Goede zaakquote:VVD wil verkeerslichten eerst op oranje
AMSTERDAM - Verkeerslichten moeten voordat het groen wordt eerst enkele seconden op oranje gaan. Het verkeer zou daardoor beter kunnen doorstromen. Dat stelt de VVD, schrijft De Telegraaf woensdag.
"Het hoeft weinig te kosten", zegt VVD-Kamerlid Charlie Aptroot, die vindt dat verkeerslichten al dit jaar aangepast kunnen worden. Aanpassingen in het systeem zijn volgens een fabrikant eenvoudig te regelen en het komt de doorstroming ten goede.
"Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten. Een of twee auto's per beurt extra moet kunnen", zegt Aptroot. In andere Europese landen is het al langer een gebruik dat verkeerslichten eerst op oranje gaan.
Aptroot gaat de kwestie voorleggen bij minister van Infrastructuur Melanie Schultz van Haegen (VVD). Volgens het Kamerlid moeten eerst belangrijke routes worden aangepast.
© Novum
idd, in het buitenland heb je het al veel.quote:
niet alle punten wat veel geld kost zijn belangrijk.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:05 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat een sterke punten heeft dit kabinet toch
quote:
En dat kunnen ze niet doen gedurende de minuut dat het licht rood is?quote:automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten
Zo is je koppeling idd. nog eerder versleten, en dat is weer goed voor de staatskas. Investering die zichzelf terugverdiend.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:10 schreef Cucumissativus het volgende:
Handig, kan je je koppeling al half op laten komen om nog sneller als eerste weg te scheuren.
'k vind het een behoorlijk goed punt als je af en toe ziet wat een gaos het soms is in de spits op sommige kruispunten. Als het dan idd. 2 auto's per gang zou schelen is dat mooi meegenomen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:05 schreef Ghostbuster het volgende:
Wat een sterke punten heeft dit kabinet toch
Neequote:Op woensdag 11 mei 2011 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Zinloos zeg.
[..]
En dat kunnen ze niet doen gedurende de minuut dat het licht rood is?
Voor mensen met een start-stop installatie is dat wel lekker. Als ik nu voor aan sta let ik al meer op op andere stoplichten of zet ik hem niet in zijn vrij. Omdat ik anders te lang stil sta.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Zinloos zeg.
[..]
Ik weet bijna wel zeker dat jij niet in bezit bent van een rijbewijs.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:14 schreef RemcoDelft het volgende:
Zinloos zeg.
[..]
Laat je hem op rood staan en oranje er bij laten knipperen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat krijg je dan, van die debielen die ineens vol op gaan trekken als het stoplicht op oranje springt. Overschat de gemiddelde Nederlander niet!
Hoewel ik het persoonlijk wel een goed plan vind.
Ja idd. sommige mensen denken dat hun gaspedaal een aan/uit schakelaar is, en kunnen schijnbaar niks anders dan volgas optrekken en absoluut de eerste zijn. Kleuters i.m.o.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Wat krijg je dan, van die debielen die ineens vol op gaan trekken als het stoplicht op oranje springt. Overschat de gemiddelde Nederlander niet!
In Duitsland werkt dit prima,van mij mogen ze het per direct invoeren.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:19 schreef Straatcommando. het volgende:
Dus omdat de meeste mensen het er mee eens zijn is het onzin?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:26 schreef Justinn het volgende:
Dit is nog meer bullshit dan die snelheid op snelwegen verhogen. Ze zijn gewoon bang om hun aanhang te verliezen dus komen ze met dingen waar het gros van de bevolking toch wel achter staat. Tja, waarom zou je tegen zoiets zijn? Dit is niets meer dan een stukje populisme.
Zeg ik dat dan?quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:41 schreef mstx het volgende:
[..]
Dus omdat de meeste mensen het er mee eens zijn is het onzin?
Vind het erger dat de ambtenaren dit niet zelf kunnen bedenken, maar een politieke partij hiermee moet komen...quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:56 schreef Juicyhil het volgende:
Leuk, symboolpolitiek. Hebben we echt nodig in deze recessie.
Of het wordt gewoon voorgesteld omdat dit in meerdere Europese landen al decennia zo is geregeld, en het de doorstroming van het verkeer blijkt te bevorderen.quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:26 schreef Justinn het volgende:
Dit is nog meer bullshit dan die snelheid op snelwegen verhogen. Ze zijn gewoon bang om hun aanhang te verliezen dus komen ze met dingen waar het gros van de bevolking toch wel achter staat. Tja, waarom zou je tegen zoiets zijn? Dit is niets meer dan een stukje populisme.
quote:Op woensdag 11 mei 2011 08:10 schreef Cucumissativus het volgende:
Handig, kan je je koppeling al half op laten komen om nog sneller als eerste weg te scheuren.
In dat geval zorgt vooral de door-rood-rijder voor de onveilige situatiequote:Op woensdag 11 mei 2011 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
en die halve seconde dat je eerder de koppeling op kan laten komen..woopiediefuckingdoo. het gaat eerder zorgen voor onveilige situaties omdat mensen al wegscheuren terwijl er misschien nog iemand door randje rood gaat aan de andere kant van de weg.. kans op botsingen wordt dan hoger.
Ik zal dit kabinet onthouden als een kater na een avondje zuipen. Eerst ging je zuipen en toen was het allemaal leuk, toen kwam balkendende en moest je kotsen, toen ging je slapen en kwam rutte en toen had je hoofdpijn.quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:57 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Over een paar jaar herrinneren we alleen nog maar 2 maatregelen van dit kabinet: De snelheidsverhoging en het oranje licht![]()
het verkeers-kabinet
Ja, dat dus...quote:Op woensdag 11 mei 2011 09:15 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Of het wordt gewoon voorgesteld omdat dit in meerdere Europese landen al decennia zo is geregeld, en het de doorstroming van het verkeer blijkt te bevorderen.
En over een paar jaar vertel je dat het de mooiste tijd uit je leven was...quote:Op woensdag 11 mei 2011 11:58 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zal dit kabinet onthouden als een kater na een avondje zuipen. Eerst ging je zuipen en toen was het allemaal leuk, toen kwam balkendende en moest je kotsen, toen ging je slapen en kwam rutte en toen had je hoofdpijn.
dat is niet wat ik merk op de weg: de meeste mensen rijden echt verdomde traag weg bij een stoplicht en vaak zie je ze pas bij groen de auto in de versnelling zettenquote:Op woensdag 11 mei 2011 11:53 schreef Eenskijken het volgende:
wat een fucking bullshit is deze regel.. 90% van de nederlanders hebben sowieso hun auto al in de 1 staan als ze bij het stoplicht op rood wachten.
En van de handrem af...quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is niet wat ik merk op de weg: de meeste mensen rijden echt verdomde traag weg bij een stoplicht en vaak zie je ze ook nog eens de auto in de versnelling zetten
Dat traag wegrijden blijf je gewoon houden, ze zullen hoogstens een seconde eerder met een slakkegang in wegrijden.quote:Op woensdag 11 mei 2011 12:04 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
dat is niet wat ik merk op de weg: de meeste mensen rijden echt verdomde traag weg bij een stoplicht en vaak zie je ze pas bij groen de auto in de versnelling zetten
en in die seconde kan er mooi weer 1 auto extra door groenquote:Op woensdag 11 mei 2011 12:06 schreef Casos het volgende:
[..]
Dat traag wegrijden blijf je gewoon houden, ze zullen hoogstens een seconde eerder met een slakkegang in wegrijden.
Kom is een keer achter mij staan, kan je toeteren met je kin de volgende keerquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |