abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_97068667
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2011 17:49 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

situatie:

rijden 3... stoppen 1... wegrijden
rijden 3.... stoppen vrij..... 1....wegrijden.

Toch 1x meer schakelen.. dus meer slijtage :)
Huhh?? Wanneer je van 3 naar 1 schakelt is het tussenstation toch ook gewoon vrij? Dus het is geen handeling meer dan direct in 1. Schakelen is trouwens belachelijk, na mijn laatste rijles niet meer gedaan. Menschen, koop toch een automaat, we leven niet in een derdewereldland. (waar je trouwens alleen maar automaten ziet ;) )
pi_97068734
Automaten zijn voor mietjes
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_97069081
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Ghostbuster het volgende:
En schakelen voor haantjes.

Als je jezelf over de trots heen hebt gezet wil je nooit meer iets anders. En met mijn automaat maken de meeste schakelbakkies echt geen kans. De tijd dat een automaat ook per definitie minder snel optrekt is lang geleden.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 12:11:49 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97069230
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:07 schreef maulibu het volgende:

[..]

En schakelen voor haantjes.

Als je jezelf over de trots heen hebt gezet wil je nooit meer iets anders. En met mijn automaat maken de meeste schakelbakkies echt geen kans. De tijd dat een automaat ook per definitie minder snel optrekt is lang geleden.
Mwoah... ik vind een automaat meer iets voor mensen die schakelen en rijden tegelijk niet kunnen handelen :) Maar hee, da's mijn mening he ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97069409
Je maakt de vloer toch ook niet handmatig schoon als er stofzuigers zijn? Je sprayt toch ook geen water op je kleding bij het strijken nu er stoomstrijkijzers zijn? Je gaat de aardappels toch ook niet uit een magnetronmaaltijd halen om nog een keer te schillen? ;) En daarom ben ik tegen schakelen.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 20 mei 2011 @ 12:20:24 #81
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_97069526
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:17 schreef maulibu het volgende:
Je maakt de vloer toch ook niet handmatig schoon als er stofzuigers zijn? Je sprayt toch ook geen water op je kleding bij het strijken nu er stoomstrijkijzers zijn? Je gaat de aardappels toch ook niet uit een magnetronmaaltijd halen om nog een keer te schillen? ;) En daarom ben ik tegen schakelen.
Er staat een bezem hier in de kast en ik schil zelf mijn aardappels... magnetronmaaltijden :{w Strijken doe ik niet :N

Ieder voor zich, ik vind een geschakelde auto prettiger rijden dan een automaat. Heb ik tenminste het idee dat ik zelf nog iets doe ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_97069579
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:17 schreef maulibu het volgende:
maar een handgeschakelde bak schakelt tenminste altijd wanneer IK dat wil
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 20 mei 2011 @ 12:26:38 #83
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_97069738
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Nog beter is een auto zonder schakelmomenten zoals de Prius natuurlijk. Zodra je daar in hebt gereden wil je eigenlijk niks anders meer imo.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_97069975
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:22 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

Maar jij wil toch schakelen op het meest ideale moment? Dat wil een automaat ook. En als je lekker op wil trekken doe je een kick-down of je zet 'em in sport. Mijn 320i trekt door naar 7500 toeren en dan wil je i.v.m. verbruik echt dat er "doorgeschakeld" wordt ;) Maar ieder z'n ding, we leven in een vrij land.
pi_97071638
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 12:33 schreef maulibu het volgende:

[..]

Maar jij wil toch schakelen op het meest ideale moment? Dat wil een automaat ook. En als je lekker op wil trekken doe je een kick-down of je zet 'em in sport. Mijn 320i trekt door naar 7500 toeren en dan wil je i.v.m. verbruik echt dat er "doorgeschakeld" wordt ;) Maar ieder z'n ding, we leven in een vrij land.
ideale moment van automaat =/= ideale moment voor mij

ik geef niets om verbruik, de autofabrikant wel dus een automaat is zo afgesteld dat hij zuinig rijdt....
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 20 mei 2011 @ 13:24:21 #86
311858 Thundert
Alleen zomers actief!
pi_97071946
Dat is natuurlijk goedkoper dan zo'n stoplicht op timer die vanaf 60 seconden telt, dit is ook wel een leuke http://teed.nl/2010/11/19/zandloper-als-stoplicht/ maar onduidelijk :')
pi_97077809
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 11:58 schreef Ghostbuster het volgende:
meer voor verstandige mensen, wat laat jij allemaal doen wat automatisch is buiten auto rijden dan ??? of zit jij nog met ouwe typemachine en inbelmodem te werken. want als je tegen automaat ben moet je die lijn wel volhouden
pi_97078732
"Alles wordt op scherp gezet, automobilisten kunnen hun auto vast in de eerste versnelling zetten..."
:')
Niet meteen naar de 1e versnelling gaan als je stil staat, wat een sukkels.
pi_97079444
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 mei 2011 13:16 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

ideale moment van automaat =/= ideale moment voor mij

ik geef niets om verbruik, de autofabrikant wel dus een automaat is zo afgesteld dat hij zuinig rijdt....
Welke automaat heb jij gereden? Ik was sinds kort ook z'n haantje, alleen handgeschakeld rijden, en dan even in de pruis van me vader gereden, en moet zeggen, het rijd gewoon subliem, geen gezeur niks, je voelt gewoon niet of die schakelt.

Daarna ook nog in een lupo automaat gereden, ook prima te doen! Ik hou van schakelen, er bestaat niks beters dan handgeschakeld rijden... maar automaat is zeker net zo goed als een handbak, en je bent 9 v/d 10 keer ook sneller in een automaat. ( daarom ook dat de meeste racebakken ook automaat/triptronic automaat zijn ).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')