abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96688740
Haha.... de journalisten van 'De Pers' lezen hier regelmatig mee.... bankslaaf is over een jaar een ingeburgerd woord met zijn eigen entry in de 'van Dale'

Buk eens!

Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:51:34 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96688872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 07:50 schreef 44pje het volgende:

[..]

Kan je dan echt zoveel meer sparen? Wij huren nu in de particuliere sector. Absoluut niet duur, maar als we het zouden kopen dan is de hypotheek maar 75% van de huurprijs. En dan is over 30 jaar het appartement van mij ipv van de huurbaas.

We hebben ook serieus gekeken naar huren, maar het huis in de buurt die wij willen is dan ook duurder dan kopen. Dan ben je dus iemand anders zijn hypotheek aan het aflossen.
Dit.
Een normaal mens maakt een simpel rekensommetje wat zijn maandlasten zijn en hoe zijn gezinssituatie is. Bij mij was huren ook stukken duurder dan kopen als je het hebt over een vergelijkbaar pand.
Daarbij heb je ook nog eens de keuze hoeveel risico je wilt nemen. Dan doel ik op rentevast periode, hypovorm, etc.
En normaal is het zo dat je dan helemaal niet denkt goh wat zal mijn huis over 15 jaar waard zijn.
Dat is puur speculeren en niets is zeker in het leven. Morgen kan ik omvallen. Mijn vrouw zal dan gelukkig zijn want dan valt de hyp weg. Tja ik bedoel maar.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_96688877
'Aflossing is verlossing' :Y
I'll sing you a lullaby.
pi_96689070
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:51 schreef Cherna het volgende:

[..]

Morgen kan ik omvallen. Mijn vrouw zal dan gelukkig zijn want dan valt de hyp weg.
Dit zou sommigen een uitweg kunnen zijn :\
  donderdag 12 mei 2011 @ 10:57:19 #55
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689099
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:51 schreef xenobinol het volgende:
'Aflossing is verlossing' :Y
Over 30 jaar, 100% verlost! En dan ben jij nog steeds een slaaf :')
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_96689168
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:

Je bedoelt dat ik dan nog steeds kosten aan het levensonderhoud heb? Noem eens iemand die dat niet heeft? Een woning is een kostenpost... tenminste als je niet je woning laat verkrotten :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:02:28 #57
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bedoelt dat ik dan nog steeds kosten aan het levensonderhoud heb? Noem eens iemand die dat niet heeft? Een woning is een kostenpost... tenminste als je niet je woning laat verkrotten :)
Uiteraard bedoel ik dat! En ik heb die kosten ook. Alleen een enorm stuk minder dan jij.
Maar je weet het he, je kunt altijd een centje bijverdienen met het vegen van mijn oprit! :*
pi_96689340
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Over 30 jaar al? Zo zo, goed geregeld man!
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:04:47 #59
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96689396
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je alles goed bijhoud valt dat wel mee. Daarbij gaat het ook om woongenot. Je wilt dus zeggen als je gehuurd zit in de vrije sector dat je wel alles laat verkrotten. Natuurlijk de verhuurder houdt zaken ook bij maar doet alleen het hoognodige. Al het andere in je huis moet je ook zelf doen.
Mijn schoonouders zitten gehuurd, maar hebben de boerenparket toch echt zelf betaald en moeten leggen. De iets luxere keuken hebben ze toch echt zelf betaald. En dan maar hopen als je weg gaat het niet in de oude staat moet terug brengen. Maar ik geloof dat dit tegenwoordig niet meer nodig is.
Nogmaals niets mis met huren. Maar je gaat wel erg ver met je stelling dat kopers leentokkies zijn.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:05:08 #60
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689406
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:03 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Over 30 jaar al? Zo zo, goed geregeld man!
29 jaar en 8 maanden. ;)
In jouw geval is het in elk geval minimaal 30 jaar + de tijd die je vanaf nu nog bij mama woont ;)
pi_96689472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Uiteraard bedoel ik dat! En ik heb die kosten ook. Alleen een enorm stuk minder dan jij.
Maar je weet het he, je kunt altijd een centje bijverdienen met het vegen van mijn oprit! :*
Mocht het helemaal misgaan in mijn leven dan houd ik dat voor ogen. Wel jammerlijk dat ik dan eerst naar Brabant moet afreizen, meestal rijd ik daar zo snel mogelijk doorheen, maar nood breekt wet :)
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:06:38 #62
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:04 schreef Cherna het volgende:
Maar je gaat wel erg ver met je stelling dat kopers leentokkies zijn.
Oi, iemand heeft de eerste 100 topics gemist :o
Dit was nog niets, Xeno maakt het meestal nog veel gekker. Ken je Cenzuur al? Da's pas gillen geblazen :D
pi_96689490
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

29 jaar en 8 maanden. ;)
In jouw geval is het in elk geval minimaal 30 jaar + de tijd die je vanaf nu nog bij mama woont ;)
Dat ambieër ik niet. Zoals het ernaar uitziet, gaat het ook niet gebeuren.
pi_96689501
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

29 jaar en 8 maanden. ;)
Je hoeft er geen 30 jaar over te doen. 8-)

Maar meneer terrorizer roept wel fijn vanuit de moederschoot, ik ben heel benieuwd of we hem over 1/2 jaar hier nog zien als hij getrouwd is. Dan zal hij van vrouwlief wel niet meer op fok mogen komen. :D
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:08:01 #65
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Mocht het helemaal misgaan in mijn leven dan houd ik dat voor ogen. Wel jammerlijk dat ik dan eerst naar Brabant moet afreizen, meestal rijd ik daar zo snel mogelijk doorheen, maar nood breekt wet :)
Bij ons kun je het vrouwelijk schoon in elk geval bewonderen vanaf een terrasje met een heerlijk (belgisch-import) biertje. Die dragen geen burqa's hier! :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:09:03 #66
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96689590
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar meneer terrorizer roept wel fijn vanuit de moederschoot, ik ben heel benieuwd of we hem over 1/2 jaar hier nog zien als hij getrouwd is. Dan zal hij van vrouwlief wel niet meer op fok mogen komen. :D
Haha, dan woont hij met zijn vrouw én zijn moeder in één huis.... Terrorizer móet wel gaan huren om nog énig gevoel van vrijheid te kunnen ervaren _O-
pi_96689709
Ik hoop over 20 jaar eigenlijk al klaar te zijn met aflossen, mocht ik in de tussentijd niet groter willen gaan wonen.
pi_96689841
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Jij deed het met een erfenis. En ik op mijn eigen manier, hoezo deze reactie?
pi_96689943
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Haha, dan woont hij met zijn vrouw én zijn moeder in één huis.... Terrorizer móet wel gaan huren om nog énig gevoel van vrijheid te kunnen ervaren _O-
Ja natuurlijk whuzz..
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:19:26 #70
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96690088
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:14 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Misschien omdat je altijd met een vrij grote mond kritiek uit op mensen die een huis gekocht hebben :?
Vinden we niet erg hoor, maar vanwaar dan de verontwaardiging als mensen moeten lachen om jouw situatie? Voor iemand die al sinds zijn 17e op zichzelf woont is het nu eenmaal ..uh.. "apart" om te horen dat iemand die al jaren volwassen is nog bij mama woont.
pi_96690195
quote:

[..]

Een gedeeltelijke erfenis ja, maar ook nog wel wat eigen spaargeld. 8-)

Hoezo deze reactie, waarom zo'n sarcastische reactie naar whuzz toe over zijn aflossingstermijn dat vraag ik toch ook niet. :P
pi_96690598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een gedeeltelijke erfenis ja, maar ook nog wel wat eigen spaargeld. 8-)

Hoezo deze reactie, waarom zo'n sarcastische reactie naar whuzz toe over zijn aflossingstermijn dat vraag ik toch ook niet. :P
Omdat het gewoon heel erg lang is. En dat vindt jij ook.
pi_96690670
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Misschien omdat je altijd met een vrij grote mond kritiek uit op mensen die een huis gekocht hebben :?
Vinden we niet erg hoor, maar vanwaar dan de verontwaardiging als mensen moeten lachen om jouw situatie? Voor iemand die al sinds zijn 17e op zichzelf woont is het nu eenmaal ..uh.. "apart" om te horen dat iemand die al jaren volwassen is nog bij mama woont.
Van jou ben ik het gewend.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:36:27 #74
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_96690805
Het blijft grappig hoe bepaalde users die zich "helemaal niet druk maken om de huizenmarkt omdat ze fantastisch veel woongenot hebben in hun tussen 2008 en 2010 gekochte koophuizen " toch dag na dag na dag komen posten in dit topic om zichzelf maar zo hard mogelijk op hun respectievelijke borstkassen te slaan. :D

Misschien is het een idee om het volgende door een zwoele stem zachtjes in te laten spreken om het dan 's nachts zachtjes naast je hoofdkussen af te spelen Whuzz:

"Je bent rustig....... Je slaapt heerlijk in je eigen bed in je eigen huis.. Je hebt het goed gedaan... de waarde van je huis doet niet ter zake... Over 30 jaar woon je immers voor niets..... Je huis is mooi.... De ledstrips fantastisch..... Onderwaarde is relatief.... Geluk is een keuze....."

:7
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:37:50 #75
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96690870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ik dacht dat Asfexia al bij jou was begonnen met vegen en je tuinhuisje zonder internetverbinding huurt?
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96690934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:31 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Omdat het gewoon heel erg lang is. En dat vindt jij ook.
Ja ik vind dat ook lang, maar ik ben allang blij dat ook whuzz een verstandige aflosser is, ipv een brasser die met een restschuld wilt blijven zitten.

Verder is het zoals ik al eerder vermeld heb fiscaal nog steeds het voordeligst om 30 jaar lang met een zo hoog mogelijke lening opgezadelt te zitten.
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:41:14 #77
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96691008
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
Het blijft grappig hoe bepaalde users die zich "helemaal niet druk maken om de huizenmarkt omdat ze fantastisch veel woongenot hebben in hun tussen 2008 en 2010 gekochte koophuizen " toch dag na dag na dag komen posten in dit topic om zichzelf maar zo hard mogelijk op hun respectievelijke borstkassen te slaan. :D
Net zo grappig als mensen die beweren dat huren de bom is, dat er overal spotgoedkope vrije sector huizen in massa's te vinden zijn die zeggen totaal geen behoefte hebben aan een huis kopen en zich toch elke dag in dit topic begeven en kennelijk heel het net afstruinen naar nieuws over de huizenmarkt ;)
Of... dit topic is gewoon vermakelijk tijdverdrijf, dat kan natuurlijk ook :P
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:42:15 #78
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96691047
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook lang,
Ik vind 30 jaar bij je moeder wonen lang. Jij vind 30 jaar aan je hypotheek betalen lang. Ik vind 30 jaar huur betalen en niets opbouwen lang. Ieder zijn perspectief zullen we maar zeggen :)
pi_96691101
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:39 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja ik vind dat ook lang, maar ik ben allang blij dat ook whuzz een verstandige aflosser is, ipv een brasser die met een restschuld wilt blijven zitten.

Verder is het zoals ik al eerder vermeld heb fiscaal nog steeds het voordeligst om 30 jaar lang met een zo hoog mogelijke lening opgezadelt te zitten.
Waarom doe je het zelf niet dan?
pi_96691164
quote:
Dat is net zo grappig als een door zichzelf uitgeroepen expert die even komt vertellen dat hij makkelijk cash een huis af kan rekenen maar het niet doet _O- om vervolgens even te raaskallen dat Huren top is, de Huurmarkt perfect, de Woningeigenaren kneuzen zijn _O- en nog een keer raaskalt dat hij toch echt cash het huis kan betalen terwijl hij ondertussen in een krot voor de hoofdprijs woont _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 11:46:37 ]
pi_96691200
quote:

[..]

Niet zo miepen Momma`s Boy, je lacht ons huiseigenaren ook uit :)
Je praat nu net als zo`n verzuurde huurtokkie inclusief weblog, dat wil je toch niet? *O*

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 12-05-2011 11:47:02 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:47:09 #82
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96691238
quote:

"Je bent rustig....... Je slaapt heerlijk in je eigen bed in je eigen huis.. Je hebt het goed gedaan... de waarde van je huis doet niet ter zake... Over 30 jaar woon je immers voor niets..... Je huis is mooi.... De ledstrips fantastisch..... Onderwaarde is relatief.... Geluk is een keuze....."

Tot nu toe zijn de huizenprijzen met 0,2 % gestegen sinds mijn koop in februari 2011 en heb ik de rente van oktober 2010 lang vast staan. :)
Verder staat er niets te koop in mijn straat met 88 woningen en in de straat verderop gaan ze nog als zoete broodjes als er wat te koop komt. Locatie, locatie en locatie zijn de drie belangrijkste woorden in de huidige huizenmarkt.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_96691242
quote:

Misschien is het een idee om het volgende door een zwoele stem zachtjes in te laten spreken om het dan 's nachts zachtjes naast je hoofdkussen af te spelen Whuzz:

Ik vind het nog bizarder dat mensen die niet eens de intentie hebben om de nederlands woningmarkt te betreden een weblog hebben opgezet en deze hier proberen te profileren. Waarbij ook nog vermeld moet worden dat de antikopers in dit al zo ellelange lopende topic er ook al jaren langs zitten met hun voorspelling van de totale instorting van de markt.

En dan zou je als koper niet eens in de verdediging mogen gaan, maar de onzin die hier verkondigd wordt maar gewoon als zoete koek moeten slikken. Zelfde geldt voor jou vaag fictief gekozen onzin berekeningen waarbij je de KK en notariskosten meeneemt in je woningprijzen en de vergelijking met je verlies. Er zijn genoeg particuliere huurders die via direct wonen oid een woningen regelen en dan horen we niemand over de 2 maanden extra huur voorbemiddelings en contractkosten.

Ow en over dat inspreken daarvoor kunnen we ad visser wel inhuren die heeft toch al zulke soort onzin opgenomen. :D
pi_96691366
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:43 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Waarom doe je het zelf niet dan?
Omdat ik geen goed gevoel heb bij schulden. En ik wil ook graag als mijn appartement is afgelost daarna 32 uur gaan werken. Dat moet dan met gemak gaan lukken als ik alleen nog maar servicekosten hoef te betalen. Het zou in principe nu ook wel al lukken maar dan lost het aflossen niet zo snel als ik wil. :D

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. 8-)
pi_96691607
quote:

Dat is inderdaad een goeie.... ik voorzie ook gouden tijden voor de schrijvers van zelfhulpboeken m.b.t. de schuldsanering :D
I'll sing you a lullaby.
pi_96691678
quote:
6s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Niet zo miepen Momma`s Boy, je lacht ons huiseigenaren ook uit :)
Je praat nu net als zo`n verzuurde huurtokkie inclusief weblog, dat wil je toch niet? *O*
Omdat ik weet dat Basp1 het ook anders gedaan heeft, en daar heb ik wel bewondering voor. Net als Dino die zijn eigen huis heeft gebouwd, en ook vrij is.

Alleen jammer dat ze hier mensen aanpraten om nu te gaan kopen en op te zadelen met een hypotheek voor 30 jaar.

Ik heb niks tegen kopen, alleen niet nu en ook niet met een 30 jaar hypotheek.

Mijn ouders hebben het ook anders gedaan, en hebben nu een afbetaald huis. Vorige maand hebben ze nog een 2e huis in Hong kong cash afgetikt waar ze zomaar 4 maanden per jaar verblijven.

Alleen klote dat ik dan in tussentijd de zaak moet runnen naast mijn eigen FT baan...
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:59:21 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96691725
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef Terrorizer het volgende:

Mijn ouders hebben het ook anders gedaan, en hebben nu een afbetaald huis.
Maar wel met een huurder die ze maar niet weg krijgen _O-
pi_96691729
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Omdat ik geen goed gevoel heb bij schulden. En ik wil ook graag als mijn appartement is afgelost daarna 32 uur gaan werken. Dat moet dan met gemak gaan lukken als ik alleen nog maar servicekosten hoef te betalen. Het zou in principe nu ook wel al lukken maar dan lost het aflossen niet zo snel als ik wil. :D

Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken. 8-)
Juist, dat dus.
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:00:51 #89
194833 Hanoying
pi_96691781
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:41 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Net zo grappig als mensen die beweren dat huren de bom is, dat er overal spotgoedkope vrije sector huizen in massa's te vinden zijn die zeggen totaal geen behoefte hebben aan een huis kopen en zich toch elke dag in dit topic begeven en kennelijk heel het net afstruinen naar nieuws over de huizenmarkt ;)
Of... dit topic is gewoon vermakelijk tijdverdrijf, dat kan natuurlijk ook :P
Natuurlijk is huren niet de bom. Ik betaal vrije sector niet minder voor mijn woning aan huur dan dat ik er voor zou betalen als ik hem kocht.

Maar dat wil nog niet zeggen dat je dus maar als een blind paard moet gaan kopen. De markt ligt op zijn gat en de prijzen dalen. Dan wordt het verdomd interessant om te wachten (maar dan wel wachten met een vinger aan de pols).

Ik wil namelijk wel degelijk kopen. Huren is voor sukkels... Maar ik wil niet in een dalende markt kopen, zeker niet als die markt alle kenmerken heeft van een leeglopende bubbel. Ook dat is namelijk voor sukkels.

Ik snap wel waarom jij hier blijft komen hoor. Je hebt 15 jaar gehuurd terwijl de prijzen stegen. 15 jaar behoorde je tot de categorie sukkels die niet instapten.. Dan heb je eindelijk de ballen verzameld om wel een huis te kopen en dan doe je het op de absolute top van de markt.

Al met al doe je het dus al 15 jaar fout. Dan is het niet onlogisch dat je op internet op zoek gaat naar gelijkgestemde sukkels die ook allemaal in 2008-2009 hun huisjes hebben gekocht en dus elkaar maar lekker gaan vertellen dat ze het toch echt wel goed hebben gedaan.

Wel vermakelijk om te lezen hoor verder, daar niet van. Gisteren was er een truusje die 20 k onderwaarde op haar huisje heeft opgebouwd en er eigenlijk al vanaf wil. Ze is een tevreden koper maar eigenlijk willen ze wel doorstromen naar een groter huis.... Tja.. "dat ging dan maar 2 jaar langer duren.. ach ja.. maakt niets uit. hihi..." Want over 2 jaar is die onderwaarde wel even ingehaald door de knallende markt natuurlijk :')

Vermakelijk is het allemaal wel in ieder geval.
pi_96691974
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:

Vermakelijk is het allemaal wel in ieder geval.
Zeker.... maar dat mag dan weer niet van CoolGuy... die beschuldigt mij er van dat ik geniet van mensen die in de problemen komen. Dat is gewoon niet waar, ik geniet van het feit dat de huizenmarkt zeepbel ten einde is gekomen, dat daarbij slachtoffers vallen is niet meer dan logisch. Maar wat te denken van al die slachtoffers van de zeepbel die weigerden in te stappen om principiele redenen? Jarenlang hebben zij met lede ogen moeten aanzien hoe er een gedrocht van een zeepbel werd geblazen... dat was ook geen pretje hoor :')
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:05:56 #91
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96691984
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:

Ik snap wel waarom jij

Duidelijk niet dus. Maar ik heb die situatie al eens uitgelegd, linkje is nog wel ergens te vinden. Lees ze :D

Overigens zijn de prijzen hier gestegen sinds ik kocht. Gaat om een tiende van een procent ofzo, dus waar praten we over, maar goed. Technisch gezien ben ik dus na een dip op de bodem van de markt ingestapt nu. Niet dat je daar iets van merkt als je er woont trouwens.
pi_96692003
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:05 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Duidelijk niet dus. Maar ik heb die situatie al eens uitgelegd, linkje is nog wel ergens te vinden. Lees ze :D
Zit dat linkje niet gewoon standaard onder Ctrl-v dan _O-
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:07:18 #93
194833 Hanoying
pi_96692033
quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:45 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is net zo grappig als een door zichzelf uitgeroepen expert die even komt vertellen dat hij makkelijk cash een huis af kan rekenen maar het niet doet _O- om vervolgens even te raaskallen dat Huren top is, de Huurmarkt perfect, de Woningeigenaren kneuzen zijn _O- en nog een keer raaskalt dat hij toch echt cash het huis kan betalen terwijl hij ondertussen in een krot voor de hoofdprijs woont _O-

Ik kan geen huis cash aftikken hoor....

We hadden een beetje geld maar dat zit in een appartement en een stuk grond in het buitenland/tweede thuisland. Iets meer dan een jaar geleden terug naar nederland gekomen met 0 euro. Bewust gekozen het vastgoed in het buitenland aan te houden voor de toekomst en in nederland weer met niets te beginnen.

Inmiddels hebben we weer een klein beetje geld en heb ik weer een goede baan opgepikt waardoor we zouden kunnen financiëren tot +/- 3 ton maar is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Voorlopig zit ik goed en zie ik de boel wel even een jaar of twee aan. Laat maar klappen die boel.. :P
pi_96692043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:59 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Maar wel met een huurder die ze maar niet weg krijgen _O-
Zij zijn maar blij met hun eigen kind. ;)
pi_96692207
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 10:56 schreef Terrorizer het volgende:

[..]

Dit zou sommigen een uitweg kunnen zijn :\
jup.

en daarom wachten wij nog ff 2 jaartjes met kopen :@ :X
en sparen voor de diverse belastingen die we dan wel eerst moeten ophoesten. voel me er wel vrij aasgierigig bij
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 12 mei 2011 @ 12:20:53 #96
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96692514
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:07 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Ik kan geen huis cash aftikken hoor....

We hadden een beetje geld maar dat zit in een appartement en een stuk grond in het buitenland/tweede thuisland. Iets meer dan een jaar geleden terug naar nederland gekomen met 0 euro. Bewust gekozen het vastgoed in het buitenland aan te houden voor de toekomst en in nederland weer met niets te beginnen.

Inmiddels hebben we weer een klein beetje geld en heb ik weer een goede baan opgepikt waardoor we zouden kunnen financiëren tot +/- 3 ton maar is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Voorlopig zit ik goed en zie ik de boel wel even een jaar of twee aan. Laat maar klappen die boel.. :P
Wat bedoel je met klappen. Ja 20% totaal is realistisch, maar niet de 40 tot 50 % die ik velen hoor roepen. Als dat het geval zou zijn zouden de huren moeten mee dalen want anders gaat niemand meer huren. Ik denk niet dat een overheid het zover laat komen.Alleen als de rente naar 13% stijgt zoals in de jaren 80 dan zou die 40% tot 50% wel kunnen, maar dan is er wel meer aan de hand. Namelijk half NL is dan failliet. Oh en dan mogen huurders ook meebetalen aan de crash.
Denk je nu werkelijk dat je een huis dat nu 2 ton kost straks voor 1 ton kunt kopen binnen 2 jaar.
Dit zou tevens een verlies zijn voor de banken, NHG die het verlies kan ophoesten bij gedwongen verkoop.
Als het slecht gaat blijf je zitten waar je zit. Natuurlijk heb je op de top gekocht maak je geen winst. En koop je als de bodem bereikt is heb je geluk. Maar het feit blijft dat de meeste na 20-30 jaar van hun hypotheek af zijn en dan toch hun huis kunnen verkopen aan de prijs die de markt dan biedt, tenminste als je een normale koper bent die niet het volle risico neemt.
Je kunt dan hoogstens zeggen dat diegene die op de top gekocht hebben teveel betaalt hebben over de 20-30 jaar. Maar dan kun je ook zeggen ze hadden bij het afsluiten van hun hypo gezien wat hun maandelijkse lasten zijn.
pi_96692622
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 03:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

failissement of executie? Want dat maakt een groot verschil. Bij executie kan de bank de verkoop ophouden (wat ze zullen doen als de prijs te laag is), bij failissement gaat het pand af.

En ja, het kan veel schelen.
Voorbeeld uit 2009: verkoop op veiling 528k. 6 mnd later werd het pand (door)verkocht voor 820k). Dat was failissment trouwens. Van 1 van de helden van Xeno, een beruchte klokkenluider, die daarna een aantal investeerder heeft opgelicht, en vervolgens een spoor van schulden achterlatend met de noorderzon vertrokken is :) (met meeneming van zijn centjes natuurlijk)
Faillissement volgens mij. Ben op zoek naar een huis en heb een mooi (maar overpriced) pand gezien dat volgende week wordt geveild. Ik vraag me af of het überhaupt de moeite waard is me daarin te verdiepen & evt. heen te gaan.
Wat ik zo snel op google vind is dat het voornamelijk banken etc. zijn die dit soort panden kopen.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:09 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel eens naar gekeken. Prijs is aanzienlijk lager, echter er zijn aardig wat bijkomende kosten (kun je lezen op de veilingsite) en je moet de overdrachtsbelasting na een week gelijk op tafel leggen. De financiering moet in principe rond zijn voor je het huis op de veiling koopt, dat kan tegenwoordig weleens lastig zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

+ geen ontbindende voorwaarden, en vaste transporttermijn -veelal korte termijn-, en ontruiming op eigen risico :)

+ als je bied krijg je een lid van de locale vastgoedmaffia (de echte, Xeno) aan je tafeltje. Die weliswaar alleen blaffen en niet bijten, maar intimidatie is gebruikelijk
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:
En je weet niet *exact* wat je koopt. Geen (of zeer beperkte) mogelijkheden om het pand te bekijken, geen mogelijkheid tot technische keuring. Uiteraard is dat het risico dat hoort bij goedkoop zo'n huis scoren, maar als je het dan met 50k korting koopt en je kunt vervolgens voor 20k de fundering herstellen en voor 15k het dak vervangen... ach. :P
Toevallig heb ik zelf een redelijk bedrag dat ik kan gebruiken voor de immediate kosten en hebben we nog een offerte liggen voor een pand dat we wilden kopen en uiteindelijk niet meer door ging, dus ik denk dat de financiering wel o.k. zit.

Wel maak ik me druk over dat je inderdaad niet goed weet wat je koopt. Als bank kun je gemakkelijk 9 goede deals maken en 1 slechte, en kom je uiteindelijk met winst er uit. Als particulier wil je niet niet die ene slechte deal maken :/
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_96692872
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik vind het nog bizarder dat mensen die niet eens de intentie hebben om de nederlands woningmarkt te betreden een weblog hebben opgezet en deze hier proberen te profileren. Waarbij ook nog vermeld moet worden dat de antikopers in dit al zo ellelange lopende topic er ook al jaren langs zitten met hun voorspelling van de totale instorting van de markt.

En dan zou je als koper niet eens in de verdediging mogen gaan, maar de onzin die hier verkondigd wordt maar gewoon als zoete koek moeten slikken. Zelfde geldt voor jou vaag fictief gekozen onzin berekeningen waarbij je de KK en notariskosten meeneemt in je woningprijzen en de vergelijking met je verlies. Er zijn genoeg particuliere huurders die via direct wonen oid een woningen regelen en dan horen we niemand over de 2 maanden extra huur voorbemiddelings en contractkosten.

Ow en over dat inspreken daarvoor kunnen we ad visser wel inhuren die heeft toch al zulke soort onzin opgenomen. :D
doe niet zo zeurderig, totale instorting heeft nog niemand beweerd, je vergelijkingen slaan kant nog wal en zijn bijna kinderachtig te noemen, in plaats van te bashen met ad visser vergelijkingen en te overdrijven met 'totale' reageer met inhoudelijke informatie of reageer niet.
heb een beetje waardigheid mens.
pi_96692890
ow Hanoying, zou je hier nog even naar willen kijken? Huizenmarkt#136: Waar grootouders hun kleinkinderen leren lenen
Ik ben zo nieuwsgierig naar je keuze. :)

En meer in het algemeen: hoe bepalen de wachters wat wél het goede moment is om te kopen. Van LXIV weet ik dat ie een bepaalde systematische techniek ervoor heeft, maar hoe bepalen jullie dat dan?

PS: voor zowel kopers/verkopers/huurder geldt dat iedereen een andere mate van urgentie heeft. Zoals Hanoying en Simmu kennelijk in de situatie zitten dat wachten niet wringt, geldt dat ook voor veel verkopers. Zoals er ook mensen zijn die knijp zitten in een huurpand of mensen die gevangen zitten in hun koophuis, maar er eigenlijk vanaf willen. Zijn dat nou allemaal 'sukkels'? ;)
Behalve een financiele kant zit er ook een sociale/emotionele kant aan. Welk risico wil je lopen, of juist niet? Waar zit je ergens op je levenspad, wat is je sociale situatie? Denk je vooral aan de toekomst, of aan het nu? Wat is je toekomst beeld. Voel je je prettig in een vaste structuur, of ben je juist een fierefleiter die maximale vrijheid nastreeft?
Dat iemand andere dingen anders weegt/waardeert, maakt diegenen nog niet direct een sukkel.

behalve ons aller Xeno natuurlijk. Maar we blijven toch van hem houden, ons ratje <3
pi_96692989
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 12:31 schreef Artimunor het volgende:

[..]

doe niet zo zeurderig, totale instorting heeft nog niemand beweerd, je vergelijkingen slaan kant nog wal en zijn bijna kinderachtig te noemen, in plaats van te bashen met ad visser vergelijkingen en te overdrijven met 'totale' reageer met inhoudelijke informatie of reageer niet.
heb een beetje waardigheid mens.
Inhoudelijke, gewogen, en controleerbare informatie? Dat wordt een verrekte leeg topic dan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')