Niet impliciet. U vergelijkt het gedrag van deze moslims met andere gemeenschappen, en suggereert dat een en ander niet op zichzelf staat. Helaas geeft u niet aan welke cultuur/religiegebonden eigenaardigheden de groepen aanhangen die u opsomt. Op die manier wordt niet duidelijk wat u eigenlijk wilt zeggen.quote:
Doet bij mij vragen rijzen over de capaciteiten van Sjongers. Dat jongeren zich laten leiden door stereotypen en beeldvorming lijkt immers totaal ongefundeerd. Misschien legt ze in haar onderzoek uit hoe ze tot die uitleg komt, zo niet dan is het niet echt een wetenschappelijke aanpak die ze hanteert.quote:Het vreemde maakt bang, die redenering gaat volgens Siongers wel deels op. "Bulgaren of Romazigeuners zijn nieuwelingen, minderheidsgroepen die amper gekend zijn. Waardoor de jongeren zich laten leiden door stereotiepen en de beeldvorming die ze van de media meekrijgen. En die is zelden positief van teneur.
Huidig antisemitisme onder moslims is politiek geïnspireerd en opgekomen met de opeising van islamitische grond en die om te dopen tot de staat Israël. En dit:quote:Erger is dat die anti-joodse gevoelens niets te maken hebben met een laag opleidingsniveau of sociale achterstelling, wat wel het geval is bij racistische autochtonen. Het antisemitische is theologisch geïnspireerd, en er is een rechtstreeks verband tussen moslim-zijn en antisemitische gevoelens koesteren.
Dat is een debiele vergelijking. Hoop dat dat geen uitleg behoeft.quote:"De impact van de internationale context is moeilijk te achterhalen, en het lijkt twijfelachtig dat enkel hier een verklaring moet gezocht worden. Alsof wij anti-islamitisch worden wanneer we in het Midden-Oosten dictators aan het werk zien?"
Ik praat het ook niet goed, ik weet alleen waar het sentiment vandaan komt. Overigens zijn er natuurlijk nog wel joden die haatgevoelens jegens Duitsers koesteren. Maar goed, de Holocaust ligt dan ook nog vers in het geheugen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:32 schreef mlg het volgende:
[..]
Oh, houd er maar over op. Ik heb die verhalen al wel duizend keer gehoord als het geen tienduizend keer is.
Ga voor jezelf eens na. Haten Joden de Duitsers?
En dat is nu precies niet het geval in de vele van oorsprong autochtone volkswijken, waar zich in enkele decennia grote groepen moslims hebben gevestigd, en inmiddels in veel van die wijken een absolute meerderheid vormen. Er is dan ook niet zozeer sprake van een multiculturele samenleving van allemaal gelijk grote minderheden, maar veelmeer van mono-etnische moslimenclaves.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:26 schreef mlg het volgende:
[..]
Een multiculturele samenleving heeft bovendien als voordeel dat er een veelheid aan minderheden is, zodat joden niet zo snel de zondebok worden.
[..]
Ze kennen ze niet dus baseren ze hun mening op een vooroordeel. Er is geen andere verklaring voor het hebben van een mening over iemand die je niet kent, dus tja...quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef Strugglemaster het volgende:
Topictitel is incorrect. Verder bevat het artikel enkele dubieuze passages zoals:
[..]
Doet bij mij vragen rijzen over de capaciteiten van Sjongers. Dat jongeren zich laten leiden door stereotypen en beeldvorming lijkt immers totaal ongefundeerd. Misschien legt ze in haar onderzoek uit hoe ze tot die uitleg komt, zo niet dan is het niet echt een wetenschappelijke aanpak die ze hanteert.
Zij geeft die vooroordelen als oorzaak voor het minder voorkomen van banden van de langer aanwezige minderheden met de nieuwere Roma en Bulgaren. Daar zijn wel veel meer verklaringen voor te verzinnen, haar keuze voor deze verklaring is ongefundeerd.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ze kennen ze niet dus baseren ze hun mening op een vooroordeel. Er is geen andere verklaring voor het hebben van een mening over iemand die je niet kent, dus tja...
Hoe het er op papier uit ziet weet ik niet, maar in mijn multiculturele wijk is het helemaal geen bende.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:24 schreef mlg het volgende:
[..]
In de praktijk kan het redelijk, op papier is de multiculturele samenleving één grote bende.
Dat is dan een uitzondering want het gros van de multiculturele wijken vormt het dieptepunt van de samenleving.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef StormWarning het volgende:
[..]
Hoe het er op papier uit ziet weet ik niet, maar in mijn multiculturele wijk is het helemaal geen bende.
quote:
Ja, maar... Ja, maar...quote:
O ja? Ik heb zowel in Utrecht als nu in Den Haag in gezellige multiculturele wijken gewoond en nooit het drama dat jij beschrijft mogen ervaren. Wat moet ik nu geloven? Mijn eigen ogen, of jouw propaganda?quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:29 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat is dan een uitzondering want het gros van de multiculturele wijken vormt het dieptepunt van de samenleving.
De multikul is duidelijk een ziekte die de samenleving afbreekt.
Ik weet dat er bij jou een waas voor je ogen verschijnt wanneer moslims ter sprake komen, maar daar hebben we niet allemaal last van.quote:
Vaak zijn het idd lui die zlef nog nooit in zo'n wijk zijn geweest en maar vanuit hun boerendorp wat roepen over hoe ze denken dat het daar is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef StormWarning het volgende:
[..]
O ja? Ik heb zowel in Utrecht als nu in Den Haag in gezellige multiculturele wijken gewoond en nooit het drama dat jij beschrijft mogen ervaren. Wat moet ik nu geloven? Mijn eigen ogen, of jouw propaganda?
Waar woon je zelf eigenlijk?
Ik heb er ook geen last van op een enkel incident na (woon in Den Haag). Hoewel ik het niet moet wagen om met een zichtbare davidster ketting op straat te lopen. Zo treurig is het al hierquote:Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef StormWarning het volgende:
[..]
O ja? Ik heb zowel in Utrecht als nu in Den Haag in gezellige multiculturele wijken gewoond en nooit het drama dat jij beschrijft mogen ervaren. Wat moet ik nu geloven? Mijn eigen ogen, of jouw propaganda?
Waar woon je zelf eigenlijk?
Kijk eens om je heen zou ik zeggen.quote:
Dit is ook weer een pareltje.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik keur dat niet goed, maar je kent de historie van de Balken en de omliggende landen, dan weet je waar die afkeer vandaan komt. De Ottomanen hebben eeuwenlang huis gehouden in Oost-Europa en de Balkan. Dat heeft veel kwaad bloed gezet.
Ik kijk om mij heen en zie dat het in een groot deel van de wijken prima kan zonder al teveel problemen.quote:
En nu in ander nieuws: "Vuur is warm."quote:"Belgen, Marokkanen, Turken en Zuid-Europeanen, de jongeren van de vier grootste etnische groepen in Brussel hanteren allemaal het 'eigen volk eerst'-principe"
Zoals het principe van Goyim.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:23 schreef mlg het volgende:
[..]
Over het algemeen staan joden bekend om hun multiculturele ideaal.
Welnee, dat is voornamelijk wat men je probeert te laten geloven. Uitzonderingen (die tot norm worden verheven) daargelaten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 14:29 schreef ZureMelk het volgende:
Dat is dan een uitzondering want het gros van de multiculturele wijken vormt het dieptepunt van de samenleving.
Wat niet alleen te maken heeft met de grootte van de groep, maar ook de wijze waarop men hier op anticipeert. Flikker je als gemeente alle nieuwkomers in een wijk met slechte leefomstandigheden dan vraag je natuurlijk om problemen.quote:De multikul is duidelijk een ziekte die de samenleving afbreekt.
De verzuiling keert langzaam weer terug alleen zijn de verschillen nu nog groter.
En hoe meer leden van de verschillende groepen ons land blijven binnenkomen hoe groter de groep wordt, hoe makkelijker ze zich terug kunnen trekken in de groep, hoe kleiner de kans dat ze integreren.
Je leeft echt 2011-1940=71 jaar te vroeg.quote:
Hoe bedoel je.quote:Op donderdag 12 mei 2011 17:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Je leeft echt 2011-1940=71 jaar te vroeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |