abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_96616745
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:47 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nog even en je gaat beweren dat je de crash al jaren van te voren aan had zien komen :')
Ah, dat recht is alleen voorbehouden aan de huurkneusjes merk ik? Die zagen het al mijlenver aan komen...
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:58:49 #52
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96617050
quote:

[..]

Nog even en je gaat beweren dat je de crash al jaren van te voren aan had zien komen :')
Nee, maar veel kopers houden rekening met een daling. Je kunt immers op je hypotheek aflossen(maakt die keuze ivm hypotheekvorm) als je dit in je overweging meeneemt. Of je verdient zoveel dat je een daling wel kunt opvangen en dus aflossingsvrij kiest en ook zo optimaal kunt profiteren.
Maar daar is natuurlijk iedereen vrij in. Ook dat is nu het mooie van kopen.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  dinsdag 10 mei 2011 @ 20:58:58 #53
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96617056
Ik geef ruiterlijk toe dat ik geen 'crash' had zien aankomen. Wij gingen er wel vanuit dat de huizenprijzen niet zo hard meer zouden stijgen als ze gedaan hadden, een daling hadden we niet voorzien.

Tja, en nu dalen ze. Het doorstromen wordt dus even iets lastiger dan we hadden gedacht en duurt een jaartje of twee langer dan gedacht. Ondertussen hebben we wel prima en tegen acceptabele maandlasten in een fijne woning in een fijne wijk gewoond :). Dus letterlijk gezien misschien wel een centje pijn, maar figuurlijk gezien totaal niet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:01:38 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96617258
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:58 schreef MaLo het volgende:
Ik geef ruiterlijk toe dat ik geen 'crash' had zien aankomen. Wij gingen er wel vanuit dat de huizenprijzen niet zo hard meer zouden stijgen als ze gedaan hadden, een daling hadden we niet voorzien.

Tja, en nu dalen ze. Het doorstromen wordt dus even iets lastiger dan we hadden gedacht en duurt een jaartje of twee langer dan gedacht. Ondertussen hebben we wel prima en tegen acceptabele maandlasten in een fijne woning in een fijne wijk gewoond :). Dus letterlijk gezien misschien wel een centje pijn, maar figuurlijk gezien totaal niet.
Het is 2020 op z'n vroegst voordat prijzen absoluut op 2008 niveau komen. Inflatiegecorrigeerd maken wij dat niet meer mee.
The End Times are wild
pi_96617290
Je maakt geen verlies MaLo, pas als je gaat verkopen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:02:41 #56
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96617337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 20:58 schreef Cherna het volgende:

[..]

Nee, maar veel kopers houden rekening met een daling. Je kunt immers op je hypotheek aflossen(maakt die keuze ivm hypotheekvorm) als je dit in je overweging meeneemt. Of je verdient zoveel dat je een daling wel kunt opvangen en dus aflossingsvrij kiest en ook zo optimaal kunt profiteren.
Maar daar is natuurlijk iedereen vrij in.
(Deels) aflossen is iets dat je in mijn ogen sowieso moet doen als je niet behoorlijk veel verdient of heel veel overwaarde op je huis hebt.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:06:09 #57
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96617616
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:01 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het is 2020 op z'n vroegst voordat prijzen absoluut op 2008 niveau komen. Inflatiegecorrigeerd maken wij dat niet meer mee.
Wat bedoel je hiermee te zeggen, ik snap deze post niet zo goed :).

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:02 schreef Scorpie het volgende:
Nou ja, dat willen we dus over een jaar, twee jaar dus wel gaan doen :).

Een deel lossen we dan af (beleggingsstuk van hypotheek dat het eigenlijk nog verrassend goed gedaan heeft), een deel financieren we mee, tegen die tijd is er extra spaargeld en ik krijg een schenking van mijn pa als we een nieuw huis kopen :@
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:06:27 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96617643
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:02 schreef MaLo het volgende:

[..]

(Deels) aflossen is iets dat je in mijn ogen sowieso moet doen als je niet behoorlijk veel verdient of heel veel overwaarde op je huis hebt.
Je kunt het zien als spaarpot. Als je 100 euro ofzo per maand aflost of het in de huishoudpot laat zitten merk je niks van. Maar als je over 10 jaar wil verhuizen merk je het wel!
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:08:00 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96617762
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee te zeggen, ik snap deze post niet zo goed :).

Als je per se wil verkopen voor de prijs van 2008 (absoluut), dan moet je lang wachten. Niet dat dit per se noodzakelijk is, want als je doorstroomt maakt het niet zoveel uit, dat was al gezegd.

De enigen die de daling echt gaan voelen zijn de babyboomers die binnenkort gaan verkopen om kleiner te wonen. En die hebben toch overwaarde genoeg.
The End Times are wild
pi_96617780
Aflossingsvrij idd de manier om in de problemen te komen met je hypotheek, als je onverhoeds toch je huis moet verkopen is je aflossing je eerste buffer tegen restschuld.
60 HRC
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:11:04 #61
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96618023
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als je per se wil verkopen voor de prijs van 2008 (absoluut), dan moet je lang wachten. Niet dat dit per se noodzakelijk is, want als je doorstroomt maakt het niet zoveel uit, dat was al gezegd.

De enigen die de daling echt gaan voelen zijn de babyboomers die binnenkort gaan verkopen om kleiner te wonen. En die hebben toch overwaarde genoeg.
Duidelijk, ik snap je nu.

De babyboomers hoeven zich inderdaad over het algemeen geen zorgen te maken. Als ik kijk naar de ouderen in mijn omgeving, dan is hun huis zóveel meer waard dan waarvoor ze het gekocht hebben. Bijv. mijn ouders hebben hun huis 20 jaar geleden voor 200k guldens gekocht. Is nu 400k in euro's waard. Als het 300k in euro's is slapen ze er nog geen nacht minder om :')

Alleen is dan dus wéér onze generatie de dupe, wij erven minder :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:11:08 #62
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96618027
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt het zien als spaarpot. Als je 100 euro ofzo per maand aflost of het in de huishoudpot laat zitten merk je niks van. Maar als je over 10 jaar wil verhuizen merk je het wel!
Dit.
Het enige waar je voor moet uitkijken bij koop is dat je minder flexibel bent met het veranderen van baan wanneer de afstanden te groot worden. Dat vind ik dan persoonlijk het enige nadeel van kopen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:13:32 #63
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96618246
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
Het enige waar je voor moet uitkijken bij koop is dat je minder flexibel bent met het veranderen van baan wanneer de afstanden te groot worden. Dat vind ik dan persoonlijk het enige nadeel van kopen.
Ook dat is maar net afhankelijk van wat je wensen zijn in het leven. Ik ben heel verknocht aan het stadje waar ik woon en zou nooit ergens anders willen wonen. Daarom heb ik ook telkens banen in mijn eigen regio gezocht en gevonden.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:13:47 #64
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_96618272
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:11 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dit.
Als je centraal in de randstad woont heb je daar niet veel last van :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:14:09 #65
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96618302
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ook dat is maar net afhankelijk van wat je wensen zijn in het leven. Ik ben heel verknocht aan het stadje waar ik woon en zou nooit ergens anders willen wonen. Daarom heb ik ook telkens banen in mijn eigen regio gezocht en gevonden.
In wat voor leuk stadje woon je dan.
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:15:07 #66
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96618397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:11 schreef MaLo het volgende:

[..]

Duidelijk, ik snap je nu.

De babyboomers hoeven zich inderdaad over het algemeen geen zorgen te maken. Als ik kijk naar de ouderen in mijn omgeving, dan is hun huis zóveel meer waard dan waarvoor ze het gekocht hebben. Bijv. mijn ouders hebben hun huis 20 jaar geleden voor 200k guldens gekocht. Is nu 400k in euro's waard. Als het 300k in euro's is slapen ze er nog geen nacht minder om :')

Alleen is dan dus wéér onze generatie de dupe, wij erven minder :P
Och maak je niet al te druk over babyboomers. En echt ik val er niet onder met mijn 49 jaar. Maar heb wel de jaren 80 meegemaakt, toen veel babyboomers dus 25-30 jaar waren. Ook geen beste tijd met 13% rente en enorme jeugdwerkloosheid. Iedere generatie heeft zo wel zijn problemen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:15:18 #67
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96618413
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 19:50 schreef Censuur-152 het volgende:

[..]

Gelukkig weten de leners het beter dan Arnoud Boot _O- _O- _O-
Tot nu toe was er nog een geindexeerde prijsstijging in maart volgens het Kadaster. Daarbij zit ik dichter op de markt dan meneer Boot en kan meedelen dat er komend half jaar nog niets crashed, sterker nog ik verwacht met de huidige gecorrigeerde verkoopcijfers, ondanks het enorme aanbod, een lichte stijging van het prijsindexcijfer aan de hand van voorlopige verkoopcijfers uit koopovereenkomsten en de geldende WOZ-waarden. En nee, ik ben geen makelaar, meer iets met statistiek.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:17:58 #68
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96618646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:13 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Als je centraal in de randstad woont heb je daar niet veel last van :)
Dat klopt. Maar als Limbo heb je daar toch wat meer moeite mee.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:20:48 #69
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96618903
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:15 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Tot nu toe was er nog een geindexeerde prijsstijging in maart volgens het Kadaster. Daarbij zit ik dichter op de markt dan meneer Boot en kan meedelen dat er komend half jaar nog niets crashed, sterker nog ik verwacht met de huidige gecorrigeerde verkoopcijfers, ondanks het enorme aanbod, een lichte stijging van het prijsindexcijfer aan de hand van voorlopige verkoopcijfers uit koopovereenkomsten en de geldende WOZ-waarden. En nee, ik ben geen makelaar, meer iets met statistiek.
Oh shit. Zeg je nu dat ik in plaats van op de *top* van de markt ineens op de *bodem* van de markt ben ingestapt? Je verwoest zaadbel's complete droomwereldje man.
Het is maar goed dat de waarde van mijn huis me zo weinig boeit, anders zou ik bijna Xeno, Asfyxia en Zaadje uitnodigen voor gratis bier bij mij thuis.

Wat me wél boeit is mijn nieuwe verlichting die ik zojuist heb getest. Ge-Wel-Dig. En dat helemaal zélf gemaakt :D
/me is trots op zichzelf.

Kut he Xeno, tevreden mensen? _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:25:04 #70
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_96619247
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

In wat voor leuk stadje woon je dan.
Oldenzaal O+

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:15 schreef Cherna het volgende:

[..]

Och maak je niet al te druk over babyboomers. En echt ik val er niet onder met mijn 49 jaar. Maar heb wel de jaren 80 meegemaakt, toen veel babyboomers dus 25-30 jaar waren. Ook geen beste tijd met 13% rente en enorme jeugdwerkloosheid. Iedere generatie heeft zo wel zijn problemen.
Dat klopt, toen hebben ze het redelijk zwaar gehad en leek de crisis onoverkomelijk. Boy were they wrong :P.

Eigenlijk kun je beredeneren wat je wilt, maar er komt ook gewoon een factor geluk bij kijken wat je kansen op de huizenmarkt betreft.
Heb je een goede baan, behoud je die ook, blijf je gezond, kom je uit een rijke familie die bij wil springen als je het moeilijk hebt, houdt je relatie stand (al is bij die laatste niet alleen de factor geluk doorslaggevend ;) ).
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:14 #71
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96620481
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:02 schreef Scorpie het volgende:
Wie wacht met verkopen verliest nog meer vermogen, want de prijzen dalen!

Vroeger was de NVM zo'n machtige adverteerder, dat de media allemaal om de pot heen dansten. Menig programma en "advertorial" was door de NVM gefinancierd. Maar alleen het lenen van nog meer geld kan de woningmarkt redden. En die geldkraan is door de kredietcrisis dichtgedraaid. Op dit ogenblik hebben zelfs die gratis krantjes in de trein geen gêne meer om over de situatie op de woningmarkt te berichten, want aan de NVM als adverteerder verliezen ze waarschijnlijk niet zo veel meer. Vandaag nog in De Pers: Wankel huis gebouwd op schulden. Terwijl dergelijke gratis krantjes vroeger hele pagina's bevatten die betaald waren door de NVM.

Het jaar 2008 komt nooit meer terug!
=Jongeren die lid zijn van een vakbond zijn matennaaiers!=
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:43:05 #72
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_96620733
Ja dat heeft men liever niet dat je het hardop zegt

quote:
Pssst…luister eens, Nederland heeft een huizenbubbel. Maar dat mag je niet verder vertellen. Banken, toezichthouders en de vastgoedsector hebben daar namelijk geen belang bij. Brengt de financiële stabiliteit in gevaar enzo. En niet alleen van banken, ook van huishoudens.

Maar hoe lang houdt Nederland dit taboe nog in stand? Zo langzamerhand is het in ieders belang zich voor te bereiden op het leeglopen van de bubbel, met alle consequenties van dien.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:46:08 #73
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96620976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat heeft men liever niet dat je het hardop zegt

[..]

Ja, als je baas een leenkneusje is, en je zegt dat de huizenprijzen dalen, dan maak je geen promotie 8-)
Disclaimer: Mijn uitingen zijn slechts mijn mening en niet meer dan dat. Onder geen beding mogen mijn uitingen worden opgevat als advies! Ik accepteer geen enkele aansprakelijkheid.
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 21:47:10 #74
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_96621065
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:20 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Oh shit. Zeg je nu dat ik in plaats van op de *top* van de markt ineens op de *bodem* van de markt ben ingestapt? Je verwoest zaadbel's complete droomwereldje man.
Het is maar goed dat de waarde van mijn huis me zo weinig boeit, anders zou ik bijna Xeno, Asfyxia en Zaadje uitnodigen voor gratis bier bij mij thuis.

Wat me wél boeit is mijn nieuwe verlichting die ik zojuist heb getest. Ge-Wel-Dig. En dat helemaal zélf gemaakt :D
[me=Whuzz] is trots op zichzelf.
[/me]

Kut he Xeno, tevreden mensen? _O-
Die je hebt getest? Wat heb je getest dan?
Breitling - Instruments for Professionals
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:47:51 #75
321876 Cherna
Fuck the System
pi_96621115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:40 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Wie wacht met verkopen verliest nog meer vermogen, want de prijzen dalen!

Vroeger was de NVM zo'n machtige adverteerder, dat de media allemaal om de pot heen dansten. Maar alleen het lenen van nog meer geld kan de woningmarkt redden. En die geldkraan is door de kredietcrisis dichtgedraaid.

Op dit ogenblik hebben zelfs die gratis krantjes in de trein geen gêne meer om over de situatie op de woningmarkt te berichten. Vandaag nog in De Pers: Wankel huis gebouwd op schulden.

Het jaar 2008 komt nooit meer terug!
Dat zeiden ze in de jaren 80 ook. Blijkt dat het allemaal anders gelopen is. Iedere generatie maakt wel een crisis mee. Sommige generaties wel meer dan een. En ondanks dit is alles gestegen(zeker op de langere termijn)
En mocht het echt uit de hand lopen tja dan maakt huren of kopen niets meer uit want dan zijn we met zijn alle de klos(staat van een oorlog)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:49:44 #76
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96621297
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:47 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat zeiden ze in de jaren 80 ook. Blijkt dat het allemaal anders gelopen is. Iedere generatie maakt wel een crisis mee. Sommige generaties wel meer dan een. En ondanks de eeuwen heen is alles gestegen(zeker op de langere termijn)
En mocht het echt uit de hand lopen tja dan maakt huren of kopen niets meer uit want dan zijn we met zijn alle de klos(staat van een oorlog)
Vergeet het: Alleen met geleend geld kunnen huizenprijzen structureel harder stijgen dan de economische groei. En dat is wat er sinds de jaren '90 is gebeurd. En dat is wat nu wordt afgestraft. Die prijzen gaan nog jááááren dalen.

En dan kun je wel met "oorlog" dreigen maar zelfs oorlog kan er niet voor zorgen dat leenkneusjes eeuwig op de pof kunnen leven!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:51:13 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96621433
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:49 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Vergeet het: Alleen met geleend geld kunnen huizenprijzen structureel harder stijgen dan de economische groei. En dat is wat er sinds de jaren '90 is gebeurd. En dat is wat nu wordt afgestraft. Die prijzen gaan nog jááááren dalen.
Dat klopt wel, maar ooit dient zich wel weer een nieuwe bubble aan. Dat zie je ook telkens terugkomen. Pas nog met zilver. Dat was sinds 1982. Toen was er ook een enorme bubble, die zakte in en nóóit zouden mensen meer massaal zilver kopen. Tot voor kort dan.

Het kan best dat er in 2030 weer een enorme bubble ontstaat hoor!
The End Times are wild
pi_96621492
Die mensen die wachtten op de bodem in de jaren 80 zijn dezelfde die er nu een weblog over zijn begonnen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:54:16 #79
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96621702
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt wel, maar ooit dient zich wel weer een nieuwe bubble aan. Dat zie je ook telkens terugkomen. Pas nog met zilver. Dat was sinds 1982. Toen was er ook een enorme bubble, die zakte in en nóóit zouden mensen meer massaal zilver kopen. Tot voor kort dan.

De vraag is alleen of die bubble zich dan weer op de huizenmarkt richt. Ik denk het niet. Misschien eerst weer een keer tulpenbollen. We hebben sinds 1637 al geen tulpenmanie meer gehad.

Normale prijsschommelingen blijven altijd bestaan. Maar dit soort excessieve zeepbellen bij een vergrijzende bevolking: Niet aannemelijk!
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:55:44 #80
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96621833
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:47 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Die je hebt getest? Wat heb je getest dan?
Sorry voor offtopic mensen.
Ah fuck it, 1/2 de posts hier zijn offtopic anyways... :P

Ik ben bezig om een lichtkoof te bouwen langs de muren van de woonkamer. RGB ledverlichting er in, dimbare ledspots er onder, alles bedienbaar vanaf dezelfde remote (die ook de rest van de apparatuur bediend. Ik wil één remote voor alles).
Hele boel zelf uitgetekend. Heb afgelopen weekend beugels gelast, profielen gemaakt en stucplaat geschfroefd voor de eerste 2 meter, om te kijken of het bevalt, of de afmetingen goed zijn, enz.
Tevens bezig om de hele electra in de woonkamer opnieuw aan te leggen, dus een meter of 10 aan sleuven geslepen en uitgehakt (stoffig kutwerk :P ). Ik heb de led-controller zelf ontworpen, print laten maken, en de software geschreven. En vandaag dus voor het eerst de RGD strips in de koof getest om te kijken naar de lichtopbrengst, kleurmogelijkheden, stralingshoeken, enz. En om te testen of de powermosfets het zouden trekken en da ging allemaal prima :)
En in één woord: geweldig. Precies wat ik er van verwacht had! :D
Ik hoop deze week ook de led-dimmer (die kon ik kant-en-klaar krijgen in de specs die ik wilde) en de led-spots binnen te krijgen, dan kan ik die ook testen.
Als dat ook naar wens is, dan wordt het een zooi beugels lassen, frames maken, stucplaten snijden, electra aanleggen, enz enz. En dan kan de stucadoor (het enige dat ik niet zelf doe) aan de slag :)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:55:55 #81
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96621848
quote:
6s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:51 schreef Scorpie het volgende:
Die mensen die wachtten op de bodem in de jaren 80 zijn dezelfde die er nu een weblog over zijn begonnen.
In de jaren 80 was er een behoorlijke bodem hoor!
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:56:48 #82
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96621940
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:54 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

De vraag is alleen of die bubble zich dan weer op de huizenmarkt richt. Ik denk het niet. Misschien eerst weer een keer tulpenbollen. We hebben sinds 1637 al geen tulpenmanie meer gehad.

Normale prijsschommelingen blijven altijd bestaan. Maar dit soort excessieve zeepbellen bij een vergrijzende bevolking: Niet aannemelijk!
Je weet het nooit. Er is bijna altijd wel ergens een bubble in!
The End Times are wild
pi_96622007
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat iig zo goed als zeker is: de overheid zal er veel aan gelegen zijn om de prijzen hoog te houden danwel de huizenmarkt een zachte landing te laten maken.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:59:00 #84
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96622130
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Wat iig zo goed als zeker is: de overheid zal er veel aan gelegen zijn om de prijzen hoog te houden danwel de huizenmarkt een zachte landing te laten maken.
Ze kiezen dus voor de zachte landing. Want (het zal je niet ontgaan zijn: ) De overheid heeft niet zoveel geld meer.

Dus gaan de prijzen nog jááááááren dalen.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 21:59:31 #85
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96622170
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

In de jaren 80 was er een behoorlijke bodem hoor!
Ach ja. Al eerder gezegd. Mijn ouders kochten 79-80 een huis, kregen meteen 10-20% daling ofzo voor de kiezen (waar je uiteraard niets van merkt als je er woont) en hebben nu 30 jaar later een afbetaald huis. Drama man, dalingen op de huizenmarkt! :o :P
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:00:01 #86
288972 droom_econoom8
voorheen droom_econoom7
pi_96622213
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet het nooit. Er is bijna altijd wel ergens een bubble in!
In je broek zeker, en dat is vast niet je portemonnee 8-)
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:00:56 #87
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96622293
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:59 schreef droom_econoom8 het volgende:

Droom zacht, econoontje :D
pi_96622423
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:59 schreef droom_econoom8 het volgende:

[..]

Ze kiezen dus voor de zachte landing. Want (het zal je niet ontgaan zijn: ) De overheid heeft niet zoveel geld meer.

[quote]0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:59 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Ach ja. Al eerder gezegd. Mijn ouders kochten 79-80 een huis, kregen meteen 10-20% daling ofzo voor de kiezen (waar je uiteraard niets van merkt als je er woont) en hebben nu 30 jaar later een afbetaald huis. Drama man, dalingen op de huizenmarkt! :o :P
Het is een drama voor mensen die verplicht moeten verkopen. Maar goed, dat is het risico, als je een aandelenpakket koopt dat minder waard wordt moet je ook niet huilen :)
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:03:04 #89
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_96622497
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:57 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ik denk dat de mogelijkheden tot het voorkomen van zo'n daling beperkt zijn. De markt doet uiteindelijk toch wat hij wil.
The End Times are wild
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:03:34 #90
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96622539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Het is een drama voor mensen die verplicht moeten verkopen.
En dat ging om hoeveel % van de huizenbezitters ook weer? 1800 ofzo in 2010 meen ik.
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:03:53 #91
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_96622573
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 21:55 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Sorry voor offtopic mensen. enz dimmer enz ledverlichting enz

Je avatar past mooi bij je verhaal :D
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:04:26 #92
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96622625
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:03 schreef Bayswater het volgende:

[..]

Je avatar past mooi bij je verhaal :D
^O^

:P

Soms mag je best even trots zijn op jezelf :P
pi_96622646
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:03 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat de mogelijkheden tot het voorkomen van zo'n daling beperkt zijn. De markt doet uiteindelijk toch wat hij wil.
Het zullen altijd vrij lelijke kunstgrepen moeten zijn ja... En ze kunnen erg duur worden. Toch zal de overheid zich tot het uiterste inspannen vermoed ik.
pi_96622650
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:02 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Het is een drama voor mensen die verplicht moeten verkopen.
Dat waren er 1800 vorig jaar, een verbluffende 0.3% van de huizenbezitters die gedwongen werd te verkopen! Het is een ramp, een drama!
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 22:05:38 #95
16180 crew  CoolGuy
pi_96622736
Jeetje. Loopt dat gezever nou nog steeds? :')
  dinsdag 10 mei 2011 @ 22:06:07 #96
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_96622770
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:05 schreef CoolGuy het volgende:
Jeetje. Loopt dat gezever nou nog steeds? :')
One-thirtyfive and counting baby!
pi_96622916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:03 schreef Whuzz het volgende:

[..]

En dat ging om hoeveel % van de huizenbezitters ook weer? 1800 ofzo in 2010 meen ik.
Dat zijn de mensen met executieverkoop?

Ik zie 'verplicht verkopen' ook vrij breed. Ik ken zelf wat mensen die op het hoogtepunt van de bubble gekocht hebben en waar de relatie van stuk is gelopen. Daar wordt de hypotheek nog wel elke maand betaald maar die huizen staan wel met verlies te koop, en geen flauw verlies bij sommigen :X
pi_96622955
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:04 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat waren er 1800 vorig jaar, een verbluffende 0.3% van de huizenbezitters die gedwongen werd te verkopen! Het is een ramp, een drama!
Heuh, ja, voor die mensen is dat zeker een drama.... :{
pi_96623065
quote:

[..]

Niet per se deze crash, maar wel het scenario dat het wel eens anders kan gaan dan omhoog. Ik heb een spaarmentaliteit en voelde sowieso nattigheid bij al dat geleen in de wereld. niet alleen hypotheek, maar met alles. Dat geconsumeer op krediet moest een keer fout gaan.
  Moderator dinsdag 10 mei 2011 @ 22:09:51 #100
16180 crew  CoolGuy
pi_96623116
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 22:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat zijn de mensen met executieverkoop?

Ik zie 'verplicht verkopen' ook vrij breed. Ik ken zelf wat mensen die op het hoogtepunt van de bubble gekocht hebben en waar de relatie van stuk is gelopen. Daar wordt de hypotheek nog wel elke maand betaald maar die huizen staan wel met verlies te koop, en geen flauw verlies bij sommigen :X
Zo'n stel ken ik ook. Die gast woonde samen, relatie ging voorbij, huis staat te koop, beiden een dikke schuld, maar hij gaat wel op de pof op vakantie naar een ver eiland en heeft en passant ook nog een VW Golf gekocht, 2e hands. Het gaat niet om de auto, maar om het feit dat die nog 12.000 euro moest kosten.

Dan heb je je prioriteiten toch echt niet goed liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')