abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:33:20 #26
344221 Cagliostro
Spuw nimmer tegen de wind in.
pi_96695064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Beweer ik dat?
Niet impliciet. U vergelijkt het gedrag van deze moslims met andere gemeenschappen, en suggereert dat een en ander niet op zichzelf staat. Helaas geeft u niet aan welke cultuur/religiegebonden eigenaardigheden de groepen aanhangen die u opsomt. Op die manier wordt niet duidelijk wat u eigenlijk wilt zeggen.
pi_96695070
Topictitel is incorrect. Verder bevat het artikel enkele dubieuze passages zoals:

quote:
Het vreemde maakt bang, die redenering gaat volgens Siongers wel deels op. "Bulgaren of Romazigeuners zijn nieuwelingen, minderheidsgroepen die amper gekend zijn. Waardoor de jongeren zich laten leiden door stereotiepen en de beeldvorming die ze van de media meekrijgen. En die is zelden positief van teneur.
Doet bij mij vragen rijzen over de capaciteiten van Sjongers. Dat jongeren zich laten leiden door stereotypen en beeldvorming lijkt immers totaal ongefundeerd. Misschien legt ze in haar onderzoek uit hoe ze tot die uitleg komt, zo niet dan is het niet echt een wetenschappelijke aanpak die ze hanteert.

Die vreemde socioloog slaat ook redelijk de plank mis:

quote:
Erger is dat die anti-joodse gevoelens niets te maken hebben met een laag opleidingsniveau of sociale achterstelling, wat wel het geval is bij racistische autochtonen. Het antisemitische is theologisch geïnspireerd, en er is een rechtstreeks verband tussen moslim-zijn en antisemitische gevoelens koesteren.
Huidig antisemitisme onder moslims is politiek geïnspireerd en opgekomen met de opeising van islamitische grond en die om te dopen tot de staat Israël. En dit:

quote:
"De impact van de internationale context is moeilijk te achterhalen, en het lijkt twijfelachtig dat enkel hier een verklaring moet gezocht worden. Alsof wij anti-islamitisch worden wanneer we in het Midden-Oosten dictators aan het werk zien?"
Dat is een debiele vergelijking. Hoop dat dat geen uitleg behoeft.
pi_96695118
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:32 schreef mlg het volgende:

[..]

Oh, houd er maar over op. Ik heb die verhalen al wel duizend keer gehoord als het geen tienduizend keer is.

Ga voor jezelf eens na. Haten Joden de Duitsers?
Ik praat het ook niet goed, ik weet alleen waar het sentiment vandaan komt. Overigens zijn er natuurlijk nog wel joden die haatgevoelens jegens Duitsers koesteren. Maar goed, de Holocaust ligt dan ook nog vers in het geheugen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:38:31 #29
344221 Cagliostro
Spuw nimmer tegen de wind in.
pi_96695267
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:26 schreef mlg het volgende:

[..]
Een multiculturele samenleving heeft bovendien als voordeel dat er een veelheid aan minderheden is, zodat joden niet zo snel de zondebok worden.

[..]

En dat is nu precies niet het geval in de vele van oorsprong autochtone volkswijken, waar zich in enkele decennia grote groepen moslims hebben gevestigd, en inmiddels in veel van die wijken een absolute meerderheid vormen. Er is dan ook niet zozeer sprake van een multiculturele samenleving van allemaal gelijk grote minderheden, maar veelmeer van mono-etnische moslimenclaves.
pi_96695369
Is er ook maar iemand verbaasd om dit 'nieuws'?
  donderdag 12 mei 2011 @ 13:43:20 #31
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_96695466
quote:
13s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:33 schreef Strugglemaster het volgende:
Topictitel is incorrect. Verder bevat het artikel enkele dubieuze passages zoals:

[..]

Doet bij mij vragen rijzen over de capaciteiten van Sjongers. Dat jongeren zich laten leiden door stereotypen en beeldvorming lijkt immers totaal ongefundeerd. Misschien legt ze in haar onderzoek uit hoe ze tot die uitleg komt, zo niet dan is het niet echt een wetenschappelijke aanpak die ze hanteert.
Ze kennen ze niet dus baseren ze hun mening op een vooroordeel. Er is geen andere verklaring voor het hebben van een mening over iemand die je niet kent, dus tja...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_96695651
quote:
19s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:43 schreef kingmob het volgende:

[..]

Ze kennen ze niet dus baseren ze hun mening op een vooroordeel. Er is geen andere verklaring voor het hebben van een mening over iemand die je niet kent, dus tja...
Zij geeft die vooroordelen als oorzaak voor het minder voorkomen van banden van de langer aanwezige minderheden met de nieuwere Roma en Bulgaren. Daar zijn wel veel meer verklaringen voor te verzinnen, haar keuze voor deze verklaring is ongefundeerd.
pi_96695703
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:24 schreef mlg het volgende:

[..]

In de praktijk kan het redelijk, op papier is de multiculturele samenleving één grote bende.
Hoe het er op papier uit ziet weet ik niet, maar in mijn multiculturele wijk is het helemaal geen bende.
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:12:33 #34
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96696731
En nu Holograph?
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:29:43 #35
99851 ZureMelk
Bow to your master
pi_96697588
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:48 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Hoe het er op papier uit ziet weet ik niet, maar in mijn multiculturele wijk is het helemaal geen bende.
Dat is dan een uitzondering want het gros van de multiculturele wijken vormt het dieptepunt van de samenleving.
De multikul is duidelijk een ziekte die de samenleving afbreekt.
De verzuiling keert langzaam weer terug alleen zijn de verschillen nu nog groter.
En hoe meer leden van de verschillende groepen ons land blijven binnenkomen hoe groter de groep wordt, hoe makkelijker ze zich terug kunnen trekken in de groep, hoe kleiner de kans dat ze integreren.

Het valt op dat linksmensen geen probleem hebben met racisme zo lang het maar niet van blanken komt. Dat is op zichzelf dan weer een racistisch standpunt wat mooi laat zien hoe hypocriet racistisch zelfhatend links is tegenwoordig.
Wat er in heilige boeken geschreven staat is niet belangrijk, aan de vruchten herkent men de boom.
  † In Memoriam † donderdag 12 mei 2011 @ 14:35:06 #36
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_96697796
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik praat het ook niet goed....
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik keur dat niet goed...
Ja, maar... Ja, maar...
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_96698117
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:29 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Dat is dan een uitzondering want het gros van de multiculturele wijken vormt het dieptepunt van de samenleving.
O ja? Ik heb zowel in Utrecht als nu in Den Haag in gezellige multiculturele wijken gewoond en nooit het drama dat jij beschrijft mogen ervaren. Wat moet ik nu geloven? Mijn eigen ogen, of jouw propaganda?

Waar woon je zelf eigenlijk?
pi_96698383
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar... Ja, maar...
Ik weet dat er bij jou een waas voor je ogen verschijnt wanneer moslims ter sprake komen, maar daar hebben we niet allemaal last van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 mei 2011 @ 14:56:42 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96698674
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef StormWarning het volgende:

[..]

O ja? Ik heb zowel in Utrecht als nu in Den Haag in gezellige multiculturele wijken gewoond en nooit het drama dat jij beschrijft mogen ervaren. Wat moet ik nu geloven? Mijn eigen ogen, of jouw propaganda?

Vaak zijn het idd lui die zlef nog nooit in zo'n wijk zijn geweest en maar vanuit hun boerendorp wat roepen over hoe ze denken dat het daar is.
pi_96701455
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:43 schreef StormWarning het volgende:

[..]

Ik heb er ook geen last van op een enkel incident na (woon in Den Haag). Hoewel ik het niet moet wagen om met een zichtbare davidster ketting op straat te lopen. Zo treurig is het al hier :').
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:04:01 #41
165633 eriksd
The grand facade...
pi_96701522
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dan niet kunnen?
Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik keur dat niet goed, maar je kent de historie van de Balken en de omliggende landen, dan weet je waar die afkeer vandaan komt. De Ottomanen hebben eeuwenlang huis gehouden in Oost-Europa en de Balkan. Dat heeft veel kwaad bloed gezet.
Dit is ook weer een pareltje.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 12 mei 2011 @ 16:08:44 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_96701732
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:04 schreef eriksd het volgende:

[..]

Kijk eens om je heen zou ik zeggen.

Ik kijk om mij heen en zie dat het in een groot deel van de wijken prima kan zonder al teveel problemen.

Alleen met grote concentraties allochtoonse Tokkies dan wordt het wat minder
pi_96701861
quote:
"Belgen, Marokkanen, Turken en Zuid-Europeanen, de jongeren van de vier grootste etnische groepen in Brussel hanteren allemaal het 'eigen volk eerst'-principe"
En nu in ander nieuws: "Vuur is warm."
Ik vind het weer een typische Telegraaf-titel.
pi_96701925
Zoals ik in het NWS topic ook vroeg:

Heeft iemand de stellinkjes waar men op moest reageren ?
pi_96704994
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:23 schreef mlg het volgende:

[..]

Over het algemeen staan joden bekend om hun multiculturele ideaal.
Zoals het principe van Goyim.
Allah Al Watan Al Malik
pi_96705626
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 14:29 schreef ZureMelk het volgende:

Welnee, dat is voornamelijk wat men je probeert te laten geloven. Uitzonderingen (die tot norm worden verheven) daargelaten.

quote:
De verzuiling keert langzaam weer terug alleen zijn de verschillen nu nog groter.
En hoe meer leden van de verschillende groepen ons land blijven binnenkomen hoe groter de groep wordt, hoe makkelijker ze zich terug kunnen trekken in de groep, hoe kleiner de kans dat ze integreren.
Wat niet alleen te maken heeft met de grootte van de groep, maar ook de wijze waarop men hier op anticipeert. Flikker je als gemeente alle nieuwkomers in een wijk met slechte leefomstandigheden dan vraag je natuurlijk om problemen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:39:23 #47
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96705630
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Zoals het principe van Goyim.
Je leeft echt 2011-1940=71 jaar te vroeg.
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96705704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:39 schreef mlg het volgende:

[..]

Je leeft echt 2011-1940=71 jaar te vroeg.
Hoe bedoel je.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 12 mei 2011 @ 17:42:58 #49
294269 mlg
Ik ben groot, jij bent klein.
pi_96705740
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2011 17:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je.
Dat je een leuke meid bent. ;(
Bonus hier, bonus daar, wat heeft de lage klasse het toch zwaar.
pi_96707590
Ik was gisteren met mijn vrouw in Antwerpen, een bijzonder gemengde stad (ik zei tegen mijn vrouw dat de stad drie overeenkomsten vertoond met Amsterdam, dwz de mooie architectuur, de joodse historie en de verpaupering en vervreemding als gevolg van het multiculturele karakter van de stad).
Ik heb er (opvallend veel) Joden, negers, moslims (land van herkomst is niet zichtbaar en ook niet zo relevant) en ook een redelijk groot aantal chinezen (of Oost-Aziaten tenminste) gezien. Eerst aten we een broodje bij het station, waar we (zonder te overdrijven) tot drie keer aan toe vuil werden aangekeken. Eerst door een drietal jochies (jaar of twaalf), waarvan er één iets riep (in zijn moederstaal natuurlijk, niet het Nederlands, wat overigens door bijna geen één buitenlander werd gesproken op straat) en bijdehand keek, daarna een tweetal agressief kijkende jongemannen van zo'n 20 jaar oud (en nee ik verbeeld het me echt niet, ik zag het immers niet bij andere passanten) en als laatste nog een enkeling met een dito blik.
Wat hadden deze mensen gemeen? Hun achtergrond. Noem die Arabisch, Islamitisch of hoe-je-dat-wilt, het viel natuurlijk wel een beetje op. Wat ook opviel was dat die grimmige sfeer op het stationsplein niet hing in het chinatown-achtige straatje waar we daarna even inliepen. Immers, wie ziet er ooit een chagrijnige, laat staan agressief kijkende Chinees?
Ook gespot: jongemannen (mijn leeftijd) met gewaden, slippers en rare mutsjes (ik vind ze raar) en, oja, natuurlijk een lange baard.
Oké, de Joden dragen ook hun traditionele kleding. Toch lijkt het bij hen wat oprechter, ze kijken in elk geval heel anders erbij (geenszins arrogant, eerder onzeker, zich afsluitend voor de omgeving). Het lijkt voor mij altijd een beetje alsof zo'n jongen (vaak toch hier geboren, niet in aanwezigheid van een gezelschap dat zo'n outfit kennelijk eist) om dezelfde reden een tapijt om zijn lichaam heeft als waarom sommige jongeren een hanekam nemen.

Vijf minuutjes Antwerpen (ik was er natuurlijk een hele dag, maar net deze vijf minuten) zorgden er voor dat ik voor minstens een jaartje weer van mening blijf dat Europa géén enkele immigrant meer hoeft toe te laten uit het M-O en Noord-Afrika. Waren er dan helemaal geen vriendelijke moslims in Antwerpen? Vast en zeker wel, maar het zijn nu net die paar zogenaamde rotte appels waardoor je toch weer erg blij bent om in het door vrijwel uitsluitend autochtonen bevolkte Made terug te keren na zo'n dagje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')