Freek EN Brigitte Heitzer... dan heb je tits and ass in one package.. en ze kunnen alletwee zingen EN performenquote:Op zondag 15 mei 2011 02:18 schreef RiftNL het volgende:
Jup helaas allemaal niet mogelijkZo zou ik Freek Bartels (wat een stem heeft die vent) een ballade laten zingen maarja...
Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummerquote:Op zondag 15 mei 2011 02:24 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Idd ik had het ook liever anders gezien maargoed. Wel ben ik erg benieuwd wie ze gaan polsen, ik hoop Ben Saunders en Waylon (bijv laten meedoen aan een voorronde).
Wisten jullie trouwens dat die gekke Gordon een zeer vakkundig tekstschrijver is? Niet alleen dat nummer van Shine maar schijnt nog veel meer topnummers te hebben geschreven
Ik ook niet maar het werd wel een hitquote:Op zondag 15 mei 2011 02:45 schreef totebel het volgende:
[..]
Shine vond ik persoonlijk niet bepaald een topnummer
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 17:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als je een gouden medaille in het dameshockey wil winnen dan moet je ook niet het volk laten stemmen wie er speelt. Ik neem even hockey als voorbeeld omdat ik daar ook niks aan vind, maar dat is geen reden om een flutteam te sturen.
Maar ik ga dus nog een stap verder, je moet helemaal niet kijken naar wat je het leukste liedje vindt. Dat doe je maar als je voor de buis zit te kijken, bij het kiezen van het liedje/artiest/show moet je kijken waarmee je kunt winnen. Dan moet je kijken waar in Europa de stemmers zitten, hoe ze stemmen en welke dingen scoren. Als je dan bijvoorbeeld een optreden hebt wat heel veel mensen echt niet leuk zullen vinden, maar vele anderen zo leuk dat ze veel punten gaan geven, dan levert dat meer op dan een optreden wat iedereen wel aardig vind maar niemand enthousiast maakt. Dan moet je dus kiezen voor het eerste.
Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.
Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.
Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.quote:Op zondag 15 mei 2011 10:01 schreef RiftNL het volgende:
[..]
Zoals eerder in het topic gemeld gaat het niet om dat landen op elkaar stemmen dat gebeurt namelijk altijd. Het gaat er juist om hoeveel punten je van bijvoorbeeld Rusland krijgt, zijn dat er 5 of 10? Dat maakt nou net het verschil. Daarbij hebben 20! landen 12 punten gekregen gisteren dus de stemmers stemmen niet perse 12 punten op het buurland zoals vroeger.
Nee de spreiding toont aan dat men niet meer op het buurland wil stemmen maar op kwaliteit of wat dat desbetreffende land kwaliteit vindtquote:Op zondag 15 mei 2011 10:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat maakt niet zoveel uit, Nederland komt gewoon buurlanden/landen in de buurt van goede wil tekort. Daarnaast duidt de spreiding van de 12 punten over veel deelnemers er alleen maar op dat het liedje er weinig toe doet.
Gelul, Italie en Azerbaijan kregen ook veel punten van landen die niet hun buren waren en dat geven van punten aan buurlanden is als zo oud als het songfestival. En Italie bewees dat je met gewoon een goed nummer en echt muziek maken je heel erg ver kan komen, ook al heb je wat was het, 14 jaar? niet meegedaan.quote:Op zondag 15 mei 2011 09:47 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik neem alles terug. Althans, de stelling dat je het goed zou kunnen doen door het competitief te benaderen. Ik heb gisteren voor het eerst in jaren het scoreverloop gezien, en heb je de liedjes uiteraard niet gekeken, en ik kon bij praktisch elk land voorspellen naar wie de 3 waren met de hoogste punten op basis van de geografische ligging, de politieke en sociale verhoudingen, en het lijstje met de lagere punten.
Nou vind ik politiek en geschiedenis veel interessanter dan die liedjesderrie, dus in die zin was het betere tv dan een eerlijke liedjeswedstrijd ooit zou kunnen zijn. Maar met muziek heeft het dus helemaal niks te maken, hoe bescheiden de muzikale pretenties ook zijn, ook die pretenties zijn teveel.
Natuurlijk speelde politiek altijd al mee, maar het is alleen maar erger geworden.
Afgefikt worden omdat je een hele slechte performance hebt neergezet.. kan ik niet bestempelen als "we worden genaaid".quote:Op zondag 15 mei 2011 03:36 schreef Boldface het volgende:
Nog een serieuze suggestie voor 2012: terugtrekken, niet meer meedoen. We worden gewoon genaaid; ik kan er echt niks anders van maken.
True maar zitten niet bij Tros dus gaat niet gebeurenquote:Op zondag 15 mei 2011 10:54 schreef TDHS het volgende:
Vengaboys (met 2 stilstaande achtergrondsingers in het donker) zetten dat Bakoe compleet op stelten. Hebben vast een leuk nieuw liedje op de plank. Ze werken immers aan een nieuw album. Die laatste "hit" was lekker over de top.
Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.quote:Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
Ja dat bedacht ik me ook net ja.. die zijn live niet zo denderendquote:Op zondag 15 mei 2011 11:23 schreef Cee het volgende:
[..]
Puik plan he! Maar Go back to the zoo mogen ze in hun kooi laten. Die gast heeft de stem en het charisma van een pakje zware shag. Vreselijk.
http://twitpic.com/4xxt5dquote:Op zondag 15 mei 2011 11:21 schreef TheVulture het volgende:
Misschien moeten ze ook eens met 3FM gaan praten... zo'n Serious Talent-bandje laten meedoen...Kensington is zo gek nog niet Cee... maar of een Rigby of zo... Go Back to the Zoo
Het totaalplaatje moet kloppen, da's het belangrijkste... kijk maar naar de top 3... die ballad van Azerbaijan wordt helemaal sfeervol neergezet inclusief danseressen en vuurwerk enzo... de setting van Italie met die trompetten en piano past precies bij dit liedje... en Zweden komt met bubblegummuziek en daar past die act met dansje en brekend glas perfect bij....quote:Op zondag 15 mei 2011 11:38 schreef Karina het volgende:
Ik zat net nog even de top 10 van gisteren een beetje te bekijken en, in tegendeel tot wat ik in mijn hoofd had gisteren, zijn het toch niet alleen mooie vrouwen die bovenaan zijn geëindigd. Het is echt van alles en nog wat.
Hoe moet je nu nog iets verzinnen dat gaat scoren? Ga je voor een rustig, Jazzy nummer, een discostamper, zoals Ierland of een boyband zoals de UK?
Goed kunnen zingen is ook al geen vereiste en een bekende artiest ook niet, want wie heeft ooit van de winnaar gehoord, buiten Azerbeijan om?
De keuze van de artiest is denk ik niet zo belangrijk, het liedje moet blijven hangen, een lekker refrein hebben dat in je hoofd blijft zitten.
De dames en heren die een eerst selectie maken uit de ingezonden nummers vinden Dries Roelvink e.d. kennelijk een serieuze overweging. Maar serieus kans op iets van punten maakt ie natuurlijk niet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 23:12 schreef elkravo het volgende:
We zijn goed in het afkraken laatste inzendingen...maar als we ooit serieus kans willen maken, wie moeten we dan sturen?
Geef hier serieuze suggesties voor Nederlandse inzending... (dus geen Dries Roelvink e.d.)...
Ja bijv.quote:TS begint:
Within Temptation - even een goed pakkend nummer en dan heb je toch wel kans?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |