abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:32:01 #1
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_95986323
Nieuws! FOK TOURNEY #3 !

3e Fok!king Starcraft 2 toernooi

Wat is Starcraft?


StarCraft II is een real-time strategy computerspel ontwikkeld door Blizzard Entertainment. StarCraft II is het vervolg op het populaire StarCraft. Het werd op 19 mei 2007 aangekondigd op de Blizzard Worldwide Invitational in Seoel, Zuid-Korea. StarCraft II werd op 27 juli 2010 uitgebracht voor Windows XP, Windows Vista, Windows 7 en Mac OS X.
Het spel zal in drie delen worden uitgegeven: Wings of Liberty (Terrans), Heart of the Swarm (Zerg) en Legacy of the Void (Protoss).
StarCraft II: Wings of Liberty vormt de basis en Heart of the Swarm en Legacy of the Void zijn twee uitbreidingspakketten. Elk van de drie legt de nadruk op een speelbaar ras in het spel.

Elke speler van StarCraft II heeft een eigen profiel op Battle.net waarin alle speelgegevens worden opgeslagen, zoals het aantal keer gewonnen/verloren, de vorderingen in een campagne en de lijst met spelers waarmee men bevriend is. StarCraft II bevat ook een matchmaking-service waarmee spelers met dezelfde speelvaardigheden aan elkaar gekoppeld worden voor een wedstrijd tegen elkaar, vergelijkbaar met de matchmaking-service in Quake Live.
Het spel zal geen ondersteuning bevatten om via een LAN te spelen.Het doel hiervan is het promoten van Battle.net en het tegengaan van illegale kopieën.In mei 2010 werd bekend dat het platform Battle.net geïntegreerd zou worden met de sociale netwerksite Facebook. Hierdoor kunnen spelers gebruikmaken van Facebook om personen toe te voegen aan hun spelerslijst in StarCraft II.
StarCraft II bevat de StarCraft II Marketplace waarmee nieuwe maps en campagnes verspreid kunnen worden die gemaakt zijn met de meegeleverde leveleditor Galaxy Editor.In StarCraft II kunnen ook mods uitgewisseld worden evenals extra content die voor deze mods gemaakt wordt. In de StarCraft II Marketplace is het mogelijk de maps, campagnes en mods te bekijken, beoordelen en van commentaar te voorzien.

Fok! Starcraft 2 spelers:

(Hier een uitgebreider lijstje: http://sc2divisions.com/custom/fok/481

.aeon - Viiva#965
404_ - Endzeit#606
AgLarrr - Aglar#282
AGiath - IrFrenkyV #229
Aibmi - Skamba #832
Andrew.koster - Acro#130
AnusCocainus - Cocainus#370
apij4125 - Qing #933
ASSpirine - Asspirine#713
Baszh - Basz#718
BObNL - CaptSmits#762
Borstmelk - Avation #687
CantFazeMe - Seodore#168
Casino.Bob - ZeroT#820
Cudles - Dwarfmaster#386
Disko.Krali - Echo#508
Donderkonijn - donderkonijn#758
ElmarO - Elmar#534
Flammie - Flummie#955
Gianthuust - Gianthuust#450
GoodGawd - Nifty#875
Harlon - Agravaine #489
IkWistGeenNaam - Drorctopus #883
Irving - Irving#592
Jenglejack - Jenglejack#997
Katth - Katth#701
Klaagtvaak - Rovado#581
K-lep - StampVoet#716
Logros - Logros#902
McGilles - Mimango#998
MrManuel - Craven#136
nuck.chorris - Xalithian#351
Olle. - Olle#581
omNOMNOMNOMNOM - ihasaKAROT #898
paintmeester - Rhanald#536 / Madwit #796
Pasmanni - Pasmanni #726
Predacore - Predacore #123
Quantic - Quantic #988
Razilat - Razilat # 848
Revje1 - Revje#745
Simsfan88 - AngelEye#373
sp3c - spek#763
Verrekte_Koekwous - Statix#245
Symphony #49
TC_Artemis - Trick#869
tedkees2 - Thoraxx#443
Tom_Poes - McSilent#542
Turalyon - Ponkie #680
TwenteFC - DirkZz#892
Thrilled = Reyin #489
Vinno - Vinno#407
Wolfje - Wolfje#150
YellowBlacks - YellowBlacks#387
YoshiBignose - Yoshi#981
zforces - ZForce#447
Zodie - Bane#970

De vorige topics kan je hier bekijken:
Starcraft 2 #24 Nu met Carriers en zonder Lurkers
Starcraft 2 #22 waar het fok tourney nog even op zich laat wachten
Starcraft 2 #21 waar we de masterleague onveilig maken
Starcraft 2 #18 En nou lief zijn...
Starcraft 2 #17 Want Nederlanders houden van kaas
Starcraft 2 #16 Bug of ben ik gewoon noob?
Starcraft 2 #15, KEKEKEKE zerg rush!
Starcraft 2, #14 Waar de nerf in aantocht is!
Starcraft 2 #13, My life for hire!
Starcraft 2, #12 6 pool rushes suck!
Starcraft 2, #11 Spawn more overlords!
Starcraft 2, #10 Live for the Swarm!
Starcraft 2, #9 Battlenet problemen!!
Starcraft 2, #8 zonder fatsoenlijke OP maar met Starcraft
Starcraft 2, #7 waar de zerg queen ons pest
Starcraft 2, #6: Waar we met zijn allen wachten.
Starcraft 2, #5: My life for Aiur
Starcraft 2, #4
Starcraft 2, #3
  dinsdag 26 april 2011 @ 10:35:10 #2
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_95986422
Nou eerste keer een nieuw topic openen, hopelijk is alles goed gegaan.
pi_95986594
Die 8800 GTS heb ik ook gehad, verbaast me eerlijk gezegd dat je daar alles op high mee kunt spelen, maar je je hebt ook wel een goede processor. Waar ik altijd zo verdrietig van wordt bij computerzooi is dat na een paar maanden je onderdelen al 50% van de prijs zijn of soms zelfs nog wel goedkoper. Het is net als gsm's tegenwoordig, heb je net een nieuw dingen dan komt er alweer een nieuwe versie uit... echt gelul allemaal want je kan zeker wel een paar jaar met die dingen doen.
Facts don't care about your feelings
pi_95987507
Anywho, iemand de nieuwe patchnotes al gezien??
Balance

PROTOSS
- Archons are now a massive unit.
- Pylon power radius has been decreased from 7.5 to 6.5.

- Cybernetics Core Research Warp Gate time increased from 140 to 180.

Gateway
- Sentry train time decreased from 42 to 37.
- Stalker train time decreased from 42 to 37.
- Zealot train time decreased from 38 to 33.
- Warp Gate unit train times remain unchanged.

TERRAN
- Ghost Cost changed from 150/150 to 200/100.
- Salvage resource return reduced from 100% to 75%.

ZERG
- Spore Crawler
- Root time decreased from 12 to 6.

Bug Fixes
- Fixed a bug where Ghosts could not quickly EMP the same location.
- Fixed a bug where players were still able to stack flying units on top of each other.

http://us.battle.net/sc2/en/forum/topic/1213111662
pi_95987601
Oei, protoss wordt nog meer vertraagd :P goed voor m'n 3 roach rush. Die spore crawler root time decrease is bullshit, hadden ze dat maar met de spine gedaan :P
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:25:58 #6
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_95987950
Ondanks dat ik het zelf niet onder de knie heb (ook niet geprobeerd) is het volgens mij rendabel geworden om te switchen tussen gateways en warpgates. Heb je een leger en ga je aanvallen dan ga je terug naar gateways en que je units (is makkelijker op afstand te doen). Heb je je aanval verloren dan staan er i.i.g. al weer units en kan je weer snel switchen naar warpgates.

De pylon radius vind ik ook een beetje achterlijk hoor, dan zou de creep tumor ook vermindering moeten krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 10:42 schreef YoshiBignose het volgende:
Die 8800 GTS heb ik ook gehad, verbaast me eerlijk gezegd dat je daar alles op high mee kunt spelen, maar je je hebt ook wel een goede processor. Waar ik altijd zo verdrietig van wordt bij computerzooi is dat na een paar maanden je onderdelen al 50% van de prijs zijn of soms zelfs nog wel goedkoper. Het is net als gsm's tegenwoordig, heb je net een nieuw dingen dan komt er alweer een nieuwe versie uit... echt gelul allemaal want je kan zeker wel een paar jaar met die dingen doen.
Ik heb wel een 8800GTS 640 dat is een fabrieksmatig opgefokte versie. Maar goed, mijn voornaamste punt was het feit dat hij al 4.5 jaar mee gaat.
  dinsdag 26 april 2011 @ 11:49:59 #7
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_95988744
Ze zouden bij toss deathball moeten patchen, dat if supply van leger bal groter is dan 80. Er dan een spell effect optreed dat heet arrogance, zodat ze allemaal -1 attack krijgen.

En bij zerg andersom leger bal van meer dan 80 supply is spell spiriti of the swarm en dus krijgen ze +1 attack.

:D
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_95988788
Door nieuwe gateway buildtimes van units is een 2 gate rush proxy veel beter. Dat willen ze tegengaan door de radius te verkleinen, waardoor je niet meer 2 gates boven kan bouwen met 1 pylon onderaan een ramp.

Vind het wel goede notes, vooral de bunker salvage niet meer 100% is eindelijk goed, de archons nu massive mocht ook wel eens.

Voor de rest ghosts , sja, blijven ghosts he.
  dinsdag 26 april 2011 @ 12:09:01 #9
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_95989437
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Door nieuwe gateway buildtimes van units is een 2 gate rush proxy veel beter. Dat willen ze tegengaan door de radius te verkleinen, waardoor je niet meer 2 gates boven kan bouwen met 1 pylon onderaan een ramp.

Vind het wel goede notes, vooral de bunker salvage niet meer 100% is eindelijk goed, de archons nu massive mocht ook wel eens.

Voor de rest ghosts , sja, blijven ghosts he.
de radius heeft wel erg veel effect of je wall-in, op een negatieve manier.
pi_95992100
Yup, dus de 2e pylon moet ook daar, ipv naast je nexus of achter je mineralline.

Denk dat ze het nog wel tweaken tot 7 ipv 6.5
pi_95993915
OMG

iemand nog Rain vs Inca G2 gezien?

Let me pain a picture:

Rain
30 marines
2 tanks
4 medivacs
2 bases met orbitals en 75 energy op beide

Inca
4 zealots
1 stalker
2 DTs
geen bases

Rara wie wint er....

OMGGGG RAIN Y U SO BAD

pi_95996884
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 11:51 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Door nieuwe gateway buildtimes van units is een 2 gate rush proxy veel beter. Dat willen ze tegengaan door de radius te verkleinen, waardoor je niet meer 2 gates boven kan bouwen met 1 pylon onderaan een ramp.

Vind het wel goede notes, vooral de bunker salvage niet meer 100% is eindelijk goed, de archons nu massive mocht ook wel eens.

Voor de rest ghosts , sja, blijven ghosts he.
Ik denk eigenlijk dat het een fix is voor de blink stalker rush met een pylon onderaan de ramp. Wat je nu kunt doen is een pylon onderaan je tegenstander's ramp bouwen. Als hij dan zijn ramp ff dan doe je warp-in van 1 zealot net voorbij de ff. Deze geeft je high ground vision en je stalkers kunnen omhoog blinken. Zie bijvoorbeeld MC vs. WhiteRa in de Dreamhack finale (game 3 dacht ik, kan ook 4 zijn).
pi_95997884
Dat blijft bestaan, alleen dan 1 square dichterbij... moet niet uitmaken, goede rushes komen met 2 pylons, niet 1
pi_96000634
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 14:13 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
OMG

iemand nog Rain vs Inca G2 gezien?

Let me pain a picture:

Rain
30 marines
2 tanks
4 medivacs
2 bases met orbitals en 75 energy op beide

Inca
4 zealots
1 stalker
2 DTs
geen bases

Rara wie wint er....

OMGGGG RAIN Y U SO BAD

Heb je een link/vod of was het een livestream?
  dinsdag 26 april 2011 @ 20:56:28 #15
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96013530
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
pi_96026406
haha ik moest wel even lachen om die 2 grapjes hoor :P
  woensdag 27 april 2011 @ 10:53:02 #17
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96035581
bah, toch jammer dat ik het niet op het werk kan bekijken :(
pi_96039187
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 16:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Dat blijft bestaan, alleen dan 1 square dichterbij... moet niet uitmaken, goede rushes komen met 2 pylons, niet 1
Volgens mij begreep je het niet helemaal. De nieuwe range van de pylon zorgt ervoor dat je niet meer een pylon onderaan een ramp kunt bouwen en voorbij een forcefield warp-in kunt doen (was een miniem sliertje met de oude range waar je dit kon doen). Als de FF dus goed gedaan worden kun je dus geen vision bovenaan krijgen en kun je dus ook niet je stalkers naarboven blinken.
  woensdag 27 april 2011 @ 13:06:45 #19
326058 Razilat
ter vermaeck!
pi_96040535
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 12:26 schreef andrew.koster het volgende:

[..]

Volgens mij begreep je het niet helemaal. De nieuwe range van de pylon zorgt ervoor dat je niet meer een pylon onderaan een ramp kunt bouwen en voorbij een forcefield warp-in kunt doen (was een miniem sliertje met de oude range waar je dit kon doen). Als de FF dus goed gedaan worden kun je dus geen vision bovenaan krijgen en kun je dus ook niet je stalkers naarboven blinken.
ik geloof echt niet dat ze voor zo'n specifieke tactiek de range verkleinen. Ik denk eerder dat het een combinatie was van een aantal tactieken (cannon rush bijvoorbeeld) en het kwetsbaarder maken van de wall-in.

Cannon rushes worden steeds makkelijker als de grid groter wordt.
pi_96044656
Zoals ik al zei, goede rushes komen met 2 pylons, ookal staan die nu wat dichterbij.
pi_96045347
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 14:47 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zoals ik al zei, goede rushes komen met 2 pylons, ookal staan die nu wat dichterbij.
Dichterbij betekent dat ze binnen stalker range staan... ook al zijn het er twee. 4 stalkers kunnen makkelijk 2 pylons in de maak neerschieten voordat ze af zijn. Ik ben het met Razilat eens dat dit vast niet voor 1 enkele strategie gedaan is. Proxy gate met pylon op low ground is bijvoorbeeld ook generfed (past maar 1 gateway bovenaan nu), cannon rush en 4wg in het algemeen worden ook zwakker. Allemaal goede zaken wat mij betreft. Wall-in moeilijker is wat mij betreft een nadeel van deze nerf, maar goed... wall-ins kunnen op tich manieren.
pi_96046632
ja tuurlijk is er meer mee generfed, ook de FFE is lastiger zo, vooral op taldarim en scrap.

Maar bij een 4gate vs 4gate+sentrie heb je niet genoeg tijd om 2 pylons te pakken terwijl stalkers jou stalkers mollen. Dat bedoel ik ermee. Het helpt iets, maar stoppen doe je het niet als je tegenstander echt goed bezig is.
pi_96049406
Nou ja generfed... ze hebben nu met chronoboost toch behoorlijk snel die 1e zealot weer. Ik ben er niet zo heel blij mee :P
Facts don't care about your feelings
pi_96052815
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 16:41 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou ja generfed... ze hebben nu met chronoboost toch behoorlijk snel die 1e zealot weer. Ik ben er niet zo heel blij mee :P
2gate pressure is iig weer een stuk sterker (de zealot build rate was juist verlaagd om 2gate zealots te vertragen toendertijd). We zullen zien.
  woensdag 27 april 2011 @ 22:44:02 #25
157428 GoodGawd
This is your captain speaking!
pi_96069151
Als je tegen toss speelt kan je beter meteen inpakken :')
Blues ain't nothing but a good man feeling bad...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')