Ja en je krijgt ook niet een boete om hoe hard je op dat moment rijd maar hoe hard je scooter kan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:03 schreef PizzaMizza het volgende:
Dus mag de politie mij zomaar staande houden? Ook als ik gewoon normaal rijd, niet in overtreding ben etc?
mvg,
Dan word je dus niet zonder reden aan de kant gezet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:07 schreef PizzaMizza het volgende:
Ja maarja, de scooter is niet ''eerlijk'' als ik het zo moet zeggenEn ook geen rijbewijs...
Dan mag het wel.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:07 schreef PizzaMizza het volgende:
Ja maarja, de scooter is niet ''eerlijk'' als ik het zo moet zeggenEn ook geen rijbewijs...
nee snap he wel, maar stel voor ze weten het niet maar ze denken we houden eventjes hem aan omdat we niks te doen hebben...Mogen ze me dus zo willekeurig aanhouden?quote:
QFTquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
r_one heeft wel gelijk én hij zegt niet alleen 'nee'quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
Een reden is zo bedacht hequote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
nee snap he wel, maar stel voor ze weten het niet maar ze denken we houden eventjes hem aan omdat we niks te doen hebben...Mogen ze me dus zo willekeurig aanhouden?
Ga dit maar alvast oefenen:quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
nee snap he wel, maar stel voor ze weten het niet maar ze denken we houden eventjes hem aan omdat we niks te doen hebben...Mogen ze me dus zo willekeurig aanhouden?
zonder reden houden ze je niet aan snel staande nee. Maarja ze hebben al snel een reden he:quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
Dan ben je de lul als je iemand aanrijdt oid. Gestolen scooter + geen rijbewijs is slechte combinatie.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:07 schreef PizzaMizza het volgende:
Ja maarja, de scooter is niet ''eerlijk'' als ik het zo moet zeggenEn ook geen rijbewijs...
ik las niet 'eerlijk' meer als opgevoerd. ben ik nu naief?quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:10 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Dan ben je de lul als je iemand aanrijdt oid. Gestolen scooter + geen rijbewijs is slechte combinatie.
Ik las het meer als een onrechtmatig verkregen scooter.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik las niet 'eerlijk' meer als opgevoerd. ben ik nu naief?
Als opgevoerd 'niet eerlijk' is ben ik ook niet eerlijkquote:Op donderdag 12 mei 2011 23:14 schreef sbientje het volgende:
[..]
ik las niet 'eerlijk' meer als opgevoerd. ben ik nu naief?
Als je je overal en altijd netjes aan de regels houdt, is de kans op een random controle niet zo groot. Maar ga je regelmatig uitproberen wat die scooter kan (en dat denk ik wel, waarom zou je er anders een 125cc blok onder zetten) dan word je vroeg of laat wel aan de kant gezet.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
Hm, gewetensvraagquote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:32 schreef Light het volgende:
voor jou hoop ik dat je gepakt wordt voordat je met de scooter ergens tegenaan rijdt.
Dit is inderdaad het beste wat we kunnen hopen, ja. En dan voornamelijk voor de aangereden partij.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:32 schreef Light het volgende:
Voor de overige weggebruikers hoop ik dat je zo snel mogelijk gepakt wordt, voor jou hoop ik dat je gepakt wordt voordat je met de scooter ergens tegenaan rijdt.
Ik denk dat je bedrogen uitkomt wat betreft het verzekerd zijn in geval van een ongeval.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Gelukkig is hij niet gejat dan.
En TS ik ben ook niet Roomser dan de Paus ofzo, rij ook nog wel eens op opgevoerd spul rond. Maar dan is het op z'n minst nog verzekerd
Ik meen me te herrinneren dat een bromfiets (snorfiets) alleen onverzekerd is wanneer het opgevoerde onderdeel niet origineel erop zat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedrogen uitkomt wat betreft het verzekerd zijn in geval van een ongeval.
In dit geval gaat het om een scooter met een 125cc motor eronder. Dat lijkt me niet echt origineel?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik meen me te herrinneren dat een bromfiets (snorfiets) alleen onverzekerd is wanneer het opgevoerde onderdeel niet origineel erop zat.
Het doorknippen van een draadje is natuurlijk heel wat anders dan het plaatsen van extra onderdelen, uitlaten etc. Ook al kan het effect hetzelfde zijn.
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een scooter met een 125cc motor eronder. Dat lijkt me niet echt origineel?
Totdat hij bij een plek komt waar ze me een rollerbank staan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:32 schreef Light het volgende:
[..]
Als je je overal en altijd netjes aan de regels houdt, is de kans op een random controle niet zo groot. Maar ga je regelmatig uitproberen wat die scooter kan (en dat denk ik wel, waarom zou je er anders een 125cc blok onder zetten) dan word je vroeg of laat wel aan de kant gezet.
Voor de overige weggebruikers hoop ik dat je zo snel mogelijk gepakt wordt, voor jou hoop ik dat je gepakt wordt voordat je met de scooter ergens tegenaan rijdt.
Dat valt ook totaal niet op...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
Niet, de grootste mongolen zijn fietsersquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:05 schreef HenkXL het volgende:
Bromfietsers in het algemeen zijn bij de politie doelwit nummero uno. Terecht natuurlijk, opgeschoten pubers op een scooter zijn de grootste gevaarzetters in het hedendaagse verkeer. Het kan niet hard en snel genoeg, lekker onverantwoord met 80km/h door de stad, ja heerlijk! En maar klagen dat ze zovaak worden aan/staande gehouden worden
Een fietser kan slechts nihile schade aanrichten. Een scooterboi die 80km/h gaat, rijdt gemakkelijk een kind dood.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet, de grootste mongolen zijn fietsers
Met 20 ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Een fietser kan slechts nihile schade aanrichten. Een scooterboi die 80km/h gaat, rijdt gemakkelijk een kind dood.
ja, dat magquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
nee snap he wel, maar stel voor ze weten het niet maar ze denken we houden eventjes hem aan omdat we niks te doen hebben...Mogen ze me dus zo willekeurig aanhouden?
Tuurlijk niet. Het is een bromfiets zonder europese typegoedkeuring. Aka; opgevoerde scooter, wel mag je aan de rechter aan gaan leggen waarom je de volgende 15 jaar met de bus gaatquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..
r1 afknijpen naar 5 kw jwtzzzquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.
quote:
Wil je nu een sticker?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik maak er een sport van om er zoveel mogelijk staande te houden
Niet alleen de cilinderinhoud bepalend is of het een bromfiets of motorfiest is. Wel is het zo dat de cilinderinhoud van een bromfiets kleiner moet zijn dan 50cc. Alles vanaf 50cc is dus wel per definitie een motorfiets. In geval van een opgevoerde brommer met meer dan 50cc is het juridisch gezien een motorfiets zonder RDW-goedkeuring (kenteken) en bijbehorende verzekering.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.
je 2de deel klopt , en het 1ste deel dus niet. Zonder rdw keuring is je 50cc+ brommer dus een te snelle brommer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Niet alleen de cilinderinhoud bepalend is of het een bromfiets of motorfiest is. Wel is het zo dat de cilinderinhoud van een bromfiets kleiner moet zijn dan 50cc. Alles vanaf 50cc is dus wel per definitie een motorfiets. In geval van een opgevoerde brommer met meer dan 50cc is het juridisch gezien een motorfiets zonder RDW-goedkeuring (kenteken) en bijbehorende verzekering.
Wanneer je een motorfiets 'terugvoert' naar minder dan 50cc om hem als bromfiets te laten keuren moet je hem in de meeste gevallen tevens voorzien van een snelheidsbegrenzer waardoor de maximum snelheid niet boven de 45km/u ligt (hoewel ze bij de keuring tot 55km/u een oogje dicht knijpen). Pas na goedkeuring als bromfiets is het ook juridisch een bromfiets. Zolang je teruggevoerde motorfiets niet door de RDW is goedgekeurd als bromfiets is het gewoon een ontzettend trage motorfiets.
Dat ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef Yreal het volgende:
Een brommer is een brommer als dat op het kenteken staat, een motor een motor als dat op het kenteken staat. Als je er mee gaat knutselen en niet meer aan de wettelijke eisen voldoet is het nog steeds een zelfde voertuig als op je kenteken staat. Je voldoet alleen niet meer aan de gestelde regels.
Die grens ligt op 1998. En het kan wel, maar dan is het te kostbaar. Bij bouwjaren van 1998 en eerder is het alleen een keuring van ~80 euro.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat ja.
En je kunt oldtimers soms (vrijwel nooit eerder, zijn niet veel uitzonderingen namelijk) wel van brommer naar motor maken, maar dat komt door het brommerkenteken en het ontbreken van de kennis over de typenummers bij het rdw. Een nieuwe tomos kun je nooit een motor van maken, of van een r1 een bromfiets![]()
Zolang je aan de gestelde eisen voldoet, kan dat ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:00 schreef Life2.0 het volgende:
Dan ga ik nu even een moto van mijn puch maken okay!
Er staat dan ook bouwjaarquote:Op zondag 15 mei 2011 15:37 schreef Life2.0 het volgende:
De eerste toelaating voor bromfietsen is trouwens 2005. Toen zijn er pas kentekens afgegeven
maar zonder rijbewijs, dus niet verzekerd. Ik zal het nog maar even herhalen, want dat stukje wilde je waarschijnlijk niet lezenquote:
Dus je gaat weinig rijden en doet dus weinig ervaring op. Vind daarnaast verzekering voor jezelf geen probleem.quote:Op zondag 15 mei 2011 21:44 schreef PizzaMizza het volgende:
Wil wel even erbij zeggen dat ik niet elke dag ga rijden, gewoon af en toe...Vooral voor de zomer is dat wel chill... Dus wordt geen vast ding, zal nog veel op fiets rijden..Vooral in de avonden in het weekend want dan zijn de meeste controles...Dus wordt gewoon af en toe rijden.
Dus verzekerd zijn etc is geen probleem voor mij. En btw, ik ga niet de volle snelheid van dat ding testen, alleen misschien op 1 richtings wegen waar weinig auto's etc rijden.
Je moet dus 1 seizoen niet rijden. Want de eerste keer dat iemand je ziet rijden ben je de lulquote:Op zondag 15 mei 2011 21:23 schreef PizzaMizza het volgende:
WTF
ik vroeg hoe het zat met staande houdingen en krijg een topic wat en hoe mijn scooter zou moeten zijn opgebouwd![]()
Waarom ik geen rijbewijs heb? Heb geen zin 300 euro te gaan betalen voor een aantal maandjes, eind december ben ik tog 17 en dan kan ik meteen autorijbewijs halen, en dan zit de scooter rijbewijs er ook ingegrepen dus waarom zou ik 300 euro moeten betalen danik kan toch scooter rijden.
Een motorfiets, want:quote:Op zondag 15 mei 2011 23:05 schreef FF het volgende:
Wat ga je rijden?
Als je een scooter rijdt die een snorfiets is, dan heb je geen rijbewijs nodig.
Als je een scooter rijdt die een bromfiets is, dan heb je wel een rijbewijs nodig.
Een scooter is een model snorfiets/bromfiets/motorfiets. Het is geen soort voertuig.
quote:
quote:Op zondag 15 mei 2011 23:05 schreef FF het volgende:
Wat ga je rijden?
Als je een scooter rijdt die een snorfiets is, dan heb je geen rijbewijs nodig.
Als je een scooter rijdt die een bromfiets is, dan heb je wel een rijbewijs nodig.
Een scooter is een model snorfiets/bromfiets/motorfiets. Het is geen soort voertuig.
quote:
niet echt. Mensen die retro brommers rijden (kreidlers e.d.) keuren hem ook gewoon om naar een motor. Als ie van voor 1998 is moet hij gewoon in veilige staat zijn en hebben : Knippers, spiegels, electrische toeter, dimlicht, groot licht en remlicht. Ook moet hij harder kunnen dan 45+. Ga maar eens googlen op kreidler omkeuren tot motor oid.quote:
Mmm dat wist ik niet. Ik ben tegen trouwens, 2 wielers worden aan alle kanten aan banden gelegd vanwege de veiligheid en 17 jarige mogen auto rijdenquote:Op zondag 15 mei 2011 22:23 schreef PizzaMizza het volgende:
Is wel zeker, in november geldt, staat nu vast. trouwens, ik heb genoeg ervaring, rij al lang op die van mijn vriendin, alleen met haar wel achterop...Is haar scooter, maar wil nu even een eigen.
quote:Op maandag 16 mei 2011 00:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als ik twee wielen van jouw auto haal, wordt het dan een motor?
Ja dat weet ik, maar dat rijbewijs wat je dan hebt, zit ook je scooterrijbewijs in begrepen, dus ik blijf wel tot mijn 18e een scooter rijden, maar heb dan geen 300 euro verspild aan een scooterrijbewijs.quote:veiligheid en 17 jarige mogen auto rijden . Je weet dat je dan altijd met iemand met 10 jaar ervaring moet rijden?
Je weet dat je dan:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
Hij weet het, want hij heeft het in ieder geval een aantal keren hier gelezen. Maar hij is zich er niet van bewust. TS is een jong hersenloos jongetje die denkt dat hij slimmer is dan de rest, veiliger rijdt dan de rest en dat onverzekerd rondrijden voor hem geen risico is.quote:Op maandag 16 mei 2011 01:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat je dan:
a) op een motorvoertuig rijdt
b) dat niet gekeurd is
c) waarvoor je geen rijbewijs hebt
d) dat dus ook niet eens verzekerd is
Dat weet je, daar ben je je van bewust?
Maar dat klopt toch ook? 90% van de bestuurders denkt dat ze bij de 10% beste bestuurders horen. TS zal wel bij die 90% zittenquote:Op maandag 16 mei 2011 07:24 schreef JumpingJacky het volgende:
denkt dat hij slimmer is dan de rest, veiliger rijdt dan de rest
Politie mag altijd controles doen. Automoblisten worden ook regelmatig aan de kant gehaald om bv te controleren of ze het rijbewijs bij zich hebben of voor een alcoholcontrole. Soms zelfs een compleet onderzoek in samenwerking met bv de belastingdienst.quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
Dit dus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 23:15 schreef Sandersson het volgende:
Terecht dat ze je van de baan trekken. Lekker op een - waar ik vanuit ga bij 'niet eerlijk' - gestolen scooter rijden zonder rijbewijs. Mooi man als je iemand aanrijdt.
quote:Op maandag 16 mei 2011 01:48 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Je weet dat je dan:
a) op een motorvoertuig rijdt
b) dat niet gekeurd is
c) waarvoor je geen rijbewijs hebt
d) dat dus ook niet eens verzekerd is
Dat weet je, daar ben je je van bewust?
Hou nou maar in gedachte dat 1x gepakt worden duurder is dan je rijbewijs halenquote:Op maandag 16 mei 2011 01:01 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar dat rijbewijs wat je dan hebt, zit ook je scooterrijbewijs in begrepen, dus ik blijf wel tot mijn 18e een scooter rijden, maar heb dan geen 300 euro verspild aan een scooterrijbewijs.
Als je op meer dan 50 cc rijdt, rijd je niet langer op wat juridisch gezien als een bromfiets wordt gezien en volstaat een rijbewijs AM niet meer. En zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd.quote:Op maandag 16 mei 2011 08:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
Een scooter is sowieso een motorvoertuig, inderdaad ongekeurd, TS heeft geen rijbewijs maar met een AM `mag` je wel op een opgevoerde scooter rijden en dit staat los van de verzekering.
Dat is dus wat ik zeg. TS is niet verzekerd voor enige schade.quote:Het voertuig kan prima verzekerd zijn, de verzekering moet ook uitkeren maar ze mogen alles op ts verhalen omdat hij niet aan de polisvoorwaarden voldoet
Maar dat is ie ook niet als hij wel zijn scooterrijbewijs haalt want hij rijd op een motorfiets.quote:Op maandag 16 mei 2011 13:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
Dat is dus wat ik zeg. TS is niet verzekerd voor enige schade.
Omdat je een rijbewijs nodig hebt en geen certificaat meer.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:17 schreef Leandra het volgende:
Hoezo kost een scooterrijbewijs tegenwoordig ¤ 300,- ?
Boete voor rijden in een auto zonder rijbewijs is toch ook geen 1000+ euro?quote:Dan mag de boete voor rijden zonder rijbewijs wat mij betreft trouwens ¤ 350,- zijn, het moet gewoon niet uitkunnen het risico maar te nemen niet gepakt te worden.
Dat zeg ikquote:Op maandag 16 mei 2011 00:16 schreef Yreal het volgende:
[..]
![]()
![]()
_ !!!!!!
Blijf je nou gewoon dom doen? Het enige dat bepaald wat je voertuig is, is wat er op je kenteken staat. En dat staat er gebaseerd op hoe het RDW dat voertuig kent.
Iets veranderen zodat de papieren niet meer kloppen is strafbaar, iets veranderen waardoor je voertuig tot een andere categorie komt te behoren heel erg strafbaar.
De categorie kan veranderd worden, zie de tabel op de vorige pagina.
Ja, en? Waarom kost dat rijbewijs ¤ 300,- ?quote:Op maandag 16 mei 2011 14:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Omdat je een rijbewijs nodig hebt en geen certificaat meer.
[..]
Boete voor rijden in een auto zonder rijbewijs is toch ook geen 1000+ euro?
Duitse bromfiets = 50cc 80kmpuquote:Op maandag 16 mei 2011 00:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als ze op de Duitse papieren zeggen bromfiets, is het in Nederland ook een bromfiets
Omdat melkkoe.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom kost dat rijbewijs ¤ 300,- ?
Ik weet zeker dat het brommerrijbewijs van mijn zoon van 19 nog geen ¤ 100,- heeft gekost, wat is er in 3 jaar veranderd?
Een boete van > ¤ 1.000,- voor het besturen van een auto zonder rijbewijs mag van mij ook.
Het rijbewijs is in 2010 ingevoerd.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom kost dat rijbewijs ¤ 300,- ?
Ik weet zeker dat het brommerrijbewijs van mijn zoon van 19 nog geen ¤ 100,- heeft gekost, wat is er in 3 jaar veranderd?
Een boete van > ¤ 1.000,- voor het besturen van een auto zonder rijbewijs mag van mij ook.
daarvoor was het certificaat en dat is al vanaf juni 1996quote:
En wat houdt het dan in, want ik weet zeker dat hij wel examen heeft gedaan bij het CBR, en dat hij ook een aantal praktijklessen heeft gehad, naast wat overbodige theorielessen.quote:
bij het certificaat zat ook hetzelfde examen als bij het huidige rijbewijs.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat houdt het dan in, want ik weet zeker dat hij wel examen heeft gedaan bij het CBR, en dat hij ook een aantal praktijklessen heeft gehad, naast wat overbodige theorielessen.
Hij heeft nooit anders dan een roze pasje gehad, dus dat is een rijbewijs ipv certificaat... En dat examen (en de voorbereiding daartoe) hebben minder dan ¤ 100, gekost, dus ik zie nog steeds geen verklaring voor ¤ 300...quote:Op maandag 16 mei 2011 14:45 schreef Nizno het volgende:
[..]
bij het certificaat zat ook hetzelfde examen als bij het huidige rijbewijs.
Enige veschil is de kleur van het papier. Voorheen was het een blauw geplastificeerd kaartje en nu een roze.
Examen is 95 euro (ex. eventuele kosten rijschool), praktijkles kost je rond de 40 euro per les (gemiddeld 4). Daarbij moet je ook nog je theorie-examen afleggen a 40 euro.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij heeft nooit anders dan een roze pasje gehad, dus dat is een rijbewijs ipv certificaat... En dat examen (en de voorbereiding daartoe) hebben minder dan ¤ 100, gekost, dus ik zie nog steeds geen verklaring voor ¤ 300...
Maar iemand die zo geweldig rijdt als TS heeft natuurlijk geen 4 praktijklessen nodig, 1 zou voldoende moeten zijn, dus dat scheelt weer ¤ 120,-quote:Op maandag 16 mei 2011 14:53 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Examen is 95 euro (ex. eventuele kosten rijschool), praktijkles kost je rond de 40 euro per les (gemiddeld 4). Daarbij moet je ook nog je theorie-examen afleggen a 40 euro.
...quote:Op maandag 16 mei 2011 13:38 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Als je op meer dan 50 cc rijdt, rijd je niet langer op wat juridisch gezien als een bromfiets wordt gezien en volstaat een rijbewijs AM niet meer. En zonder geldig rijbewijs ben je ook niet verzekerd.
[..]
Dat is dus wat ik zeg. TS is niet verzekerd voor enige schade.
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.quote:
Dat krijg je op bromfiets kenteken. Zie het schema 2 pagina';s terug.quote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.
Import, nl motorkentekenquote:Op maandag 16 mei 2011 19:03 schreef Light het volgende:
[..]
Het lijkt me sterk dat je daar een Nederlands kenteken op krijgt. En als je in Nederland woont, mag je in Nederland niet rijden met een motorvoertuig op buitenlands kenteken. Anders krijg je ruzie met de douane / belastingdienst.
Kan nog steeds hoorquote:Op maandag 16 mei 2011 22:09 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Import, nl motorkenteken
Staan ook duizenden import/onbekende oude "motoren" op nl bromfietskenteken, omdat je in 2005 je een kenteken aan moest vragen en alleen merk model en framenummer op moest geven. Niemand kon echter (teminste het rdw niet) achterhalen welke nummers bij welk voertuig hoorde, zo had je dus makkelijk je bijv 80cc op een officeel bromfiets kenteken
Als je aangehouden wordt, is de boete voor het rijden zonder rijbewijs 180 Euro.quote:Op maandag 16 mei 2011 22:20 schreef PizzaMizza het volgende:
Scooter rijbewijs kost 300 euro, voor de mensen die niet snappen waarom ik niet 300 euro wil uitgeven:
Vanaf november mag je al op je 17e een autorijbewijs, als je die hebt mag je ook automatisch scooters rijden![]()
Ik wordt eind december 17, maar begin al vanaf november met rijlessen etc, zodat ik rond eind januari al de theorie + praktijk heb gedaan en dus mijn rijbewijs heb.
Ervan uitgaande dat ik minimaal nog 1 maand nodig heb voor mijn scooterrijbewijs:
juni, juli, augustus, september, november, december, januari
Nog 7 maandjes dus, waarom zou ik voor 7 maanden 300 euro moeten uitgeven?![]()
Dan rijd ik liever die 7 maanden illegaal.
Vorig jaar kostte scooterrijbewijs maar 40 euro, als dat nu nog zo was had ik mijn scooterrijbewijs allang.
maarja, de overheid pleit voor meer veiligheid(geld ahumm geld)
Jammer dit
En iemand aanrijden zonder verzekering kost een veelvoud daarvan. 260 x 180 ( = 46.800 ) euro is een leuk beginpunt, als het daaronder blijft valt het mee.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:08 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Als je aangehouden wordt, is de boete voor het rijden zonder rijbewijs 180 Euro.
En rijden zonder verzekering is 260 Euro.
Meer onmogelijkquote:Op maandag 16 mei 2011 22:22 schreef Yreal het volgende:
1x gepakt worden kost je meer. De kans dat je binnen die 7 maanden nooit gepakt word is klein.
Daar kun je wel 156 rijbewijzen van kopen.quote:Op maandag 16 mei 2011 23:54 schreef Light het volgende:
[..]
En iemand aanrijden zonder verzekering kost een veelvoud daarvan. 260 x 180 ( = 46.800 ) euro is een leuk beginpunt, als het daaronder blijft valt het mee.
True, maar zolang jij het duitse papier waarom staat dit is een bromfiets met kenteken xx-xx-xx uit jaar yyyy kan overhandigen gaan ze hem niet keuren en krijg je een nl kenteken voor zzz euro.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 00:05 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Niet zonder de passende documenten, destijds kon je het letterlijk uit je duim zuigen
dat 125cc blok doet het em dan vooral.quote:
Praktijkexamen bromfiets.quote:Op maandag 16 mei 2011 14:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, en? Waarom kost dat rijbewijs ¤ 300,- ?
Ik weet zeker dat het brommerrijbewijs van mijn zoon van 19 nog geen ¤ 100,- heeft gekost, wat is er in 3 jaar veranderd?
Hoe het precies gaat als je er al een duits kenteken op hebt weet ik niet, ken ook niemand die dat ooit gedaan heeft, maar een 'kaal' brommerframe (rs, 80kmpu) krijg je hier op 25kw motor.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 09:55 schreef Yreal het volgende:
[..]
True, maar zolang jij het duitse papier waarom staat dit is een bromfiets met kenteken xx-xx-xx uit jaar yyyy kan overhandigen gaan ze hem niet keuren en krijg je een nl kenteken voor zzz euro.
[..]
dat 125cc blok doet het em dan vooral.
EU-regels hiervoor worden binnen enkele jaren doorgevoerd...quote:Op dinsdag 17 mei 2011 17:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Helaas krijgen we hier nooit een licht motorrijbewijs, die 80-125 brommers zullen daar super voor zijn. Kan de jeudg ook fatsoenlijk leren rijden
Nop, Wel praktijk examen maar niet de 125cc, danwel 80cc of zelfs maar gewoon de snelheidsborden mogen aanhouden met je 50cc.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
Ik doelde op de 16 jaar, max 125cc en 16? kw. Maar dan vinden we de eu opeens niet meer nodig en die regel nemen we niet over____!
dat gaan ze dus aanpassenquote:Op dinsdag 17 mei 2011 18:01 schreef exlurker het volgende:
Het lichte motorrijbewijs is er al in Nederland
Jonger dan 21: praktijkexamen op een lichte motorfiets, (vermogen maximaal 25 kw) de zogenoemde categorie A beperkt. Het rijbewijs is 2 jaar geldig voor een lichte motorfiets. Na 2 jaar is het besturen van een zware motorfiets toegestaan, zonder opnieuw examen te doen.
21 jaar of ouder: zelf kiezen voor een examen lichte motorfiets of een examen zware motorfiets, de zogenoemde categorie A-onbeperkt. Wanneer iemand kiest voor een examen lichte motorfiets mag pas na 2 jaar op een zware motorfiets gereden worden
Jij vraagt om betrouwbaar bewijs terwijl je zelf met een "niet eerlijke scooter|"' en zonder rijbewijs wilt gaan rijden?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
Kan iemand betrouwbare bewijs leveren, want 1 zegt nee en de rest ja...maar ik geloof diegene die nee zegt toch meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |