abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:33:51 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97050124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is. 99 van de 100 die het overwegen blijven gewoon in Nederland.... want: te duur, geen visum, te ingewikkeld, te moeilijk, weet ik wat allemaal....

Zijn er hier mensen die al serieus plannen in werking hebben gezet?
Ik niet. Het is overal wel wat, hier ken ik de mensen.
The End Times are wild
pi_97050135
quote:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is. 99 van de 100 die het overwegen blijven gewoon in Nederland.... want: te duur, geen visum, te ingewikkeld, te moeilijk, weet ik wat allemaal....

Is het niet een kwestie van doen? Mensen die zoiets echt willen, doen het ook, terwijl het anders bij plannen blijft? Het was dat ik indertijd een half jaar op mijn H1B visum moest wachten, anders was ik binnen een week naar de VS verhuisd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_97050169
quote:
2s.gif Op donderdag 19 mei 2011 13:28 schreef Jane het volgende:

[..]

Ik denk dat je gelijk hebt. In Nederland - en zeker in de Randstad - ontkom je eigenlijk niet aan die gehaastheid. Het valt ook mij elke keer op als ik weer terug ben na, zelfs maar een paar weken, buitenland.

Toch moet je je er denk ik niet op verkijken hoezeer je zelf ook geconditioneerd bent door die ratrace, of hoe je het ook wilt noemen. Kan me een aflevering van 'Ik vertrek' herinneren waarin iemand met z'n gezin naar (ik dacht ergens in noord) Scandinavië emigreerde, met als doel ook 'onthaasten'. Vervolgens had hij werklui nodig om een aantal dingen op te knappen aan zijn nieuwe huis. En tja, die kwamen dan vervolgens gewoon niet opdagen op de afgesproken dag, laat staan op de afgesproken tijd. Dat was daar heel normaal. Gewoon een andere perceptie van wat een acceptabele marge is bij dat soort afspraken. Maar daar kon die Nederlander dan ook weer helemaal niet tegen. Je zag z'n bloeddruk stijgen.

Ik moet zeggen dat me dat zelf ook wel aan het denken heeft gezet. Zelf loop ik met het idee dat ik ooit nog wel eens in Spanje wil wonen, maar als dat er ooit van komt dan zal ik zelf ook een knop moeten omzetten en dat soort dingen gewoon moeten accepteren.
Ja, dat moet je zeker. Ik heb vijf jaar op Aruba gewoond en het bleef me verbazen hoe veel Nederlanders daarheen kwamen omdat het zo lekker relaxed was maar vervolgens zich overal over opwonden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_97050198
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik niet. Het is overal wel wat, hier ken ik de mensen.
Klopt. Maar het gras is er echt groener.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:35:52 #155
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97050263
Ons gras hier is groen genoeg. :) :)
pi_97050383
quote:
7s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:35 schreef betyar het volgende:
Ons gras hier is groen genoeg. :) :)
Dat geldt niet voor iedereen.
pi_97050522
Ik heb altijd geroepen 'ik ga een keer (voor een periode) in het buitenland wonen'. Toen ik mijn man leerde kennen bleek hij gelukkig ook open te staan voor het ontdekken van andere landen, en niet alleen op vakantie, dus nu gaat het ook echt gebeuren.

Binnen nu en 2 maanden woon ik samen met mijn man in het Verenigd Koninkrijk.
Dit in eerste instantie vanwege mijn studie (Engelse Taal en Cultuur) en ook omdat we het graag ervaren hoe het is om in een ander land in een andere cultuur te wonen. Dit laatste in combinatie met mijn opleiding geeft het Verenigd Koninkrijk als eerste keus een flinke voorsprong. Nu heb ik ook nog een studiebeurs weten te bemachtigen, dus kostentechnisch is het VK op het moment de beste keus.

We verwachten niets en gaan er niet heen met de gedachte dat we er 'voor altijd willen blijven wonen', maar we hebben ook nog geen terugreis geboekt. Ook is ons huurhuis er niet meer als we terugkomen en zullen we dan wat anders moeten zoeken.

Studietechnisch is na dit jaar Schotland erg aantrekkelijk voor de master, zeker als je kijkt naar de kosten) en wellicht/waarschijnlijk zitten we dus twee jaar in het VK. Daarna zien we wel.. we zien hoe het ons daar bevalt...

Ik denk dat als je vertrekt met het idee dat 'alles daar beter is of zal zijn, en dat zowel politiek als 'de geweldige mensen' je ervan zullen overtuigen nooit terug te komen' je nog wel eens van een koude kermis terug kunt komen.
Een land/omgeving is altijd erg anders als je er slechts bent voor een korte periode, vaak vakantie. Je romantiseert snel dingen.

Natuurlijk hebben we er ontzettend veel zin in, ondanks dat het niet de VS, Japan, Rusland of Australië is, is dit wel ons eigen miniatuur avontuurtje!, maar we willen ons ook niet teveel laten leiden door het 'ik vertrek' gevoel. We hebben veel met Nederland: vrienden, familie en toch stiekem ook wel Nijmegen waar we nu met veel plezier wonen. Dat zomaar verloochenen.. nee, ik zal in Hull straks trots zeggen dat ik een Nederlandse ben, maar wil ook zoveel leren over 'die andere cultuur', die op vakantie niet meekrijgt, en die zeker voor mij en mijn opleiding, erg waardevol kan zijn.
Ja doei.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:39:53 #158
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97050529
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:37 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dat geldt niet voor iedereen.
Of mensen willen steeds groener gras dan de buren ten kostte van alles, uiteindelijk gaat het gewoon kapot.
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:40:16 #159
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_97050554
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Klopt. Maar het gras is er echt groener.
Voor mij, in mijn omstandigheden, is Nederland nu een geschikt land. Ook ben ik toch wel gehecht aan vrienden/familie vlakbij.
The End Times are wild
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:41:28 #160
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_97050618
quote:

Ik denk het niet. 1 op de 300 mensen emigreert naar het buitenland. In mijn persoonlijke situatie ken ik maar 2 iemand die zei te gaan emigreren, en uiteindelijk ook gedaan. Ik ga er vanuit dat ik wel meer dan 600 mensen gesproken heb in mijn leven. In mijn situatie zou het dus goed kunnen dat iedereen die het zegt, het ook doet.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_97050891
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Of mensen willen steeds groener gras dan de buren ten kostte van alles, uiteindelijk gaat het gewoon kapot.
Euh, wat?
  donderdag 19 mei 2011 @ 21:47:18 #162
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_97050965
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef betyar het volgende:

[..]

Heb jij statistieken dat de economie gedurende 20 jaar slecht gaat, terwijl die hebzucht is toegenomen?
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:13:30 #163
78918 SeLang
Black swans matter
pi_97052658
quote:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is.
Het grappige is: ik heb nu in 4 "buitenlanden" gewoond (China, Belgie, UK en Taiwan) terwijl ik daar nooit echt plannen voor had gemaakt. Ik ben gewoon daar verzeild geraakt. Ik wist maar 1-3 maanden van tevoren dat ik daar naartoe zou gaan en in 2 van de 4 was ik zelfs nog nooit geweest toen ik daar naartoe ging! En uitgezonderd België had ik ook niet van tevoren woonruimte. Gewoon eerst in een hotel en dan even shoppen voor een appartementje.

Ik zou het zo weer doen want verandering en een beetje avontuur maakt het leven interessant, al hoef ik voorlopig niet persé weg waar ik nu woon (UK). Ik heb overigens alweer appartementen bekeken in Filipijnen maar ik prefereer het klimaat in Noord Europa. (sowieso ben ik toch bijna de helft van de tijd op vakantie, meestal naar warme landen)
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:37:17 #164
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_97054220
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef mlg het volgende:

[..]

Heb jij statistieken dat de economie gedurende 20 jaar slecht gaat, terwijl die hebzucht is toegenomen?
Kijk zie hier alleen maar die kapitalistische gedachte, als je leeft op basis van het spreekwoord het gras is altijd groener bij de buren gaat er altijd iets kapot ik denk dan onder meer aan relaties, familiebanden, vriendenkring, gewoon je eigen sociale leven in welke vorm dan ook.
  donderdag 19 mei 2011 @ 22:41:42 #165
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_97054510
Engeland, belastingtechnisch beter.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_97058774
quote:
10s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:13 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het grappige is: ik heb nu in 4 "buitenlanden" gewoond (China, Belgie, UK en Taiwan) terwijl ik daar nooit echt plannen voor had gemaakt. Ik ben gewoon daar verzeild geraakt. Ik wist maar 1-3 maanden van tevoren dat ik daar naartoe zou gaan en in 2 van de 4 was ik zelfs nog nooit geweest toen ik daar naartoe ging! En uitgezonderd België had ik ook niet van tevoren woonruimte. Gewoon eerst in een hotel en dan even shoppen voor een appartementje.

Ik zou het zo weer doen want verandering en een beetje avontuur maakt het leven interessant, al hoef ik voorlopig niet persé weg waar ik nu woon (UK). Ik heb overigens alweer appartementen bekeken in Filipijnen maar ik prefereer het klimaat in Noord Europa. (sowieso ben ik toch bijna de helft van de tijd op vakantie, meestal naar warme landen)
Op jouw manier lijkt het me ook leuk. Eigenlijk is het met reizen net zo: het is veel interessanter om in een ver land te zijn voor zaken/met een doel, dan om er met een fotocamera om je nek rond te stommelen. Omdat je er, als je met een doel komt, ook echt deel uitmaakt van het dagelijks leven. Je hebt er iets te zoeken, je spreekt mensen in een normale, dagelijkse context en er is niet de 'druk' om dat ene, pittoreske strandje te vinden.

Maar goed, ik denk (gok) dat jij misschien geen gezin hebt? Dat maakt snelle beslissingen wel gemakkelijker, denk ik. Het avontuur is in je eentje alleen je eigen risico, maar als je een heel gezin achter je aansleept, spelen er andere afwegingen mee.

Zelf zou ik nooit emigreren :P Ik heb ooit een jaar in Frankrijk gewoond, en hoewel ik de taal goed spreek, merkte ik toch dat het bijna onmogelijk is om de 'culturele nuances' te doorgronden. In Nederland weet je bij de meeste mensen meteen met wie je te maken hebt: accent, uiterlijk, taalgebruik etc. Dat is in het buitenland veel moeilijker. Los daarvan vind ik mijn eigen gras behoorlijk groen. De enige momenten waarop ik emigratie overweeg, is wanneer alles tegenzit en ik zin heb om de hele shit te ontvluchten. Twee seconden later besef ik dan weer dat het grootste probleem, namelijk ikzelf, helaas meegaat op reis :+
  vrijdag 20 mei 2011 @ 00:05:34 #167
93664 waht
Mushir
pi_97058886
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 00:02 schreef Nadine26 het volgende:
Twee seconden later besef ik dan weer dat het grootste probleem, namelijk ikzelf, helaas meegaat op reis :+
Als iedereen nou over dezelfde mate van zelfreflectie zou beschikken. Petje af.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:14:54 #168
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_97076839
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 22:37 schreef betyar het volgende:

[..]

Kijk zie hier alleen maar die kapitalistische gedachte, als je leeft op basis van het spreekwoord het gras is altijd groener bij de buren gaat er altijd iets kapot ik denk dan onder meer aan relaties, familiebanden, vriendenkring, gewoon je eigen sociale leven in welke vorm dan ook.
Wat een onzin.
Ik heb prachtige relaties en een prima vriendenkring hier; alsof dat alleen in Nederland mogelijk is.
En wat kapitalisme er verder mee te maken heeft, is me een compleet raadsel: in tegenstelling tot al die roepers hier die overwegen te emigreren, gaat 99% van de daadwerkelijke emigranten niet vanwege economische motieven.

[ Bericht 0% gewijzigd door qwerty_x op 20-05-2011 15:49:02 ]
zonnig Brasil
  vrijdag 20 mei 2011 @ 15:33:26 #169
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_97077486
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:

In welke landen kan je als hoger opgeleide beter wonen en leven dan hier? Naar welk land zou jij in theorie graag emigreren?
China is een heel mooi land voor ontevreden mensen als jij. :')
  vrijdag 20 mei 2011 @ 23:48:07 #170
317913 1-800-cop-shot
Armed Society = Polite Society
pi_97102591
quote:

Yep, ik heb een permanent visum voor NZ en mijn vrouw is Amerikaans. We gaan binnenkort voor de CR-1 via DCF. Moeten nog even bepalen of het eerst NZ wordt en dan VS, of een van de twee. Maar dat de toekomst buiten Nederland ligt, staat vast.
  zaterdag 21 mei 2011 @ 00:38:41 #171
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97104987
quote:
China is een heel mooi land voor ontevreden mensen als jij. :')
Ik ben niet zo ontevreden hoor. Ik ben alleen niet van plan om straks 2 ton te betalen voor een vinex-rijtjeshuisje. Sue me.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zaterdag 21 mei 2011 @ 01:23:38 #172
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_97106383
Egypte. :Y
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
  zondag 22 mei 2011 @ 01:12:45 #173
46494 Morrigan
||||||||
pi_97141815
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 mei 2011 00:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik ben niet zo ontevreden hoor. Ik ben alleen niet van plan om straks 2 ton te betalen voor een vinex-rijtjeshuisje. Sue me.
Dan moet je ook niet in de Randstad gaan wonen, maar ergens in een klein dorp.
ROBODEMONS..................|:(
pi_97145955
Ik heb totaal geen behoefte om uit Nederland te vertrekken, maar als ik weg zou gaan, dan zou ik denk ik voor Nieuw Zeeland kiezen. Dat doe ik op basis van cultuur, natuur, klimaat en de sport. Ik heb geen beelden bij de politiek en de belastingen daar. Als zouden dat nooit factoren zijn om ergens niet heen te gaan (tenzij dictatuur en/of communistisch stelsel).
pi_97194884
Ik zou graag naar Amerika willen. Dat eeuwige sociaal-democratische geleuter hier in Nederland begint me nu te veel de keel uit te hangen. H1B gaat echter niet lukken, dus dan moet het maar de DV loterij worden. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')