abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 mei 2011 @ 22:20:27 #51
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96813303
Ik kan het me permitteren om gewoon in Nederland te blijven wonen.
De reden dat ik niet snel zal emigreren is dat ik wil dat mijn kinderen gewoon Nederlanders (eigenlijk Brabanders) worden, met de Brabantse manier van denken en de Brabantse manier van doen.

Naar de VS of UK lijkt me al helemaal niks. Dan spreken ze Engels "it's, you know like, you know.", worden het super-oppervlakkige consumenten van rotzooi. Dat is niks. Buiten de Westerse wereld lijkt het me al helemaal niks, zeker niet om een partner voor ze te vinden.

De enige landen die me nog (qua cultuur) trekken zijn Scandinavië en Duitsland. Scandinavié is te nat en te donker. Duitsland zou ik nog wel willen overwegen.
The End Times are wild
pi_96821030
Duits kwa taal is alleen kut :P
  zondag 15 mei 2011 @ 02:29:38 #54
313962 alexmeijer
jag pratar inte holländska.
pi_96825975
nou ik zou iig niet naar nederland emigeren :)
Tik jag slå dig mycket hårt att inte ens Google kan hitta
pi_96826435
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:20 schreef LXIV het volgende:
De reden dat ik niet snel zal emigreren is dat ik wil dat mijn kinderen gewoon Nederlanders (eigenlijk Brabanders) worden, met de Brabantse manier van denken en de Brabantse manier van doen.

Naar de VS of UK lijkt me al helemaal niks. Dan spreken ze Engels "it's, you know like, you know.", worden het super-oppervlakkige consumenten van rotzooi. Dat is niks. Buiten de Westerse wereld lijkt het me al helemaal niks, zeker niet om een partner voor ze te vinden.

De enige landen die me nog (qua cultuur) trekken zijn Scandinavië en Duitsland. Scandinavié is te nat en te donker. Duitsland zou ik nog wel willen overwegen.
Ik hoor liever its you know you you know. Dan dat brabantse kut accent
pi_96827723
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 02:29 schreef alexmeijer het volgende:
nou ik zou iig niet naar nederland emigeren :)
Daar denken complete legers economische gelukzoekers anders over.
pi_96828954
Als je emigreert vanwege hoge kosten en lage lonen dan moet je dat vooral bij jezelf zoeken en heb je je leven gewoon niet op de rit gekregen.
  zondag 15 mei 2011 @ 11:44:31 #58
313962 alexmeijer
pi_96831045
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 06:55 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Daar denken complete legers economische gelukzoekers anders over.
heb je wel een punt :)
pi_96833221
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Dat het meeste gewoon goed tot prima geregeld is, heeft grote voordelen. Soms is het wat duurder. De werkloosheid behoort tot de laagste van Europa (mits je geen zogeheten ‘modediagnose’ hebt), we hebben een activerende sociale zekerheid en ook een goed pensioenstelsel.

De OV-chipkaart en dat je niet overal meer met contant geld kan betalen, is op zijn minst wennen, maar is in de praktijk geen vrijheidsbeperking. Hoewel de jeugdlonen erg laag zijn, vind je als scholier of student vrij gemakkelijk werk.

Grosso modo hebben we het hier prima voor elkaar.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:

[..]

Mercedes Benz heeft een buitengewoon goede reputatie, alleen de S-klasse is technologisch zeker niet de voorloper van alle innovatie's, dat stokje hebben BMW en Audi in de laatste 10 jaar toch overgenomen.

Edit: @EG, dit zal je wel interesseren: http://guitigefilmpjes.bl(...)cedes-benz-s350.html
De OV-chipkaart bepaalt je levenskwaliteit. In geen duizend jaar.
  zondag 15 mei 2011 @ 18:27:45 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_96849441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Document1 het volgende:
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is. :)
Mee eens dat het niet zoveel uitmaakt. Niet mee eens dat het kut is (in NL of in andere westerse landen). Toegegeven, ik woon al 11 jaar niet meer in NL dus misschien is het intussen verslechterd maar dat zal wel meevallen. Als ik Nederlanders hoor klagen dat weet ik gelijk weer wat een goed land NL nog steeds is, gezien de dingen waarover ze klagen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_96850776
Ik ga over een paar jaar weer terug naar Engeland...ik mis het. -O-
pi_96852003
Wel overwogen, maar er nog steeds niet uit om het ook serieus echt te gaan doen. Zie naast voordelen toch ook echt wel nadelen namelijk.
Als ik het zou doen, Scandinavische landen of Duitsland.

En qua klimaat; een land als Denemarken heeft meer zonuren dan Nederland en denen zijn ook nog eens onwijs aardige mensen
pi_96853082
Ik heb de mogelijkheid om heel gemakkelijk naar Indonesie te emigreren maar ik ga daar in ieder geval voorlopig geen gebruik van maken. Wel overweeg ik om daar per jaar 1 of 2 maandjes te gaan werken, maar daar is pas volgend jaar sprake van dus dan zullen we wel weer zien :)

Als ik heel eerlijk bent bevalt het me allemaal best in Nederland. Als ik zou emigreren zou dat in ieder geval niet uit grote ontevredenheid zijn.
Conscience do cost.
pi_96865321
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 19:01 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ga over een paar jaar weer terug naar Engeland...ik mis het. -O-
bah wat een kut land is dat :r
pi_96865425
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:54 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

bah wat een kut land is dat :r
Meh. Ben er geboren en ik mis het, dus ja... :@
pi_96865725
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 22:56 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Meh. Ben er geboren en ik mis het, dus ja... :@
Vind t over het algemeen lelijke mensen, ze praten irritant en ze hebben er lelijke huizen/ smaak.
Oohja en t weer is verrot.
  zondag 15 mei 2011 @ 23:31:38 #67
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_96867477
Paar mogelijkheden incl. pro's en cons.

USA, NY
+ goede carrieremogelijkheden
+ hoog voorzieningsniveau
- duur en druk

Zweden
+ goed volk - germaanse mentaliteit, toegankelijk maar met respect voor privacy
+ natuur en woonmogelijkheden
- duur, lastendruk en toch betuttelend

Zwitserland
+ hoog welvaartsniveau
+ lagere lastendruk en goed fiscaal klimaat
- conservatief en traditioneel ingesteld volk
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 16 mei 2011 @ 00:16:50 #68
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96869914
quote:
Als je emigreert vanwege hoge kosten en lage lonen dan moet je dat vooral bij jezelf zoeken en heb je je leven gewoon niet op de rit gekregen.
Zo simpel is het niet, probeer in Nederland maar eens als alleenstaande een vrijstaand huis op een fatsoenlijke locatie te kopen. Succes!
Wanneer ik dan zie dat vlak over de grens wel zulke huizen betaalbaar zijn en ik woon toch al in de buurt van die grens (een uur rijden) dan hoef ik niet lang na te denken wanneer ik over een jaar of 5-10 vrijgezel zou zijn. ;)
De alleenstaande heeft als probleem dat enerzijds de overheid onevenredig veel geld van hem afpakt (er wordt te weinig rekening gehouden met zijn veel hogere vaste lasten) terwijl anderzijds de huizenprijzen in Nederland exorbitant hoog zijn t.g.v. o.a. de speculatie, het schaars houden van de grond en de HRA.

quote:
Rusland
Mooi land, mooie taal, goed onderwijs en goede wetenschap(wiskunde en techniek) maar veel te veel corruptie en een veel te grote tweedeling. Niet dat wij in Nederland geen corruptie en tweedeling hebben maar toch van een geheel andere schaal.

quote:

Deze afweging maak jij dus louter op basis van sentimenten?
Die taal, het is maar wat je gewned bent. Persoonlijk krijg ik het op mijn heupen van Brabants of Limburgs (ik ben opgegroeid met ABN), ik hoor heel wat liever Engels.
Dat oppervlakkige consumentisme vind ik wel een erg groot vooroordeel (er zijn ook veel Engelstaligen die allesbehalve oppervlakkig zijn en Nederlanders horen ook nogal van shoppen), reken er maar op dat de Brabantse boeren bijv. weer geheel andere nadelen hebben.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2011 @ 11:48:27 #69
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_96880058
Canada, BC. Daar zou ik graag heen willen emigreren. De huizenprijzen hier zijn funest; vergeleken met de buurlanden loopt Nederland qua welvaart achter en zal nog verder gaan achterlopen.

Probleem is dat ik denk ik moeilijk werk kan vinden in het zuiden van BC. Het zijn toch voornamelijk boeren daar... Er woont veel coole familie van mij daar, dat zal het integreren zeker vergemakkelijken. :)
pi_96881829
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:01 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Vind t over het algemeen lelijke mensen, ze praten irritant en ze hebben er lelijke huizen/ smaak.
Oohja en t weer is verrot.
Wat een onzin.De vrouwen in Engeland zijn echt gemiddeld niet lelijker dan in Nederland. Over het algemeen zijn de woningen in de buitenwijken een stuk ruimer opgezet dan in Nederland. Het enige waar ik je in volg is de walgelijke ideeën die men in Engeland heeft over woninginrichting. Een chronisch gebrek aan smaak hebben ze wel ja.

Maar goed, ook in Engeland kun je gewoon je eigen huis bouwen en zelf bepalen hoe je het inricht.....
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
  maandag 16 mei 2011 @ 12:38:59 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_96882039
Ik denk dat je niet moet willen emigreren naar een ander land omdat het in je eigen land zo slecht is maar omdat het ergens anders beter is. Anders valt het altijd tegen denk ik want elk land kent zijn eigen problemen.

Ik zou zelf wel graag naar de VS willen emigreren, Arkansas of in die buurt. Vanwege (mooiere en uberhaupt aanwezige) natuur, meer leefruimte, lagere huizenprijzen, lagere belastingen. Dat ik dan zelf een spaarpotje moet aanhouden voor ziektekosten of arbeidsongeschiktheid vind ik daarbij niet erg. (om maar wat te noemen).

Of ik het ooit zal doen? Zolang mijn vriendin al moeite heeft om uit haar stad weg te trekken zal het er niet zo snel van komen denk ik :P maar als ik alleen zou zijn zou ik de stap best willen maken. Nieuw avontuur en leventje opbouwen :Y Ik heb niet echt een emotionele band met Nederland verder.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_96882108
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Paar mogelijkheden incl. pro's en cons.

USA, NY
+ goede carrieremogelijkheden
+ hoog voorzieningsniveau
- duur en druk

Vet: :{w
  maandag 16 mei 2011 @ 12:53:53 #73
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_96882545
Hmmm, Duitsland, Denemarken of Zweden. Veel verder wil het niet zoeken ivm verlies aan comfort en een te grote culture shock. Alles naar het zuiden zou ik als een degradatie ervaren denk ik. Net als alles buiten de westerse wereld. En Angel-saksische landen eigenlijk ook.

Ik zit geloof ik wel prima hier :D
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 16 mei 2011 @ 12:59:32 #74
149454 GSbrder
Les extręmes se touchent
pi_96882728
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:41 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Vet: :{w
Wat missen ze daar?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 16 mei 2011 @ 13:01:11 #75
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96882776
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2011 00:11 schreef DeRakker. het volgende:
Duits kwa taal is alleen kut :P
Nederlands qua taal ook.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
  maandag 16 mei 2011 @ 13:03:16 #76
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96882832
Als ik ooit nog eens ga emigreren, dan naar Canada of Italië, misschien Spanje.

Volgend jaar in ieder geval cursus Italiaans, maar misschien toch maar Spaans.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96883356
Ik ga over een jaar ofzo 2 jaar studeren in Denemarken. Aan de ene kant heel veel zin, aan de andere kant zal ik nederland ook wel gaan missen. gelukkig ligt mijn geboortestad maar op 7 uurtjes rijden. :)

Heb wel gehoord dat ze in Denemarken de laatste tijd nogal de nationalistische kant op neigen, eigen volk eerst dus, vooral in de werkgelegenheid. Het werd me aangeraden om de taal te leren zodat ik er nog een beetje bij hoor :P

Verder zal ik denk ik in de toekomst in NL blijven wonen, maar hoop voor mn werk toch veel verschillende landen te bezoeken. moest ik dan toch echt emigreren dan naar waar er werk te vinden is....
  maandag 16 mei 2011 @ 13:24:52 #78
313962 alexmeijer
pi_96883645
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 13:18 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik ga over een jaar ofzo 2 jaar studeren in Denemarken. Aan de ene kant heel veel zin, aan de andere kant zal ik nederland ook wel gaan missen. gelukkig ligt mijn geboortestad maar op 7 uurtjes rijden. :)

Heb wel gehoord dat ze in Denemarken de laatste tijd nogal de nationalistische kant op neigen, eigen volk eerst dus, vooral in de werkgelegenheid. Het werd me aangeraden om de taal te leren zodat ik er nog een beetje bij hoor :P

Verder zal ik denk ik in de toekomst in NL blijven wonen, maar hoop voor mn werk toch veel verschillende landen te bezoeken. moest ik dan toch echt emigreren dan naar waar er werk te vinden is....
gelijk hebben ze :)
al die nederlanders overal..
  maandag 16 mei 2011 @ 13:48:12 #79
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_96884500
Het enige slechte aan Nederland vind ik het weer en dat woningen te duur zijn. Wanneer ik zou emigreren zou het naar een land zijn waar ik de taal van spreek. Als ik dan nog moet werken moet het ook een hoog welvaartsniveau hebben.

Ergens in de sunbelt van de VS zou wel een leuke zijn, verder moeten het niet heel conservatief zijn. Dan kom ik al snel aan Californië. Of ik moet Spaans leren en naar Spanje gaan.

Maar waarschijnlijk ga ik helemaal niet emigreren :).
pi_96885437
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:33 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Wat een onzin.De vrouwen in Engeland zijn echt gemiddeld niet lelijker dan in Nederland. Over het algemeen zijn de woningen in de buitenwijken een stuk ruimer opgezet dan in Nederland. Het enige waar ik je in volg is de walgelijke ideeën die men in Engeland heeft over woninginrichting. Een chronisch gebrek aan smaak hebben ze wel ja.

Maar goed, ook in Engeland kun je gewoon je eigen huis bouwen en zelf bepalen hoe je het inricht.....
:*
pi_96887061
Ach, ik zou overal wel heen willen gaan voor een baan. Maar dan wel tijdelijk. De terugkeer naar het schone Nederland zal een mooie dag worden. w/

Mensen die het in Nederland slecht vinden zijn overduidelijk de verbinding met de realiteit kwijt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_96887638
Zweden, vanwege m'n Zweedse vriendin, het feit dat een lekker huis makkelijk te krijgen is en de samenleving niet lijkt te drijven in een poel van cynisme en haat.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:09:04 #83
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_96890014
Hoezo is het gras aan de overkant groener?
  maandag 16 mei 2011 @ 16:18:14 #84
27257 qwerty_x
Tudo jķia !!
pi_96890421
Blijkbaar vinden de meesten hier Nederland toch niet zo slecht: of er wordt gedacht aan landen dichtbij NL of aan landen die heel erg lijken op NL.
zonnig Brasil
pi_96890446
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:09 schreef Illiberal het volgende:
Hoezo is het gras aan de overkant groener?
In mijn geval gaat het daar niet om. Ik zit nu in een land waar ik niet geboren ben. Woon hier nu ongeveer 3 jaar. En ik mis Engeland gewoon.
  maandag 16 mei 2011 @ 16:21:43 #86
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_96890575
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:18 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

In mijn geval gaat het daar niet om. Ik zit nu in een land waar ik niet geboren ben. Woon hier nu ongeveer 3 jaar. En ik mis Engeland gewoon.
Dat is een andere situatie :)
pi_96891886
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 12:59 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Wat missen ze daar?
Sociale zekerheid en fatsoenlijke zorgverzekering voor iedereen?
pi_96897622
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 16:48 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Sociale zekerheid en fatsoenlijke zorgverzekering voor iedereen?
Nee hoor, als je een goede opleiding hebt dan kan je gewoon een normale verzekering krijgen. Evenals een uitkering. Gooi je er met de pet naar dan kan je het schudden. Misdadig hé?

Het mooie van de VS is dat er weinig overheidsbemoeienis is, en dat wetsgetrouwe burgers met respect behandeld worden. Hier worden volwassenen door de overheid als kleuter behandeld, en als een slaaf/onderdaan. De macht in de VS ligt bij de burger, niet bij de overheid. Die vrijheid is meer waard dan alle "voordelen" die er in nederland zijn.
pi_96898752
Ik ga samen met mijn vriendin later emigreren. Canada lijkt ons heel leuk.

En ik dacht persoonlijk ooit om naar Irak terug te keren (geen grap :9).
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
  maandag 16 mei 2011 @ 23:21:30 #90
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96918733
quote:
Blijkbaar vinden de meesten hier Nederland toch niet zo slecht: of er wordt gedacht aan landen dichtbij NL of aan landen die heel erg lijken op NL.
Nederland deed het redelijk goed maar is in een rap tempo aan het afglijden. Mocht het een troost zijn, ik denk dat Nederland niet het enige land is waar dit voor geldt.
Een specifiek probleem is dat de huizen extreem duur en erg klein zijn, dan zijn er ook nog eens veel huizen gebouwd die onbewoonbaar zijn zonder dat er veel aanpassingen aan gebeuren: http://brandpunt.kro.nl/s(...)tikkende_ventilatie/
Een veel te groot deel van het geld wat wij in het kader van gezondheidszorg en onderwijs komt in de zakken van gladde jongens terecht: managers, reclamejongens, PR-mensen enz.
In de USA is dat natuurlijk nog erger, in België is dit beter geregeld en voor andere landen kan ik hier geen uitspraak over doen.
Het klimaat in Nederland vind ik ook niet echt prettig: veel te warme lentes en zomers. Op zich is daar wel goed mee te leven maar aangenaam vind ik het niet, mijn voorkeur gaat uit naar een klimaat waarin het in de lentes en zomers minder heet en minder vochtig is.
Het grooste punt waar ik mij zorgen over maak: ik kan geen enkele eminentie ontdekken in het bestuur. Waar vroeger intellectuelen ons land leidden zijn het steeds meer waterhoofden die ons land leiden. De ene blunder na de andere wordt gemaakt in de politiek, zowel lokaal als nationaal. Lokaal kan je bijv. denken aan vele subsidies die worden verspild, uit de hand lopende declaraties, misbruik van wachtgeldregelingen, nationaal denk ik bijv. aan het ministerie van ´landbouw` wat doodleuk aan de kant staat te kijken terwijl de bij met uitsterven wordt bedreigd t.g.v. insecticides van Bayer die nog niet zijn verboden, aan het ministerie van ´verkeer` wat de OV-chipkaart invoert, aan het ministerie van ´onderwijs` wat doodleuk ´gratis` (in feite een verkapte extra kinderbijslag waar de andere burgers voor meebetalen) schoolboeken invoert en hiervoor dan een aanbestedingsprocedure start in plaats van gewoon eventjes niet het braafste leerlingetje van de Europese klas te zijn. En dan is er natuurlijk nog het multiculturele drama maar er zijn natuurlijk meer landen die hier last van hebben, zij het wellicht in mindere mate (Duitsland heeft volgens de CIA ongeveer de helft van het percentage aan allochtonen in vergelijking met Nederland): https://www.cia.gov/libra(...)actbook/geos/gm.html
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2011 @ 23:24:06 #91
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_96918930
Dat veel mensen die emigratie overwegen bij voorkeur naar een nabijliggend land emigreren heeft volgens mij weinig of niets te maken met de behoefte dichtbij Nederland te blijven maar te maken met de behoefte om in de buurt van familie en vrienden te blijven. Zelf heb ik geen enkel gevoel van loyaliteit t.o.v. Nederland als land. Ik kies voor dat land waar ik het beste kan wonen, met inbegrip van praktische overwegingen zoals die ik hierboven noem (familie en vrienden).
#NoDAPL
  maandag 16 mei 2011 @ 23:53:54 #92
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96921005
Het klimaat is juist wel een reden voor mij om te blijven. Ja, het is regenachtig, maar we kennen hier nooit echte extremen of natuurrampen.

In de Zuidelijke delen van de VS weet je dat je huis na een jaar over de straat ligt.

[ Bericht 4% gewijzigd door 08gnoT. op 17-05-2011 00:34:37 ]
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:13:28 #93
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_96922307
@Bram: Veel te warme lentes en zomers in Nederland? In 95% van de landen zijn de zomers toch warmer dan hier... IJsland of, nog beter, Groenland zijn dan landen waar het klimaat ideaal is als je de voorkeur geeft aan 10 of 12 maanden kou per jaar. In pak hem beet Rovaniemi in Finland is het in juni en juli bijna net zo warm als hier.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  dinsdag 17 mei 2011 @ 00:26:18 #94
297051 schaal_9
Caissičre B
pi_96922953
Die hoge huizenprijzen/huurprijzen zijn zeker een achilleshiel. Daardoor zijn onder meer relatief hoge uitkeringen (al dan niet in de vorm van huurtoeslag) nodig voor mensen die niet kunnen meekomen. De belastingdruk neemt toe en ligt het welvaartsniveau voor werkenden minder hoog dan het had kunnen zijn.

Met lagere huizenprijzen hadden we misschien ook geen armoedeval gehad.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
pi_96923829
Lang leve de VVD _O_
pi_96925026
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 19:13 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin later emigreren. Canada lijkt ons heel leuk.

En ik dacht persoonlijk ooit om naar Irak terug te keren (geen grap :9).
Canada lijkt mij ook een mooi land. De landschappen _O_
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:14:14 #97
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96925283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nederland wordt m.i. hoe langer hoe minder voor de hoogopgeleiden een aantrekkelijk land om in te wonen:
- slechte woningmarkt: hoge prijzen voor eenvoudige rijtjeshuisjes die kleine tuintjes hebben
- hoge medische kosten, ook wanneer je weinig gebruik maakt van de zorg
- hoge gemeentelijke belastingen
- relatief lage netto-inkomens
- steeds slechter onderwijs
- hoge prijs voor vervoer, ofdat je je nu met de auto of met het OV verplaatst
- slecht politiek beleid
- mensen die modaal of iets bovenmodaal verdienen krijgen geen subsidies (huur, zorg, ...) maar kunnen ook niet bovenmatig profiteren van een aantal zaken waar de echt rijke mensen wel van kunnen profiteren
- naar mijn indruk behoren steeds meer mensen tot de onderklasse,
Van alle bovenstaande zaken, is in de VS eigenlijk alleen de woningmarkt beter geregeld. Huren is duurder, kopen is duurder in California, maar goedkoper in veel andere staten, en je krijgt er veel meer huis voor terug.

Maar de rest van je punten, kloppen ook voor de VS. Het gras is hier dus wat die punten betreft echt niet groener hoor. ;)

Sterker nog: Medische kosten zijn waarschijnlijk hoger. Ik betaal $190 per maand aan verzekeringen, en alsnog $15 per doktersbezoek, en $10-$40 (afhankelijk van welke) voor medicijnen.

De belastingen zijn lager, dat wel. Maar ze pakken je wel op andere manieren terug: Je betaald wellicht minder belasting, maar je krijgt dan ook weer GEEN kinderbijslag, GEEN studiefinanciering, GEEN huursubsidie, en er wordt relatief weinig geld gestoken in het OV, in publieke kunst/vertoningen, telecommunicatie etc. Er is veel minder regulatie, wat over het algemeen betekend dat je mobiele telefoon een STUK duurder is dan in Nederland, je minder internet snelheid krijg voor meer geld, je ongeveer 2 tot 3 keer zoveel betaald voor kabeltelevisie of satelliet (okay, je krijgt er meer voor terug, maar na de aanbiedingsprijs van $29.95 of zo voor de laagste abbonementsvorm, ben je $50+ kwijt voor 1 televisie, en betaal je $5-$7 per decoder, per televisie er bij. Wil je ook nog wat zien, reken dan op $80 per maand.

Ik ben er nu op koopkracht wel op vooruit gegaan.... maar toen ik nu bijna 10 jaar geleden naar de VS verhuisde, ging ik in absolute nummbers, en geconverteerd naar Euro's bijna twee keer zoveel verdienen, maar was ik maandelijks aan vaste lasten VEEL meer kwijt.

Huren zijn ook veel, en veel duurder, er is geen huurprijs regeling, maar 100% vrije markt. Voor minder ruimte dan in Nederland betaalde ik $1600, waar mijn huur voor een 3-slaapkamer flat in Nederland onder de EUR400 lag.

En zowel in Canada als de VS (social security) liggen de pensioenfondsen op hun gat, en zal alles de komende 10 jaar alleen maar duurder worden, en krijgen we meer belastingen. En dat ligt niet eens aan de huidige president, maar aan in het verleden gemaakte beslissingen, terug gaand naar de Nixon, Ford, Carter periode.

In het kort: Emigreer niet om politiek, regeltjes, wetten, belasting..... want in je nieuwe land zul je binnen enkele jaren merken dat ook daar van alles mis is.

Nee. Emigreer voor de natuur, de cultuur, de mensen, en economische vooruitgang. Je kunt dan overal iets voor je zelf opbouwen, welke kneuter er ook verkozen is, en welke wetten ze nu weer mee aan komen zetten.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:19:37 #98
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_96925366
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2011 23:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Het klimaat is juist wel een reden voor mij om te blijven. Ja, het is regenachtig, maar we kennen hier nooit echte extremen of natuurrampen.
Mocht men TOCH gelijk hebben met die hele opwarming van de aarde etc..... dan zou ik toch een huisje kopen in het Zuide of Oosten van het land. ;)

quote:
In de Zuidelijke delen van de VS weet je dat je huis na een jaar over de straat ligt.
Maar dat weet je in bepaalde delen van Italie, Spanje en Frankrijk ook. Italie kent aardbevingen (Griekenland ook), Spanje en Frankrijk hebben ook hun overstromingsproblemen in de lente, en hebben ook ellendige bosbranden in de zomer, honderdtallen malen erger dan de duinbrandjes die wij in Nederland al "groot" noemen. ;)

In een staat als Oregon of Idaho heb je niet zoveel rampen. In New Mexico, Nevada of Arizona eigenlijk ook niet. En in Illinois en Wisconsin wordt het in de winter vooral stervens koud, maar ook geen andere rampen.

De VS is nogal groot. Het zal altijd wel ergens mis gaan inderdaad. ;)
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 mei 2011 @ 02:23:20 #99
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_96925396
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2011 02:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Mocht men TOCH gelijk hebben met die hele opwarming van de aarde etc..... dan zou ik toch een huisje kopen in het Zuide of Oosten van het land. ;)

[..]

Maar dat weet je in bepaalde delen van Italie, Spanje en Frankrijk ook. Italie kent aardbevingen (Griekenland ook), Spanje en Frankrijk hebben ook hun overstromingsproblemen in de lente, en hebben ook ellendige bosbranden in de zomer, honderdtallen malen erger dan de duinbrandjes die wij in Nederland al "groot" noemen. ;)

In een staat als Oregon of Idaho heb je niet zoveel rampen. In New Mexico, Nevada of Arizona eigenlijk ook niet. En in Illinois en Wisconsin wordt het in de winter vooral stervens koud, maar ook geen andere rampen.

De VS is nogal groot. Het zal altijd wel ergens mis gaan inderdaad. ;)
Ja, ik nam de VS als voorbeeld omdat je daar veel hoort over de tornado's elk jaar, maar in principe is het in het grootste deel van de wereld zo. In Azie ook de ene aardbeving na de andere overstroming of tornado. In grote delen van de VS zou ik ook best willen en qua natuur durven wonen, waar je zelfs het gevaar van doorbrekende dijken niet hebt zoals hier.

Aan zee lijkt het klimaat me ook aardig gematigd in de noordelijke staten? New York heeft altijd zo'n beetje dezelfde weersverwachting als Nederland, ongeacht de lagere lengtegraad.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_96927362
Ik heb grote interesse in Nieuw Zeeland. Vooral het zuidelijke eiland. Komende jaren hier even carriere maken, het huis goed verkopen en dan HOPPA! die kant op. Boerderijtje met schaapjes en een leuke baan daar.

Komt helemaal goed.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')