Dit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 07:50 schreef 44pje het volgende:
[..]
Kan je dan echt zoveel meer sparen? Wij huren nu in de particuliere sector. Absoluut niet duur, maar als we het zouden kopen dan is de hypotheek maar 75% van de huurprijs. En dan is over 30 jaar het appartement van mij ipv van de huurbaas.
We hebben ook serieus gekeken naar huren, maar het huis in de buurt die wij willen is dan ook duurder dan kopen. Dan ben je dus iemand anders zijn hypotheek aan het aflossen.
Dit zou sommigen een uitweg kunnen zijn :\quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:51 schreef Cherna het volgende:
[..]
Morgen kan ik omvallen. Mijn vrouw zal dan gelukkig zijn want dan valt de hyp weg.
Over 30 jaar, 100% verlost! En dan ben jij nog steeds een slaafquote:
Je bedoelt dat ik dan nog steeds kosten aan het levensonderhoud heb? Noem eens iemand die dat niet heeft? Een woning is een kostenpost... tenminste als je niet je woning laat verkrottenquote:Op donderdag 12 mei 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:
Over 30 jaar, 100% verlost! En dan ben jij nog steeds een slaaf
Uiteraard bedoel ik dat! En ik heb die kosten ook. Alleen een enorm stuk minder dan jij.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik dan nog steeds kosten aan het levensonderhoud heb? Noem eens iemand die dat niet heeft? Een woning is een kostenpost... tenminste als je niet je woning laat verkrotten
Over 30 jaar al? Zo zo, goed geregeld man!quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:57 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Over 30 jaar, 100% verlost! En dan ben jij nog steeds een slaaf
Als je alles goed bijhoud valt dat wel mee. Daarbij gaat het ook om woongenot. Je wilt dus zeggen als je gehuurd zit in de vrije sector dat je wel alles laat verkrotten. Natuurlijk de verhuurder houdt zaken ook bij maar doet alleen het hoognodige. Al het andere in je huis moet je ook zelf doen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:59 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Je bedoelt dat ik dan nog steeds kosten aan het levensonderhoud heb? Noem eens iemand die dat niet heeft? Een woning is een kostenpost... tenminste als je niet je woning laat verkrotten
29 jaar en 8 maanden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:03 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Over 30 jaar al? Zo zo, goed geregeld man!
Mocht het helemaal misgaan in mijn leven dan houd ik dat voor ogen. Wel jammerlijk dat ik dan eerst naar Brabant moet afreizen, meestal rijd ik daar zo snel mogelijk doorheen, maar nood breekt wetquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Uiteraard bedoel ik dat! En ik heb die kosten ook. Alleen een enorm stuk minder dan jij.
Maar je weet het he, je kunt altijd een centje bijverdienen met het vegen van mijn oprit!
Oi, iemand heeft de eerste 100 topics gemistquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:04 schreef Cherna het volgende:
Maar je gaat wel erg ver met je stelling dat kopers leentokkies zijn.
Dat ambieër ik niet. Zoals het ernaar uitziet, gaat het ook niet gebeuren.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
29 jaar en 8 maanden.
In jouw geval is het in elk geval minimaal 30 jaar + de tijd die je vanaf nu nog bij mama woont
Je hoeft er geen 30 jaar over te doen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
29 jaar en 8 maanden.
In jouw geval is het in elk geval minimaal 30 jaar + de tijd die je vanaf nu nog bij mama woont
Bij ons kun je het vrouwelijk schoon in elk geval bewonderen vanaf een terrasje met een heerlijk (belgisch-import) biertje. Die dragen geen burqa's hier!quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:06 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Mocht het helemaal misgaan in mijn leven dan houd ik dat voor ogen. Wel jammerlijk dat ik dan eerst naar Brabant moet afreizen, meestal rijd ik daar zo snel mogelijk doorheen, maar nood breekt wet
Haha, dan woont hij met zijn vrouw én zijn moeder in één huis.... Terrorizer móet wel gaan huren om nog énig gevoel van vrijheid te kunnen ervarenquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hoeft er geen 30 jaar over te doen.![]()
Maar meneer terrorizer roept wel fijn vanuit de moederschoot, ik ben heel benieuwd of we hem over 1/2 jaar hier nog zien als hij getrouwd is. Dan zal hij van vrouwlief wel niet meer op fok mogen komen.
Jij deed het met een erfenis. En ik op mijn eigen manier, hoezo deze reactie?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Je hoeft er geen 30 jaar over te doen.![]()
Maar meneer terrorizer roept wel fijn vanuit de moederschoot, ik ben heel benieuwd of we hem over 1/2 jaar hier nog zien als hij getrouwd is. Dan zal hij van vrouwlief wel niet meer op fok mogen komen.
Ja natuurlijk whuzz..quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:09 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Haha, dan woont hij met zijn vrouw én zijn moeder in één huis.... Terrorizer móet wel gaan huren om nog énig gevoel van vrijheid te kunnen ervaren
Misschien omdat je altijd met een vrij grote mond kritiek uit op mensen die een huis gekocht hebbenquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Jij deed het met een erfenis. En ik op mijn eigen manier, hoezo deze reactie?
Een gedeeltelijke erfenis ja, maar ook nog wel wat eigen spaargeld.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Omdat het gewoon heel erg lang is. En dat vindt jij ook.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:21 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een gedeeltelijke erfenis ja, maar ook nog wel wat eigen spaargeld.![]()
Hoezo deze reactie, waarom zo'n sarcastische reactie naar whuzz toe over zijn aflossingstermijn dat vraag ik toch ook niet.
Van jou ben ik het gewend.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Misschien omdat je altijd met een vrij grote mond kritiek uit op mensen die een huis gekocht hebben![]()
Vinden we niet erg hoor, maar vanwaar dan de verontwaardiging als mensen moeten lachen om jouw situatie? Voor iemand die al sinds zijn 17e op zichzelf woont is het nu eenmaal ..uh.. "apart" om te horen dat iemand die al jaren volwassen is nog bij mama woont.
Ik dacht dat Asfexia al bij jou was begonnen met vegen en je tuinhuisje zonder internetverbinding huurt?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:02 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar je weet het he, je kunt altijd een centje bijverdienen met het vegen van mijn oprit!
Ja ik vind dat ook lang, maar ik ben allang blij dat ook whuzz een verstandige aflosser is, ipv een brasser die met een restschuld wilt blijven zitten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:31 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Omdat het gewoon heel erg lang is. En dat vindt jij ook.
Net zo grappig als mensen die beweren dat huren de bom is, dat er overal spotgoedkope vrije sector huizen in massa's te vinden zijn die zeggen totaal geen behoefte hebben aan een huis kopen en zich toch elke dag in dit topic begeven en kennelijk heel het net afstruinen naar nieuws over de huizenmarktquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
Het blijft grappig hoe bepaalde users die zich "helemaal niet druk maken om de huizenmarkt omdat ze fantastisch veel woongenot hebben in hun tussen 2008 en 2010 gekochte koophuizen " toch dag na dag na dag komen posten in dit topic om zichzelf maar zo hard mogelijk op hun respectievelijke borstkassen te slaan.
Ik vind 30 jaar bij je moeder wonen lang. Jij vind 30 jaar aan je hypotheek betalen lang. Ik vind 30 jaar huur betalen en niets opbouwen lang. Ieder zijn perspectief zullen we maar zeggenquote:
Waarom doe je het zelf niet dan?quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:39 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja ik vind dat ook lang, maar ik ben allang blij dat ook whuzz een verstandige aflosser is, ipv een brasser die met een restschuld wilt blijven zitten.
Verder is het zoals ik al eerder vermeld heb fiscaal nog steeds het voordeligst om 30 jaar lang met een zo hoog mogelijke lening opgezadelt te zitten.
Dat is net zo grappig als een door zichzelf uitgeroepen expert die even komt vertellen dat hij makkelijk cash een huis af kan rekenen maar het niet doetquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
Het blijft grappig hoe bepaalde users die zich "helemaal niet druk maken om de huizenmarkt omdat ze fantastisch veel woongenot hebben in hun tussen 2008 en 2010 gekochte koophuizen " toch dag na dag na dag komen posten in dit topic om zichzelf maar zo hard mogelijk op hun respectievelijke borstkassen te slaan.
Niet zo miepen Momma`s Boy, je lacht ons huiseigenaren ook uitquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:14 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Tot nu toe zijn de huizenprijzen met 0,2 % gestegen sinds mijn koop in februari 2011 en heb ik de rente van oktober 2010 lang vast staan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
"Je bent rustig....... Je slaapt heerlijk in je eigen bed in je eigen huis.. Je hebt het goed gedaan... de waarde van je huis doet niet ter zake... Over 30 jaar woon je immers voor niets..... Je huis is mooi.... De ledstrips fantastisch..... Onderwaarde is relatief.... Geluk is een keuze....."
Ik vind het nog bizarder dat mensen die niet eens de intentie hebben om de nederlands woningmarkt te betreden een weblog hebben opgezet en deze hier proberen te profileren. Waarbij ook nog vermeld moet worden dat de antikopers in dit al zo ellelange lopende topic er ook al jaren langs zitten met hun voorspelling van de totale instorting van de markt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
Misschien is het een idee om het volgende door een zwoele stem zachtjes in te laten spreken om het dan 's nachts zachtjes naast je hoofdkussen af te spelen Whuzz:
"Je bent rustig....... Je slaapt heerlijk in je eigen bed in je eigen huis.. Je hebt het goed gedaan... de waarde van je huis doet niet ter zake... Over 30 jaar woon je immers voor niets..... Je huis is mooi.... De ledstrips fantastisch..... Onderwaarde is relatief.... Geluk is een keuze....."
Omdat ik geen goed gevoel heb bij schulden. En ik wil ook graag als mijn appartement is afgelost daarna 32 uur gaan werken. Dat moet dan met gemak gaan lukken als ik alleen nog maar servicekosten hoef te betalen. Het zou in principe nu ook wel al lukken maar dan lost het aflossen niet zo snel als ik wil.quote:
Dat is inderdaad een goeie.... ik voorzie ook gouden tijden voor de schrijvers van zelfhulpboeken m.b.t. de schuldsaneringquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:36 schreef Hanoying het volgende:
Omdat ik weet dat Basp1 het ook anders gedaan heeft, en daar heb ik wel bewondering voor. Net als Dino die zijn eigen huis heeft gebouwd, en ook vrij is.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:46 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Niet zo miepen Momma`s Boy, je lacht ons huiseigenaren ook uit
Je praat nu net als zo`n verzuurde huurtokkie inclusief weblog, dat wil je toch niet?![]()
Maar wel met een huurder die ze maar niet weg krijgenquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef Terrorizer het volgende:
Mijn ouders hebben het ook anders gedaan, en hebben nu een afbetaald huis.
Juist, dat dus.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Omdat ik geen goed gevoel heb bij schulden. En ik wil ook graag als mijn appartement is afgelost daarna 32 uur gaan werken. Dat moet dan met gemak gaan lukken als ik alleen nog maar servicekosten hoef te betalen. Het zou in principe nu ook wel al lukken maar dan lost het aflossen niet zo snel als ik wil.![]()
Ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Natuurlijk is huren niet de bom. Ik betaal vrije sector niet minder voor mijn woning aan huur dan dat ik er voor zou betalen als ik hem kocht.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:41 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Net zo grappig als mensen die beweren dat huren de bom is, dat er overal spotgoedkope vrije sector huizen in massa's te vinden zijn die zeggen totaal geen behoefte hebben aan een huis kopen en zich toch elke dag in dit topic begeven en kennelijk heel het net afstruinen naar nieuws over de huizenmarkt
Of... dit topic is gewoon vermakelijk tijdverdrijf, dat kan natuurlijk ook
Zeker.... maar dat mag dan weer niet van CoolGuy... die beschuldigt mij er van dat ik geniet van mensen die in de problemen komen. Dat is gewoon niet waar, ik geniet van het feit dat de huizenmarkt zeepbel ten einde is gekomen, dat daarbij slachtoffers vallen is niet meer dan logisch. Maar wat te denken van al die slachtoffers van de zeepbel die weigerden in te stappen om principiele redenen? Jarenlang hebben zij met lede ogen moeten aanzien hoe er een gedrocht van een zeepbel werd geblazen... dat was ook geen pretje hoorquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:00 schreef Hanoying het volgende:
Vermakelijk is het allemaal wel in ieder geval.
Duidelijk niet dus. Maar ik heb die situatie al eens uitgelegd, linkje is nog wel ergens te vinden. Lees zequote:
Zit dat linkje niet gewoon standaard onder Ctrl-v danquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:05 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Duidelijk niet dus. Maar ik heb die situatie al eens uitgelegd, linkje is nog wel ergens te vinden. Lees ze
Ik kan geen huis cash aftikken hoor....quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat is net zo grappig als een door zichzelf uitgeroepen expert die even komt vertellen dat hij makkelijk cash een huis af kan rekenen maar het niet doetom vervolgens even te raaskallen dat Huren top is, de Huurmarkt perfect, de Woningeigenaren kneuzen zijn
en nog een keer raaskalt dat hij toch echt cash het huis kan betalen terwijl hij ondertussen in een krot voor de hoofdprijs woont
Zij zijn maar blij met hun eigen kind.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:59 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Maar wel met een huurder die ze maar niet weg krijgen
jup.quote:Op donderdag 12 mei 2011 10:56 schreef Terrorizer het volgende:
[..]
Dit zou sommigen een uitweg kunnen zijn :\
Wat bedoel je met klappen. Ja 20% totaal is realistisch, maar niet de 40 tot 50 % die ik velen hoor roepen. Als dat het geval zou zijn zouden de huren moeten mee dalen want anders gaat niemand meer huren. Ik denk niet dat een overheid het zover laat komen.Alleen als de rente naar 13% stijgt zoals in de jaren 80 dan zou die 40% tot 50% wel kunnen, maar dan is er wel meer aan de hand. Namelijk half NL is dan failliet. Oh en dan mogen huurders ook meebetalen aan de crash.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:07 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Ik kan geen huis cash aftikken hoor....
We hadden een beetje geld maar dat zit in een appartement en een stuk grond in het buitenland/tweede thuisland. Iets meer dan een jaar geleden terug naar nederland gekomen met 0 euro. Bewust gekozen het vastgoed in het buitenland aan te houden voor de toekomst en in nederland weer met niets te beginnen.
Inmiddels hebben we weer een klein beetje geld en heb ik weer een goede baan opgepikt waardoor we zouden kunnen financiëren tot +/- 3 ton maar is er geen haar op mijn hoofd die er aan denkt. Voorlopig zit ik goed en zie ik de boel wel even een jaar of twee aan. Laat maar klappen die boel..
Faillissement volgens mij. Ben op zoek naar een huis en heb een mooi (maar overpriced) pand gezien dat volgende week wordt geveild. Ik vraag me af of het überhaupt de moeite waard is me daarin te verdiepen & evt. heen te gaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 03:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
failissement of executie? Want dat maakt een groot verschil. Bij executie kan de bank de verkoop ophouden (wat ze zullen doen als de prijs te laag is), bij failissement gaat het pand af.
En ja, het kan veel schelen.
Voorbeeld uit 2009: verkoop op veiling 528k. 6 mnd later werd het pand (door)verkocht voor 820k). Dat was failissment trouwens. Van 1 van de helden van Xeno, een beruchte klokkenluider, die daarna een aantal investeerder heeft opgelicht, en vervolgens een spoor van schulden achterlatend met de noorderzon vertrokken is(met meeneming van zijn centjes natuurlijk)
quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:09 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Ik heb er ook wel eens naar gekeken. Prijs is aanzienlijk lager, echter er zijn aardig wat bijkomende kosten (kun je lezen op de veilingsite) en je moet de overdrachtsbelasting na een week gelijk op tafel leggen. De financiering moet in principe rond zijn voor je het huis op de veiling koopt, dat kan tegenwoordig weleens lastig zijn.
quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
+ geen ontbindende voorwaarden, en vaste transporttermijn -veelal korte termijn-, en ontruiming op eigen risico
+ als je bied krijg je een lid van de locale vastgoedmaffia (de echte, Xeno) aan je tafeltje. Die weliswaar alleen blaffen en niet bijten, maar intimidatie is gebruikelijk
Toevallig heb ik zelf een redelijk bedrag dat ik kan gebruiken voor de immediate kosten en hebben we nog een offerte liggen voor een pand dat we wilden kopen en uiteindelijk niet meer door ging, dus ik denk dat de financiering wel o.k. zit.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:16 schreef Whuzz het volgende:
En je weet niet *exact* wat je koopt. Geen (of zeer beperkte) mogelijkheden om het pand te bekijken, geen mogelijkheid tot technische keuring. Uiteraard is dat het risico dat hoort bij goedkoop zo'n huis scoren, maar als je het dan met 50k korting koopt en je kunt vervolgens voor 20k de fundering herstellen en voor 15k het dak vervangen... ach.
doe niet zo zeurderig, totale instorting heeft nog niemand beweerd, je vergelijkingen slaan kant nog wal en zijn bijna kinderachtig te noemen, in plaats van te bashen met ad visser vergelijkingen en te overdrijven met 'totale' reageer met inhoudelijke informatie of reageer niet.quote:Op donderdag 12 mei 2011 11:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vind het nog bizarder dat mensen die niet eens de intentie hebben om de nederlands woningmarkt te betreden een weblog hebben opgezet en deze hier proberen te profileren. Waarbij ook nog vermeld moet worden dat de antikopers in dit al zo ellelange lopende topic er ook al jaren langs zitten met hun voorspelling van de totale instorting van de markt.
En dan zou je als koper niet eens in de verdediging mogen gaan, maar de onzin die hier verkondigd wordt maar gewoon als zoete koek moeten slikken. Zelfde geldt voor jou vaag fictief gekozen onzin berekeningen waarbij je de KK en notariskosten meeneemt in je woningprijzen en de vergelijking met je verlies. Er zijn genoeg particuliere huurders die via direct wonen oid een woningen regelen en dan horen we niemand over de 2 maanden extra huur voorbemiddelings en contractkosten.
Ow en over dat inspreken daarvoor kunnen we ad visser wel inhuren die heeft toch al zulke soort onzin opgenomen.
Inhoudelijke, gewogen, en controleerbare informatie? Dat wordt een verrekte leeg topic danquote:Op donderdag 12 mei 2011 12:31 schreef Artimunor het volgende:
[..]
doe niet zo zeurderig, totale instorting heeft nog niemand beweerd, je vergelijkingen slaan kant nog wal en zijn bijna kinderachtig te noemen, in plaats van te bashen met ad visser vergelijkingen en te overdrijven met 'totale' reageer met inhoudelijke informatie of reageer niet.
heb een beetje waardigheid mens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |