abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:28:00 #276
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_97928165
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 06:49 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Heel leuk dat je mij vergelijkt met olifantjes, maar voor de wet ben ik meer waard dan elk willekeurig dier. Dat kan je leuk vinden, dat kan je niet leuk vinden, maar het is zo. Vooral lekker op Partij voor de Dieren blijven stemmen, uiteindelijk bepaal ik welk vlees ik eet en het liefst zo goedkoop mogelijk. Dat is geen misdaad, wat jij voorstelt wel.
De grondwet jongens, de grondwet! *slaat panisch in het rond met opgerold stuk papier*

Wetten zijn er om te veranderen. :P
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 9 juni 2011 @ 10:30:13 #277
37769 erodome
Zweefteef
pi_97928235
Maar diezelfde koeien halen nog maar zeldzaam die 23 jaar....
De meeste gaan maar een paar melkjaren mee...hebben vaak last van problemen bij de hoeven, problemen bij het uier en nog een aantal dingen.
Daar doet dat siliconebedje weinig aan veranderen....

Wat mij is opgevallen in die sector(ik ken die ook uit de eerste hand) is dat veel boeren dingen die niet normaal zijn, zoals van die ontplofte uiers, gewoon normaal vinden.
De kippenveger, doodnormaal, met de hand invangen en poten en vleugels breken, doodnormaal.
Bij koeien problemen met de hoeven, doodnormaal, gaan niet zo lang mer mee(die koe van 23 jaar is echt een zeldzaamheid in de bio-industrie!!), doodnormaal.

En het is ook wel een beetje zo dat je aan dingen gewend raakt, dat je dingen die niet normaal zijn eigenlijk wel als normaal gaat zien.

Maar dat gezegd hebbende, de nederlandse regels zijn vergeleken bij andere landen helemaal niet zo verkeerd.
Alleen zo jammer dat we dat vlees hier zo weinig eten, dat we vooral vlees uit het buitenland eten, vaak met veel minder strenge regels.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 9 juni 2011 @ 11:04:40 #278
329284 ReNero
Ohw look, a flying cow.....
pi_97929393
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:30 schreef erodome het volgende:
Maar diezelfde koeien halen nog maar zeldzaam die 23 jaar....
De meeste gaan maar een paar melkjaren mee...hebben vaak last van problemen bij de hoeven, problemen bij het uier en nog een aantal dingen.
Daar doet dat siliconebedje weinig aan veranderen....

Wat mij is opgevallen in die sector(ik ken die ook uit de eerste hand) is dat veel boeren dingen die niet normaal zijn, zoals van die ontplofte uiers, gewoon normaal vinden.
De kippenveger, doodnormaal, met de hand invangen en poten en vleugels breken, doodnormaal.
Bij koeien problemen met de hoeven, doodnormaal, gaan niet zo lang mer mee(die koe van 23 jaar is echt een zeldzaamheid in de bio-industrie!!), doodnormaal.

En het is ook wel een beetje zo dat je aan dingen gewend raakt, dat je dingen die niet normaal zijn eigenlijk wel als normaal gaat zien.

Maar dat gezegd hebbende, de nederlandse regels zijn vergeleken bij andere landen helemaal niet zo verkeerd.
Alleen zo jammer dat we dat vlees hier zo weinig eten, dat we vooral vlees uit het buitenland eten, vaak met veel minder strenge regels.
Bedrijfsblindheid noemen we dat binnen de sector. Daarom heeft een MAS student (90% van de mensen binnen de sector heeft deze opleiding) ongeveer 10 stagebedrijven gehad en zijn studieclub's met collega boeren heel populair. Ontplofte uiers kom ik enkel tegen in fora waar mensen tegen de veehouderij posten, in de praktijk heb ik het nog nooit gezien of gehoord. Heb zelf 1 keer kippen gevangen, daar moesten we er netjes mee omgaan omdat het moederdieren waren. Voor vleeskippen geld hetzelfde, gebroken kippenpoten zijn niet zo goed als niet gebroken kippenpoten als het gaat om vleesverwerking.

Op dit moment hebben wij 1 koe met een probleem aan d'r hoeven, die ligt nu in het stro, is bekapt en kreeg enkele dagen een pijnstiller en is nu op en beter. Alle dieren lopen 1 x in de 2 weken door een voetenbad om problemen VOOR te zijn, hier gaan we echt niet licht mee om.Daarnaast heeft het siliconen ligbed ALLES te maken met uiergezondheid, want een schoon, droog en zacht ligbed is de beste manier om problemen te voorkomen aan uier en de klauw.

Ik wil je niet doodzwijgen maar probeer vanuit de praktijk de situatie te belichten. Wat betreft jouw stelling om meer te eten vanaf eigen bodem, MAAR AL TE GRAAG! Nederlands geproduceerd vlees, groente, eiren en fruit is vele malen beter dan het buitenlands wat er nu in de meeste schappen ligt.

[ Bericht 0% gewijzigd door ReNero op 09-06-2011 11:14:55 (toevoeging) ]
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
Het feit dat je een mening hebt betekent niet dat deze ergens op gebaseerd is.
pi_97930746
quote:
10s.gif Op woensdag 11 mei 2011 20:16 schreef Piles het volgende:

[..]

Als je het vraagt wel ja. Maar als ze dan in de super voor het rek staan pakken ze toch de goedkoopste verpakking...
Precies, dit is hoe mensen zijn.
Principes zijn alleen goed als het niet in de beurs te voelen is, want we hebben tegenwoordig al allemaal zo weinig geld =(
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:13:18 #280
314999 Zeeland
Afgezant van Blekerbaai
pi_97941368
TS heeft wel gelijk dat we allemaal hypocriet zijn. We vinden het een, maar handelen daar niet altijd naar. Logisch, dat is de aard van de mens. Dat betekent niet de de mening fout is, maar dat de handeling inconsequent is.
Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:23:35 #281
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_97941970
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:43 schreef tsijben het volgende:

[..]

Nee. Het is een keuze.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 9 juni 2011 @ 16:57:12 #282
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_97943602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 10:28 schreef Zeeland het volgende:

[..]

De grondwet jongens, de grondwet! *slaat panisch in het rond met opgerold stuk papier*

Wetten zijn er om te veranderen. :P
Dan hebben die koeien flink wat achterstallige belastingverplichtingen in te halen, wil ik ze als volwaardige burgers beschouwen.

Hehe, sommige koeien zijn al burgers. Hamburgers _O-
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  donderdag 9 juni 2011 @ 17:57:53 #283
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97946017
Ter informatie, de enige reden dat het ministerie überhaupt megastallen toestond was dat de ´boeren` (het zijn tegenwoordig CEO's) beloofden dat ze met die megastallen diervriendelijker zouden werken. Nu blijkt dat ze juist dieronvriendelijker werken moet de politiek zo consequent zijn om die megastallen terug te verbieden. In ieder geval die megastallen die niet beduidend diervriendelijker zijn dan de gewone boerderijen. Dit zonder schadevergoeding als het enigzins kan, de boeren hebben zich immers niet aan hun belofte gehouden.
Tip voor wie in een dorp wil gaan wonen: check eerst ofdat er geen plannen zijn voor megastallen en blijf het in de gaten houden zodat je op tijd je huis kan verkopen als er een gebouwd gaat worden. Op een kilometer afstand hebben mensen nog last van de stank van die stallen.
Overigens nog zo'n verbroken belofte: de boeren hadden beloofd dat mensen geen stankoverlast zouden hebben van die megastallen en ze waren te gierig om de noodzakelijke investeringen te doen. Een mooit voorbeeld van winstmaximalisatie door lasten op de maatschappij af te wenden, zoals bijv. fabrikanten die vroeger chemicaliën in naburig open water dumpten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  vrijdag 10 juni 2011 @ 09:28:39 #284
329284 ReNero
pi_97970855
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 17:57 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ter informatie, de enige reden dat het ministerie überhaupt megastallen toestond was dat de ´boeren` (het zijn tegenwoordig CEO's) beloofden dat ze met die megastallen diervriendelijker zouden werken. Nu blijkt dat ze juist dieronvriendelijker werken moet de politiek zo consequent zijn om die megastallen terug te verbieden. In ieder geval die megastallen die niet beduidend diervriendelijker zijn dan de gewone boerderijen. Dit zonder schadevergoeding als het enigzins kan, de boeren hebben zich immers niet aan hun belofte gehouden.
Tip voor wie in een dorp wil gaan wonen: check eerst ofdat er geen plannen zijn voor megastallen en blijf het in de gaten houden zodat je op tijd je huis kan verkopen als er een gebouwd gaat worden. Op een kilometer afstand hebben mensen nog last van de stank van die stallen.
Overigens nog zo'n verbroken belofte: de boeren hadden beloofd dat mensen geen stankoverlast zouden hebben van die megastallen en ze waren te gierig om de noodzakelijke investeringen te doen. Een mooit voorbeeld van winstmaximalisatie door lasten op de maatschappij af te wenden, zoals bijv. fabrikanten die vroeger chemicaliën in naburig open water dumpten.
Meer poep in jouw post dan mijn gierkelder (500m2), ik mis bron en onderbouwing.

Beloftes zijn er nooit gedaan, de wetgeving voor dierwelzijn moeten in oude en nieuwe stallen nageleefd worden. Dit is de enigste eis die de overheid stelt en deze eisen zijn vastgesteld in overleg met alle betrokken partijen. Dus dat van dieronvriendelijker is regelrechte bullshit-bingo.

Wat betreft stank op een Km afstand, voor nieuw te bouwen kippen en varkensstallen is het verplicht luchtwassers te instaleren anders krijgen zij geen hinderwet vergunning. (verplicht voor het houden van vee waar geen AMVB voor kan gelden). Daarnaast hoort vee op het plateland, koeien in de wei. Sorry dat we ze geen deodorant opspuiten, dat zou zielig zijn.

Tip voor wie in een dorp wil gaan wonen: pas je aan, die dieren lopen er al langer dan jij er woont allochtoon :Y)
When you post one, it is a tradigy. But when you post ten million, it is a statistic.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:33:20 #285
37769 erodome
Zweefteef
pi_97974748
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:04 schreef ReNero het volgende:

[..]

Bedrijfsblindheid noemen we dat binnen de sector. Daarom heeft een MAS student (90% van de mensen binnen de sector heeft deze opleiding) ongeveer 10 stagebedrijven gehad en zijn studieclub's met collega boeren heel populair. Ontplofte uiers kom ik enkel tegen in fora waar mensen tegen de veehouderij posten, in de praktijk heb ik het nog nooit gezien of gehoord. Heb zelf 1 keer kippen gevangen, daar moesten we er netjes mee omgaan omdat het moederdieren waren. Voor vleeskippen geld hetzelfde, gebroken kippenpoten zijn niet zo goed als niet gebroken kippenpoten als het gaat om vleesverwerking.

Op dit moment hebben wij 1 koe met een probleem aan d'r hoeven, die ligt nu in het stro, is bekapt en kreeg enkele dagen een pijnstiller en is nu op en beter. Alle dieren lopen 1 x in de 2 weken door een voetenbad om problemen VOOR te zijn, hier gaan we echt niet licht mee om.Daarnaast heeft het siliconen ligbed ALLES te maken met uiergezondheid, want een schoon, droog en zacht ligbed is de beste manier om problemen te voorkomen aan uier en de klauw.

Ik wil je niet doodzwijgen maar probeer vanuit de praktijk de situatie te belichten. Wat betreft jouw stelling om meer te eten vanaf eigen bodem, MAAR AL TE GRAAG! Nederlands geproduceerd vlees, groente, eiren en fruit is vele malen beter dan het buitenlands wat er nu in de meeste schappen ligt.
Ik heb vleeskippen ingevangen en ben wel wat gewend, heb daar gekotst van afschuw, terwijl ik het onverdoofd castreren van varkens ook moest doen en er niet van verbleekte.
Tegenwoordig gebruiken ze veel vaker de kippenveger en alhoewel daar de poten en vleugels niet meer breken kan je er niet naar kijken en zeggen ach wat gaan ze toch netjes om met die kippen!

Letterlijk ontpoffende uiers zullen vast niet voorkomen, maar je hoeft maar 1 keer een melkkoe te bekijken op show en je ziet enorme uiters waarvoor het beest met de poten wijd moet lopen.

Deze werd bv niet alleen kampioen, maar kreeg ook nog een prijs uitstekende uiergezondheid.
Dit is wat ze willen zien!
En zo zie je er erg veel en zeggen dat uierproblemen amper voorkomen is een regelrechte leugen, het komt erg veel voor, gelukkig misschien bij jullie niet, maar deze showlijnen worden steeds overdrevener, het grootste uier, dat is wat ze zoeken!

Dit is trouwens een oud hollands ras, dat het verschil even voor de leek te zien is...

Niet helemaal eerlijk omdat dit geen echt melkras is(en het uier niet vol is), maar het laat goed zien hoe uiers van nature, zonder fok op grotere uiers eruit ziet.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:37:32 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_97974917
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 16:57 schreef GSbrder het volgende:

Hehe, sommige koeien zijn al burgers. Hamburgers _O-
_O- _O-
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  vrijdag 10 juni 2011 @ 11:42:43 #287
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_97975128
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 11:43 schreef tsijben het volgende:

[..]

Principes zijn alleen goed als het niet in de beurs te voelen is, want we hebben tegenwoordig al allemaal zo weinig geld =(
Spreek voor jezelf.
  vrijdag 10 juni 2011 @ 19:13:36 #288
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_97992770
ReNero, het is niet omdat ik geen bron geef dat ik me daarom niet baseer op bronnen. Ik schrijf hier geen wetenschappelijk artikel.
Kijk naar de documentaire van Zembla over de megastallen, dat is de bron voor hetgeen ik stelde. Daar zie je de werkelijkheid waarmee bewoners worden geconfronteerd, niet de papieren werkelijkheid. Jij gaat dat nu natuurlijk linkse propaganda noemen?
Ja, als je in een dorp gaat wonen dan moet je niet klagen dat er normale boederijen in de buurt zijn. Megastallen zijn alles behalve normale boerderijen. Dat zijn megabedrijven die ten koste van de overige buurtbewoners en het dierenwelzijn handelen.
De overheid moet strengere regels opstellen, ook voor het geïmporteerde vlees. Wanneer de klant het dan te duur vindt dan moet hij maar wat minder vlees eten, dat is nog gezonder ook.

Voor alle duidelijkheid, ik scheer niet alle bedrijven over 1 kam maar dat er rotte appels tussenzitten is wel duidelijk. Strengere regels en een strengere handhaving van de regels zijn dus gewenst.

[ Bericht 39% gewijzigd door Bram_van_Loon op 10-06-2011 19:19:06 ]
#NoDAPL
  vrijdag 17 juni 2011 @ 16:27:39 #289
329284 ReNero
pi_98298094
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik heb .

Niet helemaal eerlijk omdat dit geen echt melkras is(en het uier niet vol is), maar het laat goed zien hoe uiers van nature, zonder fok op grotere uiers eruit ziet.
Goed dat je het zelf al aangeeft, een witrik (onderste foto) is een dubbeldoel ras. Deze is gefokt op melk en vlees. Het Holtstein Fresian ras (bovenste foto) is een puur op melk gebaseerd ras. Hier gaat honderd jaar aan fokkerij en natuurlijke ontwikkeling aan vooraf. Zo verschilt de omvang en vorm van elk uier, de holtsteiners hebben een uier welke aanhechting achteraan sterker is waardoor deze wat naar achter geplaatst is. De vorm van het uier heeft hier niet alles te zeggen over gezond of niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 19:13 schreef Bram_van_Loon het volgende:
ReNero, het is niet omdat ik geen bron geef dat ik me daarom niet baseer op bronnen. Ik schrijf hier geen wetenschappelijk artikel.
Kijk naar de documentaire van Zembla over de megastallen, dat is de bron voor hetgeen ik stelde. Daar zie je de werkelijkheid waarmee bewoners worden geconfronteerd, niet de papieren werkelijkheid. Jij gaat dat nu.....

....alle duidelijkheid, ik scheer niet alle bedrijven over 1 kam maar dat er rotte appels tussenzitten is wel duidelijk. Strengere regels en een strengere handhaving van de regels zijn dus gewenst.
Strenger, strenger en nog eens strenger, dat doen we al 30 jaar en het helpt niets behalve dat wij ons als Nederlandse agrariërs uit de markt prijzen met rommel uit het buitenland. We tried this, next option please!

Zembla zal ongetwijfeld goed onderzoek hebben gedaan maar idd hun insteek (vermaak) geeft mij reden tot vraagtekens. Van buitenaf gezien zijn "megastallen" groter en hoger maar bieden dezelfde ruimte en meer aan dieren dan de kleinere stallen van nu. Geur-overlast en fijnstof problemen heb je overal, van fabrieken tot snelwegen.

De agrarische sector zit in een spagaat tussen kosten, kwaliteit en milieu/diervriendelijk. We kunnen niet alles hebben, kosten en kwaliteit hebben we goed in de hand. Dierwelzijn en duurzaam worden we steeds beter in, hierin lopen de Nederlanders al voorop. Maar we kunnen niet Rome in een dag bouwen.
pi_98301509
Dezelfde helft zal ook niet eens weten wat megastallen nou inhouden :')
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:10:11 #291
323876 michaelmoore
pi_98301951
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 17:57 schreef nero7 het volgende:
Dezelfde helft zal ook niet eens weten wat megastallen nou inhouden :')
nou 6 oude stallen slopen en een megastal bouwen met een afzuiging voor Methaangas
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_98302863
quote:
13s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 11:42 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Spreek voor jezelf.
nou inderdaad...
pi_98303473
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou 6 oude stallen slopen en een megastal bouwen met een afzuiging voor Methaangas
en half nederland denkt dat alle dieren op elkaar worden gepropt.
Als ze het beter krijgen, en de overlast is minder, zou dit toch moeten worden toegejuicht?

En wanneer komen ze met hoogbouw plantenkassen?
  vrijdag 17 juni 2011 @ 18:58:32 #294
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_98303647
Ik ben voor.

Vlees :9.

Goedkoop vlees :9~!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:30:33 #295
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_98307291
quote:
Als ze het beter krijgen, en de overlast is minder, zou dit toch moeten worden toegejuicht?
Als dat zo zou zijn, helaas is de overlast toegenomen aangezien die geur onvoldoende wordt afgezogen. Ofdat die dieren ineens meer ruimte krijgen...ik betwijfel het. Daar zijn wettelijke voorschriften voor waar boeren zich zeker aan houden om kosten te besparen?
#NoDAPL
  vrijdag 17 juni 2011 @ 20:35:30 #296
323876 michaelmoore
pi_98307505
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 18:53 schreef nero7 het volgende:

[..]

en half nederland denkt dat alle dieren op elkaar worden gepropt.

En wanneer komen ze met hoogbouw plantenkassen?
per saldo zijn megastallen een verbetering voor mens en dier, de bezwaren zijn dan ook vooral de verstedelijking van het platteland van omwonenden
pi_98401619
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

per saldo zijn megastallen een verbetering voor mens en dier, de bezwaren zijn dan ook vooral de verstedelijking van het platteland van omwonenden
Denk je????

Kijk even naar dit filmpje dan...

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-varkensleed.dhtml

Afschuw over varkensleed
maandag 20 juni 2011

Dierenbeschermers en politici reageren met afschuw op beelden van dode, gewonde en kreupele
varkens in Nederlandse stallen. De beelden komen onder meer uit stallen die het predicaat
diervriendelijk en een keurmerk dragen.

Actiegroep Ongehoord brengt vandaag beelden naar buiten die afgelopen maanden in het geheim
in 26 stallen zijn gefilmd. 'Ondanks alle keurmerken en initiatieven van de afgelopen jaren om de
situatie in de vleesindustrie te verbeteren, bestaat er nog steeds geen diervriendelijk vlees', stelt
Johan Boonstra van Ongehoord vandaag in het AD.

Een van de bezochte boerderijen is van de voorzitter van de vakgroep varkenshouderijen bij LTO-
oord, Annechien ten Have-Mellema. Zij is een groot pleitbezorger van diervriendelijke stallen. Hier
werden een zieke zeug met een miskraam, dode biggen, een big die niet kon staan en varkens
die zich te goed doen aan de ontstoken staart van een soortgenoot gefilmd.

Een geschokte Dion Graus (PVV) verwacht dat 'zijn' dierenpolitie hard optreedt tegen dergelijke
situaties. Hij is zeer verbaasd dat ook bij Ten Have-Mellema schokkende beelden vandaan komen.
'Dat is dubbel zo schandalig', zegt Graus. Ook politici van de SP en PvdV zijn verbolgen over het
dierenleed.

Volgens Ten Have zijn de beelden niet reëel. 'Als je een bedrijf hebt met vierduizend dieren
dan heeft er altijd wel één iets.'

Europese wetgeving verplicht boeren stallen dagelijks te inspecteren en zieke en gewonde dieren
onmiddellijk te verzorgen. 'Als dit goed zou gebeuren, zou je dit niet tegen moeten komen,' zegt
een onthutste directeur Hans Baaij van de stichting Varkens in Nood.

filmpje staat bij het artikel...

en hier

[ Bericht 8% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 20-06-2011 09:17:35 ]
  maandag 20 juni 2011 @ 09:37:36 #298
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_98402046
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juni 2011 20:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Noem eens een paar van die verbeteringen aub. Is vlees gekweekt onder zware stress gezonder ofzo?

:')___kwadraat
  maandag 20 juni 2011 @ 09:40:18 #299
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_98402096
quote:
0s.gif Op maandag 20 juni 2011 09:37 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

:')___kwadraat
QFT

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_98404215
Gewoon als eerste stap eens beginnen met minder vlees eten en overschakelen op biologisch- scharrelvlees als je vlees wilt eten.

Er ook eens vaker even bij stil te staan wat voor vlees je eet zonder meteen veganistisch te gaan vingerwijzen of op een droge grashalm te gaan knauwen.

Is niet zo'n grote moeite , doe het al jaren zo en geloof me , als je dan vlees eet dan smaakt het eigenlijk altijd ook veel lekkerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')