Ik hoor liever its you know you you know. Dan dat brabantse kut accentquote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:20 schreef LXIV het volgende:
Ik kan het me permitteren om gewoon in Nederland te blijven wonen.
De reden dat ik niet snel zal emigreren is dat ik wil dat mijn kinderen gewoon Nederlanders (eigenlijk Brabanders) worden, met de Brabantse manier van denken en de Brabantse manier van doen.
Naar de VS of UK lijkt me al helemaal niks. Dan spreken ze Engels "it's, you know like, you know.", worden het super-oppervlakkige consumenten van rotzooi. Dat is niks. Buiten de Westerse wereld lijkt het me al helemaal niks, zeker niet om een partner voor ze te vinden.
De enige landen die me nog (qua cultuur) trekken zijn Scandinavië en Duitsland. Scandinavié is te nat en te donker. Duitsland zou ik nog wel willen overwegen.
Daar denken complete legers economische gelukzoekers anders over.quote:Op zondag 15 mei 2011 02:29 schreef alexmeijer het volgende:
nou ik zou iig niet naar nederland emigeren
heb je wel een puntquote:Op zondag 15 mei 2011 06:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Daar denken complete legers economische gelukzoekers anders over.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:17 schreef schaal_9 het volgende:
[..]
Dat het meeste gewoon goed tot prima geregeld is, heeft grote voordelen. Soms is het wat duurder. De werkloosheid behoort tot de laagste van Europa (mits je geen zogeheten modediagnose hebt), we hebben een activerende sociale zekerheid en ook een goed pensioenstelsel.
De OV-chipkaart en dat je niet overal meer met contant geld kan betalen, is op zijn minst wennen, maar is in de praktijk geen vrijheidsbeperking. Hoewel de jeugdlonen erg laag zijn, vind je als scholier of student vrij gemakkelijk werk.
Grosso modo hebben we het hier prima voor elkaar.
De OV-chipkaart bepaalt je levenskwaliteit. In geen duizend jaar.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 22:13 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mercedes Benz heeft een buitengewoon goede reputatie, alleen de S-klasse is technologisch zeker niet de voorloper van alle innovatie's, dat stokje hebben BMW en Audi in de laatste 10 jaar toch overgenomen.
Edit: @EG, dit zal je wel interesseren: http://guitigefilmpjes.bl(...)cedes-benz-s350.html
Mee eens dat het niet zoveel uitmaakt. Niet mee eens dat het kut is (in NL of in andere westerse landen). Toegegeven, ik woon al 11 jaar niet meer in NL dus misschien is het intussen verslechterd maar dat zal wel meevallen. Als ik Nederlanders hoor klagen dat weet ik gelijk weer wat een goed land NL nog steeds is, gezien de dingen waarover ze klagen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:51 schreef Document1 het volgende:
Ik ben vertrokken naar het buitenland en weer terug na 5 jaar. Raar maar waar in wezen maakt het in de westerse wereld niet uit waar je woont, overal een McDonald's en overal net zo kut. Geloof mij als ik zeg dat Nederland nog lang niet zo slecht is.
bah wat een kut land is datquote:Op zondag 15 mei 2011 19:01 schreef xBlossomx het volgende:
Ik ga over een paar jaar weer terug naar Engeland...ik mis het.
Vind t over het algemeen lelijke mensen, ze praten irritant en ze hebben er lelijke huizen/ smaak.quote:Op zondag 15 mei 2011 22:56 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
Meh. Ben er geboren en ik mis het, dus ja...
Zo simpel is het niet, probeer in Nederland maar eens als alleenstaande een vrijstaand huis op een fatsoenlijke locatie te kopen. Succes!quote:Als je emigreert vanwege hoge kosten en lage lonen dan moet je dat vooral bij jezelf zoeken en heb je je leven gewoon niet op de rit gekregen.
Mooi land, mooie taal, goed onderwijs en goede wetenschap(wiskunde en techniek) maar veel te veel corruptie en een veel te grote tweedeling. Niet dat wij in Nederland geen corruptie en tweedeling hebben maar toch van een geheel andere schaal.quote:Rusland
Deze afweging maak jij dus louter op basis van sentimenten?quote:Ik kan het me permitteren om gewoon in Nederland te blijven wonen.
De reden dat ik niet snel zal emigreren is dat ik wil dat mijn kinderen gewoon Nederlanders (eigenlijk Brabanders) worden, met de Brabantse manier van denken en de Brabantse manier van doen.
Naar de VS of UK lijkt me al helemaal niks. Dan spreken ze Engels "it's, you know like, you know.", worden het super-oppervlakkige consumenten van rotzooi. Dat is niks. Buiten de Westerse wereld lijkt het me al helemaal niks, zeker niet om een partner voor ze te vinden.
Wat een onzin.De vrouwen in Engeland zijn echt gemiddeld niet lelijker dan in Nederland. Over het algemeen zijn de woningen in de buitenwijken een stuk ruimer opgezet dan in Nederland. Het enige waar ik je in volg is de walgelijke ideeën die men in Engeland heeft over woninginrichting. Een chronisch gebrek aan smaak hebben ze wel ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 23:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Vind t over het algemeen lelijke mensen, ze praten irritant en ze hebben er lelijke huizen/ smaak.
Oohja en t weer is verrot.
Vet:quote:Op zondag 15 mei 2011 23:31 schreef GSbrder het volgende:
Paar mogelijkheden incl. pro's en cons.
USA, NY
+ goede carrieremogelijkheden
+ hoog voorzieningsniveau
- duur en druk
Wat missen ze daar?quote:
gelijk hebben zequote:Op maandag 16 mei 2011 13:18 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Ik ga over een jaar ofzo 2 jaar studeren in Denemarken. Aan de ene kant heel veel zin, aan de andere kant zal ik nederland ook wel gaan missen. gelukkig ligt mijn geboortestad maar op 7 uurtjes rijden.![]()
Heb wel gehoord dat ze in Denemarken de laatste tijd nogal de nationalistische kant op neigen, eigen volk eerst dus, vooral in de werkgelegenheid. Het werd me aangeraden om de taal te leren zodat ik er nog een beetje bij hoor
Verder zal ik denk ik in de toekomst in NL blijven wonen, maar hoop voor mn werk toch veel verschillende landen te bezoeken. moest ik dan toch echt emigreren dan naar waar er werk te vinden is....
quote:Op maandag 16 mei 2011 12:33 schreef Hoppahoppa het volgende:
[..]
Wat een onzin.De vrouwen in Engeland zijn echt gemiddeld niet lelijker dan in Nederland. Over het algemeen zijn de woningen in de buitenwijken een stuk ruimer opgezet dan in Nederland. Het enige waar ik je in volg is de walgelijke ideeën die men in Engeland heeft over woninginrichting. Een chronisch gebrek aan smaak hebben ze wel ja.
Maar goed, ook in Engeland kun je gewoon je eigen huis bouwen en zelf bepalen hoe je het inricht.....
In mijn geval gaat het daar niet om. Ik zit nu in een land waar ik niet geboren ben. Woon hier nu ongeveer 3 jaar. En ik mis Engeland gewoon.quote:Op maandag 16 mei 2011 16:09 schreef Illiberal het volgende:
Hoezo is het gras aan de overkant groener?
Dat is een andere situatiequote:Op maandag 16 mei 2011 16:18 schreef xBlossomx het volgende:
[..]
In mijn geval gaat het daar niet om. Ik zit nu in een land waar ik niet geboren ben. Woon hier nu ongeveer 3 jaar. En ik mis Engeland gewoon.
Nee hoor, als je een goede opleiding hebt dan kan je gewoon een normale verzekering krijgen. Evenals een uitkering. Gooi je er met de pet naar dan kan je het schudden. Misdadig hé?quote:Op maandag 16 mei 2011 16:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Sociale zekerheid en fatsoenlijke zorgverzekering voor iedereen?
Nederland deed het redelijk goed maar is in een rap tempo aan het afglijden. Mocht het een troost zijn, ik denk dat Nederland niet het enige land is waar dit voor geldt.quote:Blijkbaar vinden de meesten hier Nederland toch niet zo slecht: of er wordt gedacht aan landen dichtbij NL of aan landen die heel erg lijken op NL.
Canada lijkt mij ook een mooi land. De landschappenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:13 schreef Baghdaddy het volgende:
Ik ga samen met mijn vriendin later emigreren. Canada lijkt ons heel leuk.
En ik dacht persoonlijk ooit om naar Irak terug te keren (geen grap).
Van alle bovenstaande zaken, is in de VS eigenlijk alleen de woningmarkt beter geregeld. Huren is duurder, kopen is duurder in California, maar goedkoper in veel andere staten, en je krijgt er veel meer huis voor terug.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:00 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Nederland wordt m.i. hoe langer hoe minder voor de hoogopgeleiden een aantrekkelijk land om in te wonen:
- slechte woningmarkt: hoge prijzen voor eenvoudige rijtjeshuisjes die kleine tuintjes hebben
- hoge medische kosten, ook wanneer je weinig gebruik maakt van de zorg
- hoge gemeentelijke belastingen
- relatief lage netto-inkomens
- steeds slechter onderwijs
- hoge prijs voor vervoer, ofdat je je nu met de auto of met het OV verplaatst
- slecht politiek beleid
- mensen die modaal of iets bovenmodaal verdienen krijgen geen subsidies (huur, zorg, ...) maar kunnen ook niet bovenmatig profiteren van een aantal zaken waar de echt rijke mensen wel van kunnen profiteren
- naar mijn indruk behoren steeds meer mensen tot de onderklasse,
Mocht men TOCH gelijk hebben met die hele opwarming van de aarde etc..... dan zou ik toch een huisje kopen in het Zuide of Oosten van het land.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Het klimaat is juist wel een reden voor mij om te blijven. Ja, het is regenachtig, maar we kennen hier nooit echte extremen of natuurrampen.
Maar dat weet je in bepaalde delen van Italie, Spanje en Frankrijk ook. Italie kent aardbevingen (Griekenland ook), Spanje en Frankrijk hebben ook hun overstromingsproblemen in de lente, en hebben ook ellendige bosbranden in de zomer, honderdtallen malen erger dan de duinbrandjes die wij in Nederland al "groot" noemen.quote:In de Zuidelijke delen van de VS weet je dat je huis na een jaar over de straat ligt.
Ja, ik nam de VS als voorbeeld omdat je daar veel hoort over de tornado's elk jaar, maar in principe is het in het grootste deel van de wereld zo. In Azie ook de ene aardbeving na de andere overstroming of tornado. In grote delen van de VS zou ik ook best willen en qua natuur durven wonen, waar je zelfs het gevaar van doorbrekende dijken niet hebt zoals hier.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 02:19 schreef maartena het volgende:
[..]
Mocht men TOCH gelijk hebben met die hele opwarming van de aarde etc..... dan zou ik toch een huisje kopen in het Zuide of Oosten van het land.
[..]
Maar dat weet je in bepaalde delen van Italie, Spanje en Frankrijk ook. Italie kent aardbevingen (Griekenland ook), Spanje en Frankrijk hebben ook hun overstromingsproblemen in de lente, en hebben ook ellendige bosbranden in de zomer, honderdtallen malen erger dan de duinbrandjes die wij in Nederland al "groot" noemen.
In een staat als Oregon of Idaho heb je niet zoveel rampen. In New Mexico, Nevada of Arizona eigenlijk ook niet. En in Illinois en Wisconsin wordt het in de winter vooral stervens koud, maar ook geen andere rampen.
De VS is nogal groot. Het zal altijd wel ergens mis gaan inderdaad.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |