abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 mei 2011 @ 08:47:01 #101
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_96927384
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:14 schreef maartena het volgende:

De belastingen zijn lager, dat wel. Maar ze pakken je wel op andere manieren terug: Je betaald wellicht minder belasting, maar je krijgt dan ook weer GEEN kinderbijslag, GEEN studiefinanciering, GEEN huursubsidie, en er wordt relatief weinig geld gestoken in het OV,
Dat is mooi want ik heb geen kinderen, ik studeer niet, ik krijg hier ook geen huursubsidie en ik reis nooit met het OV. Dus waarom zou ik daar allemaal voor moeten betalen?

quote:
in publieke kunst/vertoningen, telecommunicatie etc. Er is veel minder regulatie, wat over het algemeen betekend dat je mobiele telefoon een STUK duurder is dan in Nederland, je minder internet snelheid krijg voor meer geld, je ongeveer 2 tot 3 keer zoveel betaald voor kabeltelevisie of satelliet (okay, je krijgt er meer voor terug, maar na de aanbiedingsprijs van $29.95 of zo voor de laagste abbonementsvorm, ben je $50+ kwijt voor 1 televisie, en betaal je $5-$7 per decoder, per televisie er bij. Wil je ook nog wat zien, reken dan op $80 per maand.
Als ik door bovengenoemde zaken geen 42procent van mijn salaris kwijt ben maar maximaal 32% (geloof dat ik ooit eens opgezocht had dat dat de maximale inkomstenbelasting is in veel staten) dan hou ik een stuk meer over dan hier. tel daar nog de lagere woonkosten bij op (ook een heel fors deel van je inkomen) en je bent ondanks dat veel zaken duurder zijn écht een stuk beter af qua besteedbaar inkomen.

quote:
In het kort: Emigreer niet om politiek, regeltjes, wetten, belasting..... want in je nieuwe land zul je binnen enkele jaren merken dat ook daar van alles mis is.

Nee. Emigreer voor de natuur, de cultuur, de mensen, en economische vooruitgang. Je kunt dan overal iets voor je zelf opbouwen, welke kneuter er ook verkozen is, en welke wetten ze nu weer mee aan komen zetten.
Daar kan ik het wel mee eens zijn ja. Al kan het zeker meespelen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_96928633
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Paar mogelijkheden incl. pro's en cons.

USA, NY
+ goede carrieremogelijkheden
+ hoog voorzieningsniveau
- duur en druk

Zweden
+ goed volk - germaanse mentaliteit, toegankelijk maar met respect voor privacy
+ natuur en woonmogelijkheden
- duur, lastendruk en toch betuttelend

Zwitserland
+ hoog welvaartsniveau
+ lagere lastendruk en goed fiscaal klimaat
- conservatief en traditioneel ingesteld volk
Ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Zwitserland heeft dan toch wel nog mijn meeste voorkeur.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
pi_96928761
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:42 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik heb hier eigenlijk weinig aan toe te voegen. Zwitserland heeft dan toch wel nog mijn meeste voorkeur.
Nieuw Zeeland:
+ Prachtige natuur
+ Hoog welvaartsniveau
+ Goede carrieremogelijkheden (mits de juiste opleiding)
+ Fantastisch volk
+ Relaxte mentaliteit

Ik zoek nog naar echte minpunten...
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_96929115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:47 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nieuw Zeeland:
+ Prachtige natuur
+ Hoog welvaartsniveau
+ Goede carrieremogelijkheden (mits de juiste opleiding)
+ Fantastisch volk
+ Relaxte mentaliteit

Ik zoek nog naar echte minpunten...
Oh ja, NZ mag ook wel aan het lijstje toegevoegd worden.
Porcupine Tee - Normal
pi_96929980
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 09:58 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Oh ja, NZ mag ook wel aan het lijstje toegevoegd worden.
Ik zou eerlijk gezegd niet weten welk punt bijvoorbeeld Zwitserland boven NZ heeft. Ik vind de mentaliteit van de bevolking dan ook erg belangrijk en hoeweel NZ ook niet het toonbeeld van progressiviteit is, is Zwitserland wel erg bekrompen.
pi_96931659
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik zou eerlijk gezegd niet weten welk punt bijvoorbeeld Zwitserland boven NZ heeft. Ik vind de mentaliteit van de bevolking dan ook erg belangrijk en hoeweel NZ ook niet het toonbeeld van progressiviteit is, is Zwitserland wel erg bekrompen.
Ik heb Zwitsers bloed en kom er elk jaar. Vind het echt een geweldig land O+.
Porcupine Tee - Normal
pi_96931789
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:08 schreef StarGazer het volgende:

[..]

Ik vind het een geweldig mooi land. En dan houdt het op. Sorry.
pi_96932399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:11 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Ik vind het een geweldig mooi land. En dan houdt het op. Sorry.
Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :P
Porcupine Tee - Normal
  dinsdag 17 mei 2011 @ 11:39:17 #109
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96932820
In Zwitserland kan je goede lucht inademen, voor veel ademhalingspatiënten maakt dat enorm veel verschil maar ook gewone mensen merken dat de luchtkwaliteit beter is.
Alleen daarom al is Zwitserland voor mij een optie, dichterbij kan misschien het Eifelgebergte interessant zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_96944838
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 11:08 schreef StarGazer het volgende:

[..]

dinsdag 17 mei 2011 @ 17:51:45 #111
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_96948894
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 10:21 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Met de meest liberale euthanasiewetgeving van Europa ;)
Nee, zonder gekheid, Zwitserland heeft het voordeel van haar ligging, centrum van Europa, dichtbij Milaan, Munchen, Frankfurt, Strassburg en Parijs, zie ik daar wel meer voordelen dan in NZ.

NZ is prima als je een internetbedrijfje hebt en alles vanuit je luie stoel kan, zolang we nog in een netwerksamenleving zitten, zie ik meer voordelen in een centrale, neutrale en prachtige vestigingsplaats in Genève.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:22:32 #112
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_96950441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
- relatief lage netto-inkomens
Dat valt echt heel erg hard mee hoor. In landen als Spanje, Italie, Portugal en Griekenland bijvoorbeeld verdien je ongeveer de helft.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  dinsdag 17 mei 2011 @ 18:54:04 #113
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96952007
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:23 schreef 08gnoT. het volgende:
Aan zee lijkt het klimaat me ook aardig gematigd in de noordelijke staten? New York heeft altijd zo'n beetje dezelfde weersverwachting als Nederland, ongeacht de lagere lengtegraad.
New York is in de winter veel kouder, en in de zomer veel warmer dan Nederland.

De beste vergelijking met het Nederlandse klimaat, is de staat Washington. Seattle dus.

Een relatief natte winter, met perioden van vorst en sneeuw, maar niet zoals New York wat in de winter een maand vast kan zitten omdat er een meter sneeuw op de stad is gevallen of zo. :P
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:12:48 #114
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96953048
quote:
@Bram: Veel te warme lentes en zomers in Nederland? In 95% van de landen zijn de zomers toch warmer dan hier... IJsland of, nog beter, Groenland zijn dan landen waar het klimaat ideaal is als je de voorkeur geeft aan 10 of 12 maanden kou per jaar. In pak hem beet Rovaniemi in Finland is het in juni en juli bijna net zo warm als hier.
In het noorden van Europa zal het iets minder warm zijn maar veel scheelt het inderdaad niet dankzij de Golfstroom. De temperatuur is niet zo zeer het probleem hier, de combinatie van relatief hoge temperaturen die we vaak in de zomer hebben en de hoge luchtvochtigheid maakt het weer relatief zwaar. Je kan dan beter wat hogere temperaturen en een veel drogere lucht hebben. Ik heb het al eerder gezegd hier, het ideale weer is wat mij betref het weer wat ze in het westen van Californië hebben: heel het jaar gematigde temperaturen en een veel minder vochtige lucht wanneer het warm is. Een groot nadeel in die regio is wel dat het risico op aardbevingen groot is en natuurlijk kan je met zo'n migratie nog maar zelden je familie en vrienden zien.
Daarom overweeg ik toch eerder het westen van Duitsland of inderdaad Zwitserland. Vanuit mijn woonplaats is het westen van Duitsland heel wat dichterbij dan bijv. Amsterdam of Groningen, dat is dus een nobrainer wanneer ik daar voor hetzelfde geld aangenamer zou kunnen wonen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:20:34 #115
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96953507
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 08:47 schreef Metro2005 het volgende:
Als ik door bovengenoemde zaken geen 42procent van mijn salaris kwijt ben maar maximaal 32% (geloof dat ik ooit eens opgezocht had dat dat de maximale inkomstenbelasting is in veel staten) dan hou ik een stuk meer over dan hier. tel daar nog de lagere woonkosten bij op (ook een heel fors deel van je inkomen) en je bent ondanks dat veel zaken duurder zijn écht een stuk beter af qua besteedbaar inkomen.
Ik ben alleen bank dat je je een beetje verkijkt op de kosten. Je geeft inderdaad minder aan de staat aan belastingen, maar er gaat meer naar bijv. verzekeringen en huur.

Als nieuwe immigrant zul je geen huis kunnen kopen, want niemand geeft je een lening. Je zult dus moeten huren. En zoals ik al zei, waar ik in Nederland 400 Euro betaalde voor een appartement met 3 slaapkamers, betaalde ik in de VS voor dezelfde ruimte 1600 dollar. Huur is flink duurder hier.

Dan verzekeringen: Ik ben per maand ong. $200 kwijt aan ziektekosten verzekering, $150 aan auroverzekering (ook erg duur), en dan heb ik nog niet eens een aansprakelijkheidsverzekering. (wel een verzekering voor mijn huis tegen brand etc, maar bij huur hoeft dat niet natuurlijk, dus die reken ik nog even niet mee).

Een iPhone met 2 Gb dataplan kost je zo tegen de $90-$100.
Mijn satelliet TV kost me $83.
Mijn Internet kost me $65.
Telefoonaansluiting: $35.

Als je alles over het gehele kostenplaatje gaat bekijken, is Nederland op al die punten goedkoper.

Wat WEL veel goedkoper is in de VS is de aanschaf van (luxe) artikelen. Auto is goedkoper in de aanschaf. (Maar ik betaal wel $300 per jaar aan California om er in te mogen rijden). Electronica en computers zijn ZEKER goedkoper. (Maar zoals hierboven al vermeldt, ik moet wel meer betalen om er internet en/of televisiekanalen op te krijgen).

Oh, en dan heb ik het nog niet over pensioen gehad. In Nederland hoef je daar niet zo over na te denken, maar in de VS wel. Als je niet ZELF elke maand geld opzij zet (bij veel bedrijven kan het worden ingehouden als 401k) voor een pensioensfonds, dan kun je op je 65e slechts een heel mager social-security pensioentje krijgen.

Nederlanders zien de VS nog wel eens als: "lagere belasting DUS meer geld voor mij". En het enige wat daar van waar is, is dat er minder geld naar de staat gaat, maar je bent nog steeds enorm veel geld kwijt aan allerlei andere zaken die in Nederland veel goedkoper zijn.

De meeste Amerikanen beginnen ook al bij de geboorte van een kind maandelijks $200 of zo in een potje te stoppen, want als het kind 18 is, en het wil studeren..... dan mag je als ouders opeens op de proppen komen met $15k per jaar aan studeerkosten, en dan heb ik het over een gemiddelde universiteit, niet over een top universiteit. (Waar je gerust $30k tot $50k per jaar mag meenemen).

Je bent dus voor veel zaken zelf verantwoordelijk, en daar moet je dus soms al decennia van te voren rekening mee houden.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 mei 2011 @ 19:44:19 #116
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_96955059
Je bent jong en je wilt emigreren.
Dan laat je je toch niet leiden door zaken als klimaat, sociale voorzieningen of huizenprijzen ?!
Op die manier zit je op je 70ste nog steeds te berekenen welk land het beste zou zijn - achter de geraniums in Almere wel te verstaan.
zonnig Brasil
pi_96958665
Ik wilde ooit emigreren naar de DDR.
pi_96976479
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 20:38 schreef Bankfurt het volgende:
Had je zelfdestructie neigingen?
pi_96977019
quote:
Dat kan nog steeds.
pi_96977167
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik ben alleen bank dat je je een beetje verkijkt op de kosten. Je geeft inderdaad minder aan de staat aan belastingen, maar er gaat meer naar bijv. verzekeringen en huur.

Als nieuwe immigrant zul je geen huis kunnen kopen, want niemand geeft je een lening. Je zult dus moeten huren. En zoals ik al zei, waar ik in Nederland 400 Euro betaalde voor een appartement met 3 slaapkamers, betaalde ik in de VS voor dezelfde ruimte 1600 dollar. Huur is flink duurder hier.

Dan verzekeringen: Ik ben per maand ong. $200 kwijt aan ziektekosten verzekering, $150 aan auroverzekering (ook erg duur), en dan heb ik nog niet eens een aansprakelijkheidsverzekering. (wel een verzekering voor mijn huis tegen brand etc, maar bij huur hoeft dat niet natuurlijk, dus die reken ik nog even niet mee).

Als je alles over het gehele kostenplaatje gaat bekijken, is Nederland op al die punten goedkoper.

Wat WEL veel goedkoper is in de VS is de aanschaf van (luxe) artikelen. Auto is goedkoper in de aanschaf. (Maar ik betaal wel $300 per jaar aan California om er in te mogen rijden). Electronica en computers zijn ZEKER goedkoper. (Maar zoals hierboven al vermeldt, ik moet wel meer betalen om er internet en/of televisiekanalen op te krijgen).

Oh, en dan heb ik het nog niet over pensioen gehad. In Nederland hoef je daar niet zo over na te denken, maar in de VS wel. Als je niet ZELF elke maand geld opzij zet (bij veel bedrijven kan het worden ingehouden als 401k) voor een pensioensfonds, dan kun je op je 65e slechts een heel mager social-security pensioentje krijgen.

Nederlanders zien de VS nog wel eens als: "lagere belasting DUS meer geld voor mij". En het enige wat daar van waar is, is dat er minder geld naar de staat gaat, maar je bent nog steeds enorm veel geld kwijt aan allerlei andere zaken die in Nederland veel goedkoper zijn.

De meeste Amerikanen beginnen ook al bij de geboorte van een kind maandelijks $200 of zo in een potje te stoppen, want als het kind 18 is, en het wil studeren..... dan mag je als ouders opeens op de proppen komen met $15k per jaar aan studeerkosten, en dan heb ik het over een gemiddelde universiteit, niet over een top universiteit. (Waar je gerust $30k tot $50k per jaar mag meenemen).

Je bent dus voor veel zaken zelf verantwoordelijk, en daar moet je dus soms al decennia van te voren rekening mee houden.
Altijd fijn, zo'n nuchtere relativerende post.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 18 mei 2011 @ 09:42:10 #121
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_96978600
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 19:20 schreef maartena het volgende:

[..]

Nuttige informatie, dank je wel.

Ben overigens wel van een stuk meer eigen verantwoording op financieel gebied. Hier wordt er veel te veel van je ontnomen dmv belastingen waardoor je erg afhankelijk bent van de staat als het op sociale zekerheid aankomt. Ook zou ik bv liever mijn pensioen onderbrengen bij een maatschappij die ik zelf uitzoek, waar ik bij kan bljiven als ik van baan wissel zodat ik niet later van 3 of 4 verschillende maatschappijen geld moet gaan vragen e.d.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 18 mei 2011 @ 23:16:49 #122
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_97013417
quote:
Kameradski! Was toen wel gezellig achter dat Ijzeren Gordijn, of niet?
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_97015305
Ik zou gaan voor een land waar de manier van leven me bevalt. Het enige dat me tegenstaat aan NL is dat het vrij claustrofobisch is. Niet alleen qua ruimte maar ook in de omgang, en dat is alleen maar erger geworden in mijn beleving.

Spanje bijvoorbeeld spreekt me aan door de cultuur, de manier van leven en het gevoel van ruimte. Plus het ligt binnen de EU dus je kan er zo gaan leven (een baan zoeken is helaas iets anders daar).
  donderdag 19 mei 2011 @ 00:12:08 #124
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_97015683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 mei 2011 00:01 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Het enige dat me tegenstaat aan NL is dat het vrij claustrofobisch is.

Ze moeten in Nederland eens ophouden om overal dezelfde blokkendozen neer te zetten.....
-
pi_97015947
Denk het niet. Maar als ik moet kiezen, West-Duitsland tegen de Nederlandse grens. Kan je goedkoop en mooi wonen. Veel Nederlanders.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')