit en raakt minder gemotiveerd. Het is een feit dat vrijwel iedereen met de jaren zijn fysieke en geestelijke vermogens ziet afnemen, waarom zouden we dan wel dezelfde beloning moeten blijven geven? Dat is volkomen onlogisch en ligt aan de bron van de problematiek. Als werkgever heb je liever de meest productieve mensen voor een bepaald salaris, dit kan verholpen worden door te betalen naar prestatie. Uiteraard zijn er ook beroepen waar 'ervaring' een zeer kostbaar goed is, als je geluk hebt word dit op waarde geschat met een bijbehorende beloning. Helaas kan niet iedere oudere een functie vervullen van leidinggevende of onderwijzer.
Dat is voor mij een principe kwestie. Ten eerste hebben mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben altijd hun premies, pensioen, belasting betaalt. Dan mag je toch verwachten dat men een normaal leven kan leiden. Daarbij kun je ook zeggen dat het bedrijfsleven deze mensen gesloopt heeft als het om zware arbeid gaat.
Om datgene dat jij voorstelt te laten werken dan moet je mensen ook de keuze geven of ze pensioen willen betalen ja of nee etc, Dan moet je ook voor het liberale kiezen. Dan kan ik me er wel in vinden. Maar zoals het systeem nu werkt kan ik me hier niet in vinden.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_96845928
Zijn er nog leuke nieuwe filmpjes gesignaleerd, waarin uit de doeken wordt gedaan hoe erg het gesteld is met de Nederlandse huizenmarkt? :P
pi_96846626
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:55 schreef Asfyxia het volgende:
Zijn er nog leuke nieuwe filmpjes gesignaleerd, waarin uit de doeken wordt gedaan hoe erg het gesteld is met de Nederlandse huizenmarkt? :P
Je zoekt het 'Fantasy'-genre als ik het goed begrijp?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_96846879
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je zoekt het 'Fantasy'-genre als ik het goed begrijp?
Nee, niet bepaald. Maar ik heb er alweer een paar gevonden. :P
pi_96847465
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:13 schreef Cherna het volgende:

Prima, ik doe al niet anders. Maar het afgeven op andere generaties vind ik belachelijk. Mede omdat we met ons alle geprofiteerd hebben van de vooruitgang. De stelling dat babyboomers maar op de pof leefde is natuurlijk onzin. Of jongeren dit nu niet doen. Grondstoffen, tja natuurlijk maar daar heeft het bedrijfsleven enorm van geprofiteerd. Dat keuzes fout zijn geweest dat ben ik met je eens, maar om daar een generatie voor aan te spreken gaat mij te ver.
Dat mag jou te ver gaan, maar de historie is zoals deze is. In NL heeft de (pre-)babyboomgeneratie een spoor van vernieling achtergelaten. NL had geen staatsschuld hoeven te hebben... daar moet je eens over nadenken nu de groep die dat op zijn geweten heeft massaal met pensioen gaat, volstrekt onvoldoende heeft gespaard voor dat pensioen en iedereen die ook maar durft te suggereren dat je die lasten niet alleen bij de nieuwe generaties moet leggen (dus gewoon iedereen mee laten betalen aan het probleem van die generatie, niet eens "dop je eigen boontjes maar") wordt verketterd door die generatie die kennelijk NL heeft opgebouwd na de oorlog. Ja, ook degenen die toen nog geboren moesten worden.

Lachwekkend!

quote:
Tot voor 3 jaar was het allemaal prima en dan heb je een crisis nog niet eens veroorzaakt door de hard werkende NLer dan zijn de rapen gaar en dan wordt gelijk verwezen naar babyboomers, buitenlanders etc.
Als je denkt dat deze discussie iets te maken heeft met deze crisis dan snap ik dat je niet begrijpt waarom de (pre-)babyboomers de schuld krijgen van de ellende...

Maar het probleem zit ergens anders. En dat is het jarenlang doorschuiven van de ellende naar toekomstige generaties met behulp van de toverwoorden "verworven rechten".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_96847558
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:20 schreef michaelmoore het volgende:

we leven toch in een democratie??
Macht en kennis kun je misbruiken. Heb je wel eens gehoord van de term machtsmisbruik?

quote:
En ieder wil niet zijn eigen vooruitzichten platbranden, maar in stand houden
Het zal jou verbazen, maar de nieuwe generaties zijn weldegelijk bezig met het in stand houden van ten behoeve van toekomstige generaties en ook als dat ten koste van het hier en nu gaat. En vroegere generaties deden dat exact eender.

Nee, de (pre-)babyboomers hebben dat "ik eerst!"-model uitgevonden en gecultiveerd.
pi_96847835
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 16:24 schreef Cherna het volgende:

Dat is voor mij een principe kwestie. Ten eerste hebben mensen die meer dan 40 jaar gewerkt hebben altijd hun premies, pensioen, belasting betaalt.
Ze hebben te weinig betaald. Er werd meer uitgegeven dan er binnenkwam en er is te weinig gespaard voor de pensioenen. Dat geldt met name voor het AOW deel, maar ook de reguliere pensioenen, want iedere keer als de fondsen te weinig in kas hebben wordt er wel iets verzonnen wat ten koste gaat van de betalers zodat de ontvangers geen pijn hoeven te lijden...

quote:
Dan mag je toch verwachten dat men een normaal leven kan leiden.
Als je te weinig hebt gespaard heb je een probleem... Behalve dan als je (pre-)babyboomer bent, dan leg je de rekening bij een ander...

quote:
Daarbij kun je ook zeggen dat het bedrijfsleven deze mensen gesloopt heeft als het om zware arbeid gaat.
Je kan ook zeggen dat Sinterklaas bestaat. Ik kan het wel 10 keer zeggen!

quote:
Om datgene dat jij voorstelt te laten werken dan moet je mensen ook de keuze geven of ze pensioen willen betalen ja of nee etc, Dan moet je ook voor het liberale kiezen. Dan kan ik me er wel in vinden. Maar zoals het systeem nu werkt kan ik me hier niet in vinden.
Maar hou nou toch eens op! Voorstellen om de pijn door EN de nieuwe EN de (pre-)babyboomgeneratie te laten dragen worden getorpedeerd en vervangen door voorstellen om de pijn (vrijwel) geheel bij de nieuwe generaties te leggen.

Er wordt nergens anders om gevraagd dan het eerlijk verdelen van de pijn!

En dat is nu net wat steekt: het probleem is veroorzaakt door de (pre-)babyboomers, want teveel uitgegeven en te weinig gespaard. En als je dan voorstelt om iedereen mee te laten betalen (wat al een gift is, zij het ook wel terecht, want als je eenmaal pensioen hebt kun je ook niet meer extra gaan sparen) komt het gezeur over verworven rechten!!!
pi_96848364
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 15:57 schreef Cherna het volgende:

Ja hoor, nl de jaren 80 toen zij de leeftijd hadden van circa 25-30 jaar. Deze zijn nu dus circa 59 jaar oud de echte babyboomer dus geboren in de jaren 50

In de jaren 80 ontliepen ze de crisis, die trof vooral jongeren onder de 25, generatie niX, rechtstreeks van school een uitkering.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-05-2011 17:57:32 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 17:57:16 #135
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96848431
@DS4
Verworven rechten bestaan al zolang de mens leeft. Jij schuift het probleem naar een generatie en dan ben je overal vanaf. Zelf profiteer je optimaal van de verworven rechten en leidt een leven dat je grotendeels te danken hebt aan de vooruitgang dus ook de generatie die nu oud is die jou die mogelijkheid hebben gegeven. Gaf je vier jaar geleden ook al die kritiek op andere generaties. Waarom hoorde ik toen niemand. Het kon niet op en dat verwijt je een generatie terwijl je zelf met de lift bent omhoog gegaan.
En vind je het gek als je pensioen moet betalen(je eigen spaargeld)dat je dan mag verwachten dat je daar iets voor terug krijgt.
De kast is geplunderd door het CDA en slecht beleid. Dat vergeet je ff te vermelden. Dat heeft niets te maken met te weinig inleg. En waar jongeren voor moeten strijden namelijk afschaffing van verplicht pensioen of in ieder geval loskoppeling daar hoor je ze niet over.
Maar goed jij denkt er anders over zolang ze maar niet aan jou verworven rechten komen. En je bent niet de enige.
Nog steeds betalen jongeren pensioen (hun eigen geld dus) terwijl zij daar niets voor gaan terug krijgen.
Daarbij komt dat veel jongeren nog steeds de VVD kiezen en erger nog de PVV die juist nooit een verandering teweeg zullen brengen. Maar goed wie wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 15-05-2011 18:05:08 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 18:29:59 #136
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96849520
quote:
3s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:55 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

In de jaren 80 ontliepen ze de crisis, die trof vooral jongeren onder de 25, generatie niX, rechtstreeks van school een uitkering.
Niet geheel Piet. Veel gezinnen moesten verplicht verkopen omdat de rente 13% stond. Straten stroomden leeg. Inderdaad jongeren kregen amper werk en dat heb ik ook ondervonden.
Maar ook de iets ouderen raakten werkloos. Flapdrol Kok toen voorzitter van het FNV was zogenaamd begaan met de arbeiders die massaal ontslagen werden.
En geloof me, iedereen maakt nu verwijten naar de oudere generatie. Ik vecht al jaren tegen afschaffing van verplichte ziektekosten, pensioen etc. Maar niets nada. Nu verwijt men onze generatie dat wij niets deden. Ongelooflijk
pi_96850008
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:57 schreef Cherna het volgende:
@DS4
Verworven rechten bestaan al zolang de mens leeft. Jij schuift het probleem naar een generatie en dan ben je overal vanaf. Zelf profiteer je optimaal van de verworven rechten en leidt een leven dat je grotendeels te danken hebt aan de vooruitgang dus ook de generatie die nu oud is die jou die mogelijkheid hebben gegeven.
Dat is een leuk verhaal, maar niet waar. Natuurlijk profiteer je van infrastructuur en techniek, maar laten we nu vooral niet net doen alsof dat gratis wordt achtergelaten...

quote:
Gaf je vier jaar geleden ook al die kritiek op andere generaties. Waarom hoorde ik toen niemand.
Dat weet ik niet, maar ik vertel dit verhaal al meer dan tien jaar en dan denk ik dat ik niet de enige ben...

quote:
Het kon niet op en dat verwijt je een generatie terwijl je zelf met de lift bent omhoog gegaan.
Ik vrees voor je dat ik self-made ben.

quote:
En vind je het gek als je pensioen moet betalen(je eigen spaargeld)dat je dan mag verwachten dat je daar iets voor terug krijgt.
Nee. Maar ik wil ook niet dat er niets wordt gegeven, ik wil dat de pijn eerlijk wordt verdeeld. En dan nog krijgt de (pre-)babyboom generatie meer dan ze hebben gespaard!

quote:
De kast is geplunderd door het CDA en slecht beleid. Dat vergeet je ff te vermelden. Dat heeft niets te maken met te weinig inleg.
En ten behoeve van wie is dat geld uitgegeven? Want ik vergeet niets!

Je weet overigens dat de vakbonden de grote vinger in de pap hadden? Want het CDA de zwarte piet toespelen in dezen is grappig, maar onjuist.

quote:
En waar jongeren voor moeten strijden namelijk afschaffing van verplicht pensioen of in ieder geval loskoppeling daar hoor je ze niet over.
Maar goed jij denkt er anders over zolang ze maar niet aan jou verworven rechten komen. En je bent niet de enige.
Noem eens... Welke afname van verworven rechten protesteer ik tegen?

quote:
Nog steeds betalen jongeren pensioen (hun eigen geld dus) terwijl zij daar niets voor gaan terug krijgen.
Daarbij komt dat veel jongeren nog steeds de VVD kiezen en erger nog de PVV die juist nooit een verandering teweeg zullen brengen. Maar goed wie wel.
Pensioenen zijn vaak verplicht (wat te zot voor woorden is, maar als dat niet zo zou zijn, dan zouden veel (pre-)babyboomers pas echt een probleem hebben.
  zondag 15 mei 2011 @ 19:29:19 #138
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96851910
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 18:41 schreef DS4 het volgende:

Dat is een leuk verhaal, maar niet waar. Natuurlijk profiteer je van infrastructuur en techniek, maar laten we nu vooral niet net doen alsof dat gratis wordt achtergelaten...

Natuurlijk niets is gratis, maar zonder die vooruitgang had je niet kunnen profiteren van de middelen en de maatschappij.

quote:
Dat weet ik niet, maar ik vertel dit verhaal al meer dan tien jaar en dan denk ik dat ik niet de enige ben..
Prima, maar er zijn ook zat ouderen die dit al jaren vertellen.

quote:
Ik vrees voor je dat ik self-made ben.
Ik heb niets te vrezen. Iedereen is self-made en maakt gebruik van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.

quote:
Nee. Maar ik wil ook niet dat er niets wordt gegeven, ik wil dat de pijn eerlijk wordt verdeeld. En dan nog krijgt de (pre-)babyboom generatie meer dan ze hebben gespaard!
Hmm wat is het probleem. Mijn pensioen is niet door jou betaald maar puur door mijzelf(en dan inderdaad nu nog om anderen hun pensioen te gunnen). Het is een verzekering niets meer en minder die helaas verplicht is als je werkt. Werk je niet hoef je dat ook niet te betalen. Het is dus puur een zaak tussen degene die aan het stelsel deelnemen. Bij een brandverzekering wil je ook een vergoeding krijgen als je TOKO afbrand.

quote:
En ten behoeve van wie is dat geld uitgegeven? Want ik vergeet niets!
Ten behoeve van de maatschappij om de crisis in de jaren 80 op te lossen, net zoals nu miljarden in de economie en EU gepompt worden.

quote:
Je weet overigens dat de vakbonden de grote vinger in de pap hadden? Want het CDA de zwarte piet toespelen in dezen is grappig, maar onjuist.
Ik ben het met je eens dat ze de vakbonden moeten opdoeken of in iedergeval moeten herstructeren. Zij belemmeren juist het ontkoppelen, en zetten de AOW leeftijd te laat in.

quote:
Noem eens... Welke afname van verworven rechten protesteer ik tegen?
Goed je weet heus wel wat ik bedoel. Je hebt ook het recht als je gekocht hebt om in het huis te wonen je betaalt er immers voor. En ik denk dat je op je achterse pootjes zult staan als het onteigend wordt. Als je een contract afsluit wil je ook geld na de opdracht. Of maakt je dat niets uit wanneer iemand niet betaalt omdat hij nu plots geen geld meer heeft.

quote:
Pensioenen zijn vaak verplicht (wat te zot voor woorden is, maar als dat niet zo zou zijn, dan zouden veel (pre-)babyboomers pas echt een probleem hebben.
Klopt. Maar waarom de pensioenleeftijd verhoging nu al niet ingaat is mij een raadsel en pas als de babyboomers er al niet meer zijn. Wil niet zeggen dat ik de babyboomers hier de schuld van geef. Zij maken gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Ik zoek het louter bij de maatschappij zoals deze nu is en het gevoerde beleid. Dus alle generaties.

[ Bericht 3% gewijzigd door Cherna op 15-05-2011 19:43:51 ]
  zondag 15 mei 2011 @ 20:11:11 #139
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_96853989
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 17:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat mag jou te ver gaan, maar de historie is zoals deze is. In NL heeft de (pre-)babyboomgeneratie een spoor van vernieling achtergelaten. NL had geen staatsschuld hoeven te hebben... daar moet je eens over nadenken nu de groep die dat op zijn geweten heeft massaal met pensioen gaat, volstrekt onvoldoende heeft gespaard voor dat pensioen en iedereen die ook maar durft te suggereren dat je die lasten niet alleen bij de nieuwe generaties moet leggen (dus gewoon iedereen mee laten betalen aan het probleem van die generatie, niet eens "dop je eigen boontjes maar") wordt verketterd door die generatie die kennelijk NL heeft opgebouwd na de oorlog. Ja, ook degenen die toen nog geboren moesten worden.

Lachwekkend!

[..]

Als je denkt dat deze discussie iets te maken heeft met deze crisis dan snap ik dat je niet begrijpt waarom de (pre-)babyboomers de schuld krijgen van de ellende...

Maar het probleem zit ergens anders. En dat is het jarenlang doorschuiven van de ellende naar toekomstige generaties met behulp van de toverwoorden "verworven rechten".
En dan te bedenken dat die hele staatsschuld is opgebouwd door elk jaar slechts een paar procent te veel uit te geven (of een paar procent te weinig belasting te betalen (geld wat privaat in de pensioenen gestopt is))... Als de overheid al die jaren een fractie minder verkwistend was geweest, of de ballen had gehad om de gebruikers daadwerkelijk de kosten (belasting) te laten betalen die "noodzakelijk" was, hadden we nu geen staatsschuld gehad.
censuur :O
pi_96855269
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:29 schreef Cherna het volgende:

Natuurlijk niets is gratis, maar zonder die vooruitgang had je niet kunnen profiteren van de middelen en de maatschappij.
Dat geldt natuurlijk voor iedere generatie. Niets mis met bouwen op hetgeen er is. Het moet alleen geen roofbouw worden en DAT, mijn waarde, is het probleem.

quote:
Prima, maar er zijn ook zat ouderen die dit al jaren vertellen.
Ik verwijt niet iedere (pre-)babyboomer iets op persoonlijk niveau, ik verwijt de groep als geheel een instelling die ik niet vind passen.

quote:
Ik heb niets te vrezen. Iedereen is self-made en maakt gebruik van de middelen die hij tot zijn beschikking heeft.
De meesten zijn niet eens made, laat staan self-made.

quote:
Hmm wat is het probleem. Mijn pensioen is niet door jou betaald maar puur door mijzelf(en dan inderdaad nu nog om anderen hun pensioen te gunnen). Het is een verzekering niets meer en minder die helaas verplicht is als je werkt. Werk je niet hoef je dat ook niet te betalen. Het is dus puur een zaak tussen degene die aan het stelsel deelnemen. Bij een brandverzekering wil je ook een vergoeding krijgen als je TOKO afbrand.
Je weet toch dat er sprake is van een collectief pensioen en dus de bedragen op een grote hoop gaan? En laat nu er een groep zijn die weinig premie heeft betaald en maximale uitkering krijgt en een groep die veel premie moet betalen en lagere uitkering krijgt (en wat gradaties daarin natuurlijk).

Dat is toch vreemd, nietwaar?

quote:
Ten behoeve van de maatschappij om de crisis in de jaren 80 op te lossen, net zoals nu miljarden in de economie en EU gepompt worden.
Brede herwaardering is van 1992. De crisis van de 80-er jaren bereikte haar piek een 8 jaar daarvoor...

quote:
Ik ben het met je eens dat ze de vakbonden moeten opdoeken of in iedergeval moeten herstructeren. Zij belemmeren juist het ontkoppelen, en zetten de AOW leeftijd te laat in.
Nou, dan ben jij het voor een groot deel met mij eens...

quote:
Goed je weet heus wel wat ik bedoel. Je hebt ook het recht als je gekocht hebt om in het huis te wonen je betaalt er immers voor. En ik denk dat je op je achterse pootjes zult staan als het onteigend wordt. Als je een contract afsluit wil je ook geld na de opdracht. Of maakt je dat niets uit wanneer iemand niet betaalt omdat hij nu plots geen geld meer heeft.
Dat laatste is te vergelijken met de situatie met de pensioenen, het recht op eigendom niet... Nou even die laatste situatie: als ik van iemand geld krijg en hij gaat failliet, dan heb ik pech. Dat is vervelend, maar ik kan niet bij de buurman aanbellen om het daar maar op te halen.

Dat is het punt.

En ik vind ook niet dat de lasten geheel naar de pensioengerechtigden moeten gaan, want verreweg de meesten hebben ook maar gedaan wat ze moesten doen... Maar ze moeten niet roepen dat anderen het maar moeten oplossen...

quote:
Klopt. Maar waarom de pensioenleeftijd verhoging nu al niet ingaat is mij een raadsel en pas als de babyboomers er al niet meer zijn. Wil niet zeggen dat ik de babyboomers hier de schuld van geef. Zij maken gebruik van de mogelijkheden die er zijn. Ik zoek het louter bij de maatschappij zoals deze nu is en het gevoerde beleid. Dus alle generaties.
Strikt genomen zijn het natuurlijk de vertegenwoordigers die je een draai om de oren moet geven, dat besef ik ook. Maar in gesprekken met de achterban merk ik dezelfde houding. Veel (pre-)babyboomers roepen trots dat ze al hun geld op gaan maken, want ze hebben het immers zelf verdiend. Geloof me, dat is een vrij unieke opvatting. Vroeger was het gewoon voor de kinderen, of de oudste zoon.

(eerlijk is eerlijk: daar stond dan ook wel tegenover dat de ouders in de boerderij mochten blijven wonen en netjes eten kregen van zoonlief...)
  zondag 15 mei 2011 @ 20:37:09 #141
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96855290
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

(geld wat privaat in de pensioenen gestopt is)
Bron?
De staat plundert juist steeds de pensioenkast om de economie te helpen. Veel overheidszaken zoals wegen worden vanuit de pensioenkast betaalt, geld waarvan de overheid eigenlijk vanaf zou moeten blijven. Waarom denk je dat anders de staat zo een grote invloed heeft op de pensioenkast. En het vreemde is dat juist de personen die geen pensioen verplicht hoeven te betalen zo hard schreeuwen dat er geen geld is terwijl zij niet eens aan het stelsel hoeven mee te doen zoals bv ZZPers, niet werkende, middenstand etc.
Het zou kunnen zijn dat ik je niet begrijp.
pi_96855358
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:11 schreef RemcoDelft het volgende:

En dan te bedenken dat die hele staatsschuld is opgebouwd door elk jaar slechts een paar procent te veel uit te geven (of een paar procent te weinig belasting te betalen (geld wat privaat in de pensioenen gestopt is))... Als de overheid al die jaren een fractie minder verkwistend was geweest, of de ballen had gehad om de gebruikers daadwerkelijk de kosten (belasting) te laten betalen die "noodzakelijk" was, hadden we nu geen staatsschuld gehad.
Staatsschulden zouden alleen maar moeten kunnen in economisch mindere tijden om verminderde belastingopbrengsten te compenseren. En eventueel om te investeren, maar dan ook een plan hoe de opbrengsten daarvan terugvloeien in de staatskas.
pi_96855420
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:37 schreef Cherna het volgende:

Veel overheidszaken zoals wegen worden vanuit de pensioenkast betaalt,
Nou, de automobilist betaalt de wegen dubbel en dwars. 8-dubbel als ik mij niet vergis zelfs...
  zondag 15 mei 2011 @ 20:51:05 #144
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96856081
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nou, de automobilist betaalt de wegen dubbel en dwars. 8-dubbel als ik mij niet vergis zelfs...
http://www.gelderlander.n(...)-in-schoolgebouw.ece
Tja en dit is bijvoorbeeld zo een zaak waarvan de PvDA het pensioengeld in wilt investeren. En de investeringen van de PvDA kennen we inmiddels wel.

Nog even terug komend op een van je laatste post. Als iemand failliet gaat ben je je geld kwijt. Dat klopt maar jij hebt wel de vrijheid of je zaken doet met iemand of niet. Pensioen is een verplichting voor velen. En daar moeten we vanaf.

Het gaat nu wel erg offtop, Maar goed, harde discussies zijn wel leuk ;)
  zondag 15 mei 2011 @ 21:12:55 #145
334545 Censuur-152
De modjes zijn de baas
pi_96858082
quote:
Wat een vuile fascist is deze man ook eigenlijk. Een beetje voor andere mensen denken te kunnen bepalen hoe en waar zij zouden moeten wonen. Nog even en de overheid gaat bepalen hoeveel hypotheek we verplicht aan moeten gaan. Walgelijk. :r
pi_96860746
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 20:51 schreef Cherna het volgende:

harde discussies zijn wel leuk
Wederom: mee eens! ;)
pi_96860983
quote:
"de starters moeten geholpen worden" en de "huurders moeten een zetje krijgen" :')

Onder het mom van 'ik doe het niet voor mijzelf' _O-

Ik zou hen graag persoonlijk het laatste zetje geven de afgrond in :Y
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_96861154
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 21:18 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Wat een vuile fascist is deze man ook eigenlijk. Een beetje voor andere mensen denken te kunnen bepalen hoe en waar zij zouden moeten wonen. Nog even en de overheid gaat bepalen hoeveel hypotheek we verplicht aan moeten gaan. Walgelijk. :r
Inderdaad.... het is een fascist... een profiteur en een demagoog... :7
I'll sing you a lullaby.
pi_96861387
Overigens.... huurders zijn vrij om te ontsnappen aan het facistische banksterbewind *O*
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')