Maar. Hoe kun je zo'n subsidie dan aanvragen?quote: Meer dan vijf organisaties in Oost organiseren – los van elkaar – gesubsidieerde
naaicursussen;
Acht gesubsidieerde migrantenorganisaties organiseren lessen Arabisch, Turks etc.
(zogenoemde lessen in de oorspronkelijke taal);
Meerdere organisaties organiseren gesubsidieerde kooklessen;
Een organisatie begeleidt – met subsidie van het stadsdeel – uitvaarten in Egypte;
Er gaat meer dan EUR 11.000,-- per jaar naar de organisatie van feesten (Iftar,
Suikerfeest etc.);
Op de geboortedag van de Profeet worden er op kosten van het stadsdeel rozen
uitgedeeld;
Er gaat subsidie naar voorlichtingsactiviteiten voor autochtone Nederlanders ter
bestrijding van islamfobie;
Het kunnen beoefenen van het kaartenspel bridge is kennelijk belangrijk
stadsdeelbeleid: EUR 1.300,-- subsidie;
Een organisatie die voor 2010 maar liefst EUR 28.750,-- subsidie kreeg voor o.a. het
organiseren van activiteiten ‘ter bevordering van inspraak en deelname van
wijkbewoners’ werkte haar website voor het laatst bij op 3 oktober 2009. Om de
inspraak van wijkbewoners vorm te geven organiseert deze organisatie een ‘platform
sociale vernieuwing’. Iedere wijkbewoner is uiteraard welkom bij dit platform, de
volgende bijeenkomst vindt – zo leert de website van deze organisatie ons – plaats
op 2 oktober 2006;
Uitstapjes naar zwembaden en attractieparken, alsmede vakanties (!) worden – in
sommige gevallen zelfs tot over de grens – gesubsidieerd;
Jongedames die meer willen weten over het Ottomaanse Rijk hoeven Oost niet te
verlaten; het stadsdeel subsidieert een workshop over dit onderwerp;
Waar scholen vroeger af en toe een ouderavond organiseerden om ouders bij de
school betrokken te houden en te krijgen, daar worden er nu duur betaalde
ouderprojecten op touw gezet (inclusief bijna EUR 20.000,-- kostend amusement en
uitgebreide catering). Niet betaald uit het reguliere schoolbudget, maar uit een
stevige subsidie van het stadsdeel;
Wie dat wil kan in Oost een cursus hoofddoek binden/vouwen volgen, uiteraard voor
het grootste deel betaald door de belastingbetaler;
Anders blijft t onder t tapijt..quote:
Maar misschien zijn dat allemaal wel hele zinvolle subsidies!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:28 schreef HSG het volgende:
Rotterdam-Zuid vernietigd ¤1.000.000.000,- aan subsidie.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_1_mil.html#comments
De VVD keurt zelf ook subsidies goed, wat dat betreft hebben ze een complete boterberg op hun hoofd.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
QFT.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Uiteraard belachelijk, al die onzin-subsidies, maar wel goedkoop scoren door de VVD, aangezien je ze niet hoort over de HRA-regeling, wat volgens mij toch wel een paar miljardjes meer kost en als gevolg een verziekte woonmarkt oplevert...
Deze subsidies verdwijnen in een zwart gat ofzo ? Stoppen ze het in een ouwe sok ? Vertel eens.quote:
De vraag was dus waar jij denkt dat dat geld blijft. Verdampt het, moeten we elk jaar miljoenen euro's bijdrukken vanwege subsidies ? Vertel eens.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:34 schreef pisnicht het volgende:
Stopten ze het maar in een oude sok. Pak er anders eens één punt uit die de maatschappij wat oplevert?
Fijn dat je mij een rat noemtquote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:49 schreef slashdotter3 het volgende:
Linkse ratten die allochtoonknuffelzakkenvulprojecten subsidieren![]()
![]()
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Als je gaat denken in termen van verlies of winst in euro's dan ben je snel klaar met "een samenleving". Daarmee zeg ik niet dat er niet naar subsidies gekeken mag worden, maar als de VVD met zo'n lijstje komt, dan staan bij mij alle signalen op rood. Want bijvoorbeeld een beetje boer staat bij een flinke regenbui ook gelijk op het Binnenhof met zijn hand open.
Weet je het al ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.
Misschien is het algemeen maatschappelijk belang wel integratie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:56 schreef pisnicht het volgende:
[..]
Het moet een algemeen maatschappelijk belang hebben en dat is winst idd. Alles draait om winst zelfs. En ik zie hier weinig winst idd. Dat van die boer slaat nergens op (kom anders eens met voorbeelden). Subsidie voor boeren in oost-europese landen is m.i. ook weggegooid geld dus wellicht dat we elkaar daar vinden.
Dus?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:16 schreef LXIV het volgende:
De VVD-fractie van de een of andere stadsdeelraad heeft een onderzoekje gedaan naar de verschillende subsidies die er zoal in stadsdeel Oost verstrekt worden. Een grappig stuk om te lezen, hier een korte bloemlezing:
Voorbeelden van subsidies:
[..]
Maar. Hoe kun je zo'n subsidie dan aanvragen?
Gewoon, met een briefje. Net als dit:
Bezoek zwembaden en pretparken
Doelstelling:
Ontspanning,recreatie en lichaamsbeweging
Organisatie en werkwijze:
Met de bus naar spectaculaire zwembaden zoals Duinrell, Tikibad of de Efteling, enzovoort
Beoogd effect:
Andere waterattracties meemaken/leren rekening te houden met anderen ivm gevaar
Aanvullende opmerking
geen
Er is dus een (extreem!) simpel formatje, dat je kunt invullen en in de brievenbus van het gemeentehuis kunt gooien. Wie weet staat er volgende week dan wel een fors subsidiebedrag op jouw rekening!! (Wel niet-bureaucratisch, dat wel!)
Het hele rapport (de moeite waard, ook wel grappig geschreven), kun je hier nalezen: http://www.geenstijl.nl/a(...)nota_VSD__NIEUW_.pdf
In het rapport staan genoeg stellingen om over te discussiëren.
Nee hoor, dat geeft alleen maar aan dat ze voornamelijk naar allochtonen gaan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:13 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dus?
De subsidies geven aan dat in Stadsdeel Oost vooral allochtonen wonen. Tsja gek he dan die subsidies over Arabische taal etc. Als ze het Nederlanderschap hebben, hebben ze er gewoon recht op bij de huidige wetgeving.
Dan het nut. Tsja iets minder subsidie zou kunnen. Als dit nu een wijk betrof met autochtonen vind ik nog die subsidies voor schaakclubs, buurtverenigingen die geen reet doen ed ook niet nuttig. Je probeert een beetje de allochtonen de schuld in de schoenen te schuiven van dit soort subsidies heb ik het idee, maar niets is minder waar denk ik.
Kijk hier maar, Zwolle doet ook niets anders: http://www.zwolle.nl/bele(...)010-tot-26052010.htm
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/quote:het aantal allochtone inwoners in Stadsdeel Oost/Watergraafsmeer (45,6%)
Dan hebben allochtonen het waarschijnlijk niet nodig of ze vragen het niet aan.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee hoor, dat geeft alleen maar aan dat ze voornamelijk naar allochtonen gaan.
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/
Waar staat dat het exclusief voor allochtone inwoners bestemd is ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Iets minder dan de helft dus (exclusief illegalenquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:25 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
[..]
http://www.grootoost.nl/index.php/tags/tag/voorpagina/P200/
Als de autochtonen daar dan net zoveel gebruik van maken als allochtonen dan maken de allochtonen 45% uit van de bevolking maar slurpen zij 75% van de subsidie.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:29 schreef Godshand het volgende:
[..]
Iets minder dan de helft dus (exclusief illegalen).
Ik zie ook subsidies als bridge, uitstapjes (niet die uitvaart), inspraakfeestjes, schoolprojektjes. Bijna evenveel punten als de allochtone punten.
Wat een wonderlijke berekening. Hoe heb je dat gedaan ?quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:39 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Als de autochtonen daar dan net zoveel gebruik van maken als allochtonen dan maken de allochtonen 45% uit van de bevolking maar slurpen zij 75% van de subsidie.
quote:
Nee, de al eerder genoemde druide Jaap seint mij de punten door.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:41 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een wonderlijke berekening. Hoe heb je dat gedaan ?
Ah, een geval van frontaalkwabepilepsie dus.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:43 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, de al eerder genoemde druide Jaap seint mij de punten door.
Nou ja, zeker NWS niet nee.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:47 schreef OllieA het volgende:
Kijk, weer zo'n topic dat je denkt: "Goh, dat Fok!, dat is toch totaal niet serieus te nemen."
Neen, een geval van degelijke telegrafie en een sterk staaltje beheersing van zowel ebola als meningitis. geheel met behoud van uitkering.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ah, een geval van frontaalkwabepilepsie dus.
Zou jij een subforum kunnen noemen dat je nog wel serieus neemt?quote:
V&Aquote:Op zaterdag 14 mei 2011 01:57 schreef OllieA het volgende:
[..]
Zou jij een subforum kunnen noemen dat je nog wel serieus neemt?
Beter de HRA als compromis voor de torenhoge belastingen dan domweg met subsidies smijten zoals de PvdA doet. Met Amsterdam zal het nooit meer goed komen. Na 9 jaar lang het regime van Cohen te hebben meegemaakt, is de PvdA al weer in de gemeenteraad de grootste partij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 21:39 schreef Yi-Long het volgende:
Het bedrijfsleven schept tenminste banen, waardoor de kinderen van Cohen en Pechtold ook een baan kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 00:30 schreef Teun_ZHV het volgende:
Rechts geeft vele malen meer subsidie aan het bedrijfsleven.
Schijnbaar zijn de inwoners tevreden.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Beter de HRA als compromis voor de torenhoge belastingen dan domweg met subsidies smijten zoals de PvdA doet. Met Amsterdam zal het nooit meer goed komen. Na 9 jaar lang het regime van Cohen te hebben meegemaakt, is de PvdA al weer in de gemeenteraad de grootste partij.
Zo, m'n bullshitbingokaart al bijna weer vol.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 03:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
torenhoge belastingen.. subsidies smijten... PvdA ... Amsterdam ... nooit meer goed komen... regime van Cohen ...PvdA .....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |