Ik denk dat je bedrogen uitkomt wat betreft het verzekerd zijn in geval van een ongeval.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Gelukkig is hij niet gejat dan.
En TS ik ben ook niet Roomser dan de Paus ofzo, rij ook nog wel eens op opgevoerd spul rond. Maar dan is het op z'n minst nog verzekerd
Ik meen me te herrinneren dat een bromfiets (snorfiets) alleen onverzekerd is wanneer het opgevoerde onderdeel niet origineel erop zat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:04 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
Ik denk dat je bedrogen uitkomt wat betreft het verzekerd zijn in geval van een ongeval.
In dit geval gaat het om een scooter met een 125cc motor eronder. Dat lijkt me niet echt origineel?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:11 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
Ik meen me te herrinneren dat een bromfiets (snorfiets) alleen onverzekerd is wanneer het opgevoerde onderdeel niet origineel erop zat.
Het doorknippen van een draadje is natuurlijk heel wat anders dan het plaatsen van extra onderdelen, uitlaten etc. Ook al kan het effect hetzelfde zijn.
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..quote:Op vrijdag 13 mei 2011 12:48 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
In dit geval gaat het om een scooter met een 125cc motor eronder. Dat lijkt me niet echt origineel?
Totdat hij bij een plek komt waar ze me een rollerbank staan.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 07:32 schreef Light het volgende:
[..]
Als je je overal en altijd netjes aan de regels houdt, is de kans op een random controle niet zo groot. Maar ga je regelmatig uitproberen wat die scooter kan (en dat denk ik wel, waarom zou je er anders een 125cc blok onder zetten) dan word je vroeg of laat wel aan de kant gezet.
Voor de overige weggebruikers hoop ik dat je zo snel mogelijk gepakt wordt, voor jou hoop ik dat je gepakt wordt voordat je met de scooter ergens tegenaan rijdt.
Dat valt ook totaal niet op...quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
quote:Op vrijdag 13 mei 2011 00:31 schreef PizzaMizza het volgende:
Niet eerlijk bedoel ik mee opgevoerd. 125cc blok namelijk eronder
Niet, de grootste mongolen zijn fietsersquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:05 schreef HenkXL het volgende:
Bromfietsers in het algemeen zijn bij de politie doelwit nummero uno. Terecht natuurlijk, opgeschoten pubers op een scooter zijn de grootste gevaarzetters in het hedendaagse verkeer. Het kan niet hard en snel genoeg, lekker onverantwoord met 80km/h door de stad, ja heerlijk! En maar klagen dat ze zovaak worden aan/staande gehouden worden
Een fietser kan slechts nihile schade aanrichten. Een scooterboi die 80km/h gaat, rijdt gemakkelijk een kind dood.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet, de grootste mongolen zijn fietsers
Met 20 ook hoorquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:15 schreef HenkXL het volgende:
[..]
Een fietser kan slechts nihile schade aanrichten. Een scooterboi die 80km/h gaat, rijdt gemakkelijk een kind dood.
ja, dat magquote:Op donderdag 12 mei 2011 22:15 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
nee snap he wel, maar stel voor ze weten het niet maar ze denken we houden eventjes hem aan omdat we niks te doen hebben...Mogen ze me dus zo willekeurig aanhouden?
Tuurlijk niet. Het is een bromfiets zonder europese typegoedkeuring. Aka; opgevoerde scooter, wel mag je aan de rechter aan gaan leggen waarom je de volgende 15 jaar met de bus gaatquote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 17:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
[..]
125cc is officieel motorfiets. Dus idd..
r1 afknijpen naar 5 kw jwtzzzquote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.
quote:
Wil je nu een sticker?quote:Op donderdag 12 mei 2011 22:09 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik maak er een sport van om er zoveel mogelijk staande te houden
Niet alleen de cilinderinhoud bepalend is of het een bromfiets of motorfiest is. Wel is het zo dat de cilinderinhoud van een bromfiets kleiner moet zijn dan 50cc. Alles vanaf 50cc is dus wel per definitie een motorfiets. In geval van een opgevoerde brommer met meer dan 50cc is het juridisch gezien een motorfiets zonder RDW-goedkeuring (kenteken) en bijbehorende verzekering.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:38 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zo werkt dat niet. Als ik op een r6 de cilinders vervang met 10cc cilinders is het ook niet ineens een brommer.
je 2de deel klopt , en het 1ste deel dus niet. Zonder rdw keuring is je 50cc+ brommer dus een te snelle brommer.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 19:49 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Niet alleen de cilinderinhoud bepalend is of het een bromfiets of motorfiest is. Wel is het zo dat de cilinderinhoud van een bromfiets kleiner moet zijn dan 50cc. Alles vanaf 50cc is dus wel per definitie een motorfiets. In geval van een opgevoerde brommer met meer dan 50cc is het juridisch gezien een motorfiets zonder RDW-goedkeuring (kenteken) en bijbehorende verzekering.
Wanneer je een motorfiets 'terugvoert' naar minder dan 50cc om hem als bromfiets te laten keuren moet je hem in de meeste gevallen tevens voorzien van een snelheidsbegrenzer waardoor de maximum snelheid niet boven de 45km/u ligt (hoewel ze bij de keuring tot 55km/u een oogje dicht knijpen). Pas na goedkeuring als bromfiets is het ook juridisch een bromfiets. Zolang je teruggevoerde motorfiets niet door de RDW is goedgekeurd als bromfiets is het gewoon een ontzettend trage motorfiets.
Dat ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 12:53 schreef Yreal het volgende:
Een brommer is een brommer als dat op het kenteken staat, een motor een motor als dat op het kenteken staat. Als je er mee gaat knutselen en niet meer aan de wettelijke eisen voldoet is het nog steeds een zelfde voertuig als op je kenteken staat. Je voldoet alleen niet meer aan de gestelde regels.
Die grens ligt op 1998. En het kan wel, maar dan is het te kostbaar. Bij bouwjaren van 1998 en eerder is het alleen een keuring van ~80 euro.quote:Op zondag 15 mei 2011 13:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Dat ja.
En je kunt oldtimers soms (vrijwel nooit eerder, zijn niet veel uitzonderingen namelijk) wel van brommer naar motor maken, maar dat komt door het brommerkenteken en het ontbreken van de kennis over de typenummers bij het rdw. Een nieuwe tomos kun je nooit een motor van maken, of van een r1 een bromfiets![]()
Zolang je aan de gestelde eisen voldoet, kan dat ja.quote:Op zondag 15 mei 2011 14:00 schreef Life2.0 het volgende:
Dan ga ik nu even een moto van mijn puch maken okay!
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |