Ik denk dat dat vooral ondanks geloof is, niet dankzij.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind dat de landen met een christelijke achtergrond toch beter presteren dan de rest, en over het algemeen ook beschaafder zijn.
Heb niks met China.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:38 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
is china niet wat voor je? Bedrijven de baas, werknemers geen rechten maar wel vrijheid van religie echte scheding tussn kerken en staat , weinig loon, collectieve inkoop dus goedkoper, afzetten van klanten mag, beleggen is er nog leuk want groei enz etc... ?
De Grieken en Romeinen ging het anders ook prima af met hun veelgoderij en zonder 10 gebodenquote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind de fundamenten van onze samenleving wel toe te rekenen aan het christendom, in huidige context zijn we uiteraard (gelukkig) afgezwakt naar een kaderreligie, maar ik moet wel zeggen dat de tien geboden en het calvinisme ons geen windeieren gelegd hebben.
Toch leuk dat je me altijd maar allemaal labels opplakt en op basis daarvan conclusies trekt.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja ik kan ook overal wel de minpunten aan gaan zitten kaarten, pessimist.
Maar goed, je bent dan ook communist dus het spreekt voor zich.
Veel van het Christendom is dan ook gewoon overgenomen van de oude religies.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:39 schreef remlof het volgende:
[..]
De Grieken en Romeinen ging het anders ook prima af met hun veelgoderij en zonder 10 geboden
Eens.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind de fundamenten van onze samenleving wel toe te rekenen aan het christendom, in huidige context zijn we uiteraard (gelukkig) afgezwakt naar een kaderreligie, maar ik moet wel zeggen dat de tien geboden en het calvinisme ons geen windeieren gelegd hebben.
Je bedoelt net zoals jouw Jeruzalem voorbeeld?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:40 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Toch leuk dat je me altijd maar allemaal labels opplakt en op basis daarvan conclusies trekt.
Dat heeft meer met de verlichting te maken dan met het christendom, zonder verlichting hadden we waarschijnlijk ook niet die (technologische) vooruitgang gehad zoals we die nu kennen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik vind dat de landen met een christelijke achtergrond toch beter presteren dan de rest, en over het algemeen ook beschaafder zijn.
Nee hoor. Het Christelijk geloof is het medicijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:39 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik denk dat dat vooral ondanks geloof is, niet dankzij.
Homeopathisch dan, in ieder geval.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee hoor. Het Christelijk geloof is het medicijn.
Dat wel, maar ik heb het over de onderliggende moralen, niet zozeer de onderdrukking of middeleeuwen. Ik zeg ook dat het maar goed is dat religie is afgezwakt, maar de beweegredenen van o.a. het calvinisme hebben geleid tot waar we nu zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Dat heeft meer met de verlichting te maken dan met het christendom, zonder verlichting hadden we waarschijnlijk ook niet die (technologische) vooruitgang gehad zoals we die nu kennen.
Welk jeruzalem voorbeeld? Ik had het over Byzantium die door Westerse kruisvaarders werd geplunderd.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je bedoelt net zoals jouw Jeruzalem voorbeeld?
Ja wel zo handig, vind je niet?
En niet te vergeten van de islam.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ook hebben we veel overgenomen van de Joden.
Ik zou niet weten wat, behalve wat uitdrukkingen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
Maar ook hebben we veel overgenomen van de Joden.
Het bankwezen om maar iets te noemen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:43 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wat, behalve wat uitdrukkingen.
Nee joh.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:45 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Homeopatisch is per eigen definitie een placebo.
Och, je was toch o zo pertinent tegen ritueel slachten?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
De teloorgang van de Joods-Christelijke-Humanistische cultuur
So what?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:42 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Welk jeruzalem voorbeeld? Ik had het over Byzantium die door Westerse kruisvaarders werd geplunderd.
Bankieren is uitgevonden door de Babyloniërs en verfijnd door de Grieken en Romeinen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het bankwezen om maar iets te noemen.
Koosjer schijnt humaner te zijn.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Och, je was toch o zo pertinent tegen ritueel slachten?
Dan wat?quote:
Dat de kans bestaat dat er één molecuul van een 'werkzame stof' in een homeopatisch middel zit is zo astronomisch klein dat het volledig verwaarloosbaar is.quote:
Ik meende toch echt dat dat iets typisch joods was aangezien hun religie hen niet verbood om rente vragen over hun geld.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:50 schreef remlof het volgende:
[..]
Bankieren is uitgevonden door de Babyloniërs en verfijnd door de Grieken en Romeinen.
Dat was wel een prachtig falen van je geliefde zogenaamde superieure Christelijke cultuur, ja.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
So what?
Anders hadden de moslim hordes dat wel gedaan, historisch feit.
Zucht, rente vragen tussen joden is juist verboden.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meende toch echt dat dat iets typisch joods was aangezien hun religie hen niet verbood om rente vragen over hun geld.
Is antisemitisme toegestaan op dit forum?
Laten we het zo zeggen; geloven in homeopathie is een belangrijk onderdeel van de genezing.quote:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zucht, rente vragen tussen joden is [u]juist verboden.[/u]
Maar laat ook maar, elke discussie eindigt in dit soort onzin.
M'n geliefde Christelijke cultuur?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:51 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Dat was wel een prachtig falen van je geliefde zogenaamde superieure Christelijke cultuur, ja.
maar je zegt dus dat we alles maar kapot moeten maken, want misschien dat ooit een ander volk dat anders doet?
Joden waren echt niet de eerste hoor. De Babyloniers hadden al wetgeving rondom banken.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:51 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik meende toch echt dat dat iets typisch joods was aangezien hun religie hen niet verbood om rente vragen over hun geld.
Is antisemitisme toegestaan op dit forum?
Wijsneus, zwart op wit dan maar voor jouw slimmigdommigheid.quote:
quote:The Torah and Talmud encourage the granting of loans, but only if it doesn't involve interest, with certain exceptions. Charging interest is classed in the Book of Ezekiel as being among the worst sins[3], and is forbidden according to Jewish law. The Talmud dwells particularly on Ezekiel's condemnation of interest[4], where Ezekiel denounces it as an abomination, and metaphorically portrays usurers as people who have shed blood.
Ho ho, lang niet allemaal hoor!quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Oh god, onze rechtse vrienden omarmen weer eens het joden- en christendom
Ja ik kruip maar weer terug in m'n hoekje, ik stel immers toch niets voor.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:55 schreef eriksd het volgende:
Ja maar PHP is prof.dr.h.c. en viervoudig nobelprijswinnaar met een 8 voor zijn PWS!!!!!
No effense, maar je maakt toch geen profielwerkstuk op de Vavo?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:55 schreef eriksd het volgende:
Ja maar PHP is prof.dr.h.c. en viervoudig nobelprijswinnaar met een 8 voor zijn PWS!!!!!
Als jij eens stopt met telkens mij allemaal dingen opleggen omdat jouw dat goed uitkomt of omdat je goedkoop wilt scoren, dan wil ik het overwegen, maar dat doe je ook niet, dus nah.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
M'n geliefde Christelijke cultuur?
Ga me nog meer in m'n mond leggen zeg, ik zei dat ik bepaalde aspecten waardeer, waarom behandel je me ineens als een soort relifundi. Komt je wel goed uit zeker, maar doe dat even een andere keer bij een andere user ofzo.
Godzijdankquote:
Wij wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
No effense, maar je maakt toch geen profielwerkstuk op de Vavo?
Ah het is dus goedkope wraak, nouja in dat geval is het je vergeven hoor schat.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:56 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Als jij eens stopt met telkens mij allemaal dingen opleggen omdat jouw dat goed uitkomt of omdat je goedkoop wilt scoren, dan wil ik het overwegen, maar dat doe je ook niet, dus nah.
Ik vind het wel aardig ja, ook al ben ik zelf niet echt gelovig, traditie en dergelijke spreken mij wel aan.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Ach, ik heb er niet zoveel mee. Vind sommige kerken erg mooi om te zien, maar heb er verder niets mee.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vind het wel aardig ja, ook al ben ik zelf niet echt gelovig, traditie en dergelijke spreken mij wel aan.
Leuk, die link van je. Een bijeenkomst voor journalisten en dan in de eerste zin een knoepert van een fout maken.quote:
VS en php zijn al de rechtse vrienden hier op Fok?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
VS en php zijn al de rechtse vrienden hier op Fok?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah het is dus goedkope wraak, nouja in dat geval is het je vergeven hoor schat.
In:quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leuk, die link van je. Een bijeenkomst voor journalisten en dan in de eerste zin een knoepert van een fout maken.
Ik sla mezelf vaker voor de kop dan dat ik instemmend knik met jouw posts.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Maar VS volgt wel erg veel mijn lijn ja![]()
Het is een puur subjectief gevoel inderdaad.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 15:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik heb er niet zoveel mee. Vind sommige kerken erg mooi om te zien, maar heb er verder niets mee.
Qua geloof wel.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
![]()
Maar VS volgt wel erg veel mijn lijn ja![]()
Vooral niet te zuinig doen.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik sla mezelf vaker voor de kop dan dat ik instemmend knik met jouw posts.
Het moet 'houden' ipv 'organiseren' zijnquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:01 schreef remlof het volgende:
[..]
In:
Op zaterdag 14 mei organiseert de Alfred Mozer Stichting (AMS) een bijeenkomst voor journalisten, studenten en belangstellenden over de uitbreiding van de Europese Unie (EU) en de relevantie voor de (lokale) journalistiek.
?
Daar zorg jij wel voor.quote:
En ook qua economie staan we niet erg ver van elkaar af, alleen VS brengt het nogal elitair.quote:
Je weet dat ik graag overdrijf.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
VS en php zijn al de rechtse vrienden hier op Fok?
quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En ook qua economie staan we niet erg ver van elkaar af.
Quote je nu expres steeds de verkeerde post?quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het moet 'houden' ipv 'organiseren' zijn
Jij bent ook tegen immigratiequote:
Watte?quote:
Ik ken je pas 500 delen, dus jaquote:
Niet van Mediterrane mannenquote:
Dat bedoel ikquote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
Kan iemand dat keffertje van m'n been af trekken?
Geef hem een veeg.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:03 schreef Voorschrift het volgende:
Kan iemand dat keffertje van m'n been af trekken?
Oeps.quote:Op dinsdag 10 mei 2011 16:03 schreef remlof het volgende:
[..]
Quote je nu expres steeds de verkeerde post?
Maar een bijeenkomst kan je zowel houden als organiseren. Sterker nog, ik zou ook het tweede werkwoord kiezen.
De ongebreidelde stromen uit Islamitische landen? Ja, diep in je hart zover je die al hebt ben je ook tegen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |