Lijkt me interessant.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:22 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Weerleggingen van 10 ideeen die vaak door mensen over Marx worden gezegd die helemaal niks van Marx snappen. Een soort handleiding om de gemiddelde post van Mlg tegen mij te beantwoorden zeg maar.
Wij kunnen import quotas opleggen. En andere landen export quotas. In overleg of onafhankelijk van elkaar. Er is geen mogelijkheid om een land te dwingen om de voedselvoorziening open te houden. Ja, wellicht door middel van geweld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:12 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is door de EU opgelegd, mede door de succesvolle lobby van Spanje. Anders hadden we hier nu goedkoper fruit. Te goedkoop (voor de Spanjaarden). Marokko zelf heeft exportbeperkingen op graan (tekorten in het binnenland).
Uiteraard doelde ik op een importquota vanuit de EU zelf. Dat spreekt voor zich. Marokko heeft slechts een beperkte mogelijkheid om bepaalde goederen naar Europa te exporteren. Dit vanwege de te grote prijsverschillen met de Europese interne markt. Echter, het argument stabiliteit zal voor bepaalde landen zeker een rol spelen, maar er zijn doorgaans genoeg producenten voor een bepaald product te vinden, mocht deze instabiliteit daadwerkelijk optreden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:24 schreef Picchia het volgende:
[..]
Wij kunnen import quotas opleggen. En andere landen export quotas. In overleg of onafhankelijk van elkaar. Er is geen mogelijkheid om een land te dwingen om de voedselvoorziening open te houden. Ja, wellicht door middel van geweld.
Dus om conflicten te voorkomen kun je onze boeren enkel laten concurreren met boeren uit landen die zich consequent betrouwbaar opstellen en de vrije markt respecteren. Landen als China en Venezuela, waar minder vertrouwen is in de vrije markt, zijn vast bereid om onze interne markt over te nemen wanneer het hun uitkomt, maar ook weer te laten stikken wanneer het hen uitkomt.
Maar ook India en andere landen hebben in het verleden rijst export quotas gebruikt om de voedselprijzen in hun eigen land laag te houden. Dat duidt toch op een voedseltekort. Zoals je ook kunt teruglezen in het nieuwsbericht uit 2008 dat ik linkte. Maar zo'n quota gaat natuurlijk direct ten koste van de andere potentiële afnemers (zoals wij) en ten koste van de boeren zelf, die minder middelen kunnen vergaren om hun capaciteit te handhaven of te laten groeien.
Heldquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:22 schreef eriksd het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten.
Sfeerimpressie van een werkdag @ De Stentor:
[ afbeelding ]
zeg dat wel.quote:
Dude.quote:
Altijd gegarandeerd resultaat op de korte termijn.quote:
Vrijwel elk overheidsingrijpen is protectionisme.quote:
Probleem is dat de film echt nergens op slaat als je het boek niet hebt gelezen.quote:
Sorry hoorquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat de film echt nergens op slaat als je het boek niet hebt gelezen.
Helaas.. bescherming van eigen markt is niet altijd nodig. Althans niet in de mate waarin het nu gebeurt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Vrijwel elk overheidsingrijpen is protectionisme.
Goed dat je excuses aanbiedt.quote:
Die man in je avatar lijkt een beetje op Jantje Smit.quote:
Laat Mutant het niet horenquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:35 schreef Picchia het volgende:
[..]
Die man in je avatar lijkt een beetje op Jantje Smit.
Je ui?quote:
Deze is engquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:35 schreef dotCommunism het volgende:
Clowns moeten sowieso allemaal dood.
Alle clowns zijn eng.quote:
quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:37 schreef eriksd het volgende:
Even voor het 80's gehalte en tegenwicht aan die klotebagger van het songfestival
Tis dat adblocks ervoor zorgen dat Fok lastig functioneert anders had ik al die fotos van clowns geblokkeerd.quote:
Ben je al ziek en dan zijn er mensen die denken dat een clown je wel opvrolijkt. Maak me dan meteen dood zeg, in plaats van me zo'n marteling te geven.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alle clowns zijn eng.
Cliniclowns zijn nog de ergste soort.
Erg ja. Ben je doodziek, staat er plots zijn psycho aan de rand van je bed.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Alle clowns zijn eng.
Cliniclowns zijn nog de ergste soort.
Kutcover. Nummers van George Michael zijn niet te coveren.quote:
User Icon.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:37 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je ui?
Ja, wij hebben net wat uien gehaald bij de boer, maar die blijken niet al te best. Kun je net zo goed naar de AH gaan.
Blegh, geef mij maar wat kabaal.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Kutcover. Nummers van George Michael zijn niet te coveren.
Die hele CD faith was fantastisch. Uit de collectie van mijn pa gejat en erg vaak gedraaid.
Father Figure
Precies, ik heb ze toen weggestuurd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:39 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Ben je al ziek en dan zijn er mensen die denken dat een clown je wel opvrolijkt. Maak me dan meteen dood zeg, in plaats van me zo'n marteling te geven.
Ik luister momenteel alleen maar Nederlandstalig, maar die fase gaat vanzelf wel weer voorbij.quote:
Ik heb die meuk nooit geluisterd om eerlijk te zijn.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:42 schreef eriksd het volgende:
Komop Koos, Faith was eigenlijk de beste cd van de 80's.
Ach af en toe heb je gewoon zin aan foute muziek, ik ken het gevoel.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:42 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik luister momenteel alleen maar Nederlandstalig, maar die fase gaat vanzelf wel weer voorbij.
Blue-eyed soul is niet voor iedereen weggelegd. Laat onverlet dat het een briljante plaat is. Hard Day, One more Try, Kissing a fool, I want your sex, Faith en Father Figure.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb die meuk nooit geluisterd om eerlijk te zijn.
Frogerquote:Op donderdag 12 mei 2011 20:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach af en toe heb je gewoon zin aan foute muziek, ik ken het gevoel.
Ik had een ietwat andere smaak in mijn jongere jaren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Blue-eyed soul is niet voor iedereen weggelegd. Laat onverlet dat het een briljante plaat is. Hard Day, One more Try, Kissing a fool, I want your sex, Faith en Father Figure.
Ik was helemaal idolaat van U2quote:Op donderdag 12 mei 2011 20:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik had een ietwat andere smaak in mijn jongere jaren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |