Maar. Hoe kun je zo'n subsidie dan aanvragen?quote: Meer dan vijf organisaties in Oost organiseren – los van elkaar – gesubsidieerde
naaicursussen;
Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc.
(zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal);
Meerdere organisaties organiseren gesubsidieerde kooklessen;
Een organisatie begeleidt – met subsidie van het stadsdeel – uitvaarten in Egypte;
Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar,
Suikerfeest etc.);
Op de geboortedag van de Profeet worden er op kosten van het stadsdeel rozen
uitgedeeld;
Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter
bestrijding van islamfobie;
Het kunnen beoefenen van het kaartenspel bridge is kennelijk belangrijk
stadsdeelbeleid: EUR 1.300,-- subsidie;
Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg voor o.a. het
organiseren van activiteiten ‘ter bevordering van inspraak en deelname van
wijkbewoners’ werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de
inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform
sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de
volgende bijeenkomst vindt – zo leert de website van deze organisatie ons – plaats
op 2 oktober 2006;
Uitstapjes naar zwembaden en attractieparken, alsmede vakanties (!) worden – in
sommige gevallen zelfs tot over de grens – gesubsidieerd;
Jongedames die meer willen weten over het Ottomaanse Rijk hoeven Oost niet te
verlaten; het stadsdeel subsidieert een workshop over dit onderwerp;
Waar scholen vroeger af en toe een ouderavond organiseerden om ouders bij de
school betrokken te houden en te krijgen, daar worden er nu duur betaalde
ouderprojecten op touw gezet (inclusief bijna EUR 20.000,-- kostend amusement en
uitgebreide catering). Niet betaald uit het reguliere schoolbudget, maar uit een
stevige subsidie van het stadsdeel;
Wie dat wil kan in Oost een cursus hoofddoek binden/vouwen volgen, uiteraard voor
het grootste deel betaald door de belastingbetaler;
Anders blijft t onder t tapijt..quote:
Maar misschien zijn dat allemaal wel hele zinvolle subsidies!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef HSG het volgende:
Rotterdam-Zuid vernietigd ¤1.000.000.000,- aan subsidie.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_1_mil.html#comments
De VVD keurt zelf ook subsidies goed, wat dat betreft hebben ze een complete boterberg op hun hoofd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
QFT.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
Deze subsidies verdwijnen in een zwart gat ofzo ? Stoppen ze het in een ouwe sok ? Vertel eens.quote:
De vraag was dus waar jij denkt dat dat geld blijft. Verdampt het, moeten we elk jaar miljoenen euro's bijdrukken vanwege subsidies ? Vertel eens.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
Fijn dat je mij een rat noemtquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Linkse ratten die allochtoonknuffelzakkenvulprojecten subsidieren![]()
![]()
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.
Weet je het al ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.
Misschien is het algemeen maatschappelijk belang wel integratie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.
Dus?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:
De VVD-fractie van de een of andere stadsdeelraad heeft een onderzoekje gedaan naar de verschillende subsidies die er zoal in stadsdeel Oost verstrekt worden. Een grappig stuk om te lezen, hier een korte bloemlezing:
Voorbeelden van subsidies:
[..]
Maar. Hoe kun je zo'n subsidie dan aanvragen?
Gewoon, met een briefje. Net als dit:
Bezoek zwembaden en pretparken
Doelstelling:
Ontspanning,recreatie en lichaamsbeweging
Organisatie en werkwijze:
Met de bus naar spectaculaire zwembaden zoals Duinrell, Tikibad of de Efteling, enzovoort
Beoogd effect:
Andere waterattracties meemaken/leren rekening te houden met anderen ivm gevaar
Aanvullende opmerking
geen
Er is dus een (extreem!) simpel formatje, dat je kunt invullen en in de brievenbus van het gemeentehuis kunt gooien. Wie weet staat er volgende week dan wel een fors subsidiebedrag op jouw rekening!! (Wel niet-bureaucratisch, dat wel!)
Het hele rapport (de moeite waard, ook wel grappig geschreven), kun je hier nalezen: http://www.geenstijl.nl/a(...)nota_VSD__NIEUW_.pdf
In het rapport staan genoeg stellingen om over te discussiëren.
Nee hoor, dat geeft alleen maar aan dat ze voornamelijk naar allochtonen gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus?
De subsidies geven aan dat in Stadsdeel Oost vooral allochtonen wonen. Tsja gek he dan die subsidies over Arabische taal etc. Als ze het Nederlanderschap hebben, hebben ze er gewoon recht op bij de huidige wetgeving.
Dan het nut. Tsja iets minder subsidie zou kunnen. Als dit nu een wijk betrof met autochtonen vind ik nog die subsidies voor schaakclubs, buurtverenigingen die geen reet doen ed ook niet nuttig. Je probeert een beetje de allochtonen de schuld in de schoenen te schuiven van dit soort subsidies heb ik het idee, maar niets is minder waar denk ik.
Kijk hier maar, Zwolle doet ook niets anders: http://www.zwolle.nl/bele(...)010-tot-26052010.htm
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/quote:het aantal allochtone inwoners in Stadsdeel Oost/Watergraafsmeer (45,6%)
Dan hebben allochtonen het waarschijnlijk niet nodig of ze vragen het niet aan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geeft alleen maar aan dat ze voornamelijk naar allochtonen gaan.
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/
Waar staat dat het exclusief voor allochtone inwoners bestemd is ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iets minder dan de helft dus (exclusief illegalenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
[..]
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/
Als de autochtonen daar dan net zoveel gebruik van maken als allochtonen dan maken de allochtonen 45% uit van de bevolking maar slurpen zij 75% van de subsidie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Iets minder dan de helft dus (exclusief illegalen).
Ik zie ook subsidies als bridge, uitstapjes (niet die uitvaart), inspraakfeestjes, schoolprojektjes. Bijna evenveel punten als de allochtone punten.
Wat een wonderlijke berekening. Hoe heb je dat gedaan ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als de autochtonen daar dan net zoveel gebruik van maken als allochtonen dan maken de allochtonen 45% uit van de bevolking maar slurpen zij 75% van de subsidie.
quote:
Nee, de al eerder genoemde druide Jaap seint mij de punten door.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een wonderlijke berekening. Hoe heb je dat gedaan ?
Ah, een geval van frontaalkwabepilepsie dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, de al eerder genoemde druide Jaap seint mij de punten door.
Nou ja, zeker NWS niet nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:47 schreef OllieA het volgende:
Kijk, weer zo'n topic dat je denkt: "Goh, dat Fok!, dat is toch totaal niet serieus te nemen."
Neen, een geval van degelijke telegrafie en een sterk staaltje beheersing van zowel ebola als meningitis. geheel met behoud van uitkering.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, een geval van frontaalkwabepilepsie dus.
Zou jij een subforum kunnen noemen dat je nog wel serieus neemt?quote:
V&Aquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou jij een subforum kunnen noemen dat je nog wel serieus neemt?
Beter de HRA als compromis voor de torenhoge belastingen dan domweg met subsidies smijten zoals de PvdA doet. Met Amsterdam zal het nooit meer goed komen. Na 9 jaar lang het regime van Cohen te hebben meegemaakt, is de PvdA al weer in de gemeenteraad de grootste partij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Het bedrijfsleven schept tenminste banen, waardoor de kinderen van Cohen en Pechtold ook een baan kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
Rechts geeft vele malen meer subsidie aan het bedrijfsleven.
Schijnbaar zijn de inwoners tevreden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beter de HRA als compromis voor de torenhoge belastingen dan domweg met subsidies smijten zoals de PvdA doet. Met Amsterdam zal het nooit meer goed komen. Na 9 jaar lang het regime van Cohen te hebben meegemaakt, is de PvdA al weer in de gemeenteraad de grootste partij.
Zo, m'n bullshitbingokaart al bijna weer vol.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
torenhoge belastingen.. subsidies smijten... PvdA ... Amsterdam ... nooit meer goed komen... regime van Cohen ...PvdA .....
Welke inwoners? De Amsterdammers? Ik ben ook Amsterdammer en ben duidelijk niet tevreden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:07 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Schijnbaar zijn de inwoners tevreden.
En weer een paar wegstrepen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het bedrijfsleven.....Cohen en Pechtold ...subsidieprojecten.....PvdA in A'dam .....overheidsbanen... staatskist .
Jij vindt het natuurlijk allang leuk: zo met belastinggeld smijten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo, m'n bullshitbingokaart al bijna weer vol.
Ga eens integreren kerel. Profiterende allochtonen hebben we hier al genoeg.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Welke inwoners? De Amsterdammers? Ik ben ook Amsterdammer en ben duidelijk niet tevreden.
Na mijn studie moet ik 52% belasting betalen om dit soort onzinprojecten staande te houden. Gatverdamme zeg![]()
![]()
Elke keer als ik dit soort berichten lees, wordt ik steeds positiever over een emigratie naar de VS of Canada. Links
Nee, dat is helder. En met jou waarschijnlijk nog wel wat anderen. Maar de PvdA zit niet in de raad omdat er niemand op gestemd heeft.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:09 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik ben ook Amsterdammer en ben duidelijk niet tevreden.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Ga eens integreren kerel. Profiterende allochtonen hebben we hier al genoeg.
Tja. In A'dam woont nou eenmaal een grote onderklasse. En die stemmen allemaal links, liefst PvdA.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:13 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Nee, dat is helder. En met jou waarschijnlijk nog wel wat anderen. Maar de PvdA zit niet in de raad omdat er niemand op gestemd heeft.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]![]()
Links ....profiterende allochtonen... subsidies smijten ....belastingpot.
Succes ermee. Want daar gaan ze wel goed om met belastinggeld.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:09 schreef Zienswijze het volgende:
Elke keer als ik dit soort berichten lees, wordt ik steeds positiever over een emigratie naar de VS of Canada. Links
Dus eigenlijk mogen die niet stemmen, of met minder gewicht, omdat daar niet het gewenste resultaat uitkomt?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:14 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Tja. In A'dam woont nou eenmaal een grote onderklasse. En die stemmen allemaal links, liefst PvdA.
Overheden weten sowieso niet hoe met belastinggeld om te gaan. Verkwanselen ze wat, dan worden ze niet "gestraft". Daarom heb je een zo klein mogelijke overheid nodig (een rechts beleid dus). De VS verkwanselt ook belastinggeld, maar doordat je daar fors minder belasting betaalt, merk je er minder van als belastingbetaler.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:18 schreef popolon het volgende:
[..]
Succes ermee. Want daar gaan ze wel goed om met belastinggeld.
Jawel, iederen mag stemmen. Maar doordat je scheefgroei in A'dam hebt (proportioneel veel lage inkomens en proportioneel weinig hoge inkomens), heb je een proportioneel grote onderklasse. En daardoor wordt in A'dam veelal links gestemd. Dat is het punt dat ik wil maken.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:19 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Dus eigenlijk mogen die niet stemmen, of met minder gewicht, omdat daar niet het gewenste resultaat uitkomt?
Laat dat fors maar achterwege hoor, tenzij je 500k+ verdient. Of iets in die buurt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:20 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Overheden weten sowieso niet hoe met belastinggeld om te gaan. Verkwanselen ze wat, dan worden ze niet "gestraft". Daarom heb je een zo klein mogelijke overheid nodig (een rechts beleid dus). De VS verkwanselt ook belastinggeld, maar doordat je daar fors minder belasting betaalt, merk je er minder van als belastingbetaler.
http://en.wikipedia.org/wiki/Income_tax_in_the_United_Statesquote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:29 schreef popolon het volgende:
[..]
Laat dat fors maar achterwege hoor, tenzij je 500k+ verdient. Of iets in die buurt.
Neuh dat niet. Maar als je het vanuit mondiaal perspectief bekijkt dan is W-Europa gewoonweg vrij links. Dat moet je accepteren want het zal toch niet op de korte termijn veranderenquote:Straks ga je me nog vertellen dat Nederland een links kabinet heeft gehad de laatste, pak 'm beet, tien jaar.
Je snapt hopelijk wel dat je geen 52% betaalt over je hele inkomen ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:37 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Terwijl je hier vanaf 54.000 euro al op 52% zit.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk wel dat je geen 52% betaalt over je hele inkomen ?
Daar zijn alternatieven voor. Je kan zorg in het buitenland (lageloon landen) nemen, die ook door verzekeringsmaatschappijen worden vergoed.quote:Wat denk je dat het netto verschil is met de VS als je rekening houdt met de veel duurdere zorgverzekeringen e.d. ?
Sowieso, als je je geluk laat afhangen van geld of het idee dat je wat te kort komt wordt je nooit gelukkig. Het trieste lot van de raskapitalist. Maar goed, Zienswijze is een studentje van 20 ofzo die onder moeders rok woont, hij zal het nog wel meemaken.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:44 schreef popolon het volgende:
Hoe weet jij dat jij je daar beter voelt? Ik zou zo weer in NL kunnen wonen, geen centje pijn.
Kan je nu al vertellen, nu dat ik jarenlang in andere landen dan in NL heb doorgebracht, dat er in elk land dingen zijn waar je je aan zult ergeren.
Ik heb kennissen daar wonen en ik ben vaak in de VS op vakantie geweest. Nu is vakantie niet hetzelfde als wonen, maar ik denk dat ik mij daar wel op mij gemak voel. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik ben wel in voor avonturen. Ik zou nooit m'n hele leven op eenzelfde plek willen wonen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:44 schreef popolon het volgende:
Hoe weet jij dat jij je daar beter voelt? Ik zou zo weer in NL kunnen wonen, geen centje pijn.
Kan je nu al vertellen, nu dat ik jarenlang in andere landen dan in NL heb doorgebracht, dat er in elk land dingen zijn waar je je aan zult ergeren.
Nee natuurlijk niet. Geld moet niet een rol spelen, hooguit een kleine bijrol. Er zijn tal van factoren: klimaat, cultuur, natuur, culturen uit de hele wereld in één land, metropolen (houd van grote steden), macht (machtigste land ter wereld), prestatiecultuur, grootse multionationals om maar een paar op te noemen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Sowieso, als je je geluk laat afhangen van geld of het idee dat je wat te kort komt wordt je nooit gelukkig.
quote:Het trieste lot van de raskapitalist. Maar goed, Zienswijze is een studentje van 20 ofzo die onder moeders rok woont, hij zal het nog wel meemaken.
Minder 'erg' op de korte termijn misschien. Ik baal er van dat mijn belastinggeld gaat naar kansloze oorlogen en oliemaatschappijen. Ja, dat 't in NL gaat naar veel gare subsidies voor allerlei proefballonnetjes en meer van dat soort gezwam is ook niet echt geweldig maar goed.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:46 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb kennissen daar wonen en ik ben vaak in de VS op vakantie geweest. Nu is vakantie niet hetzelfde als wonen, maar ik denk dat ik mij daar wel op mij gemak voel. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar ik ben wel in voor avonturen. Ik zou nooit m'n hele leven op eenzelfde plek willen wonen.
Buiten dat, erger me ik gewoon aan het linkse beleid en naar mijn mening het teveel vertroetelen van de onderklasse. Uiteraad heb je in de VS ook wanbeleid, maar dat wanbeleid komt minder "erg" over op mij.
Inderdaad. Maar doordat er daar minder belasting wordt geheven, wordt dus minder geld van de burgers verspild. Ja, ze laten de staatsschuld oplopen, en dat zal wellicht via inflatie door de burgers worden terug betaald, maar daar kan je op inspelen als burger/investeerder.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:53 schreef popolon het volgende:
[..]
Minder 'erg' op de korte termijn misschien. Ik baal er van dat mijn belastinggeld gaat naar kansloze oorlogen en oliemaatschappijen.
Dat eerst klopt. Dat tweede deels: rechts is voor een kleine overheid en lage belastingen. Dus er kan minder belastinggeld worden verspild, doordat er minder belasting wordt geint.quote:'t Verspillen van belastinggeld zit waarschijnlijk in het menselijk bloed, heeft niets met links of rechts te maken.
Nee dat kan niet echt, niet als je niet in het bezit bent van veel geld/bezittingen. En dat gaat ook blijken de komende jaren.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Inderdaad. Maar doordat er daar minder belasting wordt geheven, wordt dus minder geld van de burgers verspild. Ja, ze laten de staatsschuld oplopen, en dat zal wellicht via inflatie door de burgers worden terug betaald, maar daar kan je op inspelen als burger/investeerder.
Via m'n ouders heb ik al wat investeringen afgesloten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 04:03 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee dat kan niet echt, niet als je niet in het bezit bent van veel geld/bezittingen. En dat gaat ook blijken de komende jaren.
Hehe, absoluutquote:Maar tegen die tijd, kan ik dan om 2 euro komen vragen voor een ticket voor drie naar Nederland?
quote:Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg voor o.a. het
organiseren van activiteiten ‘ter bevordering van inspraak en deelname van
wijkbewoners’ werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de
inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform
sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de
volgende bijeenkomst vindt – zo leert de website van deze organisatie ons – plaats
op 2 oktober 2006;
Daar merk ik met dit "rechtse" kabinet anders verdomd weinig van. Evenveel (zo niet meer) belasting en steeds meer bemoeienis. Dat eerste is ook niet eens zo heel raar; de rechtse hobby's (JSF, Olympische Spelen) moeten toch ergens van worden betaald.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:57 schreef Zienswijze het volgende:
rechts is voor een kleine overheid en lage belastingen. Dus er kan minder belastinggeld worden verspild, doordat er minder belasting wordt geint.
Als dat nu eens nuttig was..quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
Ze zijn in ieder geval niet besteed aan 'leer werkwoorden vervoegen voor je op internetfora post' cursussen..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:31 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar misschien zijn dat allemaal wel hele zinvolle subsidies!
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:08 schreef gelly het volgende:
[..]
Zo, m'n bullshitbingokaart al bijna weer vol.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
We zitten in een moeilijke tijd maar anders levert dat werkgelegenheid op.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 10:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Als dat nu eens nuttig was..
Maar meestal levert dat leegstaande kantoorgebouwen op
Zie hier de kortzichtigheid van de homo economicus.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Zo zou FOK zelfs subsidie kunnen aanvragenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Zie hier de kortzichtigheid van de homo economicus.
Winst is niet het enige maatschappelijke belang.
Om het voorbeeld te nemen uit de OP, subsidies ten behoeve van bijvoorbeeld buurtfeesten en cursussen voor allochtonen zijn er om de integratie te bevorderen.
Zo hopen organisaties de veelal oudere allochtonen de deur uit te krijgen en wat meer te laten participeren in de samenleving en contacten te laten opdoen, uit het sociale isolement te halen, en met het organiseren van buurtfeesten proberen ze de verstandhouding tussen autochtonen en allochtonen te verbeteren, wat de integratie bevordert en daarbij ook de sociale controle.
Ik snap dat dit allemaal soft en "thee drinkerig" overkomt en dat de winst hiervan voor de maatschappij niet direct zichtbaar is, maar het is weldegelijk in ieders belang dat mensen tot elkaar komen en in contact komen met elkaar, en soms is daar stimulatie voor nodig.
QFTquote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
Goh....er worden een paar centjes uitgetrokken voor burgers en dat is fout?
Miljoenen en miljarden worden verspild aan megalomane projecten waar tonnen in zakken vliegen van allerlei slimme managers, maar als mensen die toch al weinig tot niets hebben een keer naar Duinrel kunnen, dan is de wereld te klein....echt, de kleingeestigheid viert hoogtij.
Inderdaad, het halve land wordt uitgekleed om de salarissen van bankiers te blijven garanderen, maar als er 1350 euro wordt uitgetrokken voor een lokale bridgecursus rennen we schuimbekkend naar de interruptiemicrofoon...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
Miljoenen en miljarden worden verspild aan megalomane projecten waar tonnen in zakken vliegen van allerlei slimme managers, maar als mensen die toch al weinig tot niets hebben een keer naar Duinrel kunnen, dan is de wereld te klein....echt, de kleingeestigheid viert hoogtij.
Ik merk het, je zit namelijk appels met duinzand te vergelijken. Niet zo'n beetje way off.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 13:54 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
[..]
Inderdaad, het halve land wordt uitgekleed om de salarissen van bankiers te blijven garanderen, maar als er 1350 euro wordt uitgetrokken voor een lokale bridgecursus rennen we schuimbekkend naar de interruptiemicrofoon...
Lul het niet goed vriend.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
Wat is er zo verkeerd aan dan?quote:
'Hullie doen het ook, dus *insert calimero vergelijking*'quote:
Wat is er precies mis met subsidies voor wijkverenigingen die de leefbaarheid in die wijk vergroten ? Juist die "redt je zelf maar" houding van jou zorgt ervoor dat wijken verpauperen , en misschien wil je dat ook wel. Je bent een beetje de zure man die achter de gordijnen loert naar mensen die wel goede omgang met elkaar hebben. En je steekt vast ook weleens en bal lek als die in je tuin belandt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Hullie doen het ook, dus *insert calimero vergelijking*'
Feit is en blijft dat onzin subsidies die klakkeloos verstrekt worden, of dat nou links, rechts, voor een Marrokaan, een Turk, een Chinees of een Nederlander is, een nonsens subsidie is die zo spoedig mogelijk ingetrokken dient te worden. Iedereen die daar enige vorm van probeert recht te praten spoort niet, of diegene nou links, rechts, een Marrokaan etc etc.
Blijf vooral lekker op de man spelen in plaats van inhoudelijk te reageren, daar straalt echt klasse vanaf.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:11 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat is er precies mis met subsidies voor wijkverenigingen die de leefbaarheid in die wijk vergroten ? Juist die "redt je zelf maar" houding van jou zorgt ervoor dat wijken verpauperen , en misschien wil je dat ook wel. Je bent een beetje de zure man die achter de gordijnen loert naar mensen die wel goede omgang met elkaar hebben. En je steekt vast ook weleens en bal lek als die in je tuin belandt.
Uiteraard moet er kritisch worden gekeken naar het verstrekken van subsidies en moeten onzinnige subsidies zo snel mogelijk verdwijnen. Maar wat onzinnig is en wat niet dat hangt natuurlijk volledig af van je eigen definitie daarvan en van het feit of je het totaalplaatje overziet van wat bepaalde organisaties daarmee bereiken en de maatschappij uiteindelijk ook weer opleveren.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Hullie doen het ook, dus *insert calimero vergelijking*'
Feit is en blijft dat onzin subsidies die klakkeloos verstrekt worden, of dat nou links, rechts, voor een Marrokaan, een Turk, een Chinees of een Nederlander is, een nonsens subsidie is die zo spoedig mogelijk ingetrokken dient te worden. Iedereen die daar enige vorm van probeert recht te praten spoort niet, of diegene nou links, rechts, een Marrokaan etc etc.
Het is moeilijk inhoudelijk reageren op iemand die subsidies per definitie onzinnig vindt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijf vooral lekker op de man spelen in plaats van inhoudelijk te reageren, daar straalt echt klasse vanaf.
Helaas zijn stadsdelen in Amsterdam wel erg makkelijk met het verstrekken van subsidies en is de controle erop (gebrek aan mankracht) bar slecht. Het enige wat kan gebeuren is dat na een negatief oordeel de subsidie voor het jaar erop in gevaar komt, maar dan is de buit al binnen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Uiteraard moet er kritisch worden gekeken naar het verstrekken van subsidies en moeten onzinnige subsidies zo snel mogelijk verdwijnen. Maar wat onzinnig is en wat niet dat hangt natuurlijk volledig af van je eigen definitie daarvan en van het feit of je het totaalplaatje overziet van wat bepaalde organisaties daarmee bereiken en de maatschappij uiteindelijk ook weer opleveren.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:11 schreef gelly het volgende:
En je steekt vast ook weleens en bal lek als die in je tuin belandt.
Lekkere vergelijking maak je daar. Spoor je wel?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:17 schreef kontknager het volgende:
Zo zie je maar, ook al heb je een rechtse regering, het linkse beleid zal nooit veranderen. Hoge linkse ambtenaren worden niet vervangen bij een kabinetswijzing. Idem voor linkse rechtbanken en het linkse OM. Het zijn net hardnekkige kankergezwellen.
Het is maar de vraag of subsidies aan het bedrijfsleven automatisch zou betekenen dat er banen geschept worden. Geld voor de JSF zou banen maken in Nederland. Het CPB zag dat wel anders: die banen zouden weliswaar komen maar hoogopgeleide technici zijn er niet zoveel van in Nederland. Met andere woorden: het enige wat er gebeurt is dat dat soort subsidies een loonopdrijvend effect hebben.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:06 schreef Zienswijze het volgende:
[..] Het bedrijfsleven schept tenminste banen, waardoor de kinderen van Cohen en Pechtold ook een baan kunnen krijgen.
Die subsidieprojecten van de PvdA in A'dam scheppen geen banen. Ja, overheidsbanen, maar die worden uit de staatskist betaald.
Ik kan hier zelfs naar naailes gesubsidieerd, maar ja met mijn inkomen wordt zelfs werk nog gesubsidieerd.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:25 schreef niels0 het volgende:
Ik vind gesubsidieerde kooklessen voor blanke vrouwen anders heel nuttig
Prima toch. Pak wat je pakken kan. Dat beneuzel over wat subsidies kosten. Zat dingen die tig keer meer kosten.quote:Op zondag 22 mei 2011 20:36 schreef Dance99Vv het volgende:
[..]
Ik kan hier zelfs naar naailes gesubsidieerd, maar ja met mijn inkomen wordt zelfs werk nog gesubsidieerd.
Mijn leven schijnt aan mekaar te hangen van subsidie's, toeslagen, bijdragen en toegestopte budgetten![]()
Geruststellende gedachte moet dat zijn.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:17 schreef kontknager het volgende:
Zo zie je maar, ook al heb je een rechtse regering, het linkse beleid zal nooit veranderen. Hoge linkse ambtenaren worden niet vervangen bij een kabinetswijzing. Idem voor linkse rechtbanken en het linkse OM. Het zijn net hardnekkige kankergezwellen.
quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
Precies !quote:Op zaterdag 14 mei 2011 12:24 schreef Kingstown het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |