dan geen watjes maar speciale oordopjes?quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:26 schreef DJMO het volgende:
ik denk om het echt waterdicht af te sluiten? Watjes worden natuurlijk ook nat.
Zo zou ik het doen inderdaad.quote:Op woensdag 11 mei 2011 13:38 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Als z`n oren niet nat mogen worden kun je hem toch gewoon uit de douche/het bad houden? Paar dagen soppen met een washand zal hij toch niks aan overhouden?
Gaat Tyler naar een KDV of psz?quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:05 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zou ook voor een grondige wasbeurt gaan!
Wij hebben er een ochtendje umcg op zitten bij het audiologisch centrum.
Tyler is volledig goedgekeurd door de kno arts, akoepedist, spraak taal deskundige, logopedist en prof dr orthopedagoog als ik het goed heb onthouden. Veel tests gedaan en gepraat.
Hij hoort goed, trommelvliesdruk ofzo is goed, zijn begrip is goed, oren, neus, keel prima en hij is officieel peuterpuber
We moeten maar verder met logopedie, hij is gewoon laat met praten.
Koen ging ook pas laat praten, echt, ik lulde hem zijn oren van zijn kop af... las voor uit boekjes, met fietsen noemde ik alles op wat ik zag... niks hielp. Tot hij naar de psz ging... en toen ging het ineens heeeel erg hard...quote:Op woensdag 11 mei 2011 15:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, maar na de zomervakantie wel! Dan gaat hij naar de psz.
Tis voor hem ook lastig dat hij zich niet verstaanbaar kan maken. Hij wordt er ook steeds vaker driftig om.
Het ging wel heel goed vandaag. Hij deed goed zijn best, vooral met de orentest met de piepjes.
En hij wilde uitgebreid knuffelen thuis.
Dat is wel jammer ja ... maar goed, logopedie en psz zullen vast wel helpen hoorquote:Op woensdag 11 mei 2011 20:28 schreef _Ingrid_ het volgende:
Er is een korte wachtlijst, dus dat lukt niet helaas.
jah, maar in de folder die ik gehad heb staat wel (bij die specifieke nazorg) dat hij minimaal een liter per dag moet drinken (koud) en dat (water)ijs ook goed isquote:Op woensdag 11 mei 2011 21:53 schreef Memmel het volgende:
Het gaat toch om zijn neusamandel of niet??
Ik zou wel gaan. Groen snot betekent ontstoken amandel, Eli had ook streds zijn mond open, en dat kwam omdat de neusamandel zo groot was dat zijn neus verstopt was. Hij kwijlde dus ook de hele tijd. Hij kwijlt nog steeds, we beginnen ook met logopedie. Voorkomen is beter dan genezen.quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
Daar heb ik ook nog wel een vraagje over, dat amandelgebeuren.
Het is nu wat 3-4 weken prachtig weer? En nog steeds heeft Oscar dag-in, dag-uit zo'n fijn groen spoor onder zijn neus hangen. Het blijft lopen, ik word er helemal simpel van.
Maar... hij is er niet ziek van.
Is dit nou een reden om eens te gaan praten over amandelen knippen?
Wat het nl. wel in de hand werkt is 'open mond gedrag' dus de hele dag met zijn mond open, met de mond open slapen etc. etc.
En ik heb zelf dus nu mede daardoor tandvlees problemen omdat ik altijd met mijn mond open loop (ik was ook zo'n wandelende snottebel vroeger).
Ik vind het zo lastig. En ook wel suf om naar de ha te gaan met 'mijn kind is al 4 weken snotverkouden, wat moet ik er mee'. Want het lijkt me eig. zoiets futiels, maar toch.
Als ik niks doe, dan hangen de draden snot (sorry!) echt tot onder zijn kind na een tijdje.
Ja, kwijlen!quote:Op donderdag 12 mei 2011 09:53 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik zou wel gaan. Groen snot betekent ontstoken amandel, Eli had ook streds zijn mond open, en dat kwam omdat de neusamandel zo groot was dat zijn neus verstopt was. Hij kwijlde dus ook de hele tijd. Hij kwijlt nog steeds, we beginnen ook met logopedie. Voorkomen is beter dan genezen.
Heb ik op gezeten.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:07 schreef freecell het volgende:
Ik ben langs drie scholen gefietst, één viel meteen af, één was dus geweldig en die andere wil ik ook graag nog een keer een afspraak mee
Heeft er iemand hier ervaringen met montessori-onderwijs?
Okay.. ik moet morgen en maandag werken. Ga kijken of ik dinsdag langs kan komen. Bedankt voor de tip. Had ik zelf nooit aan gedacht.quote:Op donderdag 12 mei 2011 12:22 schreef Books het volgende:
Simmu het gaat hier de laatste tijd echt goed ja! Wist niet dat ik ooit zo positief kon zijn maar het gaat gewoon goed en ook de gezondheid van de dames gaat nagenoeg normaal al een week of drie. Zijn helemaal kuurloos dus helemaal![]()
![]()
![]()
Diaan juist die vieze lucht (riool/putlucht) duidt op amandelproblemen in combi met snot en kwijl dus een gangetje huisarts is misschiens geen overbodige luxe.
DJMO ik ga verder de discussie niet aan maar wil nog wel iets vragen. Je kan een voorraadje proberen op te bouwen. Papa met Geert thuis laten in alle rust dan tig prikkels en dan komt papa jullie halen uit het ziekenhuis want anders zit je straks met twee overprikkelde jochies en wat heeft Geert eraan om heen en weer gesleept te worden. Voor de bv worden al twee optie's aangedragen waar je even overheen walst maar goed. Je luistert niet nou prima maar waarom vraag je het dan???
Ik weet niet of er perse een geloofsachtergrond bij zit. Waar ik op zat in elk geval niet. Dan wordt er dus ook niet actief aan geloof gedaan.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef freecell het volgende:
[..]
En?
Wat ik me afvraag: is het goed te combineren met een christelijke opvoeding thuis?
Dus toch maar even gaan binnenkort. En even Sasha in de gaten houden, want hoewel iets minder is hij eig. ook altijd maar verkouden. Mss dan 2-in-1 doen maar.quote:Beste 2-4 weken verkouden mag, maar langer is meestal geen gewone verkoudheid. Er kan dan sprake zijn van ontstoken neusamandelen of van een allergische reactie. Mocht het echt over1-2 wk niet over zijn zou ik langskomen.
Pepijn gaat vanaf na de zomervakantie zelfs naar een christelijke montessori school.quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:13 schreef freecell het volgende:
[..]
En?
Wat ik me afvraag: is het goed te combineren met een christelijke opvoeding thuis?
Ik ben Montessori juf!quote:Op donderdag 12 mei 2011 15:07 schreef freecell het volgende:
Ik ben langs drie scholen gefietst, één viel meteen af, één was dus geweldig en die andere wil ik ook graag nog een keer een afspraak mee
Heeft er iemand hier ervaringen met montessori-onderwijs?
ik zat dus net te bedenken "die gaat in-en-uit het topic!"quote:
Klinkt goed.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 14:10 schreef Deepfreeze het volgende:
Zo, weer terug van een weekje Drenthe.. en Chris heeft zich heerlijk vermaakt. 3 keer naar het zwembad geweest, hij kwam steeds meer los in het water. De laatste keer mocht ik hem zelfs een beetje omhoog gooien en dan opvangen voordat zijn kin het water raakte. Terwijl hij de 1e keer als een aapje aan me vast plakte
Bij de knutselclub ging hij ook lekker zelf aan de slag. Dan zie je langzamerhand een kleutertje verschijnen in dat kleine jochie..
Verder heerlijk gespeeld, en een week lang zich voorbeeldig gedragen.
En zijn toppunt was vast de oldtimers in Drouwenerzand (auto's die over een vast baan reden, in een attractiepark). Hij is er wel 30+ keer ingeweest zonder ons![]()
En nu even bijlezen
Misschien dat we het van de zomer eens gaan testen danquote:Op zaterdag 14 mei 2011 21:04 schreef Deepfreeze het volgende:
Ik vond het een leuk park Ingrid. Toen we om 10 uur binnenkwamen, zei manlief "ik betwijfel of we ons hier 7 uur vermaken".. om 17.00 gingen we weg bij het sluiten van het park.
Voor Kim haar leeftij is het erg leuk denk ik. Tyler is misschien nog net te jong. Een paar attracties moeten ze een meter voor zijn, en hij moet ook wel een beetje durven. Zo krijg ik Chris echt niet in de schommelboot, de vliegende olifantjes, en bleek de zweef ook geen aanrader. Maar Chris heeft van die paar attracties flink genoten (treintje, oldtimers, botsauto's, ezelbaan)
Geen idee of het kleuterstress is, maar hier gaat het precies zo! Wekenlang dag en nacht zindelijk. En na een week lang elke nacht een nat bed nu maar weer 's nachts aan de luierbroekjes. En als ik vraag wat er dan is komt het er eigenlijk op neer dat ze er gewoon geen zin in heeft. Dus we laten het maar even rusten.quote:Op zaterdag 14 mei 2011 09:33 schreef Kersjes het volgende:
Simmu, wat knap van je dame!
Hier een jochie dat al sinds eind vorige zomer dag en nacht zindelijk is. Alleen nu regelmatig zomaar ineens natte (onder)broeken heeft. Of wakker wordt met een natte broek. Of niet, zoals vannacht ons bed waar hij lag te slapen een natte bende werd![]()
Heel vervelend, vooral voor hem. Hoewel... hij lijkt er op het eerste gezicht juist helemaal niet mee te zitten eigenlijk. Alsof hij zelf niet opmerkt dat hij urine verliest terwijl ik voor mn ogen zijn broek nat zie worden en hij gewoon doorspeelt. En dat beangstigt me dan wel een beetje![]()
Is dit gewoon laksheid? Of bijna-kleuter-stress?
Het ging zo lang zo goed! Sowieso dat hele wc-gebeuren nu, hij vertikt het ook al een tijdje om zelf zijn billen af te vegen. Dat maakt de wc-bezoekjes er ook niet gezelliger op
*slik*quote:Toby is nog veel te klein om dood te gaan. Pas als hij heeeeeel groot en heeeel oud is gaat hij dood, nu nog niet, daar is hij nog te klein voor, toch?
Dat was ook zijn idee, of brandweerquote:Op zondag 15 mei 2011 23:14 schreef Kersjes het volgende:
Oehhh Chris, ik voorzie een toekomst als arts![]()
nou ze vraagt bijna dagelijks wanneer ze erheen mag, welke letter dit is, hoe ja haar naam schrijft, hoe je andere dingen schrijft, wil dingen over rekenen en tellen weten, wil zelf proberen woordjes te lezen (dat moet ik dan uitleggen) wil vooral leer-dingen doen zoals loco enzo. Ik merk dat ze gewoon wat meer uitdaging zoekt. Kinderopvang vindt ze nog prima, maar dan wel met wat meer uitdaging enzo. gelukkig spelen ze daar goed op in, dat is heel fijn. en haar vriendinnetje van een paar maanden jonger is er ook nog dus ze kunnen elkaar vermaken.quote:Op dinsdag 17 mei 2011 20:07 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, hoe merk je dat ze klaar is voor school? Chris vermaakt zich nog prima op het KDV. En hij kent het concept basisschool ook niet echt. Ik hoor hier meer ouders met kinderen die eraan toe zijn, maar zie het hier echt nog niet.
Al zie ik wel steeds meer een mini-kleuter onstaan, met eigenwijze dingen en veel waarom vragen. Ik denk dat meer uitdaging geen kwaad kan, maar op het KDV gaan ze daar prima mee om..
Ze is 20 juli jarig en ze mag pas 5 september naar schoolquote:Op woensdag 18 mei 2011 10:30 schreef p_iglet het volgende:
Stiemie heeft Linde ook al ontdekt dat ze dus niet meteen na haar 4e verjaardag naar school mag?
Pepijn was er van de week diep verontwaardigd over. HIj is precies op de eerste zaterdag van de zomervakantie jarig, en moet daarna dus echt nog 6 weken wachten. Alleen zat er inz ijn hoofd echt, als ik 4 ben dan mag ik meteen naar school.
Wauw Yade, goed gedaan hoorquote:Op woensdag 18 mei 2011 15:59 schreef Silmarwen het volgende:
Yade moest ook nog naar het CB toe vandaag en die was me een partij aan het patsen.
Ze moest springen, springt meteen tig keer achter elkaar. Tegen een bal schoppen, eerst een lopje, ik gooi hem terug en ze vangt hem! daarna schopt ze hem in een perfect rechte lijn. Ze moet een lijntje tekenen en tekent een lijntje en een rondje. Blokjes in de doos stoppen, noemt ze precies de vormen op "rechthoek, vierkant, driehoek, cirkel!", bouwt het treintje achterloos na, inc dezelfde kleurvolgorde en vraagt om nog meer spelletjes.
Ook kijken ging prima, ze kon alles zien tot op de onderste regel. Ik hoop dat dr vaders zicht heeft, en niet op haar 8ste ook al aan de bril moet.
Verder is ze 96cm lang, precies gemiddeld en woog ze 13.9, onderste lijn. En 13.9 is nog veel voor haar doen, ze heeft net 2 weken de oren van mijn kop gegeten. Normaal weegt ze 13.5 Maar de arts zei "eEn mager kindje is niet perse een ongezond kindje. Ze is verder prima in orde, slank zijn hoort gewoon bij haar." I suppose dat slank beter is dan overgewicht dan maar.
Ik ben trots op mijn kleine pats kindje!
mijn vader antwoordde altijd "kanniet ligt op het kerkhof en wilniet ligt er naast" omdat ik nooit snapte wat hij ermee bedoelde en daar over na ging denken was mijn aandacht afgeleid van datgeen ik niet wilde en dat gene deed wat m'n vader wilde dat ik zou doen, te druk bezig met nadenken over wat hij bedoelde met die opmerking. (vaag uitgelegd maar ik hoop duidelijk genoegquote:
Ow die is leuk zeg... ik denk erover om er ook eentje te kopen voor Lennon...quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:27 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben die van Intertoys, was laatst een aanbieding voor 30 euro (met bon) geloof ik. Zag dat die aanbieding nog geldig is deze maand, weet alleen niet of ze hem overal nog hebben. Maar echt de beste aanschaf tot nu toe voor Seb. Zo blij dat hij er mee is.
[ afbeelding ]
Kan hier geen filmpjes kijken..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:35 schreef Estrys het volgende:
Krijg je wel dit soort stunts![]()
Ik heb daar wel een uur op het muurtje gezeten, bij het verzorgingshuis. En Seb maar op en neer.
Sinterklaasquote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:57 schreef bodpa09 het volgende:
Of van bruggetjes af. Je houdt je hart vast soms.
Welkom Seilram en Joep!
M. is hier al helemaal in de Sinterklaasmood. We moeten elke dag kijken in het Sinterklaasboek, Sintcd is ook wel heel erg mooi en nu zit ie Sinterklaas in Sesamstraat te kijken. Hij heeft koorts dus ligt met een dekentje op de bank.
Toen was hij 7 maandenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 11:34 schreef flowerbox het volgende:
Wat een leuke loopfietsjes zie ik hier voorbij komen!
En dat filmpje, geweldig.
Wat heeft Seb al veel haar vergeleken met jouw usersicon, hihi
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
Het in elkaar zetten was bij ons een avondvullend programma (eigenwijze opa die niet de handleiding las)quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:49 schreef Diaan73 het volgende:
En ik heb hem net al gekocht bij Intertoys. Ben benieuwd wat Lennon er van gaat vinden...maar ik moet nog een middagje werken. Hopelijk kan hij hem vanavond al uit proberen.
Grunsfan iig bedankt voor de tip!
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Het in elkaar zetten was bij ons een avondvullend programma (eigenwijze opa die niet de handleiding las)
Nietesquote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:57 schreef Diaan73 het volgende:
[..]jullie hadden ook al problemen met de Smoby driewieler toch? Ik ga er vanavond zelf mee aan de slat. Ik vind dat leuk om te doen. Hihi. Vandeweek ook het duplotreinpoor weer in elkaar gezet.. het lukte Peace niet.
Achter vertelde hij dat hij naar het andere/verkeerde plaatje had gekeken.
quote:Op vrijdag 20 mei 2011 14:05 schreef Estrys het volgende:
[..]
NietesDie smoby driewieler heb ik in mijn eentje gedaan. Dat ging perfect.
Lennon wilde het grote spoor dat als voorbeeld op de doos staat... hij kon niet zo goed zien welke stukken waar moest liggen. Hij keek naar het grote plaatje en niet naar het kleine voorbeeldje in de hoek op de doos. Maar Seb kan hem helemaal zelf in elkaar zetten? Lennon deels.quote:Hoezo lukte het hem niet? Dat duplospoor kan Seb zelfs in elkaar zetten![]()
Okay, bedankt voor de tip! Ik zal er aan denken!!quote:Dit keer hadden we problemen met het stuur geloof ik. De tip: eerst het stuur vastdraaien en dan het voorwiel er pas op.
Die heb ik ook gezien idd. Een superfietsje en niet te duur! Maar... ze passen er nog niet op, dat vind ik zo zonde..quote:Op vrijdag 20 mei 2011 09:27 schreef Estrys het volgende:
Wij hebben die van Intertoys, was laatst een aanbieding voor 30 euro (met bon) geloof ik. Zag dat die aanbieding nog geldig is deze maand, weet alleen niet of ze hem overal nog hebben. Maar echt de beste aanschaf tot nu toe voor Seb. Zo blij dat hij er mee is.
[ afbeelding ]
Ja ik zat er net aan te denken.quote:
Dat hoor je wel vakerquote:Op zaterdag 21 mei 2011 15:14 schreef Estrys het volgende:
Sprak net een kennis en haar zoontje heeft ook een loopfiets. Van de week een gewone fiets gekregen zonder zijwieltjes en hij fiets er zonder problemen zo op weg! Zonder zijwieltjes, gewoon netjes zijn evenwicht.
Fase... Ik zou er vooral niet op in gaan en gewoon kind op bed droppen. Normale ridel afgaan deur dicht en lekker in sop laten garen..quote:Op zaterdag 21 mei 2011 21:00 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor het lijkt vanavond precies hetzelfde te gaan als gisterenAlles is prima, ze speelt, zingt, kwekt en doet TOTDAT ze naar bed moet... Dan kent ze alleen nog standje hulen, gillen en dreinen. En ik heb hier zo geen energie voor momenteel....
quote:Op zondag 22 mei 2011 08:48 schreef freecell het volgende:
Hier kan meneer heel goed tegen onregelmatigheid en vrijwel niks heeft invloed op zijn nachtrust.
Maar om 20:00 zou hij echt helemaal instorten gok ik![]()
Gisteren op een terrasje een patatje gegeten () En Leander kreeg eenglas appelsap met een rietje. En dat rietje had een zonnebril.
Leander: oooooo! Mooie rietje! Zonnebil op rietje!Helemaal happy.
Hij: wil de gaag mee naar de huis nemen! (wil ik graag mee naar huis nemen)
Ik: Dat moet je niet aan mij vragen, maar aan die mevrouw van net!
Hij bedenk zich niet, glijdt met zijn rietje van zijn stoel, rent naar de deur, gaat pontificaal tegenover de mevrouw staan...
'mevouw? maggede ik héél gaag de rietje met de zonnebil mee naar de huis nemen assebief?'
Dat was redelijk succesvol
ik doe er meestal een beetje chocopasta opquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:15 schreef Stiemie het volgende:
TicoHier eten we ook vaak wraps en dan zijn dat mexicaanse pannenkoeken. Doen we dus ook wel eens als wij chili con carne eten. Werkt perfect!
Most of the days.quote:
ruilen? Jij mijn kleuter??quote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Most of the days.
Eerlijk. Ik vind er geen zak aan zo.
tis een fase ticoquote:Op dinsdag 24 mei 2011 22:32 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Most of the days.
Eerlijk. Ik vind er geen zak aan zo.
Ze gaat gewoon op de kruk en 3 minuten. Dan hebben we het er even over waarom ze er zit en dat ik het niet accepteer dat ze zich zo gedraagd/gilt/schopt/knijpt/slaat.. Maar ze is nogal hardleers want meestal is het na 10 minuten weer raak.quote:Op woensdag 25 mei 2011 11:14 schreef simmu het volgende:
wat hier trouwens heel goed werkt bij een peuter die in je gezicht gilt dat ze NIET WIL is gewoon rustig zeggen dat je het niet waardeert als ze zo tekeer gaat en wel terug komt als ze gekalmeerd is. geef der dan een paar minuutjes om eruit te komen (waarbij ik dan heel nadrukkelijk geduldig ff wacht) en ze trekt vanzelf bij. op het moment is het hier ook best bar & boos met de boze peuterbuien. we kunnen nu zelf ook weinig hebben ben ik bang, maar stug volhouden is tha way
Ja lach maar.quote:
Oh ja das waar. Jullie ketsen 1x per jaar.quote:Op woensdag 25 mei 2011 23:22 schreef Memmel het volgende:
No worries mensen! Over tien dagen ben ik weer terug in dit gezellige topic!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |