Zeker wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef dotCommunism het volgende:
Melkchocolade is dus echt niet beter dan puur.
Niks Fipo.quote:
Alles onder de 80% is minderwaardig.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef dotCommunism het volgende:
Melkchocolade is dus echt niet beter dan puur.
Aight, geniet van je ban!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Typisch hoe Marokkanen zo lichtgeraakt zijn.
ik had laatst 99%, dat was me toch wel iets teveel van het goede.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alles onder de 80% is minderwaardig.
Dat komt omdat ze zo moe zijn van het harde werken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:12 schreef EchtGaaf het volgende:
Typisch hoe Marokkanen zo lichtgeraakt zijn.
Ik ookquote:
Ik ben vrij vandaag. Teveel vrije uren overquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat komt omdat ze zo moe zijn van het harde werken.
Nog 3 maanden Koos, nog drie maandenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ook
Nog 4 week VS, nog 4 week, hou het vol.
Waar koop je dat, behalve zelf cacoa gaan kauwen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
ik had laatst 99%, dat was me toch wel iets teveel van het goede.
Remlof, ook denken aan de rest van de mensen hier, wel zo sociaal(!).quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:11 schreef remlof het volgende:
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen wordt welkom geheten.
[ afbeelding ]
Dit is toch emancipatie? Een blote Marokkaanse vrouw.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Remlof, ook denken aan de rest van de mensen hier, wel zo sociaal(!).
Dit is eenrichtingsverkeer, ik eis emancipatie!
Ow ja sorry, wou ik ook doen maar moest even EG 48 uur bannen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Remlof, ook denken aan de rest van de mensen hier, wel zo sociaal(!).
Dit is eenrichtingsverkeer, ik eis emancipatie!
Edit: Ik zie het al.quote:
Dat is integratie.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dit is toch emancipatie? Een blote Marokkaanse vrouw.
Super de boer. Geen idee of het echt 99% was, volgens de verpakking wel maar die liegen wel vaker via truukjes.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Waar koop je dat, behalve zelf cacoa gaan kauwen?
Och, het leven is ook zo druk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Ow ja sorry, wou ik ook doen maar moest even EG 48 uur bannen.
Oh kijk aan, Egypte!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog 3 maanden Koos, nog drie maanden![]()
Al ben ik van plan om er volgende maand ook effe een weekje tussenuit te knijpen. Effe met mn reet op het strand van Dahab liggen.
Wel eerst ter plekke ontslag nemen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:17 schreef Friek_ het volgende:
Mag ik nu de slachtofferrol overnemen van EchtGaaf?
Tsja, familiebezoekquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh kijk aan, Egypte!![]()
Ben er eenmaal geweest, geweldige vakantie was dat, goede keuze inderdaad.
Nog single neefjes?quote:
Omg waar tover je die vandaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Speciaal voor Voorschrift:
[ afbeelding ]
Welke baan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wel eerst ter plekke ontslag nemen.
Haha! Nee, das een Marokkaans model. Google is your friend.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omg waar tover je die vandaan?
In case of zelfportret; mag ik je nummer?
Staat erbij in de OP.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef Mutant01 het volgende:
Speciaal voor Voorschrift:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:13 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ook
Nog 4 week VS, nog 4 week, hou het vol.
Zeg stelletje onrendabelen, wel de mond vol hebben over hard werken en schamperen over werklozen, maar vervolgens wél op vakantie gaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nog 3 maanden Koos, nog drie maanden![]()
Al ben ik van plan om er volgende maand ook effe een weekje tussenuit te knijpen. Effe met mn reet op het strand van Dahab liggen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ga verhuizen denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Haha! Nee, das een Marokkaans model. Google is your friend.
quote:
Nee, wel een 1-jarig nichtjequote:Op woensdag 11 mei 2011 14:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nog single neefjes?
Nah, lekker man, relaxen kan je dan wel heerlijk.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Zeg stelletje onrendabelen, wel de mond vol hebben over hard werken en schamperen over werklozen, maar vervolgens wél op vakantie gaan?
Mijn laatste vakantie was de zomer van 2008, daarna altijd na de tentamens direct de maandag erna weer aan het werk gegaan om geld binnen te halen.
Tsssssss, de beroepsbevolking van tegenwoordig.
Tsk!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn laatste dag vrij was ergens mid vorig jaar, ik heb wel wat zin aan een goede vakantie.
Daar werken we voor.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Ahh, hoe maak ik daar een opmerking op zonder raar over te komen.quote:
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
[..]
Zeg stelletje onrendabelen, wel de mond vol hebben over hard werken en schamperen over werklozen, maar vervolgens wél op vakantie gaan?
Mijn laatste vakantie was de zomer van 2008, daarna altijd na de tentamens direct de maandag erna weer aan het werk gegaan om geld binnen te halen.
Tsssssss, de beroepsbevolking van tegenwoordig.
Sterker, bij voorkeur ga ik elk jaar 2 a 3 keer op vakantie. Al wordt dat dit jaar lastig, vrees ik.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Ach ze zitten overal. Al dan niet verborgen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ga verhuizen denk ik.
Casablanca of Marrakech, what do you think?
Ach ik weet niet of de verhalen waar zijn, maar dat verborgen (taboe) valt nog wel redelijk mee dan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ach ze zitten overal. Al dan niet verborgen.
Dat kost veel te veel, niet te doen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, bij voorkeur ga ik elk jaar 2 a 3 keer op vakantie. Al wordt dat dit jaar lastig, vrees ik.
Je hebt vóór en achter de schermen he. Het is natuurlijk een enorm taboe om het erover te hebben e.d. Maar ondertussen weet iedereen wel hoe of wat. Beetje vergelijkbaar met de jaren 50 NL denk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ik weet niet of de verhalen waar zijn, maar dat verborgen (taboe) valt nog wel redelijk mee dan.
Dat is waar, maar ik heb ergens gehoord in een ver verleden dat jongens daar meer intiem contact hebben met elkaar dan bijvoorbeeld in een Europees land. Geen idee of dat zo is, zal wel een fabel zijn, maar toch.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je hebt vóór en achter de schermen he. Het is natuurlijk een enorm taboe om het erover te hebben e.d. Maar ondertussen weet iedereen wel hoe of wat. Beetje vergelijkbaar met de jaren 50 NL denk ik.
Het blijkt dat jullie organistatie constant op vakantie is, we krijgen nu al sinds weken de Stentor in de bus terwijl we helemaal nooit een abbonnment erop hebben genomen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sterker, bij voorkeur ga ik elk jaar 2 a 3 keer op vakantie. Al wordt dat dit jaar lastig, vrees ik.
We willen naar Aruba in de weken rond kerst.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat kost veel te veel, niet te doen.
Moest je die ook betalen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:27 schreef Nautilus. het volgende:
[ afbeelding ]
Zij doet mij in meerdere opzichten aan mijn ex-vriendin denken.
Ik zal vast een reservering plaatsen wanneer ik er zit over een maand.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
We willen naar Aruba in de weken rond kerst.
In Oost-Europa gaan mannen ook intiemer met elkaar om:quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb ergens gehoord in een ver verleden dat jongens daar meer intiem contact hebben met elkaar dan bijvoorbeeld in een Europees land. Geen idee of dat zo is, zal wel een fabel zijn, maar toch.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:30 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In Oost-Europa gaan mannen ook intiemer met elkaar om:
[ afbeelding ]
Zo zijn wij. Vooraanstaande leden uit de gemeenschap geven wij gewoon gratis een krantje.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het blijkt dat jullie organistatie constant op vakantie is, we krijgen nu al sinds weken de Stentor in de bus terwijl we helemaal nooit een abbonnment erop hebben genomen.
Nou dat klopt wel denk ik. Experimenteren he...noemen ze dat dan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is waar, maar ik heb ergens gehoord in een ver verleden dat jongens daar meer intiem contact hebben met elkaar dan bijvoorbeeld in een Europees land. Geen idee of dat zo is, zal wel een fabel zijn, maar toch.
Ja maar ik wou dat woord vermijden, vind 't zo'n dom woord in die context.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou dat klopt wel denk ik. Experimenteren he...noemen ze dat dan.
Linkje?quote:
Ah, was Femke Halsema weer bronstig?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:34 schreef Nautilus. het volgende:
[ afbeelding ]
En sus de sa sensibilité?.
Mijn laatste vakantie dateert van lang geleden. Toch wel een nadeel aan het studentenleven.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Macho van buiten, zacht van binnen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik wou dat woord vermijden, vind 't zo'n dom woord in die context.
Ergens heeft het wel wat, al die stoere Mocro boys die alles en iedereen te woord willen staan desnoods met geweld, en zodra de lichten uitgaan samen boven op de kamer zitten te klooien met elkaar. Ironie pur sang.
Vanaf waar moet ik ongeveer gaan lezen?quote:
Net droptikkels van Venco.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Laatste pagina's.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Vanaf waar moet ik ongeveer gaan lezen?
Niet goed?quote:
U weet mijn ego weer te vinden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo zijn wij. Vooraanstaande leden uit de gemeenschap geven wij gewoon gratis een krantje.
Ook altijd schattig hoe ze arm in arm over straat lopen (in Egypte althans).quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik wou dat woord vermijden, vind 't zo'n dom woord in die context.
Ergens heeft het wel wat, al die stoere Mocro boys die alles en iedereen te woord willen staan desnoods met geweld, en zodra de lichten uitgaan samen boven op de kamer zitten te klooien met elkaar. Ironie pur sang.
Nee.quote:
Oeh, the bitter sweet sound of an illusion falling apart.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee.
Het begroot me van het feit dat ik niet op kussende mannen kan googlen nu.
Grappig inderdaad hoe ze in die culturen met elkaar omgaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook altijd schattig hoe ze arm in arm over straat lopen (in Egypte althans).
Nee. Resultaat van mijn zoekactie op het trefwoord "Fille Marocaine".quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah, was Femke Halsema weer bronstig?
On the contrary good sir.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:40 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Oeh, the bitter sweet sound of an illusion falling apart.
Is dat een facepalm van die vrouw op de achtergrond?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee. Resultaat van mijn zoekactie op het trefwoord "Fille Marocaine".
Ik doe vast iets verkeerd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:41 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Nee. Resultaat van mijn zoekactie op het trefwoord "Fille Marocaine".
Ik liep tegelijkertijd een blauwtje, aan de andere kant van de straat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:42 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat een facepalm van die vrouw op de achtergrond?
Haha, ja dat vond ik wel zo vreemd toen ik daar voor het eerst was. Heel klef met elkaar. Als ik mn zus mag geloven komt homofilie dan ook veel vaker voor in landen als Egypte dan men ons wil doen laten gelovenquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:40 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Grappig inderdaad hoe ze in die culturen met elkaar omgaan.
Hand in hand, arm in arm, zoenen etc, en dat is allemaal doodnormaal, maar homofilie is een schande.
Ja ze noemen het alleen naasten/-broederliefde.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, ja dat vond ik wel zo vreemd toen ik daar voor het eerst was. Heel klef met elkaar. Als ik mn zus mag geloven komt homofilie dan ook veel vaker voor in landen als Egypte dan men ons wil doen laten geloven
Ach er is gewoon altijd een percentage van de bevolking homo. Dat is in vrijwel elk land hetzelfde. Alleen "bestaan" ze in sommige landen niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Haha, ja dat vond ik wel zo vreemd toen ik daar voor het eerst was. Heel klef met elkaar. Als ik mn zus mag geloven komt homofilie dan ook veel vaker voor in landen als Egypte dan men ons wil doen laten geloven
Er is er een jaloers!quote:
Dat het vaker dan niet voorkomt is niet moeilijk te geloven natuurlijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die blik van Thieme ookquote:Op woensdag 11 mei 2011 14:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Er is er een jaloers!
[ afbeelding ]
"Waarom zij wel?!"
Verkleed als indiaan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ze noemen het alleen naasten/-broederliefde.
Je moest ook eens weten hoeveel van die Marokkaantjes na 't donker bij die gaykroegen in Amsterdam naar binnen sneaken in al hun stoerheid. Ach, schattig is het wel.
Nee, van die mooie scooters en dan snel parkeren en bontmuts over de kop en dan naar binnen sneaken.quote:
Je weet dat Volvo-rijders een ras zijn he.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:49 schreef Reya het volgende:
Ik wens te zeggen dat alle Volvo-rijders terug moeten naar Marokko.
Ja, als blikken konden doden was die gelikte mevrouw met haar paard nu al dood, de afgunst!quote:
Ik dacht je reed een E-klasse?quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:50 schreef Voorschrift het volgende:
Ik rijd Volvo, wat is er mis met ons?
E-200 CGI en Volvo C30R, beiden 2010.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik dacht je reed een E-klasse?
Wat er mis is? Die labrador met een rood zakdoekje om z'n nek achterin, dat is er mis!
Pffffffffffffffffff.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik dacht je reed een E-klasse?
Wat er mis is? Die labrador met een rood zakdoekje om z'n nek achterin, dat is er mis!
Een E200 CGI heb ik ook een weekje gereden, vind het helemaal geen verkeerde motor, ondanks dat het "maar" een 1.8 heeft ie voldoende pit om die zware auto lekker vooruit te stuwen. En als je er een tankpas van de zaak bij hebt, dan maakt het verbruik ook niet zoveel uit.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:52 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
E-200 CGI en Volvo C30R, beiden 2010.
quote:Ook opvallend: Mazda is verdwenen uit de lijst en ook de Saab 9-3 zien we er niet meer in terug. Hieronder de complete top 10 met dé gaymobielen van dit moment.
1. Volvo XC60
2. Audi R8
3. Nissan Quest
4. Mitsubishi Outlander
5. VW Golf
6. VW Beetle
7. VW Eos
8. VW Jetta
9. VW Touareg
10. Mercedes C-Klasse
Zeker, de turbo die er op zit knalt er mooi op los, had wat mij betreft wel een zwaardere motor in gemogen maar was zeer gunstig zo te rijden, bovendien is het Atvangarde dus ik red me wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Een E200 CGI heb ik ook een weekje gereden, vind het helemaal geen verkeerde motor, ondanks dat het "maar" een 1.8 heeft ie voldoende pit om die zware auto lekker vooruit te stuwen. En als je er een tankpas van de zaak bij hebt, dan maakt het verbruik ook niet zoveel uit.![]()
Trouwens, weet je wel zeker dat je de goede Volvo & Mercedes hebt?
[..]
Zullen al die tokkies met nike-petjes leuk vinden.quote:
quote:Dagblad Spits maakte eerder vandaag melding van het vlagvertoon. Hierop beweerde PVV-Kamerlid Karen Gerbrands vervolgens op Radio 1 dat dergelijke vaandels (wiki) helemaal niet voor de ramen van de PVV-kamers hingen. Het bericht zou “volledig uit de duim zijn gezogen”. Opvallend, want de ramen zijn door elke voorbijganger te zien.
In Frankrijk nog wel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:57 schreef von_Preussen het volgende:
We hadden het er toch net over dat in het midden-oosten veel verborgen homoseksualiteit zit? Dat verklaart dan iig de Arabische platen op onderstaande Mercedes:
[ afbeelding ]
Dat is een... bijzondere kleur.quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:57 schreef von_Preussen het volgende:
We hadden het er toch net over dat in het midden-oosten veel verborgen homoseksualiteit zit? Dat verklaart dan iig de Arabische platen op onderstaande Mercedes:
[ afbeelding ]
Mooi gesproken ook:quote:
iig bijzonder gewaagd....quote:
Als geld geen issue zou zijn dan komt er bij mij een BMW 740xd voor de deur, een diesel voor de actieradius (dat mist bij een grote benzinemotor nogal) en de vierwielaandrijving voor de natte & winterdagen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
Als ik ooit "geld" over heb, dan komt deze voor de deur, wat een wagen.
Nr 1. op m'n wishlist.
[ afbeelding ]
Doet me denken aan koppelbazen uit Brasschaat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:01 schreef Voorschrift het volgende:
Als ik ooit "geld" over heb, dan komt deze voor de deur, wat een wagen.
Nr 1. op m'n wishlist.
[ afbeelding ]
http://www.spitsnieuws.nl(...)wij_zijn_geen_n.htmlquote:
quote:In tegenstelling tot wat PVV-kamerlid Karen Gerbrands vanochtend beweerde, wil een anonieme bron rondom de PVV-fractie wél bevestigen dat er twee Prinsenvlaggen in het PVV-gedeelte van de Tweede Kamer hangen. De suggestie dat er mensen met nationaal-socialistische sympathieën namens de PVV in de Tweede Kamer zitten, werpt hij echter resoluut terzijde.
Ook allemaal goede keuzes, maar ik zou toch voor de Porsche gaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:05 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
iig bijzonder gewaagd....
[..]
Als geld geen issue zou zijn dan komt er bij mij een BMW 740xd voor de deur, een diesel voor de actieradius (dat mist bij een grote benzinemotor nogal) en de vierwielaandrijving voor de natte & winterdagen.
Daarnaast komt er voor de fun dan een BMW 135i cabrio / Z4 / Porsche 911 cabrio.
Ja, ik ben heel bescheiden, ik weet het.
Het is inmiddels ook al bekend wie de vlag heeft opgehangen (ben effe zn naam kwijt). Hij deed het naar eigen zeggen om de hoogtijdagen van Nederland te eren (de Gouden Eeuw enzo). Die prachtige tijd waarin wij zwartmensen tot slaaf maakten en Indonesie begonnen uit te knijpen. Kijk daar met enige weemoed op terug.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:06 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
http://www.spitsnieuws.nl(...)wij_zijn_geen_n.html
[..]
Terecht of niet, werd dat gezeik van hem over hoe oneerlijk de wereld wel niet is, ook een beetje zat.quote:
Heb een tijdje deze geredenquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:08 schreef eriksd het volgende:
MG F, bazenauto:
[ afbeelding ]
Wel in het zwart gaarne.
Alleen is die Porsche minder leuk om lange afstanden af te leggen, een V8 in een X5 op de Autobahn zorgt al voor een crimineel lage actieradius.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook allemaal goede keuzes, maar ik zou toch voor de Porsche gaan.
Ah gecondoleerd man.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:10 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen is die Porsche minder leuk om lange afstanden af te leggen, een V8 in een X5 op de Autobahn zorgt al voor een crimineel lage actieradius.![]()
Maar goed, op een ander forum zojuist het nieuws gekregen dat een member is overleden (kende hem zijdelings persoonlijk), zelf op een forum voelt het raar als een actieve user opeens wegvalt en een soort van "leegte" achterlaat.
Ow?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:10 schreef eriksd het volgende:
Ah, ultiem 80's icoon George Michael komt weer naar Nederland.
Beach Party toch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:10 schreef eriksd het volgende:
Ah, ultiem 80's icoon George Michael komt weer naar Nederland.
Ahoy zag ik.quote:
Da's Elton.quote:
Da's minder.quote:
Een professie waar u danig geobsedeerd mee bent.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:05 schreef Nautilus. het volgende:
[..]
Doet me denken aan koppelbazen uit Brasschaat.
Ik niet.quote:
Hij had altijd zóveel knappe vrouwen in zijn clips. Wat een moeite hij deed om te verhullen dat hij homo was.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
I WANT YOUR SEX
Hoorde hem laatst vroeg in de ochtend (half 6) terwijl ik op de weg was naar de auto, lekker keihard meebleren.
Ben er al geweest voor Lang-Lang of wat z'n naam ook was, mooi gebouw.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:14 schreef eriksd het volgende:
4x in de Royal Albert Hall. Daar zou ik dan wel weer naartoe willen.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:14 schreef von_Preussen het volgende:
Het was wel de Freemasons remix bedenk ik me net:
Volgende keer waarschuwen. Dan zet ik eerst het geluid uit voordat ik ga kijken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:13 schreef von_Preussen het volgende:
I WANT YOUR SEX
Hoorde hem laatst vroeg in de ochtend (half 6) terwijl ik op de weg was naar de auto, lekker keihard meebleren.
Leuk he, zo'n gedoogpartner?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:15 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)fbouwen__.html?p=4,1
come on
Hmm, niet willen dat een ander land een spoorrail dwars door jouw gebied trekt valt tegenwoordig onder "extreemlinkse druk".quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:15 schreef eriksd het volgende:
come on
Zien nog meer mensen de ironie ervan in dat uitgerekend de "Deutsche Bahn" een partner was om een spoorwegproject in het Joodse land uit te voeren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:15 schreef eriksd het volgende:
come on
De RAF mag dan formeel niet meer bestaan, maar extreem-links vormt in Duitsland nog wel een groot probleem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:17 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Hmm, niet willen dat een ander land een spoorrail dwars door jouw gebied trekt valt tegenwoordig onder "extreemlinkse druk".
I like.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Zien nog meer mensen de ironie ervan in dat uitgerekend de "Deutsche Bahn" een partner was om een spoorwegproject in het Joodse land uit te voeren.
Alleen staat er nergens dat de druk vanuit Duitsland kwam, dus dat heeft er weinig mee te maken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De RAF mag dan formeel niet meer bestaan, maar extreem-links vormt in Duitsland nog wel een groot probleem.
Nee, maar aangezien er in Duitsland een extreem-links probleem bestaat is het wel buitengewoon aannemelijk dat het uit die hoek kwam.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen staat er nergens dat de druk vanuit Duitsland kwam, dus dat heeft er weinig mee te maken.
Ja druk vanuit "Palestina", dat land bestaat niet eens, en de bevolking stemt op terroristen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:20 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Alleen staat er nergens dat de druk vanuit Duitsland kwam, dus dat heeft er weinig mee te maken.
quote:De VVD wil dat de Nederlandse stoplichten zo worden aangepast dat ze korter op rood staan en eerst op oranje springen voor ze naar groen gaan. Automobilisten kunnen dan bij oranje alvast de auto in de versnelling zetten of de startknop indrukken.
VVD-Kamerlid Charlie Aptroot heeft dat voorgesteld aan het ministerie van Instrastructuur en Milieu van VVD-minister Melanie Schultz van Haegen. Hij bevestigt berichtgeving over zijn plan in De Telegraaf. Het systeem met eerst oranje en dan groen bestaat al in Duitsland.
Volgens Aptroot is het niet moeilijk om de Nederlandse stoplichten aan te passen. Verkeersdeskundigen hebben hem verzekerd dat de doorstroming sneller zal gaan. 'Eén, twee of misschien drie auto's per keer. Dat is pure winst.'
Datgene waarop ze stemmen wordt tot terrorist verklaard.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja druk vanuit "Palestina", dat land bestaat niet eens, en de bevolking stemt op terroristen.
Alsof we daar naar zouden moeten luisteren.
Nee.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:24 schreef von_Preussen het volgende:
We hadden het over goede films, kennen jullie ook de "Baader Meinhof Complex" over het linkse terrorisme van de RAF?
Een plan waar niemand tegen kan zijn lijkt me. Je vraagt je bijna af waarom dat nu nog niet zo is.quote:
Briljante film gebaseerd op de werkelijke feiten, hij brengt de spanning van die dagen ook goed over. In mijn optiek een echte aanrader, als het onderwerp je aanspreekt.quote:
Ow ja, die wil ik nog altijd zien.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:24 schreef von_Preussen het volgende:
We hadden het over goede films, kennen jullie ook de "Baader Meinhof Complex" over het linkse terrorisme van de RAF?
"Werkelijke feiten", er zijn dus ook "onware feiten"?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Briljante film gebaseerd op de werkelijke feiten, hij brengt de spanning van die dagen ook goed over.
In de downloadquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:27 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Briljante film gebaseerd op de werkelijke feiten, hij brengt de spanning van die dagen ook goed over. In mijn optiek een echte aanrader, als het onderwerp je aanspreekt.
Er is niet zo heel veel moeizaams aan, het waren gewoon terroristen met een linkse ideologie. Wat ik in die optiek zo ironisch vind is dat Andres Baader zat te janken over revolutie en alles, maar zich wel laafde aan dure auto's en andere kapitalistische luxe goederen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:29 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
"Werkelijke feiten", er zijn dus ook "onware feiten"?
Sowieso, feiten en geschiedenis, dat is een heel moeizame relatie, al helemaal als het over een onderwerp gaat wat zo politiek is als dit.
En terecht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:24 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Datgene waarop ze stemmen wordt tot terrorist verklaard.
Puuh wat een afstand, dat kan toch ook niet leuk zijn?quote:
Denk het ook niet nee. Maarja, toch leuk om weer even te zien.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Puuh wat een afstand, dat kan toch ook niet leuk zijn?
Dat zeker, lijkt me wel een leuk concert van hem.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Denk het ook niet nee. Maarja, toch leuk om weer even te zien.
Wie/wat was dat?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeker, lijkt me wel een leuk concert van hem.
M'n laatste concert was nogal ruk.
GaGa.quote:
Zucht.quote:
I know, vrienden boden gratis front-row tickets aan, dus dan kan je niet weigeren, maar "zucht" inderdaad.quote:
quote:
Ja als m'n vrienden daar tickets voor aanbieden zou ik ook niet weigeren, maar leuk is wat anders wat.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
En dan zeg jij wat over Lowlands.
Ik schrijf dan ook slechts autobiografisch proza. Tony Bennett's "From rags to riches" zou de soundtrack voor het levensverhaal van mijn vader kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:12 schreef Reya het volgende:
[..]
Een professie waar u danig geobsedeerd mee bent.
Dat het getoond mag worden, mee eens, maar kom alsjeblieft niet met dingen aan als "dit zijn de werkelijke feiten". Dat is simpelweg onzin. De hele film is in een bepaalde ideologie gekleurd, die het van begin tot einde beinvloedt. En dat is prima, voor we dat weer krijgen, maar het is niet "de waarheid". Het is een selectieve weergave van informatie over die groepering.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Er is niet zo heel veel moeizaams aan, het waren gewoon terroristen met een linkse ideologie. Wat ik in die optiek zo ironisch vind is dat Andres Baader zat te janken over revolutie en alles, maar zich wel laafde aan dure auto's en andere kapitalistische luxe goederen.
Maar goed, het is een zeer donkere bladzijde uit de Duitse geschiedenis, ik vind dat zoiets ook best getoond mag worden.
Kan jij dan aangeven waar deze film feitelijk fout zit, danwel wat ze hebben weggelaten?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:43 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat het getoond mag worden, mee eens, maar kom alsjeblieft niet met dingen aan als "dit zijn de werkelijke feiten". Dat is simpelweg onzin. De hele film is in een bepaalde ideologie gekleurd, die het van begin tot einde beinvloedt. En dat is prima, voor we dat weer krijgen, maar het is niet "de waarheid". Het is een selectieve weergave van informatie over die groepering.
Oh, ik weiger gewoon. Ik heb geen behoefte aan een avondje Gaga. Overigens heb ik geen vrienden die naar een concert van Gaga zouden gaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja als m'n vrienden daar tickets voor aanbieden zou ik ook niet weigeren, maar leuk is wat anders wat.
Maar het was in Australië, dus geen reputatieschade voor Voorschrift.
Je hebt dan ook vrij weinig dubieuze vrienden denk ik zo.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, ik weiger gewoon. Ik heb geen behoefte aan een avondje Gaga. Overigens heb ik geen vrienden die naar een concert van Gaga zouden gaan.
Mijn laatste concert was van Lenny Kravitz. Is al veel te lang geleden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat zeker, lijkt me wel een leuk concert van hem.
M'n laatste concert was nogal ruk.
Hem ken ik niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:44 schreef eriksd het volgende:
Mijn laatste concert was van hem. Echt een vakman.
Leeft hij nog?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:47 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Mijn laatste concert was van Lenny Kravitz. Is al veel te lang geleden.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt dan ook vrij weinig dubieuze vrienden denk ik zo.
Mike & the Mechanics ken je wel.quote:
Boys, Bad Romance, Pokerface, Born this way, Teeth, Judas, en daar houdt 't voor mij ook wel op qua nummer kennis.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:48 schreef eriksd het volgende:
Ik kan geeneens een nummer van haar bedenken. Terwijl ze wel vrij bekend is volgens mij.
Ligt eraan wat je als dubieus beschouwtquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je hebt dan ook vrij weinig dubieuze vrienden denk ik zo.
I kindly refer you to my good old friend Erik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je als dubieus beschouwt
Volgens mij wel. 3 jaar geleden ben ik naar een concert van hem geweest in Innsbrück.quote:
Trauma? Is dat niet hoe jouw persoonlijke hemel eruit ziet?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Boys, Bad Romance, Pokerface, Born this way, Teeth, Judas, en daar houdt 't voor mij ook wel op qua nummer kennis.
Stel je duizenden homo's voor in een zaal met dit lied:
Ik heb nog een trauma.
Kon je nog lopen na afloop?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Boys, Bad Romance, Pokerface, Born this way, Teeth, Judas, en daar houdt 't voor mij ook wel op qua nummer kennis.
Stel je duizenden homo's voor in een zaal met dit lied:
Ik heb nog een trauma.
quote:
De meeste "massa bijeenkomsten" waar ik bij ben geweest tot nu toe zijn gala's, VIP feesten en charity events, ik ben eerder gewend met vlinderdas in dinersuit ergens aan te schuiven dan naast dragqueens te dansen, needless to say dat ik strontchagrijnig was de hele avond.quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:53 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Trauma? Is dat niet hoe jouw persoonlijke hemel eruit ziet?
Zeker, sterker nog, de voetjes zijn niet van de vloer geweest.quote:
Dat hoeft ook niet veel te zeggen héquote:Op woensdag 11 mei 2011 15:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, sterker nog, de voetjes zijn niet van de vloer geweest.
Touche.quote:
quote:Veenbodems
In de Oosterschelde bevinden zich ook veengronden. Karakteristiek voor de veengronden zijn de zeer eigen fauna, de rijke begroeien, mosdiertjes en sponzen. De ruwe- en Amerikaanse mossel graven zich hier in de bodem. Holen die na het afsterven van de mossel gebruikt worden door krabben, paling en zeekreeft.
Oei, je bent scherp vandaagquote:
Ik vind die laatste twee zinnen raar op elkaar over gaan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:02 schreef Zeeland het volgende:
Ik ben heel productief sinds 14:00.![]()
Ik heb alleen dit geproduceerd.
[..]
quote:
quote:
quote:
Moet ik even naar kijken inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind die laatste twee zinnen raar op elkaar over gaan.
Gewoon "waarna de" invoegen, maak het 1 zin.quote:
Er zitten een paar foutjes in.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:02 schreef Zeeland het volgende:
Veenbodems
In de Oosterschelde bevinden zich ook veengronden. Karakteristiek voor de veengronden zijn de zeer eigen fauna, de rijke begroeien met mosdiertjes en sponzen. De ruwe- en Amerikaans mossel graven zich hier in de bodem. Holen die na het afsterven van de mossel gebruikt worden door krabben, paling en zeekreeft.
De zeer eigen fauna loopt ook niet lekker. Maak er karakteristiek van zonder dat "zeer eigen".quote:In de Oosterschelde bevinden zich ook veengronden. Karakteristiek voor de veengronden zijn de zeer eigen fauna,
Checkquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:05 schreef Disana het volgende:
[..]
Er zitten een paar foutjes in.
De rijke begroeien (begroeiingen?)
Checkquote:Geen streepje achter ruwe
Had ik zelf ook al gezien.quote:Amerikaanse
Dank.quote:Ik zou een puntkomma zetten tussen bodem en holen
Dat doe ik gelukkig toch beter. Ik heb al een compleet verhaal uitgepoept in die tijd.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:02 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Waarom heb jij eigenlijk stemrecht?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:08 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Check
[..]
Check
[..]
Had ik zelf ook al gezien.
[..]
Dank.
Gelukkig is betaling nog altijd een motivator inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat doe ik gelukkig toch beter. Ik heb al een compleet verhaal uitgepoept in die tijd.
Same, morgen belangrijke vergaderingen maar heb nog geen moer gedaan er voor voorbereid.quote:
Ik ben een meerderjarige burger met een Nederlands paspoort.quote:
True, daar heb ik ook altijd last van, dus ik heb liever deadlines die net iets te krap zijn, onder druk functioneer ik het beste.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Same, morgen belangrijke vergaderingen maar heb nog geen moer gedaan er voor voorbereid.
YouTube is interessanter op dit moment, dus dat zal vanavond in de late uurtjes wel weer gedaan moeten worden.
In de praktijk of aan welke master denk je dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:19 schreef eriksd het volgende:
Fiscaal ondernemingsrecht wil ik mij in gaan specialiseren later. Klinkt wel stoer nietwaar
Belasting = diefstal.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:19 schreef eriksd het volgende:
Fiscaal ondernemingsrecht wil ik mij in gaan specialiseren later. Klinkt wel stoer nietwaar
Corporate dogs liggen iig aan je voeten.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:19 schreef eriksd het volgende:
Praktijk. Ik doe een bachelor Fiscaal Recht en Master Europees / Internationaal belastingrecht en die twee samen omvatten mede de Master Nederlands Fiscaal Recht.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
In de praktijk of aan welke master denk je dan?
Ik had er nooit een, tot mijn manager recent naar zijn trainingscursus is geweest en blijkbaar heeft geleerd dat vergaderen belangrijk is. Nu heb ik wekelijkse, tweewekelijkse, maandelijkse en kwartaalvergaderingen, allemaal over andere dingen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:16 schreef eriksd het volgende:
Ik heb eens in de 6 weken een vergadering en dat vind ik al teveel.
Exact.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
True, daar heb ik ook altijd last van, dus ik heb liever deadlines die net iets te krap zijn, onder druk functioneer ik het beste.
Exact, weet je precies tot wanneer je niks hoeft te doen.quote:
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit drukgemaakt om een deadline.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Exact, weet je precies tot wanneer je niks hoeft te doen.
Consultancy
Mwah ik kan er uiteindelijk niet onderuit want er zijn wel bedrijven die er op wachten, had destijds 20 bedrijven onder me waar ik adviesrapporten voor moest ophoesten, en ze betalen er (veel) voor dus het is nogal ongepast je er niks van aan te trekken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit drukgemaakt om een deadline.
Ja, kan mij er iets bij voorstellen dat een dergelijke opdracht gepaard gaat met een zekere mate van druk. Ik heb echter niets te maken met belangen van derden, alleen met die van onszelf.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwah ik kan er uiteindelijk niet onderuit want er zijn wel bedrijven die er op wachten, had destijds 20 bedrijven onder me waar ik adviesrapporten voor moest ophoesten, en ze betalen er (veel) voor dus het is nogal ongepast je er niks van aan te trekken.
Evengoed veel vrijheid, maar deadline is deadline.
Same here.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:24 schreef Voorschrift het volgende:
Presteer gewoon 100x beter op korte termijn en onder zware druk.
Dat scheelt al inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, kan mij er iets bij voorstellen dat een dergelijke opdracht gepaard gaat met een zekere mate van druk. Ik heb echter niets te maken met belangen van derden, alleen met die van onszelf.
Maar moet jij je niet ook aan een deadline houden om iets nog op een bepaalde tijd geplaatst te krijgen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, kan mij er iets bij voorstellen dat een dergelijke opdracht gepaard gaat met een zekere mate van druk. Ik heb echter niets te maken met belangen van derden, alleen met die van onszelf.
Natuurlijk, maar ik kan snel werken dus ik kom nooit in tijdnood.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar moet jij je niet ook aan een deadline houden om iets nog op een bepaalde tijd geplaatst te krijgen?
Erik heeft zn lolbroek aangetrokken vanochtend, merk ik.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:38 schreef eriksd het volgende:
Het is De Stentor joh, die openen morgen met een aanslag op torens in New York.
Voor z'n grapjas zal het wel te warm zijnquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Erik heeft zn lolbroek aangetrokken vanochtend, merk ik.
Te flauw op te maken, maar VS heeft natuurlijk een kontloze lolbroekquote:Op woensdag 11 mei 2011 16:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Voor z'n grapjas zal het wel te warm zijn
Niveautje hoor.quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:33 schreef Friek_ het volgende:
[ afbeelding ]
Creatie van een studiegenoot en nu pronkend op de site van de studievereniging.
Ik luister alleen zijn minder bekende werk. Dan zie je pas echt hoe goed hij is.quote:
Denk aan je dieet, straks wordt je nog 100+ kgquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:35 schreef eriksd het volgende:
Ik heb geen honger. Teveel gegeten tussen de middag
Een rare, maar lekkere kebat/patat comboquote:
Ik zit maar te dollen, weet allang dat je een gezonde hollandse jongen bent zonder eetprobleemquote:
Vanwaar je moeite opeens met geïnverteerde zinnen?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:39 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zit maar te dollen, weet allang dat je een gezonde hollandse jongen bent zonder eetprobleem
Mobiele telefoon?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Vanwaar je moeite opeens met geïnverteerde zinnen?
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
En, lag er vannacht een afgehakt paardenhoofd onder je deken?
Een belangrijk deel van de architectuur had toch niet heel veel met het kapitalisme te maken. Overheden en sociale/ maatschappelijke instellingen waren toch veelal zeer belangrijke opdrachtgevers.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:04 schreef GSbrder het volgende:
Ik schrijf nu een kapitalistisch stuk over architectuur
quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:50 schreef Friek_ het volgende:
Eigenlijk was die vorige post van me wel heel flauw en voorspelbaar.
Nozzman is ook erg grappigquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:53 schreef Friek_ het volgende:
Al zijn dergelijke grappen van Evert Kwok wel geinig.
[ afbeelding ]
Architectuur en inrichting van steden zijn natuurlijk wel degelijk uitingen van kapitalisme.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een belangrijk deel van de architectuur had toch niet heel veel met het kapitalisme te maken. Overheden en sociale/ maatschappelijke instellingen waren toch veelal zeer belangrijke opdrachtgevers.
m.a.w uitingen van kunst zijn kapitalistisch?quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Architectuur en inrichting van steden zijn natuurlijk wel degelijk uitingen van kapitalisme.
Deels wel, deels niet. Veel van de prominente gebouwen die de tijd overleefd hebben (omdat ze duur waren en die dure gebouwen steviger zijn) zijn ooit gebouwd in opdracht van kerk of overheid.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Architectuur en inrichting van steden zijn natuurlijk wel degelijk uitingen van kapitalisme.
Oh, daar vergis jij je in.quote:Op woensdag 11 mei 2011 17:49 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een belangrijk deel van de architectuur had toch niet heel veel met het kapitalisme te maken. Overheden en sociale/ maatschappelijke instellingen waren toch veelal zeer belangrijke opdrachtgevers.
Ik vind de Karl Marx Allee in Berlijn anders nog steeds één van de meest indrukwekkende straten die ik ooit gezien heb. Al zit nu de McDonalds onderin die statige gebouwenquote:Op woensdag 11 mei 2011 17:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat is echt klinkklare onzin, ga maar eens in grote voormalig communistische steden kijken.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
Het communisme van Marx en Engels had natuurlijk een sterk antistedelijk karakter.
Sterker nog, indien de ideologie volledig werd gevolgd, zou men onder het communisme het verschil tussen stad en platteland opheffen.
het tegenovergestelde van het kapitalisme, of 'niet kapitalisme' hoeft zeker niet het communisme te zijn. Het kan net zo goed het Rijnlandse model zijn bijvoorbeeld. Of een sterk centralistische staat als Frankrijk. Hebben beiden weinig of niets met het communisme te maken maken maar puur kapitalistisch zijn ze ook bepaald niet.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:00 schreef GSbrder het volgende:
Het communisme van Marx en Engels had natuurlijk een sterk antistedelijk karakter.
Sterker nog, indien de ideologie volledig werd gevolgd, zou men onder het communisme het verschil tussen stad en platteland opheffen.
Ideologisch en praktisch is een verschilquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is echt klinkklare onzin, ga maar eens in grote voormalig communistische steden kijken.
Die waren niet volgens de 'zuivere ideologie' natuurlijkquote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat is echt klinkklare onzin, ga maar eens in grote voormalig communistische steden kijken.
Een overheid is natuurlijk niet sec kapitalistisch, maar een kapitalistische samenleving is ook te herkennen aan haar overheidsgebouwen. Natuurlijk nog veel meer in haar vrije sector woningen, bedrijvigheid en industrie, maar kijk eens naar de gigantische pleinen die er in communistische / socialistische staten gerealiseerd zijn. In kapitalistische samenlevingen werden deze publieke ruimtes al snel door particulieren geclaimd. Een Verboden Stad, het Rode Plein of Rynek Główny zijn toch vrij socialistisch van aard.quote:
Ja, indrukwekkend maar ook lelijk. Het is te bedacht en te pompeus.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik vind de Karl Marx Allee in Berlijn anders nog steeds één van de meest indrukwekkende straten die ik ooit gezien heb. Al zit nu de McDonalds onderin die statige gebouwen
Jij begrijpt het verschil tussen de ideologie van Marx en Engels niet en het Stalinistisch Rusland?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ah ok, I get it.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij begrijpt het verschil tussen de ideologie van Marx en Engels niet en het Stalinistisch Rusland?
Ga eens heel gauw je geschiedenisboekjes in voordat je van Ethi op je donder krijgt!
Maar wel een leuk puntje, dat je het aankaartquote:
Altijd.quote:
De prominentste gebouwen hebben toch veelal een publieke of maatschappelijke oorsprong hoor waar je ook komt. (op recente uit de grond gestampte steden na)quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een overheid is natuurlijk niet sec kapitalistisch, maar een kapitalistische samenleving is ook te herkennen aan haar overheidsgebouwen. Natuurlijk nog veel meer in haar vrije sector woningen, bedrijvigheid en industrie,
Pleinen of geen pleinen en hun gebruik is meer cultureel bepaald naar mijn idee. Markt- of evenementenpleinen als open ruimten in de stad vind je op vele plaatsen.quote:maar kijk eens naar de gigantische pleinen die er in communistische / socialistische staten gerealiseerd zijn. In kapitalistische samenlevingen werden deze publieke ruimtes al snel door particulieren geclaimd.
In gebruik, niet direct in de aanleg. Ze zijn ouder dan het communisme. De architectuur is ouder dan 100 jaar..quote:Een Verboden Stad, het Rode Plein of Rynek Główny zijn toch vrij socialistisch van aard.
In hoeverre was de Stalin-architectuur eigenlijk geent op het kopieren van de wolkenkrabbers in New York?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar wel een leuk puntje, dat je het aankaart
Ik breng het ook in mijn artikel naar voren, want ook de 'desurbanisten' (de marxisten onder de architecten) hadden leuke alternatieven voor de uiting van het communistisch ideaal. Zij wilden dat iedere volwassene een eigen lichtgewicht hutje zou krijgen dat overal kon worden neergezet. Wonen en werken zouden in de nabije toekomst niet meer plaatsgebonden zijn. Heel de Sovjet-Unie zou worden bedekt met een net van verkeerswegen en electriciteitsleidingen, zodat de steden letterlijk over het immense land konden worden uitgesmeerd.
Het sociaal-realisme van Moskou is een pragmatische uiting, bedacht door Stalin et al., om te voorkomen dat miljoenensteden afgebroken moesten worden "omdat het nu eenmaal niet in het socialistisch ideaal paste".
Mensen worden inderdaad in loondienst gedwongen omdat alles al eigendom van iemand is, waardoor je alleen met geld jezelf in leven kan houden.quote:
Nee, hij kan niet posten in POL/NWSquote:
Het was nu net het verschil tussen de skyline van Chicago en New York versus het oude Moskou. Het hele business-district is afwezig in sovjet-steden, het was er simpelweg niet. Je hebt gelijk dat van oudsher (middeleeuwen tot nu) de meest prominente gebouwen een feodaal of staatkundig karakter hebben of hadden, maar die zijn desondanks in het communistisch oosten heel wat nadrukkelijker aanwezig dan in het westen. In de meeste Westerse hoofdsteden zijn de meest markante gebouwen ofwel feodaal/monarchisch van aard, religieus of infrastructureel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
De prominentste gebouwen hebben toch veelal een publieke of maatschappelijke oorsprong hoor waar je ook komt. (op recente uit de grond gestampte steden na)
Maar in veel plaatsen verloren de pleinen ruimte.quote:Pleinen of geen pleinen en hun gebruik is meer cultureel bepaald naar mijn idee. Markt- of evenementenpleinen als open ruimten in de stad vind je op vele plaatsen.
Uiteraard. Punt voor jouquote:In gebruik, niet direct in de aanleg. Ze zijn ouder dan het communisme. De architectuur is ouder dan 100 jaar..
Hoi Marx. Lekker weertje vandaag hè?quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:13 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Mensen worden inderdaad in loondienst gedwongen omdat alles al eigendom van iemand is, waardoor je alleen met geld jezelf in leven kan houden.
Ben ik ook voor.quote:Een van de Founding Fathers, Thomas Paine, wilde daarom dat er een staatsfonds kwam om daaruit elk persoon dat volwassen werd een geldbedrag te geven. Hij zag het land als een "natural heritance" van de mens als soort, die door landbezit afgenomen was van nieuwe generaties. En hij wilde een soort AOW vanaf 50 jaar invoeren.
Tja als je enkel naar communisme-kapitalisme kijkt heb je misschien een punt maar zoals ik al heb aangegeven is mij dat toch te beperkt. De ontwikkeling van het Oostblok en haar invloedssferen als geheel is sowieso al compleet anders dan die van het 'westen', de cultuur (van de Russen als veruit dominante partij) is daarbij misschien nog wel bepalender geweest dan het politiek bestel.quote:Op woensdag 11 mei 2011 18:17 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het was nu net het verschil tussen de skyline van Chicago en New York versus het oude Moskou. Het hele business-district is afwezig in sovjet-steden, het was er simpelweg niet. Je hebt gelijk dat van oudsher (middeleeuwen tot nu) de meest prominente gebouwen een feodaal of staatkundig karakter hebben of hadden, maar die zijn desondanks in het communistisch oosten heel wat nadrukkelijker aanwezig dan in het westen. In de meeste Westerse hoofdsteden zijn de meest markante gebouwen ofwel feodaal/monarchisch van aard, religieus of infrastructureel.
Het communisme daarentegen bouwde door de tijdelijke tirannie als tussenvorm, een aanzienlijk aantal gebouwen voor haar leiders, maar het meerendeel is toch ad populum. Het is een moeilijke periode en ook niet eenvoudig af te bakenen, maar er zat wel degelijk een significant verschil tussen de kapitalistische jaren '20 - jaren '70 en de communistische equivalent.
Ik denk dat in een land als Nederland pleinen eerder aan ruimte hebben gewonnen. Al was het maar om vanaf medio vorige eeuw ruimte te kunnen bieden aan de auto. Ook werd geprofiteerd van de overbodigheid van open waren in de stad om pleinen te vergroten, en van het opruimen van krotten. Nog iets daarvoor zat een grote stimulans in het opheffen van de vestingwet 1874 waardoor de steden veel meer lucht en ruimte kregen zodat de luxe ontstond om ruimten te maken die niet direct functioneel waren zoals pleinen en parken. Een groot, statig plein is een teken van welvaart.quote:Maar in veel plaatsen verloren de pleinen ruimte.
In het communisme waren ze niet aan economische concurrentie van bedrijvigheid onderhevig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |