Ik niet. Het is overal wel wat, hier ken ik de mensen.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is. 99 van de 100 die het overwegen blijven gewoon in Nederland.... want: te duur, geen visum, te ingewikkeld, te moeilijk, weet ik wat allemaal....
Zijn er hier mensen die al serieus plannen in werking hebben gezet?
Is het niet een kwestie van doen? Mensen die zoiets echt willen, doen het ook, terwijl het anders bij plannen blijft? Het was dat ik indertijd een half jaar op mijn H1B visum moest wachten, anders was ik binnen een week naar de VS verhuisd.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is. 99 van de 100 die het overwegen blijven gewoon in Nederland.... want: te duur, geen visum, te ingewikkeld, te moeilijk, weet ik wat allemaal....
Ja, dat moet je zeker. Ik heb vijf jaar op Aruba gewoond en het bleef me verbazen hoe veel Nederlanders daarheen kwamen omdat het zo lekker relaxed was maar vervolgens zich overal over opwonden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 13:28 schreef Jane het volgende:
[..]
Ik denk dat je gelijk hebt. In Nederland - en zeker in de Randstad - ontkom je eigenlijk niet aan die gehaastheid. Het valt ook mij elke keer op als ik weer terug ben na, zelfs maar een paar weken, buitenland.
Toch moet je je er denk ik niet op verkijken hoezeer je zelf ook geconditioneerd bent door die ratrace, of hoe je het ook wilt noemen. Kan me een aflevering van 'Ik vertrek' herinneren waarin iemand met z'n gezin naar (ik dacht ergens in noord) Scandinavië emigreerde, met als doel ook 'onthaasten'. Vervolgens had hij werklui nodig om een aantal dingen op te knappen aan zijn nieuwe huis. En tja, die kwamen dan vervolgens gewoon niet opdagen op de afgesproken dag, laat staan op de afgesproken tijd. Dat was daar heel normaal. Gewoon een andere perceptie van wat een acceptabele marge is bij dat soort afspraken. Maar daar kon die Nederlander dan ook weer helemaal niet tegen. Je zag z'n bloeddruk stijgen.
Ik moet zeggen dat me dat zelf ook wel aan het denken heeft gezet. Zelf loop ik met het idee dat ik ooit nog wel eens in Spanje wil wonen, maar als dat er ooit van komt dan zal ik zelf ook een knop moeten omzetten en dat soort dingen gewoon moeten accepteren.
Klopt. Maar het gras is er echt groener.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik niet. Het is overal wel wat, hier ken ik de mensen.
Dat geldt niet voor iedereen.quote:
Of mensen willen steeds groener gras dan de buren ten kostte van alles, uiteindelijk gaat het gewoon kapot.quote:
Voor mij, in mijn omstandigheden, is Nederland nu een geschikt land. Ook ben ik toch wel gehecht aan vrienden/familie vlakbij.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:34 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Klopt. Maar het gras is er echt groener.
Ik denk het niet. 1 op de 300 mensen emigreert naar het buitenland. In mijn persoonlijke situatie ken ik maar 2 iemand die zei te gaan emigreren, en uiteindelijk ook gedaan. Ik ga er vanuit dat ik wel meer dan 600 mensen gesproken heb in mijn leven. In mijn situatie zou het dus goed kunnen dat iedereen die het zegt, het ook doet.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Euh, wat?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Of mensen willen steeds groener gras dan de buren ten kostte van alles, uiteindelijk gaat het gewoon kapot.
Heb jij statistieken dat de economie gedurende 20 jaar slecht gaat, terwijl die hebzucht is toegenomen?quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Of mensen willen steeds groener gras dan de buren ten kostte van alles, uiteindelijk gaat het gewoon kapot.
Het grappige is: ik heb nu in 4 "buitenlanden" gewoond (China, Belgie, UK en Taiwan) terwijl ik daar nooit echt plannen voor had gemaakt. Ik ben gewoon daar verzeild geraakt. Ik wist maar 1-3 maanden van tevoren dat ik daar naartoe zou gaan en in 2 van de 4 was ik zelfs nog nooit geweest toen ik daar naartoe ging! En uitgezonderd België had ik ook niet van tevoren woonruimte. Gewoon eerst in een hotel en dan even shoppen voor een appartementje.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Ik vraag me eigenlijk meer af wie ook echt plannen aan het maken is.
Kijk zie hier alleen maar die kapitalistische gedachte, als je leeft op basis van het spreekwoord het gras is altijd groener bij de buren gaat er altijd iets kapot ik denk dan onder meer aan relaties, familiebanden, vriendenkring, gewoon je eigen sociale leven in welke vorm dan ook.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Heb jij statistieken dat de economie gedurende 20 jaar slecht gaat, terwijl die hebzucht is toegenomen?
Op jouw manier lijkt het me ook leuk. Eigenlijk is het met reizen net zo: het is veel interessanter om in een ver land te zijn voor zaken/met een doel, dan om er met een fotocamera om je nek rond te stommelen. Omdat je er, als je met een doel komt, ook echt deel uitmaakt van het dagelijks leven. Je hebt er iets te zoeken, je spreekt mensen in een normale, dagelijkse context en er is niet de 'druk' om dat ene, pittoreske strandje te vinden.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:13 schreef SeLang het volgende:
[..]
Het grappige is: ik heb nu in 4 "buitenlanden" gewoond (China, Belgie, UK en Taiwan) terwijl ik daar nooit echt plannen voor had gemaakt. Ik ben gewoon daar verzeild geraakt. Ik wist maar 1-3 maanden van tevoren dat ik daar naartoe zou gaan en in 2 van de 4 was ik zelfs nog nooit geweest toen ik daar naartoe ging! En uitgezonderd België had ik ook niet van tevoren woonruimte. Gewoon eerst in een hotel en dan even shoppen voor een appartementje.
Ik zou het zo weer doen want verandering en een beetje avontuur maakt het leven interessant, al hoef ik voorlopig niet persé weg waar ik nu woon (UK). Ik heb overigens alweer appartementen bekeken in Filipijnen maar ik prefereer het klimaat in Noord Europa. (sowieso ben ik toch bijna de helft van de tijd op vakantie, meestal naar warme landen)
Als iedereen nou over dezelfde mate van zelfreflectie zou beschikken. Petje af.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 00:02 schreef Nadine26 het volgende:
Twee seconden later besef ik dan weer dat het grootste probleem, namelijk ikzelf, helaas meegaat op reis
Wat een onzin.quote:Op donderdag 19 mei 2011 22:37 schreef betyar het volgende:
[..]
Kijk zie hier alleen maar die kapitalistische gedachte, als je leeft op basis van het spreekwoord het gras is altijd groener bij de buren gaat er altijd iets kapot ik denk dan onder meer aan relaties, familiebanden, vriendenkring, gewoon je eigen sociale leven in welke vorm dan ook.
China is een heel mooi land voor ontevreden mensen als jij.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
In welke landen kan je als hoger opgeleide beter wonen en leven dan hier? Naar welk land zou jij in theorie graag emigreren?
Yep, ik heb een permanent visum voor NZ en mijn vrouw is Amerikaans. We gaan binnenkort voor de CR-1 via DCF. Moeten nog even bepalen of het eerst NZ wordt en dan VS, of een van de twee. Maar dat de toekomst buiten Nederland ligt, staat vast.quote:Op donderdag 19 mei 2011 21:32 schreef maartena het volgende:
Ik ben niet zo ontevreden hoor. Ik ben alleen niet van plan om straks 2 ton te betalen voor een vinex-rijtjeshuisje. Sue me.quote:China is een heel mooi land voor ontevreden mensen als jij.
Dan moet je ook niet in de Randstad gaan wonen, maar ergens in een klein dorp.quote:Op zaterdag 21 mei 2011 00:38 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik ben niet zo ontevreden hoor. Ik ben alleen niet van plan om straks 2 ton te betalen voor een vinex-rijtjeshuisje. Sue me.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |