Ik ben het helemaal met je eens, ik wist gewoon niet zeker of je dat ook bedoelde. Maar vooral qua koppigheid heb je gelijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:08 schreef Siddartha het volgende:
[..]
Dat is toch ook wat ik zeg? Naast het gegeven dat silver/gold players dit toch niet echt accepteren, want...blabla.
Als je queens nummer, koppel je queen aan een hatch vast, dan staat je camera meteen op je hatch in t midden. Zo doe ik het ook trouwens, backspacequote:Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef GoodGawd het volgende:
Backspace is imo idd 4 idiots om het zo maar te zeggen, veel gebruiken die methode idd maar dan maken ze de W de backspace of dat ding naast 1.
Daarvan is het nadeel dat je niet in 1 keer bent bij de hatch waar je wilt zijn, je scrollt er als het ware doorheen.
Andere geven elke Queen weer een ander nr per hatch. En de andere variant is de hatches allemaal een andere hotkey geven.
Wat ik zelf fijn vind is dat alle hatches onder 1 hotkey vallen, dan hoef ik niet door lange verschillende hatches te tabben voor snelle unit production. Ik hoef niet speciefiek per hatch, hier wil ik zoveel drones en daar zoveel lings. Ik kijk gewoon naar de saturation, als die optimaal is zet ik de rally point naar de volgende hatch.
Queens aparte hotkeys geven is opzich wel wat, maar ik hou er niet van om alle nrs van 0tm9 te gebruiken, ik wil mijn hand zo veel mogelijk links op het keyboard. Daarom also backspace is gaar.
Toen bedacht ik opeens dat ik met de Ffunctie knoppen ook hatches kan toewijzen. Hij selecteert de hatch wel niet maar hij gaat wel naar de locatie van de hatch. En dat is voor mij handig want als ik dan de Queens selecteer en F2 druk kan ik gelijk inject doen dan F3 inject etc.
Nooit gehoord dat iemand het zo doet, maar op de laptop ging t vrij smooth iig.
tja topictitels...was niet eens mijn beurt om iets te verzinnen!quote:Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
schattig topictitel weer
geen 1 per uur, kweenie wat het precies is. anders had ik ook al een stuk meer gehad
Yep dat klopt maar het is dan voor zerg ook alleen handig als je even al je hatches wilt nagaan om te injecten. Voor protoss noem je gewoon al je nexussen op een hotkey zodat je niet naar nexussen hoeft te zoeken die chrono energy hebben en als je voor zerg wilt macroen doe je hetzelfde. Ik zie alleen nut voor injects tbh. En sowieso koppel je die backspace aan een andere toets dan backspace omdat backspace niet echt handig ligt. Ik noem het backspace omdat dat de originele key is maar het is niet de meest handigequote:Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef GoodGawd het volgende:
Backspace is imo idd 4 idiots om het zo maar te zeggen, veel gebruiken die methode idd maar dan maken ze de W de backspace of dat ding naast 1.
Daarvan is het nadeel dat je niet in 1 keer bent bij de hatch waar je wilt zijn, je scrollt er als het ware doorheen.
Dit dus. Zorg eerst maar dat de absolute basis in orde is dan mag je daarna microen. Sterker nog; als je macro in orde is zit je echt in no time in diamond ofzoquote:Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef Turalyon het volgende:
idd je hebt soms ook van die mensen die helemaal gefixeerd zijn op micro en dan macro vergeten.. Als je meer units hebt win je gewoon met attack movemag hij micro'n wat hij wil
. Macro boven alles.
Niveau van prospelers gaat idd ongeveer in deze volgordequote:Op woensdag 11 mei 2011 23:03 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
KR > EU > US > SEA
dat is ong de mening van bijna iedere pro die lans aandoet
Als je expand hebt kun je gewoon wat probes van je main naar je expand sturen om daar verder te gaanquote:Op woensdag 11 mei 2011 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet+ ik saturate mn main veels te veel.
yepquote:Op donderdag 12 mei 2011 01:08 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Als je expand hebt kun je gewoon wat probes van je main naar je expand sturen om daar verder te gaanDat doe je toch?
Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.quote:Op woensdag 11 mei 2011 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet+ ik saturate mn main veels te veel.
Verbaast me niets. Er bestaan immers geen vrouwen op het internet!quote:Op woensdag 11 mei 2011 16:00 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb een EU account waarmee ik vroeger high masters Diamond was maar ik stuur even een pm :p
South east asia = singapore, nieuw zeeland, australie, thailand, taiwan (SEN) etc etc etc
Qua niveau is het ongeveer hetzelfde als op EU imo.
Ik speel op SEA omdat ik tijdelijk in SEA woon (half jaar EU half jaar SEA).
Ben overigens GEEN vrouw irl
Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurtquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk
Omdat je je 5e chrono nu ook op een stalker gooit (mathcraften, meest effectief) , je kan zelfs je blink en warpgates tegelijk laten finishen. 2gate robo pvp lijkt een beetje de standaard te worden.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:00 schreef andrew.koster het volgende:
[..]
Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurtLijkt me dat als je de timings goed uitvoert een 4wg rush dus 20 seconden later komt en niet 45.
Vergeet ook de pylonrange niet, warpins in nu een stuk lastiger, dat merk je best wel als aanvallende partij. 4wg is gewoon niet meer effectief genoeg ten opzichte van andere builds.quote:Op donderdag 12 mei 2011 13:27 schreef Siddartha het volgende:
Het is niet alsof de verandering in timing de 4-gate nutteloos maakt: Veel protoss spelers experimenteerde al met een verlate 4-gate om meer units te kunnen sturen. Behalve dat je dan meer units naar binnen stuurt, kun je dan ook uit de warpgates blijven produceren. Waar je normaal alleen nog wat zealots erbij kon produceren, kan je nu units blijven pompen.
Nadeel was dat je natuurlijk later met je timing was, dus makkelijker om tegen te houden áls de tegenstander het gescout had.
Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.quote:Op donderdag 12 mei 2011 08:17 schreef Razilat het volgende:
[..]
Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.
Hoeveel teveel workers?
Hoeveel builders zet je in queue doorgaans?
Daar heb ik ook het meeste moeite mee PvP. Het draait toch uit op wie het eerste meeste collosi heeft.
Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houdenquote:Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk
Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
Ja helaas draait heel dat protoss een beetje veel om de collosus alleen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
[..]
Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houden
PvP is ook voor mij de moeilijkste matchup. Ik haat wie heeft het het meeste collosi races.
dat oversaturaten gebeurt als ik een pot niet onder druk wordt gezet en zelf druk kan zetten. M.a.w: ik expand te laat.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 08:28 schreef Razilat het volgende:
[..]
Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?
als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.quote:Op vrijdag 13 mei 2011 11:12 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Daarom moet je proberen voor de colossicount iets te forceren. Als je wacht op colomassen ... ja dan ist best saai ja...
Blinkherass, immortals, drops, warpins, dts, air
zoveel wat je kunt doen.
1 base collosi?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:10 schreef Donderkonijn het volgende:
[..]
als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.
Vikings corrupters ?quote:Op vrijdag 13 mei 2011 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
GRAF PROTOSS IK KAN NIKS TEGEN DIE GRAF COLOSSUS KUT SPEL
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |