abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:20:43 #1
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96646010
Nieuws! FOK TOURNEY #3 !

3e Fok!king Starcraft 2 toernooi

Wat is Starcraft?


StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

(Hier een ander lijstje: http://sc2divisions.com/custom/fok/481

.aeon - Viiva#965
404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
AGiath - IrFrenkyV #229
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Flammie - Flummie#955
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489
IkWistGeenNaam - Drorctopus #883
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
K-lep - StampVoet#716
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
omNOMNOMNOMNOM - ihasaKAROT #898
paintmeester - Rhanald#536 / Madwit #796
Pasmanni - Pasmanni #726
Predacore - Predacore #123
Quantic - Quantic #988
Razilat - Razilat # 848
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Verrekte_Koekwous - Statix#245
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
Tom_Poes - McSilent#542
Turalyon - Ponkie #680
TwenteFC - DirkZz#892
Thrilled = Reyin #489
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970

De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2 #25 Deathball, Bioball, Ballenzooi.
Starcraft 2 #24 Nu met Carriers en zonder Lurkers
Starcraft 2 #22 waar het fok tourney nog even op zich laat wachten
Starcraft 2 #21 waar we de masterleague onveilig maken
Starcraft 2 #18 En nou lief zijn...
Starcraft 2 #17 Want Nederlanders houden van kaas
Starcraft 2 #16 Bug of ben ik gewoon noob?
Starcraft 2 #15, KEKEKEKE zerg rush!
Starcraft 2, #14 Waar de nerf in aantocht is!
Starcraft 2 #13, My life for hire!
Starcraft 2, #12 6 pool rushes suck!
Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3

[ Bericht 0% gewijzigd door Razilat op 11-05-2011 13:26:52 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:22:07 #2
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96646080
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:08 schreef Siddartha het volgende:

[..]

Dat is toch ook wat ik zeg? Naast het gegeven dat silver/gold players dit toch niet echt accepteren, want...blabla.
Ik ben het helemaal met je eens, ik wist gewoon niet zeker of je dat ook bedoelde. Maar vooral qua koppigheid heb je gelijk.

Je staat trouwens niet in de OP, wat is je account en nummer? (als je dat wil delen)
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:28:28 #3
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96646346
Backspace is imo idd 4 idiots om het zo maar te zeggen, veel gebruiken die methode idd maar dan maken ze de W de backspace of dat ding naast 1.
Daarvan is het nadeel dat je niet in 1 keer bent bij de hatch waar je wilt zijn, je scrollt er als het ware doorheen.

Andere geven elke Queen weer een ander nr per hatch. En de andere variant is de hatches allemaal een andere hotkey geven.

Wat ik zelf fijn vind is dat alle hatches onder 1 hotkey vallen, dan hoef ik niet door lange verschillende hatches te tabben voor snelle unit production. Ik hoef niet speciefiek per hatch, hier wil ik zoveel drones en daar zoveel lings. Ik kijk gewoon naar de saturation, als die optimaal is zet ik de rally point naar de volgende hatch.

Queens aparte hotkeys geven is opzich wel wat, maar ik hou er niet van om alle nrs van 0tm9 te gebruiken, ik wil mijn hand zo veel mogelijk links op het keyboard. Daarom also backspace is gaar.

Toen bedacht ik opeens dat ik met de Ffunctie knoppen ook hatches kan toewijzen. Hij selecteert de hatch wel niet maar hij gaat wel naar de locatie van de hatch. En dat is voor mij handig want als ik dan de Queens selecteer en F2 druk kan ik gelijk inject doen dan F3 inject etc.

Nooit gehoord dat iemand het zo doet, maar op de laptop ging t vrij smooth iig.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96646355
idd je hebt soms ook van die mensen die helemaal gefixeerd zijn op micro en dan macro vergeten.. Als je meer units hebt win je gewoon met attack move :') mag hij micro'n wat hij wil :). Macro boven alles.
pi_96646411
Heb inmiddels weer een paar potjes gespeeld, en merk dat mijn early game wel ok is. (voor mijn doen dan :P )

Mid- en lategame raak ik de draad kwijt, heb echt geen idee meer waar ik me dan op moet focussen, en als de tegenstander met tier 2/3 units aan komt heb ik ook geen idee meer hoe ik die moet counteren.

Zerg-/Banelings > Roaches > Mutas, en dan houdt het wel op bij mij. :')

Maar goed, er zit niets anders op dan gewoon meer te spelen natuurlijk.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_96646443
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef GoodGawd het volgende:
Backspace is imo idd 4 idiots om het zo maar te zeggen, veel gebruiken die methode idd maar dan maken ze de W de backspace of dat ding naast 1.
Daarvan is het nadeel dat je niet in 1 keer bent bij de hatch waar je wilt zijn, je scrollt er als het ware doorheen.

Andere geven elke Queen weer een ander nr per hatch. En de andere variant is de hatches allemaal een andere hotkey geven.

Wat ik zelf fijn vind is dat alle hatches onder 1 hotkey vallen, dan hoef ik niet door lange verschillende hatches te tabben voor snelle unit production. Ik hoef niet speciefiek per hatch, hier wil ik zoveel drones en daar zoveel lings. Ik kijk gewoon naar de saturation, als die optimaal is zet ik de rally point naar de volgende hatch.

Queens aparte hotkeys geven is opzich wel wat, maar ik hou er niet van om alle nrs van 0tm9 te gebruiken, ik wil mijn hand zo veel mogelijk links op het keyboard. Daarom also backspace is gaar.

Toen bedacht ik opeens dat ik met de Ffunctie knoppen ook hatches kan toewijzen. Hij selecteert de hatch wel niet maar hij gaat wel naar de locatie van de hatch. En dat is voor mij handig want als ik dan de Queens selecteer en F2 druk kan ik gelijk inject doen dan F3 inject etc.

Nooit gehoord dat iemand het zo doet, maar op de laptop ging t vrij smooth iig.
Als je queens nummer, koppel je queen aan een hatch vast, dan staat je camera meteen op je hatch in t midden. Zo doe ik het ook trouwens, backspace :') lekkere plek voor je toetsenbord. Als ik backspace gebruik, gebruik ik mijn rechterhand :P
  woensdag 11 mei 2011 @ 13:34:45 #7
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96646598
Margoed ik speel voorlopipg nog geen sc :') eerst nog een operatie binnenkort en dan nog voor pampus liggen dan nieuwe pc inelkaar zetten en dan pas spelen...aaah.

als weer thuis ben heb ik een bonus pool van 1000 :D 1 punt per uur toch?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96647742
schattig topictitel weer :)

geen 1 per uur, kweenie wat het precies is. anders had ik ook al een stuk meer gehad :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 14:03:51 #9
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96647847
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 14:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
schattig topictitel weer :)

geen 1 per uur, kweenie wat het precies is. anders had ik ook al een stuk meer gehad :)
tja topictitels...was niet eens mijn beurt om iets te verzinnen!

volgens mij is het eerder iets van 1 per 2 uur, na een nacht slapen en een dag werken heb ik er nog geen 16 verkregen, eerder ergens rond de 8 a 9.
pi_96650288
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef GoodGawd het volgende:
Backspace is imo idd 4 idiots om het zo maar te zeggen, veel gebruiken die methode idd maar dan maken ze de W de backspace of dat ding naast 1.
Daarvan is het nadeel dat je niet in 1 keer bent bij de hatch waar je wilt zijn, je scrollt er als het ware doorheen.
Yep dat klopt maar het is dan voor zerg ook alleen handig als je even al je hatches wilt nagaan om te injecten. Voor protoss noem je gewoon al je nexussen op een hotkey zodat je niet naar nexussen hoeft te zoeken die chrono energy hebben en als je voor zerg wilt macroen doe je hetzelfde. Ik zie alleen nut voor injects tbh. En sowieso koppel je die backspace aan een andere toets dan backspace omdat backspace niet echt handig ligt. Ik noem het backspace omdat dat de originele key is maar het is niet de meest handige :)
pi_96650370
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 13:28 schreef Turalyon het volgende:
idd je hebt soms ook van die mensen die helemaal gefixeerd zijn op micro en dan macro vergeten.. Als je meer units hebt win je gewoon met attack move :') mag hij micro'n wat hij wil :). Macro boven alles.
Dit dus. Zorg eerst maar dat de absolute basis in orde is dan mag je daarna microen. Sterker nog; als je macro in orde is zit je echt in no time in diamond ofzo :)
pi_96650945
SoraAoi , wat is nou je Accname#id ? voeg ik je ook even toe aan fok.wowarena.nl playerlist
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:32:20 #13
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96651476
Sora is vrouw? Also SEA server is toch Singpore nogwat, relatief klein?
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:37:52 #14
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96651706
South East Asia klinkt logisch.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  woensdag 11 mei 2011 @ 15:49:56 #15
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96652221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 15:37 schreef GoodGawd het volgende:
South East Asia klinkt logisch.
Dan is het dus ook vrij logisch dat er geen account aanwezig is voor de eu servers..
pi_96652688
Ik heb een EU account waarmee ik vroeger high masters Diamond was maar ik stuur even een pm :p

South east asia = singapore, nieuw zeeland, australie, thailand, taiwan (SEN) etc etc etc

Qua niveau is het ongeveer hetzelfde als op EU imo.

Ik speel op SEA omdat ik tijdelijk in SEA woon (half jaar EU half jaar SEA).

Ben overigens GEEN vrouw irl :)

[ Bericht 3% gewijzigd door SoraAoi op 11-05-2011 18:14:46 ]
  woensdag 11 mei 2011 @ 18:02:41 #17
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96659136
Dat laatste is dan weer jammer.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96665513
Geld terug! :)
  woensdag 11 mei 2011 @ 21:34:47 #19
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96670988
EU is volgens mij wel wat beter dan US, maar dat is uit eigen ervaring.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96676920
KR > EU > US > SEA

dat is ong de mening van bijna iedere pro die lans aandoet
pi_96676988
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet :P + ik saturate mn main veels te veel.
  woensdag 11 mei 2011 @ 23:31:33 #22
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_96678581
Lol in me eentje 2on2 vna favored gewonnen :')
team gast leavde na 10 minuutjes ingebunkerd met canons... Dubbel inkomsten :D proxy pylon in enemy base BAP! :D
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_96682240
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:03 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
KR > EU > US > SEA

dat is ong de mening van bijna iedere pro die lans aandoet
Niveau van prospelers gaat idd ongeveer in deze volgorde :)
Maar het niveau van casuals is overal wel gelijk gok ik (bronze t/m master league doel ik op).
pi_96682305
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet :P + ik saturate mn main veels te veel.
Als je expand hebt kun je gewoon wat probes van je main naar je expand sturen om daar verder te gaan :P Dat doe je toch?
pi_96683870
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 01:08 schreef SoraAoi het volgende:

[..]

Als je expand hebt kun je gewoon wat probes van je main naar je expand sturen om daar verder te gaan :P Dat doe je toch?
yep
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:16:53 #26
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96684544
Vraag me af hoeveel actieve spelers er zijn op elke server.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:17:32 #27
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96684558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet :P + ik saturate mn main veels te veel.
Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.

Hoeveel teveel workers?

Hoeveel builders zet je in queue doorgaans?

[ Bericht 1% gewijzigd door Razilat op 12-05-2011 08:27:30 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:18:44 #28
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96684571
queue is a bad thing!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:24:07 #29
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96684664
quote:
8s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:18 schreef GoodGawd het volgende:
queue is a bad thing!
yup, en je hebt minder controle over hoeveel workers je nou eigenlijk hebt lopen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:32:59 #30
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96686024
Iets wat je jezelf aan moet leren is dat je met regelmaat je worker in je mineral line selecteert zodat je weet hoeveel je er hebt. Idealiter zijn dat over het algemeen 2 tot 3 rijen, dat zijn 16 - 24 workers. Je wilt dit over elke base gelijkmatig verdelen. Als je dat fixt heb je dat probleem niet meer :)

Als je dat in de gaten houdt weet je ook wanneer je het beste kan expanden zonder 1000 workers op 1 base te hebben. En als je het van jezelf weet dan kan je dat gaan vergelijken met je tegenstander. Maar ik kan me voorstellen dat je als silver speler met hele andere dingen bezig bent. Maar toch deze tip van de dag!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96686126
tvp, is de nieuwe patch al live op eu servers?
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_96686734
Yup
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:32:53 #33
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96690663
Heb nog geen Terran gehad in mijn random roulatie sinds de patch, maar ghosts bouwen is wel veel aantrekkelijker geworden. Ben benieuwd.

Ik heb in het verleden nooit beseft dat die twin 250mm cannons van thors 500 dmg doen. Ben ze recent gaan gebruiken maar ik vraag me af of het het nog waard is nu de CD weg is.
pi_96691679
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
pi_96693412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:00 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb een EU account waarmee ik vroeger high masters Diamond was maar ik stuur even een pm :p

South east asia = singapore, nieuw zeeland, australie, thailand, taiwan (SEN) etc etc etc

Qua niveau is het ongeveer hetzelfde als op EU imo.

Ik speel op SEA omdat ik tijdelijk in SEA woon (half jaar EU half jaar SEA).

Ben overigens GEEN vrouw irl :)
Verbaast me niets. Er bestaan immers geen vrouwen op het internet!
pi_96693915
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurt :P Lijkt me dat als je de timings goed uitvoert een 4wg rush dus 20 seconden later komt en niet 45.
pi_96694853
Het is niet alsof de verandering in timing de 4-gate nutteloos maakt: Veel protoss spelers experimenteerde al met een verlate 4-gate om meer units te kunnen sturen. Behalve dat je dan meer units naar binnen stuurt, kun je dan ook uit de warpgates blijven produceren. Waar je normaal alleen nog wat zealots erbij kon produceren, kan je nu units blijven pompen.
Nadeel was dat je natuurlijk later met je timing was, dus makkelijker om tegen te houden áls de tegenstander het gescout had.
pi_96699812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:00 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurt :P Lijkt me dat als je de timings goed uitvoert een 4wg rush dus 20 seconden later komt en niet 45.
Omdat je je 5e chrono nu ook op een stalker gooit (mathcraften, meest effectief) , je kan zelfs je blink en warpgates tegelijk laten finishen. 2gate robo pvp lijkt een beetje de standaard te worden.
pi_96699846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:27 schreef Siddartha het volgende:
Het is niet alsof de verandering in timing de 4-gate nutteloos maakt: Veel protoss spelers experimenteerde al met een verlate 4-gate om meer units te kunnen sturen. Behalve dat je dan meer units naar binnen stuurt, kun je dan ook uit de warpgates blijven produceren. Waar je normaal alleen nog wat zealots erbij kon produceren, kan je nu units blijven pompen.
Nadeel was dat je natuurlijk later met je timing was, dus makkelijker om tegen te houden áls de tegenstander het gescout had.
Vergeet ook de pylonrange niet, warpins in nu een stuk lastiger, dat merk je best wel als aanvallende partij. 4wg is gewoon niet meer effectief genoeg ten opzichte van andere builds.
pi_96703975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:17 schreef Razilat het volgende:

[..]

Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.

Hoeveel teveel workers?

Hoeveel builders zet je in queue doorgaans?
Daar heb ik ook het meeste moeite mee PvP. Het draait toch uit op wie het eerste meeste collosi heeft.
Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houden :P
PvP is ook voor mij de moeilijkste matchup. Ik haat wie heeft het het meeste collosi races.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:28:48 #41
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96737544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:01:56 #42
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96741706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.

[..]

Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houden :P
PvP is ook voor mij de moeilijkste matchup. Ik haat wie heeft het het meeste collosi races.
Ja helaas draait heel dat protoss een beetje veel om de collosus alleen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96742028
Daarom moet je proberen voor de colossicount iets te forceren. Als je wacht op colomassen ... ja dan ist best saai ja...

Blinkherass, immortals, drops, warpins, dts, air

zoveel wat je kunt doen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:07:18 #44
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96753766
Ik bedoel in alle matchups, maar tegerlijkertijd hebben ze ook meest crappy unit. De carrier, geen hond die dat ding gebruikt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96759074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:28 schreef Razilat het volgende:

[..]

Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?
dat oversaturaten gebeurt als ik een pot niet onder druk wordt gezet en zelf druk kan zetten. M.a.w: ik expand te laat.
pi_96759133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:12 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Daarom moet je proberen voor de colossicount iets te forceren. Als je wacht op colomassen ... ja dan ist best saai ja...

Blinkherass, immortals, drops, warpins, dts, air

zoveel wat je kunt doen.
als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.
pi_96759235
GRAF PROTOSS IK KAN NIKS TEGEN DIE GRAF COLOSSUS KUT SPEL
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:14:05 #48
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_96759286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:10 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.
1 base collosi?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:15:54 #49
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_96759345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
GRAF PROTOSS IK KAN NIKS TEGEN DIE GRAF COLOSSUS KUT SPEL
Vikings corrupters ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_96760389
JA die zijn DUUR en hij had void ray's. Ik had dus maar muta's gemaakt maat die doen geen fucking damage met al die sentries.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')