quote:Op woensdag 18 mei 2011 07:59 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Kom is een keer achter mij staan, kan je toeteren met je kin de volgende keer
Echt een pleurishekel aan die toeterende stress kippen.quote:
Waarom heb je dan een oranje licht nodig?quote:Op woensdag 18 mei 2011 08:55 schreef Leipo666 het volgende:
en ik aan neanderthalers die niet weten hoe een auto werkt en wat de kleurtjes van een stoplicht betekenen
omdat er blijkbaar genoeg mensen zoals jij zijn die dit dus niet snappen en een extra steuntje in de rug nodig hebben om wel vlot weg te kunnen rijdenquote:Op woensdag 18 mei 2011 09:00 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Waarom heb je dan een oranje licht nodig?
Hier zo'n 'mafketel'. Het is stukken beter om de auto in z'n vrij te zetten wanneer het stoplicht op rood staat. Zo bespaar je de koppeling van onnodige slijtagequote:Op woensdag 11 mei 2011 12:14 schreef polariteit het volgende:
Goed initiatief, hoop dat het gaat helpen. Het gebeurt bij mij in de omgeving best vaak dat ik achter een mafketel sta die bij rood in zijn vrij gaat staan en op de handrem, en als het groen wordt dat op zijn gemakkie gaat oplossen. Dan mag je blij zijn als het stoplicht niet weer op rood springt voor je zelf eindelijk kan rijden :S
Dus in een file van 10km doe je dit ook iedere keer?quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:15 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hier zo'n 'mafketel'. Het is stukken beter om de auto in z'n vrij te zetten wanneer het stoplicht op rood staat. Zo bespaar je de koppeling van onnodige slijtage
Ja, gewoon wat grote gaten laten vallen.quote:Op woensdag 18 mei 2011 10:20 schreef Ghostbuster het volgende:
[..]
Dus in een file van 10km doe je dit ook iedere keer?
juist niet... in zn vrij moet je vaker schakelen dan gewoon in zn 1 laten... scheelt schakelen en dus slijtagequote:Op woensdag 18 mei 2011 10:15 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hier zo'n 'mafketel'. Het is stukken beter om de auto in z'n vrij te zetten wanneer het stoplicht op rood staat. Zo bespaar je de koppeling van onnodige slijtage
Kom jij in z'n 1 aan rijden bij een stoplicht dan?quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
juist niet... in zn vrij moet je vaker schakelen dan gewoon in zn 1 laten... scheelt schakelen en dus slijtage
quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
juist niet... in zn vrij moet je vaker schakelen dan gewoon in zn 1 laten... scheelt schakelen en dus slijtage
Eigenlijk is het vooral slecht voor de drukgroepquote:Pedaalridders
Zogenaamde ‘pedaalridders’ zijn welkome gasten in de autowerkplaats. Dit zijn de mensen die bij elk verkeerslicht de pook in z’n één zetten en de koppeling ingetrapt houden, of erger nog, de auto op de koppeling in plaats van met de handrem stil houden. Dit soort chauffeurs schakelt ook vaak voor bochten niet terug, maar gaat met slippende koppeling de hoek om. Het spreekt voor zich dat een dergelijke rijstijl niet goed is voor de levensduur van de koppeling. En reparaties zijn duur. Schrik niet van 1.000 euro of meer.
Niet laten slippen
De enige manier om de levensduur van een koppeling te verlengen, is om hem zo min mogelijk te laten slippen. Dus niet met ingetrapte koppeling blijven stilstaan en vóór de bocht terugschakelen in plaats van die bocht met slippende koppeling te nemen. Verder moet ook bij het wegtrekken, zeker met een aanhanger op een helling, zoveel mogelijk slip worden voorkomen. Liever wat meer gas en piepende banden dan een rokende koppeling. Die banden kunnen trouwens best wat hebben. Daarbij is een setje banden goedkoper dan een nieuwe koppeling!
Bron: http://www.anwb.nl/auto/n(...)ngsbakproblemen.html
situatie:quote:Op woensdag 18 mei 2011 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
Kom jij in z'n 1 aan rijden bij een stoplicht dan?
Volgens mij maakt het geen fuck uit trouwens, qua slijtage. Als je het daar voor moet doen
Inderdaad, in de provincie krijg je dan dat al het doorgesnoven kamperpetjesvolk bij oranje het gas VOL intrapt. Ik voorspel wel gouden tijden voor de koppelingsplatenindustrie/VW-garagesquote:Op woensdag 11 mei 2011 08:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat krijg je dan, van die debielen die ineens vol op gaan trekken als het stoplicht op oranje springt. Overschat de gemiddelde Nederlander niet!
Hoewel ik het persoonlijk wel een goed plan vind.
een goed ingestelde koppeling slipt niet als het pedaal volledig ingetrapt isquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:44 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het vooral slecht voor de drukgroep
Vanmorgen nog... maar dat was eigenlijk omdat die achterlijke twingo niet door had dat het groen wasquote:
Hou maar lekker die koppeling ingetraptquote:Op donderdag 19 mei 2011 07:39 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
een goed ingestelde koppeling slipt niet als het pedaal volledig ingetrapt is
iddquote:Op donderdag 19 mei 2011 08:53 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Hou maar lekker die koppeling ingetrapt
Dat is tegenwoordig geen issue met hydraulische koppelingen, tenzij dat systeem ook kapot is. Dat merk je echter wel.quote:Op donderdag 19 mei 2011 09:57 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
idd
als je een auto op de brug zet dan kun je het makkelijk zelf testen: auto in z'n 1 en dan maar de bandjes laten draaien. als je dan je koppeling intrapt komen je wielen tot stilstand. als ze niet tot stilstand komen dan slipt je koppeling (en moet hij dus beter afgesteld worden)
ik ben voor de automaat. gewoon een verbod op schakelauto'squote:Op woensdag 18 mei 2011 17:44 schreef henkde_j het volgende:
[..]
[..]
Eigenlijk is het vooral slecht voor de drukgroep
Huhh?? Wanneer je van 3 naar 1 schakelt is het tussenstation toch ook gewoon vrij? Dus het is geen handeling meer dan direct in 1. Schakelen is trouwens belachelijk, na mijn laatste rijles niet meer gedaan. Menschen, koop toch een automaat, we leven niet in een derdewereldland. (waar je trouwens alleen maar automaten zietquote:Op woensdag 18 mei 2011 17:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
situatie:
rijden 3... stoppen 1... wegrijden
rijden 3.... stoppen vrij..... 1....wegrijden.
Toch 1x meer schakelen.. dus meer slijtage
En schakelen voor haantjes.quote:
Mwoah... ik vind een automaat meer iets voor mensen die schakelen en rijden tegelijk niet kunnen handelenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:07 schreef maulibu het volgende:
[..]
En schakelen voor haantjes.
Als je jezelf over de trots heen hebt gezet wil je nooit meer iets anders. En met mijn automaat maken de meeste schakelbakkies echt geen kans. De tijd dat een automaat ook per definitie minder snel optrekt is lang geleden.
Er staat een bezem hier in de kast en ik schil zelf mijn aardappels... magnetronmaaltijdenquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:17 schreef maulibu het volgende:
Je maakt de vloer toch ook niet handmatig schoon als er stofzuigers zijn? Je sprayt toch ook geen water op je kleding bij het strijken nu er stoomstrijkijzers zijn? Je gaat de aardappels toch ook niet uit een magnetronmaaltijd halen om nog een keer te schillen?En daarom ben ik tegen schakelen.
maar een handgeschakelde bak schakelt tenminste altijd wanneer IK dat wilquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:17 schreef maulibu het volgende:
Je maakt de vloer toch ook niet handmatig schoon als er stofzuigers zijn? Je sprayt toch ook geen water op je kleding bij het strijken nu er stoomstrijkijzers zijn? Je gaat de aardappels toch ook niet uit een magnetronmaaltijd halen om nog een keer te schillen?En daarom ben ik tegen schakelen.
Nog beter is een auto zonder schakelmomenten zoals de Prius natuurlijk. Zodra je daar in hebt gereden wil je eigenlijk niks anders meer imo.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar een handgeschakelde bak schakelt tenminste altijd wanneer IK dat wil
Maar jij wil toch schakelen op het meest ideale moment? Dat wil een automaat ook. En als je lekker op wil trekken doe je een kick-down of je zet 'em in sport. Mijn 320i trekt door naar 7500 toeren en dan wil je i.v.m. verbruik echt dat er "doorgeschakeld" wordtquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
maar een handgeschakelde bak schakelt tenminste altijd wanneer IK dat wil
ideale moment van automaat =/= ideale moment voor mijquote:Op vrijdag 20 mei 2011 12:33 schreef maulibu het volgende:
[..]
Maar jij wil toch schakelen op het meest ideale moment? Dat wil een automaat ook. En als je lekker op wil trekken doe je een kick-down of je zet 'em in sport. Mijn 320i trekt door naar 7500 toeren en dan wil je i.v.m. verbruik echt dat er "doorgeschakeld" wordtMaar ieder z'n ding, we leven in een vrij land.
meer voor verstandige mensen, wat laat jij allemaal doen wat automatisch is buiten auto rijden dan ??? of zit jij nog met ouwe typemachine en inbelmodem te werken. want als je tegen automaat ben moet je die lijn wel volhoudenquote:
Welke automaat heb jij gereden? Ik was sinds kort ook z'n haantje, alleen handgeschakeld rijden, en dan even in de pruis van me vader gereden, en moet zeggen, het rijd gewoon subliem, geen gezeur niks, je voelt gewoon niet of die schakelt.quote:Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
ideale moment van automaat =/= ideale moment voor mij
ik geef niets om verbruik, de autofabrikant wel dus een automaat is zo afgesteld dat hij zuinig rijdt....
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |