abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:16:53 #26
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96684544
Vraag me af hoeveel actieve spelers er zijn op elke server.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:17:32 #27
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96684558
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 23:04 schreef Donderkonijn het volgende:
sta weer 1e in silver. En jullie hadden gelijk hoor, ben erachter dat m probes maken zuigt zodra ik onder druk word gezet :P + ik saturate mn main veels te veel.
Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.

Hoeveel teveel workers?

Hoeveel builders zet je in queue doorgaans?

[ Bericht 1% gewijzigd door Razilat op 12-05-2011 08:27:30 ]
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:18:44 #28
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96684571
queue is a bad thing!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
  donderdag 12 mei 2011 @ 08:24:07 #29
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96684664
quote:
8s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:18 schreef GoodGawd het volgende:
queue is a bad thing!
yup, en je hebt minder controle over hoeveel workers je nou eigenlijk hebt lopen.
  donderdag 12 mei 2011 @ 09:32:59 #30
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96686024
Iets wat je jezelf aan moet leren is dat je met regelmaat je worker in je mineral line selecteert zodat je weet hoeveel je er hebt. Idealiter zijn dat over het algemeen 2 tot 3 rijen, dat zijn 16 - 24 workers. Je wilt dit over elke base gelijkmatig verdelen. Als je dat fixt heb je dat probleem niet meer :)

Als je dat in de gaten houdt weet je ook wanneer je het beste kan expanden zonder 1000 workers op 1 base te hebben. En als je het van jezelf weet dan kan je dat gaan vergelijken met je tegenstander. Maar ik kan me voorstellen dat je als silver speler met hele andere dingen bezig bent. Maar toch deze tip van de dag!
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96686126
tvp, is de nieuwe patch al live op eu servers?
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
pi_96686734
Yup
  donderdag 12 mei 2011 @ 11:32:53 #33
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96690663
Heb nog geen Terran gehad in mijn random roulatie sinds de patch, maar ghosts bouwen is wel veel aantrekkelijker geworden. Ben benieuwd.

Ik heb in het verleden nooit beseft dat die twin 250mm cannons van thors 500 dmg doen. Ben ze recent gaan gebruiken maar ik vraag me af of het het nog waard is nu de CD weg is.
pi_96691679
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
pi_96693412
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2011 16:00 schreef SoraAoi het volgende:
Ik heb een EU account waarmee ik vroeger high masters Diamond was maar ik stuur even een pm :p

South east asia = singapore, nieuw zeeland, australie, thailand, taiwan (SEN) etc etc etc

Qua niveau is het ongeveer hetzelfde als op EU imo.

Ik speel op SEA omdat ik tijdelijk in SEA woon (half jaar EU half jaar SEA).

Ben overigens GEEN vrouw irl :)
Verbaast me niets. Er bestaan immers geen vrouwen op het internet!
pi_96693915
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurt :P Lijkt me dat als je de timings goed uitvoert een 4wg rush dus 20 seconden later komt en niet 45.
pi_96694853
Het is niet alsof de verandering in timing de 4-gate nutteloos maakt: Veel protoss spelers experimenteerde al met een verlate 4-gate om meer units te kunnen sturen. Behalve dat je dan meer units naar binnen stuurt, kun je dan ook uit de warpgates blijven produceren. Waar je normaal alleen nog wat zealots erbij kon produceren, kan je nu units blijven pompen.
Nadeel was dat je natuurlijk later met je timing was, dus makkelijker om tegen te houden áls de tegenstander het gescout had.
pi_96699812
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:00 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Waarom 45 en niet 20, dat is namelijk hoeveel langer een warpgate nu duurt :P Lijkt me dat als je de timings goed uitvoert een 4wg rush dus 20 seconden later komt en niet 45.
Omdat je je 5e chrono nu ook op een stalker gooit (mathcraften, meest effectief) , je kan zelfs je blink en warpgates tegelijk laten finishen. 2gate robo pvp lijkt een beetje de standaard te worden.
pi_96699846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 13:27 schreef Siddartha het volgende:
Het is niet alsof de verandering in timing de 4-gate nutteloos maakt: Veel protoss spelers experimenteerde al met een verlate 4-gate om meer units te kunnen sturen. Behalve dat je dan meer units naar binnen stuurt, kun je dan ook uit de warpgates blijven produceren. Waar je normaal alleen nog wat zealots erbij kon produceren, kan je nu units blijven pompen.
Nadeel was dat je natuurlijk later met je timing was, dus makkelijker om tegen te houden áls de tegenstander het gescout had.
Vergeet ook de pylonrange niet, warpins in nu een stuk lastiger, dat merk je best wel als aanvallende partij. 4wg is gewoon niet meer effectief genoeg ten opzichte van andere builds.
pi_96703975
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 08:17 schreef Razilat het volgende:

[..]

Die punten zijn redelijk tegenstrijdig, ervan uitgaand dat je naar mate de game vordert meer onder druk komt te staan.

Hoeveel teveel workers?

Hoeveel builders zet je in queue doorgaans?
Daar heb ik ook het meeste moeite mee PvP. Het draait toch uit op wie het eerste meeste collosi heeft.
Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 11:58 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Ik vind de nieuwe PvP zooooo veel beter nu. 4gaters blijven het proberen, maar wil nu amper. Je timing is gewoon een goede 45s later. Heerlijk :)
Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houden :P
PvP is ook voor mij de moeilijkste matchup. Ik haat wie heeft het het meeste collosi races.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 08:28:48 #41
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96737544
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.
Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?
  vrijdag 13 mei 2011 @ 11:01:56 #42
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96741706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2011 16:57 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Geen? alleen 10 en 11 omdat ik dan toch aan t scouten ben met de probe die mn pylon maakt.

[..]

Ik heb er anders nog dik moeite mee met 2 gate robo een 4 gate proberen tegen te houden :P
PvP is ook voor mij de moeilijkste matchup. Ik haat wie heeft het het meeste collosi races.
Ja helaas draait heel dat protoss een beetje veel om de collosus alleen.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96742028
Daarom moet je proberen voor de colossicount iets te forceren. Als je wacht op colomassen ... ja dan ist best saai ja...

Blinkherass, immortals, drops, warpins, dts, air

zoveel wat je kunt doen.
  vrijdag 13 mei 2011 @ 16:07:18 #44
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96753766
Ik bedoel in alle matchups, maar tegerlijkertijd hebben ze ook meest crappy unit. De carrier, geen hond die dat ding gebruikt.
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96759074
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 08:28 schreef Razilat het volgende:

[..]

Dat citaat van mij klopt niet helemaal (laatste zin) maar goed. Je zegt zelf een paar posts terug dat je je main oversaturate maar dat je onder druk ophoud met probes maken. Dit is tegenstrijdig, vandaar mijn vraag, hoeveel probes oversaturate je dan? en hoeveel workers queue je doorgaans?
dat oversaturaten gebeurt als ik een pot niet onder druk wordt gezet en zelf druk kan zetten. M.a.w: ik expand te laat.
pi_96759133
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 11:12 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Daarom moet je proberen voor de colossicount iets te forceren. Als je wacht op colomassen ... ja dan ist best saai ja...

Blinkherass, immortals, drops, warpins, dts, air

zoveel wat je kunt doen.
als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.
pi_96759235
GRAF PROTOSS IK KAN NIKS TEGEN DIE GRAF COLOSSUS KUT SPEL
Facts don't care about your feelings
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:14:05 #48
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_96759286
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:10 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

als hij gewoon netjes zn ramp FF'd en jouw leger in 2en splitst is het over. Ik ga normaal immortals en val; aan zodra ik er heb, werkt redelijk. Blink harass ziugh ik gewoon ontzettend in.
1 base collosi?
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  vrijdag 13 mei 2011 @ 18:15:54 #49
243445 genakt
Alea Iacta Est
pi_96759345
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 mei 2011 18:12 schreef YoshiBignose het volgende:
GRAF PROTOSS IK KAN NIKS TEGEN DIE GRAF COLOSSUS KUT SPEL
Vikings corrupters ?
Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
pi_96760389
JA die zijn DUUR en hij had void ray's. Ik had dus maar muta's gemaakt maat die doen geen fucking damage met al die sentries.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')