Je telde ze!!!quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:41 schreef paintmeester het volgende:
rubje je hebt alleen op deze pagina al 20 emoticons gebruikt. Het leest voor geen meter.
Niet geloven wat die zegt hoor!!quote:
Ook hier smaakt de Heineken goed.quote:
Jitiizer!quote:
Tuono...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:05 schreef Thaboel het volgende:
@bouke: koop een mille en fix er zelf een tuono van?
Nou, dit dus:quote:Op vrijdag 13 mei 2011 16:29 schreef Bouke-p het volgende:
En wat heb jij in je leven bij defensie gepresteerd?
quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:28 schreef rubje het volgende:
Als je wat foto's van jullie militaire verleden plaatst(zoals Clan doet) dan maak je zaken wat levendiger vaak.Uiteraard kun je jezelf blurren maar verder als het meer dan 15 of 20 jaar geleden is dan is er toch verder geen restrictie?
Al die onzinnige geheimzinnigheid die sommige hebben tav een periode die een deel van hun leven hebben uitgemaakt.
![]()
Als ik in dienstr had gezeten had ik hetzelfde als Clan denk ik gedaan als ik in een topic als DEF vertoefde.
ok das jammer, bij ons was de relatiedag wel goed voormekaar. Wat bedoel met dat ondvoldoende voor P&O? En mutatie is natuurlijk altijd kut, helemaal in opleiding.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 20:54 schreef Vortix het volgende:
De relatiedag was vandaag. De relatiedag was extreem slecht geregeld, want middenin de voorbereidingen werden er mensen opgezet die een onvoldoende stonden voor P&O, waardoor alle voorbereidingen in de laatste week vielen (dus amper vrij gehad in de avonden de afgelopen week).
Last van mijn schouder vanwege overbelasting (dus ik kan de komende drie weken niet max gaan bij de sport, juist in de laatste vijf weken van de ALO1).
En mijn amper anderhalve maand oude iPhone 4 gesloopt.
Meh, I've had better weeksMaar whatever, komt wel goed.
Ok dus de mensen waar het minder mee ging qua beoordeling werden eigenlijk midden in de voorbereiding op een regelpositie gezet. Dat zal wel vaker voorkomen, zeker tijdens de laatste otv's. Vond ik zelf ook wel erg klote, dat ik op dag 1 van OTV4 te horen kreeg dat ik over een half uur OPO zou zijn. Dus eigenlijk moest ik ineens zonder enige voorbereiding allemaal dingen overnemen en verder regelen etc. En zeker tijdens een OTV is OPO geen leuke taak.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:07 schreef Vortix het volgende:
Nja, de dag zelf verliep uiteindelijk ook best wel okay, maar op de achtergrond was het matig
Alsin, op de tussentijdse PB gewoon expliciet duidelijk dat ze daarin verbetering moesten brengen, anders zouden ze de opleiding niet halen. Dat ze dat moeten verbeteren is op zich geen ramp, maar de relatiedag is meteen wel heel erg groot...
Mutatie is het voorlopig nog niet, mag OTV's gewoon blijven doen van de dokter, dus nog niet al teveel aan de hand.
Is toch vrij normaal dat alles op het laatste moment wisselt? Gewoon zelf initatief tonen en alles voorbereiden op papier, mocht je voor het blok gezet worden dan kun je zonder gejamaar (4J) aan de slag.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:26 schreef Vortix het volgende:
Nope, dat is zo, maximaal stressvol. Maar zal de komende twee OTV's nog wel vaker gebeuren, hoewel voor komende OTV5 alle rollen alweer verdeeld zijn, althans voor de vaste rolverdeling. Niet voor losse opdrachten natuurlijk. Maar ik vraag me af hoeveel dat er zijn want we gaan maximaal exfillen komende week.
Nja kijk, in de reguliere opleiding kan ik dat begrijpen. Dat is opleiding. Maar een relatiedag is een evenement dat gewoon hoe dan ook goed geregeld moet zijn, want daar komen ook mensen op af die niks met de opleiding op zich te maken hebben. Uiteindelijk was er weinig van de matige voorbereiding te merken op de dag zelf, maar toch.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is toch vrij normaal dat alles op het laatste moment wisselt? Gewoon zelf initatief tonen en alles voorbereiden op papier, mocht je voor het blok gezet worden dan kun je zonder gejamaar (4J) aan de slag.
In mijn tijd op de KMS was dat iig normaal, maar dat is ook alweer een stief kwartiertje geleden.
Ik heb het dan ook over de komende OTV's waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:45 schreef Vortix het volgende:
[..]
Nja kijk, in de reguliere opleiding kan ik dat begrijpen. Dat is opleiding. Maar een relatiedag is een evenement dat gewoon hoe dan ook goed geregeld moet zijn, want daar komen ook mensen op af die niks met de opleiding op zich te maken hebben. Uiteindelijk was er weinig van de matige voorbereiding te merken op de dag zelf, maar toch.
Dat was destijds op de KMS ook normaal, ad-hoc opdrachten waar iemand staand vrije hand voor werd aangewezen. Maar ook de voorbereiding van de oefening moest een ieder doen en dan hoorden we vlak voor het appel wel wie de klos was, je kon erop gokken dat jij niet de sjaak was maar dat kon ook verkeerd aflopen...quote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:54 schreef Vortix het volgende:
Tien minuten van tevoren heb ik nog niet meegemaakt, in principe is het zo dat we al weken weten wie op een bepaald moment PO/OPO/GO is en dat dat schema ook wordt aangehouden. Maar tijdens OTV's worden wel aparte commandantjes aangesteld voor aparte opdrachten, waar je dan ook snel beslissingen voor moet maken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |